» »

Bojler in iskrenje

Bojler in iskrenje

MTB ::

Situacija: starejši blok, inštalacija brez zaščitnega vodnika. Povsod je izvedeno ničenje (v tem primeru kar v bojlerju). Na cevi, ki gre iz bojlerja v zid, se iskri.
Kje bi bil problem? Grelec ne prebija, saj je notri novi. Nimam možnosti montaže zaščitnega vodnika, ki bi (verjetno?) rešil problem. Je imel mogoče kdo podobne težave?

All ::

Lahko prebija sosedu....iskri na keri cei? (voda elektrika?)
Iskri tudi če imaš ti boler izkloplejn?

MTB ::

Iskri na vodi, samo če je prižgan. :(

NeMeTko ::

Speachless.... Kako si pa potem še upaš pod tuš, ali v banjo, če se kar nekaj iskri? Ti je mogoče padlo na misel, da bi izmeril s kakšno napetostjo imaš to opravka?

Za moje pojme, mora biti nekaj bodisi hudo narobe zvezano (ozemljitev?) in poleg tega še nekje grdo prebijati. Se je to dogajalo tudi pred menjavo grelca? Če ne, bi poklical tistega mojstra, ki je menjaval grelec, da se pride malo tuširati...

Pri nas vsake toliko časa ugotavljam, da 'odpove' ozemljitev. Lahko daš žarnico med fazo in zemljo, pa ne vrže ven avtomata, kot bi moralo. Takrat se potem podamo na lov, katera naprava je na novo prišla na napeljavo. Nazadnje smo tako našli popolnoma nov monitor, ki je povzročal te težave. Peljali na servis, pa nikakor razložiti serviserju, kaj naj bi bilo narobe z monitorjem, ki sicer perfektno kaže sliko.
Sicer nisem električar, vendar mislim, da se to dogaja, ko nekje ničla prebija proti zemlji. Vsekakor se s temi rečmi ni za hecat, saj ti na koncu izničijo vse varovalne mehanizme, ki naj bi te ščitili, da te elektrika ne ubije.

Če sam nisi električar, verjetno ne boš ugotovil, v čem je problem. Se pa jaz nebi hecal s to rečjo in poklical kakšnega strokovnjaka, ki se kaj razume v te reči, da ti to v red spravi.

MTB ::

Ozemljitve ni. Izvedeno je ničenje (povezani nula in ohišje bojlerja). Zaščite razen taljivih varovalk ni. Grelec sem zamenjal ob čiščenju bojlerja. Na začetku je bilo ok, to se je zgodilo po dobrem mesecu. Skoraj dvomim, da bi nov grelec prebil.

NeMeTko ::

Kot sem rekel - nisem električar, ti pa več kot očitno tudi nisi.

Na tvojem mestu bi poiskal enega mojstra (saj je lahko tudi penzionist), da ti malo pogleda zadevo in ugotovi, kaj je vzrok. Vsekakor se nebi hecal s to rečjo.

MTB ::

Ne vem kaj bi lahko on pogledal. Ozemljitve ni, izvedeno je ničenje. Grelec ne prebija. Kaj bi lahko še naredil?

NeMeTko ::

Hja... če uživaš v 'iskrečem' tuširanju z dodatkom mravljincev (a pomaga proti revmi?)...potem pa kar.
Če si sam v tem stanovanju, te bo pač treslo na lastno odgovornost. Ne vem pa, kako boš odgovarjal za koga drugega...

MTB ::

Če me ne bi skrbelo, ne bi spraševal. Dejstvo je, da ozemljitve ni, grelec je ok, mene pa zanima kaj bi lahko sploh še preveril.

Furbo ::

Si vrtal še kake druge luknje v stene zadnje čase? Morda si kaj prebil.
i5-13600K, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO, Toughpower GF3 1000W
RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, DELL U3014

energetik ::

Če imaš dobro izvedeno ničenje, ne vidim razloga, da bi na cevi karkoli iskrilo. Preveri, kako je spojena nula na kovinske dele bojlerja.
Tudi jaz imam v vsaki vtičnici izvedeno ničenje, pa ni bilo nikoli še nobenega problema. Itak je pa z zaščitnim vodnikom tudi neke vrste ničenje, le da je ozemljitev v tem primeru pri sami bajti, pri ničenju pa pri 20/0,4kV trafotu nekje v naselju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

NeMeTko ::

Upam, da nimaš boiler na navaden vtikač....ga obrneš naokoli, pa maš fazo na napeljavi, namesto nule....

energetik ::

NeMeTko je izjavil:

Upam, da nimaš boiler na navaden vtikač....ga obrneš naokoli, pa maš fazo na napeljavi, namesto nule....
Ne. Če imaš pravilno ničenje v vtičnici, nima veze kako obrneš vtikaš od bojlerja. Tam kjer so jezički za ozemljitev, je v vsakem primeru nula.

MTB ::

Nič nisem vrtal. Kabel je speljan direktno iz varovalke do bojlerja. V bojlerju so "luster kleme", kjer gre faza na grelec, nula pa na grelec in na ohišje bojlerja ter na sam rezervoar. Preverjeno, faza gre na fazo, nula na nulo.

NeMeTko ::

energetik je izjavil:

NeMeTko je izjavil:

Upam, da nimaš boiler na navaden vtikač....ga obrneš naokoli, pa maš fazo na napeljavi, namesto nule....
Ne. Če imaš pravilno ničenje v vtičnici, nima veze kako obrneš vtikaš od bojlerja. Tam kjer so jezički za ozemljitev, je v vsakem primeru nula.

Samo če imaš potem vtikač, ki nima ozemljitve, ampak samo tista dva pina, imaš pa hitro problem.

Ampak, kot je rekel, ima boiler direktno na žico, tako da ta možnost takointako odpade.

Bi pa na njegovem mestu vseeno vzel fazenprüfer v roke, pa malo pogledal, če morda pa le ne sveti lučka, ko ga kam prisloni ob cevi...

Daedalus ::

Situacija: starejši blok, inštalacija brez zaščitnega vodnika. Povsod je izvedeno ničenje (v tem primeru kar v bojlerju). Na cevi, ki gre iz bojlerja v zid, se iskri.
Kje bi bil problem? Grelec ne prebija, saj je notri novi. Nimam možnosti montaže zaščitnega vodnika, ki bi (verjetno?) rešil problem. Je imel mogoče kdo podobne težave?


Menjaj električno napeljavo. Al pa se boš enkrat preprosto scvrl.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

MTB ::

Ne morem nič veliko storit, ker ni pripeljane ozemljitve. Lahko jo potegnem sam, 50 m bakrene žice in valjanec okoli bloka.;((
Lahko bi naredil sicer megger test inštalacije do omarice z varovalkami, če bi s tem lahko kaj pridobil. Še vedno pa mislim, da je težava nekje drugje. Skoraj najbližje se mi zdi All, zanimajo me pa đe druga mnenja, oziroma morebitne izkušnje.

All ::

Če si prepričan da je grelec ok..preglej še ostale zadeve...(termostat, varnostni ternostat, tlivko) da se kaj ne tišči na ohišje ali pa je vlažno.
Lahko izvedeš dodatno izenačevanje potenciala. Povežeš ohišje bojlerja z vsemi prevodnimi deli (cevi pipa odtok.....)

All ::

Še ena možna opcija..Lahko imaš prekinjen ničelni vodnik (ali pa zelo slab stik)

Brane22 ::

Ne štekam kako se iskri na cevi.

A se iskri v trenutku ko se z njo dotakneš bojlerja ob privijanju ali se iskri drugače in drugje ?

Če je prvo in če je to dovodna cev, je čisto možno, da je sama cev na neničelnem potencialu, ker kak drug bojler v bloku prebija.

francek1 ::

energetik je izjavil:

NeMeTko je izjavil:

Upam, da nimaš boiler na navaden vtikač....ga obrneš naokoli, pa maš fazo na q namesto nule....
Ne. Če imaš pravilno ničenje v vtičnici, nima veze kako obrneš vtikaš od bojlerja. Tam kjer so jezički za ozemljitev, je v vsakem primeru nula.

Napaka v razmišljanju; napisal je, da je ničenje izvedeno v bojlerju, torej je to možno.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

St235 ::

ni možno, ker ima ničenje v bojlerju zato, ker ni vtičnice ampak je kabel direktno speljan.

MTB ::

All je izjavil:

Če si prepričan da je grelec ok..preglej še ostale zadeve...(termostat, varnostni ternostat, tlivko) da se kaj ne tišči na ohišje ali pa je vlažno.
Lahko izvedeš dodatno izenačevanje potenciala. Povežeš ohišje bojlerja z vsemi prevodnimi deli (cevi pipa odtok.....)

Danes sem si sposodil tester izolacije, pa bom preveril še ostale komponente. Sem tudi sam pomislil na termostat ali tlivko, drugega skoraj ni.

All je izjavil:

Še ena možna opcija..Lahko imaš prekinjen ničelni vodnik (ali pa zelo slab stik)

To mi je danes kolega omenjal, bo malce težje preverit, ker nimam dostopa do pancirke. :(

Brane22 je izjavil:

Ne štekam kako se iskri na cevi.
A se iskri v trenutku ko se z njo dotakneš bojlerja ob privijanju ali se iskri drugače in drugje ?
Če je prvo in če je to dovodna cev, je čisto možno, da je sama cev na neničelnem potencialu, ker kak drug bojler v bloku prebija.

Iskri se na spoju cevi iz bojlerja in zidne inštalacije, takrat ko prižgem bojler. Saj ne vem kaj bi bilo bolje, da je problem pri meni ali pri komu drugemu. V bloku je še 40 stanovalcev, se pravi 40 potencialnih virov. Oziroma še več, če dodam še bojlerje v kuhinjah, pomivalce, pralne stroje...

All ::

Pazi kaj pipkaš :-)))
Slab stik ničle je lahko v tvojem razdelilcu, lahk le slabo spojeno v bojlerju. lahko je kje prevtan vodnik v stanovanju.(ničla)

MTB ::

Bom preveril še po dozah. Prevrtano verjetno ni nič, gleda na to da se že dolgo ni nič vrtalo, če pa se je, smo pa vedno prej preverili z indikatorjem.

Brane22 ::

Če imaš tapoceni univerzalca, lahko probaš zmerit napetost med ohišjem bojlerja in ničlo kje drugje v stanovanju pred in po vklopu.

Lahko da je ničla tako slaba, da jo po vklopu bojlerja znatno potegne proti fazi...

MTB ::

Imam enega "malce" boljšega univerzalca in Fluke 1507 tester za izolacijo.

NeMeTko ::

Ampak ni kej - romantično razsvetljavo pa ima v kopalnici....

Brane22 ::

@MTB:

Fajn. Uprabi pač tega. Vzemi nekajmeterski kos žice in ga poveži z ozemljitvijo/ničlo neke totalka X vtičnice v dnevni recimo. Nato pomeri razliko potencialov med tem in ohišjem bojlerja pred in po vklopu. Oboje, DC in AC te zanima.

MTB ::

Načeloma razlike ne bi smelo bit, ne. Vprašanje je samo kaj če razlika je. :(

Brane22 ::

Če razlika je, potem veš kam gledat naprej.

All ::

Fajn bi blo tudi tok na povezavah (ceveh) pomert z objemnimi kleščami.

MTB ::

Tokovnih klešč nimam, bom pa prekinil povezavo in dal vmes ampermeter.

All ::

Tok se deli..tko da...

MTB ::

Ja no, saj bi premeril obe cevi, vsako posebej.

Brane22 ::

On je hotu rečt, da če daš tokovne klešče okrog obeh vodnikov, bi ti pokazale samo razliko obeh tokov, ta pa je pri dobro delujoči napravi nič.

Nima smisla maerit vsakega posebej, ker pri takšnih tokovih majhne razlike ne boš izmeril.

MTB ::

Aha!

All ::

Pa tudi tok okoli povezav ki se iskrijo. Predvideva da so to flexi vodovodne cevi obdane s pletenico, kjer naj bi se iskrilo.

Glede na to da je izvedeno ničenje je sigurno razlika med tokom faze in ničle. Če pa je ničla slaba ali celo prekinjena pa ves tok namesto preko ničle teče preko vodovoda.

Danger v vsakem primeru.

MTB ::

Zadeva rešena! :D
Situacija - meggeriral s 500V grelec, termostat, kable, vse bp.
Premeril upornost med ničlo (ozemljitvijo) oddaljene vtičnice in ničle v dozi s stikalom, bp.
Premeril upornost med vodovodno inštalacijo in ničlo v dozi s stikalom, bp.
Premeril upornost med ničlo v bojlerju in ničlo na stikalu. "Pomotoma" na drugi sponki kot prej. Problem, upornost skoraj 1Mohm???!!!
V glavnem, stara stikala, ki prekinjajo fazo in nulo (ki je tudi ozemljitev). Kontakt na fazi je sklenil bp, kontakt na nuli je bil poškodovan. Rezultat - tokokrog se je zaključil preko fleksi cevi na vodovod. Tako kot je napisal All (kar sem videl šele zdaj, ko je stvar urejena).
Zamenjal komplet stikala (tista trojna za kopalnico) z novimi, ki prekinjajo samo fazo. Zadeva funkcionira tako kot mora.
Najlepša hvala za vse nasvete.

All ::

:D


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kako vezati vtičnico na 4 žice? (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7813118 (10446) perci
»

UTP kabel pod napetostjo?

Oddelek: Omrežja in internet
296576 (5555) Utk
»

Ničenje in PC

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
3917485 (11699) int47
»

Menjava vtičnic

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
3812999 (12181) STU-III
»

FID stikalo odklopi po določenem času

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
1812863 (10645) int47

Več podobnih tem