Forum » Pomoč in nasveti » Odprtje s.p. -ja
Odprtje s.p. -ja
MasterKiD ::
Nekaj sem bral na internetu in forumih ampak nisem nič takega našel. Zanima me za s.p. kakšni stroški so mesečno? Rad bi odprl s.p. za izdelavo in postavitev WP blogov...
lp in hvala za odgovore
lp in hvala za odgovore
MasterKiD ::
@Tilen hvala zanima me še samo ali je potrebno imeti kakšnega zaposlenega (računovodjo naprimer)? Ker to lahko delam sam...
knesz ::
MasterKiD ::
Lahko postavljam WP bloge tudi brez s.p.-ja? Ali bo potem to "nelegalno" oziroma na črno?
MasterKiD ::
Lahko, preko avtorske pogodbe.
Za to pa še nisem slišal. Poveš kaj več? Koliko je potrebno plačati?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MasterKiD ()
draciel ::
Prvo, bi jaz na tvojem mestu poskusal nekaj zasluziti, brez SP-ja, da bi sploh videl ali bi zadeva laufala. Ko pa vidis da ti je zalaufalo pa odpres sp. Naj omenim da so redni minimalni SP stroski, 300e na mesec. Tako da se ni kar za zaletet.
IceIceBaby ::
@Tilen hvala zanima me še samo ali je potrebno imeti kakšnega zaposlenega (računovodjo naprimer)? Ker to lahko delam sam...
Zaposlenih ne rabiš. Se pa odloči, kaj boš delal. Tvojo primarno dejavnost ali boš računovodja, čistilka, hišnik in vse ostalo. Verjemi mi, rabiš računovodski servis. Strošek za storitveno dejavnost je od kakšnih 50 eur naprej. Takoj, ko se začneš ukvarjati z računovodstvom si na napačni poti.
Sicer pa. Vse kar moraš vedeti je že napisano na slo-techu. Poišči, je bilo ogromno napisanega na to temo.
Zelo na grobo. Mesečnih stroškov je realno okoli 400 eur. Sem so všteti minimalni prispevki. Če želiš od s.p.ja normalno živeti računaj, da boš moral ustvariti vsaj dobrih 20k prihodkov letno. S tem lahko pokriješ eno povprečno slovensko plačo, računovodjo, stroške banke, kakšen telefon, nakup kakšne opreme itd.
Če načrtuješ manjši obseg je bolj smiselno delati preko avtorske pogodbe.
Vikking ::
@Tilen hvala zanima me še samo ali je potrebno imeti kakšnega zaposlenega (računovodjo naprimer)? Ker to lahko delam sam...
Se mi zdi, da rabiš samo za oddajo bilanc. cca: 130€/leto
Cena lahko zelo varira in sicer:
- Če si zavezanec ali nisi zavezanec za DDV
- Če nisi zavezanec, imaš par prejetih in izdanih računov, nič drugega, potem moraš sam mesečno oddati obračun prispevkov na edavke, jih plačati, potem se konec leta naredi bilanca (neseš v računovodstvo vse papirje) in je ti jih naredijo (100€-200€).
- če nisi zavezanec, imaš veliko izdanih in prejetih faktur, ter je potrebno mesečno pripraviti plače za zaposlenega ali več zaposlenih, potem cca. 100€ mesečno
- Če si zavezanec je spet vprašanje ali si mesečni ali tromesečni. Tako kot pri ostalih s.p.-jih redna priprava plačil mesečnih prispevkov, oddaja obrazcev, lahko so vmes podjemne pogodbe, najemnine... vse to zahteva pripravo in oddajo obrazcev rek-2, rek-1, ddv-o, rp-o, obračun prispevkov za zasebnike mesečno.. na koncu še vedno ostane redno knjiženje v glavni knjigi, spremljanje situacije, mogoče vmes kompenzacije, mogoče še vodenje kakšne zaloge....
Glede na obseg, in zahtevnost se veča tudi cena.
Mesar ::
http://mladipodjetnik.si/podjetniski-ko...
http://forum.mladipodjetnik.si/showthre...
poglej malo, drugače pa če je forum še aktiven (nisem bil gor že en čas) vprašaj kako in kaj če že ni napisano kaj... ker o avtorski je kr nekaj.
http://forum.mladipodjetnik.si/showthre...
poglej malo, drugače pa če je forum še aktiven (nisem bil gor že en čas) vprašaj kako in kaj če že ni napisano kaj... ker o avtorski je kr nekaj.
Your turn to burn!
knesz ::
@Tilen hvala zanima me še samo ali je potrebno imeti kakšnega zaposlenega (računovodjo naprimer)? Ker to lahko delam sam...
Se mi zdi, da rabiš samo za oddajo bilanc. cca: 130€/leto
Cena lahko zelo varira in sicer:
- Če si zavezanec ali nisi zavezanec za DDV
- Če nisi zavezanec, imaš par prejetih in izdanih računov, nič drugega, potem moraš sam mesečno oddati obračun prispevkov na edavke, jih plačati, potem se konec leta naredi bilanca (neseš v računovodstvo vse papirje) in je ti jih naredijo (100€-200€).
- če nisi zavezanec, imaš veliko izdanih in prejetih faktur, ter je potrebno mesečno pripraviti plače za zaposlenega ali več zaposlenih, potem cca. 100€ mesečno
- Če si zavezanec je spet vprašanje ali si mesečni ali tromesečni. Tako kot pri ostalih s.p.-jih redna priprava plačil mesečnih prispevkov, oddaja obrazcev, lahko so vmes podjemne pogodbe, najemnine... vse to zahteva pripravo in oddajo obrazcev rek-2, rek-1, ddv-o, rp-o, obračun prispevkov za zasebnike mesečno.. na koncu še vedno ostane redno knjiženje v glavni knjigi, spremljanje situacije, mogoče vmes kompenzacije, mogoče še vodenje kakšne zaloge....
Glede na obseg, in zahtevnost se veča tudi cena.
On je napisal, da računovodstvo lahko vodi sam. Se pravi, bo vse naredil sam, razen bilance. To je pa od oka nekje okoli 130€.
Vikking ::
Samo razčlenu sem mu, kaj za sabo potegne vodenje računovodstva, ki je predvsem odvisno kakšen je status s.p.-ja.
St235 ::
Zaposlenih ne rabiš. Se pa odloči, kaj boš delal. Tvojo primarno dejavnost ali boš računovodja, čistilka, hišnik in vse ostalo. Verjemi mi, rabiš računovodski servis. Strošek za storitveno dejavnost je od kakšnih 50 eur naprej. Takoj, ko se začneš ukvarjati z računovodstvom si na napačni poti.
To lahko izjavi samo računovodja. Vsak, ki je sposoben naredit srednjo šolo lahko vodi enostavno računovodstvo, če ima voljo.
Za to kar si perdlagal se definitivno bolj splača avtorska pogodba. Strošek pri avtorksi pogodbi je praktično ničen, ker ne plačuješ nobenih prispevkov. Je pa pri avtorski tako, da moraš potem prispevke imet urejene nekje drugje (študent, zaposlen...).
s.p. te bo mesečno stal med 350 in 400€ pri čemer večji del (prispevki) NE šteje med stroške. Stroški pa so ključna prednost pred avtorsko pogodbo, ker si tako zbijaš davčno osnovo.
IceIceBaby ::
To lahko izjavi samo računovodja. Vsak, ki je sposoben naredit srednjo šolo lahko vodi enostavno računovodstvo, če ima voljo.
Če imaš voljo se da vse. Vprašanje je, zakaj bi bilo bolj smiselno zabijati čas za računovodstvo, če lahko v tem času delaš svojo primarno dejavnost.
St235 ::
IceIceBaby je izjavil:
To lahko izjavi samo računovodja. Vsak, ki je sposoben naredit srednjo šolo lahko vodi enostavno računovodstvo, če ima voljo.
Če imaš voljo se da vse. Vprašanje je, zakaj bi bilo bolj smiselno zabijati čas za računovodstvo, če lahko v tem času delaš svojo primarno dejavnost.
definitivno, tukaj mora pač vsak sam ocenit med tem koliko časa in energije bo moral vložit v to in koliko denarja mora v nasprtonem primeru plačat. Glede na opisano dvomi, da ima dela za pol delovnik, še manj pa denarja za plačevat storitve.
Če pa nimam ne avtorske pogodbe in ne s.p.-ja je to delo na črno ali ni?
Vsekakor, pa še davčna utaja zraven.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Vikking ::
350-400€ je pretirano, 100€ mesečno je realna cena za računovodsto za vodenje s.p.-ja ki ni zavezanec in nima zaposlenih. Lahko se zmeniš za plačevanja pavšala cca. 100-200€ odvisno od računovodstva , v to je všteto vse, tudi priprava bilance... Lahko se pa zaračuna posebej obdelava potnih stroškov letno, priprava bilance za kredit, kakšna izredna stvar kot je priprava interstat poročil, oddaja posebnih obrazcev, pisanje pogodb (najemnine, krediti...).
Če tega v bistvu nimaš, potem je 100€ realna cena, mesečno.
Najbolje je potem podjemna pogodba, 25% davka in 10% normiranih stroškov. Ta podjemna pogodba pa ne ustreza podjetjem katerim boš opravil storitev. Najraje vidijo, da jim izstaviš račun kot s.p.
Vsekakor se pozanimaj pri manjših računovodskih servisih v tvoji okolici, cene so seveda lahko zelo različne.
Če tega v bistvu nimaš, potem je 100€ realna cena, mesečno.
Najbolje je potem podjemna pogodba, 25% davka in 10% normiranih stroškov. Ta podjemna pogodba pa ne ustreza podjetjem katerim boš opravil storitev. Najraje vidijo, da jim izstaviš račun kot s.p.
Vsekakor se pozanimaj pri manjših računovodskih servisih v tvoji okolici, cene so seveda lahko zelo različne.
IceIceBaby ::
350-400€ je pretirano, 100€ mesečno je realna cena za računovodsto za vodenje s.p.-ja ki ni zavezanec in nima zaposlenih.
400 eur so vsi stroški, s prispevki vred. 100 eur za računovodstvo je pri dražjih. Za storitveno dejavnost z malo poslovnimi dogodki se dobi tudi za cca. 50 čisto kul storitev.
Invictus ::
Tukaj imate višino prispevkov ...
http://www.finance.si/blog/32/1107
da ne bo spet cel kup filozofiranja ...
http://www.finance.si/blog/32/1107
da ne bo spet cel kup filozofiranja ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
MadMicka ::
Invictus, mi ne bo nikoli jasno, zakaj hudiča neki ljudje iščejo podatke pri kvazi posrednikih, če pa imaš vse podatke pri viru.
http://www.durs.gov.si/si/prispevki_za_...
http://www.durs.gov.si/si/prispevki_za_...
Vikking ::
Brez veze se kregata. Invictus je dal link ki razlaga osnovo katero potem plačuje s.p., madmicka pa podatke ki se mesečno spreminjajo glede na povprečno plačo.
BlaY0 ::
On je napisal, da računovodstvo lahko vodi sam. Se pravi, bo vse naredil sam, razen bilance. To je pa od oka nekje okoli 130€.
Zakaj pa bilance ne bi mogel sam narediti? Kaj pa je tisto formo na AJPES-u izpolnit in elektronsko podpisat? Sploh za tak s.p., ki ga omenja (izdal bo manj kot 50 faktur v letu). Če imaš manj kot 20 dogodkov na mesec, lahko vse narediš sam, se ti ne splača iskat računovodstva. Kar se tiče vprašanja zavezanec/nezavezanec za DDV tudi sploh ni dileme, nezavezanec + enostavno knjigovodstvo dokler gre. Če imaš veliko prometa oziroma (in predvsem) veliko dogodkov pa jasno rabiš računovodjo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Invictus ::
Invictus, mi ne bo nikoli jasno, zakaj hudiča neki ljudje iščejo podatke pri kvazi posrednikih, če pa imaš vse podatke pri viru.
http://www.durs.gov.si/si/prispevki_za_...
Zato ker je bil to prvi uporabni link, kjer je bilo vse na kupu. Ne stran kjer ima linke za naprej. Poleg tega velikokrat na DURSu ne vedo kaj so trenutni standardi.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
St235 ::
Seveda lahko sam, če hoče. Pač zahteva par ur priprav in par ur dela. Ne vem zakaj se vsi tako bojijo tega računovodstva. Po drugi strani če pa si lahko rpivošči, se mu ne da zajebavat s tem pa lahko vzame in plača servis.
knesz ::
Seveda lahko sam, če hoče. Pač zahteva par ur priprav in par ur dela. Ne vem zakaj se vsi tako bojijo tega računovodstva. Po drugi strani če pa si lahko rpivošči, se mu ne da zajebavat s tem pa lahko vzame in plača servis.
Seveda lahko. Tudi jaz sem nekaj časa sam vodil računovodstvo. Potem sem pa najel računovodkinjo in kar naeknrat sem kljub stroškom računovodstva v končni fazi prišparal. Ko sem šel pa iz s.p. na d.o.o., sem pa še računovodkinjo zamenjal in glej, ta pa zna najti še več raznih olajšav, ugodnosti in podobnih zadev.
Koliko se splača je čisto odvisno, koliko obvladaš računovodstvo, spremljaš zakonodajo, malo moraš paziti na roke in ostalo sranje.
In ja, če ne obvladaš zadeve, lahko že pri tem, da ti samo bilanco izdela računovodja, prihraniš.
BlaY0 ::
Jasna stvar. Dokler imaš 20k EUR prometa (max. 50 faktur na leto) niti nimaš maneverskega prostora za kakršne koli mahinacije. Vse enostavno pokriješ že z najosnovnejšim znanjem in poznavanjem zakonodaje. Ko imaš prometa 100k EUR in več, pa tistih 100 EUR/mesec za računovodjo oziroma davčnega/finančnega svetovalca ne predstavlja več stroška ampak tako kot praviš v bistvu že kar profit. Če bo model one-man-band in še nima strank na lagerju, ne bo še najemal poslovnih prostorov, ne bo imel kar takoj lizingov za 5 službenih avtomobilov in ne bo imel osnovnih sredstev (razem računalnika, mize in stola) potem je vsak brezvezen strošek odveč.
Koliko daš ti na mesec za računovodjo?
Potem sem pa najel računovodkinjo in kar naeknrat sem kljub stroškom računovodstva v končni fazi prišparal. Ko sem šel pa iz s.p. na d.o.o., sem pa še računovodkinjo zamenjal in glej, ta pa zna najti še več raznih olajšav, ugodnosti in podobnih zadev.
Koliko daš ti na mesec za računovodjo?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
SasoS ::
s.p. te bo mesečno stal med 350 in 400€ pri čemer večji del (prispevki) NE šteje med stroške. Stroški pa so ključna prednost pred avtorsko pogodbo, ker si tako zbijaš davčno osnovo.
Tole mi ni čisto jasno...prispevki so še pri fizični osebi "stroški" (znižajo davčno osnovo, od prispevkov ne plačaš davka od dohodka )
St235 ::
Prispevki NE sodijo med stroške, vsaj tako je bilo rečeno na Dati pred pol leta. Dopuščam, pa možnost da sem kaj narobe razumel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
SasoS ::
Ok, sem preveril...res ne grejo v izkaz poslovnega izida s.p.-ja, ampak se pa potem najbrž odštejejo pri dohodnini posameznika? Ne vem zakaj bi bil s.p. edina oblika, kjer bi dejansko plačal davek na davek (prispevke).
BlaY0 ::
St235 ::
Ta del tudi meni ni najbolj, jasen ampak sem 99% da je to blo rečeno na Dati. A je odhodek enako strošek?
SasoS ::
9. Drugi poslovni odhodki
del konta 48 -> a) Prispevki za socialno varnost podjetnika
Odpri random bilanco nekega sp-ja brez zaposlenih na AJPESu in boš videl, celotna točka 6. stroški dela (vključno z stroški zavarovanj) je 0. Kar je nekako logično, saj si sp ne izplačuje plače ampak je plača njegov dobiček. Ker pa ne poznam (osebne) dohodninske napovedi takega sp-ja pa predvidevam, da so stroški prispevkov odšteti tam (po logiki, da gre celoten dobiček s.p. kot plača v dohodnino "lastnika" s.p., tam pa so našteti tudi stroški prispevkov od katerih se ne plača davek od dohodka). Konec koncev je rezultat isti - od prispevkov ne plačaš davka.
@Lakotnik29: ne odhodek ni enako strošku
BlaY0 ::
Odhodek je več kot strošek. Ni vsak odhodek tudi strošek in vsak strošek je odhodek. Prispevki za socialno varnost podjetnika spadajo med t.i. druge stroške, to je kategorija kamor spada recimo tudi prehrana in prevoz in je jasno razvidna iz izkaza poslovnega izida.
BlaY0 ::
Odpri random bilanco nekega sp-ja brez zaposlenih na AJPESu in boš videl, celotna točka 6. stroški dela (vključno z stroški zavarovanj) je 0. Kar je nekako logično, saj si sp ne izplačuje plače ampak je plača njegov dobiček. Ker pa ne poznam (osebne) dohodninske napovedi takega sp-ja pa predvidevam, da so stroški prispevkov odšteti tam (po logiki, da gre celoten dobiček s.p. kot plača v dohodnino "lastnika" s.p., tam pa so našteti tudi stroški prispevkov od katerih se ne plača davek od dohodka). Konec koncev je rezultat isti - od prispevkov ne plačaš davka.
Vse si popolnoma narobe razlagaš. Prvič, mešaš bilanco z izkazom poslovnega uspeha. V bilanci ni nič od naštetega. Pod poglavjem 6 so stroški blaga, materiala in storitev. Pod poglavjem 7 pa stroški dela. Tam je 0 zato ker nima zaposlenih niti sam ni zaposlen kar je normalno. Tam notri grejo bruto plače zaposlencev (to so plače s prispevki vred). Podjetnik sam pa ima svojo posebno rubriko za prispevke v poglavju 9 kamor vpiše bruto vplačane prispevke. Še kaj ni jasno?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
jype ::
PaX_MaN> Tale tema je kar dober pokazatelj, kako beden je naš davčni sistem.
I wish it weren't true :(
I wish it weren't true :(
SasoS ::
Vse si popolnoma narobe razlagaš. Prvič, mešaš bilanco z izkazom poslovnega uspeha. V bilanci ni nič od naštetega. Pod poglavjem 6 so stroški blaga, materiala in storitev. Pod poglavjem 7 pa stroški dela. Tam je 0 zato ker nima zaposlenih niti sam ni zaposlen kar je normalno. Tam notri grejo bruto plače zaposlencev (to so plače s prispevki vred). Podjetnik sam pa ima svojo posebno rubriko za prispevke v poglavju 9 kamor vpiše bruto vplačane prispevke. Še kaj ni jasno?
Bilanco sem mislil letno poročilo, jasno pa da gledaš izkaz poslovnega. Ni mi pa jasno kaj gledaš ti, saj meni kaže "5. Stroški blaga, materiala in storitev", pod 9. je pa "9. Finančni prihodki iz deležev", prispevkov pa ni. Razen če je temu S.P-ju ki ga gledam računovodstvo narobe naredilo izkaz
BlaY0 ::
Gledam svoje izkaze na AJPES-u.
8. Odpis vrednosti
9. Drugi poslovni odhodki
10. Finančni prihodki iz deležev
Verjetno, da to ni javen podatek, ker se nanaša v bistvu direktno na fizično osebo.
8. Odpis vrednosti
9. Drugi poslovni odhodki
10. Finančni prihodki iz deležev
Verjetno, da to ni javen podatek, ker se nanaša v bistvu direktno na fizično osebo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
BlaY0 ::
Aha že vidim razliko... 2. (povečanje vrednosti zalog) in 3. (zmanjšanje vrednosti zalog) sta združeni v eno (sprememba vrednosti zalog).
Drugače pa imaš lepo pod 8. "Drugi poslovni odhodki", kjer so notri tudi prispevki.
Drugače pa imaš lepo pod 8. "Drugi poslovni odhodki", kjer so notri tudi prispevki.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Odprtje s.p.Oddelek: Loža | 16390 (9606) | Gama |
» | Delo po deluOddelek: Loža | 6819 (5639) | St235 |
» | A je s.p. pravi odgovor za moj posel? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 25349 (22950) | Mavrik |
» | Postranski dohodekOddelek: Loža | 9989 (8835) | Vikking |
» | Enostavno knjigovodstvo za popoldanski sp in ostale obveznostiOddelek: Loža | 16466 (15749) | St235 |