Forum » Loža » Si.Mobil in strošek opomina
Si.Mobil in strošek opomina
Matheeew ::
Vezano na moj zadnji odgovor v novici "Si.Mobil draži pakete, uvaja obvezne dodatne pakete".
http://slo-tech.com/novice/t478792/p322...
Pišem tukaj, ker sklepam, da pod sklopom "novice" nihče več ne bere.
Na email sem sicer dobil odgovor, ki pa je bil neupraben. Ko sem spraševal naprej so mi na elegenaten način odgovorili, da je za njih zadeva rešena.
Zato nadaljujem na facebooku (ja, odprl FB račun samo za to): http://www.facebook.com/simobil
Post pod imenom Janez Novak.
Vaša mnenja in support dobrodošla....da ne bomo samo po forumih bili pametni. Pa upam, da ne brcam v temo.
http://slo-tech.com/novice/t478792/p322...
Pišem tukaj, ker sklepam, da pod sklopom "novice" nihče več ne bere.
Na email sem sicer dobil odgovor, ki pa je bil neupraben. Ko sem spraševal naprej so mi na elegenaten način odgovorili, da je za njih zadeva rešena.
Zato nadaljujem na facebooku (ja, odprl FB račun samo za to): http://www.facebook.com/simobil
Post pod imenom Janez Novak.
Vaša mnenja in support dobrodošla....da ne bomo samo po forumih bili pametni. Pa upam, da ne brcam v temo.
- spremenil: Matheeew ()
Ted ::
Zakaj ne napišeš odgovora? Menda ne pričakuješ da bomo "likali" Simobil da ga preberemo?
Mah...
iso2000 ::
Tudi jaz sem Simobil naročnik, ampak ne bom več dolgo, ker z zadnjimi podražitvami so pač šli malce predaleč.
Jaz imam pa elektronski račun, kar pomeni, da papirnega sploh ne dobim. In sem šel enkrat mimo Simobilovega centra v merkator šiška in se spomnim, da imam še za plačat račun. Stopim do pulta in pač povprašam kako je s plačilom računa. Odgovor ni problema, ampak če nimate položnice je provizija? WTF? Itak je nimam, če imam elektronski rečun? A bi jo moral sprintat? Samo to razpravljat z osebo na šalterju itak nima nobenega smisla...
Jaz imam pa elektronski račun, kar pomeni, da papirnega sploh ne dobim. In sem šel enkrat mimo Simobilovega centra v merkator šiška in se spomnim, da imam še za plačat račun. Stopim do pulta in pač povprašam kako je s plačilom računa. Odgovor ni problema, ampak če nimate položnice je provizija? WTF? Itak je nimam, če imam elektronski rečun? A bi jo moral sprintat? Samo to razpravljat z osebo na šalterju itak nima nobenega smisla...
Tarzan ::
Opomina sploh ne smejo zaračunat, še posebej ne evra in pol. Nima veze ali si ga prejel ali ne, največ te lahko ocurijo za toliko, kolikor jih pošiljanje opomina stane, kar pa več kot pol EUR nikakor ne more biti.
TOP ::
Kdo je reku,da ne smejo opomina zaračunavat,seveda lahko,zakaj pa se ne plača v navedenem roku.
Matheeew ::
Zakaj ne napišeš odgovora? Menda ne pričakuješ da bomo "likali" Simobil da ga preberemo?
Imaš prav.
Vpršanje:
Zdravo. Ker drugje ne dobim uporabnega odgovora, bom poskusil še tu.
Zakona o varstvu potrošnikov pravi:
27. čl. ZVPot-UPB2: "(2) Stroški opomina, ki ga izda podjetje, v primeru zamude plačila potrošnika kot pogodbene stranke, ne smejo presegati dejanskih stroškov izdelave in pošiljanja opomina, hkrati pa tudi ne višine zamudnih obresti."
Vseeno imate strošek opomina definiran v splošnih pogojih in ga tudi zaračunavate. Ali to pomeni, da so vaši splošni pogoji v nasprotju z zakonom?
Odgovor:
Janez, se opravičujemo za pozen odgovor, tvoje objave nam do sedaj sploh ni prikazalo na naši steni, temveč pod skritimi objavami.
Redno poravnavanje obveznosti je nujno za zdravo poslovanje podjetja, njegov razvoj in vlaganja. Zato v Si.mobilu uporabnike spodbujamo k rednemu plačevanju računov za opravljene storitve; uporabnike, ki se odločijo za plačila preko direktnih bremenitev nagradimo tudi s popustom k mesečni naročnini. Uporabnike, ki zamujajo s plačili, pa na njihove obveznosti opozarjamo skozi sistem opominjanja. Uporabniki po 5 dneh po zapadlosti računa prejmejo opomin, po zapadlosti opomina pa ga k plačilu pozovemo še z SMS sporočilom. Zaradi dejanskih stroškov, ki Si.mobilu nastanejo v primeru neplačila računa (stroški tiska, distribucije in drugi posredni stroški opominjanja), zaračunamo enoten strošek opomina v višini 1,45 EUR.
Novo vprašanje:
Hvala za odgovor.
Čeprav ste me razočarali z njim, saj odgovor kaže na funkcionalno nepismenost.
Del člena zakona, ki pravi "hkrati pa tudi ne" namreč jasno pove, da dejanski strošek opomina ni zadostna podlaga za zaračunavanje, če višina stroška zamudnih obresti ne dosega tega stroška.
Torej vztrajate, da je strošek opomina v višinin 1,45 EUR (brez DDV), ki je vezan na npr. 1 mesečno zamudo plačila položnice v višini npr. 10 EUR v skladu z zakonom?
Kdo je reku,da ne smejo opomina zaračunavat,seveda lahko,zakaj pa se ne plača v navedenem roku.
Zgoraj je citat iz Zakona o varstvu potrošnikov.
Preberi pa še tale odgovor od BlueRunnerja: http://slo-tech.com/novice/t478792/p320...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matheeew ()
J-e-r-r-y ::
A mobitel pa ima opomine zastonj?
0,34 zamudne obresti
1,30 stroški opominjanja
Morem vprašati naslednjič računovodjo, ampak meni se zdi kr normalno to, v končni fazi je moja krivda, da nisem plačal na rok.
0,34 zamudne obresti
1,30 stroški opominjanja
Morem vprašati naslednjič računovodjo, ampak meni se zdi kr normalno to, v končni fazi je moja krivda, da nisem plačal na rok.
tado6 ::
Opomina sploh ne smejo zaračunat, še posebej ne evra in pol. Nima veze ali si ga prejel ali ne, največ te lahko ocurijo za toliko, kolikor jih pošiljanje opomina stane, kar pa več kot pol EUR nikakor ne more biti.
Bučke, podjetje lahko neplačniku zaračuna stroške po predpisanem ceniku, ki je javno na voljo.
zcetrt ::
Bil sem na dopustu. Rok plačila položnice je 10 dni od izdaje (ne prejetja!). Rok je bil 5.8., domov pridem 9.8., plačam 10.8.
Simobil mi pošlje opomin 11.8. (datum na opominu), torej dan po plačilu. "Če ste račun medtem že poravnali, se vam za poslani opomin iskreno opravičujemo in vam še naprej želimo veliko prijetnih pogovorov ..."
Na položnici za naslednji mesec so navedeni stroški opomina.
Prekinil sem naročniško pogodbo.
Simobil mi pošlje opomin 11.8. (datum na opominu), torej dan po plačilu. "Če ste račun medtem že poravnali, se vam za poslani opomin iskreno opravičujemo in vam še naprej želimo veliko prijetnih pogovorov ..."
Na položnici za naslednji mesec so navedeni stroški opomina.
Prekinil sem naročniško pogodbo.
4.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zcetrt ()
BlueRunner ::
@Matheew: Če in samo, če se ti da kregati z njimi.
Plačaj znesek zamudnih obresti. Če tega ne plačaš, potem ima Simobil podlago za izterjavo, pri kateri boš moral plačati tudi stroške izterjave. Velike težave in visoki stroški. Če te na opominu niso obračunane, potem ti ni treba vedeti kolikšne so in jih tudi ne moreš plačati.
Pošlji jim prijazen ugovor (Spoštovani, .... Ker ste mi poskusili na podlagi protizakonito zaračunati XXX €, kar je v nasprotju z 27.a čl. Zakona o varstvu potrošnikov, sem/bom poravnal samo znesek zamudnih obresti do katerih ste upravičeni. Ker sumim, da tako ravnate v primeru vseh naročnikov, vas obveščam, da bom o vašem početju obvestil tudi Tržno inšpekcijo ... S spoštovanjem ...)
Ugovor obvezno pošlješ s povratnico (kar te bo stalo!)
Ko dobiš nazaj povratnico, pripraviš še dopis za TIRS, ki ga lahko pošlješ po elektronski pošti (znova prijazno... Spoštovani, ... posredujem vam kopijo ugovora, ki sem ga poslal Simobilu... menim, da Simobil ravna nezakonito in s tem povzroča škodo... prosim za vaše mnenje in inšpekcijski pregled...). Pripneš je slike opomina, dopisa in potrjene povratnice.
Na začetku sem napisal "samo in samo, če se ti da kregati". Kar se bo (praviloma, ne pa nujno) zgodilo je sledeče:
- TIRS se bo premikal bolj leno
- Simobil ti bo stroške ponovno obračunal na naslednjem računu
- Naslednji račun in vse za njim boš vedno moral plačati samo "v znesku, ki je nesporen".
- V procesu bo potrebno poslati tudi kaj s povratnico, kar ti bo naredilo več stroškov, kot pa je cena opomina.
Vsaka pošiljka s povratnico, te bo nekaj stala... na koncu boš plačal več kot 1,45€.
Vsa umetnost je tako v temu, da je znesek opomina preračunan tako, da boš imel z uveljavljanjem svojih pravic tipično višje stroške, kot pa preprosto s tem, da znesek plačaš.
Sicer pa je TIRS glede zaračunavanja opominov v preteklosti že kristalno jasen: "Ker je naš bralec prejel sumljivo visoke stroške opomina, smo na Tržnem inšpektoratu preverili, kolikšno višino lahko opomin maksimalno doseže. V skladu s 27.a členom Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) stroški opomina, ki ga izda podjetje v primeru zamude plačila potrošnika kot pogodbene stranke, ne smejo presegati dejanskih stroškov izdelave in pošiljanja opomina, hkrati pa tudi ne višine zamudnih obresti. V konkretnem primeru bralca to pomeni, da strošek opomina ne bi smel presegati 30 centov, saj so toliko znašale zamudne obresti." Vir.
Če si resnično zagret za to, da se Simobilu in tudi vsem ostalim s takšno nezakonito prakso stopi na prste in se jim prikrajša njihovo "veselje", pa je recept v smeri razmišljanja Pezdirja...
1) Najprej preveriti zakonodajo. Ali se lahko zahteva tudi povračilo neupravičeno zaračunanih zneskov? Če da, potem obstaja vzvod resnega (finančnega) pritiska. Potem je dejansko smiselno nadaljevati, sicer ne. To je delo izključno za pravnike/odvetnike, ne laike.
2) Začeti javno lajati in pri temu glasno opozarjati, da je to "enako sranje, kot so si ga privoščila elektro podjetja, ki so nezakonito izstavljala previsoke račune". Čim več ljudi na kup in čim bolj glasno opozarjanje. Vse izpostaviti na kakšnem javnem protestu (cca 20-30 ljudi + kamera iz A kanala) pred kakšno večjo poslovalnico Simobila na čim bolj obiskanem kraju (Šmartinka torej odpade). FB, Twitter, ... Ker je prišla jesen, pazi tudi na timing, da ne bodo ravno tisti dan interpeliran kakšen minister.
3) Najde naj se javni obraz protesta - to bo oseba, ki je sposobna v kamero mirno, razločno in vsem razumljivo povedati, da Simobil ravna nezakonito, TIRS pa ne ukrepa dovolj hitro. Če kaj, potem je potreben en "Don Kihot", ki ga bodo ljudje razumeli. Nekdo, ki ne hodi okoli v armaniju, ampak ki izgleda kot "un(a) model(ka) na koncu ulice". Potem bo vsakdo razmislil, kolikokrat je plačal več, kot bimoral plačati. Kolikokrat je bil okraden. Medijski spin.
4) Vztrajanje... nekaj protestov... čez čas napoved tožbe, če se nezakonito pridobljen denar ne bo začel takoj vračati.
5) Če ne gre zlepa, pa zgrda... vloži se tožbe ali predloge za izterjave (gl. 1. točko - ali se lahko zahteva povračilo).
Plačaj znesek zamudnih obresti. Če tega ne plačaš, potem ima Simobil podlago za izterjavo, pri kateri boš moral plačati tudi stroške izterjave. Velike težave in visoki stroški. Če te na opominu niso obračunane, potem ti ni treba vedeti kolikšne so in jih tudi ne moreš plačati.
Pošlji jim prijazen ugovor (Spoštovani, .... Ker ste mi poskusili na podlagi protizakonito zaračunati XXX €, kar je v nasprotju z 27.a čl. Zakona o varstvu potrošnikov, sem/bom poravnal samo znesek zamudnih obresti do katerih ste upravičeni. Ker sumim, da tako ravnate v primeru vseh naročnikov, vas obveščam, da bom o vašem početju obvestil tudi Tržno inšpekcijo ... S spoštovanjem ...)
Ugovor obvezno pošlješ s povratnico (kar te bo stalo!)
Ko dobiš nazaj povratnico, pripraviš še dopis za TIRS, ki ga lahko pošlješ po elektronski pošti (znova prijazno... Spoštovani, ... posredujem vam kopijo ugovora, ki sem ga poslal Simobilu... menim, da Simobil ravna nezakonito in s tem povzroča škodo... prosim za vaše mnenje in inšpekcijski pregled...). Pripneš je slike opomina, dopisa in potrjene povratnice.
Na začetku sem napisal "samo in samo, če se ti da kregati". Kar se bo (praviloma, ne pa nujno) zgodilo je sledeče:
- TIRS se bo premikal bolj leno
- Simobil ti bo stroške ponovno obračunal na naslednjem računu
- Naslednji račun in vse za njim boš vedno moral plačati samo "v znesku, ki je nesporen".
- V procesu bo potrebno poslati tudi kaj s povratnico, kar ti bo naredilo več stroškov, kot pa je cena opomina.
Vsaka pošiljka s povratnico, te bo nekaj stala... na koncu boš plačal več kot 1,45€.
Vsa umetnost je tako v temu, da je znesek opomina preračunan tako, da boš imel z uveljavljanjem svojih pravic tipično višje stroške, kot pa preprosto s tem, da znesek plačaš.
Sicer pa je TIRS glede zaračunavanja opominov v preteklosti že kristalno jasen: "Ker je naš bralec prejel sumljivo visoke stroške opomina, smo na Tržnem inšpektoratu preverili, kolikšno višino lahko opomin maksimalno doseže. V skladu s 27.a členom Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) stroški opomina, ki ga izda podjetje v primeru zamude plačila potrošnika kot pogodbene stranke, ne smejo presegati dejanskih stroškov izdelave in pošiljanja opomina, hkrati pa tudi ne višine zamudnih obresti. V konkretnem primeru bralca to pomeni, da strošek opomina ne bi smel presegati 30 centov, saj so toliko znašale zamudne obresti." Vir.
Če si resnično zagret za to, da se Simobilu in tudi vsem ostalim s takšno nezakonito prakso stopi na prste in se jim prikrajša njihovo "veselje", pa je recept v smeri razmišljanja Pezdirja...
1) Najprej preveriti zakonodajo. Ali se lahko zahteva tudi povračilo neupravičeno zaračunanih zneskov? Če da, potem obstaja vzvod resnega (finančnega) pritiska. Potem je dejansko smiselno nadaljevati, sicer ne. To je delo izključno za pravnike/odvetnike, ne laike.
2) Začeti javno lajati in pri temu glasno opozarjati, da je to "enako sranje, kot so si ga privoščila elektro podjetja, ki so nezakonito izstavljala previsoke račune". Čim več ljudi na kup in čim bolj glasno opozarjanje. Vse izpostaviti na kakšnem javnem protestu (cca 20-30 ljudi + kamera iz A kanala) pred kakšno večjo poslovalnico Simobila na čim bolj obiskanem kraju (Šmartinka torej odpade). FB, Twitter, ... Ker je prišla jesen, pazi tudi na timing, da ne bodo ravno tisti dan interpeliran kakšen minister.
3) Najde naj se javni obraz protesta - to bo oseba, ki je sposobna v kamero mirno, razločno in vsem razumljivo povedati, da Simobil ravna nezakonito, TIRS pa ne ukrepa dovolj hitro. Če kaj, potem je potreben en "Don Kihot", ki ga bodo ljudje razumeli. Nekdo, ki ne hodi okoli v armaniju, ampak ki izgleda kot "un(a) model(ka) na koncu ulice". Potem bo vsakdo razmislil, kolikokrat je plačal več, kot bimoral plačati. Kolikokrat je bil okraden. Medijski spin.
4) Vztrajanje... nekaj protestov... čez čas napoved tožbe, če se nezakonito pridobljen denar ne bo začel takoj vračati.
5) Če ne gre zlepa, pa zgrda... vloži se tožbe ali predloge za izterjave (gl. 1. točko - ali se lahko zahteva povračilo).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
BlueRunner ::
No, pa ko sem že ravno v temi... Kaj o temu pravi Tuštelekom:
"Družba Tušmobil d.o.o. obvešča svoje naročnike, da od 1. 12. 2010 velja nov cenik, in sicer se cenik spreminja v poglavju >>Ostale storitve<<, kjer se spremeni cena >>Strošek opomina<<. Z dnem uveljavitve novega cenika je strošek opomina določen v višini zamudnih obresti na dolgovani znesek, vendar največ do zneska dejanskih stroškov izdelave in pošiljanja opomina v višini 1,83 EUR."
Tako. Jasno povedano, da se opomine zaračunava na način, ki je zansko skladen. T.j. funkcija MIN(dejanski stroški, zamudne obresti).
Razlog za takšen člen v zakonu pa so bili oderuški stroški kakšnih opominov, ki so nekajkrat presegali znesek zamudnih obresti. Glede na to, da zakon že omejuje višino zamudnih obresti - torej predpisuje višino priznanega oškodovanja upnika, je bilo res potrebno zapreti luknjo s katero se je lahko to "višino priznanega škodovanja" praktično neomejeno višalo in od tega tudi fino služilo. Konec koncev se je potem tudi na neplačane opomine računalo nove zamudne obresti. Yay... luknja za vse loan sharke.
No, strošek opomina pa se je tudi jasno opredelilo kot "strošek", ki se nanaša na izdelavo "opomina". Torej je govora o dejanskih stroških in o temu, da ima opomin funkcijo opominjanja na zamudo pri plačuli in ne kaznovanja oziroma zaračunavanja povzročene škode.
Torej po takšne razmišljajnu postane jasno, da:
- se opomine praviloma ne pošilja za minorne zneske zamudnih obresti, ki so pod 1€ ali 2€, ker to ne pokrije niti stroškov priprave in pošiljanja.
- tovrstni opomini ne služijo povračilu škode ampak obveščanju - opominjanju. Zato ni primerno, da se za njih zaračuna karkoli več od tega, kar se lahko utemelji kot dejanski strošek.
Tako, to je to... Če Simobil ali kdorkoli drug za tovrstne opomine zaračunava več, kot so zamudne obresti, ali pa več, kot ima navedeno na ceniku (zaračunati sme samo in izključno nižjega od teh dveh zneskov), potem je takšno ravnanje nezakonito in predstavlja prekršek.
Kako je z opomini v knjižnicah in drugje, kjer ni možno govoriti o zamudnih obrestih ali jih na kakšen način izračunati, ne vem. Zato sem napisal "tovrstne opomine".
"Družba Tušmobil d.o.o. obvešča svoje naročnike, da od 1. 12. 2010 velja nov cenik, in sicer se cenik spreminja v poglavju >>Ostale storitve<<, kjer se spremeni cena >>Strošek opomina<<. Z dnem uveljavitve novega cenika je strošek opomina določen v višini zamudnih obresti na dolgovani znesek, vendar največ do zneska dejanskih stroškov izdelave in pošiljanja opomina v višini 1,83 EUR."
Tako. Jasno povedano, da se opomine zaračunava na način, ki je zansko skladen. T.j. funkcija MIN(dejanski stroški, zamudne obresti).
Razlog za takšen člen v zakonu pa so bili oderuški stroški kakšnih opominov, ki so nekajkrat presegali znesek zamudnih obresti. Glede na to, da zakon že omejuje višino zamudnih obresti - torej predpisuje višino priznanega oškodovanja upnika, je bilo res potrebno zapreti luknjo s katero se je lahko to "višino priznanega škodovanja" praktično neomejeno višalo in od tega tudi fino služilo. Konec koncev se je potem tudi na neplačane opomine računalo nove zamudne obresti. Yay... luknja za vse loan sharke.
No, strošek opomina pa se je tudi jasno opredelilo kot "strošek", ki se nanaša na izdelavo "opomina". Torej je govora o dejanskih stroških in o temu, da ima opomin funkcijo opominjanja na zamudo pri plačuli in ne kaznovanja oziroma zaračunavanja povzročene škode.
Torej po takšne razmišljajnu postane jasno, da:
- se opomine praviloma ne pošilja za minorne zneske zamudnih obresti, ki so pod 1€ ali 2€, ker to ne pokrije niti stroškov priprave in pošiljanja.
- tovrstni opomini ne služijo povračilu škode ampak obveščanju - opominjanju. Zato ni primerno, da se za njih zaračuna karkoli več od tega, kar se lahko utemelji kot dejanski strošek.
Tako, to je to... Če Simobil ali kdorkoli drug za tovrstne opomine zaračunava več, kot so zamudne obresti, ali pa več, kot ima navedeno na ceniku (zaračunati sme samo in izključno nižjega od teh dveh zneskov), potem je takšno ravnanje nezakonito in predstavlja prekršek.
Kako je z opomini v knjižnicah in drugje, kjer ni možno govoriti o zamudnih obrestih ali jih na kakšen način izračunati, ne vem. Zato sem napisal "tovrstne opomine".
fosil ::
BlueRunner je izjavil:
Če si resnično zagret za to, da se Simobilu in tudi vsem ostalim s takšno nezakonito prakso stopi na prste in se jim prikrajša njihovo "veselje", pa je recept v smeri razmišljanja Pezdirja...
1) Najprej preveriti zakonodajo. Ali se lahko zahteva tudi povračilo neupravičeno zaračunanih zneskov? Če da, potem obstaja vzvod resnega (finančnega) pritiska. Potem je dejansko smiselno nadaljevati, sicer ne. To je delo izključno za pravnike/odvetnike, ne laike.
2) Začeti javno lajati in pri temu glasno opozarjati, da je to "enako sranje, kot so si ga privoščila elektro podjetja, ki so nezakonito izstavljala previsoke račune". Čim več ljudi na kup in čim bolj glasno opozarjanje. Vse izpostaviti na kakšnem javnem protestu (cca 20-30 ljudi + kamera iz A kanala) pred kakšno večjo poslovalnico Simobila na čim bolj obiskanem kraju (Šmartinka torej odpade). FB, Twitter, ... Ker je prišla jesen, pazi tudi na timing, da ne bodo ravno tisti dan interpeliran kakšen minister.
3) Najde naj se javni obraz protesta - to bo oseba, ki je sposobna v kamero mirno, razločno in vsem razumljivo povedati, da Simobil ravna nezakonito, TIRS pa ne ukrepa dovolj hitro. Če kaj, potem je potreben en "Don Kihot", ki ga bodo ljudje razumeli. Nekdo, ki ne hodi okoli v armaniju, ampak ki izgleda kot "un(a) model(ka) na koncu ulice". Potem bo vsakdo razmislil, kolikokrat je plačal več, kot bimoral plačati. Kolikokrat je bil okraden. Medijski spin.
4) Vztrajanje... nekaj protestov... čez čas napoved tožbe, če se nezakonito pridobljen denar ne bo začel takoj vračati.
5) Če ne gre zlepa, pa zgrda... vloži se tožbe ali predloge za izterjave (gl. 1. točko - ali se lahko zahteva povračilo).
6) Svojo novo pridobljeno slavo in priljubljenost unovčiš na naslednjih volitvah
Tako je!
BlueRunner ::
6) Svojo novo pridobljeno slavo in priljubljenost unovčiš na naslednjih volitvah
A hočeš človeka še do konca odvrniti od tega, da se bi na lastne stroške lotil narediti PravoStvar™?
Matheeew ::
Hehe. Hvala BlueRunner. Ko ravno omenjaš Pezdirja. Deloma me je branje njegovega intervjuja vzpodbudilo, da začnem težiti SiMobilu.
http://www.dnevnik.si/novice/slovenija/...
No, še prej pa to, da sem plačal položnico in šele kasneje ugotovil, da so v znesku skrite zamudne obresti. 1,45 EUR brez DDV, celoten znesek na polžnici pa cca. 10 EUR.
Da še enkrat preverim - v točno tem primeru je torej nedvoumno jasno, da ta strošek opomina ni v skladu z omenjenim zakonom?
Kot sem sicer že napisal - strošek opomina so mi na podlagi telefonskega pogovora črtali (pričakujem dobropis na naslednji položnici). Me je pa cela zadeva hudo pogrela, ko sem ugotovil, da na sumljiv način množično pobirajo denar naročnikom.
Do dela, kjer si napisal "Če si resnično zagret..." se mi zdi relativno enostavno izvedljivo.
Sem pa imel v mislih drugo možnost - zato tudi tema tu in teženje na FB.
Torej:
- če gre za zaračunavanje storitev, ki niso v skladu z zakonom je treba to komunicirati na vsakem koraku. Vsak naročnik naj pač ve, da lahko račun reklamira. Sklepam, da zadostuje pritožba poslana po priporočeni pošti (brez povratnice), kar je ceneje. Tudi ceneje od stroška opomina.
- v primeru, da naročniki začnejo množično pošiljati reklamacije, bo Simobil (sicer velja za vsa podjetja s podobno prakso) imel preprosto prevelike stroške, da bi se mu splačalo nadaljevati s tovrstno prakso. Strošek na njihovi strani na dobljeno reklamacijo ni nizek. Pregled, priprava odgovora in pošiljanje odgovora spet stane. Verjetno več kot strošek opomina. Plus to, da bodo strošek opomina morali odpisati.
Bojim se, da ima ta plan nekaj napak.
Podobno kot ideja, da gremo vsi na banko delati gužvo, ko so uvedli strošek za dvig na drugem avtomatu. Vsi glasni, za akcijo pa ni nihče.
Potem pa so še naročniki, ki se počutijo krive zaradi zamude plačila in ta strošek pač plačajo. Saj so namreč krivi. Zgoraj je nekaj takih primerov.
Kakorkoli. Vpletel bom TIRS, potem pa vidim kako naprej.
http://www.dnevnik.si/novice/slovenija/...
No, še prej pa to, da sem plačal položnico in šele kasneje ugotovil, da so v znesku skrite zamudne obresti. 1,45 EUR brez DDV, celoten znesek na polžnici pa cca. 10 EUR.
Da še enkrat preverim - v točno tem primeru je torej nedvoumno jasno, da ta strošek opomina ni v skladu z omenjenim zakonom?
Kot sem sicer že napisal - strošek opomina so mi na podlagi telefonskega pogovora črtali (pričakujem dobropis na naslednji položnici). Me je pa cela zadeva hudo pogrela, ko sem ugotovil, da na sumljiv način množično pobirajo denar naročnikom.
Do dela, kjer si napisal "Če si resnično zagret..." se mi zdi relativno enostavno izvedljivo.
Sem pa imel v mislih drugo možnost - zato tudi tema tu in teženje na FB.
Torej:
- če gre za zaračunavanje storitev, ki niso v skladu z zakonom je treba to komunicirati na vsakem koraku. Vsak naročnik naj pač ve, da lahko račun reklamira. Sklepam, da zadostuje pritožba poslana po priporočeni pošti (brez povratnice), kar je ceneje. Tudi ceneje od stroška opomina.
- v primeru, da naročniki začnejo množično pošiljati reklamacije, bo Simobil (sicer velja za vsa podjetja s podobno prakso) imel preprosto prevelike stroške, da bi se mu splačalo nadaljevati s tovrstno prakso. Strošek na njihovi strani na dobljeno reklamacijo ni nizek. Pregled, priprava odgovora in pošiljanje odgovora spet stane. Verjetno več kot strošek opomina. Plus to, da bodo strošek opomina morali odpisati.
Bojim se, da ima ta plan nekaj napak.
Podobno kot ideja, da gremo vsi na banko delati gužvo, ko so uvedli strošek za dvig na drugem avtomatu. Vsi glasni, za akcijo pa ni nihče.
Potem pa so še naročniki, ki se počutijo krive zaradi zamude plačila in ta strošek pač plačajo. Saj so namreč krivi. Zgoraj je nekaj takih primerov.
Morem vprašati naslednjič računovodjo, ampak meni se zdi kr normalno to, v končni fazi je moja krivda, da nisem plačal na rok.
Kakorkoli. Vpletel bom TIRS, potem pa vidim kako naprej.
Matheeew ::
Dodajam: Če pa kdo od teh, ki berete (in imate FB account) vsaj lajkate (všečkate ) teženje na FB od SiMobila ali pa pripišete vaše mnenje, bo tudi že nekaj.
Utk ::
No, pa ko sem že ravno v temi... Kaj o temu pravi Tuštelekom:
"Družba Tušmobil d.o.o. obvešča svoje naročnike, da od 1. 12. 2010 velja nov cenik, in sicer se cenik spreminja v poglavju Ostale storitve, kjer se spremeni cena Strošek opomina. Z dnem uveljavitve novega cenika je strošek opomina določen v višini zamudnih obresti na dolgovani znesek, vendar največ do zneska dejanskih stroškov izdelave in pošiljanja opomina v višini 1,83 EUR."
Tako. Jasno povedano, da se opomine zaračunava na način, ki je zansko skladen. T.j. funkcija MIN(dejanski stroški, zamudne obresti).
To je že fajn, ampak v resnici pa ni tako. Tušmobil ti v tem primeru zaračuna še "Strošek vodenja terjatev", tam okoli 1,83 EUR. Tako da v resnici spet plačaš 2 evra plus obresti.
BlueRunner ::
če gre za zaračunavanje storitev, ki niso v skladu z zakonom je treba to komunicirati na vsakem koraku. Vsak naročnik naj pač ve, da lahko račun reklamira. Sklepam, da zadostuje pritožba poslana po priporočeni pošti (brez povratnice), kar je ceneje. Tudi ceneje od stroška opomina.
Hm. Glede na to, da je Simobil operaeter, za njega velja tudi ZEKom. ZEKom pa predpisuje, da mora operater sprejeti tudi telefonsko reklamacijo (torej še cenejše), jo zabeležiti, itd... Če pa tega ne stori, potem je pa v prekršku po 92. čl. ZEKom, kjer je nadzorni organ APEK.
No, brutalna stran tako podanega ugovora je, da ti morajo še vedno odgovoriti pisno on v roku 15 dni. Če jih želiš zasuti s stroški, potem je to verjetno najlažji način.
No, moja izkušnja z Mobitelom je bila, da sogovornica na tf. številki za reklamacije, le te sploh ni želela sprejeti. Kar je bil že v izhodišču nov prekršek, ki ga nisem vrgel na APEK samo zato, ker se je v kasnejšem telefonskem pogovoru, kjer je govoril odvetnik in ne jaz, stvar uredilo. Sam nisem mogel verjeti, da imajo besed "sem odvetnik XXX, kličem v imenu stranke YYY" takšen učinek. Ali pa je bil na drugi strani v drugo samo nekdo, ki so ga za delo dejansko usposobili. Tudi zato sam še vedno prisegam na tisto povratnico, ker se v njeni prisotnosti "nikoli prejete pošiljke" nenadoma najdejo (tudi že zgodilo - odpoved pogodbe, ki je najprej ni nikjer bilo, se je nenadoma čudežno našla). Pri ostalih načinih vlaganja ugovorov to ni vedno možno, inšpektorji pa tudi niso vedno toliko zavzeti, da bi ugotovili vsa dejstva.
Podobno kot ideja, da gremo vsi na banko delati gužvo, ko so uvedli strošek za dvig na drugem avtomatu. Vsi glasni, za akcijo pa ni nihče.
No, jaz trenutno nisem naročnik pri Simobilu, pa tudi neplačanih "stroškov opominov" nimam nikjer, tako da lahko samo stojim ob strani in držim svečo.
Morem vprašati naslednjič računovodjo, ampak meni se zdi kr normalno to, v končni fazi je moja krivda, da nisem plačal na rok.
"Vprašati računovodjo" običajno pomeni pravno osebo. Pravne osebe se ne štejejo za potrošnike in nimajo enakih pravic, kot potrošniki (razen v nekaterih posebnih primerih). Vse napisano na teno 27.a čl. ZVPot je za pravno osebe nepomembno, pogodbene kazni ali postavke na cenikih, vključno s postavko za "strošek opomina", pa so lahko praktično poljubno visoke, omejene samo s tem, kar je pravna oseba - kupec - pripravljena podpisati.
zee ::
Naredis trajnik in je problem resen. Eni pa res komplicirate po nepotrebnem.
IMO.
IMO.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
BlueRunner ::
Naredis trajnik in je problem resen. Eni pa res komplicirate po nepotrebnem.
Simobil sem zapustil zato, ker so mi na eni pogodbi brez najave ali česarkoli spremenili rok plačila (oziroma "računski interval", kot so mi to kasneje pojasnjevali), s čemer je potem trajnik nenadoma prišel "v zamudo". Hvala lepa za takšen odnos in posledično tudi zaračunane in avtomatično plačane (takrat še zakonite) stroške opominov.
Trajnik je čisto dobra stvar, ampak potem moraš še vedno natančno nadzirati kaj se ti zaračunava. Če najdeš sporno ali celo napačno postavko, pa imaš potem samo še dodatno delo. Sam jih še vedno uporabljam, ker so pri moji banki cenejši od ročnega plačevanja, ni pa to nekaj, kar bi vzel kot "foolproof". Prej nasprotno.
zee ::
Po ~10 letih na Mobitelu in treh na Simobilu lahko recem, da je trajnik kar "fool-proof". Druga moznost je, da imam samo taksno sreco.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
BlueRunner ::
99,99% primerov je OK. Se mi pa zdi malo za malo, če poten za nazaj ugotoviš, da si plačal nekaj, kar ti v celoti izniči vse prihranke pri plačilu. Ko pa potem začneš preverjati račune, pa imaš izničen tudi ves prihranek pri porabi časa.
Vse, kar je res, je to, da imaš med dvema "incidentoma" po več let blagodejnega miru, ko so računi pravočasno plačani, ti pa se zaradi splošnih mesečnih stroškov ne obremenjuješ pretirano. Moja "konkretna ne-sreča" pa ni bila samo moja. Tistega leta je bilo zaradi takšnih neumnosti pri obračunavanju kar nekaj slabe volje. Potem pa na to prišteješ še kakšne občasne nebuloze (meni so npr. enkrat skoraj zaračunali večjo količino podatkov, kot jih je bilo tehnično možno prenesti po 100Mbit/s linku) in splošne napače pri obračunaih o katerih je tudi tukaj na S-T govora. Potem pa se pač sešteje.
Pa ni samo Simobil tak. Sem že pri marsikaterem dobavitelju storitev doživel kakšen "ooops, kaj je pa to?" trenutek. Včasih lažen alarm, včasih pa upravičeno.
Osebno imam v tem trenutku še najraje telekomov sisitem v navezi z ABanko. Račun direktno v e-banko, tam ga poklikaš, preveriš, če klapa, popraviš znesek, če meniš, da je previsok, klik in gre stvar naprej. Žal za višjo provizijo, kot pa trajnik, ampak ajde. Ko tako privarčuješ kakšnih 10€ na letni ravni, ugotoviš, da bi jih manj prihranil iz razlike med provizijami. Je pa res, da imam eno izmed dražjih bank. Torej se bi lahko tudi to optimiziralo.
Vse, kar je res, je to, da imaš med dvema "incidentoma" po več let blagodejnega miru, ko so računi pravočasno plačani, ti pa se zaradi splošnih mesečnih stroškov ne obremenjuješ pretirano. Moja "konkretna ne-sreča" pa ni bila samo moja. Tistega leta je bilo zaradi takšnih neumnosti pri obračunavanju kar nekaj slabe volje. Potem pa na to prišteješ še kakšne občasne nebuloze (meni so npr. enkrat skoraj zaračunali večjo količino podatkov, kot jih je bilo tehnično možno prenesti po 100Mbit/s linku) in splošne napače pri obračunaih o katerih je tudi tukaj na S-T govora. Potem pa se pač sešteje.
Pa ni samo Simobil tak. Sem že pri marsikaterem dobavitelju storitev doživel kakšen "ooops, kaj je pa to?" trenutek. Včasih lažen alarm, včasih pa upravičeno.
Osebno imam v tem trenutku še najraje telekomov sisitem v navezi z ABanko. Račun direktno v e-banko, tam ga poklikaš, preveriš, če klapa, popraviš znesek, če meniš, da je previsok, klik in gre stvar naprej. Žal za višjo provizijo, kot pa trajnik, ampak ajde. Ko tako privarčuješ kakšnih 10€ na letni ravni, ugotoviš, da bi jih manj prihranil iz razlike med provizijami. Je pa res, da imam eno izmed dražjih bank. Torej se bi lahko tudi to optimiziralo.
Matheeew ::
BlueRunner je izjavil:
Hm. Glede na to, da je Simobil operaeter, za njega velja tudi ZEKom. ZEKom pa predpisuje, da mora operater sprejeti tudi telefonsko reklamacijo (torej še cenejše), jo zabeležiti, itd... Če pa tega ne stori, potem je pa v prekršku po 92. čl. ZEKom, kjer je nadzorni organ APEK.
...
Super. To pomeni, da lahko vsak, ki dobi na položnici strošek opomina plača nesporen del ter potem kliče in sporen del reklamira ter zahteva pisni odgovor. V mojem primeru so poslali SMS glede reklamacije. Za naslednji mesec pa vem...
BlueRunner ::
Upoštevaj, da če si jim "dal strinjanje", da ti lahko dajo odgovor v elektronski obliki, potem ga boš verjetno tudi dobil v elekronski obliki. Ker ne poznam trenutne vsebine Simobilovih pogodb, to še preveri, preden štartaš. Pa dobro si je nekajkrat prebrati 92. čl. ZEKom. Tudi zaradi drugih stvari je vedno dobro vedeti kakšne so pravice in dolžnosti v primeru podajanja ugovora operaterju. Če se teh določb ne držiš, lahko hitro potegneš krajšo.
Matheeew ::
Ravno berem. 92. člen pravi, da moraš poslati pritožbo priporočeno po pošti. In da postopek reševanja določa operater v splošnih pogojih.
92. člen - pravica do ugovora in spor
(1) Vsak končni uporabnik ima pravico do ugovora zoper odločitev ali ravnanje operaterjev v zvezi z dostopom do storitev ali njihovim izvajanjem na ustrezen organ ali telo, ki ga ustanovi operater.
(2) Ugovor mora končni uporabnik vložiti v 15 dneh od dneva, ko je izvedel za izpodbijano odločitev ali ravnanje iz prejšnjega odstavka, pri čemur se šteje, da je ugovor pravočasen tudi, če je vložen zadnji dan pritožbenega roka priporočeno po pošti. Če bi se rok iztekel na soboto, nedeljo, praznik ali dela prost dan, je ugovor pravočasen, če je vložen prvi naslednji delovni dan.
(3) Način in postopek reševanja ugovorov končnih uporabnikov mora operater določiti v svojih splošnih pogojih.
(4) Če operater v 15 dneh po prejemu ugovora temu ne ugodi oziroma o njem ne odloči, lahko končni uporabnik v 15 dneh po prejemu neugodne rešitve svojega ugovora oziroma po preteku 15-dnevnega roka od njegove vložitve vloži predlog za rešitev spora na agencijo, ki ga obravnava po postopku iz 129. člena
(5) Organizacije, ki lahko vložijo tožbo po zakonu, ki ureja varstvo potrošnikov, smejo vložiti ugovor zaradi kršitve splošnih pogojev in cen operaterjev pri poslovanju z uporabniki in potrošniki, kot tudi postopati po prejšnjem odstavku, pri čemer so oproščene plačila upravnih taks.
St235 ::
Enakovredno je tudi pošiljanje po elektonski pošti. Simobil ima za reklamacije poseben email naslov. Zarazliko od pošte je tako pošiljanje zastonj, ob enem pa je taka elektronska komunikacija avtomatično zabeležena.
BlueRunner ::
Ravno berem. 92. člen pravi, da moraš poslati pritožbo priporočeno po pošti. In da postopek reševanja določa operater v splošnih pogojih.
Bral in citiral si staro verzijo zakona. V trenutno veljavnem besedilu (Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom-B); Ur.l.RS št. 110/2009; 29.12.2009) je besedilo člena sledeče:
>>(1) Vsak končni uporabnik ima pravico do ugovora zoper odločitev ali ravnanje operaterjev v zvezi z dostopom do storitev, njihovim izvajanjem ali zaračunavanjem na ustrezen organ ali telo, ki ga ustanovi operater.
(2) Operater mora vsako prijavo napake v zvezi s svojo odločitvijo ali ravnanjem iz prejšnjega odstavka, ki jo končni uporabnik sporoči s klicem na telefonsko številko operaterja, ki je namenjena sprejemu takih klicev, zabeležiti.
(3) Ugovor mora končni uporabnik vložiti v 15 dneh od dneva, ko je izvedel za izpodbijano odločitev ali ravnanje iz prvega odstavka tega člena, pri čemer se šteje, da je ugovor pravočasen tudi, če je vložen zadnji dan pritožbenega roka priporočeno po pošti. Če bi se rok iztekel na soboto, nedeljo, praznik ali dela prost dan, je ugovor pravočasen, če je vložen prvi naslednji delovni dan.
(4) Ugovor se lahko vloži tudi s klicem na telefonsko številko operaterja, ki je namenjena sprejemu prijav napak. Pri tem mora končni uporabnik opozoriti, da vlaga ugovor v smislu prvega odstavka tega člena. Pooblaščena oseba operaterja, ki sprejema telefonske klice v zvezi s prijavo napak, mora zabeležiti vse podatke, ki so pomembni za vložitev tovrstnega ugovora, ter v najkrajšem mogočem času poslati ugovor ustreznemu organu ali telesu operaterja. Šteje se, da je operater prejel ugovor na dan, ko je bil vložen s klicem na telefonsko številko operaterja.
(5) Če je končni uporabnik poslal ugovor na elektronski način, lahko operater ob predhodnem soglasju končnega uporabnika pošlje svojo odločitev o ugovoru po elektronski pošti na naslov, s katerega ga je končni uporabnik poslal, oziroma na elektronski način, ki ga je končni uporabnik navedel v svojem elektronskem ugovoru oziroma dal ob svoji privolitvi.
(6) Operater mora v svoji odločitvi izrecno navesti, da gre za njegovo končno odločitev, in v pravnem pouku pojasniti možnost uvedbe postopka pred agencijo ter navesti rok za vložitev tega predloga. Odločitev glede ugovora mora operater poslati končnemu uporabniku na način, s katerim je mogoče dokazati njeno vročitev.
(7) Če operater v 15 dneh po vložitvi ugovora temu ne ugodi, lahko končni uporabnik v 15 dneh po vročitvi odločitve vloži predlog za rešitev spora na agencijo.
(8) Če operater v 15 dneh od vložitve ugovora o njem ne odloči, lahko končni uporabnik vloži predlog za rešitev spora po poteku 30 dni od vložitve ugovora.
(9) Končni uporabnik lahko vloži predlog za rešitev spora na agencijo, tudi kadar operater ugodi njegovemu ugovoru, pa nato svojih obveznosti ne izpolni v 15 dneh od vročitve odločitve. Končni uporabnik lahko vloži predlog za rešitev spora v 15 dneh po poteku roka za izpolnitev obveznosti.
(10) Agencija obravnava predlog za rešitev spora po postopku iz 129. člena tega zakona.
(11) Način in postopek reševanja ugovorov končnih uporabnikov mora operater podrobneje določiti v splošnih pogojih.
(12) Organizacije, ki lahko vložijo tožbo po zakonu, ki ureja varstvo potrošnikov, smejo vložiti ugovor zaradi kršitve splošnih pogojev in cen operaterjev pri poslovanju z uporabniki in potrošniki, kot tudi postopati po določbah od petega do devetega odstavka tega člena.<<
ob enem pa je taka elektronska komunikacija avtomatično zabeležena.
Bi morala biti avtomatično zabeležena. Na svoji koži sem izkusil, da pri Mobitelu temu pred letom dni ni bilo niti pod razno tako, pri prejemanju reklamacije pa sem prišel v absurden položaj, da je sogovornica na drugi strani vehementno trdila, da reklamacije sploh ne rabi sprejeti in je jaz na takšen način sploh ne morem podati. Upam, da je bil to samo lapsus pri izobraževanju, ampak ostal pa je občutek, da tudi pri največjem mobilnem operaterju v državi stvari ne znajo vedno urediti tako, kot bi uporabnik pričakoval.
V splošnem se "karakter podjetja" pokaže takrat, ko stvari ne gredo po načrtu in, ko stranke niso zadovoljne. To ne pomeni, da je vsaka zahteva stranke upravičena, vsaka njena želja uresničljiva ali pa vsak ugovor utemeljen. Pomeni pa to, da se "strelovod" trudi, da bi stranki najmanj podal pravilno in enostavno pojasnilo, če ji že ne more ustreči na način, ki ga pričakuje. Če pa pridemo v položaj, ko mora stranka podučiti podjetje o svojih pravicah, pa je to že bolj žalostno, kot pa dobra popotnica.
Recimo Simobilova zgodba z "mi ne priznajemo ovaj sud" oziroma konkretno "mi smatramo, da je zakon neustaven in se ga zato pač ne bomo držali" je že takšen signal, da je to podjetje, ki se ne trudi za stranke, ampak jih ima dokazano samo za molzne krave. To, da pa na FB niti tega, kakšno je uradno stališče, niso sposobni izdaviti, pa tudi pove nekaj o temu kdo skrbi za to "komunikacijo preko socialnih omrežij". Očitno nekdo, ki obvlada reklamne pamflete, ne pa nekdo, ki obvlada pomoč in podporo uporabnikom.
Fej in fuj.
Matheeew ::
Ehh. Moja napaka. Prehitro googlal in našel staro verzijo.
Tole je čisto druga zgodba. Zelo uporabno. Očitno pa je dejstvo, da res velika večina naročnikov ne ve, da lahko reklamacijo naredi po telefonu.
Opisan odnos podjetji do naročnikov in zakonov mi je kar malo pričakovan za slovenska podjetja. Žal. No, do trenutka, ko jih postaviš pred dejstva in preprosto ne želijo odgovoriti ter samo iščejo način, da se te rešijo. Tu sem bil tudi sam nekoliko šokiran.
Tole je čisto druga zgodba. Zelo uporabno. Očitno pa je dejstvo, da res velika večina naročnikov ne ve, da lahko reklamacijo naredi po telefonu.
Opisan odnos podjetji do naročnikov in zakonov mi je kar malo pričakovan za slovenska podjetja. Žal. No, do trenutka, ko jih postaviš pred dejstva in preprosto ne želijo odgovoriti ter samo iščejo način, da se te rešijo. Tu sem bil tudi sam nekoliko šokiran.
Matheeew ::
Na FB dlje od tega odgovora ne pridemo:
Zaenkrat...
Še nekaj bi želel razčistiti.
Eden izmed komentarjev v novici o dražitvi storitev Si.Mobila je bil tudi, da je možno vsako položnico, kjer je obračunan strošek opomina možno zavrniti s sklicevanjem na to, da opomina nisi prejel. Ker se opomini ne pošiljalo s priporočeno pošto ti Si.Mobil ne more dokazati prejetje le- tega.
Ali to (pravno) "pije vodo"?
Si.mobil Kot rečeno, višino opomina (poleg zamudnih obresti) določajo predvsem stroški tiska, distribucije in drugi posredni stroški opominjanja. Zato zaračunamo enoten strošek opomina v višini 1,45 EUR.
Zaenkrat...
Še nekaj bi želel razčistiti.
Eden izmed komentarjev v novici o dražitvi storitev Si.Mobila je bil tudi, da je možno vsako položnico, kjer je obračunan strošek opomina možno zavrniti s sklicevanjem na to, da opomina nisi prejel. Ker se opomini ne pošiljalo s priporočeno pošto ti Si.Mobil ne more dokazati prejetje le- tega.
Ali to (pravno) "pije vodo"?
CaqKa ::
glede na to da se simobil zaveda da v večini primerov računa nezakonito visok znesek opomina, je po mojih izkušnjah dovolj če jim pošlješ reklamacijo po emailu.
vsaj meni so ga tako rešli, za zadnji mesec. največ kar se ti splača kompliciranja je to da še na TIRS pošlješ kopijo računa, ki ga nisi plačal in kopijo računa na kateri so ti opomin zaračunali. kolkor sem TIRS razumel imajo teh primerov z opomini vsak mesec nekaj. inšpektorka mi je celo rekla da bi raje vidla da ji dam dokazno gradivo da to delajo za julij, kot pa za maj, za katerega že imajo par prijav ;)
vsaj meni so ga tako rešli, za zadnji mesec. največ kar se ti splača kompliciranja je to da še na TIRS pošlješ kopijo računa, ki ga nisi plačal in kopijo računa na kateri so ti opomin zaračunali. kolkor sem TIRS razumel imajo teh primerov z opomini vsak mesec nekaj. inšpektorka mi je celo rekla da bi raje vidla da ji dam dokazno gradivo da to delajo za julij, kot pa za maj, za katerega že imajo par prijav ;)
Tomson ::
Asus Prime X470 Pro, AMD Ryzen 9 3900X, Gigabyte GTX 1660 Super
Fractal Design R6, Corsair RM850X PSU, 32GB GSkillF4-3200 RAM
Noctua NHU12s, Corsair MP600 1TB SSD, 2x Dell U2410 monitor
Fractal Design R6, Corsair RM850X PSU, 32GB GSkillF4-3200 RAM
Noctua NHU12s, Corsair MP600 1TB SSD, 2x Dell U2410 monitor
Tomson ::
Vsi računi do tega zadnjega so plačani tako da mi ni jasno od kod teh 10€ za stroške obvestil...
Moram poklicat na Simobil da vidim od kod njim tole ...
Moram poklicat na Simobil da vidim od kod njim tole ...
Asus Prime X470 Pro, AMD Ryzen 9 3900X, Gigabyte GTX 1660 Super
Fractal Design R6, Corsair RM850X PSU, 32GB GSkillF4-3200 RAM
Noctua NHU12s, Corsair MP600 1TB SSD, 2x Dell U2410 monitor
Fractal Design R6, Corsair RM850X PSU, 32GB GSkillF4-3200 RAM
Noctua NHU12s, Corsair MP600 1TB SSD, 2x Dell U2410 monitor
Matheeew ::
Je ta račun izdan nate ali na podjetje?
Na FB so očitno povedali svoje. Končali so s:
@CaqKa: Vem, da je reklamacije dovolj. So mi upoštevali na podlagi klica. Odnos pri tem pa me je "razkuril" do mere, da mi to pač ni dovolj.
Reklamacijo sklepam, da so sprejeli, ker vejo, da nimajo prav. Vseeno to delajo še naprej. Masovno.
Še tu kratek izračun: 100.000 zamudnikov mesečno pomeni 1,75 mio EUR dodatnih prihodkov letno. Na način, ki ni v skladu z zakonom.
Na FB so očitno povedali svoje. Končali so s:
Stroški opomina so utemeljeni, in to dokazujemo tudi v postopkih pred Tržnim inšpektoratom in na sodišču.
@CaqKa: Vem, da je reklamacije dovolj. So mi upoštevali na podlagi klica. Odnos pri tem pa me je "razkuril" do mere, da mi to pač ni dovolj.
Reklamacijo sklepam, da so sprejeli, ker vejo, da nimajo prav. Vseeno to delajo še naprej. Masovno.
Še tu kratek izračun: 100.000 zamudnikov mesečno pomeni 1,75 mio EUR dodatnih prihodkov letno. Na način, ki ni v skladu z zakonom.
BlueRunner ::
Tukaj, da ne bo kakšen s.p. slučajno mislil, da za njega velja enako, kot velja za fizične osebe.
BlueRunner ::
Reklamacijo sklepam, da so sprejeli, ker vejo, da nimajo prav.
Reklamacijo so sprejeli, ker vedo, da če je ne bi, jim lahko na vrata potrka inšpektor TIRS-a in jim naloži 400€ globe. Kar jim "skensla" ves profit še za cca. 330 dodatnih uporabnikov, ki jim inšpektorja niso poklicali.
Torej za "preventivo" zadošča 300 prijav na TIRS vsak mesec, da se skensla za 100.000 uporabnikov neupravičeno zaračunanih stroškov opominov.
300 prijav na TIRS in potem 300 ločenih ugovorov Simobila (če si res želi ganjati po sodiščih), pa je seveda nesmiselno.
Dokler pa zakon velja, pa pač velja. Inšpektor bo ugotovil kršitev in ukrepal. Kar pomeni, da bo moral Simobil vsako reklamacijo upoštevati, ali pa tvegati, da mu že ena inšpekcija naredi več stroškov, kot pa od 300 uporabnikov uspešno ukraden denar.
Tako to je. V dobrem in slabem zakoni veljajo, dokler se vztraja na njihovem spoštovanju. Če jih kdo ne spoštuje, pa si zasluži samo in izključno šibo. Kako dolgo in tanko pa odvisno od njegovega greha. Tudi elektro podjetja so nekaj flancala o sodnih poteh in ustavnih pravicah, na koncu pa so računala samo na to, da razen morda kakšen posameznik, ne bo nihče pokradenega denarja zahteval nazaj. No, pa so se ušteli.
Sedaj je vprašanje samo še to, če se je tudi Simobil uštel. Kar je pa predvsem vprašanje za njegove uporabnike.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
floyd1 ::
Sem malo preveril položnice in tiste dodatne papirje ter našel eno 2 leti staro, kjer je bilo gor enako plačilo opomina - 1,45 EUR. Za koliko časa (let) nazaj bi sploh lahko zahtevali denar, ki so nam ga neupravičeno zaračunavali? Vem, da je tega smešno malo, ampak princip...
PS: Bo treba pisat R. Pezdirju .
PS: Bo treba pisat R. Pezdirju .
CaqKa ::
Sem malo preveril položnice in tiste dodatne papirje ter našel eno 2 leti staro, kjer je bilo gor enako plačilo opomina - 1,45 EUR. Za koliko časa (let) nazaj bi sploh lahko zahtevali denar, ki so nam ga neupravičeno zaračunavali? Vem, da je tega smešno malo, ampak princip...
PS: Bo treba pisat R. Pezdirju .
jaz sem slišal da 5 let nazaj. nisem šel preverjat zakonodaje ki to ureja, tako da še enkrat povdarjam da sem to SAMO SLIŠAL OKOLI GOVORIT.
CaqKa ::
verjetno bo moral TIRS kaj objavit.. oziroma tisti ki smo poslali pritožbo bomo verjetno dobli uradne odgovore na mail.
iso2000 ::
A sedaj pa nenadoma ne bodo zaračunavali?! No, saj meni je precej vseeno, ker sem (tudi) zaradi tega menjal operaterja. Predvidevam, da nisem bil edini, ki je zamenjal.
MrStein ::
Podobno kot ideja, da gremo vsi na banko delati gužvo, ko so uvedli strošek za dvig na drugem avtomatu. Vsi glasni, za akcijo pa ni nihče.
Jaz sem šel na banko, ki nima te postavke (sicer bedak nisem šel takoj).
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
MrStein ::
Glede opominov in zamud: Če so zamudne obresti večje, recimo 10 EUR, kje to lahko zaračuna operater?
V strošku opomina? Ali kot nova postavka na računu? Ali mogoče sploh ne?
V strošku opomina? Ali kot nova postavka na računu? Ali mogoče sploh ne?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
St235 ::
Obresti ne glede na to kako visoke so, mora operater zaračunat kot ločeno postavko, stroške opomina pa kot ločeno. Strošek opomina ne sme presega dejanskih stroškov ali zamudnih obrresti.(Šteje nižja ocena).
BlueRunner ::
Postavki morata vedno biti ločeni, lahko jih dobiš na naslednjem rednem računu, lahko pa je opomin sam tudi račun poslan izven rednega cikla.
Če me spomin ne vara, pavšalni nerazčlenjeni zneski v Sloveniji niso dovoljeni. Vedno moraš dobiti členitev kaj plačaš koliko, vključno z ločeno postavko, kolikšen del cene predstvlja DDV.
Je pa res, da ZEKom pozna dve členitvi. Eno je "osnovna členitev", kjer vidiš koliko so klici, koliko SMS-ji, koliko naročnina, ... drugo pa je večja stopnja členitve, kjer dobiš račun razčlenjen po posamičnih klicih - t.i. razčlenjen račun. Sicer ne vem, ampak morda obstajajo še kakšne izjeme ali posebna pravila za kakšne druge storitve. Računi operaterjev pa drugih izjem, razen te z višjo/nižjo členitvijo po klicih, nimajo.
Če me spomin ne vara, pavšalni nerazčlenjeni zneski v Sloveniji niso dovoljeni. Vedno moraš dobiti členitev kaj plačaš koliko, vključno z ločeno postavko, kolikšen del cene predstvlja DDV.
Je pa res, da ZEKom pozna dve členitvi. Eno je "osnovna členitev", kjer vidiš koliko so klici, koliko SMS-ji, koliko naročnina, ... drugo pa je večja stopnja členitve, kjer dobiš račun razčlenjen po posamičnih klicih - t.i. razčlenjen račun. Sicer ne vem, ampak morda obstajajo še kakšne izjeme ali posebna pravila za kakšne druge storitve. Računi operaterjev pa drugih izjem, razen te z višjo/nižjo členitvijo po klicih, nimajo.
BlueRunner ::
Ah... pa še to: operater lahko zaračuna zamudne obresti (recimo 0,15€) in stroške opomina, omejene na največ višino obresti (0,15€). Torej skupaj 0,30€. Če pa imaš že visoke obresti (recimo 10€), pa strošek opomina ne more biti višji od dejanskega stroška (recimo 1,45€, pustimo ob strani kako se znesek izračuna). Torej skupaj 11,45€.
Če bi kdo mene vprašal, je opletanje z opomini pri nizkih zneskih upravičeno nepotrebno. Opozorilo o neplačanem računu se lahko bi lahko natisnilo kar neposredno na naslednji redni račun z IMHO minimalnimi stroški.
Če bi kdo mene vprašal, je opletanje z opomini pri nizkih zneskih upravičeno nepotrebno. Opozorilo o neplačanem računu se lahko bi lahko natisnilo kar neposredno na naslednji redni račun z IMHO minimalnimi stroški.
St235 ::
(recimo 1,45€, pustimo ob strani kako se znesek izračuna).
Ponavadi je to postavka na ceniku, sam problem je v tem ker si domišljajo da lahko vedno tolk raunajo, ne pa da je to max znesek, ki ga lahko zaračunajo glede na obresti.
Če bi kdo mene vprašal, je opletanje z opomini pri nizkih zneskih upravičeno nepotrebno. Opozorilo o neplačanem računu se lahko bi lahko natisnilo kar neposredno na naslednji redni račun z IMHO minimalnimi stroški.
Tako recimo dela RTV, preprosto naslednji mesec dobiš postavk na računu zamudne obresti 0,xx€, neplačane obveznosti x,xx€. in je to to.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Stroški opominaOddelek: Loža | 4389 (3212) | SaXsIm |
» | Simobil - strosek obvestila o neplacanih racunih (strani: 1 2 )Oddelek: Mobilne tehnologije | 13012 (8483) | MarioMisaron |
» | Zaračunavanje stroškov prekinitve naročniškega razmerja za mobilno telefonijo (strani: 1 2 )Oddelek: Mobilne tehnologije | 14543 (13100) | matijadmin |
» | Vracilo PreplacilaOddelek: Loža | 2715 (1909) | d0rK |