Forum » Šola » Računalniško izobraževanje v Sloveniji
Računalniško izobraževanje v Sloveniji
solatko ::
Naš sistem izobraževanja je pač tak, da fosili držijo svoje stolčke v sistemu, učenci, dijaki in študenti pa se morajo sami potruditi, če hočejo kaj narediti iz sebe, saj zadeve, ki jih učijo fosili, v praksi in vsakdanjem življenju, niso kaj prida uporabni, da ne govorimo o tem, koliko so te naši izobraževalni kadri, svojim učencem na voljo, izven delovnega časa.
Se pa zopet opravičujem svetlim, redkim izjemam, ki se trudijo, dejansko učencem pokazati, kako do potrebnih informacij.
Se pa zopet opravičujem svetlim, redkim izjemam, ki se trudijo, dejansko učencem pokazati, kako do potrebnih informacij.
Delo krepa človeka
BlueRunner ::
Ja kaj te pa v naših šolah naučijo - 40+ stari abak-ovci.
Ne vem, no... mene je učil že takrat 40+ "abakovec", pa mislim, da ni opravil slabega dela. CP/M, MS-DOS, Windows, OS/2, Irix, HPUX, prva verzija Slacka, ... DBase, Clipper, Turbo Pascal, C, C++, ... vmes še malo Z80, 6500 in 8086 strojenga jezika, ...
Pa je bil "abakovec", ki je svojo uradno šolo zaključil še preden so naredili prve Partnerje.
Verjetno je bolj problem v učnih programih, ki se jih predpisuje. Nekateri "računalništvo" enačijo z navadnim strojepisjem - tipa "se bomo naučili Word in Excel uporabljati". Kar so čisto ok spretnosti, samo ne jih prodajati pod računalništvo. Tudi strojepisja niso nikoli prodajali pod finomehaniko.
Matev ::
saj zadeve, ki jih učijo fosili, v praksi in vsakdanjem življenju, niso kaj prida uporabni,
tudi če bi učili aktualne stvari, le-te čez dve leti ne bi bile vredne piškavega oreha
BlaY0 ::
tudi če bi učili aktualne stvari, le-te čez dve leti ne bi bile vredne piškavega oreha
To nima nobene veze. Treba je učiti principe, procese in postopke, ne pa veščine. Veščine lahko natreniraš sam s treningom.
Tody ::
/ offtopic
V srednjih šolah bi morali učiti arhitekturo računalništva, tko da človek ve kaj je trdi disk, da ve da monitor ni nič kriv za počasnost, da folk ve kako je internet v osnovi sestavljen,... Teh stvari še dolgo ne bomo zamenjali.
// on topic
Neko aplikacijo smo zablokrial na FF in Chrome in lepo piše da morajo uporabljat FF ali Chrome. Folk pa ustrajno z IE probava in pizdi da ne dela in da NEVEDO kaj narediti.
V srednjih šolah bi morali učiti arhitekturo računalništva, tko da človek ve kaj je trdi disk, da ve da monitor ni nič kriv za počasnost, da folk ve kako je internet v osnovi sestavljen,... Teh stvari še dolgo ne bomo zamenjali.
// on topic
Neko aplikacijo smo zablokrial na FF in Chrome in lepo piše da morajo uporabljat FF ali Chrome. Folk pa ustrajno z IE probava in pizdi da ne dela in da NEVEDO kaj narediti.
BlaY0 ::
Za povprečnega telebana je internet tista ikonca v obliki matere zemlje. Včasih je ovita z lisico. Kaj je to FF, Chrome, IE jih ve pretežno majhen del.
imagodei ::
> "Vedno več je takih na naši šoli, ki mislijo, da če znajo igrat igrce, da morajo na računalniško šolo, pol se pa pokaže, da nimajo nič pojma in znanja o računalništvu. (eden izmed teh je moj cimer-1. letnik, računalničar, nima pojma o računalništvu, sam igrce, kak je nekdo lahko zadosten v 1.letniku?:D)."
To je isto, kot bi napisal, da imaš na ekonomski srednji šoli sošolca, ki zna v trgovini plačevat z denarjem, v šoli se pa vidi, da nima pojma o ekonomiji. Načeloma v šolo greš, da se nekaj naučiš; ne pa greš v šolo, zato ker nekaj že znaš.
Drugo je seveda, zakaj se v šoli nič ne naučiš. Računalništvo je tako specifična zadeva, tako lahko dostopna, tako smo vsakodnevno bombardirani z njim, tako vseprisotno je, da je res hudo vprašljivo, zakaj bi se vpisoval na srednjo računalniško šolo, če te od "računalništva" zanima samo igranje iger.
Tretja reč je pa šolski program, o katerem jamra solatko. Tudi jaz sem, sedaj že kar nekaj let nazaj, hodil na srednjo računalniško šolo in moram reči, da mi je (gotovo še bolj star program) dal zelo dobre osnove. Učenje o "abakih" se mi zdi na mestu, ker je to še danes osnovni princip delovanja računalnikov. Bilo je tudi nekaj navlake, kjer bi si lahko namesto klasičnih elektrotehniških znanj, ki so bila itak tako obrobna, da sem do danes že vse pozabil, raje pogledali kake bolj konkretne zadeve; po drugi strani pa srednja šola ne more učiti nekih hudo specifičnih znanj, kot npr. upravljanje Oraclovih baz, postavljanja AD v Windows 2008 okolju (al pa, FWIW, postavljanja centralne avtentikacije za heterogene sisteme na linux strežniku), debugiranja in troubleshootinga z uporabo Sysinternals orodij, ipd.
Kakšen zajeb bi bil, če bi npr. 4 leta nazaj začeli učiti programiranje v Symbianu za mobilne telefone?! Takih trenutnih hypov ne gre uvajat v učne programe, sploh ne na SŠ. Podjetja, ki se ukvarjajo s profi računalniškim izobraževanjem non-stop menjajo vsebine, poleg tega je že bežen pogled po netu dovolj, da vidiš, da je različnih izobraževanj na tone. Ne gre. Kot je rekel BlaY0, od SŠ se pričakuje, da bo učila postopke in principe.
Če dijaka zanimajo dinamične spletne strani, se lahko sam usede in nauči nekega aktualnega orodja. Če ga zanima programiranje za Android, se lahko s podlago iz nekega klasičnega programskega jezika nauči tudi tega. Pri tem mu bo še dodatno pomagalo, če bo poznal osnove programiranja različnih procesorjev, ne samo x86 kompatibilnih, če bo razumel proces linkanja in kompajlanja, poznal razliko med platform-dependent in platform independent programjem, Write-once-run-everywhere ter Write-once-compile-everywhere pristopom ipd. Še najmanj koristno bo, če mu bo učitelj v prvem letniku potisnil v roke "učbenik" za Android programiranje in gremo.
To je isto, kot bi napisal, da imaš na ekonomski srednji šoli sošolca, ki zna v trgovini plačevat z denarjem, v šoli se pa vidi, da nima pojma o ekonomiji. Načeloma v šolo greš, da se nekaj naučiš; ne pa greš v šolo, zato ker nekaj že znaš.
Drugo je seveda, zakaj se v šoli nič ne naučiš. Računalništvo je tako specifična zadeva, tako lahko dostopna, tako smo vsakodnevno bombardirani z njim, tako vseprisotno je, da je res hudo vprašljivo, zakaj bi se vpisoval na srednjo računalniško šolo, če te od "računalništva" zanima samo igranje iger.
Tretja reč je pa šolski program, o katerem jamra solatko. Tudi jaz sem, sedaj že kar nekaj let nazaj, hodil na srednjo računalniško šolo in moram reči, da mi je (gotovo še bolj star program) dal zelo dobre osnove. Učenje o "abakih" se mi zdi na mestu, ker je to še danes osnovni princip delovanja računalnikov. Bilo je tudi nekaj navlake, kjer bi si lahko namesto klasičnih elektrotehniških znanj, ki so bila itak tako obrobna, da sem do danes že vse pozabil, raje pogledali kake bolj konkretne zadeve; po drugi strani pa srednja šola ne more učiti nekih hudo specifičnih znanj, kot npr. upravljanje Oraclovih baz, postavljanja AD v Windows 2008 okolju (al pa, FWIW, postavljanja centralne avtentikacije za heterogene sisteme na linux strežniku), debugiranja in troubleshootinga z uporabo Sysinternals orodij, ipd.
Kakšen zajeb bi bil, če bi npr. 4 leta nazaj začeli učiti programiranje v Symbianu za mobilne telefone?! Takih trenutnih hypov ne gre uvajat v učne programe, sploh ne na SŠ. Podjetja, ki se ukvarjajo s profi računalniškim izobraževanjem non-stop menjajo vsebine, poleg tega je že bežen pogled po netu dovolj, da vidiš, da je različnih izobraževanj na tone. Ne gre. Kot je rekel BlaY0, od SŠ se pričakuje, da bo učila postopke in principe.
Če dijaka zanimajo dinamične spletne strani, se lahko sam usede in nauči nekega aktualnega orodja. Če ga zanima programiranje za Android, se lahko s podlago iz nekega klasičnega programskega jezika nauči tudi tega. Pri tem mu bo še dodatno pomagalo, če bo poznal osnove programiranja različnih procesorjev, ne samo x86 kompatibilnih, če bo razumel proces linkanja in kompajlanja, poznal razliko med platform-dependent in platform independent programjem, Write-once-run-everywhere ter Write-once-compile-everywhere pristopom ipd. Še najmanj koristno bo, če mu bo učitelj v prvem letniku potisnil v roke "učbenik" za Android programiranje in gremo.
- Hoc est qui sumus -
PecenkA ::
Dijak zadnjega letnika 3. letne računalniške smeri ni vedel, kaj je raziskovalec, kje se pritisne start v Windowsih, kaj je nadzorna plošča in še bi lahko našteval. Angleščina, ja seveda... Ko pa omeniš kakšen Linux in kako bolj "eksotično" zadevo pa bolje, da sploh ne govorim. Pa ona ko ni vedel, zakaj mu prenosnik ne dela najbolje že pol leta. Pa vidim, da ni imel naloženega tudi enega gonilnika.
Ali pa ko je fotr prinesel domov njegov služben prenosnik. Njihov informatik mu isto ni naložil nobenega gonilnika??? Zakaj jih plačujejo? Če bi si jaz privoščil kaj podobnega, takoj letim iz službe.
Ali pa ko je fotr prinesel domov njegov služben prenosnik. Njihov informatik mu isto ni naložil nobenega gonilnika??? Zakaj jih plačujejo? Če bi si jaz privoščil kaj podobnega, takoj letim iz službe.
solatko ::
Lepo sem napisal, da se opravičujem učiteljem, ki so dejansko sposobni naučiti svoje učence, kje in kako do informacij. Brez veze se je na pamet učiti večino stvari, ki jih danes zahtevajo od učeče mladine, le redki pa so, ki so sposobni naučiti, kako naj se mlad, znanja željan človek, sploh pripravi na učenje ter kaj od silne množice informacij, je pomembno. Ne gre tukaj samo za računalništvo, temveč izobraževanje nasploh. Ni lepo vidit dipl.jur., ki si ne zna poiskat določen primer v zakonih, ekonomista na položaju, ki ne zna poiskat informacije o stanju podjetja v katerem je vodilni, strugarja, ki ne zna uporabljat navadnega mikrometra................................, ne nazadnje elektro ing., ki ne zna zamenjat žarnice ali stikala.
Delo krepa človeka
MisterR ::
overlord_tm je izjavil:
Ja kaj te pa v naših šolah naučijo - 40+ stari abak-ovci.
Ubistvu je njihova generacija izumljala racunalnike, ampak problem je ko pridejo nadvse pametni mulci, ki znajo sami instalirat igrice in se niso pripravljeni nicesar naucit, ker ze vse znajo. Ampak to je tema za drug topic.
Js se popolnoma strinjam s tabo.
Sm mel isto enga sošolca, k je bil bl na igrce.
Je igrol gta, na kompu in je vidu na youtube de lohk upišeš kodo za dnar.
Upiše kodo in mu prime, pol se je mel pa za tazga hekerja...de se je pol vpisol na računalnikško šolo.
Žadnč je en ventilator prkluču na baterijo in pol je že mislu de zna sestavt računalnik...?????????????
Sm pa 100 procentn de bo nasledn let pogrnu, ker nema pojma o pojmu.
Misl de ma gamerski računalnik pa ima notr tele komponente:
-512ddr rama
-128mb ddr grafično
-en jedrni procesor
-napajalc 250w
-trdi disk 40gb
Hihihi kaki frajer si. Sej ti bi tud moral pogrnit, če ne druga že v OŠ pri slovenščini, bizgec.
Še večji frajer pa si, ker imaš doma verjetno 8GB rama, quad procesor,4xNvidia xyz, 1200W napajalnik in pa 2TB disk, zraven pa seveda 26" full hd ekran, gor pa piratski software.
In ja, če je nekdo dokončal smer računalničar oz. če še obstaja elektrotehnik računalništva še ne pomeni, da je računalničar oz. da zna programirat.
Naj nekdo ki še hodi v SŠ naslednjo vajo sprogramira na linuxu, poročilo pa napiše v open office. Prfoxu se koda nebo kompajlala, poročilo odprto v MS word 2010 bo imelo napake v obliki, vi pa boste dobili slabo ocenjejo vajo. Zakaj? Zato ker druga kot MS te ne učijo uporabljat oz. so redki profesorji (na SŠ) ki furajo linux.
Enako je na fakultetah, vse temelji na MS orodjih, poročila se pa itak oddajajo v PDF obliki ravno zaradi težav s formati. Tri leta furaš fax, znaš C#, asp.net,mvc(pač vsega po malo) hočeš začet svoj projekt pa se vse skupaj ustavi že pri licencah za software/strežnik.
Ne pravim da je tak pristop napačen, ampak če bi obstajala možnost izbire nebi bilo slabo.
opeter ::
Naj nekdo ki še hodi v SŠ naslednjo vajo sprogramira na linuxu, poročilo pa napiše v open office. Prfoxu se koda nebo kompajlala, poročilo odprto v MS word 2010 bo imelo napake v obliki, vi pa boste dobili slabo ocenjejo vajo. Zakaj? Zato ker druga kot MS te ne učijo uporabljat oz. so redki profesorji (na SŠ) ki furajo linux.
Enako je na fakultetah, vse temelji na MS orodjih, poročila se pa itak oddajajo v PDF obliki ravno zaradi težav s formati. Tri leta furaš fax, znaš C#, asp.net,mvc(pač vsega po malo) hočeš začet svoj projekt pa se vse skupaj ustavi že pri licencah za software/strežnik.
Ne pravim da je tak pristop napačen, ampak če bi obstajala možnost izbire nebi bilo slabo.
Se strinjam.
Jaz sem sicer na drugem področju, a tudi na tem področju ni ne vem kakšne izbire.
Če dandanes študiraš vizualno komunikacijo, te bodo posadili pred kakšnega iMaca, orodja, ki jih moraš uporabljati, pa so večinoma izdelki ameriškega programskega giganta Adobe.
Če se omejim samo na sebe oz. na kolege, ter kaj smo mi takrat uporabljali: po praktičnem ročnem delu, smo pozneje začeli uporabljati računalnike za grafiko in se je vse delalo samo in izključno na jabolčnih izdelkih. Kakšne alternative tako v strojnem kot v programskem smislu ni bilo (pozneje se je večina teh orodij sicer pojavila tudi za Windows platformo). Profesorji so bili seveda navajeni določenega okolja in ker je to okolje bilo sila enostavno, se ga je dalo hitro priučiti. Zakaj bi menjal nekaj, kar je bilo v tistih časih v uporabniškem smislu svetlobna leta pred konkurenco?
Glede programja: pred leti si imel na izbiro solidno konkurenco, recimo še kakšen Aldus/Macromedia Freehand, dandanes temu ni več tako, saj so se podjetja med sabo pokupila oz. združila.
Če gledaš vektorska orodja, imaš na voljo samo Adobe Illustrator, Corelov DRAW (točneje risarski del), morda še kakšno Xaro, pa Serif Draw Plus, obstaja še nekaj cenejših orodij, recimo italijanski Vector Designer za MacOS, ampak ti so bolj tak-tak. Ali pa namiznozaložniški programi: učili so nas sicer uporabo QuarkXpress, jaz sem pa vzporedno uporabljal še piratski Pagemaker.
Odprtokodna scena kar se grafičnih programov tiče, se v zadnjih letih sicer razvija, toda ta pot je še zelo dolga.
Kar se samega izobraževanja tiče, se v računalniškem delu nismo učili uporabo določenega programa. Učili smo se, kako zadeve oblikovati in kako razmišljati. Kako rešiti določen problem. Kar je morda najpomembnejše, skiciranja, načrtovanja "izdelka" smo se praviloma vedno lotili na papirju. Ko je ideja dovolj dozorela, da je bilo zadevo smiselno izpopolnit, smo se sedli zraven računalnika.
* * *
Se popolnoma strinjam s tistimi, ki pravite, da je težava izob. sistema ta, da te dejansko učijo, kako program uporabljati, ne pa razmišljanja, kako doseči določen zadan cilj. Programskega orodja se boš prej ali slej (primoran) naučiti, na takšen ali drugačen način. Ker pa je sistem izobraževanja nastavljen tako, da učijo uporabo programov, se zgodi situacija, ko morajo tajnice in drugi zaposleni zaradi sprememb v vmesniku na različne tečaje.
Seveda je razlika med ljudmi. Nekateri hitreje dojamejo stvari, drugi manj. Pravtako so ljudje, ki se lažje prilagodijo. Lažje sprejmejo določene spremembe. A večina ljudi ni takih.
To se vidi že v osnovni šoli. Tisti učenci, ki se učijo na pamet (piflanje), bodo pozneje imeli težave.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
MisterR ::
Dobro, na faxu je glede učenja malo drugače, ampak še zmeraj (po mojem mnenju) obstajajo pomankljivost.
Vsi pravijo da smisel faxa ni, da te učijo samo en jezik potem pa tega znaš na pol ampak da te naučijo razmišljat, načrtovat itd... drži, je par takih predmetov pri katerih samo to "guliš". Žal pa je tak da je preveč predmetov, ki so "statičn". Prebereš navodilo,napišeš tisto kodo zato ker jo moraš in ne zato ker bi jo želel oz. ob tem užival. Sej nekomu je C++ všeč, nekaterim je bolj PHP ali kaka Java. Jaz pravim da je z učenjem(pridobivanjem znanja) enako kot z službo, če uživaš v službi, se zjutraj brez problema odpraviš na delo in ne razmišljaš kak gre nekomu lepše ter kdaj bo ura 3-4 ni problem naredit "boga in pol", če pa je v ozadju odpor, slaba volja,nemotiviranost pa je rezultat dosti slabši.
PHPja na faxu sploh ne poznajo ampak ga obvladam dosti bolj kot programske jezike katere učijo in to je ravno zaradi zgoraj omenjene težave.
Kaj meni pomaga če sem profi v X jeziku, če faliram fax zaradi Y jezika? Zato pa guramo tiste 6ke skozi... več tako ne rabimo, ker še nikjer niso vprašali po ocenah, ampak po znanju katerega pa ne gre enačit z ocenami, ravno zaradi piflanja.
Vsi pravijo da smisel faxa ni, da te učijo samo en jezik potem pa tega znaš na pol ampak da te naučijo razmišljat, načrtovat itd... drži, je par takih predmetov pri katerih samo to "guliš". Žal pa je tak da je preveč predmetov, ki so "statičn". Prebereš navodilo,napišeš tisto kodo zato ker jo moraš in ne zato ker bi jo želel oz. ob tem užival. Sej nekomu je C++ všeč, nekaterim je bolj PHP ali kaka Java. Jaz pravim da je z učenjem(pridobivanjem znanja) enako kot z službo, če uživaš v službi, se zjutraj brez problema odpraviš na delo in ne razmišljaš kak gre nekomu lepše ter kdaj bo ura 3-4 ni problem naredit "boga in pol", če pa je v ozadju odpor, slaba volja,nemotiviranost pa je rezultat dosti slabši.
PHPja na faxu sploh ne poznajo ampak ga obvladam dosti bolj kot programske jezike katere učijo in to je ravno zaradi zgoraj omenjene težave.
Kaj meni pomaga če sem profi v X jeziku, če faliram fax zaradi Y jezika? Zato pa guramo tiste 6ke skozi... več tako ne rabimo, ker še nikjer niso vprašali po ocenah, ampak po znanju katerega pa ne gre enačit z ocenami, ravno zaradi piflanja.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kje/kako ste se naučili programiranja? (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Programiranje | 59924 (44600) | DaMachk |
» | Odprta koda/šolstvo/mladostnikiOddelek: Loža | 4995 (4096) | Unknown_001 |
» | Računalniška srednja šolaOddelek: Šola | 11602 (8719) | Halfdead987 |
» | IT industrija in vrednost diplome (strani: 1 2 3 )Oddelek: Šola | 26103 (24065) | noraguta |