Forum » Loža » Garancija na blago netehnične narave
Garancija na blago netehnične narave
bastadu ::
Torej vsi vemo, da je zakonsko predpisano minimalno garancijsko obdobje za tehnične stvari 12 mesecev. Mene pa zanima kako je z ostalim blagom, kot so npr. živali, rastline, oblačila, živila ... Kako je zakosko rešeno to in kje najti več informacij o tem? Hvala!
- spremenilo: bastadu ()
bastadu ::
Ja resda se sliši čudno, ampak kaj bi naredil v primeru, da ti hrček pogine naslednji dan ko si ga prinesel iz trgovine domov? Hja verjamem, da bi verjetno pozabil tistih 10€ ... ampak kaj ko pa se gre za dražje živali, konje, pse itd.? Ni tukaj nič zakonsko določenega in obstaja možnost namenske prodaje slabega blaga?
Ziga Dolhar ::
"Garancija" (v smislu zakonsko določene obvezne garancije) je "jamstvo za brezhibno delovanje stvari".
"Živila", "živali" in "rastline" že po naravi stvari ne "delujejo", niti jih ni moč "popravljati" ali "menjati sestavnih delov". (Nekje na meji so tudi "oblačila", ki jih omenjaš.)
Vendar, brez strahu - to ne pomeni, da je kupec brez kakršnegakoli pravnega varstva.
Bistvena odgovornost izhaja - tako kot tudi pri tehničnem blagu, vendar so slovenski prodajalci to pravno dejstvo uspešno zakrili pod tančico "garancije" - iz odgovornosti za stvarne napake.
Napaka je stvarna, če: [37. čl. ZVPot, podobno tudi v OZ]
... in te uspešno varuje pri težavah z oblačili (npr. ne gre za pravo usnje, čeprav je kot tako oblaševano), živilih (npr. potečen rok uporabe, vsebnost nevarnih [prepovedanih] snovi, siceršnja "pokvarjenost"), rastlinah (npr. prisotnost zajedalcev, bolezen) ali živalih (npr. bolezen, zlomljena okončina ...).
Če ti hrček umre prvi dan (pa seveda ne umre zaradi kakšnega tvojega ravnanja, pač pa je bil že vnaprej disponiran, da bo umrl, npr. zaradi kake hujše bolezni), boš torej uveljavljal stvarno napako.
Aja - pa še roki jamčevanja so daljši kot pri (obvezni zakonski) garanciji za tehnično blago, in zahtevki kupca so ugodnejši kot pri uveljavljanju garancije.
"Živila", "živali" in "rastline" že po naravi stvari ne "delujejo", niti jih ni moč "popravljati" ali "menjati sestavnih delov". (Nekje na meji so tudi "oblačila", ki jih omenjaš.)
Vendar, brez strahu - to ne pomeni, da je kupec brez kakršnegakoli pravnega varstva.
Bistvena odgovornost izhaja - tako kot tudi pri tehničnem blagu, vendar so slovenski prodajalci to pravno dejstvo uspešno zakrili pod tančico "garancije" - iz odgovornosti za stvarne napake.
Napaka je stvarna, če: [37. čl. ZVPot, podobno tudi v OZ]
1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
... in te uspešno varuje pri težavah z oblačili (npr. ne gre za pravo usnje, čeprav je kot tako oblaševano), živilih (npr. potečen rok uporabe, vsebnost nevarnih [prepovedanih] snovi, siceršnja "pokvarjenost"), rastlinah (npr. prisotnost zajedalcev, bolezen) ali živalih (npr. bolezen, zlomljena okončina ...).
Če ti hrček umre prvi dan (pa seveda ne umre zaradi kakšnega tvojega ravnanja, pač pa je bil že vnaprej disponiran, da bo umrl, npr. zaradi kake hujše bolezni), boš torej uveljavljal stvarno napako.
Aja - pa še roki jamčevanja so daljši kot pri (obvezni zakonski) garanciji za tehnično blago, in zahtevki kupca so ugodnejši kot pri uveljavljanju garancije.
https://dolhar.si/
bastadu ::
Ziga Dolhar je izjavil:
Če ti hrček umre prvi dan (pa seveda ne umre zaradi kakšnega tvojega ravnanja, pač pa je bil že vnaprej disponiran, da bo umrl, npr. zaradi kake hujše bolezni), boš torej uveljavljal stvarno napako.
Aja - pa še roki jamčevanja so daljši kot pri (obvezni zakonski) garanciji za tehnično blago, in zahtevki kupca so ugodnejši kot pri uveljavljanju garancije.
Ja če so roki daljši, potem lahko greš tudi po dveh letih uveljavljati stvarno napako, ker ti je hrček poginil zaradi bolezni, ki je dedna in mu je bilo tako že pred nakupom usojeno, da bo poginil "predčasno" ... :-/
Bananovec ::
ja če ga nena fojtraš si sam kriv al kako
Indeed.
Primer:
Če je žival pri meni bila 3 mesece in je za njo bilo poskrbljena (cepljena, pravilna prehrana, ne kaže znakov bolezni), tebi pa čez 3dni crkne, potem smatram da si za to sam kriv. Istotako je s transportom. Če pogine zaradi nepravilnega transporta, je isto.
Bolanih živali pa se tako načeloma ne prodaja.
Its only copying if samsung does it. And unless we patent this in 5 years,
this is the shittest tech ever ... and we'll sue you.
Regards, Apple
this is the shittest tech ever ... and we'll sue you.
Regards, Apple
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Bananovec ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Uveljavljanje stvarne napake / garancije (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 16412 (6340) | TOP |
» | Kakšne so moje pravice pri popravilu?Oddelek: Na cesti | 3221 (2173) | garamond |
» | Zakon o varstvu potrošnikov in rabljen avtomobil (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 21165 (11602) | bambam20 |
» | Vračilo artikla,kupnine, zamenjava, stvarna napaka?Oddelek: Pomoč in nasveti | 7548 (7017) | Ziga Dolhar |
» | HTC HD7 nakup????Oddelek: Mobilne tehnologije | 2996 (2634) | Jaži |