» »

Argentina

Argentina

Tody ::

Hey!

V oktobru se mislim podati v Argentino, pa me zanima če ma kdo kak spešl priporočilo kaj se in kaj se NE dela tam :) Kraje ki bi jih obiskal sem že nekako si ogledal in sem jih kle označil : http://goo.gl/maps/reBN.

Predvsem me zanima kako je z prevozom in koliko časa si naj človek vzame v posameznem kraju in ali je ta pot izvedljiva v 3 tednih.

gendale ::

najej se njihove govedine

flood ::

oh ja definitivno en masten steak
Asus A7N8X-X, Athlon xp 2700+, Radeon 9550 Gt, 1Gb ram, 120Gb Hitachi,...
laptop: i3-330m, ati 5650, 4gb ddr3, 500Gb,...

Yohan del Sud ::

Bariloche, njihovo verzijo Bohinja z dosti Slovencev okrog si pozabil označit na zemljevidu.
www.strancar.com

metalc ::

A misliš vsaj del poti opraviti z letalom? Država je namreč ogromna in se cele dneve voziš, denimo iz Buenos Airesa v Rio Gallegos (Patagonija) več kot 50 ur... Jaz osebno bi se pri samo treh tednih osredotočil na samo severno ali samo južno polovico in drugo pustil za drugič.

Pri busih vsekakor ne škrtari in vsekakor izberi boljše (za naše razmere itak niso dragi), npr. cama, super cama... kjer so boljši sedeži, z več prostora za noge... Kakšen dan ali dva prej greš na postajo, obredeš vse šalterje za vozni red in cene in pri najprimernejšem kupiš karto. Pri tem imej potni list, ker dostikrat hočejo njegovo številko. V Patagoniji so povezave razumljivo redkejše (niti ne nujno vsak dan), zato karte kupi čimprej, sicer lahko hitro obtičiš v kakšnem grdem in dragem mestu... Sploh v južnem poletju, ko skoraj cela Argentina navali tja dol. In ko si že tam dol, vedi, da je tamkajšnji veter mrzel kot hudič.

V Buenos Airesu zna biti tudi nevarno, se dogajajo ropi tudi sredi tamkajšnje "Čopove", če dvigneš na bankomatu, lahko dobiš "spremstvo", lahko ti prerežejo torbo in za teboj pobirajo, kar pade ven, lahko te kdo "po nesreči" s čim popacka, med opravičevanjem in čiščenjem pa ti nekdo drug brska po žepih, ne stopi kar v prvi taksi ampak si ga raje daj poklicati, nevarna je predvsem Boca, ne sicer tista pisana turistična ulica, okoliške pa že.... No brez panike, tako hudo spet ni, malo zdrave pameti, pa bo.

Jaz bi na spisek dal še Cordobo (lepo mesto z nekaj misijoni v okolici), Salto (še eno lepo mesto s še lepšo naravo v bližnji in manj bližnji okolici), jezuitske samostane "blizu" slapov Iguazu, še nekoliko južneje je fantastično močvirje Esteros del Ibera (eno selo v vukoj**ini sredi ničesar), Bariloche je že a la Bohinj, kakšen skok v urugvajsko Colonio (s hitro ladjo iz Buenos Airesa, Montevideo lahko mirne duše spustiš). El Calafate je molznica turistov, zato se tam ne zadržuj predolgo, podobno velja za Puerto Iguazu, več dni lahko mirno zabiješ v Buenos Airesu in Ushuaii, drugje pa sta dva dni hitro dovolj.

V Bairesu pazi nase, ne razpredaj o politiki, tudi o fuzbalu raje ne (ne pozabi, najboljši je Maradona, morda bo kmalu Messi, nikakor pa ne Pele :D), zapomni si, da so Falklandski otoki (po njihovo Malvinas) argentinski in nikakor ne britanski!, in upam, da nisi vegetarijanec :). Vsekakor ne naročaj največjih porcij govedine, ker gotovo ne boš mogel pojesti, zraven paše njihovo odlično vino (malbec), tudi Quilmes je zelo pitno pivo.

Saj imaš dovolj prostora v potnem listu, kajti zelo dosledno štempljajo (razen če greš za pol dneva na brazilsko stran Iguazuja, kjer ne rabiš brazilskega štempljanja), tudi če greš za nekaj uric čez Čile na argentinsko Ognjeno zemljo, ne izgubi pildkov, ki jih izpolniš pred prehodom meje. Pa upam, da znaš špansko! (sicer je nekaj kvak v primerjavi s špansko španščino, ampak ni sile)

To mi v prvem trenutku pride na misel, morda se spomnim še kaj.

metalc ::

Šele sedaj vidim, da te najbolj zanima prevoz, tako se bom bolj razpisal o njem. Moje informacije so stare nekaj let in lahko se je medtem kaj spremenilo.

* Vlak: ta del bo kratek. Železnice v Argentini so več ali manj v reproduktivnih organih. Kakšen primestni promet okoli B. Aresa morda še deluje, ostalo pa....

* Letalo: najbolj bi priporočal družbo Lan, ki je v čilski lasti (mislim da od aktualnega čilskega predsednika). V skladu s kapitalistično logiko letijo na tržno zanimivejših linijah, ne najpogosteje in so med najdražjimi. Ampak servis je na nivoju, stevardese tudi :D in stvari kratkomalo delujejo. Aerolineas Argentinas je socialistična državna firma v negativnem pomenu te besede. Že res, da pokrivajo več destinacij in z večjo frekvenco, ampak potnike delijo v tri razrede. Najceneje za Argentince, za tujce je dražje, pri čemer s ceno okrutno kaznujejo tiste, ki so bili tako predrzni, da so si dovolili priti v Argentino kakorkoli drugače kot z njimi. Zamude in zablodela prtljaga so menda standard, čim morajo odpovedati kakšen let, jim razpade sistem. Potem je tu še Lade, ki je najcenejši, leti na jug in je pravzaprav del vojnega letalstva, kar se vidi že po opremi voznega parka. Tudi njihovi vozni redi so kar nekaj (nikakor ne v stilu "vsak ponedeljek"). Buenos Aires ima dve letališči. Mednarodno je Ministro Pistarini (vsak ga pozna kot Ezeiza), za notranji promet pa Jorge Newberry (argentinski Rusjan), bolj znano kot Aeroparque in skoraj sredi mesta. Za lete ven iz države te ekstra očerupijo še z neko takso (cca. 10EUR, nikoli ni všteta v karto, ko jo plačaš, ti na boarding pass prilepijo še eno nalepko s črtno kodo, ki te spusti mimo kontrole), podobno so si izmislili za notranje lete še na nekaterih bolj turističnih letališčih (Ushuaia, El Calafate). Z/na obe prestolnični letališči (in tudi med njima) je najbolje iti z avtobusom firme Manuel Tienda Leon (pripelje te na svoj terminal v središču mesta, nedaleč od postaje Retiro), najmanj pa s taksijem, ki te začopati ob prihodu. Po drugih mestih imaš ali mestni avtobus ali shuttle, ki potnike razkipa po hotelih. Še to, če bi rad menjal denar na Ezeizi, se nikar ne zapodi v prvo menjalnico, ki jo vidiš (Global + še nekaj), ker te tam nategnejo kot bulmastifa. Raje poišči Banco de la Nacion, ki ima precej boljši tečaj in vsaj en šalter dela 24/7/365,25.

* Bus: way to go! V severni polovici države lahko skoraj iz kateregakoli večjega mesta prideš direkt v drugo večje mesto. Firm je dobesedno kot dreka in konkurenca opravi svoje. Kolikor daš, toliko dobiš. Z najcenejšimi bo podobno kot Ko to tamo peva, z dražjim (pa za naše pojme sploh ni drago) pa hitro dobiš sodoben bus s pravim foteljem (komot prespiš noč), s hrano (podobno letalski), neomejenim dostopom do vodo-, kavo-, sokomata itd. Tem višjim razredom se reče "semi cama", "cama", "super cama", ti nazivi se uporabljajo tudi pri dnevnih vožnjah, standarde in obseg storitev pa seveda določi vsaka firma posebej. V vsakem mestu je osrednja avtobusna postaja "terminal" ali daljše "terminal de (omni)buses". Ogromna postaja v Buenos Airesu se po mestnem predelu imenuje Retiro in nekateri prevozniki to navedejo kot končni cilj (toliko da ne boš zmeden). Na postaji pač kakšen dan prej obredeš šalterje (vsaka firma ima svojega) in sprašuješ, če sploh vozijo tja in tja. Marsikje so do tujcev celo toliko uvidevni, da te kar sami napotijo, da vprašaj še pri konkurenci toliko in toliko šalterjev stran. Kot že rečeno, pri nakupu vozovnic dostikrat zahtevajo potni list. Ne vem, ali policijo zanima, da jim ne bi kdo ušel, za vožnje čez mejo je to logično, predvsem na jugu pa so pred mesti dostikrat kontrolne točke, tam jim pač dajo seznam potnikov in ajdemo dalje. Dostikrat na postaji Se?or šofer kar kakšnemu brezposelnemu domačinu prepusti sprejem in oddajo prtljage. Ti ponavadi (tako na začetku kot na koncu) pričakujejo, da jim daš kakšen peso napitnine. Na to lahko gledaš tudi pozitivistično, npr. da nekdo raje pošteno zasluži kaj s podajanjem prtljage, namesto da fehtari po ulici ali se gre kriminal.... V redko poseljeni Patagoniji je stvar drugačna, ker je manj povpraševanja, je bistveno manj konkurence in voženj (lahko samo nekajkrat na teden), busi so ena srednja varianta (nekaj podobnega kot pri nas) in karte kupi čimprej (sploh med sezono), da ne zaglaviš nekje "bogu iza leđima". Na Ognjeni zemlji (Rio Grande, Ushuaia) sploh ni postaj, karte kupiš pri pooblaščeni agenciji (npr. Ashuana v Ushuaii) in ti že povejo, s katerega vogala ali parkirišča odpelje. Na vseh busih ne glede na razred silno radi tudi sredi noči vrtijo filme žnj klase (razne pretepačine in podobno), tako da so zamaški za ušesa obvezni. Pa če med postankom na postaji nameravaš kam skočiti, naj obvezno kdo čaka in po možnosti opozori šoferja, da nekdo manjka. Če se prav spomnim, so pred časom neki prostovoljci na internetu postavili en zasilen portal z voznimi redi Plataforma 9, ampak z voznimi redi je tako, da bus morda še točno odpelje z začetne postaje, kdaj pa zares kam pride, je pe že odvisno do gužve, del na cestah, okvar in celega kupa drugih dejavnikov.

* Avto: najverjetneje to ni mogoče ali se ti ne splača. Bencin je sicer takrat bil natanko pol cenejši kot pri nas, ampak ceste so skoncesionirali med cel kup firm, ki na njih (tudi na obvoznici v Buenos Airesu) pobirajo cestnino, ponekod na vsakih nekaj km, parkiranje v mestnih središčih je nočna mora (ponavadi pri privatnikih, ki (za)kupijo nekaj kv. metrov na kakšnem dvorišču), o prometni kulturi raje ne bi. Da bi pa šel s sposojenim avtom čez mejo, je pa itak no go.

* Mestni promet. Buenos Aires ima metro (kupiš karto, ki te spusti noter, se voziš, dokler ne greš ven) in bus, ki ti ga mora nujno razložiti kakšen domačin. Tam šoferju poveš, kam greš, ta glede na razdaljo vtipka ceno v avtomat, ti pa vanj zmečeš gotovino (samo kovanci!) in ti celo vrne drobiž. Če ne veš, kako je videti tvoj cilj, se pač lociraš nekje poleg šoferja in ga redno gnjaviš, če smo že tam in tam. Tudi druga mesta imajo mestne buse, sistem je povsod drugačen, nekje moraš v trafiki že prej kupiti vozovnico, drugje enostavno plačaš šoferju, ponekod niti ne vračajo drobiža (ali pa ga "nimajo").... V Cordobi tako obvezno kupiš žeton ("cospel") in ga daš šoferju (podobno kot v LJ pred Urbano), v Rosariu kupiš "tarjeta magnetica" in jo v busu potrdiš (in v primeru kontrole pokažeš kontrolorjem), v Posadasu plačaš šoferju, za drugje pa ne vem. V Buenos Airesu obvezno sedi samo v taksi, ki ga sam pokličeš (ali ti ga pokličejo v hotelu ali lokalu) in nikakor ne kar v enega, ki ga nabašeš na ulici.

To je to, kar se prevoza tiče, če je še kaj, pa kar vprašaj.

Matty ::

Tako kot ostali... iskreno upam, da letiš med posameznimi kraji... če letiš dol z Lan, Iberio ali kaj kar je v OneWorld alliance si lahko kupiš LAN south american airpass. To je najbolj ugodno, cenovno, da ne omenjam časovno, ker razdalje so vseeno "malo velike" - npr. iz Bariločeja do El Calafate je cirka 1800km...

Edini nasvet je (kar zgoraj ni že napisano - v Argentini še nisem bil, razen če ne štejem enega dneva na Foz d'iguacu in postanka letala v Buenos Airesu): kupi si prej omenjeni airpass če imaš časa samo tri tedne! Če ti je to predrago, potem se osredotoči samo na severni del argentine (pozabi na patagonijo) in potuj z busi.

Aja... pa v Patagoniji je tam sredi pomladi, tako da ne vem kako je s snegom v oktobru...

Več info o airpassu (lahko si narediš pot pa potem vidiš ceno - ki je predvsem odvisna od dolžine letov - lahko pa kupiš samo dva ali tri kar je tudi OK.
http://www.lan.com/cgi-bin/compra/saa.c...
http://www.oneworld.com/ow/air-travel-o...

Če ne boš imel airpassa in boš na letel iz Santiaga (oz. moraš iti v Santiago de Chile kot kaže na tvoji mapi - če si v Argentini po moje Santiago ni must do) si poskusi pot tako organizirat, da letiš iz Punta Arenas (chile). Imaš namreč na izbiro tako Lan (kupi dvosmerno, je dostikrat cenejša kot enosmerna) kot Sky airlines (low cost - žal pa meni leta 2008 ni uspelo z našo kartico kupiti karte, sem moral v njihov office), pa še znotraj Čila je.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matty ()

Tody ::

Hey!

Hvala vama za te predloge, sploh metalc, ki si je vzel čas. Denar ni toliko ovira tako da bomo vrjetno res leteli. Tudi mi ni nek užitek se 50 ur vozit z avtobusom pa če so še tok udobni. V Santiagu je moja sestra tko da je ubistvu must :) Mapo sem naredili pač optimistično kar se je dalo :) Vrjetno bo prišlo do še kar nekaj sprememb ampak človek mora nekje začet :) Tole z leti bomo nekak že skombiniral.

Mam pa še eno vprašanje predvsem za Patagonijo in tiste odročne zadeve, ali je pametno bookirat hostel prej ali se zmeraj kaj dobi za ležat. Ne rabim dost :) ampak zunaj tudi nebi spal :P

metalc ::

Gužva je v njihovem poletju (december - februar, marec), pred leti sem bil tam dol konec septembra in začetek oktobra, sploh ni bilo krize, prostora je bilo več kot dovolj, še ob prihodu vsakega busa te pričakajo predstavniki hostlov in te (sicer nevsiljivo) poskušajo privabiti k "svojim", eni hostli ti celo častijo taksi do njih.... Tako da, če ti je vseeno, tudi če si v pasji uti (pa je dostikrat kaj boljšega), je to to, če pa misliš priti enkrat sredi noči, je pa le dobro, da prej pokličeš in se napoveš. Edino na busu za Ognjeno zemljo zna biti kar gužva (karte le nabavi čimprej), drugje pa ni panike.

V tem času je tam spodaj še mrzlo, obvezna je zimska oprema (bunda, kapa...). Sicer je res, da lahko kadarkoli doživiš vse štiri letne čase v istem dnevu, ampak problemov s snegom ne bi smelo biti. Za gojzarje in ostalo pohodniško opremo bo najceneje, če jo nabaviš že pri nas. Ne pozabi na dober daljnogled in dober fotkič z dovolj karticami in baterijami. In seveda trenirati za kondicijo. :)

Iz Santiaga zelo verjetno ne moreš leteti direktno v argentinsko Patagonijo, ampak bo treba prestopati in menjati letališče v Buenos Airesu. Skoraj boljša varianta je let v Punta Arenas, od tam pa z busom v Ushuaio, Rio Gallegos oz. s prestopanjem (in prenočevanjem) v Puerto Natalesu v El Calafate. Ali pa z ladjo v Porvenir, ne vem pa, kako so kaj busi od tam naprej. BTW, niti Punta Arenas niti Puerto Natales nimata avtobusne postaje in busi vozijo izpred sedežev prevoznika.

Na letališču v Santaiagu lepo ignoriraš razne "prevoznike", ki ti pod nos molijo svoje izkaznice in se spraviš na avtobus ali od Turbusa ali od Centropuerta (razlika v ceni je minimalna). Oba te sicer pripeljeta tudi v središče mesta, ampak večina potnikov se ogne prometni gužvi, gre dol na predmestni postaji Pajaritos (ne moreš zgrešiti) in dalje z metrojem kamorkoli že. Kart za metro pa ni dobro kupovati na zalogo, ker med rush hour primejo samo neke druge, ki so malenkost dražje.

Tody ::

Hvala :)

Santiago bo vrjetno zadnja postaja. Potem pa nazaj v Europo. Vidim da bo stvar še zelo zanimiva :)


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

EU razmišlja o regulaciji kriptovalut

Oddelek: Novice / Kriptovalute
3813735 (10524) tikitoki
»

Egipt : Nogomet ali vojna

Oddelek: Loža
131783 (1333) marijancek
»

http://blockoo.com/en/

Oddelek: Pomoč in nasveti
61681 (1548) StratOS
»

Kje boste praznovali novo leto

Oddelek: Loža
211212 (868) Microsoft
»

Južna Amerika - potovanje...

Oddelek: Loža
181942 (1804) trillian

Več podobnih tem