Forum » Programiranje » [Algoritem] Kako do najkrajše poti na med točkami
[Algoritem] Kako do najkrajše poti na med točkami
dice7 ::
Kako bi jaz našel najkrajšo pot med, recimo, modro in zeleno točko na spodnji sliki. Znane bi imel koordinate vseh točk in koordinate do katerih lahko prideš od ene koordinate (to bi imel za vse koordinate shranjene).
Pač razmišlju sem, da bi pač primerjal dolžine vseh možnih poti in izbral najkrajšo, vendar nekako ne vem na kak način bi začel. Predlogi zelo dobrodošli.
Pač razmišlju sem, da bi pač primerjal dolžine vseh možnih poti in izbral najkrajšo, vendar nekako ne vem na kak način bi začel. Predlogi zelo dobrodošli.
- spremenil: dice7 ()
Pegaz ::
En enostaven način je tale:
Narediš eno for loop zanko, ki gre čez array točk. Notri maš še eno for zanko, ki gre prav tako čez array teh točk, a začne točke gledat tam eno naprej od tiste točke, katero ima zgornja for zanka.
Pogledaš razdaljo med točkama z enačbo: sqrt( (x2-x1)2 + (y2-y1)2). Če je manjša od trenutne najmanjše, jo shraniš.
Kakšen hitrejši način naj pa kdo drug pove.
Narediš eno for loop zanko, ki gre čez array točk. Notri maš še eno for zanko, ki gre prav tako čez array teh točk, a začne točke gledat tam eno naprej od tiste točke, katero ima zgornja for zanka.
Pogledaš razdaljo med točkama z enačbo: sqrt( (x2-x1)2 + (y2-y1)2). Če je manjša od trenutne najmanjše, jo shraniš.
for (int i = 0; i < array.lenght, i++) { --for(int j = i+1; j < array.lenght; j++) { --// pregledaš razdaljo in jo shraniš, če je najmanjša --} }
Kakšen hitrejši način naj pa kdo drug pove.
MrBrdo ::
najbolje je verjetno da pogledaš kakšen routing algoritem, tam se rešuje ta problem
Category:Routing algorithms @ Wikipedia
najbolj znan je Dijkstra, če nimaš negativnih povezav itd... pri dijkstri je najhitrejše če delaš z priority queue (kopica).
če pa iščeš najkrajšo pot med vsemi točkami pa mislim da je floyd-warshall kar dober
Category:Routing algorithms @ Wikipedia
najbolj znan je Dijkstra, če nimaš negativnih povezav itd... pri dijkstri je najhitrejše če delaš z priority queue (kopica).
če pa iščeš najkrajšo pot med vsemi točkami pa mislim da je floyd-warshall kar dober
MrBrdo
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MrBrdo ()
dice7 ::
Pegaz, ja na to sem že razmišlu, sam potem bi se zgubil, ker bi npr pri zgornji sliki, če bi šel od zelene proti modri in bi točka desno od zelene bila malo bližje zeleni, bi šlo na popolnoma napačno pot
MrBrdo, hvala bom pogledal
MrBrdo, hvala bom pogledal
napsy ::
Dijkstra, Kruskal, ...
Minimum spanning tree @ Wikipedia
Minimum spanning tree @ Wikipedia
"If you die, you die. But when you live you live. There is no time to waste."
Spura ::
Naredi A* pa je. Hevristicna funkcija je lahko navadna ali pa manhattan razdalja. A* je boljsi od Dijkstre v tvojem primeru.
Mavrik ::
Kakšen O(n^3)?! A* je preprosto Dijkstra, ki pri polnjenju prioritetne vrste upošteva zraven še hevristiko razdalje do konca in pri tem v večini primerov konča v manj iteracijah.
The truth is rarely pure and never simple.
Spura ::
Pa crtaj manhattan razdaljo. V tem primeru potem ne bo admissable. My bad. Kr navadno evklidsko uporabi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spura ()
krneki0001 ::
Za iskanje najkrajše poti med točkami je dijkstrov algoritem
Dijkstrov algoritem @ Wikipedia
Dijkstrov algoritem @ Wikipedia
template <typename T, class edgeType> void graph<T, edgeType>::dijkstra() { // To store min vertex typedef std::priority_queue<graph<T>::vertexPtr> PQ; PQ cont; // backtrack vertex and its distance typedef map<string, int> myMap; myMap backVertex; stack<myMap> restoreStack; // To store visited vertex vector<vertexPtr> visitedVertex; vector<int> distance; vector<graph<T>::vertexPtr> result; boost::shared_ptr<vertex<T> > aVertex; std::vector<edgePtr> myEdge; cont.push(allVertex[0]); distance.push_back(0); while (!cont.empty()) { aVertex = cont.top(); cont.pop(); visitedVertex.push_back(aVertex); result.push_back(aVertex); myEdge = aVertex->getIncidentEdge(); string minVertexID(""); int minWeightage = myEdge[0]->getWeightage(); for (int counter=0;counter<static_cast<int>(myEdge.size());++counter) { bool isNotVisit = true; for (int sentinel=0;sentinel<static_cast<int>(visitedVertex.size());++sentinel) { if (visitedVertex[sentinel]->getVertexID() == myEdge[counter]->getSecondVertexID()) { isNotVisit = false; if (counter + 1 < static_cast<int>(myEdge.size())) { minWeightage = myEdge[counter+1]->getWeightage(); minVertexID = myEdge[counter+1]->getSecondVertexID(); } break; } else { isNotVisit = true; } } if (isNotVisit) { if (counter + 1 < static_cast<int>(myEdge.size())) { // To determine min weightage if (myEdge[counter+1]->getWeightage() < minWeightage) { minWeightage = myEdge[counter+1]->getWeightage(); minVertexID = myEdge[counter+1]->getSecondVertexID(); myEdge.erase(myEdge.begin()+counter+1); } } } } // Update backtrack vertex and its distance // push minVertexID and update its distance for (int myLoop=0;myLoop<static_cast<int>(allVertex.size());++myLoop) { if (allVertex[myLoop]->getVertexID() == minVertexID) { cont.push(allVertex[myLoop]); minWeightage = distance.at(distance.size()-1) + minWeightage; distance.push_back(minWeightage); break; } } minVertexID.erase(0); minWeightage = 0; } // Display result cout << "\n\n"; for (int myLoop=0;myLoop<static_cast<int>(result.size());++myLoop) { cout << result[myLoop]->getVertexID() << "(" << distance[myLoop] << ")" << "->"; } }
krneki0001 ::
Lahko pa uporabiš tudi tale algoritm (napisan je v ruby-ju)
module Algorithms # Floyd's algorithm to solve the all-pairs, shortest path problem # for the given edge-weighted, directed graph. # +g+:: An edge-weighted, directed graph. def Algorithms.floydsAlgorithm(g) n = g.numberOfVertices distance = DenseMatrix.new(n, n) for v in 0 ... n for w in 0 ... n distance[v, w] = Fixnum::MAX end end g.edges do |e| distance[e.v0.number, e.v1.number] = e.weight end for i in 0 ... n for v in 0 ... n for w in 0 ... n if distance[v, i] != Fixnum::MAX and \ distance[i, w] != Fixnum::MAX d = distance[v, i] + distance[i, w] distance[v, w] = d if distance[v, w] > d end end end end result = DigraphAsMatrix.new(n) for v in 0 ... n result.addVertex(v) end for v in 0 ... n for w in 0 ... n if distance[v, w] != Fixnum::MAX result.addEdge(v, w, distance[v, w]) end end end return result end end
MrBrdo ::
za pot med dolocenim parom je najboljsi dijkstra se mi zdi (floyd warshall je za med vsemi je malo drugacen algoritem ne dosti)
MrBrdo
dice7 ::
Pač ja, rabu bi ugotovit kk najti najkrajšo pot med določenima točkama in točke ne bi bile pravilno razporejene (bi bile slepe ulice). Razmišljal sem, da bi za vsako točko shranu do katere točke lahka preko nje prideš in tako naprej, sam nisem čist prepričan kako to izvest.
Zgornji algoritmi mi pa povzročajo malce zmede :S
Zgornji algoritmi mi pa povzročajo malce zmede :S
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dice7 ()
Arto ::
Dijkstra, Kruskal, ...
Minimum spanning tree @ Wikipedia
Kruskal je druga zgodba, če sem se prav naučil.
Dijkstro implementiraj, je precej enostavna zadeva.
MrBrdo ::
dice7: dijkstra je res na easy... mislim da glavni pogoj pri dijkstri je da nimaš povezav z negativno ceno (npr. da bi rekel med T1 in T2 je razdalja (cena) -10).
http://renaud.waldura.com/doc/java/dijk...
tole si poglej zgleda kr vredu razloženo
http://renaud.waldura.com/doc/java/dijk...
tole si poglej zgleda kr vredu razloženo
MrBrdo
Spura ::
za pot med dolocenim parom je najboljsi dijkstra se mi zdi (floyd warshall je za med vsemi je malo drugacen algoritem ne dosti)
A* je vedno boljsi od dijkstre, ker je izboljsava dijkstre. Na nekem navadnem grafu ne mores delat A*, ker nimas iz cesa racunat hevristicne funkcije. V danem primeru pa so vozlisca grafa tocke s koordinatami, utezi povezav pa razdalja, kar lahko uporabis v hevristicni funkciji. Zato je tukaj A* mogoc is precej boljsi od dijkstre. Dijstra dodatno informacijo iz lokacije vozlisc povsem ignorira, in zato tukaj ni optimalen. A*, pri katerem je hevristicna funkcija vedno enaka 0 za vsa vozlisca je dijkstra.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spura ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | [c++] nalogeOddelek: Programiranje | 6162 (4702) | technolog |
» | c# QuadTree IndexingOddelek: Programiranje | 853 (675) | RobertDev |
» | [C#] Sesutje aplikacijeOddelek: Programiranje | 1616 (1451) | Jean-Paul |
» | [C++] prevajalnik hoce konstruktor za strukturoOddelek: Programiranje | 2596 (2300) | Tr0n |
» | Katero workstation graficno?Oddelek: Kaj kupiti | 1673 (1393) | Senitel |