» »

Motoristi

Motoristi

«
1
2

nevemvec ::

Glede na študentske demonstracije o delu, prehrani... se mi zdi da bi morali mladi motoristi (s kategorijam A1,A2) prav tako narediti kakšno takšno stavko. Pred 2 leti sem naredil izpit A1 ker mi je blo rečeno iz vseh strani (inštruktor, komisija, amd) da bo vse po starem zakonu in bom naslednje kategorije (A2,A) dobil s starostjo. Sedaj pa naj bi bil zakon da moraš vse preostale kategorje ponovno delat (praktični del) in s tem pademo vsi takšni vmes in mormo vse ponovno delat. To pa je velika zguba časa in denarja. Zanima me vaše mnenje o tem?

BALAST ::

Mladi motoristi so statistično gledano, najpogostejši samomorilci na cesti.
Kdaj začneš resno jemati CPP je pa verjetno pri motoristih šele po prvi nesreči, če jo preživiš, ampak velikokrat je že prepozno.

Izguba časa življenje kot paraplegik, ki je še pred nesrečo dejal, da vozi po pameti...

barakus ::

To je en velik nateg, ja. Mene so isto oškodovali zdej po 4 letih, pa če bi prišel mesec prej po novo vozniško bi pa imel. Obvestil me o tem ni nihče. Sedaj morem spet 500EUR plačat za izpit, kateri mi je bil obljubljem, ko sem že prvič izpit opravljal in zaradi katerega sem takrat sploh plačal tistih 500EUR in opravljal tisti izpit. Je to sploh legalno?

nevemvec ::

BALAST ne moreš vseh metat v isti koš. Na cesti so norci dobesedno in tudi normalni. S tem ko so uvedli zakon da je potrebno za vsak ponovno opravlati praktični del so naredili samo izgubo našega denarja njim v prid. Nesreč bo samo še več ker nihče več ne bo delal od A1 naprej ampak se bodo enostavno vozili brez izpita.

barakus jaz sem odštel 700EUR za prazen nič. Tudi jaz menim da to nekako ni vredu..

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nevemvec ()

BALAST ::

Zdaj zagovarjal zakona ne bom, ker boš enkrat sam izkusil, da s tem ni zafrkancije.

Pastirji (država) lahko vodijo ovce (udeležence v prometu) ali pa jih zakoljejo(kaznujejo), če letajo po svoje in enkrat same zgrmijo v prepad (vožnja brez upoštevanja CPP). ;)

V tem stilu, da si plačal karto zdaj te pa ne spustijo mimo, ker se je podražila, je res neprijetna zadeva. Obrni se na odvetnika in tvojo Avto-moto šolo, če se ti da čakat eno leto ali več, lahko celo s podpisi zbereš glasove za referendum, tako da je še nekaj možnosti da si povrnete denar.

Javno obveščanje pa poteka prek javnih medijev, če ne slediš nobenemu, (RTV, časopisi, internet) potem ne veš kaj je prav in kaj narobe.
Že od CPP bi moral vedeti, da se pravila spreminjajo in kazni višajo. :P

Kdaj bo pa na svetu pravica za vse, pa še sam hudič ne ve.

IvoJan ::

nevemvec je izjavil:

BALAST ne moreš vseh metat v isti koš. Na cesti so norci dobesedno in tudi normalni. S tem ko so uvedli zakon da je potrebno za vsak ponovno opravlati praktični del so naredili samo izgubo našega denarja njim v prid. Nesreč bo samo še več ker nihče več ne bo delal od A1 naprej ampak se bodo enostavno vozili brez izpita.

barakus jaz sem odštel 700EUR za prazen nič. Tudi jaz menim da to nekako ni vredu..



ali pa bodo naredili izpit za neomejeno, ki ga bodo delali z nekim banditom ali cem takim, za prvi motor si bodo kupili GSXR1000 ker bodo mislili da obvladajo vožnjo in z njim zleteli v prvi graben.
|TUF X670E plus WIFI|7900X3D|arctic LF2 360mm|
|32gb 6000 CL32 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|

barakus ::

Jaz sem se skesiral za H kategorijo (skuter) se spomnem cez 100k SIT.
Potem sem opravljal izpit z namenom pridobit A izpit spet cez 500EUR.
Avto je spet blo treba placat cez 500EUR.
Sem mislil, da sem koncno resen avto sole, zdej pa hocejo, da jim se enkrat placam, ma ko jih jebe.
Sej ni problema, grem opravljat se enkrat izpit, mogoče se še česa novega naučim, samo naj mi povrnejo denar za A1.

Še dobro, da ima moj motor na papriju pol manj konjev deklariranih kot jih v resnici ma (direkt iz fabrike).

tKBurek sej prav, če spremenijo pravila, v bistvu se strinjam, samo naj jih ne za nazaj...

nevemvec ::

Se strinam z vsemi. Morte si pa vsi priznat da gre tu predvsem za denar.

Avenger ::

Mal ja, ampak namen je ta, da se bodoče motoriste maksimalno pouči, torej da grejo čez več sit. Seveda je to totalno zgrešen sistem, ampak politiki vedno raje zdravijo kot preprečijo, rešitev za to bi bila edino vzgoja od otroških let naprej.

Drugač pa se morš podredit, če hočeš dobit izpit in konc.
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

TekO ::

Sej tukaj se ne govori o tem ali podpiramo nov zakon ali ne.

Tu je govora o tem, da smo bili oškodovani. Namreč ko sem jaz (in nekateri v tej temi) delali izpit za motor, se ti je čez 2 leti avtomatično kategorija povišala. Iz A1 -> A2, iz A2 -> neomejeno. In tako nam je bilo zagotovljeno, da bomo čez štiri leta oziroma pri 21ih letih imeli izpit za neomejeno. Nato se pa nekdo spomni spreminjati zakon, in smo kar naenkrat na lepem izviseli. Npr. doma imaš zablokiran motor za registracijo do 25kW, v planu si imel da, ko boš dopolnil 21 let odklenil, sedaj pa so se spomnil da boš moral opravljati še nekaj ur v avtošoli + glavno vožnjo, in tako namesto da bi plačal samo za odlbokiranje motorja, boš plačal še cca 300EUR? za avtošole.. To je milorečeno kraja.

Ne rečem, za nove voznike, ki bodo naredili izpit..so seznanjeni z zakonom ter vedo kaj jih čaka in temu primerno se lahko odločijo kdaj/kako bodo šli opravljati izpit, in nekako mi je logično, novi vozniki - po novem zakonu, stari - po starem.
Ker tudi zakon kolikor je meni znano ne more veljati za nazaj(razen v, mislim da, treh izrednih primerih), potemtakem bi tudi mi morali izpit dobiti po načinu, kakršen se je dobil takrat, ko smo ga mi opravljali.

Čudno da se folk bolj ne "buni" glede tega.. Je kje kakšna peticija glede tega?:)
Ideas are bulletproof.

duff ::

Peticije po mojem ne bo nikoli, tudi če bo, ne bo zadostno podprta in sploh neupoštevana. nad nami, motoristi se zgrožajo vsi, stari in mladi, zaradi tistih nekaj procentov, ki dejansko res pretirava.

Kar pa se tiče izpita: strinjam se, da je potrebno mlade motoriste poučiti, ko napredujejo v višje razrede in na višje kubikaže. Težava je v tem, da se v avtošolah ne bo nič spremenilo. Šel boš k njim, dal 300EUR ali več in se "drkal" na poliginu z motorjem, verjetno manj močnim, kot si ga dejansko že vsa ta leta vozil po vasi, kjer ni policajev. Dobre prakse in izkušenj pa ne boš za to imel nič več.

Sem mnenja: plačam, ampak nauči me kaj konkretnega, kaj, kar mi bo morda rešilo življenje.

nevemvec ::

Sam a ne bo fora to. Se boš odloču da greš delat tisto izpitno vožnjo za 25kw, pa recimo da boš enkrat pozabu pogledat v ogledalo pa ti reče komisija tole bo pa treba še mal povadit, niste nrdil. Pol se boš pa usedu na svoj motor (11kw) pa se odpelu. Mislm bedarija, ti ljudje sploh ne vedo kaj delajo s temi zakoni...

barakus ::

Ali še hujše, se boš vsedel na isti motor, ki ima v prometni napisano drugo cifro :D

T0RN4D0 ::

Eh mene so isto našponali, sem imel rojstni dan ravno slab mesec prepozno, da bi lahko dvignil neomejeno. Ker se mi je pa prej zdelo brezveze dat na novo delat izpit da mi preštemplajo za par kW više, sem uradno na A1. Čeprav bi za A2 moral samo na upravno in jim dat tistih 20 al 30EUR, morm zdej še enkrat delat izpitno za to. Pa potem še enkrat.

Res krasno. Sicer si trenutno tako nimam namena kupit motorja, ampak vseeno se lahko nekam zaletijo. Neke koristi za varnost ali karkoli res ne vidim. Ja trikrat delaš identično stvar, ne rečem da bi uvedli kako varno vožnjo za motoriste, če želiš naslednjo kategorijo. Pravila na cesti pa nazadnje ko sem preveril veljajo ista, pa če imaš pod ritjo 11 ali pa 150kW.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Ciklamen ::

Jaz pa tak rečem, brezveze ta omejitev na A1, A2, A5, A12582395...

Kdor v glavi nima porihtano, ti ta zakon ne pomeni NIČ. Če si ti pri dvajsetih ali pri enaindvajsetih naredil/dobil izpit za neomejeno, je isto kot če ga dobiš pri tridesetih, ker če ti nimaš porihtano pri sebi, leta niso pomembna

Dokler ti norci na motorjih (sem sam motorist ampak takšnih bedakov res ne priznavam, takšnih ki se razpocavajo po naseljih/izven naselij/avtocesti) ne bodo pošlihtali zadev pri sebi, bo ostalo xxxx število smrtnih žrtev na cestah, ne glede na starost.
- End of the Post ->

guest #44 ::

Tu pa sem popolnoma steboj, granitne kocke bodo le igračka proti temu kar bomo prinesli!


Ne resno....jz sem že razmišljal, da bi dal predlog za spremembo zakona o A izpitu. Mladih motoristov se resda nekaj več pobije, na srečo je smrt omejena na zgolj njih in ne mimoidoče.

Jaz uporabljam motor poleti kot odlično prevozno sredstvo, vendar dat toliko denarja za večje kategorije se mi mal ne da. A1 bi morala biti avtomatsko podana če imaš izpit za avto in izpit za AM kategorijo. Ker razlike o voznosti in pravilih praktično ni.

Phoebus ::

jverne: razlike so velike. Vozit golf SDI ali aprilio RS ni čisto enako.

zee ::

Ne vidim, kaj je problem. Če si res želite vozniški izpit za kategorijo A, boste pač plačali...če imate denar za motor, ga imate bržkone tudi za vozniški izpit. Ali pač?
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

barakus ::

Problem je v tem, da smo bli zavedeni, nategnjeni, če hočeš...

LordTado ::

Pol pa je reklama za konjske dirke na drevesu, ko se en zapiči not

Ciklamen ::

zee, ampak zakaj bi dodatno plačeval? A so ti, ki so pri 21 dobili za neomejeno plačevali dodatno? Mislim da ne...Pa je ravno tako nevarnost nesreč kot pri 20 letnikih, ki bodo šli še enkrat opravljat izpit...
- End of the Post ->

amigo_no1 ::

Čakam samo da uvedejo še B1, B2 in tako dalje (ter bi vsake par let nekaj spreminjali zakon na slabše).
B1 @ 18 let, avto do 1000 ccm in 40 KM, B2 @ 21 avto do 1400 ccm in 75 KM, B2 @ 24 avto do 1600 ccm in 90 KM (ter seveda vsakič nova izpitna vožnja in par ur vožnje).
Potem me zanima če bi se kdo bunil. Če nimaš v glavi "pošlihtano" ti noben zakon ne pomaga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: amigo_no1 ()

Vikking ::

Lahko samo to rečem, da nehajte jamrat kako je drago.

Pred parimi leti si samo za AO zavarovanje brez AO+ dal 500€ letno (AO in AO+ je stal preračunano v evre 800€). Sedaj pa plačaš 200€ z AO+. Zato se je tudi namnožilo število mototristov in sprejeli so se malo bolj drastični zakoni.
Nehite jamrat in bodite veseli da je zavarovanje tako poceni.

sloxl8 ::

Ne vem sicer, kako je v tem konkretnem predlogu zakona, ampak večina jih ni retrogradnih, kar pomeni, da veljajo prehodne določbe (ki so običajno navedene na koncu zakona) za stvari, ki še niso popolnoma stopile v veljavo v času sprejetja novega zakona.

Torej, če v prehodnih določbah piše, da za voznike, ki so opravili izpit A1, velja stari zakon, potem ti ne bo treba za A2 znova opravljati izpita (po novem zakonu), v nasprotnem primeru pač.

Tako kot je nekdo zgoraj že omenil, obrni se na avto-šolo (čeprav je njim v interesu, da še enkrat opravljaš izpit, saj pokasirajo dodatne novce) IN preberi novi zakon (prehodne določbe).

zee ::

@jeje997:
V Italiji je ze zdaj tako, da prvih X let po opravljenem vozniskem izpitu ne smes voziti vozil, ki imajo motor s prostornino vecjo od Y oz. imajo vec kot Z konjev. Nothing to see. Move on.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

T0RN4D0 ::

Jambramo zato ker je neumnost. Spreminjajo tako na vsakih par let to bogo A kategorijo, tako da mislim da je brez veze da grem zdaj delat naslednjo stopnjo in potem še naslednjo, ker bo v tem času že tako spremenjen zakon... Upam da tako, da bo zadeva spet normalna, čeprav lahko pa udarijo da moraš počakat 5 let med kategorijami, pa komplet izpit ponovno delat kokr so brihtni. :)

Nimam nič proti temu kot je bilo, da si nekaj časa pač omejen... Da se pa pripelješ z 250cc motorjem, padeš izpitno po celi črti in se odpelješ z 250cc motorjem je pa mal mimo. Kot da delaš izpit z 1.2 cliom, čez dve leti te pa pričakajo z 1.4 različico. In potem čez dve leti še z Cliom RS.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

barakus ::

Ma jaz ko sem šel po vozniško mi je rekla, da sem tisto vozniško, ki mi je takrat potekla, naredil 1 mesec prepozno in da zato ne more dat neomejeno več, pa čeprav sem v bistvu A izpit opravil 5 let prej.
Še zdej mi ni jasno točno kaj je mislila. Ali obstaja kakšen elektronski kontakt kamor se lahko obrnem za dodatna pojasnila?

T0RN4D0 ::

:> ja po starem si samo šel in so ti dali višjo kategorijo, ko si bil dovolj star. Z določenim datumom (enkrat oktobra lani), pa so to lepo prekinil in moraš delat ponovno izpitne. Tudi če si mel že 10 let A1, in si praktično že mel neomejeno odprto, pa tega nisi šel potrdit, moraš zdaj delat vse na novo. :)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

barakus ::

Ja evo, tko je blo. Prasci!

IgorM ::

Jaz sem imel težavo že dolgo nazaj.
Naredil a do 125, pa so 2 meseca preden sem lahko podaljšal spremenili da sem moral čakati do 21 leta na neomejeno, na srečo takrat ni bilo treba nič dodatno opravljat, ampak vseeno si mi plani padli v vodo in se zavlekli kr lepo preko 21. leta.
Žal pač tako je, zakonodaja se spreminja, res pa da na pri A kategoriji sami ne vedo kaj bi, res pa da s tem kaj dost niso in ne bodo naredili za varnost, konkretno govorim na primeru moje frendice ki je lani naredila izpit za motor, po mojih merilih ne bi smela še zdaj ne voziti motorja na cesti, ker dela celi čas neke "pizdarije" da je mene strah ko jo gledam, da ne omenjam da je padla na ravnem pri 40km/h.
Po drugi strani pa 18 letnikom prepovedo nevem kaj vse čeprav je že od 14 leta na mopedu, 125 in se pelje neprimerno bolje, bolj varno kot pa veliko motoristov ki so nardili izpit na "stara" leta.
S tem ne mislim na pistaško polaganje ovinkov na koleno, ampak vožnjo na splošno, odzvine čase, ...

gruntfürmich ::

ja, potrebno je spremeniti zakon o motoristih. morda je potrebno motorje celo prepovedati.
ker sem v desetih letih videl samo enega ali dva motorista, ki sta se vozila po predpisih.
in potem pa smo vozniki avtomobilov krivi, ko jim vzamemo prednost...

dol s cest s to primitivno bando jst pravim...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Ciklamen ::

grunfürmich haha, si pa me nasmejal.

Motorje prepovedati? A bejž no bejž, kaj pa kvasiš neumnosti. Bi pa tebe rad videl pri vožnji, koliko krat se držiš predpisov, koliko krat se vstaviš pri stop znaku, koliko krat pogledaš, ko se vključuješ na cesto, v obe smeri cestišča, koliko krat voziš točno 50 v naselju...

Daj lepo te prosim, če ti motorizem ni všeč, še ne pomeni da bi ga morali ukiniti.
- End of the Post ->

gruntfürmich ::

malo moram dramatizirat, ampak dejansko je tko kot sem zapisal:D
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Ciklamen ::

Seveda je, saj ne rečem da ni tako kot si zapisal. Ampak dejstvo je, da vozimo eni motor z užitkom, pa tudi če zaradi tega prekoračiš največjo dovoljeno hitrost za 10-20 km/h, ne obsojam nikogar. Drugo je, ko vozijo po naselju 130+ km/h, takšnim pa bi vzel izpit brez oklevanja.

Čisto enako je pri avtomobilistih, vidiš vsakemu v očeh, kateri se zaveda kaj je storil s tem, ko je npr. prehitro vozil. Takšnemu, ki ve kaj je storil, bi z veseljem zmanjšal kazen, medtem ko pa tistemu, ki se mu vidi da se mu j*be po domače povedano, nabil do nebes.
- End of the Post ->

guest #44 ::

Phoebus je izjavil:

jverne: razlike so velike. Vozit golf SDI ali aprilio RS ni čisto enako.


Nevem če si me razumel. Poudarjam, da A1 (125ccm) bi dobil le pod pogojem, da imaš izpit AM (torej 50ccm) in šele ko opraviš izpit za avto ti dodelijo avtomatsko za A1.
Dodaten pogoj bi lahko bil, da moreš imeti AM kategorijo vsaj 3 leta. BTW nekaj let preden sem jz naredu za avto je imela generacija to že uveljavljeno (da si dobil 125cc avtomatsko).

Logika je sledeča, nekoč ko je bilo delat izpit za 50ccm lažje so ga vsi imeli. Do 18 si praktično že imel 4 leta izkušenj. Danes morejo za 50ccm delat celo vožnjo po cesti kar je dejansko težje kot nekoč.
Nefriziran 125ccm je praktično ideničen čene slabši kot navit 50@70ccm. Ni mladostnika ki 125ccm nebi bil sposoben vozit po 4 letih izkušenj z običnim 50ccm.
600ccm+ je že poštena mrcina, ki zahteva malo več angažiranja, ampak obmestni in mestni folk ne rabi 600ccm+ mašino za se furat po vsakdanjih opravilih v toplih sezonah. Še posebej tu na obali je motor poleti božji dar, ko je praktično vse zapakirano s turisti.
Jaz bom nekoč že šou delat izpit za večji motor, ampak in the mean time bi mi en 125cmm prišel prav od rok. Vozit 50ccm (moj je dejansko 70ccm) je nevarno po cestah, ki imajo omejitev več kot 70kmh. Vsi te prehitevajo (šleperji so še posebno zabavni), pospeškov nimaš nikakršnih, da hitro spremeniš položaj ker je kak kekec čudno speljal. Najbolj si varen, če greš z tokom vozil. 125cmm je idealen za tako vožnjo. Je okreten, majhen, obvladljiv in dovolj za večino cest. 90kmh gre brez kakih večjih težav kar je praktično čisto dovolj za večino cest, po avtocesti že ne, ampak 125ccm ni za te namenjen.
Trenutno se moram furat z to prdalco kjer poln tank lahko že pomeni 30% slabše pospeške.

gruntfürmich je izjavil:

ja, potrebno je spremeniti zakon o motoristih. morda je potrebno motorje celo prepovedati.
ker sem v desetih letih videl samo enega ali dva motorista, ki sta se vozila po predpisih.
in potem pa smo vozniki avtomobilov krivi, ko jim vzamemo prednost...

dol s cest s to primitivno bando jst pravim...


Dej poči se dej.

Ciklamen je izjavil:

Seveda je, saj ne rečem da ni tako kot si zapisal. Ampak dejstvo je, da vozimo eni motor z užitkom, pa tudi če zaradi tega prekoračiš največjo dovoljeno hitrost za 10-20 km/h, ne obsojam nikogar. Drugo je, ko vozijo po naselju 130+ km/h, takšnim pa bi vzel izpit brez oklevanja.

Čisto enako je pri avtomobilistih, vidiš vsakemu v očeh, kateri se zaveda kaj je storil s tem, ko je npr. prehitro vozil. Takšnemu, ki ve kaj je storil, bi z veseljem zmanjšal kazen, medtem ko pa tistemu, ki se mu vidi da se mu j*be po domače povedano, nabil do nebes.


QFT


Z motorjem mogoče greš mal hitreje, ampak če si kolkr tolko pameten greš tam kjer je bolj varno it.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: guest #44 ()

nevemvec ::

Js sm za če se bodo zbirali kakšni podpisi ali pa pritožbe ali mogoče kakšna stavka. Sicer ne vem kako se to gre in če se s tem sploh da kaj dosečt ampak vseeno.

guest #44 ::

Naredu predlog, sam ni še moderiran...postam kasnej

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: guest #44 ()

krucymucy ::

Pocakajte do 24. leta in pojdite delat takrat.

Jaz sem ga naredil lani, A (brez omejitve) za 400EUR.

IvoJan ::

in kok imas izkusenj od prej na motorju??
|TUF X670E plus WIFI|7900X3D|arctic LF2 360mm|
|32gb 6000 CL32 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|

krucymucy ::

praktično nič

IgorM ::

gruntfürmich je izjavil:

ja, potrebno je spremeniti zakon o motoristih. morda je potrebno motorje celo prepovedati.
ker sem v desetih letih videl samo enega ali dva motorista, ki sta se vozila po predpisih.
in potem pa smo vozniki avtomobilov krivi, ko jim vzamemo prednost...

dol s cest s to primitivno bando jst pravim...



Kaj bi pa naj motoristi naredili z avtomobilisti ki izsiljujejo, jemljejo prednost, prehitevajo ko se vozim skozi naselje 50km/h?
Po drugi strani pa idi na furo z avtom, ali pa z motorom,pa če se ti slučajno kaj zgodi oz če potrebuješ pomoč, ti bo badna bajkerska prej pomagala kot pa avtomobilisti.
Odvisno zakaj uporabljaš stroje, če ti je cilj čim več stvari pogledat, prevozit pa se živ vrnit se drugače voziš kot pa vikend kofe rejserji.

guest #44 ::

Dokler čakam na odobritev moderatorja predlagam, da si ogledate moj predlog in ga skritizirate.

Predlagam, da se pogoj za pridobitev kategorije A1 (t.j. do 11kW) redefinira in sicer na sledeč način:

V kolikor oseba opravi izpit za B kategorijo (osebno vozilo do 3500kg->osebni avtomobil) in da že ima izpit za kategorijo AM več kot 3 leta se mu avtomatično ob prejetju izpita za B podeli še za A1. Sprememba naj se tudi aplicira na vse osebe (za nazaj), ki ustrezajo pogojem.Dodaten pogoj je lahko tudi, le za osebe, ki so opravljale vozniški izpit po 1991.



Razlogi za spremembo:

-Nekaj let nazaj so tedanje generacije že imele ta privilegij, da so pridobili kategorijo A1 (tedaj A do 125ccm) ob opravljeni kategoriji B.

-Razlika v tehničnih lastnostih je relativno majhna (primer za popularen model Aprilia RS, 50ccm je neomejena različica). Poudarek na bistvenih voznih lastnostih (moč, hitrost, teža).

*Moč (125ccm / 50ccm): 11kW / 6.2kW

*Hitrost (125ccm / 50ccm): 120km/h / 80km/h

*Teža (125ccm / 50ccm): 137 kg / 117 kg

-Slovenija je izrazito razpršeno poseljena kar pomeni, da so poti, ki jih povprečena oseba prevozi daljše kot so poti v strnjenem naselju za katere je 50ccm primarno namenjen. To pomeni, da povprečen voznik prevozi veliko poti kjer je omejitev večja kot 50km/h.

-Zaradi višje omejitve hitrosti postane vozilo, ki je omejeno na 50km/h ovira na cesti. To povzroča nevarnost za vse udeležence v prometu. Vožnja s tokom prometa je brez dvoma najbolj varna.

-Dvokolesnik, ki ima 125ccm oz 11kW je odličen za poti, kjer hitrost ne presega 90km/h, saj zagotavlja dovolj moči in hitrosti za varno vožnjo s tokom. Sicer se da z njim tudi po avtocestah, vendar taka vožnja ni komfortna in se je bo redko kdo posluževal. Vsekakor pa to ne predstavlja nevarnosti, le udobje je manjše, zato ni pričakovati porasta takih motorjev po avtocestah.

-125ccm oz 11kW motor je odlično vozilo za vsakdanji transport v toplejšem obdobju. Ni prekomerno močen, da bi povzročal dodatne nevarnosti. Potrebuje manj prostora na cesti, je bolj okolju prijazen in vsekakor zahteva manjši parkirni prostor.

-Prometna nezgoda je sicer težja, če smo na dvokolesniku a treba upoštevati, da jo bo nespameten voznik povzročil tako ali drugače. Razlika je predvsem ta, da z avtomobilom bo poškodoval sebe in še mimoidočega, z dvokolesnikom (take majhne moči) kvečjemu sebe. Veliko je normalnih voznikov in strah, če jih bo nekaj presedlo na dvokolesnik, da bo več nesreč je odveč. Izkušnje, zdrava pamet in študije kažejo, da bolj kot je voznik izpostavljen nevarnosti bolj bo previden. Norce pa seveda ne bo nič zaustavilo. Informativen članek na to temo " http://ridingsafely.com/ridingsafely1.h... " Izkaže se, da pri dvokolesniku so vozniki bolj osredotočeni na vožnjo kot v avtomobilu.





Dvokolesnik moči (do) 11kW je bolj varen, bolj uporaben in manj obremenjujoč kot njegova 6kW (50ccm) različica oz. osebni avtomobil. Zakon kot je sedaj je popolnoma skregan z zdravo logiko. Predlagam to majhno a pomembno spremembo.



Po objektivnih razlogih se mi zdi res absurd ja je 125 tretiran kot neka nevarna kategorija ločena od ostalih. Vsakemu 16 letniku postane dolgčas po 1 letu vožnje in si želijo večjega. Pa moj argument je ta, da 125cmm (11kW) je minimalna moč potrebna za varno vožnjo po cestah. 50ccm-ji so krste na dveh kolesih.
Če vas kolikor tolko zanima motor, še nimate izpita in trenutno niste pripravljeni na veliko investicijo za motor težje kategorije...se prijavite in glasujte za.

Ciklamen ::

Zelo lep članek, dobro napisan ter imaš argumente, kar mi je všeč. Morda še navedeš kaj za kategorije A (neomejeno), da imaš kompletno kategorijo obdelano.
- End of the Post ->

gruntfürmich ::

zakaj se v dosti člankih (tudi tu) motor pojavlja kot prevozno sredstvo, ki manj obremenjuje okolje, če pa je znano, da se z motorjem po večini vozi iz užitka in ne potrebe???
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

guest #44 ::

Ciklamen je izjavil:

Morda še navedeš kaj za kategorije A (neomejeno), da imaš kompletno kategorijo obdelano.


Kako to misliš? Te višje kategorije naj ostanejo kot so, saj motor z 30 in več kW je že precej močna mašina. Izkušen voznik jo bo brez problema obvladal tako ali tako, ampak za to že moreš met nekaj izkušenj. Usesti se na motor ki v prvi prestavi potegne do 130km/h in najvišjo hitrost tam 270 km/h ni kar tako. S takim motorjem se nespreten voznik dokaj hitro znajde potleh. Z takim motorjem če pomotoma, daš po gasu ti odleti izpod nog. Kaj takega na 50 oz 125 pa tudi 250 skoraj ni pogoja, da se zgodi.

gruntfürmich je izjavil:

zakaj se v dosti člankih (tudi tu) motor pojavlja kot prevozno sredstvo, ki manj obremenjuje okolje, če pa je znano, da se z motorjem po večini vozi iz užitka in ne potrebe???


Ti pa res imaš sezono lova. Za primer...125ccm 4T z vbrizgom goriva porabi 2.1 litra na 100km, moč motorja je 11kW. To pomeni, da vzdržuje 80-90km/h brez da izdahne pljuča. Z njim se na lep dan lahko komot voziš v službo, v šolo, na trening, v trgovino, na plažo, na drink z kolegi. Motor parkiraš praktično povsot kjer je 2x1m placa. Tankaš bolj malo, gužvi se izogibaš (seveda pametno, ne pa poln gas po črti), pa še uživaš na trenutke.

To je moj argument...11kW motor je workhorse, je vsestransko uporaben, ni premočen, ni prešvoh. 600ccm+ je že mašina za preseravanje oz potovanje. 50ccm...sploh nevem zakaj so se jih izmislili, če že hočeš po mestu je 70ccm neka boljša izbira.
Zdej celo delajo te 25km/h verzije, ki so bog se usmili, nevemkaj. Dostikrat vidim kakega, ki se po primestni magistrali fura 25km/h medtem ko ga italjani, nemci,...prehitevajo in to tako, da niti ne menjajo pas ampak tko napol. Jz samo čakam, da se zgodi nesreča. Bratu se je kot malademu že zgodila. V času TOMOS mašin. Vozil je po cesti, manjši kamjon jih je prehiteval z prikolico je zagrabu balanco vrgu potleh in povozu nogo.
Naši vrli politiki pa mislijo, da če bodo fantje šli 80kmh bo kar naenkrat pomru vs slovenski podmladek. Jz v vseh mojih letih ne pomnem, da bi srečal koga ki nebi odstranil omejevalce na svojem 50ccm-ju oz ga predelal. Zakon je blesav, napisan od popolnih nepoznavalcev in paranoikov.

Evo



Perfektno, uporabno prevozno sredstvo. Za mestno in primestno vožnjo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: guest #44 ()

Ciklamen ::

jverne, mislil sem na zakon, da je ta nov zakon totalno neuporaben (pri 20 lahko greš delat za neomejeno, ali pa ga pri 24 avtomatsko dobiš) :)
- End of the Post ->

guest #44 ::

Ciklamen je izjavil:

jverne, mislil sem na zakon, da je ta nov zakon totalno neuporaben (pri 20 lahko greš delat za neomejeno, ali pa ga pri 24 avtomatsko dobiš) :)


Aha to. Jah, vem da je blesavo sam to je skoraj izven konteksta mojega predloga. Zdej če si pripravljen spisat kak dober predlog z argumenti pomojem ga bi lahko vštulil zravn. Drgač pa je čist izi se prjavit na stran pa spisat predlog, priporočam.

nevemvec ::

jverne na kateri strani se lahko napiše takle predlog?

guest #44 ::

nevemvec je izjavil:

jverne na kateri strani se lahko napiše takle predlog?


http://www.predlagam.vladi.si/

Prjaviš se pa ga vtipkaš, pol sledi proces sprejetja, nato razprava, in šele na to glasovanje.

Kaj pa bi predlagal? A je sorodno z mojim predlogom?

BTW danes sem zvedu, da evropska direktiva dovoljuje vsaki članici da se odloči če bo dodelila A1 ob prejetju B izpita. Bral sem še neke študije glede tega. Portugalska ima to uzakonjeno. Skratka pravna podlaga je le interes treba zbrati.
To sem tudi na novo dodal k predlogu, računam da bo jutr odobren ko pridejo pajaci v službo.

nevemvec ::

jverne jaz sem med tistimi ki smo opravli izpit A1 oz A2 in bi morali za vse nadaljne kategorije ponovno opravljati praktični del izpita. Bili smo nekako oškodovani in nikakor ne mislim da so s tem pridobili kaj na varnostni ravni.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izpit kategorije A

Oddelek: Loža
3613311 (5427) bajsibajsi
»

Izpit pri 16

Oddelek: Na cesti
81634 (1275) Kokosvilek
»

Vozniški izpit A kategorija...

Oddelek: Loža
166581 (1036) Peter1
»

A kategorija- izpit... (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
519192 (6732) guest #44
»

Za avtomatika rabimo izpit? (moped mislim)

Oddelek: Loža
228337 (7622) TekO

Več podobnih tem