Forum » Loža » Ima Slovenija prevelik javni sektor?
Ima Slovenija prevelik javni sektor?
Valvoline ::
http://www.finance.si/270248/Kdo-se-bo-...
http://www.finance.si/forumi/?articleid...
Prosim za komentar :)
http://www.finance.si/forumi/?articleid...
Prosim za komentar :)
- spremenil: perci ()
Zeberdee ::
Stoprocentno niso za stanje krivi samo uslužbenci v javnem sektorju. Kriv je v veliki meri sistem, za katerega smo se odločili.
Začeli smo pri 60, končali pri 210. +350% v dvajsetih letih. Samo tako, da se vidi.
Ena občina - ena vas je sistem, ki se je uveljavil predvsem na vzhodu in severovzhodu Slovenije (kjer so tudi najbolj glasni nasprotniki centralizacije, ki je ponavadi cenejša kot razdrobljenost).
V Sloveniji je 46.000 učiteljev.
Katastrofa. Če bi še razumel, da je tam okoli 20 učiteljev na učenca v osnovni šoli, 10 v vrtcu (te sploh zraven niso šteti).
Začeli smo pri 60, končali pri 210. +350% v dvajsetih letih. Samo tako, da se vidi.
Ena občina - ena vas je sistem, ki se je uveljavil predvsem na vzhodu in severovzhodu Slovenije (kjer so tudi najbolj glasni nasprotniki centralizacije, ki je ponavadi cenejša kot razdrobljenost).
V Sloveniji je 46.000 učiteljev.
V šolskem letu 2007/08 je en osnovnošolski učitelj v povprečju poučeval 12 učencev, od tega v 1. in 2. izobraževalnem obdobju skoraj 16 učencev, v 3. izobraževalnem obdobju pa 9. V srednješolskem izobraževanju je bil en učitelj dodeljen v povprečju 13,5 dijakom, v višjem in visokem šolstvu pa 21 študentom. Povprečje za države OECD je za nižjo stopnjo osnovnega izobraževanja 16 učencev na učitelja, za višjo stopnjo osnovnega izobraževanja 13,2 učenca na učitelja, za srednješolsko izobraževanje 12,5 dijaka na enega učitelja, za višje in visoko šolstvo pa 15,3 študenta na enega visokošolskega učitelja. V Sloveniji je torej najmanj ugodno razmerje med številom študentov in številom visokošolskih učiteljev.
Katastrofa. Če bi še razumel, da je tam okoli 20 učiteljev na učenca v osnovni šoli, 10 v vrtcu (te sploh zraven niso šteti).
Matako ::
Dokler ne gre generacija, ki je gojila kult sestankovanja bluzenja in komaj-čakam-da-je-petek čakanja na penzijo ne bo nič. Upam samo, da niso okužili mlajših :(
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
Matako ::
Glede občin pa: zakaj se ne uvede preprosto minimalnega števila prebivalcev na občino (npr. 100.000 se zdi ravno prav)???
Občina, ki ima premalo, se naj združi s sosednjo (in tako naprej, dokler ne dosežejo skupaj dovolj prebivalcev). Jasno, z združitvijo občine naj se občinski uradniki v bivših odpustijo prostori pa prodajo - ravno v tem je ves trik. Tukaj so še ogromni prihranki. Sam poznam nekaj primerov in vem, da je obremenitev v javni upravi POGOSTO majhna, brez problema bi lahko isti ljudje obvladali veliko večje občine. Ni dvoma! Jaz pravim... revolušn iza maj solušn!
Občina, ki ima premalo, se naj združi s sosednjo (in tako naprej, dokler ne dosežejo skupaj dovolj prebivalcev). Jasno, z združitvijo občine naj se občinski uradniki v bivših odpustijo prostori pa prodajo - ravno v tem je ves trik. Tukaj so še ogromni prihranki. Sam poznam nekaj primerov in vem, da je obremenitev v javni upravi POGOSTO majhna, brez problema bi lahko isti ljudje obvladali veliko večje občine. Ni dvoma! Jaz pravim... revolušn iza maj solušn!
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
djordjevic ::
Boš, ja. Zadnjih dvajset let se je aktivno delalo na tem, da bi imeli čim več občin, da bi se čim več ljudi lahko napajalo iz proračuna. Bi prav rad videl, kako si bodo ti ljudje zdaj pustili vzeti 'krvavo prigarane' statuse občin in, kakopak, udobne službice. Mislim, res mi ni jasno (oziroma mi je - izi službice pač), zakaj se je moralo razjebat sistem krajevnih skupnosti ter ducata in še par zraven občin. Ker racionalne logike, da ima vas s 300 prebivalci občino - karikiram - pač ni.
No grave is deep enough to keep us in chains.
mihec87 ::
Problem da bo vedno ona občina katere uradniki so ostali favorizirana,pa čeprav so sedaj združeni.Pač kakorkoli obrčaš več šans ima tisto območje ki ima več prebivalcev..Problem je človeška požrešnost..
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mihec87 ()
Matako ::
Problem da bo vedno ona občina katere uradniki so ostali favorizirana,pa čeprav so sedaj združeni.
So fucking what, kot bi rekel Pahor. Kaj favorizirana? Občina deluje nad CELOTNIM svojim območjem, ali pa nekdo ne opravlja dobro svojega dela (in ga je treba ravno tako odpustiti). Če se območje razširi, se razširi tudi območje nekega delovanja. Če je to 2x, je pa 2x. Enostavno.
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
Icematxyz ::
Jaz pa nisem niti približno za centralizacijo. Prav nasprotno. Pokrajine. To je tisto kar se mora čimprej izpeljati. In manj kot jih bo. Bolj močne in vplivne bodo. In to je dobro.
Matako ::
Ja saj jaz sem tudi za pokrajine. V državi z 2 mio ljudmi bi bilo lahko občin točno toliko kot je krajev (brez grbov) na avtomobilskih tablicah.
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
Icematxyz ::
Mene niti ne moti če so občine v teh pokrajinah razdrobljene do neke mere. Nenazadnje sam živim v občini ki deluje bolje kot samostojna enota kot pa če bi bila priključena kakšni mestni občini. V zadnjih 20 letih je objektivno gledano občina dobro napredovala. In je dokaj razvita. Del ki je ostal priključen mestni občini in je v preteklosti imel možnost priključitve občini v kateri živim pa je to zavrnil pa je strašansko nazadoval.
Ampak bolje kot ukvarjati se z občinami. Je da se najprej določi kaj je najbolj optimalno število pokrajin in da se to spravi v prakso. Potem pa se naj pokrajine ukvarjajo z občinami. In obratno.
Ampak bolje kot ukvarjati se z občinami. Je da se najprej določi kaj je najbolj optimalno število pokrajin in da se to spravi v prakso. Potem pa se naj pokrajine ukvarjajo z občinami. In obratno.
Matako ::
Glej trik je v tem, da timi kakih 100 ljudi ponekod upravljajo čisto dobro delujoča miljonska mesta, ki se dostikrat (z agregiranimi področji) raztezajo na večjih površinah, kot Slovenija.
Jasno, operativo potem ponavadi zganjajo zasebna podjetja, ki so tako de facto naš "javni sektor" samo z zelo veliko razliko, da je konkurenca hujša in je manj zajebancije.
In mi po drugi strani nekje rabimo stavbo in ekipo mojstrov za 1000 ljudi? Ne štekam! Zakaj? Naj mi to en razloži, kaj je ta razlika in v čem je naš sistem tako zelo boljši?
Jasno, operativo potem ponavadi zganjajo zasebna podjetja, ki so tako de facto naš "javni sektor" samo z zelo veliko razliko, da je konkurenca hujša in je manj zajebancije.
In mi po drugi strani nekje rabimo stavbo in ekipo mojstrov za 1000 ljudi? Ne štekam! Zakaj? Naj mi to en razloži, kaj je ta razlika in v čem je naš sistem tako zelo boljši?
/\/\.K.
Alencica ::
A ko bodo pokrajine se bodo občine ukinile za zmeraj? Kolko je to potem že ravni upravljanja? Ene 4,5?
Noro res, kako je možno, 2 mio folka na 20km2 rabi toliko enot? Če pri teh cifra ne znamo optimizirat upravljanja nam nič ne pomaga.
Občutek imam, da bi bila ena upravna enota čist dovolj.
Noro res, kako je možno, 2 mio folka na 20km2 rabi toliko enot? Če pri teh cifra ne znamo optimizirat upravljanja nam nič ne pomaga.
Občutek imam, da bi bila ena upravna enota čist dovolj.
Icematxyz ::
No ja. 100 ljudi že morda upravlja veliko mesto. Ampak to je daleč od številke zaposlenih celotnega "mestnega in državnega" aparata. Ki obstaja zraven teh 100 ljudi?
10 občin na pokrajino z 10 timi po 10 ljudi bi naneslo potem 100 ljudi na pokrajino? In smo že na istem? Morda pa bo kdaj tako. Ko bodo pokrajine. Da bo manj občin v pokrajini. Ker bo to smiselno.
Ne. Pokrajine so le neke vrste "države v državi".
10 občin na pokrajino z 10 timi po 10 ljudi bi naneslo potem 100 ljudi na pokrajino? In smo že na istem? Morda pa bo kdaj tako. Ko bodo pokrajine. Da bo manj občin v pokrajini. Ker bo to smiselno.
A ko bodo pokrajine se bodo občine ukinile za zmeraj?
Ne. Pokrajine so le neke vrste "države v državi".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Icematxyz ()
Alencica ::
In ko bodo pokrajine, bomo volili guvernerja, pa njegovega namestnika; vsak s svojo tajnico, pa pokrajinska opozicija bo tudi mogla bit plačana za svoje delo, da bo motivirana za nadzor ...
Oh well.
Oh well.
Icematxyz ::
Bo pa on kriv če ne bo pokrajina uspešna. Ne več Pahor ali Janša.
(Seveda vse v nekih okvirih in mejah.)
(Seveda vse v nekih okvirih in mejah.)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Icematxyz ()
šernk ::
10 občin na pokrajino z 10 timi po 10 ljudi bi naneslo potem 100 ljudi na pokrajino? In smo že na istem?
problem je ker pri nas pride 10 občin z 100 folka zadaj. v moji domači občini se dejansko le množijo delavci, in vse seveda preko lepih vez. Če niso v zadnjih 5ih letih samo zato da lahko nekoga spravijo noter odprli že vsaj 10 novih delovnih mest, ki se jih prej ni potrebovalo. za delo imajo zaposlena 2 delavca (košnja, čiščenje zbiralnikov vode itd...) za sprejemanje klicev morajo biti pa minimalno 3 osebe na pisarno. Nazadnje ne vem zakaj že je šel oče na občino, je čakal 1 uro da so sploh ugotovili kaj in kako, za si priti na jasno so morali pa vprašati nič manj kot 10 oseb, kar pomeni da 9 oseb je popolnoma odveč če nimajo pojma kaj delajo. Da ima pa občina z vsega skupaj recimo 3000 prebivalci toliko dela pa ne verjamem, ker dokumentov praktično nihče ne dela tam, denar leti pa dobesedno skozi odprto okno, le da ga nič ne pade na tla
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Icematxyz ::
To že. Ampak ko se je omenil tim 100 ljudi. Ki upravlja z večjim mestom. Tu zraven niso všteti kot praviš naprimer:
Verjamem da tudi tisti tim 100 ljudi tako ali drugače plačuje za košnjo trave in čiščenje zbiralnikov vode... To kaj pa se dogaja v pisarnah. In koliko ljudi je potrebnih za opravljanje določenega dela. S tem vprašanjem pa se bo spet verjetno lažje ukvarjala pokrajina. Kot pa sedaj država.
za delo imajo zaposlena 2 delavca (košnja, čiščenje zbiralnikov vode itd...)
Verjamem da tudi tisti tim 100 ljudi tako ali drugače plačuje za košnjo trave in čiščenje zbiralnikov vode... To kaj pa se dogaja v pisarnah. In koliko ljudi je potrebnih za opravljanje določenega dela. S tem vprašanjem pa se bo spet verjetno lažje ukvarjala pokrajina. Kot pa sedaj država.
djordjevic ::
Mah, jaz pa temu pokrajinskemu mambo-džambu ne verjamem sploh. Če bi obstajal interes za projekte in poslovno sodelovanje, tudi čezmejno, bi se to vsekakor dalo izpeljati tudi v sedanjem sistemu, ne pa da bomo dobili še eno vmesno postajo z novimi nepotrebnimi delovnimi mesti. Najbolje, da zapremo vse firme in res počasi odpremo podjetje Javna uprava d.o.o. in sporočimo Evropi, kaj Evropi, celemu svetu, da bomo v njihovem imenu izvajali upravne naloge. Očitno smo takšni carji, ane.
No grave is deep enough to keep us in chains.
Matako ::
Itak, da lokalna vprašanja lažje in CENEJE rešujejo lokalne oblasti. Ampak samo pod pogojem, da nimaš enega referenta za smetnjake v parku in enega za pometanje istega parka, če malo karikiram. Še enkrat: Slovenija je majhna in ima malo prebivalcev. Trenutno je v upravi (NE v operativi) zaposlenih preveč ljudi. Mene je enkrat na rit vrglo, ko sem šel v LJ po ponovni izpis nekega potrdila na davkarijo. V eni več kot prostorni pisarni samevata dve ženski, ki sta zadolženi SAMO za območje Ljubljana-Bežigrad. Nakar ti še ena veselo zameketa kako je lepo, da je danes končno kdo prišel (medtem ko druga bulji čez okno). WTF??
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
overlord_tm ::
Odpustit nekoga v javnem sektorju, pa tud ce samo skodo dela je prakticno nemogoce. Ko ga enkrat zaposlis ga imas do penzije ...
Alencica ::
Zgleda so ti zaposleni cenejši na ta način kot pa novih 10k brezposelnih (v širši upravi dela nekaj čez 100k folka - se pravi bi šli -10%, za točne cifre naj nekdo polinka finance.si članek) na zavodu plus socialni problem.
Ampak še enkrat 2 mio folka, 20.000 km2; po mojem mnenju je ena enota dovolj. Pa ne mislim en velik biro v LJ, kamor bi vsi mogli hodt, ne, saj se lahko obrži obstoječa infrastruktura in pomožne enote, to je ok.
Ampak ena linija vodstva, en infosistem, nekaj šefov plus zunanji nadzor magar v obliki delovnega telesa DZ, posebej zadolžena za to ali pa kaka druga civilna oblika nadzora.
Ampak še enkrat 2 mio folka, 20.000 km2; po mojem mnenju je ena enota dovolj. Pa ne mislim en velik biro v LJ, kamor bi vsi mogli hodt, ne, saj se lahko obrži obstoječa infrastruktura in pomožne enote, to je ok.
Ampak ena linija vodstva, en infosistem, nekaj šefov plus zunanji nadzor magar v obliki delovnega telesa DZ, posebej zadolžena za to ali pa kaka druga civilna oblika nadzora.
Utk ::
]
S tem se bi glih tako lahko ukvarjale tudi občine, pa ne kaže, da bi imele najmanjši interes v tem. Zakaj bi nek župan odpustil 5 ljudi od 30, čeprav ve, da nimajo kaj delat? Kaj bo imel od tega? 10 družin ga ne bo več nikdar volilo, tistih par jurjev prišparanih na leto mu pa tudi nič ne pomeni. Bo pa nekje 10 centi ožji asfalt. Ali pa občina za pol procenta bolj zadolžena. Bolje od tega je, da naredi še kakšni občinski zavod in še tam zaposli 5 ljudi. In če bi ble pokrajine, bi bla stvar čisto ista. Zakaj bi uprave pokrajin šparale pri sebi? In zakaj bi državna uprava šparala pri sebi? Ne špara, niti nikdar ne bo. Zato je edino racionalno, da se čim več nivojev ukine, in na silo zmanjša davke in plače v državni upravi. Samo to bo nagnalo ljudi ven iz nje. In potem ne bo več nobene potrebe po stotih raznih občinskih zavodih, ki obstajajo samo zato, da imajo nekateri službe v njih. Potem ni bi več klicali župana, naj jim zrihta službo, ampak bi tudi njegov nečak raje delal v privat firmi.
Verjamem da tudi tisti tim 100 ljudi tako ali drugače plačuje za košnjo trave in čiščenje zbiralnikov vode... To kaj pa se dogaja v pisarnah. In koliko ljudi je potrebnih za opravljanje določenega dela. S tem vprašanjem pa se bo spet verjetno lažje ukvarjala pokrajina. Kot pa sedaj država.
S tem se bi glih tako lahko ukvarjale tudi občine, pa ne kaže, da bi imele najmanjši interes v tem. Zakaj bi nek župan odpustil 5 ljudi od 30, čeprav ve, da nimajo kaj delat? Kaj bo imel od tega? 10 družin ga ne bo več nikdar volilo, tistih par jurjev prišparanih na leto mu pa tudi nič ne pomeni. Bo pa nekje 10 centi ožji asfalt. Ali pa občina za pol procenta bolj zadolžena. Bolje od tega je, da naredi še kakšni občinski zavod in še tam zaposli 5 ljudi. In če bi ble pokrajine, bi bla stvar čisto ista. Zakaj bi uprave pokrajin šparale pri sebi? In zakaj bi državna uprava šparala pri sebi? Ne špara, niti nikdar ne bo. Zato je edino racionalno, da se čim več nivojev ukine, in na silo zmanjša davke in plače v državni upravi. Samo to bo nagnalo ljudi ven iz nje. In potem ne bo več nobene potrebe po stotih raznih občinskih zavodih, ki obstajajo samo zato, da imajo nekateri službe v njih. Potem ni bi več klicali župana, naj jim zrihta službo, ampak bi tudi njegov nečak raje delal v privat firmi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Daedalus ::
Tega sranja z občinami ne bo nikol konec. Razlog je preprost - v štartu zafurana zakonodaja, ki dovoli obstoj županov poslancev. Teh je zdaj v Parlamentu ~ 25%, tako da spremembe, ki zahtevajo resno večino, niso možne. Ves ostali debilizem glede občin izvira iz tega grdega konflikta zakonodajne in izvršne (sicer na drugem nivoju, pa vseeno) funkcije.
Pokrajine pa so do nadaljnega mrtev projekt. Predrago, predrago.
Pokrajine pa so do nadaljnega mrtev projekt. Predrago, predrago.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Karaya 52 ::
Drobljenje se je začelo ko so ljudje dobili občutek da jih "matica" odriva na stranski tir (referendumi so triumfi demokratične družbe). Zakaj bi npr. nekdo na drugi strani Šaleške doline dobil nov pločnik iz rente ki jo nosi TEŠ, Šoštanjčani pa bi skozi okno gledali jeklensko Godzilo. Zakaj bi župan obnovil nasipe v poplavno ogroženem kraju, ko pa lahko menja tlakovce v centru mesta? Isto velja za smetišča, letališča in vso nujno nesnago ki prostor bremeni. Te stvari se mora reševati v širšem, pokrajinskem merilu.
svecka ::
Kot rečeno, kakšno (dejansko) prednost sploh ima zaposlitev za nedoločen čas, če veš, da lahko tvoje mesto kadarkoli ukinejo, če se te že želijo znebiti? Povej, no. Ker me res zanima.
KREDIT, ga lahko vsaj dobiš.
djordjevic ::
Dobiš ga tudi brez stalne zaposlitve, samo primerne dohodke potrebuješ.
No grave is deep enough to keep us in chains.
sidd ::
Drobljenje se je začelo ko so ljudje dobili občutek da jih "matica" odriva na stranski tir (referendumi so triumfi demokratične družbe). Zakaj bi npr. nekdo na drugi strani Šaleške doline dobil nov pločnik iz rente ki jo nosi TEŠ, Šoštanjčani pa bi skozi okno gledali jeklensko Godzilo. Zakaj bi župan obnovil nasipe v poplavno ogroženem kraju, ko pa lahko menja tlakovce v centru mesta? Isto velja za smetišča, letališča in vso nujno nesnago ki prostor bremeni. Te stvari se mora reševati v širšem, pokrajinskem merilu.
Lepo povedano
Samo, a ne bojo potem financirane pokrajine, in iz pokrajin občine? No, pa bojo že pokrajine pogruntale da jim ne ostane veliko denarja.
Ta drobitev pa se je zgodila zato, ker je preprosto bilo lažje pridi do novih pridobitev v kraju, če si imel latsno občino. Lep primer so praktično vse občine okoli Maribora....Če bi še sedaj bile pod Mariborsko občino, nebi vsaka imela novih pločnikov pa novih šol pa telovadnic, itd...Pač, sam kraj je prišel lažje do denarja, + ohlapna pravila za ustanovitev občine pa smo tu kje smo
no idea for signature
signed
I
signed
I
speed machine ::
To, da je Slovenija toliko razdeljena, mislim, da obstaja čist preprosta razlaga in že zelo dolgo znana človeštvu. Imenuje se deli in vladaj (oz. divide & conquer). Na kratko povedano: vlada ima rajši da se ljudje "kregajo med sabo" kot pa z njimi + občutek navideznega zadovoljstva ljudi (občin) da so pa sedaj oni glavni. Win & win situacija. ;)
Kot drugo. Državni organ ne deluje kot katerakoli drugo podjetje na trgu. Če gre podjetju slabo bo moralo znižati stroške, povečati prihodke, povečati dobiček, biti bolj konkurenčno. Drugače lahko podjetje samo zapre vrata.
Bo država zaprla svoja vrata? Ne bo. Tudi ni treba nič optimizirati, še manj pa zmanjševati stroškov. Saj je še dosti prostora za nove davke. Imajo vodilni v državi dosti svetovalcev iz družbenih ved, psihologije, filozofije ... koliko povprečna slovenska "ovčka" prenese. In te izkušnje izvirajo že iz pred Cankarjevih časov (priporočam branje Hlapcev ;).
Za začetek bi bilo že veliko če bi vsak uslužbenec državne uprave prebral strategijo Si2010. Če ne cele, pa vsaj za svoje področje (ne bi vzelo veliko časa, mogoče pol urce). Pa šel bi se stavit, da marsikateri poslanec tudi ne ve povedat 5 stavkov o tej strategiji. Kaj 5. Verjetno bi bilo že ogromno, če bi na vprašanje, "Kaj je Si2010?", dobili karkoli drugega kot samo začuden pogled.
Da i2010 ne omenjam. To je že višja znanost.
Kot drugo. Državni organ ne deluje kot katerakoli drugo podjetje na trgu. Če gre podjetju slabo bo moralo znižati stroške, povečati prihodke, povečati dobiček, biti bolj konkurenčno. Drugače lahko podjetje samo zapre vrata.
Bo država zaprla svoja vrata? Ne bo. Tudi ni treba nič optimizirati, še manj pa zmanjševati stroškov. Saj je še dosti prostora za nove davke. Imajo vodilni v državi dosti svetovalcev iz družbenih ved, psihologije, filozofije ... koliko povprečna slovenska "ovčka" prenese. In te izkušnje izvirajo že iz pred Cankarjevih časov (priporočam branje Hlapcev ;).
Za začetek bi bilo že veliko če bi vsak uslužbenec državne uprave prebral strategijo Si2010. Če ne cele, pa vsaj za svoje področje (ne bi vzelo veliko časa, mogoče pol urce). Pa šel bi se stavit, da marsikateri poslanec tudi ne ve povedat 5 stavkov o tej strategiji. Kaj 5. Verjetno bi bilo že ogromno, če bi na vprašanje, "Kaj je Si2010?", dobili karkoli drugega kot samo začuden pogled.
Da i2010 ne omenjam. To je že višja znanost.
//
Matako ::
Če sam nimam zaposlitve za nedoločen čas, še ne pomeni, da je drugim ne privoščim. ;) Sicer pa se tudi zaposlitev za nedoločen čas lahko prekine kadarkoli - ukineš delovno mesto, pa je.
A odpuščanje (brez zahtevane razlage), osnova svobodnega zaposlovanja pa pri nas ne bo nikoli delovalo?
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
Daedalus ::
Drobljenje se je začelo ko so ljudje dobili občutek da jih "matica" odriva na stranski tir (referendumi so triumfi demokratične družbe).
Drobljenje se je začelo, ko je lokalnim šerifom ratalo jasno, da lahko ob v kurcu zakonodaji komot grejo "na svoje", parlamentarne stranke pa so jim v zameno za lokalno agitiranje veselo držale štango. Ni malo občin v Sloveniji, ki ne izpoljujejo zakonosko predpisanih pogojev za ustanovitev, pa vseeno "kr so." Samozadostne pa so ene 3-4 mestne občine, vse ostalo je prisesano na "matico" in itak brez finančne pomoči države crknejo. The sooner, the better.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Isotropic ::
A ko bodo pokrajine se bodo občine ukinile za zmeraj?
Ne. Pokrajine so le neke vrste "države v državi".
a upravne enote bodo pa se potem?
drugace naj bi bil pa razlog za nove obcine ta, da ce lezi neka vas... v eni obcini, kjer je glavna druga vas, le-ta potem glavnino sredstev namenja sebi (primer bled: gorje, ce se ne motim) oz. se obnasa do te prvo omenjene vasi dosti macehovsko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Isotropic ()
tj6000 ::
overlord_tm je izjavil:
Odpustit nekoga v javnem sektorju, pa tud ce samo skodo dela je prakticno nemogoce. Ko ga enkrat zaposlis ga imas do penzije ...
Aja? Mogoče kdo ve za kako odprto delovno mesto v javni upravi? kak IT support ali kaj podobnega? :D
www.dBastards.si
overlord_tm ::
overlord_tm je izjavil:
Odpustit nekoga v javnem sektorju, pa tud ce samo skodo dela je prakticno nemogoce. Ko ga enkrat zaposlis ga imas do penzije ...
Aja? Mogoče kdo ve za kako odprto delovno mesto v javni upravi? kak IT support ali kaj podobnega? :D
Hmmm, nizke cilje mas. Se iscejo cistilke, te je tezko dobit :)
Daedalus ::
Ne želi si dela v javnem sektorju. Jaz sem probal in obupal po nekaj mesecih. Privat je boljše, če si na svojem pa sploh.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Daedalus ()
Isotropic ::
kaj pa ti je falilo (ce si bil v it)? saj lahko furas svoj sp zraven oz. celo delas zase, ce mas cas.
Daedalus ::
Preveč togosti pri delu, naročevanju in pogajanjih o plači. Pa premalo razgibano delovno okolje, v katerem ni veliko prostora za kake nestandardne pristope. Utesnjuje javni sektor in to ne malo. Če hočeš kaj dosečt, pač greš drugam. Če tega nočeš al pa nisi sposoben, se pa lahko v javni službi prav odlično počutiš. Svoj mini sp pa itak furam poleg redne zaposlitve.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Karaya 52 ::
Deadalus> Drobljenje se je začelo, ko je lokalnim šerifom ratalo jasno, da lahko ob v kurcu zakonodaji komot grejo "na svoje", parlamentarne stranke pa so jim v zameno za lokalno agitiranje veselo držale štango. Ni malo občin v Sloveniji, ki ne izpoljujejo zakonosko predpisanih pogojev za ustanovitev, pa vseeno "kr so." Samozadostne pa so ene 3-4 mestne občine, vse ostalo je prisesano na "matico" in itak brez finančne pomoči države crknejo. The sooner, the better.
Še vedno so bile občine potrjene na referendumih, tako da so samo "lokalni šerifi" premalo. Samozadostne v financah, energetiki, komunali? Niti ena občina ne izpolnjuje tega, pokrajine pa.
Še vedno so bile občine potrjene na referendumih, tako da so samo "lokalni šerifi" premalo. Samozadostne v financah, energetiki, komunali? Niti ena občina ne izpolnjuje tega, pokrajine pa.
KaRkY ::
Manj občin je slabo za male občine. Recimo naša občina ima 200-300km cest in vse te ceste mora vzdrževati z mogoče desetino ali celo stotino denarja ki ga ima neka mestna občina. Če bi se te občine združile to pomeni da bi se urejal samo center ali 1 kraj ostalo pa nič. Sicer pa naša občina lepo zdrži z 3 ali 4 zaposlenimi nisn 100%. Samo tak malo še številk naša občina ma ~3.000.000EUR proračuna rabila pa bi ga vsaj okoli 10.000.000 da bi lahko vzdrževala vse ceste jih asvaltirala in ostalo. Pa vseeno župan uspe nakracat ta denar skupaj.
When you look long into an abyss, the abyss looks into you
overlord_tm ::
Kot rečeno, kakšno (dejansko) prednost sploh ima zaposlitev za nedoločen čas, če veš, da lahko tvoje mesto kadarkoli ukinejo, če se te že želijo znebiti? Povej, no. Ker me res zanima.
Krediti,odpravnina,manj stresa....
Btw v gospodarstvu je lani bilo odpuščenih 50.000 delavcev. Kolk parazitov so odpustil v javnem sektorju ?
Če so sploh koga odpustil v javnem sektorju v 20 letni zgodovini samostojne Slovenije ?
Ne, ce res zajebas big time te samo prerazporedijo na manj odgovorno, enako placano delovno mesto :)
Karaya 52 ::
KaRkY> Recimo naša občina ima 200-300km cest in vse te ceste mora vzdrževati z mogoče desetino ali celo stotino denarja ki ga ima neka mestna občina.
Kar priča o nesmiselnosti "samozadostosti" in prisili občine k ohranjanju "predpisanih" funkcij - te pa bodo (bi lahko) prenešene na pokrajine. Državni svet se preoblikuje v državni pokrajinski svet, določene funkcije občin se prenesejo na pokrajine, vsaka "občina" ima voljenega zastopnika v ("župana") matični pokrajini, ki trguje in lobira za svojo "občino" in ima pravico do veta. Zemljiško, komunalno, infrastrukturno upravo prevzame pokrajina. Skratka, sistem podoben avstrijskemu, vendar s tremi pokrajinami, MOL seveda nima 1001. privilegija do "zakona o prestolnici" oz. samostojne entitete.
Kar priča o nesmiselnosti "samozadostosti" in prisili občine k ohranjanju "predpisanih" funkcij - te pa bodo (bi lahko) prenešene na pokrajine. Državni svet se preoblikuje v državni pokrajinski svet, določene funkcije občin se prenesejo na pokrajine, vsaka "občina" ima voljenega zastopnika v ("župana") matični pokrajini, ki trguje in lobira za svojo "občino" in ima pravico do veta. Zemljiško, komunalno, infrastrukturno upravo prevzame pokrajina. Skratka, sistem podoben avstrijskemu, vendar s tremi pokrajinami, MOL seveda nima 1001. privilegija do "zakona o prestolnici" oz. samostojne entitete.
Daedalus ::
Še vedno so bile občine potrjene na referendumih, tako da so samo "lokalni šerifi" premalo. Samozadostne v financah, energetiki, komunali? Niti ena občina ne izpolnjuje tega, pokrajine pa.
Ljudi ni težko prepričat, sploh ko se začneš dret "zdaj pa gremo na svoje." Tudi pokrajine pri nas ne bojo samozadostne. Bojo pa obstajale kot še en layer med državo in občinami in občine bojo seveda obdržale svoje pridobitve. Ne gre se za racionalizacijo, gre se za talanje torte. Če bi se hteli iti racionalizacijo, bi naredli tak, ko je Zahodna Nemčija v 80-ih - zmanjšali število občin. Oni so jih takrat za 2/3, ker so pogruntali (to, kar danes ni jasno v Sloveniji skot nikomur) - da jih fikusi in tajnice preveč stanejo.
Manj občin je obvezna racionalizacija. Pol pa se lahko gremo pokrajine. Če pa k kupu proračunskih pijavk dodamo še ene par, se s tem ne bo rešilo nič, sam dražje bo vse skup ratalo. Če občina ne more sfinancirati lastnega obstoja, naj pač ne obstaja. Malo več ekonomske logike ne bo nikogar ubilo.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
imagodei ::
ZDA: 1 uslužbenec JS na 175 ljudi
Kanada: 1 uslužbenec JS na 120 ljudi.
Slovenija: uradnih podatkov tako ni možno najti, govori pa se o vseh mogočih številkah, od 150.000 do 250.000 javnih uslužbencih. Če vzamemo sredino, 200K zaposlenih v JS, to znese: 1 uslužbenec JS na 10 ljudi.
Clap clap clap
Kanada: 1 uslužbenec JS na 120 ljudi.
Slovenija: uradnih podatkov tako ni možno najti, govori pa se o vseh mogočih številkah, od 150.000 do 250.000 javnih uslužbencih. Če vzamemo sredino, 200K zaposlenih v JS, to znese: 1 uslužbenec JS na 10 ljudi.
Clap clap clap
- Hoc est qui sumus -
Alencica ::
To je pa itak največja floskula, "občinske" in "državne" ceste.
Je Cankarjeva v LJ občinska ali državna? Oboje? No, odločte se.
Je cesta, ki jo vsakič zasuje nekje v Baški grapi/Godovič/xy državna ali občinska??
Cesti sta samo 2.
državna in privatna pa konec.
Kateri idiot je avtor tega veleuma, ne bomo nikoli zvedl. In to je manifestacija tega problema prenašanja pristojnosti na nižje avtoritete, tudi posledica tega nesmiselnega drobljenja. Če nekaj skos deliš na pol potem tega ne more zmanjkat, je res?
Je Cankarjeva v LJ občinska ali državna? Oboje? No, odločte se.
Je cesta, ki jo vsakič zasuje nekje v Baški grapi/Godovič/xy državna ali občinska??
Cesti sta samo 2.
državna in privatna pa konec.
Kateri idiot je avtor tega veleuma, ne bomo nikoli zvedl. In to je manifestacija tega problema prenašanja pristojnosti na nižje avtoritete, tudi posledica tega nesmiselnega drobljenja. Če nekaj skos deliš na pol potem tega ne more zmanjkat, je res?
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Alencica ()
overlord_tm ::
ZDA: 1 uslužbenec JS na 175 ljudi
Kanada: 1 uslužbenec JS na 120 ljudi.
Slovenija: uradnih podatkov tako ni možno najti, govori pa se o vseh mogočih številkah, od 150.000 do 250.000 javnih uslužbencih. Če vzamemo sredino, 200K zaposlenih v JS, to znese: 1 uslužbenec JS na 10 ljudi.
Clap clap clap
Men se zdi da je bolj realna stevilka okoli 30k javnih usluzbencev. Ker v teh 200k so vsteti tudi ucitelji, zdravniki. policisti, pomoje celo vojaki. Pa tudi 30k/2kk je 66 prebivalcev na suluzbenca, torej 2x prevec recimo :)
imagodei ::
@overlord,
ja no, če upoštevaš razširjeni javni sektor (šolski, zdravstveni, vojsko - torej vse, ki so na državni plačilni listi), je situacija taka:
Kanada: 3.500 K zaposlenih v JS, 34.000 K prebivalcev = 1 javni uslužbenec na slabih 10 prebivalcev
UK: 6,1 M zaposlenih v JS, 61 M prebivalcev = 1 javni uslužbenec na 10 prebivalcev
ZDA: je bla kar težka zbrat podatke - Government Employment and Payroll: Federal, State+Local; Military Personnel: 30,5 M zaposlenih v javnem sektorju, 308 M prebivalcev = 1 javni uslužbenec na 10 prebivalcev.
Slovenija:
Za Slovenijo normalnih, jasnih podatkov ni možno dobiti. Se pač preseravamo na veliko, treba je prodajat meglo, kolikor se jo le da. Na AJPESovi strani najdemo IZPLAČANE BRUTO PLAČE PRI OSEBAH JAVNEGA SEKTORJA, kjer je navedeno, da je v javnem sektorju zaposlenih [POZOR!] 157.175,20 oseb. Od kje, za vraga "celih 20"?
Izkaže se, da se prodajanje megle nadaljuje: Namesto normalnega celokupnega števila zaposlenih beremo, da je podatek v resnici: "število zaposlenih, izračunano iz ur v mesecu, za katere je bila obračunana plača oz. nadomestilo v breme delodajalca." Se pravi, da imamo podatek o zaposlenih izračunan iz opravljenih človek-ur; pri tem pa veselo prikrojimo dejanski podatek o tistih, ki so npr. že več mesecev na bolniški, part-time zaposlitve, kaki strokovni sodelavci, katerih delo se plača na podlagi računov (ne pa kot plača), sejnine svetnikov v občinah...
Skratka - glede na to, da se pojavljajo zelo različne številke za CELOTNI javni sektor, od 150.000 pa celo do 300.000 (nekje v tej temi), potem se lahko relativno librealno postavi oceno na 250.000 ljudi, ki jim plačo tako ali drugače nakazuje država. Seveda bi bilo od pristojnih inštitucij nadvse lepo, če bi objavili dejansko število vseh, ki so tako ali drugače na plačilnih listah, a ker tega ni, se zadovoljimo s sledečo oceno:
250 K zaposlenih v JS, 2 M ljudi = 1 uslužbenec JS na 8 ljudi.
Hudo učinkovito, ane?
Pa da mi ne boste očitali, da nekaj na pamet premetavam: tukaj je povzetek enega članka iz Slowwwenia.com:
ja no, če upoštevaš razširjeni javni sektor (šolski, zdravstveni, vojsko - torej vse, ki so na državni plačilni listi), je situacija taka:
Kanada: 3.500 K zaposlenih v JS, 34.000 K prebivalcev = 1 javni uslužbenec na slabih 10 prebivalcev
UK: 6,1 M zaposlenih v JS, 61 M prebivalcev = 1 javni uslužbenec na 10 prebivalcev
ZDA: je bla kar težka zbrat podatke - Government Employment and Payroll: Federal, State+Local; Military Personnel: 30,5 M zaposlenih v javnem sektorju, 308 M prebivalcev = 1 javni uslužbenec na 10 prebivalcev.
Slovenija:
Za Slovenijo normalnih, jasnih podatkov ni možno dobiti. Se pač preseravamo na veliko, treba je prodajat meglo, kolikor se jo le da. Na AJPESovi strani najdemo IZPLAČANE BRUTO PLAČE PRI OSEBAH JAVNEGA SEKTORJA, kjer je navedeno, da je v javnem sektorju zaposlenih [POZOR!] 157.175,20 oseb. Od kje, za vraga "celih 20"?
Izkaže se, da se prodajanje megle nadaljuje: Namesto normalnega celokupnega števila zaposlenih beremo, da je podatek v resnici: "število zaposlenih, izračunano iz ur v mesecu, za katere je bila obračunana plača oz. nadomestilo v breme delodajalca." Se pravi, da imamo podatek o zaposlenih izračunan iz opravljenih človek-ur; pri tem pa veselo prikrojimo dejanski podatek o tistih, ki so npr. že več mesecev na bolniški, part-time zaposlitve, kaki strokovni sodelavci, katerih delo se plača na podlagi računov (ne pa kot plača), sejnine svetnikov v občinah...
Skratka - glede na to, da se pojavljajo zelo različne številke za CELOTNI javni sektor, od 150.000 pa celo do 300.000 (nekje v tej temi), potem se lahko relativno librealno postavi oceno na 250.000 ljudi, ki jim plačo tako ali drugače nakazuje država. Seveda bi bilo od pristojnih inštitucij nadvse lepo, če bi objavili dejansko število vseh, ki so tako ali drugače na plačilnih listah, a ker tega ni, se zadovoljimo s sledečo oceno:
250 K zaposlenih v JS, 2 M ljudi = 1 uslužbenec JS na 8 ljudi.
Hudo učinkovito, ane?
Pa da mi ne boste očitali, da nekaj na pamet premetavam: tukaj je povzetek enega članka iz Slowwwenia.com:
Skupno v javnem sektorju tako dela 15,8 odstotka vseh aktivnih prebivalcev. Če bi hoteli slovenski javni sektor skrčiti na obseg Nemčije, bi morali število zaposlenih v njem zmanjšati za 54 tisoč ali dobro tretjino. Torej ravno za toliko, kolikor je Nemčija javni sektor skrčila v zadnjih 18 letih.
Pa še primerjava z vso populacijo. V javnem sektorju Slovenije je zaposlenih 7,7 odstotka vseh prebivalcev. Nemčija ima nekaj manj kot 82 milijonov prebivalcev, v javnem sektorju pa jih dela 5,5 odstotka.
- Hoc est qui sumus -
Limit-sky ::
Zanimivo se mi zdi tudi, da je okoli 1000 delavcev SŽ na čakanju, nikjer pa ni podatkov, koliko rednih linij so ukinili, kako se to pozna na varnosti, skratka vse je isto kot prej. Teh 1000 ali pa mogoče še več, je vsa ta leta odžirala plače.
zee ::
Dokler so na placilni listi SZ, se vedno odzirajo place.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Zheegec ::
Zanimivo se mi zdi tudi, da je okoli 1000 delavcev SŽ na čakanju, nikjer pa ni podatkov, koliko rednih linij so ukinili, kako se to pozna na varnosti, skratka vse je isto kot prej. Teh 1000 ali pa mogoče še več, je vsa ta leta odžirala plače.
Kolikor sem spraševal ni popolnoma nobene razlike, oziroma se ne opazi na nobenem področju. Je pa res, da so jih dali na čakanje samo 1000....
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Pyr0Beast ::
2k€ ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Delovno mesto prihodnosti: Svetovalec za podnebne spremembe (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 12161 (10338) | Phantomeye |
» | Stavka javnega sektorja (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Problemi človeštva | 50313 (44433) | dstr17_ |
» | Stavka (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Problemi človeštva | 143738 (135036) | poweroff |