» »

Katero kolo

Katero kolo

««
23 / 109
»»

jype ::

Pri kolesu se obrabljajo zgolj določene komponente. Okvir se v praksi ne, razen če z njim delaš izrazito nepravilno.

Jan50 ::

Kot sem že vprašal: na kakšen način bi se dalo ugotoviti ali je kolo že iztrošeno oz. potrebno zamenjave (razen na osnovi prevoženih kilometrov in po občutku)? Prav tako za novo kolo: katero je dobro, boljše (razen na osnovi znamke, opisa, cene, priporočil)? Pri nakupu avta ima kupec raznorazne tehnične podatke in teste: moč, navor, pospeški, poraba... - pri kolesih pa nič. Predstavljam si, da bi se dalo tudi kolesa testirati: izkoristek=izhodno delo/vhodno delo. Saj na trgu je že polno servomotorjev, merilnikov sile, momentov... tako, da me čudi da ni na tem področju nič narejenega (ali pa je, pa ne vem da obstaja).

r3dkv1c4 ::

zavajon je izjavil:

r3dkv1c4 je izjavil:

....sem že izpuščal kamionsko gumo, da sem napihnil svojo....

Zanima me, kako se to izvede.

Uporabit moraš možgane.....

vse kar potrebuješ je primerna kapica, s katero se da odvijačit iglico in imeti moraš cevko primerne debeline.....to je velikokrat dobro imet s seboj v torbici......

Guma od kamion je malo spustila in to je bilo to.....


Verjamem, da ti nikoli ne bo jasno...

jype je izjavil:

Pri kolesu se obrabljajo zgolj določene komponente. Okvir se v praksi ne, razen če z njim delaš izrazito nepravilno.

Tudi ob normalni uporabi prihaja do defektov, ker pač noben material ni 100% zanesljiv, sploh na dolgi rok.
Vsaka stvar ima svojo mejo.

You can ban me, but you can't shut me down!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: r3dkv1c4 ()

konspirator ::

Jan2000
Kakšno kolo imaš, kje se voziš ? Klanec, Prekmurje ? Koliko tehtaš ?
Gonilka z ležaji, verižnika prvi/zadnji, veriga, ležaji prvi/zadnji, amortizerji se obrabljajo.

Drugače okvir če ni počen, ukrivljen zaradi skakanja in vožnje po stopnicah ali kakšnih trkov je bolj malo "obrablja".



https://www.powermeter24.com/en/
Ako obstaja "dinojet" za kolo mi ni znano.
--

Zgodovina sprememb…

Jan50 ::

Kolo neki srednji razred: Wheeler 6.3, menjalnik Shimano Deore. Moja teža 85 kg, vozim ca 50% ravnina ter 50% vzpon oz. spust, ca 20% po makadamu. Kot sem že vprašal: na kakšen način bi ugotovil ali je kolo oz. kakšen njegov del potreben zamenjave (razen po občutku)?

globoko grlo ::

eh, star si pa len, kolo ni krivo nič
Gigabyte B460M DS3H | I5 - 10400F | 16GB | 6700XT | P2 m.2 500GB

oemdzi ::

Aliexpress - oprema za servisiranje kolesa, zanjo sem zapravil cca 30 eur, da se nabral vso posebno orodje. Odpreš youtube in posnemaš, z malo zdrave pameti in volje se naučiš servisirat celotno kolo, no ležaje razstavit res ni tak problem, jih lepo ven vzameš, pogledaš, če so obrabljeni, po potrebi zamenjaš, sicer pa zgolj spucaš in na novo namažeš. Govorim o ležajih koles in gonilke, hecajo pa te lahko tudi malce pedali, ki se morajo brez težav zarotirati, ko jih "frcneš". Pa ne pozabi pucat ketne, zna tudi biti faktor, ne tako zanemarljiv, kot bi si sicer mislil...
*Črna grafična kartica z rumeno lučko in varčnim hladilnikom*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*

jype ::

r3dkv1c4 je izjavil:

Tudi ob normalni uporabi prihaja do defektov, ker pač noben material ni 100% zanesljiv, sploh na dolgi rok.
Ja, drži, v teoriji. V praksi je cromoly specjalka po 100.000 kilometrih še vedno uporabna za naslednjih 100.000 kilometrov, če je nisi uničil z obremenitvijo, ki je dejansko zvila ali zlomila cevi.

Apofis ::

Jan50 je izjavil:

Kolo neki srednji razred: Wheeler 6.3, menjalnik Shimano Deore. Moja teža 85 kg, vozim ca 50% ravnina ter 50% vzpon oz. spust, ca 20% po makadamu. Kot sem že vprašal: na kakšen način bi ugotovil ali je kolo oz. kakšen njegov del potreben zamenjave (razen po občutku)?

No, pr kolesu se da z orodjem direktno izmerit raztegnjenost verige, zavorne gumice imajo nek indikator obrabljenosti, na rotorjih piše min. debelina, pravilna napetost naper se da tud s tapravim orodnjem zmeriti, sam dokler obroči ne delajo osmice, se teh ne tikaš. Vzmetenje ima v navodilih napisano na koliko ur se servisira...ostalo je pa povečini po občutku, npr. če imajo peste/gonilka/krmilc/pedala luft oz. če proizvajajo kake čudne zvoke se servisira. Menjalniki so potrebni nastavitve, če veriga preskakuje, zobniki takenako...pa zih sem še marsikaj pozabil. Pa, če je kolo dobro/redno vzdrževano ga lahko komot voziš dokler ne poči okvir...

Jan50 ::

Kolo sem peljal na servis, kjer pravijo da je vse v redu, razen morda verige, ki jo bo potrebno čez ca 1000 km zamenjati. Od vaših odgovorov sem dobil vtis, da so kriteriji za zamenjavo kolesa večinoma po občutku (če ni vidnih ali slišnih napak). Bom pogledal še kakšen drugi forum, ampak neka naprava za testiranje izkoristka kolesa verjetno ne obstaja.

Okapi ::

Če se dovolj potrudiš, lahko izmeriš trenje, oziroma izgube pri prenosu moči. Ampak to pride v poštev, ko delaš oziroma servisiraš tekmovalno kolo.

cekr ::

Preveč kompliciraš in iščeš razlog za novo kolo.
Če si se v glavi odločil, da hočeš novega, si ga pojdi kupit.

Kolesa so tako trdna, da te lahko preživijo. Če si seveda pripravljen uporabljat staro kolo.
Sinclair ZX Spectrum [Zilog Z80A - 3.5 MHz, 48kB, dvojni kasetofon,
TV-OUT, radirke, Sinclair-Basic], Sinclair ZX-81 [Z80A, 3.25MHZ, 1kB]

oemdzi ::

Jan50 je izjavil:

Kolo sem peljal na servis, kjer pravijo da je vse v redu, razen morda verige, ki jo bo potrebno čez ca 1000 km zamenjati. Od vaših odgovorov sem dobil vtis, da so kriteriji za zamenjavo kolesa večinoma po občutku (če ni vidnih ali slišnih napak). Bom pogledal še kakšen drugi forum, ampak neka naprava za testiranje izkoristka kolesa verjetno ne obstaja.


Kaj točno ti bo koristil podatek o izkoristku kolesa, če pa praviš, da imaš občutek, da si zadnje čase počasnejši. Torej nimaš izhodiščne vrednosti, da bi znal ocenit, ali bo izmerjeni "upor" predstavljal obrabljenost kolesa, ali pa zgolj slabo kolo, ki pa to definitivno je, vsaj v primerjavi z novimi in dražjimi, saj ima za začetek precej slabšo togost okvirja, pedal itd...
*Črna grafična kartica z rumeno lučko in varčnim hladilnikom*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*

TehDucky ::



Video lepo prikaže razliko med specialko kupljeno iz ebaya za 100 eur ali za 7000 eur. Na koncu oba kolesarja opišeta, da je razlike cca 10% na cesti. Je pa še 100% razlike v glavi - motivacija.

Če "kolo" pokaže, da je premalo moči v klancu, je mogoče za to krivo tvoje telo in rabiš dodati kakšen zob več na zadnjem zobniku.

Jan50 ::

Res je, da je ogromno v glavi. Ampak jaz bi rad vedel podatek od kakšnega serviserja: novo kolo ima xx izkoristek, rabljeno ima xx izkoristek. Kako pa serviser ve, da je kakšen del potreben zamenjave: zavrti pogonski mehanizem oz. kolo, nato pa po občutku in zvoku - kakor pred 100 leti.

TehDucky ::

Ti jaz povem ta podatek. Noben serviser ga ne ve, vsaj v Sloveniji ne.

Sicer mi pa ni jasno, kaj pa misliš da je drugače s kolesi zdaj, kot pa pred 100 leti. Še vedno jih je 99,9% brez elektrike, torej brez pameti. In če zadeva nima pameti, kam naj priklopim računalnik, da mi bo prebralo izkoristke?

jype ::

Izkoristek ni preveč pomemben. Glavni razlog, da ti gre staro, zjahano kolo na jetra je, da ko močno pritisneš, nekaj poči, namesto da bi zašibal v klanec. Da se to pogosteje in po krajšem obdobju obremenitev zgodi pri slabših grupah, je menda jasno, čeprav eni trdijo, da jim čisto OK služi tudi najnižji rang opreme (kar jim seveda lahko verjamemo, ker se vedno najdejo tudi posamezniki, ki jim dela težave najdražja oprema za obscene vsote denarja).

DOOM_er ::

Jan50 je izjavil:

Res je, da je ogromno v glavi. Ampak jaz bi rad vedel podatek od kakšnega serviserja: novo kolo ima xx izkoristek, rabljeno ima xx izkoristek. Kako pa serviser ve, da je kakšen del potreben zamenjave: zavrti pogonski mehanizem oz. kolo, nato pa po občutku in zvoku - kakor pred 100 leti.


đizs, pa ti si slabš kot kkšni obritonožci. Kako pa boš sicer vedel kaj je potrebno menjave, zobnike vidiš, ketno izmeriš, ostalo je pa pač po občutku. Če se hočeš potolažit da je zato v klanc bolj švicaš kot 7 let nazaj, žal ni načina. Kakšen izkoristek neki...
Robots will steal your job. But that's OK

Jan50 ::

TehDucky je izjavil:

Ti jaz povem ta podatek. Noben serviser ga ne ve, vsaj v Sloveniji ne.

Sicer mi pa ni jasno, kaj pa misliš da je drugače s kolesi zdaj, kot pa pred 100 leti. Še vedno jih je 99,9% brez elektrike, torej brez pameti. In če zadeva nima pameti, kam naj priklopim računalnik, da mi bo prebralo izkoristke?


Vsaj en konkreten odgovor: v Sloveniji take naprave ni. Sem pa že v enem od prejšnjih postov napisal, kako si predstavljam takšno napravo.

oemdzi ::

Dobro, priklopiš star bicikel na to "čudežno napravo", ki ti pokaže 20% izgubo energije... Kaj pa zdaj? S čim boš primerjal ta podatek? Si boš sposodil novo kolo in še tega testiral in ugotovil, če se ti splača kupit novega?

Glede tega, kdaj menjati kakšen del pa... Ko vidiš, da več ne deluje tako kot bi moralo, oz. si z delovanjem nezadovoljen, takrat sam razstaviš zadevo, pogledaš, če je treba menjati, ali bolj verjetno le poservisirati... Seveda pa lahko na servis neseš in njim zaupaš racionalno presojo o tem, kaj je resnično potrebno menjat.

Sicer pa bi se seveda dalo vsaj delno izmeriti izkoristek, vhodna moč na pedalih in izhodni rezultat, je pa tam problem, ker človek ne more biti merodajen, ker ni konstanten, stroj pa nima iste drže oz. ne povzroča istih "nepotrebnih" sil kot človek, da bi lahko tudi okvir prišel do izraza.
*Črna grafična kartica z rumeno lučko in varčnim hladilnikom*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*

globoko grlo ::

Dej raj enga selfija užgi s ta starim piciklom, pa s boš bolš počutu, pa še v klanc bo šu hitrej.

Eni res rabjo še po sexu cifre, da vejo kolk so bli učinkoviti.

predlagam zaklep
Gigabyte B460M DS3H | I5 - 10400F | 16GB | 6700XT | P2 m.2 500GB

SumTingWong ::

300€ imam na voljo za nakup gorskega kolesa. 3/4 bo vožnja po ljubljanskem asfaltu, ostalo okoliški nižji hribi. Je to najboljši deal za ta denar? https://www.decathlon.si/p/8350582_rock...

r3dkv1c4 ::

SumTingWong je izjavil:

300€ imam na voljo za nakup gorskega kolesa. 3/4 bo vožnja po ljubljanskem asfaltu, ostalo okoliški nižji hribi. Je to najboljši deal za ta denar? https://www.decathlon.si/p/8350582_rock...

Kaj pa kaj takega, 300 in roka.

Veliko dobiš za ta denar in ne more biti slabo....narediš en servis, da vse preveriš in je ko šus kolo.....za mešane terene.

TehDucky ::

r3dkv1c4 je izjavil:

SumTingWong je izjavil:

300€ imam na voljo za nakup gorskega kolesa. 3/4 bo vožnja po ljubljanskem asfaltu, ostalo okoliški nižji hribi. Je to najboljši deal za ta denar? https://www.decathlon.si/p/8350582_rock...

Kaj pa kaj takega, 300 in roka.

Veliko dobiš za ta denar in ne more biti slabo....narediš en servis, da vse preveriš in je ko šus kolo.....za mešane terene.


Tale GT je dejansko dober bicikel, nov je bil ranga 800-900 eur. Za 350€ ga kupiš če ima novo verigo, zobnik in zavorne ploščice, 50€ manj če sta veriga in zobnik slaba, pa še 50€ manj če so slabe ploščice.

Edina hiba tega kolesa so Avid zavore, ko bodo začele slabo delati - ročica notri pade, čeljusti se ne vračajo (le vprašanje časa kdaj bo to), potem samo hitro zamenjat z najcenejšimi shimano zavorami pa bo zadeva spet funkcionirala. V primeru nakupa, nujno stestirat to.

DOOM_er ::

+1 za GT-ja, ja Avid zna bit problem, zna pa tudi ne biti problem. Kolega jih ima na DH-ju že vrsto let pa še vedno delujejo. Na vsake toliko časa potrebujejo samo malo ljubezni.
Robots will steal your job. But that's OK

r3dkv1c4 ::

Oprema se vedno odziva glede na uporabnika.
Ce cistis, mazes, vozis ne bo problemov.

Edina hiba tega kolesa so Avid zavore


zato pa ta kolo ne more bit v rangu 900€

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: r3dkv1c4 ()

TehDucky ::

Malo pozno a vseeno. Avid so hiba ne zaradi slabega delovanja, sploh ne, so izredno dobre zavore z veliko zavorno močjo, problem je v tem, ker "ribnejo" in je servis običajno dražji, kot pa če daš kar cel komplet od Shimano zavor, sploh če imaš še pakne za menjat.

r3dkv1c4 ::

Zanimivo, zanima me, kako ribnejo ob rednem ciscenju, mazanju, odrzracevanju,....

To mi nekako ne gre skupaj.
"zaribanje" je posledica, ker se zadeve ne vzdržujejo.

TehDucky ::

90% folka ne servisira koles nasploh, kaj šele slabo (razen ko crkne).

Sicer pa Avid je imel resne težave s temi zavorami, batki pri čeljustih so ven lezli in se ni dal zrihtat sam s podmazovanjem, v ročkah so tesnila šla prej kot je to normalno.

MadMen ::

Hofer kolo. Kakšno mnenje imate o tem kolesu?Za svoj cenovni rang seveda.

K0l1br1 ::

Za ta denar nimaš kaj razmišljati. Ima sosed, ki je cepljen na bicikle, in ga ne more prehvaliti.

fosil ::

Cena se mi ne zdi posebej ugodna.
Teža se mi zdi nenavadno visoka.
Nekdo, ki je cepljen na kolesa vozi cico kolo iz hoferja? Močno dvomim.
Tako je!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fosil ()

oemdzi ::

Teža je še kar normalna, če gledaš, da ima gor opremo in "fotelj" za sedež. Edini minus vidim v vzmetnju, za tak denar raje brez vzmetenja... Upam, da ima vsaj možnost zaklepanja vilic, ker drugače se bo vsak resen naveličal te gugalnice.
*Črna grafična kartica z rumeno lučko in varčnim hladilnikom*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: oemdzi ()

Black Dragon ::

Zbiram novo cestno kolo z obveznimi hidravličnimi zavorami, ki bo udoben za daljše vožnje. Na teden naredim 100-200km med sezono, veliko dvigov in spustov + makedam. Ogledani imam dve kolesi:

https://www.extremevital.com/sl/kolesa/...

https://www.extremevital.com/sl/kolesa/...

Če, obstaja v istem ali cenejšem rangu z hidravličnimi zavorami, 105 / Ultegra, mi linkjete :)
Time will tell.

K0l1br1 ::

fosil je izjavil:

Nekdo, ki je cepljen na kolesa vozi cico kolo iz hoferja? Močno dvomim.
Jp, ga dostikrat vzame namesto par drugih koles.

Black Dragon je izjavil:

Zbiram novo cestno kolo z obveznimi hidravličnimi zavorami,
Obvezno karbon?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: K0l1br1 ()

Black Dragon ::

Ne lahko je aluminij :)
Time will tell.

K0l1br1 ::

Moraš probat, ali si narejen kot jaz, ko sem ga naročil brez probat pri canyonu, sicer takrat še brez hidravlike? Bemti, so dragi s hidravliko.... si že dobro našel, se mi zdi.

https://www.canyon.com/en-si/road/endur...

Povsod sicer dajo popuste, sploh na lanske modele...

Black Dragon ::

Ja tega sem že imel ogledanega, vendar bom raje kar v slo. vzel, da mi ga popolnoma nastavijo z tubeless in moje mere, če bom že pri extreme vital vzel. Za ele. shiftanje so pa res predragi :)

Sicer se bolj nagibam k Giant modelu. Torej nebom naredil napako, če vzamem enega izmed izbranih? Hidravlika pač obvezna :)
Time will tell.

K0l1br1 ::

Jaz bi rekel, da ne, zgledata oba v redu biciklu.

Black Dragon ::

Hvala za odgovor ;)
Time will tell.

Mare3 ::

Pozdravljeni, iščem treking kolo do nekje 300-350€. Visok sem 188cm uporabljal bi ga pa približno vsak drug dan krajše relacije dvakrat mesečno pa tudi kakšno daljšo. Nisem nek zahteven uporabnik pa tudi profesionalec nisem tako, da prosim če imate kakšen nasvet bi bil zelo hvaležen. Lp

cesnja ::

@Black_Dragon Zadnje časi si ogledujem kolesa s podobnim naborom lastnosti. Malce cenejši je recimo Scott Speedster Gravel 10 Disc http://prolocotrade.si/kolesarstvo/kole...

Na žalost mu manjkajo luknje za blatnike, oziroma za prtljažnike. Se ne spomnim kaj točno.

Black Dragon ::

cesnja je izjavil:

@Black_Dragon Zadnje časi si ogledujem kolesa s podobnim naborom lastnosti. Malce cenejši je recimo Scott Speedster Gravel 10 Disc http://prolocotrade.si/kolesarstvo/kole...

Na žalost mu manjkajo luknje za blatnike, oziroma za prtljažnike. Se ne spomnim kaj točno.


Tukaj imaš Giant ponudbo koles, ki je obširnejša od Extreme Vital:

https://www.freestyle.si/skupina/10.10....

Kar se tiče, prtljažnika / blatnikov, boš v temu segmentu težko dobil te opcije, kot vem, čeprav so nekateri endurance cestaki.

Karbon cestaki z blatniki:

http://road.cc/content/buyers-guide/221...
Time will tell.

Black Dragon ::

Evo cesnja vzel GIANT DEFY ADVANCED 2 2018 in ga lahko samo prehvalim. Škoda 400€ za Ultegra napravim 105 pri GIANT DEFY ADVANCED 1 2018.

Malo gledal še SCOTT SOLACE 20 Disc 2017, za 1999€ in ne vidim smisla, da bi dal 200€ več napravim GIANT DEFY ADVANCED 2 2018. Moje mnenje je, da je Giant odličnen pri p/p, napravim Specialized ali Scott.

GIANT - RIDE LIFE ;)
Time will tell.

juroz ::

Iščem rabljeno cestno kolo/cyclocross/kaj podobnega - velikost XL(195cm). Dnevi touranja so zaenkrat mimo, bi pa nekaj cestnega za okrog 2k KM letno
http://www.bolha.com/rekreacija-sport/k...
http://www.bolha.com/rekreacija-sport/k...
http://www.bolha.com/rekreacija-sport/k...

katerega bi vi priporočili?

globoko grlo ::

Gigabyte B460M DS3H | I5 - 10400F | 16GB | 6700XT | P2 m.2 500GB

TehDucky ::

juroz je izjavil:

Iščem rabljeno cestno kolo/cyclocross/kaj podobnega - velikost XL(195cm). Dnevi touranja so zaenkrat mimo, bi pa nekaj cestnega za okrog 2k KM letno
http://www.bolha.com/rekreacija-sport/k...
http://www.bolha.com/rekreacija-sport/k...
http://www.bolha.com/rekreacija-sport/k...

katerega bi vi priporočili?


Pinarello osebno ne, saj je Campagnolo običajno boljša oprema kot Shimano, samo ko je treba menjat stvari so pa dražje. Tudi ne izgleda mi tako lep

Fuji je cel karbonski, z ultegra menjalnik, 105 ročke, zavore 105, shimano obroči. Zgleda ok, dobiš celega karbonskega, če ti je všeč, ga vzameš.

Merida pa je alu okvir pa karbonske vilice, celotna ultegra oprema, malenkost boljši obroči kot fuji.

juroz ::

Ok, hvala za odgovor, fuji zaenkrat najboljša izbira imo.

kaj pa tale kolo/firma. Prvič vidim, je razlog za to? So bolj cheap/neznana firma?

http://www.bicikel.com/mali_oglasi/1735...

cresh ::

Tko kot je rekel eden prej, campa mi ne diši, predraga za vzdrževanje, glej da ima kolo opremo ultegro. Jaz bi izbral fuji, zarad carbon, čez čas menjaš obroče za kakšne lažje.
Tisti moser je starejši tip kolesa, ni pa to neznana firma.

juroz ::

Hvala za mnenja.
««
23 / 109
»»