Forum » Pomoč in nasveti » Star, na novo sestavljen računalnik se ne zbudi
Star, na novo sestavljen računalnik se ne zbudi
M323SBA ::
Za fotra sem sestavil en moj prejšnji računalnik: P4 Prescott 3,0, ABIT IC7-G, 400W Mercury napajalnik, 2x 512 DDR RAM, Radeon 9550, WD1600JD in NEC DVD-RW. Sestavil sem ga v ohišje, kjer je prej deloval normalno okrog tri leta. CPU sem imel zmeraj na plati, vred s hladilnikom. Odkar sem menjal pasto, ga nisem dajal dol. Se pravi, sem plato dal v ohišje z nameščenim CPU-jem, vse skupaj je samo kakšno leto stalo v omari na antistatičnih vrečkah.
Ko sem ga probal zagnati, se ne zgodi nič. Če izklopim stikalo na napajalniku, se sliši tisti klasični shutdown zvok, vendar ni tak, kot so ponavadi. Če izklopim ATX konektorje s plate, se to ne zgodi. Meril sem napalnik z multimetrom ... kjer bi naj imel 12 V, mi pokaže samo 0,14 V?? To je za 4-pinski ATX konektor. 20-pinski ima tudi težave, ker je med COM in +12V samo 0,15, med COM pa +5V pa 0,12V. Tu mi nekaj ni jasno. Če ti prižgeš napajlnik, on spušča tok preko konektorja? Ali ga začne spuščat, ko se računalnik zažene? Pričakoval sem vsaj nek standby ali kaj podobnega. Saj pa ima vsaka plata to. Ene še preko diod na ohišju kažejo stanje.
Nekako upam, da je crknil samo napajlnik. Sicer ne vem, zakaj bi, ker so vse komponente delovale normalno še minuto, preden sem računalnik lani razdrl. Nekako se mi ne zdi možno, da bi ga uničil čas, ali?
Hvala!
Ko sem ga probal zagnati, se ne zgodi nič. Če izklopim stikalo na napajalniku, se sliši tisti klasični shutdown zvok, vendar ni tak, kot so ponavadi. Če izklopim ATX konektorje s plate, se to ne zgodi. Meril sem napalnik z multimetrom ... kjer bi naj imel 12 V, mi pokaže samo 0,14 V?? To je za 4-pinski ATX konektor. 20-pinski ima tudi težave, ker je med COM in +12V samo 0,15, med COM pa +5V pa 0,12V. Tu mi nekaj ni jasno. Če ti prižgeš napajlnik, on spušča tok preko konektorja? Ali ga začne spuščat, ko se računalnik zažene? Pričakoval sem vsaj nek standby ali kaj podobnega. Saj pa ima vsaka plata to. Ene še preko diod na ohišju kažejo stanje.
Nekako upam, da je crknil samo napajlnik. Sicer ne vem, zakaj bi, ker so vse komponente delovale normalno še minuto, preden sem računalnik lani razdrl. Nekako se mi ne zdi možno, da bi ga uničil čas, ali?
Hvala!
- spremenil: M323SBA ()
karafeka ::
Vzemi vse iz plate, razen procesorja in enega rama.
Če se bo potem zaštartal, pa začel piskat, potem veš, da je nekaj narobe s komponentami.
Če se bo potem zaštartal, pa začel piskat, potem veš, da je nekaj narobe s komponentami.
Izi ::
Ko sem ga probal zagnati, se ne zgodi nič
Tudi če je vse zanič, se mora nekaj zgoditi.
Ventilatorji v napajalniku in matični in še kakšna led dioda na matični morajo delovati četudi so vse komponente zanič, razen če ni napajalnik popolnoma zanič.
Najbolj verjetno pa je, da si nekaj narobe priklopil.
Tisti kabli, ki gredo iz ohišja računalnika na matično ploščo, za vklop, reset, in razne led diode morajo biti pravilno priklopljeni na matično, drugače računalnika sploh ne moreš prižgati.
Če si kabel za vklop pravilno priklopil potem se mora ob vklopu zavrteti ventilator v napajalniku, če se ta ne zavrti pote sploh nimaš elektrike ali pa je napajalni povsem zanič.
Druga stvar je, da se zavrtijo ventilatorji na matični plošči. Ventilator na procesorju se mora vrteti tudi če sta matična plošča in procesor zanič. Če se ventilator na procesorju ne vrti potem je to spet znak, da je napajalnik zanič.
M323SBA ::
Vse je pravilno priklopljeno. Že kot mulec sem si sestavljal računalnike, navodila razumem, štromarija mi tudi gre dovolj dobro.
Vse je priklopljeno pravilno, ker sem ta računalnik imel že stokrat razdrt in ga poznam na pamet.
Probal sem izmeriti standby power na napajalniku. Ko je konektor izklopljen (napajalnik na ON), dobim 5V med vijolično in zemljo. Ko pa konektor priklopim, ta napetost pade na 1,7V. Ne vem, zakaj. Zanimivo je tudi to, če ugasnem napajalnik, se sliši, da nekje pade tok.
Tudi če je s komponentami kaj narobe, bi se moral vsaj zbudit.
Še enkrat ponavljam, da je priklopljeno vse okej. Sem včeraj trikrat preveril še po knjigi, če ga res nisem kje mimo usekal.
Tudi jaz sumim, da je napajalnik. Ampak kako je možno, da se pokvari od tega, da eno leto leži v škatli? Niti prah se ni na njem nabral. Možno, da je šel trafo v njem.
Vse je priklopljeno pravilno, ker sem ta računalnik imel že stokrat razdrt in ga poznam na pamet.
Probal sem izmeriti standby power na napajalniku. Ko je konektor izklopljen (napajalnik na ON), dobim 5V med vijolično in zemljo. Ko pa konektor priklopim, ta napetost pade na 1,7V. Ne vem, zakaj. Zanimivo je tudi to, če ugasnem napajalnik, se sliši, da nekje pade tok.
Tudi če je s komponentami kaj narobe, bi se moral vsaj zbudit.
Še enkrat ponavljam, da je priklopljeno vse okej. Sem včeraj trikrat preveril še po knjigi, če ga res nisem kje mimo usekal.
Tudi jaz sumim, da je napajalnik. Ampak kako je možno, da se pokvari od tega, da eno leto leži v škatli? Niti prah se ni na njem nabral. Možno, da je šel trafo v njem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: M323SBA ()
Azrael ::
Zamenjaj napajalc za takega, ki preverjeno dela.
Sicer pa ne vem kako lahko od ATX napajalca, ki je samo odklopljen iz matične pričakuješ 12V?
To ne gre, ga moraš ročno štartati.
Ampak, če se mu preverjeno res sesede že napetost veja za stand- by, je 99% nekaj narobe z napajalcem.
Sicer pa ne vem kako lahko od ATX napajalca, ki je samo odklopljen iz matične pričakuješ 12V?
To ne gre, ga moraš ročno štartati.
Ampak, če se mu preverjeno res sesede že napetost veja za stand- by, je 99% nekaj narobe z napajalcem.
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
M323SBA ::
Prva je bila beginner's mistake. Zdaj razumem, da ne more dovajat toka takoj, ampak ga moraš bridgat, če hočeš, da napajalnik napaja molexe ipd.
Ja, ko ga vštekam v plato, mu napetost pade na 1,7V. Odklopljen je normalno 5,01V.
Nekako sem skeptičen, kako probat. Doma imam še eno kišto, AMD64 X2, na napajalcu piše, da je P4 compliant. Ima 20-pinski konektor, h kateremu dodaš 4-pinskega, da dobiš potem 24-pin layout. To oboje se všteka na enoten konektor na matični. ATX2PWR (4 pine) še zmeraj obstaja in je tudi uporabljen. Torej, če hočem ta napajalnik sprobat, bom pač moral pustit tistega 4-pinskega, ki sodi k 20-pinskemu, pri miru in pač probat?
Ja, ko ga vštekam v plato, mu napetost pade na 1,7V. Odklopljen je normalno 5,01V.
Nekako sem skeptičen, kako probat. Doma imam še eno kišto, AMD64 X2, na napajalcu piše, da je P4 compliant. Ima 20-pinski konektor, h kateremu dodaš 4-pinskega, da dobiš potem 24-pin layout. To oboje se všteka na enoten konektor na matični. ATX2PWR (4 pine) še zmeraj obstaja in je tudi uporabljen. Torej, če hočem ta napajalnik sprobat, bom pač moral pustit tistega 4-pinskega, ki sodi k 20-pinskemu, pri miru in pač probat?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: M323SBA ()
Azrael ::
Tako je.
Tistega 4 pinskega, ki sodi k 20 pinskemu ATX, ne priklopi nikamor. Napajalnika ta nepriklop, ne bo v ničemer motil ali oviral.
Če ima matična plošča (ponavadi v bližini RAM slotov ali CPU ) kvadratni 4 pinski konektor (2x2), tega priklopi drugi 4 pinski konektor iz napajalnika in ne tega, ki sodi k ATX 24 kompletu!.
Če zamesaš in zatlačiš noter napačnega (z malo sile gre), boš zanesljivo uničil matično ploščo!
Tistega 4 pinskega, ki sodi k 20 pinskemu ATX, ne priklopi nikamor. Napajalnika ta nepriklop, ne bo v ničemer motil ali oviral.
Če ima matična plošča (ponavadi v bližini RAM slotov ali CPU ) kvadratni 4 pinski konektor (2x2), tega priklopi drugi 4 pinski konektor iz napajalnika in ne tega, ki sodi k ATX 24 kompletu!.
Če zamesaš in zatlačiš noter napačnega (z malo sile gre), boš zanesljivo uničil matično ploščo!
Nekoč je bil Slo-tech.
M323SBA ::
Okej, sem že pogruntal. Bil je kratki stik z distančnikom v ohišju zadaj na plati.
Saj drugače nisem nek trot, bi znal nekako povezat, ampak zmeraj so lahko take frustracije, ko ti kaj kablov ostane viška. Ostalo pa itak vem, da je te napajlne kable najbolj smiselno najprej ločiti po barvi (pa tudi razumet je treba, kaj je kateri), da potem res ne priklopiš šalabajzersko.
To je isto kot če avto razdiraš pa ti ostane cela škatla šraufov. :)
Saj drugače nisem nek trot, bi znal nekako povezat, ampak zmeraj so lahko take frustracije, ko ti kaj kablov ostane viška. Ostalo pa itak vem, da je te napajlne kable najbolj smiselno najprej ločiti po barvi (pa tudi razumet je treba, kaj je kateri), da potem res ne priklopiš šalabajzersko.
To je isto kot če avto razdiraš pa ti ostane cela škatla šraufov. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: M323SBA ()
urosp ::
... ga moraš ročno štartati....
Ponovno oživljam to temo, ker imam enak oz. podoben problem. Trenutno bi rad poskusil napajalnik ročno štartati, tako, da je odklopljen od vsega - priklopljen je samo v tok, vse ostalo je odklopljeno od matične plošče. Da ga zaštartaš, vem da moraš dati stik na nekem konektorju, vedndar sem pozabil, na katerem. Mi lahko kdo prosim pomaga oz. osveži spomin. Hvala!
Napajalnik je firme POWER, 550W, ATX
Azrael ::
Članek in citat:
Kako vlopiti ATX napajalnik, ne da bi bil priklopljen na matično ploščo?Do točke 3 ne pride vedno, toda, če pride, da boš vedel v čem je trik. Namesto upora lahko uporabiš tudi kakšno avtomobilsko žarnico, moči vsaj 21W, bolje pa kar kako H4 ali drugo žarnico za žaromet.
Potrebno je spojiti med seboj zelen vodnik (PS-ON) in enega od črnih. Dokler sta vodnika povezana, napajalnik dela.
3.) Povezal sem kot piše v prejšnjem nasvetu, pa se samo malo zgane ventilator in to je vse. Kaj je narobe?
Računalniški napajalniki imajo vgrajeno zaščito, ki izklopi napajalnik, če le ta ni obremenjen. Rešitev problema je vezati žični upor 5,1 Ω (ohm) 7,5 W na 5 V linijo.
Nekoč je bil Slo-tech.
urosp ::
Evo, to je to! Hvala Azrael. Sem zvezal kakor napisano in napajalnik dela.
Mogoče mi lahko še kdo svetuje kako naprej. Ob odklopljenemu napajalniku od matične plošče ter ob vezavi zelene in črne žičke, napajalnik dela. Ko pa ga priklopim na matično ploščo, pa se ob pritisku na POWER ne premakne noben ventilator, ne zasveti nobena dioda, skratka ne zgodi se nič. Žičke za power, reset in diode sem preveril in so vezane pravilno in z dobrim stikom. Poleg tega je računalnik do nedavnega delal, kakšen teden nazaj pa se je začelo dogajati, da se več ni vklopil. Sumim na nek kratek stik, vendar ne vem kje se naj lotim troubleshootinga. Kakšna ideja?
Mogoče mi lahko še kdo svetuje kako naprej. Ob odklopljenemu napajalniku od matične plošče ter ob vezavi zelene in črne žičke, napajalnik dela. Ko pa ga priklopim na matično ploščo, pa se ob pritisku na POWER ne premakne noben ventilator, ne zasveti nobena dioda, skratka ne zgodi se nič. Žičke za power, reset in diode sem preveril in so vezane pravilno in z dobrim stikom. Poleg tega je računalnik do nedavnega delal, kakšen teden nazaj pa se je začelo dogajati, da se več ni vklopil. Sumim na nek kratek stik, vendar ne vem kje se naj lotim troubleshootinga. Kakšna ideja?
urosp ::
No, pa sem razstavil računalnik na prafaktorje. Priklopil sem samo žičko za power switch, 2x2 konektor za dodatno napajanje plate(če se ne motim je to to) in 20 pinski konektor, ki gre iz napajalnika na plato. Plata je vzeta iz ohišja in je na neprevodni podlagi. Preveril sem tudi stik na power switch-u računalnika in zgleda vse ok. Vendar ob vklopu se ne zažene niti en ventilator - kot sploh ne bi bilo toka. Če pa napajalnik popolnoma odklopim od plate in ga ročno štartam pa dela... Trenutni je moja hipoteza na okvarjeni matični plošči in iščem način kako to hipotezo ovržt :) Ima kdo kakšno idejo?
Azrael ::
Lahko je problem tudi napajalnik, klik!
Lahko pa ploščo tudi vklopiš nasilo, (prevezeš ustrezna pina), toda takrat dimni signali niso izključeni. Pomaga le v zelo redkih primerih.
Osebno bi se prej prepričal, da je napajalnik res OK in so vsi jumperji v pravih položajih (sploh CMOS Clear) in baterija OK. Napačno postavljeni jumperji ali prazna baterija tudi onemogijo vklop in v takem primeru nasilno vklapljanje lahko uniči ploščo!
Lahko pa ploščo tudi vklopiš nasilo, (prevezeš ustrezna pina), toda takrat dimni signali niso izključeni. Pomaga le v zelo redkih primerih.
Osebno bi se prej prepričal, da je napajalnik res OK in so vsi jumperji v pravih položajih (sploh CMOS Clear) in baterija OK. Napačno postavljeni jumperji ali prazna baterija tudi onemogijo vklop in v takem primeru nasilno vklapljanje lahko uniči ploščo!
Nekoč je bil Slo-tech.
nuclear ::
EDiT: problem rešen. mislim, da je bil kratek stik kot zgoraj pri M323SBA, ploščo sem dal ven in še enkrat noter.
Imam podobno težavo.
Včasih se mi računalnik prižge, včasih pa se mi ni hotel, moral sem parkrat pritisniti...
Zelena lučka na matični gori. Napajalnik sem zamenjal z novim.
Kaj potlej postoriti?
Ob kliku na gumb start, se ne zgodi nič, niti vrtljaji ventilatorjev nič. Poskusil sem ročno matično zagnat s pini, nič se ne zgodi.
Kaj bi lahko bila težava?
lp
Imam podobno težavo.
Včasih se mi računalnik prižge, včasih pa se mi ni hotel, moral sem parkrat pritisniti...
Zelena lučka na matični gori. Napajalnik sem zamenjal z novim.
Kaj potlej postoriti?
Ob kliku na gumb start, se ne zgodi nič, niti vrtljaji ventilatorjev nič. Poskusil sem ročno matično zagnat s pini, nič se ne zgodi.
Kaj bi lahko bila težava?
lp
Asus G14 2023 - Ryzen 7940HS - 32GB DDR5 - GeForce RTX 4080 - 990 PRO 4TB
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nuclear ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Nov napajalnikOddelek: Pomoč in nasveti | 2519 (2247) | Hribowc |
» | Računalnik se ne prižge!Oddelek: Pomoč in nasveti | 988 (812) | rejven |
» | napajalnik se užge, matična plošča se odziva neprimernoOddelek: Strojna oprema | 3859 (3563) | Pyr0Beast |
» | Napajalnik LC Power 550W - NasvetOddelek: Pomoč in nasveti | 2420 (1830) | PacificBlue |
» | Napajalnik lc 6550 h je eksplodiralOddelek: Pomoč in nasveti | 4029 (3090) | nokia6310 |