Forum » Loža » 2 tuji jezik obvezen v OŠ
2 tuji jezik obvezen v OŠ
Avby ::
Meni se to zdi že pravi mali zločin nad osnovnošolci. Eden tuji jezik se mi zdi dovolj z možnostjo izbire kateri. Zaradi mene pa lahko otroci, kateri jim ležijo jezik se učijo tudi 2. Ampak 2 jezika kot obvezna za vse v osnovni šoli pa se mi zdi neumno in nepotrebno.
Kaj pa menite vi?
Kaj pa menite vi?
jype ::
Jaz bi premaknil poučevanje tujih jezikov tudi na nižjo stopnjo. Če kot otrok razviješ občutek za nek jezik, te ta potem precej bolj vztrajno spremlja skozi življenje in ga posledično tudi pogosteje uporabljaš.
Nerodno bi mi bilo težit Avstrijcem in Nemcem ali pa celo Francozom z angleškim jezikom samo zato, ker ne bi znal njihovega jezika.
Nerodno bi mi bilo težit Avstrijcem in Nemcem ali pa celo Francozom z angleškim jezikom samo zato, ker ne bi znal njihovega jezika.
Karaya 52 ::
Tudi meni se zdi da novost koristna. Angleščino znam, nemščino pa slabo. Škoda da tega niso že prej uvedli. Sedaj pa si bom sam moral plačevati tečaje.
Amadeuss ::
Hm men se tud zdi to super ideja. Zananje tujih jezikov vedno prav pride in nikoli ne škodi. Men je blazno žal ker se v osnovni šoli nisem mel poleg angleščine možnosti učit še nemščine...tko da čist podpriam to zadevo...sploh pa dokler si otrok si dost bolj dojemljiv za učenje, kot pol k si enkrat starejši, pa še miljon drugih obveznosti maš pol...
McMallar ::
jype: Kaj pa japoncu, švedu, fincu, korejcu,... kaj pa tem? Tem ti ne bi bilo nerodno težit? Se boš naučil tudi njihove?
Dejansko je super, da znaš več jezikov (da ne bo pomote, tudi jaz dobro govorim 2, pa še kakšnega polomljenega zraven). Vendar bi moral zadostovati en svetovni jezik, magari po lastni izbiri za učenje v OŠ. Če imaš željo pa se uči še kakšnega zraven. Nisem pa zato, da je to obvezno.
Druga stvar je premik učenja v zgodnejše obdobje. S tem se tudi strinjam, saj to vidim pri svoji hčerki. Angleške in francoske risanke, pa že pobira besede in glede na reakcije dejansko nekaj že razume.
Dejansko je super, da znaš več jezikov (da ne bo pomote, tudi jaz dobro govorim 2, pa še kakšnega polomljenega zraven). Vendar bi moral zadostovati en svetovni jezik, magari po lastni izbiri za učenje v OŠ. Če imaš željo pa se uči še kakšnega zraven. Nisem pa zato, da je to obvezno.
Druga stvar je premik učenja v zgodnejše obdobje. S tem se tudi strinjam, saj to vidim pri svoji hčerki. Angleške in francoske risanke, pa že pobira besede in glede na reakcije dejansko nekaj že razume.
stock ::
Nerodno bi mi bilo težit Avstrijcem in Nemcem ali pa celo Francozom z angleškim jezikom samo zato, ker ne bi znal njihovega jezika.
Ja kaj pa ko bi oba polek svojega maternega jezika znala angleško... a ti bi se kr use jezike uču??? usak naj ma svoj jezik pa angleščino! dost je!
In ja nekateri pravte bi blo/je koristno.. samo ko pa pogledaš enga mejhnga šolarčka se ti pa prou zasmili... Ko ga gledat 10let ma, pride iz čole komi prvleče torbo domov do 3h in kaj pol nej gre pa še za use to nalogo delat pa.. jebote ko fizički radnik! -nenormalno! In pod kakšnim stresom so celedneve v šoli, pri teh letih. Preveč je to preveč!
pa tale "več znaš, več veljaš" je podobn temu "več se učiš, bol si neumn"
Mavrik ::
Eh, drek pa stres. En predmet ko zamenja kako drugo neuporabno bedarijo ni nič večji stres.
The truth is rarely pure and never simple.
roli ::
Pa kaj se bodo še zmislili. Jaz sem 2 leti poleg Angleščine imel v šoli še Nemščino (sicer po izbiri) in to je totalna bedarija. Jaz osebno imam dokaj dober občutek za jezike vendar mi tole dvoje ni nikoli šlo skupaj. Ne moreš se oba jezika naučit naenkrat, ker je problem - včasih lahko vse skupaj pomešaš. Da ne omenjam, da si že tako zdelan z vsemi predmeti, potem pa ti dajo še enega. Če želiš imeti dva tuja jezika prav, ampak, če ne potem pa ni prav.
Bi pa rekel naj nehajo učit bedarije - sploh kaka matematika, od raznih ulomkov, izrazov....., da ne omenim še kaj hujšega... Nekaj kar v resnici praktično nikoli ne bo človek rabil.
Tako, da tega res ne po
Bi pa rekel naj nehajo učit bedarije - sploh kaka matematika, od raznih ulomkov, izrazov....., da ne omenim še kaj hujšega... Nekaj kar v resnici praktično nikoli ne bo človek rabil.
Tako, da tega res ne po
http://www.r00li.com
Thomas ::
Šola je zato, da so otroc pr' enmu kraj, da ne letajo po cest, pa vseen dobijo nekaj socialnega občutka. Poleg tega z neuporabnimi ulomki in znanjem zemljepisa še nekoliko povadijo svoje možgančke. Da bi se pa vse to naučili, pa ni za mislt!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Tr0n ::
Cool stuff. Jaz sem tudi fakultativno hodo se v anglescino v osnovni in se je se kako splacalo. :)
opeter ::
Eh, fantje, ne vem kaj se pritožujete. V dvojezičnih šolah bodo po novem tako imeli 4 jezike... v enem tednu imajo že sedaj 9-10 ur jezikovnih ur in to v 2 razredu...
Problem vsega tega je, da se na nekatere predmete, ki bi jih učenci resnično potrebovali enostavno pozablja: likovna vzgoja, glasbena vzgoja in tehnični pouk
Če bo šlo tako naprej, bodo likovno in glasbeno vzgojo čez nekaj let v celoti ukinili. Bravo! Zato pa je splošen občutek za estetiko ljudi točno takšen, kakršen je.
Imamo zelo lepe, živobarvne hiše v naši okolici. Lepo sovpadajo z okolico in starim mestnih jedrom, res. Vsaka čast!
Problem vsega tega je, da se na nekatere predmete, ki bi jih učenci resnično potrebovali enostavno pozablja: likovna vzgoja, glasbena vzgoja in tehnični pouk
Če bo šlo tako naprej, bodo likovno in glasbeno vzgojo čez nekaj let v celoti ukinili. Bravo! Zato pa je splošen občutek za estetiko ljudi točno takšen, kakršen je.
Imamo zelo lepe, živobarvne hiše v naši okolici. Lepo sovpadajo z okolico in starim mestnih jedrom, res. Vsaka čast!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: opeter ()
Avby ::
Sam se preprosto ne morem strinjati s tem. In mislim da preprosto nebodo otroci več znali in da nebodo dobili občutka za jezik. Kvečjemu odpor do le tega.
Zakaj nebi raje naredili par predmetov izbirnih in hkrati obveznih in bi otroci, če jim leži jezik pač se učili 2 jezika če pa tehnika bi pač se učili tehniko ali biologijo 2 ali matemato 2 in podobno.
Zakaj posiljevati vse z 2 tujima jezikoma?
Če že zaradi občutka za jezik pa bi mi bolj všeč bilo če bi gledali 2 uri na teden TV program z slovenskimi podnapisi. Bi pomoje dobili več občutka za jezik. Šola meni nikoli ni dala občutka za jezik. Kvečjemu vzela mi ga je. Izvenšolske dejavnosti, pa so mi omogočile, da znam zelo dobro 1 tuj jezik. In spet za ta jezik ki ga znam sem zelo malo pridobil vedenja in znanja o njem v šoli. Nemščina pa mi ni všeč ravno zaradi šole. Srednje šole. In nisem dobil ne znanja in ne občutka za njo. Kvčejemu me je to na splošni ravni držalo nazaj in sem zato bil majn motiviran nasploh. Bog pomagaj če bi to isto matretiranje doživljal že v OŠ.
Skratka popolnoma ne podiram te ideje. Pa nasploh menim da jezika še človek zelo malo nauči v šoli. Slovnica pa kaj ti pomaga, če znaš sklanjat če ne znaš nasploh v tujem jeziku govorit in ga ne razumeš.
Zakaj nebi raje naredili par predmetov izbirnih in hkrati obveznih in bi otroci, če jim leži jezik pač se učili 2 jezika če pa tehnika bi pač se učili tehniko ali biologijo 2 ali matemato 2 in podobno.
Zakaj posiljevati vse z 2 tujima jezikoma?
Če že zaradi občutka za jezik pa bi mi bolj všeč bilo če bi gledali 2 uri na teden TV program z slovenskimi podnapisi. Bi pomoje dobili več občutka za jezik. Šola meni nikoli ni dala občutka za jezik. Kvečjemu vzela mi ga je. Izvenšolske dejavnosti, pa so mi omogočile, da znam zelo dobro 1 tuj jezik. In spet za ta jezik ki ga znam sem zelo malo pridobil vedenja in znanja o njem v šoli. Nemščina pa mi ni všeč ravno zaradi šole. Srednje šole. In nisem dobil ne znanja in ne občutka za njo. Kvčejemu me je to na splošni ravni držalo nazaj in sem zato bil majn motiviran nasploh. Bog pomagaj če bi to isto matretiranje doživljal že v OŠ.
Skratka popolnoma ne podiram te ideje. Pa nasploh menim da jezika še človek zelo malo nauči v šoli. Slovnica pa kaj ti pomaga, če znaš sklanjat če ne znaš nasploh v tujem jeziku govorit in ga ne razumeš.
Mavrik ::
Dutch people speak four languages AND smoke pot!
The truth is rarely pure and never simple.
ahac ::
Jaz sem se 3 tuje jezike učil v OŠ, če štejemo 1 leto obvezne srbohrvaščine. Tisto sem sicer čisto pozabil, ampak učenje angleščine in nemščine je bilo pa kar koristno.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW
borchi ::
nemško slovnico se lahko naučiš pri matematiki, besede pa na morju ko letaš za/pred švabicami...
ampak za tiste, ki so slabi matematiki in še počasni/grdi povrhu pa naj bo še kaka ura nemščine na urniku poleg angleščine.
ampak za tiste, ki so slabi matematiki in še počasni/grdi povrhu pa naj bo še kaka ura nemščine na urniku poleg angleščine.
l'jga
danijel76 ::
Meni pa se to zdi totalna bedarija.Kaj mogoce ve nemec slovensko?Eni niti ne vejo ki je slovenija mi pa bi mogli poznati celi svet.Saj taksni smo slovenci vsem se klanjamo drugi pa nas po domace j....o.
borchi ::
kr naj nas jebejo, dokler slovenci po minhnu iščejo Ajnbanštrase, ker so na njej parkirali avto, nas kr naj jebejo... dejstvo je, da mi velik raj hodimo v minhen kot nemci v štanjel.
l'jga
jrtjtejtt ::
Se čist strinjam z dvema tujima jezikoma. To so danes skoraj edine uporabne zadeve, ki te jih naučijo v šoli in ki jih skoraj vsak potrebuje. Bi pa lahko mal zmanjšal fond ur za druge predmete, oziroma bi jih nardili za izbirne. Npr. kemija, fizika, zgodovina, gefa, matematika, bi lahko bli obvezni par let, potem pa izbirni, za tiste ki bi jih zanimali. Sej cilj OŠ bi moral biti, da otročička zainteresira za nekaj. Pri nas pa mislijo, da moraš vsem vse v glavo vbiti, mislijo, da bodo nardil v razredu s trideset učenci: 30 fizikov, 30 matematikov, 30 zgodovinarjev, 30 slavistov...
jype ::
McMallar> jype: Kaj pa japoncu, švedu, fincu, korejcu,... kaj pa tem? Tem ti ne bi bilo nerodno težit? Se boš naučil tudi njihove?
Švedsko znam dovolj dobro za preživet tam, finsko pa dovolj za naročit čaj. Korejsko res ne znam, v japonščini sem pa lahko vljuden.
Z veseljem bi se naučil vseh in če bom kdaj imel stik s korejci, bom ziher tudi njihov jezik spoznal do te mere, da ne bom špilal butla.
Nemščino in angleščino pa naj se v šolah le učijo - oba jezika sta za naš prostor dovolj pomembna, da ne bo nikomur narobe hodilo, da zna oba.
Roky> Npr. kemija, fizika, zgodovina, gefa, matematika, bi lahko bli obvezni par let, potem pa izbirni, za tiste ki bi jih zanimali.
Predvsem bi se lahko te predmete malo manj arhaično poučevalo. Potem bi zanimalo vse.
Pujcek> me pa preseneca katera politicna opcija je bila proti...
Katera je pa proti?
Švedsko znam dovolj dobro za preživet tam, finsko pa dovolj za naročit čaj. Korejsko res ne znam, v japonščini sem pa lahko vljuden.
Z veseljem bi se naučil vseh in če bom kdaj imel stik s korejci, bom ziher tudi njihov jezik spoznal do te mere, da ne bom špilal butla.
Nemščino in angleščino pa naj se v šolah le učijo - oba jezika sta za naš prostor dovolj pomembna, da ne bo nikomur narobe hodilo, da zna oba.
Roky> Npr. kemija, fizika, zgodovina, gefa, matematika, bi lahko bli obvezni par let, potem pa izbirni, za tiste ki bi jih zanimali.
Predvsem bi se lahko te predmete malo manj arhaično poučevalo. Potem bi zanimalo vse.
Pujcek> me pa preseneca katera politicna opcija je bila proti...
Katera je pa proti?
Gr0unD Zer0 ::
Nemščino in angleščino pa naj se v šolah le učijo - oba jezika sta za naš prostor dovolj pomembna, da ne bo nikomur narobe hodilo, da zna oba.
no, se jo učijo v srednji šoli(in osebno mi ni jasno zakaj bi 14letni mulo ko itaq iz države ne sme brez odraslega spremstva, rabil znat nemščino in angleščino)
no, se jo učijo v srednji šoli(in osebno mi ni jasno zakaj bi 14letni mulo ko itaq iz države ne sme brez odraslega spremstva, rabil znat nemščino in angleščino)
Ziga Dolhar ::
stock, danijel:
> Meni pa se to zdi totalna bedarija.Kaj mogoce ve nemec slovensko?Eni niti ne vejo ki je slovenija mi pa bi mogli poznati celi svet.Saj taksni smo slovenci vsem se klanjamo drugi pa nas po domace j....o.
Nekoč bosta dojela, da je komunikacija z drugimi prednost - ponavadi za oba. In če le ti storiš korak v tej smeri (pa čeprav se drugemu jebe), si tudi ti na boljšem.
Zdej - če sta VSAJ MALO sebična, bosta morda ugotovila, da je poliglotizem precej poceni sredstvo za dosego drugih ciljev.
(Aja - morda pa vaju podcenjujem. Vidva sta že poliglota, pa si le sebično želita, da ne bi bili tudi drugi, ker bi imela več konkurence ;-))
> Meni pa se to zdi totalna bedarija.Kaj mogoce ve nemec slovensko?Eni niti ne vejo ki je slovenija mi pa bi mogli poznati celi svet.Saj taksni smo slovenci vsem se klanjamo drugi pa nas po domace j....o.
Nekoč bosta dojela, da je komunikacija z drugimi prednost - ponavadi za oba. In če le ti storiš korak v tej smeri (pa čeprav se drugemu jebe), si tudi ti na boljšem.
Zdej - če sta VSAJ MALO sebična, bosta morda ugotovila, da je poliglotizem precej poceni sredstvo za dosego drugih ciljev.
(Aja - morda pa vaju podcenjujem. Vidva sta že poliglota, pa si le sebično želita, da ne bi bili tudi drugi, ker bi imela več konkurence ;-))
https://dolhar.si/
jrtjtejtt ::
Ground zero: Če se začneš v srednji šoli učiti tuji jezik je to daleč prepozno. Jaz osebno sem se angleščine naučil z gledanjem risank, ko sem še hodil v OŠ in sem v petem razredu znal neprimerljivo več kot sošolci, dejansko se mi ni bilo treba nč učit (seveda so bli tud prfoksi smotani, ker me niso znali motivirati/prisiliti, da bi se učil bolj zahtevno snov in besednjak). Nemščino sm se začel učiti v SŠ in jo znam bore malo, pa nism neumen za jezike, sam pač nism imel podlage, matrat se mi pa ni dalo. Če bi kot otrok več delal z nemščino, se grem stavit, bi znal prav tolko kot ang.
jype: mene naprimer zgodovina ni nikoli niti malo zanimala, pa sem mel srečo, da smo imeli tako v OŠ kot v SŠ odlične profesorje. Še na FDV, sm mel en let zgodovino, predaval je Prunk. Če je kdo hodil na njegova predavanja, ve da so vedno zelo zanimiva in da zna navdušiti študente...samo kaj, ko mene pač zgo ni nikoli zanimala. Mel sm predmet 10 (ena redkih) pa nimam nč več v glavi. Me je pa bolj zanimala gefa in matematika, sam kaj ko smo se učili po programu, ki je nekako ustrezen za vse in pol nč kaj pametnga ne potegneš iz predmeta. Se pa strinjam, da je način poučevanja zanič in bi ga morali malo/zelo prevetriti.
jype: mene naprimer zgodovina ni nikoli niti malo zanimala, pa sem mel srečo, da smo imeli tako v OŠ kot v SŠ odlične profesorje. Še na FDV, sm mel en let zgodovino, predaval je Prunk. Če je kdo hodil na njegova predavanja, ve da so vedno zelo zanimiva in da zna navdušiti študente...samo kaj, ko mene pač zgo ni nikoli zanimala. Mel sm predmet 10 (ena redkih) pa nimam nč več v glavi. Me je pa bolj zanimala gefa in matematika, sam kaj ko smo se učili po programu, ki je nekako ustrezen za vse in pol nč kaj pametnga ne potegneš iz predmeta. Se pa strinjam, da je način poučevanja zanič in bi ga morali malo/zelo prevetriti.
bluefish ::
@Roky: se strinjam s tvojim odgovorom glede učenja jezikov. Tudi sam obvladam angleščino, z nemščino pa se gledam bolj postrani. Vse je seveda posledica ustrezne motivacije v OŠ, spremljanje angleških programov,... V SŠ pa še sam ne vem, kaj je bila posledica, da nisem imel zanimanja za drug jezik (morda slab postopek učenja s strani profesorja).
Torej, menim, da bi morali v OŠ poučevati še dodaten tuj jezik. Seveda bi se lahko šola odločila, ali bi bil ta predmet obvezen ali pa bi bil obvezen kot izbirni predmet (oz. nekaj v tem smislu).
Ne strinjam pa se s tem, da so osnovnošolci preveč obremenjeni. OŠ sem sam končal pred štirimi leti (druga generacija, ki je naredil preskok med osemletko in devetletko) in nikoli se mi ni zdela preveč zahtevna.
Seveda pa bi bil drugi tuji jezik lahko zelo "obremenilen" za tiste, ki niso najbolj uspešni.
Torej, menim, da bi morali v OŠ poučevati še dodaten tuj jezik. Seveda bi se lahko šola odločila, ali bi bil ta predmet obvezen ali pa bi bil obvezen kot izbirni predmet (oz. nekaj v tem smislu).
Ne strinjam pa se s tem, da so osnovnošolci preveč obremenjeni. OŠ sem sam končal pred štirimi leti (druga generacija, ki je naredil preskok med osemletko in devetletko) in nikoli se mi ni zdela preveč zahtevna.
Seveda pa bi bil drugi tuji jezik lahko zelo "obremenilen" za tiste, ki niso najbolj uspešni.
jrtjtejtt ::
Sicer je minilo že 10 let odkar sem zaključil OŠ, sam lahko rečem, da otroci (nakateri) niso nič kaj preobremenjeni. Danes so pametni samo neakteri starši, ki obremenjenost svojih otrok računajo na podlagi teže šolskih torb. Po moje so sami bolj obremenjeni z OŠ, kot pa otroci.
Verjamem, da sicer nekateri res niso tako sposobni, da bi vse kar se uči lahko znali, razumeli, vendar je to bolj problem učiteljev/sistema, ki ne zna vsaj malo prilagoditi snovi. Če bi bli bolj fleksibilni in sposobni in napredni (pomoje so učitelji, vsaj ta stari, še vedno prepričani v duhu enakosti socializma, da morajo vsi znati enako) bi se komot vozilo dva tuja jezika in še ostale predmete brez nekega povečanega pritiska na malčke.
Verjamem, da sicer nekateri res niso tako sposobni, da bi vse kar se uči lahko znali, razumeli, vendar je to bolj problem učiteljev/sistema, ki ne zna vsaj malo prilagoditi snovi. Če bi bli bolj fleksibilni in sposobni in napredni (pomoje so učitelji, vsaj ta stari, še vedno prepričani v duhu enakosti socializma, da morajo vsi znati enako) bi se komot vozilo dva tuja jezika in še ostale predmete brez nekega povečanega pritiska na malčke.
Gr0unD Zer0 ::
@Roky:
evo, matrat se ti ni dalo... in zdaj bi mogli drugi trpet zaradi lenobe predhodnih generacij?
po taki logiki gremo froce v petem klasu z integrali šopat ter/ali kvantno fiziko? 1 tuji jezik je ponavadi čist dovolj za povprečno inteligentnega devetošolca(je pa mogoče res odvisno od učitelja do učitelja, ker to ni več res kak je folk nesposoben)
mi smo meli drug tuji jezik po izbiri, in koga je veselilo, je šel, drugega pač ni veselilo/mu ni šlo in se ni rabo mučit še z dodatnim predmetom, če je že pri prvem tujem jeziku in matematiki z bogimi dvojkami lezo naprej.
niso vsi geniji tak ko ti
evo, matrat se ti ni dalo... in zdaj bi mogli drugi trpet zaradi lenobe predhodnih generacij?
po taki logiki gremo froce v petem klasu z integrali šopat ter/ali kvantno fiziko? 1 tuji jezik je ponavadi čist dovolj za povprečno inteligentnega devetošolca(je pa mogoče res odvisno od učitelja do učitelja, ker to ni več res kak je folk nesposoben)
mi smo meli drug tuji jezik po izbiri, in koga je veselilo, je šel, drugega pač ni veselilo/mu ni šlo in se ni rabo mučit še z dodatnim predmetom, če je že pri prvem tujem jeziku in matematiki z bogimi dvojkami lezo naprej.
niso vsi geniji tak ko ti
jrtjtejtt ::
Ground zero: Če bi bilj jaz genij, ne bi zabijal cajta na tem forumu ampak bi bil zdele na Sejšelih ali Fidžiju ali na ISS, ker bi se valjal v denarju in ne bi vedel kam z njim. Sploh pa nisi razumel pointa posta. Če bi me znal v OŠ navdušit za nem, oziroma če bi jo sploh učil (pa če bi mel še doma kak cartoon network v nem) bi sigurn znal tolko nemščine, da bi lahko potem v SŠ to samo nadgradil. V OŠ lahko ti otroka dosti bolje oblikuješ, kot pa to v SŠ. Pa še v OŠ moraš dovolj zgodaj začeti. Osnov angle sm se jst nauču tam od 8. pa do 12. leta starosti, mislim predvsem besede, ki sm jih pobral iz risank. ko enkrat osvojiš nekaj besedišča je vse lažje. Če pa prideš, v SŠ z 0,0 znanja pol pa ti nekako pade vse dol.
Glede zahtevnosti in mučenja pa sem povedal, da bi blo treba marsikaj v našem sistemu prillagoditi in spremeniti. Za nekatere pač manj zahtevne snovi poučevati, druge bolj, odvisno od sposobnosti. Učenje tujga jezika primerjat s kvanto fiziko je pa neumestno.
Glede zahtevnosti in mučenja pa sem povedal, da bi blo treba marsikaj v našem sistemu prillagoditi in spremeniti. Za nekatere pač manj zahtevne snovi poučevati, druge bolj, odvisno od sposobnosti. Učenje tujga jezika primerjat s kvanto fiziko je pa neumestno.
Jan987 ::
No pa še odgovor na očitek ki je bil zgoraj in je letel na povečanje ur pri likovnem pouku ipd.
lansko leto sem zaključil z OŠ in zadnje 4 leta kar nas je likovno vzgojo poučevala kao res učitelica ki naj bi bila za to izobražena in nevem kaj še.... pa smo potem risali neke poslikave ki so jih delali pred 200 in več leti na cerkvena okna in nevem kakšne bedarije še... skratka nič uporabnega....
Menim da je učenje dveh tujih jezikov v OŠ kar dobra stvar... ampakseveda nekako tako da bi otroke nekje do četrtega razreda s kakšnimi nevem animacijami, filmi ipd. čim bolj zbližali z angleščino v recimo šetrtem ali petem razredu ko pa sedaj začenjali z angleščino pa bi se lotili resnejših stvari... in takrat bi marsikateri otrok znal že marsikaj povedati sploh pa razumeti.... sam sem pri sebi dostikrat opazil da mi je pri angleščini manjkalo ravno to da sem bil prej premalo v stiku z njo ker pač nisem veliko gledal televizije.... zadnja 3 ali pa 4 leta pa bi lahko dodali še drugi tuji jezik... pač samo osnove ki ti velikokrat vidijo prav!
lansko leto sem zaključil z OŠ in zadnje 4 leta kar nas je likovno vzgojo poučevala kao res učitelica ki naj bi bila za to izobražena in nevem kaj še.... pa smo potem risali neke poslikave ki so jih delali pred 200 in več leti na cerkvena okna in nevem kakšne bedarije še... skratka nič uporabnega....
Menim da je učenje dveh tujih jezikov v OŠ kar dobra stvar... ampakseveda nekako tako da bi otroke nekje do četrtega razreda s kakšnimi nevem animacijami, filmi ipd. čim bolj zbližali z angleščino v recimo šetrtem ali petem razredu ko pa sedaj začenjali z angleščino pa bi se lotili resnejših stvari... in takrat bi marsikateri otrok znal že marsikaj povedati sploh pa razumeti.... sam sem pri sebi dostikrat opazil da mi je pri angleščini manjkalo ravno to da sem bil prej premalo v stiku z njo ker pač nisem veliko gledal televizije.... zadnja 3 ali pa 4 leta pa bi lahko dodali še drugi tuji jezik... pač samo osnove ki ti velikokrat vidijo prav!
Boeing ::
Če se mene praša, kar se jezikov tiče v OŠ, bi naredil sledeče:
- slovenščini vzel 2 uri tedensko. NIHČE ni potreben tako detajlnega slovničnega znanja, razen profesionalnih slavistov.
- uvedel angleščino kot obvezen prvi tuj jezik
- uvedel obvezni drugi tuj jezik, z možnostjo izbire nemščina, francoščina, španščina, italjanščina
- vsak od obeh tujih jezikov po 3 ali pa celo 4 ure tedensko.
- slovenščini vzel 2 uri tedensko. NIHČE ni potreben tako detajlnega slovničnega znanja, razen profesionalnih slavistov.
- uvedel angleščino kot obvezen prvi tuj jezik
- uvedel obvezni drugi tuj jezik, z možnostjo izbire nemščina, francoščina, španščina, italjanščina
- vsak od obeh tujih jezikov po 3 ali pa celo 4 ure tedensko.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Jan987 ::
No in dodal bi še kar se tiče slovenščine....
V slovenščino se v OŠ veliko preveč poglablja (predvsem v slovnico) in če boš stvari ki jih vzemaš pri matematiki vsaj kdaj še rabil pa tega zagotovo ne boš... in to se vleče čez pol osmega in pol devetega razreda...
V slovenščino se v OŠ veliko preveč poglablja (predvsem v slovnico) in če boš stvari ki jih vzemaš pri matematiki vsaj kdaj še rabil pa tega zagotovo ne boš... in to se vleče čez pol osmega in pol devetega razreda...
Gr0unD Zer0 ::
Za nekatere pač manj zahtevne snovi poučevati, druge bolj, odvisno od sposobnosti.
to se absolutno strinjam, če le-to ne bi vodilo težave v stilu: ja zakaj je pa moj otrok v "povprečni" ali "glupi" skupini?(ako bi začeli otroke po skupinah ločevat, kar je edina možnost za take vrste pouk)
vem da je malenkost mimo pointa, se opravicujem...
ampak mislim da se vsak spomni osnovnošolskih časov, in tistih par sošolcev, katerim pač določene stvari niso šle pa da se na glavo postaviš in zapoješ slovensko himno v rikverc...
in takim otrokom bo dodaten predmet le in samo v breme.
je pa tudi res da če maš dobro osnovo, ti je v SŠ lažje...
neumestno pa ni, ker si ti (v poenostavljenem smislu) rekel:dajmo jih zasipat z vsem mogočim, pa poglejmo kolko jih bo prišlo izpod kupa
glede slovenščine:
2 uri tedensko skinit je malo preveč pomoje...
bolj bi blo potrebno skinit te glupe življenjepise pijancev in delomrznežev... pardon, umetnikov ter raznorazno zgodovino naprimer pisav(kaj mene brigata gajica ter klinopis), ter se malce bolj usmerit na leposlovje itd(me je sram priznat, da kot človek, ki je naredil maturo, ne znam napisat dobrega eseja, ker je bilo vse kar nam je blo povedano o eseju pač to, da ga moramo napisat)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gr0unD Zer0 ()
jype ::
Jan987> pa smo potem risali neke poslikave ki so jih delali pred 200 in več leti na cerkvena okna in nevem kakšne bedarije še... skratka nič uporabnega....
Osnove likovne teorije, ja. Meni je žal, da o tem nisem zvedel več, ker ostalih to "ni zanimalo".
Jan987> V slovenščino se v OŠ veliko preveč poglablja (predvsem v slovnico) in če boš stvari ki jih vzemaš pri matematiki vsaj kdaj še rabil pa tega zagotovo ne boš... in to se vleče čez pol osmega in pol devetega razreda...
Ljudska nepismenost se mi nenadoma ne zdi več presenetljiva.
Osnove likovne teorije, ja. Meni je žal, da o tem nisem zvedel več, ker ostalih to "ni zanimalo".
Jan987> V slovenščino se v OŠ veliko preveč poglablja (predvsem v slovnico) in če boš stvari ki jih vzemaš pri matematiki vsaj kdaj še rabil pa tega zagotovo ne boš... in to se vleče čez pol osmega in pol devetega razreda...
Ljudska nepismenost se mi nenadoma ne zdi več presenetljiva.
Ziga Dolhar ::
> - slovenščini vzel 2 uri tedensko. NIHČE ni potreben tako detajlnega slovničnega znanja, razen profesionalnih slavistov.
Nekaj resnice v tem je. A že s sedanjim poukom ("za profesionalne slaviste") imajo slavisti na trgu kar precej dela ;).
Nekaj resnice v tem je. A že s sedanjim poukom ("za profesionalne slaviste") imajo slavisti na trgu kar precej dela ;).
https://dolhar.si/
Gr0unD Zer0 ::
v slovenščini, kot sem ze prej napisal v editanem postu, a bo menda vsak spregledal, kvečjemu premalo poudarjajo slovnico...
včasih se čudim, da folk ob svoji slovnici še zna dihat.
včasih se čudim, da folk ob svoji slovnici še zna dihat.
rasta ::
Pri nas se maternega jezika ne ceni. Razumljivo, glede na obseg literature (predvsem strokovne) ter število govorcev.
Ampak govorna komunikacija je pomemben del človekovega življenja. Najbolj kompetentni pa smo ravno v maternem jeziku (sploh ne nujno na vseh področjih).
In to, da imaš "namazan jezik" spada k prodornim lastnostim človeka - nekako tako kot estetika. Slabo jezikovno napisan članek, prošnja ipd. poslabša berljivost in jasnost predstavljene ideje.
Namen učenja jezika se sploh premalo poudarja. Kot da gre za samo golo in osnovno sporazumevanje. Ampak z dobrim nastopom se dobiva volitve in posle, z dobro napisanim prošnjam službe ...
In to velja prav tako za angleščino kot za kateri koli drugi (tuji) jezik.
Ampak govorna komunikacija je pomemben del človekovega življenja. Najbolj kompetentni pa smo ravno v maternem jeziku (sploh ne nujno na vseh področjih).
In to, da imaš "namazan jezik" spada k prodornim lastnostim človeka - nekako tako kot estetika. Slabo jezikovno napisan članek, prošnja ipd. poslabša berljivost in jasnost predstavljene ideje.
Namen učenja jezika se sploh premalo poudarja. Kot da gre za samo golo in osnovno sporazumevanje. Ampak z dobrim nastopom se dobiva volitve in posle, z dobro napisanim prošnjam službe ...
In to velja prav tako za angleščino kot za kateri koli drugi (tuji) jezik.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: rasta ()
Gr0unD Zer0 ::
to je res...
ampak če jaz guram prešernov, cankarjev, pa še od koga življenjepis, mi bolj malo ostane za tuje jezike(oziroma pubecu/dečvi, ki ma probleme že z manj predmeti)
ampak če jaz guram prešernov, cankarjev, pa še od koga življenjepis, mi bolj malo ostane za tuje jezike(oziroma pubecu/dečvi, ki ma probleme že z manj predmeti)
Karaya 52 ::
Mislim da se na življenjepisi ne predstavlajo večji del učenja književnosti. Pride pa to do izraza v SŠ, kjer mora dijak povezovati stvari skupaj, recimo družbeno dogajanje nekega časa. In to se meni zdi bistvo vsega. V književnosti, glasbi in v drugih umetnostih imajo stvari toliko skupnega da z obvladovanjem enega področja pokriješ ostale. Če pojasnim na konkretnem primeru. V glasbeni šoli sem se učil kakšna je bila glasba nekega obdobja (renesansa, barok itd.) in ko sem prišel v SŠ nisem mogel verjeti kako vzporedne so te stvari. Praktično je šlo za isto zadevo samo "jezik" je bil drugačen. In če učenec poveže to še z zgodovino je na konju. Zato življenjepisi niso za okras, glasbena in likovna vzgoja pa še manj! Skoraj vse kar sem se učil pri matematiki mi danes prav pride. Kakšne množice ne, ampak to rabijo računalničarji. Zakaj bi torej na tako zgodnjih stopnjah delali neko selekcijo in učence že pri teh letih usmerjali? Zato je prav da ostane ta program ki je sedaj minimum, pod katerega se nebi smelo it.
Me pa moti druga stvar. Ko sem prišel na faks sem dobil veliko zanimanje za učenje. In če mi je bilo v SŠ to muka, danes ob večerih berem knjigo Zgodovina na maturi. Heh, vse se je obrnilo. Tega si ne znam pojasniti...
Me pa moti druga stvar. Ko sem prišel na faks sem dobil veliko zanimanje za učenje. In če mi je bilo v SŠ to muka, danes ob večerih berem knjigo Zgodovina na maturi. Heh, vse se je obrnilo. Tega si ne znam pojasniti...
Gr0unD Zer0 ::
to glede matematike ti čisto verjamem...
tudi meni je dosti ostalo v glavi, in če je le možno, probam to uporabit... tudi malenkost fizike, biologije, geografije...
iz glasbe, likovnega pouka, zgodovine... pa se ne spomnim skoraj nič, pa če mi vrtaš v koleno...
od knjizevnosti pa so mi edino zivljenje pisi ostali v glavi(pa še to bolj bogo, ker mi dol visi kje pa kdaj je bol rojen prešernov franca ali čopov matija)
meni pa bi po eni strani neka določena selekcija v osnovni šoli bolj pasala. recimo: aha, pubec obvlada nemščino,matematiko,fiziko,kemijo,biologijo,slovenščino(slovnico) pri likovnem, glasbi,zgodovini ter književnosti pa je trd ko aksa. gremo ga raje spilit v tem kaj obvlada, ono kaj mu nea leži pa je tak škoda živcev
tudi meni je dosti ostalo v glavi, in če je le možno, probam to uporabit... tudi malenkost fizike, biologije, geografije...
iz glasbe, likovnega pouka, zgodovine... pa se ne spomnim skoraj nič, pa če mi vrtaš v koleno...
od knjizevnosti pa so mi edino zivljenje pisi ostali v glavi(pa še to bolj bogo, ker mi dol visi kje pa kdaj je bol rojen prešernov franca ali čopov matija)
meni pa bi po eni strani neka določena selekcija v osnovni šoli bolj pasala. recimo: aha, pubec obvlada nemščino,matematiko,fiziko,kemijo,biologijo,slovenščino(slovnico) pri likovnem, glasbi,zgodovini ter književnosti pa je trd ko aksa. gremo ga raje spilit v tem kaj obvlada, ono kaj mu nea leži pa je tak škoda živcev
BigWhale ::
> Meni se to zdi že pravi mali zločin nad osnovnošolci.
Meni se pa zdi zlocin to, da lahko ucenec rece uciteljici: 'kurba pofukana, prasica'.
Ona ga pa zaradi tega ne sme poslati ven iz razreda, mu dati opomina ali ga, bog ne daj, ker bo takoj pred kako komisijo (plus dobila bo se kak poziv od odvetnika starsev), vprasati in mu dodeliti ustrezno oceno.
Bolj flikajo tale solski sistem slabsi je. Tale dodaten jezik, je verjetno nekaj boljsega, kar se je zgodilo v zadnjih 20ih letih.
Preobremenjenost? Mi nismo bili preobremenjeni, naj spet uvedejo tak sistem, kot smo ga imeli 20 let nazaj. Z ustrezno posodobljenimi ucnimi nacrti, vsekakor.
Meni se pa zdi zlocin to, da lahko ucenec rece uciteljici: 'kurba pofukana, prasica'.
Ona ga pa zaradi tega ne sme poslati ven iz razreda, mu dati opomina ali ga, bog ne daj, ker bo takoj pred kako komisijo (plus dobila bo se kak poziv od odvetnika starsev), vprasati in mu dodeliti ustrezno oceno.
Bolj flikajo tale solski sistem slabsi je. Tale dodaten jezik, je verjetno nekaj boljsega, kar se je zgodilo v zadnjih 20ih letih.
Preobremenjenost? Mi nismo bili preobremenjeni, naj spet uvedejo tak sistem, kot smo ga imeli 20 let nazaj. Z ustrezno posodobljenimi ucnimi nacrti, vsekakor.
jype ::
BigWhale> Ona ga pa zaradi tega ne sme poslati ven iz razreda, mu dati opomina ali ga, bog ne daj, ker bo takoj pred kako komisijo (plus dobila bo se kak poziv od odvetnika starsev), vprasati in mu dodeliti ustrezno oceno.
Kaj bi ti ubogemu otroku? Profesionalna učiteljica mu bo takoj vrnila: če bo to pri matematiki, bo od njega zahtevala vezalko, s katero bosta potem skupaj konstruirala elipso, če bo pri zgodovini, bo razložila, da so za takšne reči včasih otroka temeljito pretepli *takole* ali pa *takole* ali pa *takole*, če bo pri slovenščini pa bo za nalogo dobil izpisati vsa gesla iz SSKJ, ki imajo oznako vulg.
Kaj bi ti ubogemu otroku? Profesionalna učiteljica mu bo takoj vrnila: če bo to pri matematiki, bo od njega zahtevala vezalko, s katero bosta potem skupaj konstruirala elipso, če bo pri zgodovini, bo razložila, da so za takšne reči včasih otroka temeljito pretepli *takole* ali pa *takole* ali pa *takole*, če bo pri slovenščini pa bo za nalogo dobil izpisati vsa gesla iz SSKJ, ki imajo oznako vulg.
opeter ::
Sorry jype, ampak se v celoti strinjam z BigWhale-om.
Ali misliš, da bi tvoje metode "kaznovanja" odlegle? Pred 10 in več leti morda, ampak danes več ne...
Tudi jaz sem imel nekaj takih sošolcev konec osemdesetih, ki so kar naprej delali nered v razredu. Vendar so dotični otroci pozabili, da imajo tako učitelj fizike, učitelj telesne vzgoje kot tudi učitelj tehnične vzgoje malce dvignjen pritisk. Nekaj klofut je pomagalo, da so bili tiho do konca prvega polletja.
Da ne bo pomote: ne podpiram agresivnosti, ampak da ni nobenega sistema kaznovanja, to pa je že višek.
Nekoč je bila že to največja sramota, če so te postavili v kot. Da o črni piki niti ne gorovimo.
Izgleda pa, da smo danes tako materialno naravnani, da je ostala samo še ena vrsta kazni: denarna.
Ali misliš, da bi tvoje metode "kaznovanja" odlegle? Pred 10 in več leti morda, ampak danes več ne...
Tudi jaz sem imel nekaj takih sošolcev konec osemdesetih, ki so kar naprej delali nered v razredu. Vendar so dotični otroci pozabili, da imajo tako učitelj fizike, učitelj telesne vzgoje kot tudi učitelj tehnične vzgoje malce dvignjen pritisk. Nekaj klofut je pomagalo, da so bili tiho do konca prvega polletja.
Da ne bo pomote: ne podpiram agresivnosti, ampak da ni nobenega sistema kaznovanja, to pa je že višek.
Nekoč je bila že to največja sramota, če so te postavili v kot. Da o črni piki niti ne gorovimo.
Izgleda pa, da smo danes tako materialno naravnani, da je ostala samo še ena vrsta kazni: denarna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: opeter ()
BigWhale ::
> Profesionalna učiteljica mu bo takoj vrnila: če bo to pri matematiki,
> bo od njega zahtevala vezalko,
Ves koliko otrok je, ki dejansko recejo 'Ne bom!' in ne naredijo tistega kar jim pravi ucitelj.
Pa se lahko ucitelj na glavo postavi, ce se hoce.
> bo od njega zahtevala vezalko,
Ves koliko otrok je, ki dejansko recejo 'Ne bom!' in ne naredijo tistega kar jim pravi ucitelj.
Pa se lahko ucitelj na glavo postavi, ce se hoce.
jype ::
opeter> Ali misliš, da bi tvoje metode "kaznovanja" odlegle? Pred 10 in več leti morda, ampak danes več ne...
To je povsem odvisno od odnosa, ki ga učitelj ustvari pri delu z učenci. Žal se je danes treba odločiti med avtoritarnostjo in "prijaznim poukom" in jaz sem za avtoritarnost - učitelj naj ima kar vedno prav in tudi poskrbi, da se ne bo motil. To pač pomeni, da je poklic bistveno težji in da ga je treba plačati bolje, predvsem pa zahtevati boljše delo.
opeter> Izgleda pa, da smo danes tako materialno naravnani, da je ostala samo še ena vrsta kazni: denarna.
Ah, psihološko se da pamža odlično pritisnit v kot, ne da bi mu karkoli sploh rekel - samo bit moraš odločen. To je sicer tudi nasilje nad otrokom, zato mora biti izvedeno tako, da je otroku jasno, da je to posledica njegovega nesprejemljivega obnašanja. Kazen tudi nikoli ne sme biti izvršena za neuspeh, ker nekateri pač ne zmorejo nekaterih reči.
Mi smo tudi imeli en kup tepcev v razredu in hec je bil, da so nekatere učiteljice obvladale situacijo in ni nihče niti pisnil, nekatere so samo približno zmogle, nekatere so pa pamži preprosto ignorirali.
BigWhale> Ves koliko otrok je, ki dejansko recejo 'Ne bom!' in ne naredijo tistega kar jim pravi ucitelj.
Vem. Vem tudi, koliko je učiteljev, ki se jim noben otrok ne upa reči "Ne bom!" - zelo malo. Ampak to je pač problem učitelja. Če jih ne zna brzdat, naj najde drugo službo, ali pa vsaj druge otroke.
To je povsem odvisno od odnosa, ki ga učitelj ustvari pri delu z učenci. Žal se je danes treba odločiti med avtoritarnostjo in "prijaznim poukom" in jaz sem za avtoritarnost - učitelj naj ima kar vedno prav in tudi poskrbi, da se ne bo motil. To pač pomeni, da je poklic bistveno težji in da ga je treba plačati bolje, predvsem pa zahtevati boljše delo.
opeter> Izgleda pa, da smo danes tako materialno naravnani, da je ostala samo še ena vrsta kazni: denarna.
Ah, psihološko se da pamža odlično pritisnit v kot, ne da bi mu karkoli sploh rekel - samo bit moraš odločen. To je sicer tudi nasilje nad otrokom, zato mora biti izvedeno tako, da je otroku jasno, da je to posledica njegovega nesprejemljivega obnašanja. Kazen tudi nikoli ne sme biti izvršena za neuspeh, ker nekateri pač ne zmorejo nekaterih reči.
Mi smo tudi imeli en kup tepcev v razredu in hec je bil, da so nekatere učiteljice obvladale situacijo in ni nihče niti pisnil, nekatere so samo približno zmogle, nekatere so pa pamži preprosto ignorirali.
BigWhale> Ves koliko otrok je, ki dejansko recejo 'Ne bom!' in ne naredijo tistega kar jim pravi ucitelj.
Vem. Vem tudi, koliko je učiteljev, ki se jim noben otrok ne upa reči "Ne bom!" - zelo malo. Ampak to je pač problem učitelja. Če jih ne zna brzdat, naj najde drugo službo, ali pa vsaj druge otroke.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
TESKAn ::
Koliko je psihološko kaznovanje "sprejemljivejše" od fizične klofute? Glede na to, da je danes postavka psihičnih poškodb ovrednotena višje, kot fizične?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Dva tuja jezika v osnovni šoli (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 10876 (9062) | Scaramouche |
» | Šolstvo prihodnostiOddelek: Loža | 6313 (4590) | Siddh |
» | Latinščina v srednjih šolahOddelek: Šola | 5818 (5022) | broken/link |
» | Estonija v osnovne šole uvaja obvezen pouk programiranja (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 16359 (13369) | Truga |
» | Čudni pristopi profesoriceOddelek: Šola | 11501 (9798) | T0RN4D0 |