» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1268 / 1276
»»

BigWhale ::

damirj79 je izjavil:

Torej pridem s prazno baterijo domov iz službe in ga moram 3 ure polnit, da bom lahko šel v trgovino? Ker z eno uro polnjenja na 2kW ne pridem nikamor :) Pač OK, vsakemu svoje.


Dej, no. Ne se delat debila. Kolkrat si pa ostal s praznim tankom, ker si prisel domov in napoti domov nisi sel tankat? Ce mas mentalno kapaciteto, da uspes enkrat na teden al pa enkrat na mesec, it na pumpo, pol imas tud mentalno kapaciteto za doma vklopit avto v elektriko. OH THE HORROR, 10s tvojega casa ti vzame.

Aja, 150km imas do sluzbe in potem se 150km nazaj? V redu, EV ni zate. A te je kdo prisilil, da ga kupis? Ni. Nehaj srat po tej temi, bos lazje zivel, brez sekiranja kako drugi polnimo avtomobile.

iKst_ ::

damirj79 je izjavil:

Torej pridem s prazno baterijo domov iz službe in ga moram 3 ure polnit, da bom lahko šel v trgovino? Ker z eno uro polnjenja na 2kW ne pridem nikamor :) Pač OK, vsakemu svoje.


Ne prideš s prazno baterijo domov iz službe, ker se ne voziš 300km v službo.

Pa do trgovine tudi nimaš 50km.

bm1973 ::

V glavnem je neudobno...

Ko sešteješ pluse in minuse, nisi ne veliko prišparal, sploh če upoštevaš investicijo v domačo polnilnico, mogoče SE, itn.

Ja, km vožnje je cenejši, ampak to je samo groba ocena glede na ceno kWh, ne pa na celotno investicijo in porabljen čas.

Pa EV niti kaj bolj eko niso...

Verjeti vsem pro-poročilom kako boljši so EV od ICE pač ne gre...

Vsakomur svoje...

telexdell ::

bm1973 je izjavil:

V glavnem je neudobno...

Ko sešteješ pluse in minuse, nisi ne veliko prišparal, sploh če upoštevaš investicijo v domačo polnilnico, mogoče SE, itn.

Ja, km vožnje je cenejši, ampak to je samo groba ocena glede na ceno kWh, ne pa na celotno investicijo in porabljen čas.

Pa EV niti kaj bolj eko niso...

Verjeti vsem pro-poročilom kako boljši so EV od ICE pač ne gre...

Vsakomur svoje...

Da lahko delaš primerjavo moraš uporabljati oboje. Tudi sam sem pred menjavo skeptičen glede polnjenja, dosega, vožnje...Že po le mesecu dni lastništva EV sva pa bila oba z ženo soglasna- če še bo kdaj pri hiši nov avto bo to zopet EV. Že tisto, ko v garaži stopim iz avta in ne voham in vdihavam več tistih dodatkov, katere dodajajo dizlu in prihajajo skozi izpušno cev odtehta vse, čemur sem se moral z EV prilagoditi.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

ChatGPT ::

bm1973 je izjavil:

V glavnem je neudobno...

Ko sešteješ pluse in minuse, nisi ne veliko prišparal, sploh če upoštevaš investicijo v domačo polnilnico, mogoče SE, itn.

Ja, km vožnje je cenejši, ampak to je samo groba ocena glede na ceno kWh, ne pa na celotno investicijo in porabljen čas.

Pa EV niti kaj bolj eko niso...

Verjeti vsem pro-poročilom kako boljši so EV od ICE pač ne gre...

Vsakomur svoje...


Domača polnilnica me je stala točno 134€. trofazna, 11kw. SE se je že pokrila, tako da je ta investicija povrnjena in je polnjenje EVja takorekoč đabe. Ko sem ga kupil, je bila SE vbistvu že poplačana. PA tudi, če je ne bi imel, bi se vozil nekajkrat ceneje. Poglej cene elektrike, na 100km porabim 17kwh. Potem pa računaj.
Eko - kaj je to? Edini razlog za nakup EVja je bil cena vožnje. Avto sem moral zamenjati in pač ni bilo enega razloga, da bi spet kupil ICE.

BigWhale ::

bm1973 je izjavil:

Ja, km vožnje je cenejši, ampak to je samo groba ocena glede na ceno kWh, ne pa na celotno investicijo in porabljen čas.


Jaz prihranim cca 4500 EUR na letni ravni samo z gorivom. S casom sem pa na istem, ker namesto, da se drenjam na crpalkah, zdaj 1x na mesec stojim na polnilnicah, ko imam daljso pot.

bm1973 je izjavil:


Pa EV niti kaj bolj eko niso...

Verjeti vsem pro-poročilom kako boljši so EV od ICE pač ne gre...


Ja so ja. Sicer pa, zakaj bi verjel naftarjem, ki so dokazano lagali ze veckrat in to tako, da so zaradi tega umirali ljudje, dobesedno?

Relanium ::

damirj79 je izjavil:


J.McLane je izjavil:

Prideš 12 km daleč ;)

Pa če imaš trgovino tako daleč, potem greš v trgovino sproti ko greš iz službe. Na kraj pameti mi ne pade, da bi po službi, ko sem pokuril celoten EV range (recimo 300 km), delal še dodatnih 20 km samo zato da bi šel v trgovino. Kaj vse si ne zmislite, tako kot pri ICE, v praksi ko prideš domov boš zelo redko imel čisto prazno baterijo, z 10-15% baterije se pa pride še 50 km daleč, tudi za tisti scenarij, da prideš do prve urgence, naprej te bodo že z rešilcem pelajli če bo taka kriza.


Se vidi, da nimaš žene in otrok.

+1!
Tega noben ne razume, razen izkušenih staršev!
Kolk je enih (včasih tud brezveznih) poti, ki so samo zaradi otrok.
Bognedaj da začneš z njimi hodit kaj okol zdravstva in si doma na periferiji....

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Relanium ()

codeMonkey ::

Relanium je izjavil:

damirj79 je izjavil:


J.McLane je izjavil:

Prideš 12 km daleč ;)

Pa če imaš trgovino tako daleč, potem greš v trgovino sproti ko greš iz službe. Na kraj pameti mi ne pade, da bi po službi, ko sem pokuril celoten EV range (recimo 300 km), delal še dodatnih 20 km samo zato da bi šel v trgovino. Kaj vse si ne zmislite, tako kot pri ICE, v praksi ko prideš domov boš zelo redko imel čisto prazno baterijo, z 10-15% baterije se pa pride še 50 km daleč, tudi za tisti scenarij, da prideš do prve urgence, naprej te bodo že z rešilcem pelajli če bo taka kriza.


Se vidi, da nimaš žene in otrok.

+1!
Tega noben ne razume, razen izkušenih staršev!
Kolk je enih (včasih tud brezveznih) poti, ki so samo zaradi otrok.
Bognedaj da začneš z njimi hodit kaj okol zdravstva in si doma na periferiji....


Ja, ker vsi ostali v tej temi z EV, katerim pametujete, nimajo sluzb, otrok, hobijev ali zena. Tudi v trgovine ne hodijo.

iKst_ ::

Tega noben ne razume, razen izkušenih staršev!
Kolk je enih (včasih tud brezveznih) poti, ki so samo zaradi otrok.
Bognedaj da začneš z njimi hodit kaj okol zdravstva in si doma na periferiji....


A si edini na slo-tech s familjo? :)

V čem je problem brezveznih poti zaradi otrok in vožnjo okoli zdravnikov? Res me zanima kak konkreten primer, glede na to, da imam kar nekaj podobnih opravkov. Mogoče kaj narobe delam, da gre vse gladko skozi?

Relanium ::

Enkrat sem se peljal na UKCLJ na očesno (100km v eno smer) da sem na koncu dobil samo navodila.
En primer ki ga tako močno želiš slišat.
Ene parkrat smo šli v dežurno ambulanto.... spet ugotovit da skor nebi rabli.
In če nebi javna uprava včasih tako ignorantsko opravljala svojega dela, zna bit da bi bilo celo prometa na cestah manj za kak odtenek.
O smiselnosti in organizaciji kdaj drugič, ampak poti so bile opravljene.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Relanium ()

iKst_ ::

Enkrat sem se peljal na UKCLJ na očesno (100km v eno smer) da sem na koncu dobil samo navodila.


Še vedno ne vem kje naj bi bil problem. Vsedeš se v avto in pelješ. Sodoben EV tako pot načeloma opravi s 50% baterije. Se pravi, se lahko prej cel teden voziš v službo in po opravkih 50km na dan in vsak dan brez izjeme pozabiš avto zvečer priklopiti, pa boš še vedno prišel do cilja.

Relanium ::

Zgrešil si poanto, saj ti ni za zamert, debata še vedno gre gladko skozi.

iKst_ ::

In poanta je? Daj prosim razloži za nas, ki smo bolj počasne sorte.

damirj79 ::

BigWhale je izjavil:

damirj79 je izjavil:

Torej pridem s prazno baterijo domov iz službe in ga moram 3 ure polnit, da bom lahko šel v trgovino? Ker z eno uro polnjenja na 2kW ne pridem nikamor :) Pač OK, vsakemu svoje.


Dej, no. Ne se delat debila. Kolkrat si pa ostal s praznim tankom, ker si prisel domov in napoti domov nisi sel tankat? Ce mas mentalno kapaciteto, da uspes enkrat na teden al pa enkrat na mesec, it na pumpo, pol imas tud mentalno kapaciteto za doma vklopit avto v elektriko. OH THE HORROR, 10s tvojega casa ti vzame.

Aja, 150km imas do sluzbe in potem se 150km nazaj? V redu, EV ni zate. A te je kdo prisilil, da ga kupis? Ni. Nehaj srat po tej temi, bos lazje zivel, brez sekiranja kako drugi polnimo avtomobile.


Debilno je, če se zgodi, se strinjam :D Ampak ti izgleda res ne razumeš, ker boš vse postavil na glavo, da boš trdil svoj prav. REs vzame 10sekund časa, ali pa acelo 1 minuti ni problema tudi 5min lahko utikam kabel v avto. Poanta je, da mora biti kabel vtaknjen 2 uri ali več. A bo šlo razumet razliko med časom porabljenim za vtikanje kabla in čakanjem da se napolni? In ne, ni se mi še zgodilo, da sem ostal brez goriva. Če pa že, je verjetnost, da bom kjerkoli, pa magari v neki vukojebini dobil eno teto s kantico 5L kamor natočimo lahko gorivo za silo in se nekam odpeljem, precej večja, kot da najdem enga strica z 10kW generatorjem, da mi bo v eni uri napolnil baterijo EV avta za silo, da se odpeljem polnit dalje.

iKst_ ::

Poanta je, da mora biti kabel vtaknjen 2 uri ali več.


Še enkrat. Zakaj te moti ali je avto vtaknjen 2 uri ali 8 ur, če tako ali tako doma spiš?

damirj79 ::

ChatGPT je izjavil:

bm1973 je izjavil:

V glavnem je neudobno...

Ko sešteješ pluse in minuse, nisi ne veliko prišparal, sploh če upoštevaš investicijo v domačo polnilnico, mogoče SE, itn.

Ja, km vožnje je cenejši, ampak to je samo groba ocena glede na ceno kWh, ne pa na celotno investicijo in porabljen čas.

Pa EV niti kaj bolj eko niso...

Verjeti vsem pro-poročilom kako boljši so EV od ICE pač ne gre...

Vsakomur svoje...


Domača polnilnica me je stala točno 134€. trofazna, 11kw. SE se je že pokrila, tako da je ta investicija povrnjena in je polnjenje EVja takorekoč đabe. Ko sem ga kupil, je bila SE vbistvu že poplačana. PA tudi, če je ne bi imel, bi se vozil nekajkrat ceneje. Poglej cene elektrike, na 100km porabim 17kwh. Potem pa računaj.
Eko - kaj je to? Edini razlog za nakup EVja je bil cena vožnje. Avto sem moral zamenjati in pač ni bilo enega razloga, da bi spet kupil ICE.


Če si imel SE že od prej, morda še gre skozi, še netmetering si izkoristil tudi fajn. Mogoče ali pa zdaj že sigurno ga pa več ne bo. Tudi ROI za SE je nekam sumljivo nizek pri tebi... Jaz pa še marsikdo drug smo bili na 12let ali več. Se izgleda res ujema pregovor, da je treba šparat pa naj stane kar hoče.

iKst_ je izjavil:

Poanta je, da mora biti kabel vtaknjen 2 uri ali več.


Še enkrat. Zakaj te moti ali je avto vtaknjen 2 uri ali 8 ur, če tako ali tako doma spiš?


Saj si prebral vse? In tudi razumel? A naj grem spat vsakič, kot dam avto polnit?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: damirj79 ()

iKst_ ::

Če si imel SE že od prej, morda še gre skozi, še netmetering si izkoristil tudi fajn. Mogoče ali pa zdaj že sigurno ga pa več ne bo. Tudi ROI za SE je nekam sumljivo nizek pri tebi... Jaz pa še marsikdo drug smo bili na 12let ali več. Se izgleda res ujema pregovor, da je treba šparat pa naj stane kar hoče.


Jaz nimam SE. Za 100km dam tam 3 do 4€. Primerljiv dizel me stane cca. 4x toliko.

Saj si prebral vse? In tudi razumel? A naj grem spat vsakič, kot dam avto polnit?


Ne, samo čez noč. Še vedno nisi razložil v čem točno je problem.

Napisal si, da si se moral pakrat peljati 200km v enem dnevu, še vedno pa nisi napisal zakaj bi bil to problem pri EVju. Jaz grem vsak drug vikend spontano na kak izlet, ki je bistveno daljši od 200km, pa bi želel samo slišati kaj narobe delam, da mi to znese.

ChatGPT ::

damirj79 je izjavil:

ChatGPT je izjavil:

bm1973 je izjavil:

V glavnem je neudobno...

Ko sešteješ pluse in minuse, nisi ne veliko prišparal, sploh če upoštevaš investicijo v domačo polnilnico, mogoče SE, itn.

Ja, km vožnje je cenejši, ampak to je samo groba ocena glede na ceno kWh, ne pa na celotno investicijo in porabljen čas.

Pa EV niti kaj bolj eko niso...

Verjeti vsem pro-poročilom kako boljši so EV od ICE pač ne gre...

Vsakomur svoje...


Domača polnilnica me je stala točno 134€. trofazna, 11kw. SE se je že pokrila, tako da je ta investicija povrnjena in je polnjenje EVja takorekoč đabe. Ko sem ga kupil, je bila SE vbistvu že poplačana. PA tudi, če je ne bi imel, bi se vozil nekajkrat ceneje. Poglej cene elektrike, na 100km porabim 17kwh. Potem pa računaj.
Eko - kaj je to? Edini razlog za nakup EVja je bil cena vožnje. Avto sem moral zamenjati in pač ni bilo enega razloga, da bi spet kupil ICE.


Če si imel SE že od prej, morda še gre skozi, še netmetering si izkoristil tudi fajn. Mogoče ali pa zdaj že sigurno ga pa več ne bo. Tudi ROI za SE je nekam sumljivo nizek pri tebi... Jaz pa še marsikdo drug smo bili na 12let ali več. Se izgleda res ujema pregovor, da je treba šparat pa naj stane kar hoče.

iKst_ je izjavil:

Poanta je, da mora biti kabel vtaknjen 2 uri ali več.


Še enkrat. Zakaj te moti ali je avto vtaknjen 2 uri ali 8 ur, če tako ali tako doma spiš?


Saj si prebral vse? In tudi razumel? A naj grem spat vsakič, kot dam avto polnit?


Kaj za vraga ste pa dali na streho, da je roi 12 let? 5x preveliko SE? Tudi če si pretiraval z velikostjo SE, je 12 let še vedno preveč. Pri meni je bil ROI malo več kot 2 leti. Sem pa opremo kupil sam in sam zmontiral na streho. Edino električarja sem plačal, da mi je uredil omarico, priklopil razsmernik, meritve itd. 12kw elektrarna me je stala dobrih 5k. Pa tudi, če bi me 12k bi še vedno pokril pol prej kot pa v 12 letih.
Drugače pa kot sem rekel. Tudi brez SE, se voziš z EVjem občutno ceneje. Nočna tarifa je koliko zdaj? ene 12 centov? 17kwh imam porabe na 100km vožnje. To je dobra 2eur za 100km. Koliko te stane 100km z dizlom?

endelin ::

Ev/ice debata je odvisna od uporabe.

Čim nimaš možnosti polnjenja doma ice že takoj zmaga. Ker drugače se ze rabiš zajebavati z avtom in ti verjetno hitro začne presedati.

Ce maš veliko potovanj na dolge razdalje je dizel še vedno king. S polnim tankom si lahko v Munchnu in nazaj brez da se ukvarjas še z avtom.

Za ostale primere je ev zelo zelo dobra alternativa. Seveda če si lahko privoščiš nakup avta za 35k eur po subvenciji kolikor stanejo ok evji z dometom.

Model 3 LR rwd je pomojem sweet spot v ponudbi evjev trenutno. Sedaj sploh ker majo dodatne popuste.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

UkrFTW!! ::

0.15 centov bi prišla kWh, če bi tankal doma. Kar je še vedno ok. 2.55 EUR za 100 km, če bi rabil 17 kWh na 100 km. Realno?
Dizel za 4.5 litra je 6.75 EUR na 100.
2 servisa manj na leto 300.
Cestna taksa, tistih 70 ali koliko.
Zavarovanje pa x2 iz spletne strani je videti, da za elroqa hočejo 100+ na mesec?

damirj79 ::

ChatGPT je izjavil:

damirj79 je izjavil:

ChatGPT je izjavil:

bm1973 je izjavil:

V glavnem je neudobno...

Ko sešteješ pluse in minuse, nisi ne veliko prišparal, sploh če upoštevaš investicijo v domačo polnilnico, mogoče SE, itn.

Ja, km vožnje je cenejši, ampak to je samo groba ocena glede na ceno kWh, ne pa na celotno investicijo in porabljen čas.

Pa EV niti kaj bolj eko niso...

Verjeti vsem pro-poročilom kako boljši so EV od ICE pač ne gre...

Vsakomur svoje...


Domača polnilnica me je stala točno 134€. trofazna, 11kw. SE se je že pokrila, tako da je ta investicija povrnjena in je polnjenje EVja takorekoč đabe. Ko sem ga kupil, je bila SE vbistvu že poplačana. PA tudi, če je ne bi imel, bi se vozil nekajkrat ceneje. Poglej cene elektrike, na 100km porabim 17kwh. Potem pa računaj.
Eko - kaj je to? Edini razlog za nakup EVja je bil cena vožnje. Avto sem moral zamenjati in pač ni bilo enega razloga, da bi spet kupil ICE.


Če si imel SE že od prej, morda še gre skozi, še netmetering si izkoristil tudi fajn. Mogoče ali pa zdaj že sigurno ga pa več ne bo. Tudi ROI za SE je nekam sumljivo nizek pri tebi... Jaz pa še marsikdo drug smo bili na 12let ali več. Se izgleda res ujema pregovor, da je treba šparat pa naj stane kar hoče.

iKst_ je izjavil:

Poanta je, da mora biti kabel vtaknjen 2 uri ali več.


Še enkrat. Zakaj te moti ali je avto vtaknjen 2 uri ali 8 ur, če tako ali tako doma spiš?


Saj si prebral vse? In tudi razumel? A naj grem spat vsakič, kot dam avto polnit?


Kaj za vraga ste pa dali na streho, da je roi 12 let? 5x preveliko SE? Tudi če si pretiraval z velikostjo SE, je 12 let še vedno preveč. Pri meni je bil ROI malo več kot 2 leti. Sem pa opremo kupil sam in sam zmontiral na streho. Edino električarja sem plačal, da mi je uredil omarico, priklopil razsmernik, meritve itd. 12kw elektrarna me je stala dobrih 5k. Pa tudi, če bi me 12k bi še vedno pokril pol prej kot pa v 12 letih.
Drugače pa kot sem rekel. Tudi brez SE, se voziš z EVjem občutno ceneje. Nočna tarifa je koliko zdaj? ene 12 centov? 17kwh imam porabe na 100km vožnje. To je dobra 2eur za 100km. Koliko te stane 100km z dizlom?


Moja položnica je na mesec 100-110€. Če od tega odšteješ znesek, ki ga bi itak plačeval kljub SE, je razlika zaokroženo navzgor 90€. Koliko je ROI potemtakem? Ampak OK ja, lahko tudi sam zmontiram, če sm že šolan v tem. Če zagori, bo pa zavarovalnica tudi ful bolj vsesela.

UkrFTW!! ::

iKst_ je izjavil:

Poanta je, da mora biti kabel vtaknjen 2 uri ali več.


Še enkrat. Zakaj te moti ali je avto vtaknjen 2 uri ali 8 ur, če tako ali tako doma spiš?

Ok ne bomo pretiravali. Če prideš domov s prazno baterijo in bi ga takoj rabil, ga moraš napolniti. Ni rešitev, da greš spat,če ga rabiš.

ChatGPT ::

damirj79 je izjavil:

ChatGPT je izjavil:

damirj79 je izjavil:

ChatGPT je izjavil:

bm1973 je izjavil:

V glavnem je neudobno...

Ko sešteješ pluse in minuse, nisi ne veliko prišparal, sploh če upoštevaš investicijo v domačo polnilnico, mogoče SE, itn.

Ja, km vožnje je cenejši, ampak to je samo groba ocena glede na ceno kWh, ne pa na celotno investicijo in porabljen čas.

Pa EV niti kaj bolj eko niso...

Verjeti vsem pro-poročilom kako boljši so EV od ICE pač ne gre...

Vsakomur svoje...


Domača polnilnica me je stala točno 134€. trofazna, 11kw. SE se je že pokrila, tako da je ta investicija povrnjena in je polnjenje EVja takorekoč đabe. Ko sem ga kupil, je bila SE vbistvu že poplačana. PA tudi, če je ne bi imel, bi se vozil nekajkrat ceneje. Poglej cene elektrike, na 100km porabim 17kwh. Potem pa računaj.
Eko - kaj je to? Edini razlog za nakup EVja je bil cena vožnje. Avto sem moral zamenjati in pač ni bilo enega razloga, da bi spet kupil ICE.


Če si imel SE že od prej, morda še gre skozi, še netmetering si izkoristil tudi fajn. Mogoče ali pa zdaj že sigurno ga pa več ne bo. Tudi ROI za SE je nekam sumljivo nizek pri tebi... Jaz pa še marsikdo drug smo bili na 12let ali več. Se izgleda res ujema pregovor, da je treba šparat pa naj stane kar hoče.

iKst_ je izjavil:

Poanta je, da mora biti kabel vtaknjen 2 uri ali več.


Še enkrat. Zakaj te moti ali je avto vtaknjen 2 uri ali 8 ur, če tako ali tako doma spiš?


Saj si prebral vse? In tudi razumel? A naj grem spat vsakič, kot dam avto polnit?


Kaj za vraga ste pa dali na streho, da je roi 12 let? 5x preveliko SE? Tudi če si pretiraval z velikostjo SE, je 12 let še vedno preveč. Pri meni je bil ROI malo več kot 2 leti. Sem pa opremo kupil sam in sam zmontiral na streho. Edino električarja sem plačal, da mi je uredil omarico, priklopil razsmernik, meritve itd. 12kw elektrarna me je stala dobrih 5k. Pa tudi, če bi me 12k bi še vedno pokril pol prej kot pa v 12 letih.
Drugače pa kot sem rekel. Tudi brez SE, se voziš z EVjem občutno ceneje. Nočna tarifa je koliko zdaj? ene 12 centov? 17kwh imam porabe na 100km vožnje. To je dobra 2eur za 100km. Koliko te stane 100km z dizlom?


Moja položnica je na mesec 100-110€. Če od tega odšteješ znesek, ki ga bi itak plačeval kljub SE, je razlika zaokroženo navzgor 90€. Koliko je ROI potemtakem? Ampak OK ja, lahko tudi sam zmontiram, če sm že šolan v tem. Če zagori, bo pa zavarovalnica tudi ful bolj vsesela.


Jaz plačujem 14eur mesečno za elektriko. Omrežnina itd. To je to. Za ROI sem upošteval samo ceno energije. ČE je ROI 12 let so te nategnili. Koliko imaš viškov? Ali so ti pač dali zlate panele na streho?
Če zagovori zavarovalnica krije. Pa tudi sicer, zakaj bi karkoli zagorelo, če sem sam montiral? Če kak nosilec privijačiš postrani se vžge? Elektrike nisem vezal sam. Jaz sem samo montiral. Pa tudi, če ne bi. Bi dal pač jurja po kw in bi bil ROI nekje 7 let.

damirj79 ::

iKst_ je izjavil:

Če si imel SE že od prej, morda še gre skozi, še netmetering si izkoristil tudi fajn. Mogoče ali pa zdaj že sigurno ga pa več ne bo. Tudi ROI za SE je nekam sumljivo nizek pri tebi... Jaz pa še marsikdo drug smo bili na 12let ali več. Se izgleda res ujema pregovor, da je treba šparat pa naj stane kar hoče.


Jaz nimam SE. Za 100km dam tam 3 do 4€. Primerljiv dizel me stane cca. 4x toliko.

Saj si prebral vse? In tudi razumel? A naj grem spat vsakič, kot dam avto polnit?


Ne, samo čez noč. Še vedno nisi razložil v čem točno je problem.

Napisal si, da si se moral pakrat peljati 200km v enem dnevu, še vedno pa nisi napisal zakaj bi bil to problem pri EVju. Jaz grem vsak drug vikend spontano na kak izlet, ki je bistveno daljši od 200km, pa bi želel samo slišati kaj narobe delam, da mi to znese.


Ok, polniš doma kolikor zmoreš, ta znesek 3-4€ je pač samo porabljena elektrika. Če imaš čas polnit počasi, potem drugih dodatnih stroškov niti ni, ko bodo časovni bloki uveljaveni, boš pa moral malo korigirati ta strošek, sploh če boš kdaj polnil že čez dan. Sicer pa mene res ne moti, če se polni ponoči. Pravim samo, da imamo ljudje tudi druge opravke čez dan. Zdaj če jih ti nimaš, prav. Pišem pa vse to samo zato, ker je naslov te teme "Zakaj so električni avtomobili prava stvar". In čeprav tudi sam mislim, da smo na dobri poti in so EV res dobra stvar, trenutno še nismo tam. Sem to že večkrat napisal v tej temi in se ni veliko spremenilo, razen kup kitajskih EVjev je prišlo na trg. Pa še vedno nismo tam. Niti kitajski ceni navkljub in upoštevaje subvencije. To, da je zadeva na pol rentabilna samo v določenih primerih in samo z upoštevanjem subvencije, pove več kot dovolj. Si pač ne mislim, da bi bil uspešen direktor nekega podjetja samo s subvencijamii, brez bi pa tonil.

damirj79 ::

ChatGPT je izjavil:


Jaz plačujem 14eur mesečno za elektriko. Omrežnina itd. To je to. Za ROI sem upošteval samo ceno energije. ČE je ROI 12 let so te nategnili.


Niso, saj znajo/znamo računat. Cena za SE 12k€, mesečni prihranek 90€. 12000/90=133mesecev. Cena za iz konca 2023. Nisem montiral, računica ni bila v prid. Kasneje so cene še zrasle, ne vem pa kakšne so zdaj.

V tvojem primeru ROI 2 leti pomeni, da si porabil 5000€/24mesecev cca 200€ elektrike. Saj štima.

iKst_ ::

Ok ne bomo pretiravali. Če prideš domov s prazno baterijo in bi ga takoj rabil, ga moraš napolniti. Ni rešitev, da greš spat,če ga rabiš.


Kaj pa, če se z dizlom ravno pripelješ iz Frankfurta pa se spomniš, da moraš še nekam 200km daleč, ampak ura je pa 22:04 in lokalna pumpa je zaprta?

Evo, dokaz da ICE sux :)

Pravim samo, da imamo ljudje tudi druge opravke čez dan.


Jaz te pa še vedno prosim, da raložiš kaj ima to veze? Kakšne opravke imaš, da jih EV ne zmore?

Recimo, da ima avto dosega 400km, na šiht se pelješ 50km v vsako smer, pa 20km do trgovine in nazaj, 20km da pelješ mulca na trening in nazaj. Potem pa pelješ mulca nujno v LJ v bolnico, še 100km v vsako smer in imaš doma še vedno 60km dosega.

Naslednji dan bo avto spet poln in lahko brez skrbi ponoviš vajo, popolnoma enako, med tem, ko boš moral dizla vmes tankati. Če boš imel smolo bodo ravno takrat podražili nafto za 2 centa in boš čakal pol ure na pumpi kot kreten.

damirj79 ::

iKst_ je izjavil:

Ok ne bomo pretiravali. Če prideš domov s prazno baterijo in bi ga takoj rabil, ga moraš napolniti. Ni rešitev, da greš spat,če ga rabiš.


Kaj pa, če se z dizlom ravno pripelješ iz Frankfurta pa se spomniš, da moraš še nekam 200km daleč, ampak ura je pa 22:04 in lokalna pumpa je zaprta?

Evo, dokaz da ICE sux :)

Pravim samo, da imamo ljudje tudi druge opravke čez dan.


Jaz te pa še vedno prosim, da raložiš kaj ima to veze? Kakšne opravke imaš, da jih EV ne zmore?

Recimo, da ima avto dosega 400km, na šiht se pelješ 50km v vsako smer, pa 20km do trgovine in nazaj, 20km da pelješ mulca na trening in nazaj. Potem pa pelješ mulca nujno v LJ v bolnico, še 100km v vsako smer in imaš doma še vedno 60km dosega.

Naslednji dan bo avto spet poln in lahko brez skrbi ponoviš vajo, popolnoma enako, med tem, ko boš moral dizla vmes tankati. Če boš imel smolo bodo ravno takrat podražili nafto za 2 centa in boš čakal pol ure na pumpi kot kreten.


Ja odvisno ali si prišel nazaj na rezervi ali prav 0. Če je na rezervi, se zapelješ do bližnjega kraja, kjer petrol je odprt. Če je na 0, potem si morda res na boljšem z EV, razen če se vsedeš v drugi avto in skočiš s kantico iskat gorivo. Pri EV pa po Bigwhaleovsko porabiš 10sek časa za vtaknit polnilec, da nato naslednje 2 uri čakaš in se nato odpelješ na hitro polnilnico, kjer boš nato še pol ure polnil. Če si z ICE res prav na nuli in niti rezerve ni, potem si z obojim približno na istem pesku.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: damirj79 ()

iKst_ ::

Če prav razumem, rabiš pri hiši vsaj 2 ICE avtomobila, da se lahko z enim pelješ po kantico? Z enim ne gre?

damirj79 ::

iKst_ je izjavil:

Če prav razumem, rabiš pri hiši vsaj 2 ICE avtomobila, da se lahko z enim pelješ po kantico? Z enim ne gre?


Ne, ni nujno, lahko greš tudi peš :) Ali pa s kolesom, če nimaš torbe :P

iKst_ ::

Ali pa enostavno avto priklopiš na polnilnico zvečer in je v parih urah spet poln. :)

Drugače se mi zdi pa izjemno zanimivo, ko nekateri zagovarjate takšne neumne argumente. Kot, da ostali nismo celo življenje vozili ICE avtomobilov in ne vemo kako zadeve delajo v praksi. :) Ne boš verjel, nekateri imamo celo ICE avtomobile ob EVjih in nimamo nobenega namena, da bi se jih v kratkem znebili.

damirj79 ::

iKst_ je izjavil:

Ali pa enostavno avto priklopiš na polnilnico zvečer in je v parih urah spet poln. :)

Drugače se mi zdi pa izjemno zanimivo, ko nekateri zagovarjate takšne neumne argumente. Kot, da ostali nismo celo življenje vozili ICE avtomobilov in ne vemo kako zadeve delajo v praksi. :) Ne boš verjel, nekateri imamo celo ICE avtomobile ob EVjih in nimamo nobenega namena, da bi se jih v kratkem znebili.


Aja, sem te razumel, da ravno prideš ob 22:00 iz Frankfurta in to na rezervi, ob 22:04 pa se spomniš, da moraš še it v Celovec. Če imamo torej par urc fore, potem pa ni hudiča, da ne bi tudi peš prišel s kantico goriva do petrola in nazaj ali pa če gre res za več uric in lahko štartaš zjutraj ob 6h, potem pa spotoma natočiš. In greš na 200km pot in nazaj in še ti ostane za saj 400km poti, ker bo 3minutni postanek na pumpi natočil poln rezervoar, medtem ko z EV boš polnil 8ur doma, kar pomeni zaokroženo navzgor 20kWh, to je 150km, vmes se boš moral pa ustavit za pol urce. In domov spet prideš s praznim :)

telexdell ::

damirj79 je izjavil:



Niso, saj znajo/znamo računat. Cena za SE 12k€, mesečni prihranek 90€. 12000/90=133mesecev. Cena za iz konca 2023. Nisem montiral, računica ni bila v prid. Kasneje so cene še zrasle, ne vem pa kakšne so zdaj.

Ta izračun je nekaj takega:
Tank porabi 45 l nafte na uro. Če se vozi 60 km/h porabim za 100 km 70 l nafte ali 100 €. Zato sem iz ICE prešaltal na EV.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

damirj79 ::

telexdell je izjavil:

damirj79 je izjavil:



Niso, saj znajo/znamo računat. Cena za SE 12k€, mesečni prihranek 90€. 12000/90=133mesecev. Cena za iz konca 2023. Nisem montiral, računica ni bila v prid. Kasneje so cene še zrasle, ne vem pa kakšne so zdaj.

Ta izračun je nekaj takega:
Tank porabi 45 l nafte na uro. Če se vozi 60 km/h porabim za 100 km 70 l nafte ali 100 €. Zato sem iz ICE prešaltal na EV.


V tem izračunu si pozabil upoštevati kakšne barve je veverica. sarcasm_mode off. No daj obrazloži kaj moram storiti, da bo imel ROI 3 leta.

UkrFTW!! ::

Na prvi pogled zgleda id3 dražji od škode elroqa. Zdita se mi podobna modela.
Recimo škoda 60 kWh 36k ali ID3 59 kWH 41k. Oziroma elroq 85 se začne pri 41k...
Kliknem še barvo in kable za polniti doma, jurja več.
-6500 pa smo na 35k

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: UkrFTW!! ()

codeMonkey ::

UkrFTW!! je izjavil:

Na prvi pogled zgleda id3 dražji od škode elroqa. Zdita se mi podobna modela.
Recimo škoda 60 kWh 36k ali ID3 59 kWH 41k. Oziroma elroq 85 se začne pri 41k...
Kliknem še barvo in kable za polniti doma, jurja več.
-6500 pa smo na 35k


Bjorn je s takim zdaj opravil 1000 km test.

Ne vem sicer zakaj ne testira Elroqa 85, ki ima nov motor in vecjo baterijo, ampak OK.

a_borlak ::

EV polnim, ko pride do baterija do 20%, kar pri je pri enem avtu cca 90, pri drugem pa cca 70km. Do večjega mesta, kjer je bolnica in urgenca imam 40km, se pravi z obema brez težav pridem v eno smer, tam naokoli imam par polnilnic in ker ponavadi na urgenci hitro gre vsaj ena ura, ponavadi dve imam ne le za nazaj, ampak še enkrat do urgence. Skratka, kot je BW že povedal, če nisi ravno popoln nesposobnež, potem ko vidiš, da je baterija med 20-30% preprosto priklopiš in se avto napolni do naslednjega dne. In ko smo pri denarju, tudi moj izračun je podoben BWjevemu, v enem letu cca 2.500€ prihranka le na gorivu. Za avto, ki me je takrat stal 13.000€. Ampak vsak si naredi svojo računico in svoje prioritete, jaz ne vidim nobenega tehtnega razloga, da bi šel nazaj na klasiko.

hojnikb ::

codeMonkey je izjavil:

UkrFTW!! je izjavil:

Na prvi pogled zgleda id3 dražji od škode elroqa. Zdita se mi podobna modela.
Recimo škoda 60 kWh 36k ali ID3 59 kWH 41k. Oziroma elroq 85 se začne pri 41k...
Kliknem še barvo in kable za polniti doma, jurja več.
-6500 pa smo na 35k


Bjorn je s takim zdaj opravil 1000 km test.

Ne vem sicer zakaj ne testira Elroqa 85, ki ima nov motor in vecjo baterijo, ampak OK.

testira tisto, kar dobi na test...
#brezpodpisa

Gregor P ::

a_borlak je izjavil:

In ko smo pri denarju, tudi moj izračun je podoben BWjevemu, v enem letu cca 2.500EUR prihranka le na gorivu. Za avto, ki me je takrat stal 13.000EUR. Ampak vsak si naredi svojo računico in svoje prioritete, jaz ne vidim nobenega tehtnega razloga, da bi šel nazaj na klasiko.

Drag špas imaš tole; jaz sem v študentskih časih dal za avto max. 1000 evrov, stroške goriva smo si celo delili (itak je bilo takrat gorivo dosti cenejše) in moj prihranek napram tebi je bil očitno enormen.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

DamijanD ::

Gregor - a ko pelje otroka v Lj na pregled, naj si z njim deli stroške? Ali naj počaka, da bo še kdo drug šel tudi na pediatrično in gredo skupaj?

a_borlak ::

Gregor P je izjavil:

a_borlak je izjavil:

In ko smo pri denarju, tudi moj izračun je podoben BWjevemu, v enem letu cca 2.500EUR prihranka le na gorivu. Za avto, ki me je takrat stal 13.000EUR. Ampak vsak si naredi svojo računico in svoje prioritete, jaz ne vidim nobenega tehtnega razloga, da bi šel nazaj na klasiko.

Drag špas imaš tole; jaz sem v študentskih časih dal za avto max. 1000 evrov, stroške goriva smo si celo delili (itak je bilo takrat gorivo dosti cenejše) in moj prihranek napram tebi je bil očitno enormen.8-)


Bi te prav rad videl pri 40tih, kako se voziš naokoli s študentskim avtom :). Pa da ti namignem, ko greš kupovat spodoben rabljen avto, ali kupiš nekaj, za kar ti je čisto vseeno, četudi ostaneš na cesti (če imaš otroke, ti ni), in ko iščeš nekaj ustreznega, si hitro na 7, 8, 9k za kolikor toliko spodoben rabljen avto, ki je morda še delno v garanciji oz. nima 200.000km. Raje 10 do 15. Skratka, je še drag špas?

Caracas ::

Kupiš novega in ga voziš 20 let.

alekskac ::

A dej nehi. A ste nesposobni avte kupovat? Moja žena si je 10 let nazaj kupla Hyundai Getz-a. Za jurja in pol, 80.000 km, letnik 2006. Še vedno ga mamo (ma 180.000 km), vozi, in klima mu dela. Zdej si je zaželela malo večji avto. In si je kupla Forda Focusa, 2nd gen. Za dva jurja in pol, 130.000 km. Ti Focusi se nesramno dobr peljejo. Avti tega letnika so že pocinkani, tko da še problem rje bolj ali manj odpade.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

Utk ::

Ti lahko v dacio naložiš opreme kolk češ, še zmeraj ne bo isto.
Hlajenje baterije ni na nivoju, to nobena oprema ne reši.
Sej ni problem drugje, avto je v redu, problem je samo v ceni. Zdaj prihaja mg 5s, ki je tu nekje, bo pa verjetno vsaj 10 jurjev cenejši.

codeMonkey ::

To resi updejt. Neki imajo s tem kdaj se sprozi in kako agresivno. Ne vem pa kako je pri vecji bateriji, ki jo ima Elroq 85, ker Enyaq z enako se polni hitreje kot novi Y (na testih ki sem jih jaz gledal).

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

DamijanD je izjavil:

Gregor - a ko pelje otroka v Lj na pregled, naj si z njim deli stroške? Ali naj počaka, da bo še kdo drug šel tudi na pediatrično in gredo skupaj?

Samo nastavljam ogledalo, kakšne neumnosti pišete. :-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

mehatronik12 ::

Nevem če se je že kdo s tem ukvarjal.
Zakaj tesla stane v Grazu 2500€ manj kot v LJ (za tiste ko smo v MB nam je Graz bliže...)

So kakšne omejitve (Subvencija,itd...), če nov avto kupiš v tujini?
Ali so kakšni posebni davki?

Caracas ::

Katera Tesla? LR RW 3 je celo cenej za 1100 v Slo. Glej pod že konfigurirana vozila.

Kalibri ::

Malo je res nerodno z dodatno opremo, pač vzameš bolj oskrbljen model. Elroq 85 bi bil z doplačilom barve nekje 32k. V primerjavi z golfom karavanom 1.5 etsi verjetno kaka 2 Jurja dražji. Kaj ima golf boljšega. Nekaj več asistenc, ki jih poredko rabiš. Morda boljše sedeže.

codeMonkey ::

Niti to ne.

hojnikb ::

codeMonkey je izjavil:

To resi updejt. Neki imajo s tem kdaj se sprozi in kako agresivno. Ne vem pa kako je pri vecji bateriji, ki jo ima Elroq 85, ker Enyaq z enako se polni hitreje kot novi Y (na testih ki sem jih jaz gledal).

updejti pa VAG... dobra sala ;)

Utk je izjavil:

Ti lahko v dacio naložiš opreme kolk češ, še zmeraj ne bo isto.
Hlajenje baterije ni na nivoju, to nobena oprema ne reši.
Sej ni problem drugje, avto je v redu, problem je samo v ceni. Zdaj prihaja mg 5s, ki je tu nekje, bo pa verjetno vsaj 10 jurjev cenejši.

S5 zna bit zanimiv, vsaj v budget segmentu. Ker zgleda dost bolj posh, koker mg4 na katerem je osnovan
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()
««
1268 / 1276
»»