» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1265 / 1276
»»

iKst_ ::

codeMonkey je izjavil:

hojnikb je izjavil:


Again, efficiency is king.


Gre za cisto drugacno vozilo. Seveda je tako. Ampak mogoce pa nekdo noce limuzine kot je model 3 in ga nekaj minut na 1000 km ne gane.


Ioniq 6 je limuzina približno primerljiva z Model 3.

Sicer situacija ni nič drugačna, če primerjaš Model Y in druge crossoverje/suve.

codeMonkey je izjavil:


Torej ti ne planira poti s temi polnilnicami? Kaj ce na poti ni TSC? Ti splanira pot, zagreje baterijo na ostalih? So ze postimali?


Ne vem kaj se zgodi, če na poti ni superchargerjev. Se mi še ni zgodilo. Mogoče moraš ročno kliknit na polnilnico, da jo upošteva.

Pripravo baterije pa dela za vse hitre polnilnice, ja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: iKst_ ()

codeMonkey ::

hojnikb je izjavil:

Sj to je fora 1000km challange-a. Optimalni charging stopi in ignoriranje zunanjih variabilk (deductions deductions)...

Katere konkurence? Katera limuzina te velikosti je na 800V? Malo bo treba lociti kdaj govoris o Tesli v splosnem smislu in kdaj o specificnem modelu.


na ioniq6 smo pozabl?


Smo. Niti 20 minut manj pri bistveno nizijih temperaturah in neidealnem polnjenju, kot je pojasnil na koncu. Z zakljuckom da bi lahko bil 10 ali celo 20 minut hitrejsi pri visjih temperaturah. Sem pogledal.

iKst_ je izjavil:


Sicer situacija ni nič drugačna, če primerjaš Model Y in druge crossoverje/suve.



V nekih starih casih, ja.

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

Po trenutno dostopnih podatkih pač. Če berem tvoje poste bi si mislil, da bo Tesla z zanič krivuljo in 400V arhitekturo totalno deklasirana, ne pa, da bo treba iskati razloge, zakaj je Ioniq 6 "samo 20 počasnejši".

Kakorkoli, jaz sem že napisal mnenje o 1000km testu. Zanimivo za pogledat, ampak v praksi precej nepomembno. Meni se avto pri daljših vožnjah napolni prej, preden jaz uspem narediti wc pavzo in kupiti redbul na pumpi.

V primerjavi z ICE pa tudi ni razlike. Če grem z dizlom ali bencinarjem je število in trajanje postankov podobno kot z EV, le glede lokacije postanka si lahko malo bolj fleksibilen.

hojnikb ::

Če grem z dizlom ali bencinarjem je število in trajanje postankov podobno kot z EV, le glede lokacije postanka si lahko malo bolj fleksibilen.


Upajmo, da bo tudi to enkrat fleksibilno pr EVjih in da bo 250kW+ standard na vseh pumpah. Tudi nizje od slovenije...
#brezpodpisa

codeMonkey ::

iKst_ je izjavil:

Po trenutno dostopnih podatkih pač. Če berem tvoje poste bi si mislil, da bo Tesla z zanič krivuljo in 400V arhitekturo totalno deklasirana, ne pa, da bo treba iskati razloge, zakaj je Ioniq 6 "samo 20 počasnejši".


Ravno obratno je. Zgoraj imas cloveka ki niti Tesle nima, pa nabija. Se BW s Teslo mu je nastavil ogledalo v enem od komentarjev. Kje si pa iz mojih komentarjev to zakljucil pa ne vem. Rekel sem, da se Enyaq pri 80% polni hitreje kot novi Y pri 70% (verjetno ni potrebno reci, da se je napolnil obcutno hitreje), ampak sem ti dal video zraven, kjer to jasno vidis. Tudi glede porabe. Ti si pa tisti, ki je napisal, da pri Y ni nic drugace od ostale konkurence, brez cesarkoli. Pac neko splosno "dejstvo" in ocitno to tako moramo sprejeti.

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

Rekel sem, da se Enyaq pri 80% polni hitreje kot novi Y pri 70%


Temu nihče ne oporeka. Jaz samo pravim, da je to sam po sebi precej nepomemben podatek.

Ti si pa tisti, ki je napisal, da pri Y ni nic drugace od ostale konkurence, brez cesarkoli. Pac neko splosno "dejstvo" in ocitno to tako moramo sprejeti.


Glede na to, da smo govorili o Bjornovh 1000km testih sem domneval, da bo kontekst jasen. Torej, še enkrat, Bjornovi rezultati:

Model Y Juniper: 09:25 - 13-17 stopinj, 40% dež
2024 Skoda Enyaq Coupé RS: 09:50 - 14-17 stopinj

codeMonkey ::

iKst_ je izjavil:


Temu nihče ne oporeka. Jaz samo pravim, da je to sam po sebi precej nepomemben podatek.


Je bil pa bistveno hitrejsi skupno od 20-80% SOC, kar je pa kljucen podatek.

iKst_ je izjavil:


Model Y Juniper: 09:25 - 13-17 stopinj, 40% dež
2024 Skoda Enyaq Coupé RS: 09:50 - 14-17 stopinj


OK, torej zdaj moramo primerjati pre-facelift Enyaq (z novim izboljsali aerodinamiko) z dvema motorjema proti najnovejsem Y LR z enim. Se bos moral bolj potruditi.

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

pa bo v praksi dejansko kaka pretirana razliak v prid VAG?
#brezpodpisa

codeMonkey ::

hojnikb je izjavil:

pa bo v praksi dejansko kaka pretirana razliak v prid VAG?


Ne. Verjetno tudi malenkost slabsi v dolocenih metrikah. Ampak v smislu da ne cutis vsak dan, ampak samo ko gledas tabelo. So pa tu druge stvari. To da optimizirajo krmilni mehanizem ce ni motorja spredaj je ze ena od res prakticnih zadev. 9,4 vs. 12 m obracalni radij je velika razlika. Pa asistencni sistemi boljsi, pa heads-up. Itd. Jaz sem dal novemu Y posteno moznost, pa pac na koncu ni slo skozi. Zato pa pravim, da mora vsak zase dobro razmisliti in tudi testirati zadeve.

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

Je bil pa bistveno hitrejsi skupno od 20-80% SOC, kar je pa kljucen podatek.


Sigurno bolj kot hitrost polnjenja pri 70%. Ampak še vedno precej manj ključen kot celoten čas potovanja.

OK, torej zdaj moramo primerjati pre-facelift Enyaq (z novim izboljsali aerodinamiko) z dvema motorjema proti najnovejsem Y LR z enim. Se bos moral bolj potruditi.


Y LR ima 2 motorja in AWD. Pa neprimerno hitrejša je od Škode, če smo že pri tem.

Testa nove Škode nimam, če imaš ti, se priporočam. Imamo test ID7, ki je npr. dosegel enak čas kot Model Y ob zelo podobni porabi. Ne vem, če tanov Enyaq uporablja enak pogonski sklop kot VW. Če ga, potem bo zelo verjetno počasnejša od limuzine z nižjim Cd.

hojnikb ::

dva motorja nista nujno hendikep.. Sploh kot pri tesli, k sta različnega tipa in lahko zoptimiziraš efficiency curve v bolj širokoem območju. In skompenziraš vsaj delno izugbe, k pridejo s tem, ko poganjaš dva motorja, pa seveda dodatna teza. Nwm pa če ma tesla declutchanje motorja, afaik ne...
#brezpodpisa

codeMonkey ::

iKst_ je izjavil:


Testa nove Škode nimam, če imaš ti, se priporočam.


Sem dal test v to temo, kjer je kar realno razlozeno kaksno je stanje.

codeMonkey ::

iKst_ je izjavil:

Je bil pa bistveno hitrejsi skupno od 20-80% SOC, kar je pa kljucen podatek.


Sigurno bolj kot hitrost polnjenja pri 70%. Ampak še vedno precej manj ključen kot celoten čas potovanja.

OK, torej zdaj moramo primerjati pre-facelift Enyaq (z novim izboljsali aerodinamiko) z dvema motorjema proti najnovejsem Y LR z enim. Se bos moral bolj potruditi.


Y LR ima 2 motorja in AWD. Pa neprimerno hitrejša je od Škode, če smo že pri tem.


Napisal je LR, kakor vem imas LR in LR AWD. Verjetno je Bjorn pozabil pripisati AWD. Super ce je neprimerno hitrejsa. Skoda ima pa deznike v vratih.

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

Ne, ni pozabil napisati. LR je v osnovi dual motor AWD. Za RWD modele napiše posebej da so RWD.

Zmogljivosti sem pa omenil zato, ker si ti začel omenjati število motorjev in pogon.

Sem dal test v to temo, kjer je kar realno razlozeno kaksno je stanje.


Nisem zasledil. Lahko še enkrat daš test. Je primerjava z Model Y?

codeMonkey ::

Je, ceprav tudi ni cisto postena, ker ni coupe verzija, pa razlike so v gumah. Vsekakor pa nic ne kaze, da bi bi bila poraba ter polnenje neka faktorja pri izibri

https://slo-tech.com/forum/t237521/p853...

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

sj tudi felge bi blo treba normalizirat, pa temparaturo testiranja... Ker tudi to so precejšni faktorji, sploh k govorimo o avtih k so bolj efficient.

Ze sama izbira tipa gume (pustmo obseg) ima lahko opazn vpliv na porabo. Pr svojem opazam vsaj kake 5, mogoče celo 10% razlike pri nizjih hitrostih z efficient letnimi (e.ziex) proti random zimskimi. Je pa v praksi sicer to tezko zares stestirat, ker variables.

Ampak defenitivno tudi izbira gum vpliva
https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/...
#brezpodpisa

kow ::

Novi Enyaq je izboljsan. Tu ni dvoma. Ampak Y ga bo s programsko posodobitvijo posekal v asistencnih sistem v letu ali dveh, ko bo FSD tudi v evropskih drzavah.
Kateri avto je boljsi? Nimam pojma. Verjetno odvisno od zelja uporabnika.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

hojnikb ::

na konc dneva je "najboljši" avto tisti, k ga maš:))

In any case, je vsaj izbira, "dobra" ali "slaba". Nekaj kar nisi mogu rečt še 5, kaj šele 10 let nazaj...

Danes imaš praktično od shitboxa za par jurjov do 100k€+ dost izbire. Novo in rabljeno.
#brezpodpisa

BigWhale ::

iKst_ je izjavil:

Kdo pa trdi, da ima Tesla najboljšo krivuljo polnjenja? Hojnik je samo napisal, da je Tesla zelo učinkovita, kombinacija hitrga polnjenja in učinkovitosti pa pomeni, da si v povprečju najmanj časa na polnilnicah.


No, saj to je tisto kar je _morda_ marginalno res. A je Tesla bolj ucinkovita? V povprecju da, ampak ta razlika ni omembe vredna na daljsih potovanjih, ker se pogovarjamo o minutah. Na krajsih je pa popolnoma vseeno, ker z enim polnjenjem prides skozi.

Tukaj so pa preliti megabajti med cepetanjem in zatrjevanjem kako je Tesla boljsa. Samo Teslasi za vsako ceno tekmujejo s celim svetom.

Gambino ::

codeMonkey je izjavil:

hojnikb je izjavil:

pa bo v praksi dejansko kaka pretirana razliak v prid VAG?


Ne. Verjetno tudi malenkost slabsi v dolocenih metrikah. Ampak v smislu da ne cutis vsak dan, ampak samo ko gledas tabelo. So pa tu druge stvari. To da optimizirajo krmilni mehanizem ce ni motorja spredaj je ze ena od res prakticnih zadev. 9,4 vs. 12 m obracalni radij je velika razlika. Pa asistencni sistemi boljsi, pa heads-up. Itd. Jaz sem dal novemu Y posteno moznost, pa pac na koncu ni slo skozi. Zato pa pravim, da mora vsak zase dobro razmisliti in tudi testirati zadeve.


Pa uradnih servisov, kjer jih Tesla nima oz edini tisti ki je, je za en k... in še preobremenjen je.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Ampak Y ga bo s programsko posodobitvijo posekal v asistencnih sistem v letu ali dveh, ko bo FSD tudi v evropskih drzavah.


OK, na kaj konkertno racunas tu? Bodo razvili proper level 3 sistem, ki je v EU dovoljen, ali racunas da bodo v EU razsirili regulativo na prve level 4 sisteme, in da bodo pri Tesli skladni, ter jih razvili po teh zahtevah? Pa kako da ravno v letu ali dveh?

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

codeMonkey je izjavil:

Je, ceprav tudi ni cisto postena, ker ni coupe verzija, pa razlike so v gumah. Vsekakor pa nic ne kaze, da bi bi bila poraba ter polnenje neka faktorja pri izibri

https://slo-tech.com/forum/t237521/p853...


Nice. Bo zanimivo videti 1000km challenge.

Imajo te Škode enak pogosnki sklop kot ID7?

codeMonkey ::

iKst_ je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Je, ceprav tudi ni cisto postena, ker ni coupe verzija, pa razlike so v gumah. Vsekakor pa nic ne kaze, da bi bi bila poraba ter polnenje neka faktorja pri izibri

https://slo-tech.com/forum/t237521/p853...


Nice. Bo zanimivo videti 1000km challenge.

Imajo te Škode enak pogosnki sklop kot ID7?


Pricakujem da bo boljsa kot prej, ampak nekoliko za Model Y. Itak ze pri stari ni to nek faktor, ce ze daj gledas rezultate. Pac odlocajo bolj druge zadeve, kot pravim. Jaz ce bi zivel v hisi v MB, bi verjetno imel Y danes.

In ja, ima enak pogonski sklop kot ID7. Ima ga tudi Elroq in pa Fordovi modeli na MEB platformi.

Zgodovina sprememb…

kow ::

codeMonkey je izjavil:

kow je izjavil:

Ampak Y ga bo s programsko posodobitvijo posekal v asistencnih sistem v letu ali dveh, ko bo FSD tudi v evropskih drzavah.


OK, na kaj konkertno racunas tu? Bodo razvili proper level 3 sistem, ki je v EU dovoljen, ali racunas da bodo v EU razsirili regulativo na prve level 4 sisteme, in da bodo pri Tesli skladni, ter jih razvili po teh zahtevah? Pa kako da ravno v letu ali dveh?


Kaj level 2 ni dovoljen? Govorim o asistenci, ne mislim FSD dobesedno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

kow je izjavil:

Ampak Y ga bo s programsko posodobitvijo posekal v asistencnih sistem v letu ali dveh, ko bo FSD tudi v evropskih drzavah.


OK, na kaj konkertno racunas tu? Bodo razvili proper level 3 sistem, ki je v EU dovoljen, ali racunas da bodo v EU razsirili regulativo na prve level 4 sisteme, in da bodo pri Tesli skladni, ter jih razvili po teh zahtevah? Pa kako da ravno v letu ali dveh?


Kaj level 2 ni dovoljen?


Je dovoljen, ampak precej omejen, ker v osnovi ni ravno varen za vse scenarije. So pa zdaj spremenmili, da ni potrebno sproziti manevra s strani voznika, torej lahko pas zamenja sam. To je neka novost v EU recimo, kjer zna biti Tesli lazje. Ampak ne vem, ker omenjas level 2, imas podatke, da bo kot v ZDA, kjer level 2 ni omejen? Zato sprasujem...

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

hojnikb je izjavil:

Ampak that cant possibly be!!!!!!! A nima tesla ful bedne chargining krivulje??????????????

Almost as if, da če mogoče hočeš nekam pridit in če filaš v sweetspotu, sploh ni _tako_ slaba hitrost...


Dej ne delat debila iz samega sebe, in se pretvarjat, da si polpismen. Resno.

Pojdi pogledat stevilke.

Model 3 LR RWD, 9:10, pri 15 stopinjah celzija
Ioniq 6 RWD, 9:30, pri 7 stopinjah
Ioniq 5 9:45, pri 3 stopinjah

Razlika je manj kot 7 procentov pri Ioniq 5 in Model 3. Ce bi bila oba pri isti temperaturi, bi bila razlika verjetno se za kak procent manjsa.

Cepetas za prazen nic.

hojnikb ::

ja ti si tist, k nas na vsak načiš hočep prepričat, kako je fat charging krivulja be all end all sveta, čeprav še iz tvojih podatkov pridemo do zakjučka, da je še v idealnem scenarju razlika praktično nična. Torej pod črto; z izkoristkom se da bp nadoknadit bedno charging krivulju.

Hence v idealnem scenarju prideš na podobn čas potovanja, v neidelanem scenarju (tisti prej omenjen balkan recimo) si pa z bolj efficient avtom na bolšem.

Torej, boš nehal bit debil in pljuvat po tesli sam zato, ker je to popularno?
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

BigWhale ::

codeMonkey je izjavil:


Gre za cisto drugacno vozilo. Seveda je tako. Ampak mogoce pa nekdo noce limuzine kot je model 3 in ga nekaj minut na 1000 km ne gane.


A bom 1000km potoval 9 ur ali pa 11 ur je v bistvu nepomembno, ker se bom tako dalec peljal morda enkrat letno, pa se to ne vsako leto.

Rajs se mal dal peljem, pa se v miru pripeljem, brez da se obremenjujem s tem a se mi bo flasa od Fruca s scanjem polila po avtu.

hojnikb ::

Mislim, da je pr 1000km potovanju precej večji faktor _kolikokrat_ boš mogu stat in kakšn bo experience pr teh postankih, kot pa kako hitro v kw boš v povprečju polnal.

Verjetno večina običajnih ljudi, k niso entuzijasti, vseen preferira daljši doseg z manj postanki in bolj seamless izkušnjo...
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

kow ::

codeMonkey je izjavil:

Ampak ne vem, ker omenjas level 2, imas podatke, da bo kot v ZDA, kjer level 2 ni omejen? Zato sprasujem...


Nekako dvomim, da ne bodo prenesli tehnologije, ki jo imajo na evropski trg. Razen, ce mislis da je to nemogoce zaradi EU regulacije?

codeMonkey ::

kow je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Ampak ne vem, ker omenjas level 2, imas podatke, da bo kot v ZDA, kjer level 2 ni omejen? Zato sprasujem...


Nekako dvomim, da ne bodo prenesli tehnologije, ki jo imajo na evropski trg. Razen, ce mislis da je to nemogoce zaradi EU regulacije?


To vem da ni. Za trenutno stanje. Zato se cudim takim ocenam, pa mislim, da sem zamudil kaksno spremembo.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

hojnikb je izjavil:

ja ti si tist, k nas na vsak načiš hočep prepričat, kako je fat charging krivulja be all end all sveta,


Zakaj lazes?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

hojnikb ::

a morn res citirat vse tvoje poste, kjer orgazmiraš nad charging krivuljo?
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

codeMonkey ::

BigWhale je izjavil:

A bom 1000km potoval 9 ur ali pa 11 ur je v bistvu nepomembno, ker se bom tako dalec peljal morda enkrat letno, pa se to ne vsako leto.


S tem da tu govoirmo danes o razliki 20 do 30 minut :D

BigWhale ::

iKst_ je izjavil:

Je bil pa bistveno hitrejsi skupno od 20-80% SOC, kar je pa kljucen podatek.


Sigurno bolj kot hitrost polnjenja pri 70%. Ampak še vedno precej manj ključen kot celoten čas potovanja.


V bistvu je cas polnjenja od 20 do 80 bolj pomemben kot celoten cas potovanja za 1000km. Za velikansko stevilo ljudi bo vecina potovanj brez vmesnih polnjen, potem bodo potovanja z enim polnjenjem, na koncu pa pridejo se potovanja kjer moras polnit veckrat v eno smer.

a_borlak ::

Ko ravno porabo omenjate, včeraj s Kono od Zagreba do Novigrada (en izvoz za Karlovcem), povprečje dobrih 17kWh/100km pri 128 na tempomatu. Iz Maribora do Zagreba, kjer delajo na večih mestih s 118 na tempomatu pa dobrih 15kWh/100km. Se pa pot zlagoma spušča, v obratni smeri pri podobni hitrosti cca 17kWh/100km. Se pozna višina avta in s tem večji upor, sicer pa lokalne vožnje poleti večinoma pod 12, letno povprečje z AC pa pravi 15. Skratka, če ne divjam, poleti brez težav 350km po AC, pa ne vozim za tovornjaki. Je prav zabavno, ko ti poln avto sporoča 510km dosega, sem pa že videl fotke Konašev z 600 in več. Ampak to je za upokojence.

BigWhale ::

hojnikb je izjavil:

a morn res citirat vse tvoje poste, kjer orgazmiraš nad charging krivuljo?


Precej bolje bi bilo, ce bi bral tisto kar je napisano, ne pa tisto kar si zelis, da bi pisalo. Dost je blo o tem.

kow ::

BigWhale je izjavil:


V bistvu je cas polnjenja od 20 do 80 bolj pomemben kot celoten cas potovanja za 1000km. Za velikansko stevilo ljudi bo vecina potovanj brez vmesnih polnjen, potem bodo potovanja z enim polnjenjem, na koncu pa pridejo se potovanja kjer moras polnit veckrat v eno smer.


Zakaj bi bilo pomembno polnenje od 20% do 80%? Ljudje res delajo taksne razdalje? Ali v praksi, ce ze polnis, raje polnis 20min, kot 5min? Ne glede na strosek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

BigWhale je izjavil:


V bistvu je cas polnjenja od 20 do 80 bolj pomemben kot celoten cas potovanja za 1000km. Za velikansko stevilo ljudi bo vecina potovanj brez vmesnih polnjen, potem bodo potovanja z enim polnjenjem, na koncu pa pridejo se potovanja kjer moras polnit veckrat v eno smer.


Zakaj bi bilo pomembno polnenje od 20% do 80%? Ljudje res delajo taksne razdalje? Ali v praksi, ce ze polnis, raje polnis 20min, kot 5min? Ne glede na strosek.


Ce ne delas teh razdalj, se pac izogibas, to je najceneje. Ce pa ze gres tako dalec, pa je pac 20-80 idealka. Ker v resnici se danes to tako hitro napolni, da gres ravno vmes na WC pa nekaj pojes. Ker, ce imas vecjo baterijo, si se moral ze kar posteno voziti, da si prisel na 20%. Take so moje prve izkusnje.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

hojnikb je izjavil:

Mislim, da je pr 1000km potovanju precej večji faktor _kolikokrat_ boš mogu stat in kakšn bo experience pr teh postankih, kot pa kako hitro v kw boš v povprečju polnal.


Ja, tle so EVji se kaksno svetlobno leto za ICEji. Polnilnice vecinoma niso pod streho, in velikokrat so tudi brez sekreta, tko da je edina opcija grmovje, vcasih se najde kak smrdljiv Dixie, sicer pa se en postanek.

Na zalost so uporabniki EVjev se vedno second class citizens in bo treba se mal pocakat, da se infrastruktura uredi. Na sreco so to stvari, ki niso pretirano motece.

BigWhale ::

kow je izjavil:

Zakaj bi bilo pomembno polnenje od 20% do 80%? Ljudje res delajo taksne razdalje? Ali v praksi, ce ze polnis, raje polnis 20min, kot 5min? Ne glede na strosek.


"Pomembno" je, ker je v temu rezimu najvec polnjenj? Za dnevne migracije je jasno vseeno. Ni pa vseeno na poti na dopust ali pa za kaksno sluzbeno pot. Ali pa takrat, ko moras na malo daljso pot in imas na pol prazno baterijo. Takrat je fajn vedet, kolk casa bos polnil.

kow ::

Hocem povedati, da ne razumem kaksen je prakticen problem. Primer poti, kjer ni irrelevantno ali v 20min napolnis za 200km ali 300km. Da ni vseeno, moras iti vsaj do kaksnega Muenchna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

hojnikb ::

a_borlak je izjavil:

Ko ravno porabo omenjate, včeraj s Kono od Zagreba do Novigrada (en izvoz za Karlovcem), povprečje dobrih 17kWh/100km pri 128 na tempomatu. Iz Maribora do Zagreba, kjer delajo na večih mestih s 118 na tempomatu pa dobrih 15kWh/100km. Se pa pot zlagoma spušča, v obratni smeri pri podobni hitrosti cca 17kWh/100km. Se pozna višina avta in s tem večji upor, sicer pa lokalne vožnje poleti večinoma pod 12, letno povprečje z AC pa pravi 15. Skratka, če ne divjam, poleti brez težav 350km po AC, pa ne vozim za tovornjaki. Je prav zabavno, ko ti poln avto sporoča 510km dosega, sem pa že videl fotke Konašev z 600 in več. Ampak to je za upokojence.

vseen je kona dost efficient zadeva, sploh glede na obliko.

Kaj se je zgodil z hyundai, da so dal efficiency na tko stranski tir? ioniq5 z tesla like izkoristkom bi bil čist drugi svet. Se tle sploh nebi pogovarjal več o tesli, če bi blo govora o hitrosti potovanja.
#brezpodpisa

BigWhale ::

codeMonkey je izjavil:

Ker v resnici se danes to tako hitro napolni, da gres ravno vmes na WC pa nekaj pojes.


Realno je 30 minut premalo, da v miru nekaj pojes in gres na WC, sploh ce si na postajaliscu kjer je mal vec guzve.

Zato pravim, da so (ultra) fast chargerji nesmiselni za v nakupovalne centre. Nazadnje sem v Splitu v "Qlandiji" moral dvignit do kolk naj se napolni baterija, da sem lahko v miru pojedel. :D

telexdell ::

hojnikb je izjavil:

Mislim, da je pr 1000km potovanju precej večji faktor _kolikokrat_ boš mogu stat in kakšn bo experience pr teh postankih, kot pa kako hitro v kw boš v povprečju polnal.

Verjetno večina običajnih ljudi, k niso entuzijasti, vseen preferira daljši doseg z manj postanki in bolj seamless izkušnjo...

Sem imel pre leti izkušnjo s 3000 km poti v 3 dneh. Prvi dan SLO-malce naprej od RIM. Drugi dan do narta na italijanskem škornju in nazaj do Rima. Tretji dan do Slo. Bila sta dva različna avta (na škorenj je vozil Utalijanski partner). Z gorivom ni bilo nobenega problema, problem pa so bili zastoji. Pri Benetkah itak stojiš, da se lahko briješ vmes. Pol ob vsakem večjem mestu večje ali manjše kolone. Pol nekaj nesreč na cesti...Pač 12..14 ur vožnje vsak dan. Bol se mi je pa vtisnil zastoj na jugi Italije- zunaj okrog 40°C, na soncu ustrezno več, pol pa avto v prostem teku, pa po pol ure zakuha in klima neha delat...ko se spomnim še nadaljne ure na tisti pripeki in na EV, kateri ne bi imel nobene težave hladiti avto še kakšno uro več... Če vse poteka tekoče so ICE res boljši za dolge ture, ko pa prideš v zastoj...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

iKst_ ::

"Pomembno" je, ker je v temu rezimu najvec polnjenj? Za dnevne migracije je jasno vseeno. Ni pa vseeno na poti na dopust ali pa za kaksno sluzbeno pot. Ali pa takrat, ko moras na malo daljso pot in imas na pol prazno baterijo. Takrat je fajn vedet, kolk casa bos polnil.


Ne, ni. Od 20-80 praktično nihče ne polni.

Če se voziš 1000km, potem je bolj učinkovito narediti več postankov. Za 500-600km pa tudi nima smisla polniti do 80%, na spodnjem koncu pa tudi ni problem iti do 10% ali še celo manj, če si v dobro pokritem območju.

kow ::

Fastnedova statistika pravi, da je povprecen charging session cirka 22-23min. Je pa res, da gre za povprecje. Bi bilo zanimivo videti podatke po modelih.

karafeka ::

hojnikb je izjavil:


vseen je kona dost efficient zadeva, sploh glede na obliko.


Mogoče že, ampak a nima hyundai in isto kia, težave z motorji oz. ležaji ter koverterji v 12v?
Ali so to kaj popravili v zadnjih modelih?

a_borlak ::

Ne vem, vem pa, da v petletnem obdobju pri Hyundaiju nič ne težijo, če gre kaj narobe. Meni menjali zadnjo kamero, razen da sem dvakrat moral pripeljat avto je bilo to to. Pa olje za reduktor naj bi menjal vsake toliko (beri 75-100kkm), tu je glavni problem, ker zna imeti motor pri 150kkm težave. Poudarek na zna, berem o Konah, ki imajo po 350kkm z originalnimi deli in SOH krepko nad 80%.

hojnikb ::

karafeka je izjavil:

hojnikb je izjavil:


vseen je kona dost efficient zadeva, sploh glede na obliko.


Mogoče že, ampak a nima hyundai in isto kia, težave z motorji oz. ležaji ter koverterji v 12v?
Ali so to kaj popravili v zadnjih modelih?

stare kone pa ioniqi, ja
#brezpodpisa
««
1265 / 1276
»»