Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

bambam20 ::
codeMonkey je izjavil:
Nisem gledal. Napisal sem povprecno cez 260 km. Se bolj tocno - 17,9. Drugo me ne zanima, kaj je vmes. Niti ne vem ce mi kje prikazuje trenutno...
Nimam nobenega namena cesa prikrivati tu. Zdaj smo po 1200 km in nasih potrebah na 18,0 povprecno. Kratke voznje po opravkih, s hlajenjem v vrocih dneh, vidim, da precej dvignejo skupno porabo.
Fuck, kolk je folk trd ... :D
Tole je kr ugodna poraba. Jaz sem se vceraj popoldan/zvecer peljal iz Slavonskega Broda do Slovenske Bistrice (320 km), povprecna hitrost 117 km/h, najvecja 142 km/h. Od Zgreba naprej sem kaksne pol ure vozil s 140 km/h, sicer pa tempomat na 130 km/h. Poraba je bila 175 Wh/km.
Ne ven kaj ti delas s svojo teslo m3 da mas pri 130 km/ h porabo 17.5 kWh.. jaz mam porabo 15 kWh pri tej hitrosti.

Buggy ::
Danes sel gledat Ionic 5 Facelift N-line Impression.
...V salonu ga ni bilo, mel so zgolj RWD ne AWD z 239KW N-line Imression, kar bi jaz vzel za do 50kEUR novo. Po reviewih zgleda model 2025 dost kewl, ker so porihtal nekaj zadev, kjer so s prvimi modeli bile tezave. Vecja baterija (84KWh), topoltna crpalka, VTL do 3.6KW bi bilo tud kewl za TC, ki jo imam namesto palet kot backup in je presla kar v main, ce mi v vukojebini slucajno zmanjka stroma, kar sicer ni pogosto a vseeno. Avto ima tudi dost opreme
Se se na videz je edini normalen EV
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
...kej takega iz tujine? @hojnikb
...V salonu ga ni bilo, mel so zgolj RWD ne AWD z 239KW N-line Imression, kar bi jaz vzel za do 50kEUR novo. Po reviewih zgleda model 2025 dost kewl, ker so porihtal nekaj zadev, kjer so s prvimi modeli bile tezave. Vecja baterija (84KWh), topoltna crpalka, VTL do 3.6KW bi bilo tud kewl za TC, ki jo imam namesto palet kot backup in je presla kar v main, ce mi v vukojebini slucajno zmanjka stroma, kar sicer ni pogosto a vseeno. Avto ima tudi dost opreme

Se se na videz je edini normalen EV
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
...kej takega iz tujine? @hojnikb
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Buggy ()

Gregor P ::
Vem da je to elektro tema, ampak če mi je res pomemben AWD in bo avto tudi še za na teren, potem bi jaz vsaj danes rajši kupil kakšnega hibridnega Subaruja Foresterja.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

Buggy ::
Vem da je to elektro tema, ampak če mi je res pomemben AWD in bo avto tudi še za na teren, potem bi jaz vsaj danes rajši kupil kakšnega hibridnega Subaruja Foresterja.
Vsi moji avti do sedaj so AWD (bencin in dizel), vse okoli 300KM. To bi bil bolj kot ne sidegrade in uvertura v prvi EV. AWD rabim zardi dostopa do vukojebine, ko ni pluzenja in uzitka po ovinkih


DamijanD ::
Ne vem, če je bilo že omenjeno: razvoj za novega Twinga (poteka) na Kitajskem (na tej platformi bo twingo, dacia, nissan in še en kitajc)

Utk ::
Ok, great, ampak zakaj bi potem za tega renoja plačal 200 evrov več kot za original kitajca? Res lahko evropska industrija preživi s proizvodnjo rebadganih kitajcev? Niti kitajci ne morejo več preživet z rebadganimi zahodnimi avti. Delajo svoje za boljši denar.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

bambam20 ::
Ne vem, če je bilo že omenjeno: razvoj za novega Twinga (poteka) na Kitajskem (na tej platformi bo twingo, dacia, nissan in še en kitajc)
Zakaj bi dal za Twiga s 52 kW baterijo in 150 konji, polno opremo po odbiti subvenciji 30.000€, če imaš za ta denar MG4- s 430 konji in večjo baterijo?

codeMonkey ::
Kje si dobil te podatke? Se mi zdi veliko za Twingota. Govori se o zacetni ceni pod 20k oz pod 100 EUR na mesec in bateriji manjsi od 40 kWh. Za mesto cisto OK. Pri tej ceni kupis to za mulce, ko opravijo izpit, pa za zeno, da te ne skrbi za drazji, druzinski, avtomobil :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Utk ::
To vse štima, če bo pod 20, niti ne rabi 40 kwh baterije. Ampak zakaj ga ne naredijo sami brez kitajcev, in boljšega od kitajcev.
Ker če smo realni, bo s tem avtom marsikaj ne ravno popolno. Kitajske čudne rešitve bojo sigurno vidne.
Ker če smo realni, bo s tem avtom marsikaj ne ravno popolno. Kitajske čudne rešitve bojo sigurno vidne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

RobertMavric ::
Zakaj bi dal za Twiga s 52 kW baterijo in 150 konji, polno opremo po odbiti subvenciji 30.000€, če imaš za ta denar MG4- s 430 konji in večjo baterijo?
In zakaj rabiš 430 konjev in Twinga ?
Od torka si lastim "Wuhansko Škatlo" z "100 konji" in po odbiti subvenciji za 17.700€.
Ker vsak dan napravim cca.100km in je moja "Francoska smetišnca" dotrajana sem pred razbijanjem pujska v roke vzel kalkulator.
Francoska smetišnca mi je pila 6.6l/100 kar je dnevno cca. 10€
Wuhanska škatla po specifikacijah pije 15kWh/100 kar je cca. 2,2€, če filam ponoči doma oziroma 2,5€ če filam čez dan(nižja sezona)
Na DC polnilnici sem dal 11€ za 21kWh kar je cca. 7,5€/100
Včeraj je bil prvi bolj pravi test: Tolmin-Šk.loka-Ljubljana in nazaj (200km) - 12kWh/100 s tem, da je od Loke nazaj vozila žena, ki sem ji moral regeneracijo dati na minimum. Sam bi pridobil še kaj dol čez Kladije. Glede na povprečno 50km/h ga nisem prav šparal.
Skratka: Včasih je dobro vključiti ZKP - zdravo kmečko pamet.

codeMonkey ::
To vse štima, če bo pod 20, niti ne rabi 40 kwh baterije. Ampak zakaj ga ne naredijo sami brez kitajcev, in boljšega od kitajcev.
Ker če smo realni, bo s tem avtom marsikaj ne ravno popolno. Kitajske čudne rešitve bojo sigurno vidne.
Ne vem, si preprican? Poglej Volvo. EX30 je tudi kitajski model, ampak tudi obcutno boljsi od ostalih s ponudbe. Verjetno s sodelovanjem profitirajo zaradi kompletne verige, ki je pod kontrolo pri Kitajcu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
codeMonkey je izjavil:
Kje si dobil te podatke? Se mi zdi veliko za Twingota. Govori se o zacetni ceni pod 20k oz pod 100 EUR na mesec in bateriji manjsi od 40 kWh. Za mesto cisto OK. Pri tej ceni kupis to za mulce, ko opravijo izpit, pa za zeno, da te ne skrbi za drazji, druzinski, avtomobil :)
Ce je za mesto, je tudi 20kwh dovolj. V bistvu je 40kwh najbolj neuporabna velikost baterije. Avto ni uporaben za na avtocesto, hkrati pa drag za mestno voznjo.

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Kje si dobil te podatke? Se mi zdi veliko za Twingota. Govori se o zacetni ceni pod 20k oz pod 100 EUR na mesec in bateriji manjsi od 40 kWh. Za mesto cisto OK. Pri tej ceni kupis to za mulce, ko opravijo izpit, pa za zeno, da te ne skrbi za drazji, druzinski, avtomobil :)
Ce je za mesto, je tudi 20kwh dovolj. V bistvu je 40kwh najbolj neuporabna velikost baterije. Avto ni uporaben za na avtocesto, hkrati pa drag za mestno voznjo.
Se ne strinjam. Naceloma moras racunat na 20-80% SOC in 40 kWh ti omogoca dobrih 100 km hitre voznje v tem obmocju. Tako ostane nekaj rezerve za cilj, pa ne rabis iti do 100% (oz. imas ta buffer za degradacijo, zimo ipd.). Pri 20 kWh pac ne gres udobno po AC 100 km dalec. To je pa IMO ravno neka razdalja, ki je se nekako smiselna za tako vozilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
Daj mi prakticen primer, ko uporabis 100km AC? Morda Kranj-LJ? Ker CE-LJ je ze no go. Zame je mestni avto, da se vozis nekaj 10km v okolici doma.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

codeMonkey ::
Daj mi prakticen primer, ko uporabis 100km AC? Morda Kranj-LJ? Ker CE-LJ je ze no go. Zame je mestni avto, da se vozis nekaj 10km v okolici doma.
Zakaj no go? Pri 120 km/h bi znal priti tja in nazaj. Pri KR-LJ dvakrat. Pac racunaj na C*0,6 pa vidis koliko kwh dobis ven pa neko porabo 18-19 kWh/100 km (worst worst case). To se iz MB v LJ lepo prides. Ce je neto 35 kWh, to ze naredi avto uporaben za te poti, pri 20 kWh si pa ze obsojen na mikrololacijo. pa teh 35 (*0,6) kWh relativno hitro napolnis nazaj na cilju. Bi moralo iti pod eno uro. Na 11 kw polnilnici pa pac v dobrih dveh urah.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::
Zame je mestni avto, da se vozis nekaj 10km v okolici doma.
Saj bos verjetno dobil tudi tako verzijo, ampak ce za, ugibam, 1500 EUR dobis veliko baterijo, ki ti naredi avtomobil uporaben tudi ze za srednje dolge poti po AC, jaz ne bi razmisljal. Tudi ce ga fajn zgonis, bo cez x let nekomu koristil kot mestni avtomobil naprej.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Utk ::
Zdaj so baterije tako poceni da 10 kwh gor ali dol res ne pomeni dost, bolj se gre za prostor in ostalo, pri teh res majhnih avtih. Ko si enkrat na velikosti 4 metre in gor, je pa res 50 kwh nekje minimum.

kow ::
Gre za ceno, prostor in tezo. Morda se motim. Itak pa bomo videli v praksi kako se bo segmentiral trg.

bambam20 ::
codeMonkey je izjavil:
Kje si dobil te podatke? Se mi zdi veliko za Twingota. Govori se o zacetni ceni pod 20k oz pod 100 EUR na mesec in bateriji manjsi od 40 kWh. Za mesto cisto OK. Pri tej ceni kupis to za mulce, ko opravijo izpit, pa za zeno, da te ne skrbi za drazji, druzinski, avtomobil :)
Mhm. Seveda. za 20 jurjev ga bodo prodajali. Kaj boiš z baterijo 40 kWH? Maš čas skoz biti na polnilnici? Nič ni ok, če moraš po 250 km že polnilnico iskat. Niti po ac-ju se normalno ne moreš peljat.
RobertMavric je izjavil:
In zakaj rabiš 430 konjev in Twinga ?
Od torka si lastim "Wuhansko Škatlo" z "100 konji" in po odbiti subvenciji za 17.700€.
Tisto tvojo "wunasko škatlo " si preplačal za 4000€, ker se dobi za 13.500€.
Ce je za mesto, je tudi 20kwh dovolj. V bistvu je 40kwh najbolj neuporabna velikost baterije. Avto ni uporaben za na avtocesto, hkrati pa drag za mestno voznjo.
Nobeden ne vozi samo po mestu. Se je treba zaplejat tud kam izven mesta, kjer je hitrost 90 km/H pa na avtocesto. Pol pa se boš po ac-ju peljal 90 km/H? kot sem gledal v soboto modela iz madžarske , ki se je z BYD sealom peljal 90 km/h, jaz pa mimo njega s teslo model 3 s hitrostjo 150 km/H?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Kje si dobil te podatke? Se mi zdi veliko za Twingota. Govori se o zacetni ceni pod 20k oz pod 100 EUR na mesec in bateriji manjsi od 40 kWh. Za mesto cisto OK. Pri tej ceni kupis to za mulce, ko opravijo izpit, pa za zeno, da te ne skrbi za drazji, druzinski, avtomobil :)
Mhm. Seveda. za 20 jurjev ga bodo prodajali. Kaj boiš z baterijo 40 kWH? Maš čas skoz biti na polnilnici? Nič ni ok, če moraš po 250 km že polnilnico iskat. Niti po ac-ju se normalno ne moreš peljat.
Za Twingota cisto top razdalja.

bambam20 ::
60 kWh je minimum pri EV-ju da se spodobno voziš. vse ostalo je samo preračunavanje.
Nič ne razmišljate žal. Cene EV-jev gredo dol. VSe pada. Francoski EV-ji so klump...
Nič ne razmišljate žal. Cene EV-jev gredo dol. VSe pada. Francoski EV-ji so klump...

codeMonkey ::
Posplosujes... EV je lahko avtomobil v cisto vsakem razredu danes. 60 kWh tudi ni nic za kombi. Kar nekaj ljudi se vozi z Multivani na morje in take si ze izlocil. Na drugi strani en Twingo res ne rabi toliko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Gregor P ::
codeMonkey je izjavil:
… s tem, da si prej z dCi lahko naredil kakšne 650 km.codeMonkey je izjavil:
Kje si dobil te podatke? Se mi zdi veliko za Twingota. Govori se o zacetni ceni pod 20k oz pod 100 EUR na mesec in bateriji manjsi od 40 kWh. Za mesto cisto OK. Pri tej ceni kupis to za mulce, ko opravijo izpit, pa za zeno, da te ne skrbi za drazji, druzinski, avtomobil :)
Mhm. Seveda. za 20 jurjev ga bodo prodajali. Kaj boiš z baterijo 40 kWH? Maš čas skoz biti na polnilnici? Nič ni ok, če moraš po 250 km že polnilnico iskat. Niti po ac-ju se normalno ne moreš peljat.
Za Twingota cisto top razdalja.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
… s tem, da si prej z dCi lahko naredil kakšne 650 km.codeMonkey je izjavil:
Kje si dobil te podatke? Se mi zdi veliko za Twingota. Govori se o zacetni ceni pod 20k oz pod 100 EUR na mesec in bateriji manjsi od 40 kWh. Za mesto cisto OK. Pri tej ceni kupis to za mulce, ko opravijo izpit, pa za zeno, da te ne skrbi za drazji, druzinski, avtomobil :)
Mhm. Seveda. za 20 jurjev ga bodo prodajali. Kaj boiš z baterijo 40 kWH? Maš čas skoz biti na polnilnici? Nič ni ok, če moraš po 250 km že polnilnico iskat. Niti po ac-ju se normalno ne moreš peljat.
Za Twingota cisto top razdalja.
Ja in? A s tem jih ne mores? Si se peljal s twingotom (ali podobnim) 650 km? Brez postankov? Kako pogosto se clovek s tem avtomobilom vozi tako dalec? Ker po mestu se zagotovo ne vozis tako udobno in poceni, kar naj bi bilo vecino casa. Ce pa ti prevozi tak avtomobil dobrih 100 km ali celo 200, ti to pokrije ze prakticno vse voznje cez leto, z izjemo ene ali dveh, mogoce treh. Ce je teh 10 in vec (torej gres prakticno vsak mesec na hrvasko na morje), si pac mogoce kupil napacen avtomobil, kajne.

Gregor P ::
Ne vem. Vem le, da si prej lahko naredil več km; zakaj bi šel nekaj korakov nazaj sedaj? Zaradi pospeškov?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

codeMonkey ::
Ne gres nazaj. Dobis bistveno vec za vecino casa (udobje, poceni energijo, itd.). Ti bi zdaj rad pokazal da gres korak nazaj, ker s Twingotom ne prevozis 650 km v susu. Pac prepricuj sebe s takimi fintami...
Zakaj nisi omenil mestne porabe enega in drugega ter koliko te stane. Pa saltanje je sigurno res uzitek v kolonah v dizel Twingotu. To moras imeti, da se pocitis kot desc.
Pa ta zvok, ko navijes 1,5 dCi, uf.
Zakaj nisi omenil mestne porabe enega in drugega ter koliko te stane. Pa saltanje je sigurno res uzitek v kolonah v dizel Twingotu. To moras imeti, da se pocitis kot desc.
Pa ta zvok, ko navijes 1,5 dCi, uf.

Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

telexdell ::
Daj mi prakticen primer, ko uporabis 100km AC? Morda Kranj-LJ? Ker CE-LJ je ze no go. Zame je mestni avto, da se vozis nekaj 10km v okolici doma.
Pripeljem avto domov. Ga dam v garažo. Priklopim elektriko. Drugo jutro je poln.
Prej pa sem prišel domov, pol sva se pa z ženo spodbujala kdo bo šel v trgovino, da bo spotoma nafilal tank.
Pač- električna vtičnica je v vsaki hiši, tankštele pa ni v vsakem mestu.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gregor P ::
codeMonkey je izjavil:
Ne gres nazaj. Dobis bistveno vec za vecino casa (udobje, poceni energijo, itd.). Ti bi zdaj rad pokazal da gres korak nazaj, ker s Twingotom ne prevozis 650 km v susu. Pac prepricuj sebe s takimi fintami...Po kateri logiki je pa zdaj oskubljen manjši EV tako udoben za vožnjo? Potem ko so ven pobrali cel kup materialov, da so lahko prišli do še vedno dražje, a morda bolj zmerne cene vozila?
Zakaj nisi omenil mestne porabe enega in drugega ter koliko te stane. Pa saltanje je sigurno res uzitek v kolonah v dizel Twingotu. To moras imeti, da se pocitis kot desc.
Pa ta zvok, ko navijes 1,5 dCi, uf.![]()
Redno vozim avant2go EV-je, ker so pač praktična zame (vedno napolnjena, imaš parkirišče itd.), ampak slabših avtov od vseh teh še nisem vozil (njihove Tesle še nisem preizkusil). Nikoli si ne bi kupil kaj takšnega. To sploh ni za kupiti, razen če se res ne maraš

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::
Ja, saj pravim, stari Twingo 1,5 dCi, to je to. Zvok, menjalnik, plastika in oprema pa kot v Mercedesu.
Avto, katerega doma priklopis, je tudi vedno poln. Lahko da slucajno kdaj ni, ampak za to so pac polnilnice, danes prakticno pred vsako trgovino.
Avto, katerega doma priklopis, je tudi vedno poln. Lahko da slucajno kdaj ni, ampak za to so pac polnilnice, danes prakticno pred vsako trgovino.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Gregor P ::
Ne vem če se ni za v stari Twingo bolj udobno za usesti kot v novega?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

starfotr ::
Daj mi prakticen primer, ko uporabis 100km AC? Morda Kranj-LJ? Ker CE-LJ je ze no go. Zame je mestni avto, da se vozis nekaj 10km v okolici doma.
Pripeljem avto domov. Ga dam v garažo. Priklopim elektriko. Drugo jutro je poln.
Prej pa sem prišel domov, pol sva se pa z ženo spodbujala kdo bo šel v trgovino, da bo spotoma nafilal tank.
Pač- električna vtičnica je v vsaki hiši, tankštele pa ni v vsakem mestu.
Katero pa je to mesto, ki nima črpalke?

hojnikb ::
Danes sel gledat Ionic 5 Facelift N-line Impression.
...V salonu ga ni bilo, mel so zgolj RWD ne AWD z 239KW N-line Imression, kar bi jaz vzel za do 50kEUR novo. Po reviewih zgleda model 2025 dost kewl, ker so porihtal nekaj zadev, kjer so s prvimi modeli bile tezave. Vecja baterija (84KWh), topoltna crpalka, VTL do 3.6KW bi bilo tud kewl za TC, ki jo imam namesto palet kot backup in je presla kar v main, ce mi v vukojebini slucajno zmanjka stroma, kar sicer ni pogosto a vseeno. Avto ima tudi dost opreme
Se se na videz je edini normalen EV
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
...kej takega iz tujine? @hojnikb
10 jurjov več k M3 LR RWD z manjšim dosegom in slabiš techom... Nwm, premal avta za 50k€+... V2L ti za tc nebo uporabn, razn če boš mel enofazno.
#brezpodpisa

jernejl ::
Ioniq 5 je po prostornosti primerljiv z Model Y, ne z Model 3. Model Y LR košta 51k€, torej je primerljiva cena.
800V (Hyundai) tudi ni slabši tech.
800V (Hyundai) tudi ni slabši tech.

telexdell ::
Katero pa je to mesto, ki nima črpalke?
Vprašak AI isto vprašanje, pa boš dobil odgovore!
PS mesta niso le Ljubljana ampak so tudi druga- npr. Maribor, Tolmin, Semič... Pol so pa še trgi in vasi, kjer tudi živijo ljudje, imajo vtičnice nimajo pa črpalk.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

jernejl ::
Vseeno je malo hecno, da pri "Pripeljem avto domov" nimaš nobene možnosti, da bi kje relativno spotoma ustavil na črpalki, in moraš potem ekstra do trgovine, da lahko prideš do črpalke. Precej nenavadna situacija.
Skoraj nemogoče se mi zdi, da ne bi recimo v zadnjih 100km pred praznim rezervoarjem nekje mimogrede peljal mimo črpalke, in moraš za to delati ekstra pot.
Skoraj nemogoče se mi zdi, da ne bi recimo v zadnjih 100km pred praznim rezervoarjem nekje mimogrede peljal mimo črpalke, in moraš za to delati ekstra pot.

hojnikb ::
Ioniq 5 je po prostornosti primerljiv z Model Y, ne z Model 3. Model Y LR košta 51k€, torej je primerljiva cena.
800V (Hyundai) tudi ni slabši tech.
say what now?

prtljaznik ma tesla3 po litrih večji, gabariti avta so podobni. Edina razlika je, da se ioniq trudi bit nek kvazi krizanc, čeprav je še vedn bolj hatchback.
Pa 800V ti nič kaj dost ne koristi, če tut polnilnica ni 800V in vsaj 250kW+. Tesla ma precej nizjo porabo in precej hitro polnjenje za 400V, tko da na povprečni 50-150kW polnilnici dodaš več dosega v pol ure kot pri ioniqu...Pa seveda, v praksi bo tesla mela vsaj 100km več dosega, tko da bo tut stat treba manjkrat...
Če rabiš dobr all around avto, potem je M3 nobrainer...
#brezpodpisa

starfotr ::
Treba je vzeti v obzir fanboye, ki zagovarjajo neko tehnologijo/firmo/izdelek/religijo itd. in jih vzeti z rezervo, saj velikokrat blodijo in govorijo ter pišejo laži in zavajajo. Pa niti ne v svojo korist. Ampak v korist zadeve, katero zagovarjajo.
Dejstvo je, da fanboyji govorijo o praktično brezplačni ali zelo poceni vožnji s praktično neverjetnim prihrankom časa (baje ne vzame nič, medtem ko če greš tankat ICE to traaaaja).
Vendar, ko polniš na hitri polnilnici je to dražje od vseh znanih naftnih derivatov.
Dejstvo je, da fanboyji govorijo o praktično brezplačni ali zelo poceni vožnji s praktično neverjetnim prihrankom časa (baje ne vzame nič, medtem ko če greš tankat ICE to traaaaja).
Vendar, ko polniš na hitri polnilnici je to dražje od vseh znanih naftnih derivatov.

hojnikb ::
Vendar, ko polniš na hitri polnilnici je to dražje od vseh znanih naftnih derivatov.
Iz kje si pa to bučo ven potegno?
#brezpodpisa

hojnikb ::
A je petrol edina hitra polnilnica? ionity z naročnino je 39c/kWh (če si en izmed tistih norcev k 100% časa fila na DCFS), tesla še par c manj.
#brezpodpisa

telexdell ::
Vseeno je malo hecno, da pri "Pripeljem avto domov" nimaš nobene možnosti, da bi kje relativno spotoma ustavil na črpalki, in moraš potem ekstra do trgovine, da lahko prideš do črpalke. Precej nenavadna situacija.
Skoraj nemogoče se mi zdi, da ne bi recimo v zadnjih 100km pred praznim rezervoarjem nekje mimogrede peljal mimo črpalke, in moraš za to delati ekstra pot.
Vsak dan se vozim v službo 5 km daleč. Na poti med domom in službo ni črpalke. Tankali smo vedno: se prižge lučka-polno. In ko se je prižgala lučka je bilo treba...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

jernejl ::
Bjorn je v prtljažnik Model Y spravil 9 škatel, v prtljažnik Ioniq 5 11 škatel, v prtljažnik Model 3 pa 6 škatel. Tudi pri podrtih zadnji sedežih je situacija podobna, Model 3 je prostorsko neprimerljiv z Y in Ioniq 5.Ioniq 5 je po prostornosti primerljiv z Model Y, ne z Model 3. Model Y LR košta 51k€, torej je primerljiva cena.
800V (Hyundai) tudi ni slabši tech.
say what now?
prtljaznik ma tesla3 po litrih večji, gabariti avta so podobni.
Tesla 3 je po prostornosti primerljiva z Ioniq 5 samo za najbolj zveste tesline fanboye, ampak to z realnostjo nima kaj veliko skupnega

Tesla ma precej nizjo porabo in precej hitro polnjenje za 400V, tko da na povprečni 50-150kW polnilnici dodaš več dosega v pol ure kot pri ioniqu
Ioniq 5 se po Bjornovih podatkih na povprečni hitri polnilnici polni precej hitreje kot Model Y (merjeno v km/h).

hojnikb ::
povprečna hitra polnilnica being 400kW alpitronic.... Poksus nardit isti test na 50kW in se čudi ralzikam v km/h...
Treba je gledat, kaj mamo mi na razpolago (slovenija in okoliš, sploh kakšna hrvaška in juzneje), ne pa kaj majo norvežani/švedi...
Treba je gledat, kaj mamo mi na razpolago (slovenija in okoliš, sploh kakšna hrvaška in juzneje), ne pa kaj majo norvežani/švedi...
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()

telexdell ::
0,7€/kWh ima Petrol. Minimalna poraba EV je pa 13-20 kWh/100 km.
Na nizozemskem je bencin preko 2€ za liter. A tankaš tam? Verjetno ko si tam, in moraš napolniti. Podobno pa je s hitrimi polnilnicami- če moraš, ddrugače pa doma filam preko SE povsem zastonj.
Pa poraba EV na kakšni turi je tudi pod 0,1 kWh/km. Sam imam dolgoročna nekaj preko 0,12 kWh/km. Se pa ne vozim po AC.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

pegasus ::

jernejl ::
Zanimiva situacija. Delaš 5+5km na dan, hkrati s tem avtom očino ne greš nikamor drugam kot v službo, hkrati pa tudi v trgovino ne hodiš niti 1x na deset dni (ker potem bi v zadnjih 100km šel spotoma mimo črpalke), in se moraš prisilit, da greš po nakup, samo zato, da greš lahko spotoma še na črpalko.Vseeno je malo hecno, da pri "Pripeljem avto domov" nimaš nobene možnosti, da bi kje relativno spotoma ustavil na črpalki, in moraš potem ekstra do trgovine, da lahko prideš do črpalke. Precej nenavadna situacija.
Skoraj nemogoče se mi zdi, da ne bi recimo v zadnjih 100km pred praznim rezervoarjem nekje mimogrede peljal mimo črpalke, in moraš za to delati ekstra pot.
Vsak dan se vozim v službo 5 km daleč. Na poti med domom in službo ni črpalke. Tankali smo vedno: se prižge lučka-polno. In ko se je prižgala lučka je bilo treba...
Tak scenarij bi razumel pri enem kmetu, ki živi v avstralskem outbacku in nikjer v bližini nima črpalke, po nakup gre pa 1x na mesec, pri nas pa bi take izjemne primere najbrž lahko preštel na prste ene roke.

telexdell ::
Zanimiva situacija. Delaš 5+5km na dan, hkrati s tem avtom očino ne greš nikamor drugam kot v službo, hkrati pa tudi v trgovino ne hodiš niti 1x na deset dni (ker potem bi v zadnjih 100km šel spotoma mimo črpalke), in se moraš prisilit, da greš po nakup, samo zato, da greš lahko spotoma še na črpalko.
Tak scenarij bi razumel pri enem kmetu, ki živi v avstralskem outbacku in nikjer v bližini nima črpalke, po nakup gre pa 1x na mesec, pri nas pa bi take izjemne primere najbrž lahko preštel na prste ene roke.
Zanimovo, kako je folk funkcionalno nepismen. Česa od:
...Tankali smo vedno: se prižge lučka-polno...
nisi razumel, da ti dodatno pojasnim?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::
Vsak dan se vozim v službo 5 km daleč.Wat? A to je ameriški standard? 5km greš peš, če se ti glih ne da, pa z biciklom.
Seveda lahko. Nekoč so hodili še dlje peš, danes pa skoraj ne več. Se jih pa kar nekaj pripelje s kolesom ali motorjem. Eden celo s štirikolesnikom. Sam se pač vozim z avtom. Se ne bi smel?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.