» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1261 / 1276
»»

iKst_ ::

Sloveniščina ti ne dela. Nima veze. Video govori o tem, da je Audi Q4 precej zanič v primerjavi s konkurenco. Dajmo ostati on topic.

endelin ::

Q4 je id4 s krogci. To je stara zadeva.
Šele q6 je "pravi" audi.

Je pa dejstvo da audiju takšni modeli ne delajo usluge.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

Gregor P ::

iKst_ je izjavil:

Sloveniščina ti ne dela. Nima veze. Video govori o tem, da je Audi Q4 precej zanič v primerjavi s konkurenco. Dajmo ostati on topic.

Načeloma se ne branim lekcij iz slovenščine, ravno zadnjič sem se ponovno naučil pravil pri edninskih in množinskih samostalnikih :D

Tako da ti bom sedaj napisal, zakaj sem napisal "upravičevati", ti me pa potem popravi in razloži, zakaj je to narobe.

Skratka jaz sem napisal, da ste bralci upravičevali avtorjeve trditve, ker sem s tem hotel nakazati, da ste hoteli z argumenti pokazati, da so sporne trditve avtorja dejansko pravilne. Pustimo ob strani, da jaz mislim, da nimate prav. :-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

deco16 ::

Sej avtorja ne moti da je Q4 ID4 s krogci. Moti ga da so postavili ceno da sam zato ker so nalimali krogce je stvar zdej 20k več vredna in pač ni. Ker konkurenca ne spi.

iKst_ ::

Skratka jaz sem napisal, da ste bralci upravičevali avtorjeve trditve, ker sem s tem hotel nakazati, da ste hoteli z argumenti pokazati, da so sporne trditve avtorja dejansko pravilne. Pustimo ob strani, da jaz mislim, da nimate prav. :-)


Napisal si "začeli z upravičevanjem avtorja". Načeloma upravičiš dejanja, ne osebe. Lahko bi pa opravičevali avtorja, ker je naredil napako.

Pa niti nima veze, sem napisal v šali (zato je bil zraven smeško).

Gregor P ::

Brez skrbi, jaz to kritiko jemljem predvsem dobronamerno. Vedno se rad kaj naučim, sploh pa popravljam lastne napake.:)

Z "Načeloma upravičiš dejanja, ne osebe.", se lahko le delno strinjam. Torej načeloma drži, da glagol "upravičiti" res večkrat stoji ob dejanjih, odločitvah, trditvah, ukrepih - torej ob stvareh, ki jih je mogoče utemeljiti z razlogi. A vendar ni neke prepovedi rabe z osebami in je tudi nanizanih več primerov tovrstne uporabe, ki upravičujejo dejanja ali lastnosti, ki jih oseba pooseblja: "nič ga ne upravičuje", "zgodovina jih ni upravičila", "upravičuje ga narava ukrepa" itd.

Torej moj zapis "začeli z upravičevanjem avtorja" (+ nenapisano oz. se nanaša na) je v bistvu mišljen v kontekstu "začeli z upravičevanjem avtorjevih izjav/trditev".

Meni osebno se je zdela uporaba besede "upravičiti" pač bolj na mestu. Ker on z vidika specifičnega bralca ni naredil nič narobe, ni napake, ni treba nič omiliti ali pa odpraviti krivdo, da bi ga moral opravičevati. Če je to sedaj "zloraba" slovenske slovnice, potem se bom tega v prihodnje vsaj poskušal izogibati.


P.S.: se razume, da sem šel zdaj prebirati strani kot so: svetovalnica src-zasu, RTV-jev jezikovni spletovalec, pa SSKJ itd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

DamijanD ::

Statistika za maj - sortirano po prodaji v maju (prva cifra pa je vrstni red v celem 25 letu):

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

BigWhale ::

A Teslo sam se slovenci z naskokom kupujejo? :>

Gregor P ::

Zgleda, da je to vprašanje vrednot; mi jih očitno nimamo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

endelin ::

Vprašanje zdrave pameti saj je kar se EV tiče tesla best buy:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

codeMonkey ::

Pf... Skoda Elroq je se boljsi avtomobil :))

BlaY0 ::

BigWhale je izjavil:

A Teslo sam se slovenci z naskokom kupujejo? :>

Po moje večinoma za službene avte.

Scaramouche3 ::

Bodo low key prišli in osvojili?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...

iKst_ ::

Dokler bodo 10 jurjev dražji od Tesle, ne bodo veliko osvajali. Ko bodo enkrat spustili cene blizu kitajskim, bo pa zanimivo.

codeMonkey ::

V petek sem prejel Skodo Elroq 85. Nekih uporabnih informacij se ne morem dati, ce slucajno koga zanima, smo pa cez vikend ze sli iz Dunaja v Maribor in nazaj. Poraba z voznjo po omejitvah (plus kaksen km/h vec) je nekaj malega pod 18 kWh/100 km na 20" platiscih. Vmes sem ga malo pritisnil cez ovinke, ker me je zanimalo kako se obnasa in koliko je razlike v sport in comfort nacinu ipd. Pazil na porabo torej nisem namenoma. Tu bi bil pricakovano coupe Enyaq nekoliko boljsi, ampak kompaktnost Elroqa nam res ustreza in mi ni zal - s parkiranjem po Dunaju se mi je samo smejalo kam vse je avto sel.

Vseeno pa je avto pri najvecji bateriji s to razdaljo in AC gladko opravil, kar pomeni da mi ni potrebno cisto nic prilagoditi nacina voznje, pa mi ostane kar nekaj rezerve in mi tudi ni potrebno startati z visjim SOC za to relacijo. Ob povratku imam se vedno za 150-200 km mestne voznje, tudi ce ga ne polnim in startam nekje pri 90%. Zgleda da se bo slo lepo tudi iz Maribora do Pule.

Poraba po mestu je okoli 12,5 - 14 kWh / 100km. Tu je "B" nacin meni top in me cisto nic ne moti, da se ne ustavi cisto, kot Tesla, ampak leze pri 5 km/h. Res kul je potem to, da ko ni prometa oz. na obvoznici, ko imas manj sprememb hitrosti, enostavno prestavis v "D" nacin in potem lahko mirno jadras in ti ne priziga luci takoj ko malo popustis stopalko. Toliko se govori o Teslinem "one pedal drivingu", ampak opazam, da ga v resnici noces vedno in si zelis enostavno menjanje med enim in drugim nacinom (tu pride seveda rocica zelo prav).

Presenetil me je pa Powerpass. Torej Skoda (VAG) ti nudi plug-and-charge, da se ne ukvarjas z raznimi karticami in podpora ko gledam na mapi je dobra. Ampak! Vzamejo ti nekaj provizije za to in tako ne polnis po najnizjih cenah. Koliko je razlike se nisem analiziral, ampak zgleda da je to smiselno le za obcasno rabo, npr. v tujini, kjer se ti ne da ukvarjati z neko novo polnilnico in pac vstekas in placas vec. Za domace, kamor gres pogosteje, vseeno verjetno nima smisla tega uporabljati in preplacevati stroma. Tega problema pac pri Tesli na svojih polnilnicah nimas. Me pa zanima kako je pri Ionityu, lahko da tam ni razlike. Ampak, ce se ne motim, Teslin sistem ne deluje na drugih polnilnicah, kar, ce je res, tudi ni fino.

In, ko smo pri polnilnicah, je res zanimivo kako ga lahko polnim zdaj, kaksen mesec, ko se nimam lastne vticnice v garazi. Nekih 200 m od hise je Wien Enerige polnilnica moci 11 kW in sem malo pozno ugotovil, da ko se prijavis, dobis po posti kartico, preko APPa pa ti tudi ne dela takoj, ker ocitno mora nekdo nekaj potrditi in tega ne mores urediti na mestu. Precej bedno in pac namesto da bi ga filal tam, sem sel naslednji dan z avtom v sluzbo ter ga napolnil v garazni hisi. Cene na teh polnilnicah sploh niso ugodne. Si se vedno ceneje po kilometru kot za nek dizel, ampak ne mores reci da imas neke hude prihranke tu. Ta Wien Energie polnilnica je izjemoma ugodna ponoci, med 22h in 8h, ko sem naracunal da me pride 20-80% SOC nekih 5 EUR, drugace pa cez dan cez 20. Samo pri tej moci imas pa problem, da se to polni ravno nekih 5 ur, torej vmes se ne mores ravno naspati, da bi izkoristil poceni strom, ali pa pac moras iti vec dni zapored po dve uri (zvecer ali zgodaj zjutraj), da pokrijes dnevne porabe oz. ga napolnis nazaj na vrh po daljsi poti. Skratka, ceprav je infrastruktura top (taksne in drugacne polnilnice od 11 kW do 150 kW na vsakem koraku), se ti enostavno ne splaca ukvarjati z BEV, ce nimas lastnega stroma (cene so previsoke, oz. ko so nizke, se moras res namatrati).

Zgodovina sprememb…

billy ::

Zadnje drži kot pribito. Za takšne namene se potrebujejo sistemske rešitve, ki pa zgleda še niso v interesu nobene "oblasti"...čudno.

gile ::

Na enyaqu Ionity špila plug&play, verjetno je na elroqu isto....

Gregor P ::

billy je izjavil:

Zadnje drži kot pribito. Za takšne namene se potrebujejo sistemske rešitve, ki pa zgleda še niso v interesu nobene "oblasti"...čudno.

So, na Norveškem npr., kjer investirajo milijarde v to ... in to seveda lahko počnejo, ker dobijo milijarde od nafte ipd.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

billy ::

No...norveška je izjema :)

iKst_ ::

Ni treba investirati milijard v to. Elektrika je že v obcestnih svetilkah, rešitve za javne polnilnice obstajajo in niso pretirano drage. Samo voljo je treba pokazati.

Drugače je pa napredek zelo hiter. 10 let nazaj praktično ni bilo polnilnic, danes jih najdeš v vsaki vasi, po večjih mestih pa na vsakih 100 metrov.

billy ::

jaz bi rekel da je prva ovira birokracija, potem pa bi naprej iskal krivce :)

Gregor P ::

Ko se omenja vprašanje "le prave volje", če se ponovim, od kje nam cca. 2 milijardi letno na 10 milijard podlage, kolikor je že investirala Norveška v to, da bomo omogočili vso to infrastrukturo?:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

gile je izjavil:

Na enyaqu Ionity špila plug&play, verjetno je na elroqu isto....


spila prakticno povsod, tudi na malih mestnih polnilnicah po Dunaju. Pravim da je drazje preko tega. Ves slucajno ce je tudi na Ionityu?

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

codeMonkey je izjavil:

gile je izjavil:

Na enyaqu Ionity špila plug&play, verjetno je na elroqu isto....


spila prakticno povsod, tudi na malih mestnih polnilnicah po Dunaju. Pravim da je drazje preko tega. Ves slucajno ce je tudi na Ionityu?


Ocitno ni, kul:

https://www.skoda-auto.com/apps/msptari...
https://www.ionity.eu/de

Potem je ta powerpass kar ok, ker ti pomaga v tujini. Pokritost je res dobra: https://chargemap.skoda-auto.com/210/en...

Kako je s Teslo glede tega?

Zgodovina sprememb…

BlaY0 ::

iKst_ je izjavil:

Ni treba investirati milijard v to. Elektrika je že v obcestnih svetilkah, rešitve za javne polnilnice obstajajo in niso pretirano drage. Samo voljo je treba pokazati.

Drugače je pa napredek zelo hiter. 10 let nazaj praktično ni bilo polnilnic, danes jih najdeš v vsaki vasi, po večjih mestih pa na vsakih 100 metrov.

Itak 60% folka v SLO živi v lasnih bajtah, vsi ti lahko že takoj začnejo prehod, v parih letih bi bili lahko na 25% brez nekega resnega vlaganja v infrastrukturo. Itak se bo pa vlaganje v infrastrukturo začelo ko bo procent EV rasel, in ko bomo na 25% bo infrastruktura že omogočala 50%.

iKst_ ::

Gregor P je izjavil:

Ko se omenja vprašanje "le prave volje", če se ponovim, od kje nam cca. 2 milijardi letno na 10 milijard podlage, kolikor je že investirala Norveška v to, da bomo omogočili vso to infrastrukturo?:|


Kakšni 2 milijardi letno? Zakaj točno bi rabil 2 milijardi?

1. Norveška je 2,5x večja od Slovenije (po prebivalcih). EVji imajo na Norveškem skoraj 100% težni delež med novimi (97% je zadnji podatek, če se ne motim), oz. cca. 30% med vsemi registriranimi.

2. Kdo pravi, da mora država vlagati v polnilnice? Bencinskih črpalk tudi ne postavlja država, ampak zasebna podjetja. Kakšna subvencija in davčna olajšava sicer ne bi škodila za hitrejši prehod, ampak nobene potrebe ni po milijardnih vložkih.

Gregor P ::

Zato ker Norveška vlaga ene 4 do 5 milijard letno v e-infrastrukturo, pa sem malo prilagodil cifro za našo manjšo državo. Takšna je pač njihova realnost; mi to zmoremo drugače in ceneje?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

BlaY0 ::

Itak da. 1/3 Norveške leži v arktičnem krogu, nam se s tem recimo ni treba ukvarjat. Pa tudi večja je za ene 15x (bolj pomembno v kontekstu infrastrukture kot št. prebivalstva).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

iKst_ ::

Od kje te številke, 4 do 5 milijard letno? Si mogoče zgrešil valuto in pišeš v NOK?

Pa BlaYO je lepo napisal. Država je neprimerno večja, avtomobilov imajo 15x več pa ogromno vlagajo v hitre polnilnice. Mi tukaj govorimo o AC polnilnicah na parkiriščih pred bloki in v mestnih središčih.

Gregor P ::

Tam na oddaljenih loncih imajo tudi oni še vedno probleme z infrastrukturo. Tako da je mišljen predvsem del s strnjenim večinskim prebivalstvom.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

pegasus ::

Me zanima koliko bo NIMBY scen v domačih krajih, ker polnilnice SEVAJO! :))

Gregor P ::

Saj nisem napisal nič novega, kar v tej temi že ne bi bilo objavljeno.

Tukaj v tem videu, ki je že bil pripet tu, je kar nekaj informacij o norveški zgodbi; tu mislim da omenijo 4 milijarde dolarjev letno:

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

iKst_ ::

4 milijarde dolarjev je vse skupaj, s subvencijami in olajšavami. Te so bile na Norveškem izjemno visoke (brez DDVja, subvencionirano zavarovanje, brez cestnin, free parking, zastonj polnjenje...).

Če prav vidim so subvencije in investicije v polnilnice cca. desetino tega zneska.

Gregor P ::

Večino ugodnosti so že ukinili, tako da gre verjetno kar lepo večina denarja v infrastrukturo ipd. in ne pozabi, da so pred tem investirali 10 milijard v njihov zeleni prehod.

In koliko smo mi za primerjavo?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

iKst_ ::

Video je iz Februarja 2024, izdatki pa verjetno niso ostali enaki.

starfotr ::

iKst_ je izjavil:

Ni treba investirati milijard v to. Elektrika je že v obcestnih svetilkah, rešitve za javne polnilnice obstajajo in niso pretirano drage. Samo voljo je treba pokazati.

Drugače je pa napredek zelo hiter. 10 let nazaj praktično ni bilo polnilnic, danes jih najdeš v vsaki vasi, po večjih mestih pa na vsakih 100 metrov.


Dobro, da si odprl nov profil da boš spet smetil.

6151 ::

codeMonkey je izjavil:

Skratka, ceprav je infrastruktura top (taksne in drugacne polnilnice od 11 kW do 150 kW na vsakem koraku), se ti enostavno ne splaca ukvarjati z BEV, ce nimas lastnega stroma (cene so previsoke, oz. ko so nizke, se moras res namatrati).


Na dunaju imas nocno polnjenje na 11kW brutalno poceni (pod 10 centov/kwh). Samo ta fora s karticami je res bedna.
7900X3D | 32GB | 6800 | 4 TB

billy ::

11 centov je za standard na dunaju kot pri nas 1 cent...tako da....to je skoraj zastonj potemtakem.

codeMonkey ::

Pri Wien Energie lahko vzames casovno tarifo brez narocnine in vezave kjer te nocno polnjenje pride 0,018 EUR/min za 11 kW. Cez dan je pa 0,075.

Zgodovina sprememb…

billy ::

no tako se sistemsko lotijo rešitev, ne pa pri nas v lj, ko hara petrol s 0.3 ali koliko že, na kwh...

codeMonkey ::

Teh je kar nekaj tu in imam recimo sreco da je blizu, ampak vseeno je prakticno okno poceni filanja samo 4 ure: 22h-00h ter 06h-8h, drugo, ce nimas ravno 100 kWh baterije, da se mirno naspis, je ze precej resno prilagajanje. Ne vem pa koliko ti racunajo ce avto stoji tam, nikjer ne pise.

mn ::

codeMonkey je izjavil:

Teh je kar nekaj tu in imam recimo sreco da je blizu, ampak vseeno je prakticno okno poceni filanja samo 4 ure: 22h-00h ter 06h-8h, drugo, ce nimas ravno 100 kWh baterije, da se mirno naspis, je ze precej resno prilagajanje. Ne vem pa koliko ti racunajo ce avto stoji tam, nikjer ne pise.



https://www.wienenergie.at/privat/produ...

Ali prav razumem da med 08:00 do 22:00 zaračunavajo 0,05 EUR na minuto (kar je nad 180 minut) med 22:00 in 08:00 pa nič.

Tudi na naših polnilnicah je to standard.

billy ::

pri nas je celo tako, da je pribitek nad 3 urami ne glede na to če polniš ali ne...torej max parkiranje je 3h tam...ponoči pa nič ja, ker se cilja na ljudi ki bodo spali in pač imeli avto tam.

codeMonkey ::

mn je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Teh je kar nekaj tu in imam recimo sreco da je blizu, ampak vseeno je prakticno okno poceni filanja samo 4 ure: 22h-00h ter 06h-8h, drugo, ce nimas ravno 100 kWh baterije, da se mirno naspis, je ze precej resno prilagajanje. Ne vem pa koliko ti racunajo ce avto stoji tam, nikjer ne pise.



https://www.wienenergie.at/privat/produ...

Ali prav razumem da med 08:00 do 22:00 zaračunavajo 0,05 EUR na minuto (kar je nad 180 minut) med 22:00 in 08:00 pa nič.

Tudi na naših polnilnicah je to standard.


Zgleda tako ja. Sele zdaj vidim. Ampak to je za tarifo po moci, pri casovni pa zdaj vidim da pac placujes naprej, tudi ce ne polnis, po enaki tarifi.

kow ::

Po socialnih omrezjih se veliko govori, da ima BYD vec dolga kot ga je v bilancah. Nisem pa raziskoval ali gre za blatenje ali osnovane obtozbe. Mozno, da gre za kampanjo, ker je BYD znan kot slab placnik in mocno stiska podizvajalce.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

iKst_ ::

Kitajske firme niso ravno znane po transparentnosti, tako, da verjetno ne bomo nikoli vedeli.

Me pa ne bi čudilo. BYD dela z bistveno nižjimi maržami, zelo verjetno celo negativnimi na določenih modelih. BYD sicer uporablja svoje baterije, ampak čez palec bi rekel, da ima Tesla precej bolj optimizirano proizvodnjo. Manj modelov, več skupnih delov med modeli, giga press...

Ko pogledaš številke pa vidiš, da so po prihodkih na podobnih številkah, razlike cca. 10%, s tem, da je BYD prodal 2.5x več enot.

Amapk dolg pri Kitajcih ni problem, dokler se ne zameriš partiji.

Mr.B ::

iKst_ je izjavil:

Kitajske firme niso ravno znane po transparentnosti, tako, da verjetno ne bomo nikoli vedeli.

Me pa ne bi čudilo. BYD dela z bistveno nižjimi maržami, zelo verjetno celo negativnimi na določenih modelih. BYD sicer uporablja svoje baterije, ampak čez palec bi rekel, da ima Tesla precej bolj optimizirano proizvodnjo. Manj modelov, več skupnih delov med modeli, giga press...

Ko pogledaš številke pa vidiš, da so po prihodkih na podobnih številkah, razlike cca. 10%, s tem, da je BYD prodal 2.5x več enot.

Amapk dolg pri Kitajcih ni problem, dokler se ne zameriš partiji.

Tesla v Ameriki dosega cca 80% avtomatizacije na proizvodnji liniji... na kitajskem baje 95%. BYD baje na 98%.
S tem da ima BYD vse kar rabi doma, Tesla ?

Baje pa so dvomin okoli dejaske binančne liste BYD-ja. verjento posledica, da na kitajskem še vedno niso zreduciral štvilo proizvajalcev EV-jev.
Lol se Hutiji delajo Facpalm USA:
A Navy fighter jet fell overboard Monday when the USS Harry S. Truman
aircraft carrier veered to avoid fire from the Houthis

billy ::

A mora sploh BYD karkoli poročati glede likvidnosti? itak je zadaj partija in se fila denar, z namenom uničiti konkurenco.

iKst_ ::

Mr.B, sam podatek o stopnji avtomatizacije ne pove dosti. Tudi avtomatizirani procesi so lahko bolj ali manj učinkoviti.

Lahko imaš 100% avtomatizirano proizvodnjo školjke avtomobila, ampak bo verjetno še vedno ceneje in hitreje, če človek skupaj zavari 3 velike vlitke kot robot, ki vari skupaj 500 majhnih kosov.

Mr.B ::

iKst_ je izjavil:

Mr.B, sam podatek o stopnji avtomatizacije ne pove dosti. Tudi avtomatizirani procesi so lahko bolj ali manj učinkoviti.

Lahko imaš 100% avtomatizirano proizvodnjo školjke avtomobila, ampak bo verjetno še vedno ceneje in hitreje, če človek skupaj zavari 3 velike vlitke kot robot, ki vari skupaj 500 majhnih kosov.

Ej število izdelanih avtov je BYD podal... Verjento.. vemo da Je robeot tudi fiksi strošek, ki dela 24ur/7/365, brez da se utavi ko mora delavec na WC.

Da avtomatizacije je bistveno cenejša, zato pa tudi nebo ikoli več teh klasičnih delovnih mest in to ne samo v Ameriki ampak tudi drugje.
Lol se Hutiji delajo Facpalm USA:
A Navy fighter jet fell overboard Monday when the USS Harry S. Truman
aircraft carrier veered to avoid fire from the Houthis
««
1261 / 1276
»»