Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

tomaz- ::
si pa star, da veš, kako so kočijaži trobili 
Sem moramo najprej odlepiti od tistega cca 1 procenta deleža električarjev med vsemi ostalimi, pol pa bo.

Sem moramo najprej odlepiti od tistega cca 1 procenta deleža električarjev med vsemi ostalimi, pol pa bo.

BlaY0 ::
Pravim, da trenutno ni nobenih tehničnih ovir, da pridemo do 25%. Ko bomo na 25%, ne bo več nobenih tehničnih ovir, da skočimo na 50%.
Ovire so samo v praznih glavah. Ali pa polnih... slame.
Ovire so samo v praznih glavah. Ali pa polnih... slame.

mtošev ::
Električni avtomobili so sigurno prihodnost. Za sedajnost pa bo ICE še za konce našega časa dober.

MrStein ::
Pravim, da trenutno ni nobenih tehničnih ovir, da pridemo do 25%. Ko bomo na 25%, ne bo več nobenih tehničnih ovir, da skočimo na 50%.
Ovire so samo v praznih glavah. Ali pa polnih... slame.
Zaj marsikaj ni tehničnih ovir.
Za let na luno.
Za svetovni mir.
Za kratke čakalne dobe.
...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

alekskac ::
Sem doma bogu za ritjo, vas med Litijo in Grosupljem. V sredo sem ob glavni cesti skozi naše selo mel priliko opazovat promet v času, ko grejo ljudje iz šihta (čakal na prevoz). Četrtina vseh avtov ki so pripeljali mimo, so bili električarji. Večinoma stari reno zoe, celo ena nova reno petka, dve tesla Y, in dacie (kar nekaj komadov). 2023 je bil samo en pežo ion (tega majo še vedno, ga vidim ko se peljem mimo hiše) v treh vaseh skupaj.

Malidelničar ::
Sem doma bogu za ritjo, vas med Litijo in Grosupljem. V sredo sem ob glavni cesti skozi naše selo mel priliko opazovat promet v času, ko grejo ljudje iz šihta (čakal na prevoz). Četrtina vseh avtov ki so pripeljali mimo, so bili električarji. Večinoma stari reno zoe, celo ena nova reno petka, dve tesla Y, in dacie (kar nekaj komadov). 2023 je bil samo en pežo ion (tega majo še vedno, ga vidim ko se peljem mimo hiše) v treh vaseh skupaj.
Električni dusterji so kar dobra opcija za podeželske kraje - sem jih tudi že sam nekaj opazil (reno petke pa še nobene recimo). Btw. zanimiv nov model od Dacie je zdaj Bigster, ki ponuja hibridne modele in celo kombinacijo z LPG (Vir: https://www.finance.si/avto/najvecja-da.... Kasneje verjetno tudi full-EV. Meni se zdi, da ima Dacia zanimiv pristop k elektromobilnosti in ker so bolj nizkocenovni bodo od evropskih proizvajalcev morda lažje tekmovali z prihodom Kitajcev, ki se gredo dumping na EU trgu.
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.

Gambino ::
Sem doma bogu za ritjo, vas med Litijo in Grosupljem. V sredo sem ob glavni cesti skozi naše selo mel priliko opazovat promet v času, ko grejo ljudje iz šihta (čakal na prevoz). Četrtina vseh avtov ki so pripeljali mimo, so bili električarji. Večinoma stari reno zoe, celo ena nova reno petka, dve tesla Y, in dacie (kar nekaj komadov). 2023 je bil samo en pežo ion (tega majo še vedno, ga vidim ko se peljem mimo hiše) v treh vaseh skupaj.
Dokler se plačujejo prevozni stroški! Ko bodo to ukinili (če mene vprašaš bi že morali), bodo tudi EVji preedragi za furanje na šiht tako daleč!

starfotr ::
Malidelničar je izjavil:
Sem doma bogu za ritjo, vas med Litijo in Grosupljem. V sredo sem ob glavni cesti skozi naše selo mel priliko opazovat promet v času, ko grejo ljudje iz šihta (čakal na prevoz). Četrtina vseh avtov ki so pripeljali mimo, so bili električarji. Večinoma stari reno zoe, celo ena nova reno petka, dve tesla Y, in dacie (kar nekaj komadov). 2023 je bil samo en pežo ion (tega majo še vedno, ga vidim ko se peljem mimo hiše) v treh vaseh skupaj.
Električni dusterji so kar dobra opcija za podeželske kraje - sem jih tudi že sam nekaj opazil (reno petke pa še nobene recimo). Btw. zanimiv nov model od Dacie je zdaj Bigster, ki ponuja hibridne modele in celo kombinacijo z LPG (Vir: https://www.finance.si/avto/najvecja-da.... Kasneje verjetno tudi full-EV. Meni se zdi, da ima Dacia zanimiv pristop k elektromobilnosti in ker so bolj nizkocenovni bodo od evropskih proizvajalcev morda lažje tekmovali z prihodom Kitajcev, ki se gredo dumping na EU trgu.
Dacia tudi cilja na višje cene. 30k za dacio je zelo veliko denarja.

codeMonkey ::
MB CLA, ko dodajo podporo za 400V in pa karavansko verzijo.
Ceprav, ko sem gledal review, me je klop zadaj odbila. Ne privoscim otrokom mucenja.
Ceprav, ko sem gledal review, me je klop zadaj odbila. Ne privoscim otrokom mucenja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::
Teh je ze zdaj ogromno v razlicnih cenovnih in velikostnih razredih. Imas marsikaj vse od Mokke pa do Macana

Neon87 ::
codeMonkey je izjavil:
Teh je ze zdaj ogromno v razlicnih cenovnih in velikostnih razredih. Imas marsikaj vse od Mokke pa do Macana
To ja, vendar je med ceno 30k€ in 45k€ luknja, ni nekaj vmes kar bi mi ustrezalo, druga varianta mi je predraga, prva pa ima premajhen doseg, ali kaj drugega kar ne ustreza :)

Gambino ::
codeMonkey je izjavil:
Osnovni model Y je znotraj. A ni?
Jp, Tesla Y je TOP avto, zaenkrat se v tem rangu za ta denar lahko vsi skrijejo!

BlaY0 ::
SUVi niso zanimivi :D
Mogoče zate al pa zame ne... ampak to folk hoče in na koncu boš imel zares izbiro samo še v tem segmentu.
Kaj pa kak prihajajoči SUV, ne limuzine?
Meni se zdi Elroq al pa novi Enyaq kar všečen. In je že tu. Mogoče se bodo v par letih v njih vrteli že APP 550.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()

HitroDihanje ::
Jah nič... zgleda da bomo v EU lahko samo še gume proizvajal za te kitajske avte. Mogoče smo še na tem področju zaspali...

iloveboobz ::
HitroDihanje je izjavil:
Jah nič... zgleda da bomo v EU lahko samo še gume proizvajal za te kitajske avte. Mogoče smo še na tem področju zaspali...

BlaY0 ::
Problem pri kitajskih avtih je po moje enak kot pri kitajskih telefonih - štepajo jih nenormalno hitro in starih ne apdejtajo več, ker se ne izplača. Večinoma so si precej podobni ker jim karoserije generira AI... to se že kaže kot problem, ker sploh niso več izvirni. Skratka po moje bodo dokaj hitro sami sebi postali največji sovražniki (saj to v bistvu že so - vsak dan se rodi 10 novih avto firm in 10 jih gre v stečaj).
Mene res zanima kako se bo tole obneslo v EU.
Mene res zanima kako se bo tole obneslo v EU.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()

Caracas ::

bambam20 ::

Alexius Heristalski ::
Sem doma bogu za ritjo, vas med Litijo in Grosupljem. V sredo sem ob glavni cesti skozi naše selo mel priliko opazovat promet v času, ko grejo ljudje iz šihta (čakal na prevoz). Četrtina vseh avtov ki so pripeljali mimo, so bili električarji. Večinoma stari reno zoe, celo ena nova reno petka, dve tesla Y, in dacie (kar nekaj komadov). 2023 je bil samo en pežo ion (tega majo še vedno, ga vidim ko se peljem mimo hiše) v treh vaseh skupaj.
Dacia Spring je super šparovček za regionalne ceste, nizka poraba, zelo poceni obvezno zavarovanje, poceni gume (14-palčne), skratka nizki stroški, obenem pa je baterija dovolj velika za dnevno relacijo 100 km v obe smeri. Zadaj ima tudi dovolj prostora za dva mulca in dovolj velik prtljažnik za tedensko fasungo. Čudno, da jih ni še več.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

BlaY0 ::
Alexius Heristalski je izjavil:
Čudno, da jih ni še več.
Ker jih dejansko ni za dobit. Stare variante ne prodajajo več (razen kar jih je po raznih avto netih - te lahko prešteješ na prste), nova je pa v bistvu s Kitajske (Dongfeng) in je pri nas (še) ni. Imajo pa za 2026 že napovedanega naslednika, ki bo temeljil na platformi AmpR Small (Twingo, R4, R5...) in bo proizveden v EU, možno celo da v Revozu poleg Twinga.

redtech ::
BYD moves European HQ to Hungary, sets up €250mn business and development
Iz Nizozemske se seli na Madžarsko.
BYD will set up a business and development centre in Budapest from an investment of HUF100bn (€250mn) and the government is providing a HUF20bn (50M) grant, Minister of Foreign Affairs and Trade Peter Szijjarto announced.
The move cements Hungary's status as BYD's European hub and is expected to create 2,000 new jobs. It follows the company's decision last year to build its first European manufacturing plant in Szeged, southern Hungary, a €3.6-4.1bn investment aimed at producing up to 200,000 vehicles annually in the first phase, with capacity potentially rising to 350,000.
Madžari pametno krmarijo s Kitajci, tisti vezani na Nemce pa trenutno gledajo velik klif na grafih.
Iz Nizozemske se seli na Madžarsko.
BYD will set up a business and development centre in Budapest from an investment of HUF100bn (€250mn) and the government is providing a HUF20bn (50M) grant, Minister of Foreign Affairs and Trade Peter Szijjarto announced.
The move cements Hungary's status as BYD's European hub and is expected to create 2,000 new jobs. It follows the company's decision last year to build its first European manufacturing plant in Szeged, southern Hungary, a €3.6-4.1bn investment aimed at producing up to 200,000 vehicles annually in the first phase, with capacity potentially rising to 350,000.
Madžari pametno krmarijo s Kitajci, tisti vezani na Nemce pa trenutno gledajo velik klif na grafih.

codeMonkey ::
To je bilo napovedano drzavam, ki so bile za carine. Nekako med tistimi, ki so bile proti (Slovenija, Slovaska, Madzarska in Nemcija), sta IMO zanimivi predvsem Madzarska in Slovaska mogoce. Nemcija in Slovenija imata vsaka svoje izzive (draga delovna sila ter energija na eni, ter majhnost, infrastruktura in sposobnost politikov na drugi strani).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Utk ::
Kje boš v Sloveniji dobil na novo 2000 kolk tolk kvalificiranih ljudi, in predvsem za kakšen denar.

codeMonkey ::
Ob meji s Hrvasko mogoce, ampak saj pravim, majhni smo, na koncu je Madzarska edina resna moznost za Kitajce. Drugi mozni so se sami odlocili proti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Utk ::
Nimaš šans ob meji. Če bi že v Brežicah, zarad Zagreba, boš pa tovarno postavil v Zagrebu, zakaj bi v Sloveniji.

codeMonkey ::
Hrvatje bi morali vsaj malo bolj v rit zlesti, ker so se pri glasovanju vzdrzali.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::
Drugace, ce je kdo zasledil, je Ford obupal nad svojim projektom - FNV4. Vsaj od prvotnih planov. Tu je bilo precej posla za evropske dobavitelje. Se je delalo slabih pet let na tem. Se dobro da imamo Kitajce zdaj.
Evo en link: https://www.reuters.com/business/autos-...
Evo en link: https://www.reuters.com/business/autos-...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

telexdell ::
Kje boš v Sloveniji dobil na novo 2000 kolk tolk kvalificiranih ljudi, in predvsem za kakšen denar.
A ne prihaja tudi nekaj 100 specialistov zdravstva, tehnike, astronomije... dnevno ilegalno k nam. Po številkah ilegalcev prej mislim, da bo bistveno večji pritisk na visokokvalificirana delovna mesta, kot jih bomo uspeli na novo odpirati. Zato niča strahu- odpreti meje ne full, pa bodo problemi izginili.
Sarcasm off
codeMonkey je izjavil:
Ob meji s Hrvasko mogoce, ampak saj pravim, majhni smo, na koncu je Madzarska edina resna moznost za Kitajce. Drugi mozni so se sami odlocili proti.
Hrvaška je kadrovsko izčrpana- ljudje so šli na zahod. BiH je kadrovsko izčrpana- ljudje so šli na zahod. Srbi "neče, da rade, nego da zarade..." zato so bolj doma. Uvažamo pa Nepalce, Indijce, Filipince... Poleg pa prihajo pretežno Muslimani, da jim dajemo podporo, počasi pa nam bodo oni dajali toliko, da bomo še lahko delali za njih...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

alekskac ::
Danes sem prvič v živo videl Dongfeng Box. Svetlo modre metalik barve, parkiran pri ZD LJ Polje, zgleda da ga ima nekdo ki tam dela, ali pa v lekarni. Prostorna kabina, širok voz za svojo dolžino. Res lep avto, papa likes.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

alekskac ::
Večinoma so si precej podobni ker jim karoserije generira AI... to se že kaže kot problem, ker sploh niso več izvirni.
Mene res zanima kako se bo tole obneslo v EU.
Dongfeng Box je v živo super prijeten na pogled, vsaj meni. Ni agresivnih oblik kot pri enih japoncih, in bolj prijeten na oko kot večina korejcev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

Buggy ::
Su7 MAX zgleda se dolgo ne bo v SI. Me je zacel pa rajcat A290, ki ima moznost tudi oddajanja iz baterije v omrezje, kar je v mojem primeru dost zanimiva stvar glede na to, da imam v kompletu, ko se bom odlocil za EV izbrano tudi resitev elektrarne in resitve, ki omogocajo - Vehicle-to-Grid (V2G). Ce bo kitajc ponudil kej podobno licnega in ne bo SUV..sem pa tud kewl.

DamijanD ::
Nekdo je par dni nazaj napisal da ima R5 (in sklepam, da to velja tudi za A290) V2G samo na papirju, da še ne vem kdaj/če sploh ga bodo omogočili - ne vem pa iz kje je ta podatek.

starfotr ::
Kje boš v Sloveniji dobil na novo 2000 kolk tolk kvalificiranih ljudi, in predvsem za kakšen denar.
Revoz nehamo subvencionirat in se bo reno umaknil. Pa lahko tovarno in delavce kupi kak kitajec.
Mahle je odpustil ogromno ljudi. Se pač kupi del tovarne in noter naseli kitajce ter naše odpuščene delavce.
Lakirnica je prazna...
In tako dalje.

fikus_ ::
Revoz naj bi se po tihem prodajal, celo pogovarjali naj bi se z Kitajci, pa ni bilo kaj iz tega, sedaj se pripravljajo na proiznvodnjo el. Cliota ali Twingota, še enega Nissana bi naj tam delali.
Magna je tudi dobila delo, tako da bo delo tudi za MB lokacijo.
Magna je tudi dobila delo, tako da bo delo tudi za MB lokacijo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

BlaY0 ::
Večinoma so si precej podobni ker jim karoserije generira AI... to se že kaže kot problem, ker sploh niso več izvirni.
Mene res zanima kako se bo tole obneslo v EU.
Dongfeng Box je v živo super prijeten na pogled, vsaj meni. Ni agresivnih oblik kot pri enih japoncih, in bolj prijeten na oko kot večina korejcev.
Nisem mačji tip, na sredinskem displeju bi imel raje lamo ali kenguruja

...jih je pa trenutno ene 100 parkiranih v Luki Koper.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()

Alexius Heristalski ::
Ker jih dejansko ni za dobit. Stare variante ne prodajajo več (razen kar jih je po raznih avto netih - te lahko prešteješ na prste), nova je pa v bistvu s Kitajske (Dongfeng)
Tudi stara različica je bila iz Kitajske - Dongfeng Nanobox (osnova Renault Kwid).
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

a_borlak ::

BlaY0 ::
Alexius Heristalski je izjavil:
Ker jih dejansko ni za dobit. Stare variante ne prodajajo več (razen kar jih je po raznih avto netih - te lahko prešteješ na prste), nova je pa v bistvu s Kitajske (Dongfeng)
Tudi stara različica je bila iz Kitajske - Dongfeng Nanobox (osnova Renault Kwid).
Tega nisem vedel. Zanimivo pa potrjuje mojo ugotovitev... stari spring je bil v prodaji od 2020, 2024 je bil tu že novi (čeprav ga pri nas dejansko še danes ni), za 2026 je pa napovedan že naslednik. Skratka povprečno pretečejo 3 leta in je kitajski avto/telefon pasé.

Gregor P ::
Dacii Spring naj le omogočijo normalen pospešek in da gre lahko vsaj 140 km/h, pa bo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).