Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

Caracas ::
https://x.com/jbulltard1/status/1914787...
I just had a moment to dig through $TSLA numbers. Automotive revenue which is 90% of the business at Tesla, here
Q1 2022 - 15.5B
Q1 2023 - 18.9B
Q1 2024 - 16.5B
Q1 2025 - 12.9B
Yes, Tesla had its worst Q1 auto revenue in 4 years & some still consider it a growth story.......
I just had a moment to dig through $TSLA numbers. Automotive revenue which is 90% of the business at Tesla, here
Q1 2022 - 15.5B
Q1 2023 - 18.9B
Q1 2024 - 16.5B
Q1 2025 - 12.9B
Yes, Tesla had its worst Q1 auto revenue in 4 years & some still consider it a growth story.......

kow ::
Stevilke brez konteksta ne povejo nic.
- brand damage
- v Q1 so proizvodnjo ustavljali za nov model Y (najbolj prodajan avto na svetu) v tovarnah na vseh celinah
- itak so all in v robotaksiju (cyber cab pride verjetno nekje sredi 2026)
Bomo videli julija/avgusta, ko bodo zagnali service v Austinu. Ce bo deloval dovolj dobro, da zacnejo skalirati.
Osnovno vprasanje je samo, ce se lahko Tesla s svojim pristopom pribliza zanesljivosti Waymota. Gotovo imajo cenejso resitev.
Zdi se, da je bila glavna napaka cybertruck, ki se ne prodaja dobro.
- brand damage
- v Q1 so proizvodnjo ustavljali za nov model Y (najbolj prodajan avto na svetu) v tovarnah na vseh celinah
- itak so all in v robotaksiju (cyber cab pride verjetno nekje sredi 2026)
Bomo videli julija/avgusta, ko bodo zagnali service v Austinu. Ce bo deloval dovolj dobro, da zacnejo skalirati.
Osnovno vprasanje je samo, ce se lahko Tesla s svojim pristopom pribliza zanesljivosti Waymota. Gotovo imajo cenejso resitev.
Zdi se, da je bila glavna napaka cybertruck, ki se ne prodaja dobro.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Caracas ::
LOL, ti si res... pada jim že drugo leto in to orng, so 18% nižje kot so bili leta 2022...

kow ::
Ne mores selektivno izbrati cetrletja. Daj se Q4. Poleg tega delnica ne more odrazati samo automotive businessa, ce pa BESS ni vec zanemarljiv del.
Tesla annual revenue for 2024 was $97.69B, a 0.95% increase from 2023.
Tesla annual revenue for 2023 was $96.773B, a 18.8% increase from 2022.
Tesla annual revenue for 2022 was $81.462B, a 51.35% increase from 2021.
Dejansko jim bo letos prvic padel revenue. Inflation adjusted, jim je pa ze lani, ja.
Za letos so glavna vprasanja:
- kako se bo prodajal Tesla 3
- kako se bo prodajal Cybertruck
Model Y se bo skoraj gotovo dobro prodajal kot nov model z odlicnimi review-ji.
Tesla annual revenue for 2024 was $97.69B, a 0.95% increase from 2023.
Tesla annual revenue for 2023 was $96.773B, a 18.8% increase from 2022.
Tesla annual revenue for 2022 was $81.462B, a 51.35% increase from 2021.
Dejansko jim bo letos prvic padel revenue. Inflation adjusted, jim je pa ze lani, ja.
Za letos so glavna vprasanja:
- kako se bo prodajal Tesla 3
- kako se bo prodajal Cybertruck
Model Y se bo skoraj gotovo dobro prodajal kot nov model z odlicnimi review-ji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Caracas ::
Še sam si s številkami potrdil da niso več growth story :). Ne samo da stagnirajo, krčijo se. 1% nominalne rasti v letu 24, lol... Inflacija v USA je bila cca 5%. 2023 je bilo zadnje leto rasti. Ampak ja, ti kar glavo v pesek, meni je vseeno. T3 je pa sicer fajn za vozit.

mehatronik12 ::
https://www.24ur.com/novice/gospodarstv...
Malo objektivne številke:
==> Dobiček 360 m.
==> Za CO2 kupone je dobila Tesla 522 m
Torej top EV firma ki ima znamko na ravni Iphone (ime se plača...), ki avte prodaja z povrprečno ceno 50-60k€ ne more ustvariti dobička brez pomoči vseh možnih subvenicj za EV + CO2 kuponov.
Malo objektivne številke:
==> Dobiček 360 m.
==> Za CO2 kupone je dobila Tesla 522 m
Torej top EV firma ki ima znamko na ravni Iphone (ime se plača...), ki avte prodaja z povrprečno ceno 50-60k€ ne more ustvariti dobička brez pomoči vseh možnih subvenicj za EV + CO2 kuponov.

kow ::
Ze leta niso bili bolj growth story. Dejansko zrtvujejo velik del biznisa, da zgradijo velik prihodnji revenue stream. Kar seveda ne pomeni, da jim bo uspelo. Ne vem, ce je ze kdaj tako ogromna firma izbrala tako tvegano pot. Musk je norc.

billy ::
ne, zato vprašanje.
Ampak trump niža carine za kitajsko, musk se posveti tesli...sigurno bo vsaj malo narasla delnica.
Ampak trump niža carine za kitajsko, musk se posveti tesli...sigurno bo vsaj malo narasla delnica.

kow ::
Mimogrede, a Tesle 3 v EU so iz ZDA in/ali kitajske? Ce Trump doseze, da EU zniza carine na avtomobile iz ZDA, to pomeni da se Tesli marza poveca?

kow ::
Drugace so pri Tesli nehali posodabljati FSD za obstojeco floto, kar 99% pomeni, da se prakticno cel team fokusira na novo verzijo za launch v Austinu. Ta bo imel dodatni input (audio).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Mr.B ::
ne, zato vprašanje.
Ampak trump niža carine za kitajsko, musk se posveti tesli...sigurno bo vsaj malo narasla delnica.
Je
Lol se Hutiji delajo Facpalm USA:
A Navy fighter jet fell overboard Monday when the USS Harry S. Truman
aircraft carrier veered to avoid fire from the Houthis
A Navy fighter jet fell overboard Monday when the USS Harry S. Truman
aircraft carrier veered to avoid fire from the Houthis

kow ::
Pricakoval bi tudi, da bodo relativno hitro v Tesle dali tudi grok. Zdi se skoraj samoumevno, da bi lahko marsikatero nastavitev spremenil glasovno, da se ne rabis ukvarjati z meniji. Narediti tak feature se ne zdi tako tezko, ga je pa veliko tezje povsem zglancati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

kow ::
Problem je se vedno latenca, ker potrebujes lokalnega agenta, ki se tudi prvic odzove zelo hitro. Vsaj za res dobro izkusnjo.

kow ::
Lokalno je vedno bolje. Samo potem rabis cim manjsi model groka, ki je ves cas nalozen v HW. Avti so res postale tehnoloske igrace, kar je seveda slabo s stalisca cene vzdrzevanja. Bodo pa featureji noro dobri.

Alexius Heristalski ::
Včeraj sem na cesti videl novega Y, črne barve. Hud.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

pegasus ::
https://insideevs.com/features/757408/e... ... Shocking ... Mercedes je opazil nas, modelarje. Upam da še v tem desetletju dobimo kak uporaben ev van.

codeMonkey ::
Kaj je pa narobe z Buzzom? Mercedesov bo samo drazji.
Mi je pa zanimivo kako nihas med Aptero in kombiji :D
Mi je pa zanimivo kako nihas med Aptero in kombiji :D
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

pegasus ::
Pač moraš met opcije odprte ... Aptera je ideal, realnost je pa realnost. Trenutno sem sicer z metrom v ionikih in gruntam, če lahko vso svojo kramo zložim vanje ...
Buzz bo zanimiv po ene par iteracijah, trenutno bi bilo potovanje z njim 2000km+ preveč omejujoče.
Buzz bo zanimiv po ene par iteracijah, trenutno bi bilo potovanje z njim 2000km+ preveč omejujoče.

codeMonkey ::
Ne vem kako bo bistveno boljsi, ker je pac vsak kombi opeka. Ima 200 kW polnjenje, 91 kWh baterijo. Na Bjornovem testu je naredil 1000 km challenge v 10:30 in to v slabsem vremenu. Je rekel da bi bil drugace pri 10:20 z model X in ostalimi MEB vozili, ker tako hitro polni. Ne vem no. Ce te to ovira, potem ne rabis prevec gledati se kaksnih 10 let.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

BT52 ::
Je v trenutnih arhitekturah možno imet lokalnega Groka? za multimodalni model? Lahko naredijo mogoče "hevristični" model, ki je destiliran iz večjega modela, da bi šel v kakih 50W. Tole ni trivijalno. Skoraj bolje, da imajo starlink antene in požreč 300ms laga.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()

codeMonkey ::
Če gledam vw, je id7 bolj smiselna opcija.
Ja, ampak govoris o tem da rabis prostor. Limuzine bodo vedno boljse pri porabi, oz. voznji na dolge poti. Mercedesov kombi ne bo nicesar tu spremenil. Ali pa iteracije
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

pegasus ::
Ha? Trenutno od vw edini, ki ni absoltuno odbijajoč.
In ja, rabim prostor, dolžino, ne pa volumen in višino ... Mercedez novička je bila sam tolk zanimiva, da so poudarili aerodinamiko. Bomo videli, kaj bodo na koncu ponudili.
In ja, rabim prostor, dolžino, ne pa volumen in višino ... Mercedez novička je bila sam tolk zanimiva, da so poudarili aerodinamiko. Bomo videli, kaj bodo na koncu ponudili.

codeMonkey ::
Zanimivo. Meni je pa Buzz edini, ki nekako zgleda OK. ID.7 pogojno, ce je karavan.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::
Mi je pa zanimivo zgoraj kako je Grok integracija game changing. :D
Mercedes je ze nekaj casa integriral AI asistenta, l. 2023 pa ga razsiril tudi z integracijo ChatGPT.
Mercedes je ze nekaj casa integriral AI asistenta, l. 2023 pa ga razsiril tudi z integracijo ChatGPT.

kow ::
Tehnologija ni sama sebi namen. Kaj ti ta asistent omogoca?
Upam, da ne ciljas na ta jajca?
Kolikor razumem so tukaj sledeci problemi:
- potrebna je izjemno nizka latenca
- razumeti mora anglescino ljudi z prakticno vsemi naglasi, piskajoce glasove, jecljajoce ljudi itd. (skratka top shit nevronsko mrezo za razpoznavanje govora), out filtrirati mora znati radio itd itd.
- mora biti agent
Primeri:
"grok, when i arrive at the destination, enable dog mode"
"grok, disable auto wipers, set speed 4"
"grok, increase regeneration level"
"grok, open all windows"
"grok, open glove compartment"
"grok, reroute to the nearest KFC"
"grok, give me weather report at the arrival"
"grok, reduce audio"
Zdej, kaj folk med voznjo v resnici tipka, niti ne vem. Morda bi lahko ustno zahteval playlisto (za spotify ipd)?
Upam, da ne ciljas na ta jajca?
Kolikor razumem so tukaj sledeci problemi:
- potrebna je izjemno nizka latenca
- razumeti mora anglescino ljudi z prakticno vsemi naglasi, piskajoce glasove, jecljajoce ljudi itd. (skratka top shit nevronsko mrezo za razpoznavanje govora), out filtrirati mora znati radio itd itd.
- mora biti agent
Primeri:
"grok, when i arrive at the destination, enable dog mode"
"grok, disable auto wipers, set speed 4"
"grok, increase regeneration level"
"grok, open all windows"
"grok, open glove compartment"
"grok, reroute to the nearest KFC"
"grok, give me weather report at the arrival"
"grok, reduce audio"
Zdej, kaj folk med voznjo v resnici tipka, niti ne vem. Morda bi lahko ustno zahteval playlisto (za spotify ipd)?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

kow ::
Pa se to, acea report za marec:
EU BEV market share
Q1 2024: 12.0%
Q1 2025: 15.2%
EFTA (Norveska, Islandija, Svica, Lihtenstajn) BEV market share:
Q1 2024: 37.8%
Q1 2025: 46.6%
Komentar "skeptikov"?
EU BEV market share
Q1 2024: 12.0%
Q1 2025: 15.2%
EFTA (Norveska, Islandija, Svica, Lihtenstajn) BEV market share:
Q1 2024: 37.8%
Q1 2025: 46.6%
Komentar "skeptikov"?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

codeMonkey ::
Tehnologija ni sama sebi namen. Kaj ti ta asistent omogoca?
Upam, da ne ciljas na ta jajca?
Kolikor razumem so tukaj sledeci problemi:
- potrebna je izjemno nizka latenca
- razumeti mora anglescino ljudi z prakticno vsemi naglasi, piskajoce glasove, jecljajoce ljudi itd. (skratka top shit nevronsko mrezo za razpoznavanje govora), out filtrirati mora znati radio itd itd.
- mora biti agent
Primeri:
"grok, when i arrive at the destination, enable dog mode"
"grok, disable auto wipers, set speed 4"
"grok, increase regeneration level"
"grok, open all windows"
"grok, open glove compartment"
"grok, reroute to the nearest KFC"
"grok, give me weather report at the arrival"
"grok, reduce audio"
Zdej, kaj folk med voznjo v resnici tipka, niti ne vem. Morda bi lahko ustno zahteval playlisto (za spotify ipd)?
To je pa sploh ze leta nazaj integrirano, ker pac ni nek AI oz. je bilo dosegljivo pred LLM in zato tudi tezav z latenco ni bilo. Nekoliko z razumljivostjo, to je res. Point je da dobis vec, npr. ko se sam peljes, da se pogovarjas o kaksni temi, da se kaj naucis, ali pa ucis tujega jezika ipd.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::

kow ::
Ne se smesit. Ta jajca noben priseben ne bo uporabljal. Pokazi mi uporabo med voznjo na avtocesti. Seveda med pogovorom s sovoznikom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

codeMonkey ::
Madona si trd. Ti se smesis, ker si dal beden primer s komandami, medtem, ko je posnetek kjer voznica debatira o filmih, ki bi jih lahko gledala v nekem mestu, njihovem predvajanju in vsebini beden. Imeti LLM za glasovne komande je sele bedno in smesno. In zdaj bos dlakocepil tukaj, ceprav si v osnovi zabluzil.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Utk ::
Voice commande ima moj leaf iz 2017, pa verjetno je imel tudi že leta 2013, dvomim da so potem nek upgrade delali. Šip in brisalcev sicer ne bo prižigal, ampak radio, telefon in navigacija pa (v teoriji) deluje. Ostalo bi bilo pač stvar sw. Če razume "call đorđević" ni razloga da ne bi razumel "open windows".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

pegasus ::
Pa kdo zavraga se želi pogovarjat z avtom? A smo res tako zabredli kot družba?
Poglejte si raje Kino's Journey ... dokler ne bodo avti sposobni debat kot Hermes, naj bodo raje tiho.
Poglejte si raje Kino's Journey ... dokler ne bodo avti sposobni debat kot Hermes, naj bodo raje tiho.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: pegasus ()

Utk ::
Jaz včasih uporabim "call..." Če kličem nekoga, ki ga nimam med shortcuti. Iskat po imeniku je res bedno.

codeMonkey ::
Evo, stiri leta staro:
Stojim za tem, da je point imeti dobrega sopotnika/sogovorornika, od katerega nekaj imas. Komande so bile cisto zadovoljive ze prej. In Tesla tu od nekdaj zaostaja za MBUX-om. Game changing torej ne bo, ker obstaja. Lahko pa bo nekoliko boljse v izvedbi seveda.
Jaz bi se, zakaj ne. Zakaj bi s tem zabredli? A smo kot druzba boljsi, ce smo v avtu sami in namesto da bi imeli koristen pogovor, poslusamo random komercialno postajo z reklamami, kot vecina? In tudi ce ze, avto je relativno intimen prostor, in je v osnovi se najmanj cudna stvar za integracijo take zadeve. Precej manj kot Siri na vlaku, ce te te stvari odvracajo.
Stojim za tem, da je point imeti dobrega sopotnika/sogovorornika, od katerega nekaj imas. Komande so bile cisto zadovoljive ze prej. In Tesla tu od nekdaj zaostaja za MBUX-om. Game changing torej ne bo, ker obstaja. Lahko pa bo nekoliko boljse v izvedbi seveda.
Pa kdo zavraga se želi pogovarjat z avtom? A smo res tako zabredli kot družba?
Poglejte si raje Kino's Journey ... dokler ne bodo avti sposobni debat kot Hermes, naj bodo raje tiho.
Jaz bi se, zakaj ne. Zakaj bi s tem zabredli? A smo kot druzba boljsi, ce smo v avtu sami in namesto da bi imeli koristen pogovor, poslusamo random komercialno postajo z reklamami, kot vecina? In tudi ce ze, avto je relativno intimen prostor, in je v osnovi se najmanj cudna stvar za integracijo take zadeve. Precej manj kot Siri na vlaku, ce te te stvari odvracajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

pegasus ::
Ne, poslušaš klasično glasbo ali pa kake podcaste, recimo od Lexa. Posebej tisti nad 5 ur dobro sedejo, ker se jim lahko res posvetiš.

codeMonkey ::
Omenjal si druzbo, zdaj pa si sel k nekim osebnim preferencam. Pa ce ze, podcasti so tudi slabsi v osnovi, ker ti ne diktiras podrobnosti teme, ampak samo vsebino konzumiras.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
codeMonkey je izjavil:
Madona si trd. Ti se smesis, ker si dal beden primer s komandami, medtem, ko je posnetek kjer voznica debatira o filmih, ki bi jih lahko gledala v nekem mestu, njihovem predvajanju in vsebini beden. Imeti LLM za glasovne komande je sele bedno in smesno. In zdaj bos dlakocepil tukaj, ceprav si v osnovi zabluzil.
Nic nisem zabluzil. Smesis se ti, ki trdis da je software v trenutnih vozilih sposoben zahteve, ki sem jih podal v startu (se pri telefonih nisem opazil tako dobrih agentov). Poleg tega nisem nikjer trdil, da za glasovne komande potrebujes (samo) LLM.
Mimogrede, tale tvoj Mercedes marketing video - ze sam voice je ogabno robotski. Sam ne bi nikoli poslusal takega bedasto robotskega glasu. Pa da ponavlja stavke robotsko ipd.
Ze sam "hej mercedes" ali "grok" je v bistvu zgreseno. Pritisnes gumb na volanu in poves kaj hoces - dosti bolj smiseln pristop.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

billy ::
grok-a mi pač ne razumemo, ker smo old skul. Jaz še za klice ne uporabljam voice command, kamoli da bi avtu rekel kaj "naj dela".
medtem ko mladini pa lahko da to postane všeč. oz celo mus.
medtem ko mladini pa lahko da to postane všeč. oz celo mus.

mehatronik12 ::
Sej pa to že obstaja, jaz uporablam že enih 6 let brez problema z skoraj vse (klicanje, navigavija, radio, branje id odgovarjanje na emajle, teams, youtube,....).
Nevem zakaj bi to naj bila pri Tesli revolucija :D!?
==> nekaj je pač treba nabijat da delnica gre malo gor :D, ker kot zgleda z poceni modelom itak nebo nič, z robotaxiji pa tud ne kaže ravno nekaj....
Zakaj pa je potrebno rečt, hey google, al pa hey mercedes, itd... pa je iz čist preprostega razloga, ker te po evropskih direktivah ne smejo snemat/poslušat cel čas, samo če jim daš dovoljenje zato ;).
Nevem zakaj bi to naj bila pri Tesli revolucija :D!?
==> nekaj je pač treba nabijat da delnica gre malo gor :D, ker kot zgleda z poceni modelom itak nebo nič, z robotaxiji pa tud ne kaže ravno nekaj....
Zakaj pa je potrebno rečt, hey google, al pa hey mercedes, itd... pa je iz čist preprostega razloga, ker te po evropskih direktivah ne smejo snemat/poslušat cel čas, samo če jim daš dovoljenje zato ;).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mehatronik12 ()

billy ::
Ker grok "razume" vse kar mu rečeš, voice command v avtu pa le to kar ima vnaprej sprogramirano.
to je kot primerjava google iskanja z AI .. saj oboje deluje:)
to je kot primerjava google iskanja z AI .. saj oboje deluje:)