» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1224 / 1226
»»

billy ::

Saj veš...za hlapce je tuj gospodar vedno bil boljši.

Caracas ::

Če se ne bi prodali bi propadli že 2 leti nazaj. Tolčejo izgubo že nekaj časa.

endelin ::

Verjetno bo propadlo še kar nekaj podjetij zaradi počasnejšega EV prehoda kot je kazalo. A ma ta posel sploh prihodnost neke domače polnilnice ki jih verjetno dobiš iz kitajske za veliko manj

Bivši lastnik je cashoutal v penzijo :p

kow ::

V takih primerih je veliko odvisno kam je/bo vlozil pridobljeni kapital. Da bi slovenska firma imela neko konkurencno prednosti pri AC polnilnicah, si je tezko predstavljati. Koliko je tukaj sploh visoke tehnologije?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

tomlin ::

NekdoPach je izjavil:

(bivši) Etrel gre v likvidacijo
https://siol.net/avtomoto/novice/sok-za...


Izguba, izguba, prehiter pohlep po zaslužku naredijo svoje. Bomo večina ostali kar na fosilnih bencinarjih in dizelaših :-)
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman

kow ::

Vceraj sem se peljal v elektricnem taksiju (Kia Niro). Taksist je razlagal da je imel v startu tezave z racunalnikom, sicer pa je zelo zadovoljen in se samo cudi taksistom dizelasem, ker mu niso konkurencni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

endelin ::

Dober timing prejšnjih lastnikov etrela. A se ve kolko mio so dali švicarji za polnilnice?

kow je izjavil:

Vceraj sem se peljal v elektricnem taksiju (Kia Niro). Taksist je razlagal da je imel v startu tezave z racunalnikom, sicer pa je zelo zadovoljen in se samo cudi taksistom dizelasem, ker mu niso konkurencni.

Je težava nakupna cena? Veliko taksistov ima precej stare avte

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

hojnikb ::

kow je izjavil:

Vceraj sem se peljal v elektricnem taksiju (Kia Niro). Taksist je razlagal da je imel v startu tezave z racunalnikom, sicer pa je zelo zadovoljen in se samo cudi taksistom dizelasem, ker mu niso konkurencni.

se vedn verjamejo mite in za to drago placujejo..
#brezpodpisa

kow ::

endelin je izjavil:


Je težava nakupna cena? Veliko taksistov ima precej stare avte


Ce se ne motim, je omenil 50k. V treh letih je prevozil 150k km. Na koncu visja cena ni tako pomembna, ker pri gorivu na mesec prisparas od oka 700e. Velikost baterije (60+ kwh) je za taksiranje po ljubljani vec kot dovolj. Dnevno naredi cirka 200km. Omenil je tudi, da je voznja zaradi vecjega navora veliko lazja, ker hitreje skocis na drugi pas ipd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Verjetno bi prišel bolje skozi, če bi si umislil kakšnega Toyotinega hibrida. Že v štartu bi takrat dal 25k manj. Obenem bi se tako izognil tudi vsem posebnostim električarjev.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Mi pokazes Toyotinega hibrida za 25k? Kateremu problemu pa bi se izognil?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

deco16 ::

Niro ni bil 50k - subvencija. Razlike z toyotinim hibridom ni tolk velka.

Čist ok avto, mogoče ga malo prostor heca, ok no mal večji je kot kona.

Gregor P ::

kow je izjavil:

Mi pokazes Toyotinega hibrida za 25k? Kateremu problemu pa bi se izognil?

Takrat ko je on kupoval to, so bile najbrž tudi nove hibridne Toyote cenejše. Celo pod 25k. Pa imeli so neke akcije minus 2000 evrov ipd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Kolikor pomnim zgodovino je bilo ravno obratno. Pred 3 leti so bili avtomobili zelo dragi, ker je globalna proizvodnja zaradi korone padla za vec kot 10m avtomobilov.
Poleg tega tale Kia ni bila oskubljena, ampak je imela precej opreme. Taksnega Toyotine hibrida ne dobis danes pod 30k, pa je lahko ne vem kaksna akcija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Jaz lahko zagotovim, da so bili recimo leta 2019 hibridne Toyote pod 25k in to z višjim paketom opreme, ko so prišle ven npr. njihove povsem nove Corolle - drugače so bile pod 20k z osnovnim paketom. Ok dražje so bile le tiste z 2.0 motorjem in najboljšim možnim paketom opreme, ki pa jih vsaj taksist običajno ne rabi. Ne spremljam pa sedaj cen vsakodnevno, ampak tudi če je danes 30k, potemtakem bi takoj prihranil 20k. Govora pa je o času v preteklosti, ko je taksist kupil ta predrag EV. Da sploh ne izgubljam besed o priročnosti večjega dosega za taksista, da lahko naredi čim več voženj naenkrat.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Mr.B ::

Gregor P je izjavil:

kow je izjavil:

Mi pokazes Toyotinega hibrida za 25k? Kateremu problemu pa bi se izognil?

Takrat ko je on kupoval to, so bile najbrž tudi nove hibridne Toyote cenejše. Celo pod 25k. Pa imeli so neke akcije minus 2000 evrov ipd.

msiliš hibrida na LPG ?
Hibrid ripa Prius , so totlano neuporabni za taksije... Imajo premajhno baterijo in so splošno nateg kupcev klasik, ki bi radi imeli zeleno nalepko... Ciklov polnenja in praznenja je enostavno preveč...


Ima pa Toyota ti EV z imenom Taxi bZ4X s štartno baterijo 71,4 kWh ter EAER City 583–688 km. osnovni model 36500€
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Gregor P ::

Ne, sam ciljam na Toyotine hibridne karavane, ki so vsaj po mojem še najbolj zanimivi za taksiste.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

MikeRotch ::

Najcenejša Corolla hibrid na avto.net je 31 jurjev (nova seveda). Oz. 25,5k, ko odbiješ DDV.

Tesla Model 3 s subvencijo in odbitim DDV pride 26k. Kia Niro prav tako. Če malo pogledaš za kakšno akcijo pa dobiš kakšnega ID4, Hyundaja itd. še ceneje.

Razlike pri gorivu je cca. 4-5EUR na 100km.

Pri 150.000km je to 6000-7500EUR razlike v prid EVju.

Pa preden se kdo vtakne v doseg. 50.000km letno pomeni manj kot 200km na dan. Pri mestni in primestni vožnji lahko polniš vsak drugi dan.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MikeRotch ()

kow ::

Gregor P je izjavil:

Jaz lahko zagotovim, da so bili recimo leta 2019 hibridne Toyote pod 25k in to z višjim paketom opreme, ko so prišle ven npr. njihove povsem nove Corolle - drugače so bile pod 20k z osnovnim paketom. Ok dražje so bile le tiste z 2.0 motorjem in najboljšim možnim paketom opreme, ki pa jih vsaj taksist običajno ne rabi. Ne spremljam pa sedaj cen vsakodnevno, ampak tudi če je danes 30k, potemtakem bi takoj prihranil 20k. Govora pa je o času v preteklosti, ko je taksist kupil ta predrag EV. Da sploh ne izgubljam besed o priročnosti večjega dosega za taksista, da lahko naredi čim več voženj naenkrat.


Ti lahko zagotovis karkoli, ampak v tem primeru steje cena nove Toyote leta 2022. Danes je cena (z opremo) preko 30k, cena Kia je tudi nizja. Tvoj izracun je zato potegnjen iz riti, zato tudi spreminjas temo. Vecji doseg taksistu ne pomaga prav nic, ker dela povprecno cirka 200km na dan. Dosega mu nikoli ne zmanjka - tako mi je rekel. Ne vidim razloga, da mu ne bi verjel.

Gregor P ::

Ja saj ti rad vsakemu verjameš na besedo; še posebno kakšnemu Musku>:D

Ampak gremo nazaj na temo, torej EV.


P.S.: članek o Toyotah iz leta 2019: Vstopna corolla ... hibrid (avtomatski menjalnik!) pa od 18.990 evrov, kar je mimogrede občutno manj kot je bila pred leti cena hibridnega aurisa ob njegovi uradni predstavitvi. In pa na uradni Toyotini strani, verjetno od tam nekje leta 2019, hibridna Corolla TS:
REDNA CENA: 23.350 €, AKCIJSKA CENA: 20.740 €.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Mr.B ::

Gregor P je izjavil:

Ja saj ti rad vsakemu verjameš na besedo; še posebno kakšnemu Musku>:D

Ampak gremo nazaj na temo, torej EV.


P.S.: članek o Toyotah iz leta 2019: Vstopna corolla ... hibrid (avtomatski menjalnik!) pa od 18.990 evrov, kar je mimogrede občutno manj kot je bila pred leti cena hibridnega aurisa ob njegovi uradni predstavitvi. In pa na uradni Toyotini strani, verjetno od tam nekje leta 2019, hibridna Corolla TS:
REDNA CENA: 23.350 €, AKCIJSKA CENA: 20.740 €.

Da samo od leta 2019 do leta 2025 so se cene rabljenih avtov, verjento no zahotovo pridobile ene 30-50% na ceni... Zakaj bi tudi kupil hibrida iz leta 2019, kjer bom zagotovo MORAL menjati baterijo.
Hibridi no EV so nateg. Če se hočeš voziti po mestu s corolla hybrid s čisto EV načinom z 1.3 kWh kapaciteto....
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Gregor P ::

Ta del sem samo odgovoril na očitek, da sem si izmišljeval cene iz takratnega obdobja.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Mr.B ::

Gregor P je izjavil:

Ta del sem samo odgovoril na očitek, da sem si izmišljeval cene iz takratnega obdobja.

Ok.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

kow ::

Ocitek je bil precej vecji. Raje ne bom pojasnil, ker bi te uzalil.

Me pa zanima, ce mi lahko naracunas kako taksistu v ljubljani lahko zmanjka energije v bateriji. Koliko vozenj pa mislis da naredi na dan in kaksna je povprecna dolzina voznje? Hvala za razlago!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Malidelničar ::

Fantje (in Hypathia), a to ste videli?

Več kot pol milijarde vredni projekt avtonomnih vozil na Hrvaškem dobiva prve obrise
Gradnja nove tovarne je stekla v bližini Zagreba, prve avtomobile je v hrvaški prestolnici mogoče pričakovati spomladi prihodnje leto.
Hrvaško podjetje Verne, za katerim stoji tudi tamkajšnji poslovnež in lastnik podjetja Rimac, Mate Rimac, je tudi uradno začelo graditi novo tovarno...
https://www.finance.si/pmm/vec-kot-pol-...

Sem šel gledat, dobili so tudi EU sredstva:
https://www.letsverne.com/page/eu-fundi...

Torej, je realno? :|
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.

Gregor P ::

kow je izjavil:

Ocitek je bil precej vecji. Raje ne bom pojasnil, ker bi te uzalil.

Me pa zanima, ce mi lahko naracunas kako taksistu v ljubljani lahko zmanjka energije v bateriji. Koliko vozenj pa mislis da naredi na dan in kaksna je povprecna dolzina voznje? Hvala za razlago!

Naj te spomnim, da se je začelo s tem ...

kow je izjavil:

endelin je izjavil:


Je težava nakupna cena? Veliko taksistov ima precej stare avte


Ce se ne motim, je omenil 50k....
In sam sem pač izrazil mnenje, da je verjetno cenejša hibridna (karavanska) Toyota boljša izbira za njega. Kar se dnevno prevoženih kilometrov tiče, moj hrvaški kolega taksist dnevno prevozi več voženj Split-Zadar in nazaj, samo ena smer pa je cca. 150 km. Torej za njega je zagotovo hibridno vozilo, ki ima vsaj 600 km dosega veliko boljša izbira - če ne rajši kar dizel mašina. Za nekoga, ki dela dnevno npr. le 200 km, pa malo manj, a vseeno teh 200 km je razbitih na več manjših energetsko potratnih voženj (in je v resnici teh za 200 km energije kar več v praksi) in manj časa ko preživiš na polnilnicah boljše je domnevam. Pri tem pa si že v štartu plačal vsaj 20k evrov manj, če seveda drži tvoj podatek o 50k oz. si rekel, da nimaš razloga, da mu ne bi verjel. Lahko pa seveda da nekdo vozi le prestižne stranke in pač mora kupiti dragega mercedesa večje in boljše klase. Pač od primera odvisno.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Daj ti meni raje naracunaj koliko kilometrov na dan naredi ljubljanski taksist. Me ne zanimajo tvoji prijatelji. Ti samo podaj izracun.

kow ::

Malidelničar je izjavil:


Torej, je realno? :|


Pobrati EU denar? Da.

tomlin ::

Redno se vozim s taxi-ji. In se večkrat pogovarjam s taksisti, kako in kaj kupujejo. Torej večina kupuje rabljen diesl za 10 do 15 kEvr, če se da najraje iz Nemčije in tudi Italije. Kaj pa EV?, samo nasmejijo se.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman

Magic1 ::

Pri taxijih je še kako pomembna računica. Službeno zvozi kakšnih 50kkm letno, torej nekje v 5-6 letih mora amortizirat strošek avta. Ali je to 10k€, 30k€, ali 50k€, je še kako pomembno. Kot so omenili, so taxisti načeloma kupili avto do 20k€, naredili dodatnih 200kkm in s prevrtenimi kilometri prodali za vsaj pol cene. Torej je strošek avta za štiri leta manj od 10k€ + stroški. Pri EVju je računica dost drugačna, s drugačnimi vstopnimi stroški. Za EV moraš imeti lastno polnilnico, drugače je spet drago. Pa elektrika gre spet gor. Lahko je rečt, da se EV taxi edina prava stvar, ko imaš bajto s SE in EV. Večina taksistov je daleč od tega.
Magic

hojnikb ::

tudi rabljen EV lahko kupis, pa ni treba dat 50kEUR

Pri taksni uničejoči voznji, k jo dozivi taxi avto, je v teh časih precej butasto kupovat dizla... Če pa taxist nima ~20kEUR za en spodobn rabljen EV, je pa verjetno bolje, da neha s tem poslom, pa raje prodaja herbalife or something.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Pithlit ::

A majo možnost polnjenja na taxi postajališčih?
Life is as complicated as we make it...

Magic1 ::

Tudi če imajo to opcijo, je/bo dražja od becina. Elektika ni več osnovna dobrina, je vsak dan večji luksuz...
Magic

Pithlit ::

Magic1 je izjavil:

Tudi če imajo to opcijo, je/bo dražja od becina. Elektika ni več osnovna dobrina, je vsak dan večji luksuz...

Če bo, ne vemo. Trenutno pa pač ni.
Life is as complicated as we make it...

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Malidelničar je izjavil:


Torej, je realno? :|


Pobrati EU denar? Da.


Delal bo osnovo na katero bo pripel Mobileye in to je to. Za mestna sredisca cisto ok.

kow ::

Magic1 je izjavil:

Lahko je rečt, da se EV taxi edina prava stvar, ko imaš bajto s SE in EV. Večina taksistov je daleč od tega.


Ta je polnil doma, da.

codeMonkey je izjavil:


Delal bo osnovo na katero bo pripel Mobileye in to je to. Za mestna sredisca cisto ok.


Kaj tocno bo potem prispeval, ce bo vse kjucno delo amerisko-izraelsko?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

tomlin je izjavil:

Redno se vozim s taxi-ji. In se večkrat pogovarjam s taksisti, kako in kaj kupujejo. Torej večina kupuje rabljen diesl za 10 do 15 kEvr, če se da najraje iz Nemčije in tudi Italije. Kaj pa EV?, samo nasmejijo se.


- kmalu bodo prisle na trg vecje kolicine rabljenih elektricarjev
- BEV imajo ze vecji trzni delez kot dizli, kar pomeni da bodo morali za rabljene dizle taksiste placevati veliko premijo, enostavno jih ne bo na trgu

Realno bos lahko (nekaj casa) konkurencen samo s hibridom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Dajmo zdaj še mi malo drame delat, kot je bi takoj hejterji:

Prodaja električnih avtov eksplodirala, ice so šteti dnevi, panika, panika:
Povsem električnih avtomobilov je bilo prvič registriranih 442, kar je 165 več kot januarja lani.


Sicer samo en mesec v Sloveniji, ampak čisto jasno je, da to zdaj velja globalno, in lahko potegnemo direktno linearno črto do leta 2040.

MikeRotch ::

Ne samo pri nas. Globalno je šla prodaja gor za 18% YoY.

https://www.reuters.com/business/autos-...

Mr.B ::

France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

a_borlak ::

Taksistu, ki nima možnosti polniti doma je bencin/dizel na prvi pogled cenejši, a sem vrgel na brzino številke skupaj:
Avto Gorivo €/km letno 5 let z avtom
15000 1.5 0.105 5250 41250
25000 0.4 0.064 3200 41000
25000 0.2 0.032 1600 33000


Prvi je dizel z mestno porabo 7l/100km, druga dva sta EV z mestno porabo 16kWh/100km, prva cena je Petrolova polnilnica, druga je nova cena elektrike od marca naprej, če bi polnil doma. Notri ni stroškov servisa, itd. Tudi če potem avta proda po isti ceni, se pravi da je pri dizlu izgubil samo tretjino cene, pri EVju pa 3/5, je z EVjem še vedno na boljšem. Stvar navade? Saj lahko rečemo, da ima EV mestne porabe 20 in kakšen hibrid 4, a dvomim, da v resnici. So verjetno številke okoli 5, 6 bolj realne. Poleg tega nisem upošteval, da ima Petrol tudi popuste na naročnine in da se da na GNE polniti za malo več, kot domačo ceno. Še primer, če vzamem za povprečje pri klasiki 6 in pri EV 18 (pa poglejte številke za porabo na EV-Database, kakšna je pri mestni vožnji, sem vzel hudo visoko povprečje).

Avto Gorivo €/km letno 5 let z avtom
15000 1.5 0.09 4500 37500
25000 0.3 0.054 2700 38500
25000 0.2 0.036 1800 34000

In še to, če bi bila mesta pametna, bi za taksiste na njihovih mestih organizirala polnilna mesta, da bi s tem spodbujala zeleni prehod.

kow ::

Zakaj bi taksisti polnili med sluzbo? Baterija ne zdrzi 12 urnega sihta? Malo sem skepticen, da lahko v enem dnevu naredi vec kot 300km. Glavni problem je, da doma nimajo vsi dostopa do polnenja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

billy ::

V angliji je en MS ki ima preko 600k milj in original baterijo...fant ga uporablja za taxi vožnje in polni večkrat dnevno na DC.

Je pa res da baje fura iz nekega mesta ven na letališče...

poišči na youtube, če te zanima.

kow ::

To je potem bolj shuttliranje, kot tipicen taksi.

Se vedno cakam, da mi nekdo naracuna zakaj bi taksist polnil avto med svojo sluzbo. Morda ce dela 14h in vec? Je to sploh legalno?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

billy ::

Na hitro, google

Depends entirely on the city it's run in. In a city like Mumbai the average is around 200-250km daily.

Torej prek teče tudi z EV.

bm1973 ::

No ja, dvomim, da kak Taxi naredi več kot 400km/dan...

Mr.B ::

France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Gregor P ::

No super. Taksisti bodo potem to takoj implementirali v praksi, če je kot pravite to najboljša rešitev za njih. Zanimivo je le, da niso množično že naredili tega prehoda :|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Saj so ti zgoraj razlozili kje tici problem:
- novost je za reveza tveganje
- na trgu se ni veliko rabljenih vozil (prvo mnozicno spodobno vozilo je bil model 3, ki je v evropo prisel 2018)
- rabljene elektricarje se ne znamo kupovati (kako lahko laik oceni kvaliteto rabljene baterije?)
- rabis moznost polnenja doma
- v casu korone so bili novi avtomobili zelo dragi

Ampak srednjerocni problem je v bistvu samo polnenje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Mr.B ::

kow je izjavil:

Saj so ti zgoraj razlozili kje tici problem:
- novost je za reveza tveganje
- na trgu se ni veliko rabljenih vozil (prvo mnozicno spodobno vozilo je bil model 3, ki je v evropo prisel 2018)
- rabljene elektricarje se ne znamo kupovati (kako lahko laik oceni kvaliteto rabljene baterije?)
- rabis moznost polnenja doma

Ampak srednjerocni problem je v bistvu samo polnenje.

Polnjenje ni problem. No nikoli ni. V svojem 12 urnem šihtu kot taxist (predvidevam), boš pač našel 30 minut za pavzo, da boš napolnil avto na najmanj 80%+ in pojedel malico...kar je dovolj za naslednji šiht…

Verjetno je problem :
- Nemam para za EV, in dobim poceni rabljen avto iz nemačke..
- Ali pa se počutim svobodno , le če imam Bavarca, po možnosti z Dizlom, ko obiščem obitelj v srbiji, bosni itd… pač tam pa ne vem kakšno je stanje s polnilnicami…
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
««
1224 / 1226
»»