» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1222 / 1223
»»

billy ::

Obstajajo že lokacije teslinih polnilnic z več kot 100 mesti:

Očitno nene vsi samo vidijo problemov...

damirj79 ::

Grimnir3 je izjavil:

damirj79 je izjavil:

Grimnir3 je izjavil:

bm1973 je izjavil:

jernejl je izjavil:

Taprave bloke s polnilnicami gradijo šele zadnjih nekaj let in jih je morda 1% od vseh blokov, blodnje o polovici pa so samo blodnje.

Bloki se gradijo z "možnostjo" vgradnje polnilnice. Noben investitor zaenkrat ne vgrajuje polnilnice... In je tudi ne bo, saj niso glupi...


Tle blizu mene se je zgradil manjši blok in nekaj parkirnih mest ima stebričke za priklop elektrike za filat avto.

Očitno so ocenili da bo del kupcev to želel.
Sej kaj pa stane investitorja en stebriček in dve vtičnici. Če ti prodajo parkirno mesto za 10k eur, je tisto zaokrožitvena napaka.

Nobene potrebe ni po DC polnjenju na parkingu bloka.
Še 11 kw AC je overkill.

Če filas čez noč pa recimo da se omejiš na 22:00 do 06:00 ko so najcenejši bloki ti že z 5kW moči to pomeni da si nafilal 50% baterije tudi največjih EV-jev.


Kater avto pa omogoča polnit s 5kW na šuko vtičnici?


Vsak.
Povečini imajo vgrajene 11kw AC polnilce, redki celo 22kW. Vsem pa lahko zmanjšaš moč polnjenja, če želiš.
Recimo da ne nabiješ stroška omrežnine.

P.S. Verjetno si narobe razumel da govorim o šuko vticnicah. Montirali so 3f vtičnice, v katere vštekas priložen polnilni kabel avtomobila.


Sem te potem res narobe razumel ja, sem mislil, da misliš na šuko vtičnico. KEr je to pač nek 100% siguren način polnjenja, sej pač samo ko si na obisku pri kolegu, spotoma še avto napolniš, pač isto kot bi mobitel napolnil. 2-3 urce si pri kolegu, spotoma še 4-6kWh napolniš in šibaš dalje.

billy je izjavil:

Obstajajo že lokacije teslinih polnilnic z več kot 100 mesti:

Očitno nene vsi samo vidijo problemov...


Vem da obstajajo. V resnici res ne vidim problema. Če so te polnilnice postavljene blizu VN daljnovodov. Ki pa jih v centrih mest praviloma ni. Ampak recimo da smo v LJ, na dolgem mostu npr. Tam bi šlo to postavit? Ali pa v mojem primeru, ker sem iz Nove Gorice, bi takšno P+R parkirišče postavili pri Supernovi (obeh), ker je VN daljnovod prav blizu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: damirj79 ()

billy ::

V slo so takšne, in se močnejše, lokacije predvidene ob AC, tam kjer so blizu VN daljnovodi. Tam bodo tudi polnilna mesta za tovornjake, ki potrebujejo bistveno več moči.
Jaz sicer ne vidim realne izvedbe takega projekta brez lokacijskih hranilnikov. Vseeno ima večina daljnovodov zakupljene prenose energije in ne moreš v danem trenutku povečat lokalni odjem za nekaj MW.

kow ::

BigWhale je izjavil:

kow je izjavil:

bm1973 je izjavil:


On je kar dobro predpostavil...


Naredil je nebroj cudaskih predpostavk:


Ne, samo ti mal narobe razmisljas. Govora je bilo o 150 avtomobilih na parkiriscu, ki se morajo napolnit. Vprasanje je samo koliko VEČ bo teh avtomobilov, ker jih bo več.

Nove Fuzine v Ljubljani imajo okrog 4000 stanovanj in kronicno pomanjkanje parkirisc.

Nihce ne govori, da bodo vsi naekrat preklopili na EV. Dalec od tega, ampak to stvar samo podrazi, ker bodo parkirisca razkopavali na pet let. Po tem, ko bo dovolj ljudi dost razpizdenih, ker nimajo kje polnit.

Pretvarjat se, da polnjenje v vecjih stanovanjskih naseljih ni enostaven problem, je pac naivno.


Govorili smo sicer o parkiriscu, ne blokovskih naseljih.
Seveda je problem. Pretvarjat se, da ne bomo iznasli boljse nacine, kot "prekopavati parkirisca", je se 10x bolj naivno.

billy ::

Drugače pa večina vas omenja, kot primer neuporabnosti EV, dnevne migrante relacija MB-LJ.

Dejansko so pa ti najlažje rešljivi, če bi le obstajal volja (denar?). Enostavno se pač opremi parkirišča s polnilnico in tako potrebuje tak potnik kapaciteto le za eno smer, za drugo pa bo pač napolnil na lokaciji polnjenja. Avti itak stojiji "nekje" vsaj 8ur. Za 25 kWh potrebujejo "le" 3.1 kW moči. torej navadni 16A šuko.

damirj79 ::

billy je izjavil:

V slo so takšne, in se močnejše, lokacije predvidene ob AC, tam kjer so blizu VN daljnovodi. Tam bodo tudi polnilna mesta za tovornjake, ki potrebujejo bistveno več moči.
Jaz sicer ne vidim realne izvedbe takega projekta brez lokacijskih hranilnikov. Vseeno ima večina daljnovodov zakupljene prenose energije in ne moreš v danem trenutku povečat lokalni odjem za nekaj MW.


Tako je. 1MW odjema je sicer res v rangu malih hidroelektrarn, tako da nič posebnega v bistvu, težava nastane samo, da bi po SLO rabili kar nekaj takih parkirišč, ki verjetno presegle eno veliko HE. Lahko sicer računaš, da ne bo nikoli vseh 100 EV mest zasedenih in polnili, ampak... To je slab račun.

kow ::

Pomoje imate vsi cudasko predpostavko, da se bodo avtomobili polnilin na parkiriscih tipa Nove fuzine. Zelo cudasko predpostavko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

billy ::

Tudi megahranilniki bodo vedno cenejši...

Poleg tega pa, če daš tak hranilnik pod zemljo, ne potrebuješ dodatnega prostora, pa še povečaš varnost pred ognjem.

damirj79 ::

billy je izjavil:

Drugače pa večina vas omenja, kot primer neuporabnosti EV, dnevne migrante relacija MB-LJ.

Dejansko so pa ti najlažje rešljivi, če bi le obstajal volja (denar?). Enostavno se pač opremi parkirišča s polnilnico in tako potrebuje tak potnik kapaciteto le za eno smer, za drugo pa bo pač napolnil na lokaciji polnjenja. Avti itak stojiji "nekje" vsaj 8ur. Za 25 kWh potrebujejo "le" 3.1 kW moči. torej navadni 16A šuko.


Jaz poznam samo en ali dva EV avta, ki se polnita preko šuko lahko s tokom 16A. Ker šuko vtičnica, čeprav je definirana za tok 16A, to ni trajni tok, sploh pa ne 8ur. Velika večina se jih polni z 10A, tudi tesla, ampak me teslaši (teslani, tesloti :D ) popravijo, če se motim.

bm1973 ::

billy je izjavil:

Drugače pa večina vas omenja, kot primer neuporabnosti EV, dnevne migrante relacija MB-LJ.

Dejansko so pa ti najlažje rešljivi, če bi le obstajal volja (denar?). Enostavno se pač opremi parkirišča s polnilnico in tako potrebuje tak potnik kapaciteto le za eno smer, za drugo pa bo pač napolnil na lokaciji polnjenja. Avti itak stojiji "nekje" vsaj 8ur. Za 25 kWh potrebujejo "le" 3.1 kW moči. torej navadni 16A šuko.

Zakaj bi, recimo, Ljubljana investirala v EV polnilnice za dnevne migrante?!?!?

Dohodnino plačujejo doma, tukaj samo delajo. Kjer delajo, ponavadi nič ne zapravljajo, tako da. Samo bašejo ceste in jamrajo, da stojijo v kolonah, ki jih sami povzročajo... WTF?!?!?

Dohodnina bi se morala razdeliti, polovica tam kjer živiš, polovica tam kjer delaš...

billy ::

damirj79 je izjavil:

billy je izjavil:

Drugače pa večina vas omenja, kot primer neuporabnosti EV, dnevne migrante relacija MB-LJ.

Dejansko so pa ti najlažje rešljivi, če bi le obstajal volja (denar?). Enostavno se pač opremi parkirišča s polnilnico in tako potrebuje tak potnik kapaciteto le za eno smer, za drugo pa bo pač napolnil na lokaciji polnjenja. Avti itak stojiji "nekje" vsaj 8ur. Za 25 kWh potrebujejo "le" 3.1 kW moči. torej navadni 16A šuko.


Jaz poznam samo en ali dva EV avta, ki se polnita preko šuko lahko s tokom 16A. Ker šuko vtičnica, čeprav je definirana za tok 16A, to ni trajni tok, sploh pa ne 8ur. Velika večina se jih polni z 10A, tudi tesla, ampak me teslaši (teslani, tesloti :D ) popravijo, če se motim.


To ni omejitev "avta", ampak priložene polnilnice, ki pride poleg avta.
In to ravno zaradi tega, kar omenjaš, trajne obremenitve s tokom, ker je večina inštalacij "certificiranih" samo za 10A 8ur se pač na tak način proizvajalci/prodajalci avtov zaščitijo.

Kar ne pomeni, da ni možno zadeve bolje speljati. "aftermarket" polnilnice so skoraj vse 16A. Tudi naš metron jo ima.

bm1973 ::

billy je izjavil:

Tudi megahranilniki bodo vedno cenejši...

Poleg tega pa, če daš tak hranilnik pod zemljo, ne potrebuješ dodatnega prostora, pa še povečaš varnost pred ognjem.

Se vidi, da nikoli nisi nič gradbenega ali inženirskega delal, ker kar nekaj sanjaš...

Ne moreš primerjati zadev iz ZDA in jih preslikati v Evropo. Že sama dostopnost zemlje je bistveno bolj omejena v Evropi zaradi precej večje poseljenosti...

billy ::

bm1973 je izjavil:

billy je izjavil:

Drugače pa večina vas omenja, kot primer neuporabnosti EV, dnevne migrante relacija MB-LJ.

Dejansko so pa ti najlažje rešljivi, če bi le obstajal volja (denar?). Enostavno se pač opremi parkirišča s polnilnico in tako potrebuje tak potnik kapaciteto le za eno smer, za drugo pa bo pač napolnil na lokaciji polnjenja. Avti itak stojiji "nekje" vsaj 8ur. Za 25 kWh potrebujejo "le" 3.1 kW moči. torej navadni 16A šuko.

Zakaj bi, recimo, Ljubljana investirala v EV polnilnice za dnevne migrante?!?!?

Dohodnino plačujejo doma, tukaj samo delajo. Kjer delajo, ponavadi nič ne zapravljajo, tako da. Samo bašejo ceste in jamrajo, da stojijo v kolonah, ki jih sami povzročajo... WTF?!?!?

Dohodnina bi se morala razdeliti, polovica tam kjer živiš, polovica tam kjer delaš...


Kdo pa pravi da bi polnili zastonj?

damirj79 ::

billy je izjavil:

damirj79 je izjavil:

billy je izjavil:

Drugače pa večina vas omenja, kot primer neuporabnosti EV, dnevne migrante relacija MB-LJ.

Dejansko so pa ti najlažje rešljivi, če bi le obstajal volja (denar?). Enostavno se pač opremi parkirišča s polnilnico in tako potrebuje tak potnik kapaciteto le za eno smer, za drugo pa bo pač napolnil na lokaciji polnjenja. Avti itak stojiji "nekje" vsaj 8ur. Za 25 kWh potrebujejo "le" 3.1 kW moči. torej navadni 16A šuko.


Jaz poznam samo en ali dva EV avta, ki se polnita preko šuko lahko s tokom 16A. Ker šuko vtičnica, čeprav je definirana za tok 16A, to ni trajni tok, sploh pa ne 8ur. Velika večina se jih polni z 10A, tudi tesla, ampak me teslaši (teslani, tesloti :D ) popravijo, če se motim.


To ni omejitev "avta", ampak priložene polnilnice, ki pride poleg avta.
In to ravno zaradi tega, kar omenjaš, trajne obremenitve s tokom, ker je večina inštalacij "certificiranih" samo za 10A 8ur se pač na tak način proizvajalci/prodajalci avtov zaščitijo.

Kar ne pomeni, da ni možno zadeve bolje speljati. "aftermarket" polnilnice so skoraj vse 16A. Tudi naš metron jo ima.


No saj jasno, da je v kablu omejitev in ne v avtu :/

Koliko pa si ti prepričan polnit 8ur na šuko vtičnici s tokom 16A pa veš samo ti... sploh pa pri kolegu.

billy ::

Kaj bi delal 8ur pri kolegu?

MikeRotch ::

Drugače pa večina vas omenja, kot primer neuporabnosti EV, dnevne migrante relacija MB-LJ.


Predvsem je takih zelo malo.

Tukaj je sicer en star članek, pa metodologija ankete zna biti malo vprašljiva, ampak za občutek bo: https://www.zurnal24.si/avto/tretjina-v...

8% ljudi se v službo vozi več kot 200km v enem dnevu. Če upoštevamo, da je skoraj 70% ljudi doma v hišah, kjer polnjenje ni problem, ti ostane cca. 2-3% ljudi. Ko upoštevaš še to, da so bloki skoncentrirani v mestih kjer je višja tudi koncentracija služb, ti ostane mogoče 1% ljudi, ki dejansko porabi teh 40kWh na dan.

damirj79 ::

billy je izjavil:

Kaj bi delal 8ur pri kolegu?


Roj dan, roštiljanje, pomoč pri zidanju, itd... ?

billy ::

Takšna pomoč pri zidanju bi bila v nasprotju z zakonom, lahko bi naletel na težave če bi delovišče obiskal inšpektor.

MikeRotch ::

damirj79 je izjavil:


No saj jasno, da je v kablu omejitev in ne v avtu :/

Koliko pa si ti prepričan polnit 8ur na šuko vtičnici s tokom 16A pa veš samo ti... sploh pa pri kolegu.


Spet en teoretičen scenarij, ki mi še nikoli v življenju ni prišel na pamet.

Nobenega razloga ni, da bi polnil pri kolegu ali kjerkoli drugje kot doma in na javnih polnilnicah. Zakaj točno bi to delal?

Če grem do kolega, ki živi blizu, mi polnjenje ne pade na pamet. Če je kolega 300km stran, se vmes ustavim na hitri polnilnici, kjer v 5 minutah napolnim toliko kot na šuko v 8 urah.

damirj79 ::

billy je izjavil:

Takšna pomoč pri zidanju bi bila v nasprotju z zakonom, lahko bi naletel na težave če bi delovišče obiskal inšpektor.


To je za drugo temo, ampak dokler nisi za to delo plačan, in če se tudi ne prežialjaš s tem, bi verjetno ne bil problem.. Še vedno pa ostane roj dan, roštiljanje, itd...

MikeRotch je izjavil:

damirj79 je izjavil:


No saj jasno, da je v kablu omejitev in ne v avtu :/

Koliko pa si ti prepričan polnit 8ur na šuko vtičnici s tokom 16A pa veš samo ti... sploh pa pri kolegu.


Spet en teoretičen scenarij, ki mi še nikoli v življenju ni prišel na pamet.

Nobenega razloga ni, da bi polnil pri kolegu ali kjerkoli drugje kot doma in na javnih polnilnicah. Zakaj točno bi to delal?

Če grem do kolega, ki živi blizu, mi polnjenje ne pade na pamet. Če je kolega 300km stran, se vmes ustavim na hitri polnilnici, kjer v 5 minutah napolnim toliko kot na šuko v 8 urah.


Ravno ti si pisal, da se lahko v skrajni sili vtakneš šuko kabel in napolniš kjerkoli že si, sej pa vsi imajo vtičnice doma in ni problem dve ali tri urce polnit. Ne vem zakaj sedaj obračaš ploščo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: damirj79 ()

billy ::

Drugače pa, če koga zanima, 16A šuko vtičnica (ker probem je vtičnica, ne polnilnica)

https://mauser.pt/catalog/product_info....

MikeRotch ::

Ravno ti si pisal, da se lahko v skrajni sili vtakneš šuko kabel in napolniš kjerkoli že si, sej pa vsi imajo vtičnice doma in ni problem dve ali tri urce polnit. Ne vem zakaj sedaj obračaš ploščo?


V skrajni sili lahko ja. Sicer sem to pisal v kontekstu dopusta na otoku, kjer je zaenkrat zelo malo polnilnic. V Sloveniji imaš na vsakem voglu 11kW in precej hitrih DC ob avtocestah.

DonDiego ::

prava stvar ja malo morgen nobeden vec ne kupuje teh šrotov
kvazi zelena energija je nateg kot prvo vse se konca v zepih elit katera so zdaj doumela da se z AI da veliko vec zasluziti ai pa potrebuje malo drugacno energijo

kot drugic ti elektricni avti imajo 2 problema motor kot je ze bil v 80ih ko so ga razvili
https://www.facebook.com/gregsdrivingsc...
drugic baterija sama je okoli 20k kdo bo dal tolk dnarja za avto
tretjic ko se to vzge noben bog ne pogasi oz zelo tezko
četrtič proizvajalci če malo poškoduješ avto ne krijejo oz ne popravlajo hočejo takoj nov avto imet obrabljene ali nekupljene pa vozijo na letališča ki tam potem ždijo zelo dobro za okolje ni kaj :)
Pa pri kopanju litija tudi. Tako je vsaj na zahodu kitajci so razvili zadevo malo bolje trenutno ampak jih trafajo s trgi :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DonDiego ()

billy ::

Nihče?

hm.

https://www.reuters.com/business/autos-...

https://www.team-bhp.com/news/96-new-ca...

Verjamem pa, da zaplankan narod, kot je SLO, bo pač potreboval dlje.

endelin ::

Slovenci so prerevni za EV trenutno.
To lahko furajo bigate države. Ne vem, enmu dunajčanu ki ima x2 od ljubljančana je ev dosegljiv

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

billy ::

Dunajčan sploh naj ne bi potreboval avta, če je tako super javni prevoz?

endelin ::

Potrebujejo za smučanje v Semmering:D

MikeRotch ::

endelin je izjavil:

Slovenci so prerevni za EV trenutno.
To lahko furajo bigate države. Ne vem, enmu dunajčanu ki ima x2 od ljubljančana je ev dosegljiv


Imaš prav. Na srečo na trg trenutno masovno prihajajo cenovno bistveno bolj dostopni modeli. Upam le, da bodo na voljo v dovolj visokih količinah.

codeMonkey ::

billy je izjavil:

Dunajčan sploh naj ne bi potreboval avta, če je tako super javni prevoz?


A si sel kdaj v trgovino za celo druzino, al to sam zena pocne :)

Sicer pa je Dunajcanov kot Dunajcanov relativno malo. Veliko jih hodi "domov" ven iz mesta, ali druge drzave. Je pa super da ti ni potrebno biti v kolonah cel dan.

Zgodovina sprememb…

billy ::

Kje pa imajo te avte parkirane med tednom?

codeMonkey ::

Ob cesti oz. v lastnih garazah. Odvisno od stanovanja.

Zgodovina sprememb…

billy ::

Pomeni imajo možnost, da je nekje tudi polnilnica. Torej problem "novih fužin" je unikum pač pri nas, kjer je balkanska logika...

Mr.B ::

BigWhale je izjavil:

Mr.B je izjavil:


A msiliš da se ne da naredii pametnih polnilnic ?
A msiliš da se mora vseh teh 150 polnit istočasno s polno močjo ?
A misliš da je država tako neumna no lobisti, da od polnilnic nebi profiirali ?
Če imaš avto na polnilcu, ni nujno da se morajo vsi polnit na 100% ? Če je na pametni polnilnici priklopljen avt s 50% polno baterijo...se bo ta polnil do 80% itd...


Ta stvar vseeno ni tko enostavna.

Imas 150 avtomobilov in v 12 urah moras v spravit 20kWh v vsakega. Ce upostevas izgube na polnilnicah in kablih je to 3333kWh. Za to rabis 278kW dovod do polnilnic, vsak avto se bo polnil z manj kot 2kW moci. Pozimi rabis se malo vec, ker se zna zgodit, da bo treba se baterijo ogrevat. Ce se pogovarjamo o wireless chargerjih, so izgube se vecje in 300kW ne bo dovolj.

Na koncu mors pa pokrit se robne primere: kaj pocet s tistimi, ki bodo prisli domov s popolnoma praznimi baterijami in bodo 10 ur vlekli 11kW? Kaj pocet s tistimi, ki energijo rabijo prej, ker gredo bolj zgodaj od doma? Kaj nardit z unimi, ki so prisli prepozno.

In na koncu, kaj nardis k mas blokovsko naselje kjer je 1500 stanovanj in na marsikatero stanovanje vec kot en avto.

Ti problemi niso neresljivi, so pa dalec od enostavnih.

Te razume, samo sedaj izhajaš da vsak pride z več ali manj prazno baterijo… Enako kot se predvideva, da se vsak dan izprazni blokovno parkirišče (istočasno) in pridejo popoldan vsi nazaj.
Drugo kar ne računaš je tudi da se avte, ki imajo 100% baterije lahko prazni na 80%, če se seveda strinjaš s pogoji uporabe polnilnice, ki ti jo je elektro postavil pred blok na +ti tvoje parirano mesto. Sem prepričan tudi da boš lahko, po potrebi za primeren €€€ kompenzacijo, lahko začasno zahteval hitrejše polnjenje…
Seveda če pa se gremo Eko kot Nemci, si v težavah, ko že nimaš elektrike za zadovoljitev osnovnih gospodarskih potrošnikov.
Ter seveda, splošno zanikanje EV-ja na račun počutim se svobodno ko tankem naftne derivate. Problem je da grejo Kitajci in sem prepričan da če gremo brati stanje v Indiji, da oboji nekako ne vidijo prihodnosti o avtih na notranje izgorevanjem.

In vse te tarife : so zgolj in edino ščitenje obstoječih korporacij, ki so zaspali in nimajo zaradi tarif nikakršne želje delati EV avte… Čisti primer je Amerika.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

codeMonkey ::

billy je izjavil:

Pomeni imajo možnost, da je nekje tudi polnilnica. Torej problem "novih fužin" je unikum pač pri nas, kjer je balkanska logika...



Ni. Imas precej takih naselj. Poglej si npr. kaj je Alterlaa ali pa Seestadt kot nova in se bistveno vecja zadeva.

Na street parkingu tu in tam vidis kaksen BEV ampak jih vecina polni v sluzbi in jih imajo kot sluzbeno vozilo.

Tudi pri nas ko je 16 vrstnih his in toliko tudi parkirnih mest v garazi, je zanimivo podobno. Dva imata EV in oba ga polnita v sluzbi. 100 metrov nizje je javna polnilnica za dva avtomobila in redko je polno zasedena. Jaz bom zdaj v bistvu prvi tezil da dobim v garazi lastno vticnico. Je pa kul ker so v neki obliki vpeljali "right to charge" in ne rabis odobritve sostanovalcev ter birokracija je penostavljena. Za navadno vticnico seveda. Pri polnilnicah je se vedno drugace. Vsaj tako mi je to razlagal sosed.

Zgodovina sprememb…

damirj79 ::

codeMonkey je izjavil:

billy je izjavil:

Pomeni imajo možnost, da je nekje tudi polnilnica. Torej problem "novih fužin" je unikum pač pri nas, kjer je balkanska logika...



Ni. Imas precej takih naselj. Poglej si npr. kaj je Alterlaa ali pa Seestadt kot nova in se bistveno vecja zadeva.

Na street parkingu tu in tam vidis kaksen BEV ampak jih vecina polni v sluzbi in jih imajo kot sluzbeno vozilo.

Tudi pri nas ko je 16 vrstnih his in toliko tudi parkirnih mest v garazi, je zanimivo podobno. Dva imata EV in oba ga polnita v sluzbi. 100 metrov nizje je javna polnilnica za dva avtomobila in redko je polno zasedena. Jaz bom zdaj v bistvu prvi tezil da dobim v garazi lastno vticnico. Je pa kul ker so v neki obliki vpeljali "right to charge" in ne rabis odobritve sostanovalcev ter birokracija je penostavljena. Za navadno vticnico seveda. Pri polnilnicah je se vedno drugace. Vsaj tako mi je to razlagal sosed.


MA glej, jaz razumem, da dahko v službi polniš tko kot polnimo vsi telefone. In dokler je takih EV avtov, ki se polni v službi, 1 ali 2 ali 5 mogoče ni problem in gre skozi lepo, kaj pa bo, ko bo v službi polnilo 30 EV avtov? A bo še kar zastonj? A boste hodli premikat avte, ali kako se bo organiziralo?

codeMonkey ::

Na Dunaju je to res manjsi problem, ker v sluzbo naceloma ne gres z avtom. Niti ne trdim, da je tam lahko zamenjati vozni park za elektricna vozila, ko pac toliko vozil stoji ob cesti. Samo delim moja opazanja kaksno je stanje trenutno.

SambaShare ::

damirj79 je izjavil:


MA glej, jaz razumem, da dahko v službi polniš tko kot polnimo vsi telefone. In dokler je takih EV avtov, ki se polni v službi, 1 ali 2 ali 5 mogoče ni problem in gre skozi lepo, kaj pa bo, ko bo v službi polnilo 30 EV avtov? A bo še kar zastonj? A boste hodli premikat avte, ali kako se bo organiziralo?


Ni zastonj, je pa cena tam tam, kot doma. In ja, si vzameš tistih par minut in preparkiraš. Še vedno pa ne bi svetoval EV-ja, če nimaš možnosti polniti doma. Ker pač dopust, vikendi, menjava službe...

Mr.B ::

codeMonkey je izjavil:

Na Dunaju je to res manjsi problem, ker v sluzbo naceloma ne gres z avtom. Niti ne trdim, da je tam lahko zamenjati vozni park za elektricna vozila, ko pac toliko vozil stoji ob cesti. Samo delim moja opazanja kaksno je stanje trenutno.

gre, brez problema imamo pa več kot MW priklopa + panele... Se pa vrračuna to kot "gratis" zraven službenega vozila, kjer kao ni davka na EV...
OK, ne vem kako bo sedaj, ko se klešči vse te subvencije...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

BigBoss ::

6151 je izjavil:

Povprečen slovenec naredi manj kot 30km/dan, kar je cca 5kWh


Jaz polnim približno enkrat na teden.
Če je vmes Lj-ZG-LJ pa dvakrat.

tomlin ::

Koliko nepotrebnega modrovanja in filozofiranja o EV na slotech. Jasno je samo eno, čas še ni zrel za EV. Preveč je če-jev. Dokler bo Kitajska proizvedla 30% svetovnih emisij in Evropa zgolj 6% se nima smisla pogovarjati in trositi nebuloz o zelenem prehodu s pomočjo fotovovoltajike, veternic in EV.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman

pegasus ::

Koliko glasov naftne industrije berem ... Jasno je samo eno, čas je bil zrel za EVje že pred 140 leti, a so prevladali finančni interesi posameznikov z naftnim zaledjem, ki so vas uklenili v nevidne verige, ki ste se jih tako navadili, da jih zdaj globoko zagovarjate kot edini pravi način.

tomlin ::

Jasno je samo eno, čas je bil zrel za EVje že pred 140 leti.............
bedarija, elektromotorji takrat niso bili zreli niti za kavne mlinčke:))
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman

DamijanD ::

čas je bil mogoče zrel - tehnologija pa še ne.

MikeRotch ::

tomlin je izjavil:

Koliko nepotrebnega modrovanja in filozofiranja o EV na slotech. Jasno je samo eno, čas še ni zrel za EV. Preveč je če-jev. Dokler bo Kitajska proizvedla 30% svetovnih emisij in Evropa zgolj 6% se nima smisla pogovarjati in trositi nebuloz o zelenem prehodu s pomočjo fotovovoltajike, veternic in EV.


Najbolj prodajan avto na svetu je EV :)

Tudi, če zanemariš izpuste, so EVji superiorni v vseh pomembnih pogledih. Cenejši za proizvodnjo, bolj zmogljivi, cenejši za vozit in vzdrževat, bolj udobni, bolj zanesljivi...

Edin razlog, da EVji trenutno še ne dominirajo na vseh trgih je počasnost in požrešnost legacy automakerjev. Na Kitajskem, kjer tradicionalni EU in USA proizvajalci nimajo takšnega vpliva je stanje za ICE zelo klavrno. Prodaja bencinarjev in dizlov v prostem padu.

Gambino ::

MikeRotch je izjavil:

tomlin je izjavil:

Koliko nepotrebnega modrovanja in filozofiranja o EV na slotech. Jasno je samo eno, čas še ni zrel za EV. Preveč je če-jev. Dokler bo Kitajska proizvedla 30% svetovnih emisij in Evropa zgolj 6% se nima smisla pogovarjati in trositi nebuloz o zelenem prehodu s pomočjo fotovovoltajike, veternic in EV.


Najbolj prodajan avto na svetu je EV :)

Tudi, če zanemariš izpuste, so EVji superiorni v vseh pomembnih pogledih. Cenejši za proizvodnjo, bolj zmogljivi, cenejši za vozit in vzdrževat, bolj udobni, bolj zanesljivi...

Edin razlog, da EVji trenutno še ne dominirajo na vseh trgih je počasnost in požrešnost legacy automakerjev. Na Kitajskem, kjer tradicionalni EU in USA proizvajalci nimajo takšnega vpliva je stanje za ICE zelo klavrno. Prodaja bencinarjev in dizlov v prostem padu.


Nič ti ne pomaga, če je najbolj prodajen avto EV Tesla Y, ko je tik za njem Corolla in potem še deset ICE/Hybrids avtomobilov.

Še veliko razlogov je, da EVji še ne bodo dominirali nekaj let!

Treba se je zavedat, da EVje porivajo naprej, za ICEje pa sprejemajo restrikcije, če tega ne bi bilo, bi prodaja ICEjev še bolj dominirala!

MikeRotch ::

Nič ti ne pomaga, če je najbolj prodajen avto EV Tesla Y, ko je tik za njem Corolla in potem še deset ICE/Hybrids avtomobilov.


Slaba tolažba :) "Second place is the first loser."

kow ::

Katastrofalno leto za BEV v Evropi. In je market share padel iz 14.6% na 13.6%. Predstavljaj si kaj bo, ko bodo imeli BEV dobro leto, lol.

a_borlak ::

bm1973 je izjavil:


Večno vprašanje, in ta strošek bi pač moral pasti na EV lastnike. Ostali tega ne rabimo in NOČEMO plačevati.


Jaz tudi ne rabim vrtca in NOČEM plačevati nekaj, česar ne rabim, pa moja občina TO Z MOJIM DENARJEM VSEENO POČNE!!! Naj dajo poseben davek na tiste, ki imajo otroke in naj se od tam to financira, ne da jaz, ker nimam otrok financiram drugim še šolanje, da o olajšavah pri dohodnini niti ne govorim, mislim, kakšna bedarija ...

Dajte se malo umiriti s takimi izjavami, ker vse, kar kažete je vaše zelo ozko usmerjeno mišljenje. Nihče vam ne prepoveduje nafte ali bencina, nihče vas ne preganja, ker se vozite na bencin in nafto in še lep čas bo tako. To, da država skrbi za infrastrukturo, to bi morali biti pa kvečjemu veseli, da bo nekdo potegnil debelejše žice, ki znajo priti prav tudi za kaj drugega.

Gregor P ::

Torej jaz sem moral za vrtec plačevati. Le kje je ta razlika med primeroma>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

msms ::

Zanimiv avto z dobro opremo:

https://pna.si/t5-evo-ev/
««
1222 / 1223
»»