Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
billy ::
Odivsno od želene moči na polnilnici, če je to 11 kW je to 100 x 11 = ?
če pa recimo 3 kW pa samo 3 x 100
če pa recimo 3 kW pa samo 3 x 100
Utk ::
V celi Ljubljani vprašanje če je 100 11 kw polnilnic. Zakaj jih bi rabil toliko v nekem bloku?
kow ::
Gotovo je stevilka blizje 300kw, kot 1.1MW. Glavni problem je tukaj, da potrebujes "menedzement" postajo, ki transparentno prikaze vsem uporabnikom kako se ta moc deli. Alternativa je seveda brute force approach kjer pac overprovisionas.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Grimnir3 ::
Taprave bloke s polnilnicami gradijo šele zadnjih nekaj let in jih je morda 1% od vseh blokov, blodnje o polovici pa so samo blodnje.
Bloki se gradijo z "možnostjo" vgradnje polnilnice. Noben investitor zaenkrat ne vgrajuje polnilnice... In je tudi ne bo, saj niso glupi...
Tle blizu mene se je zgradil manjši blok in nekaj parkirnih mest ima stebričke za priklop elektrike za filat avto.
Očitno so ocenili da bo del kupcev to želel.
Sej kaj pa stane investitorja en stebriček in dve vtičnici. Če ti prodajo parkirno mesto za 10k eur, je tisto zaokrožitvena napaka.
Nobene potrebe ni po DC polnjenju na parkingu bloka.
Še 11 kw AC je overkill.
Če filas čez noč pa recimo da se omejiš na 22:00 do 06:00 ko so najcenejši bloki ti že z 5kW moči to pomeni da si nafilal 50% baterije tudi največjih EV-jev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Grimnir3 ()
bm1973 ::
Grimnir3 ::
Sej kaj pa stane investitorja en stebriček in dve vtičnici. Če ti prodajo parkirno mesto za 10k eur, je tisto zaokrožitvena napaka.
Kje dobiš parkirno mesto za 10k?!?!?
Tako poceni že dolgo ni več...
Če je dražje pa še toliko bolje za investitorja. Poanta je bila, da tisti stebriček in dve vtičnici niso noben strošek za investitorja ki gradi blok. In kot rečeno blok ki se je nedolgo nazaj zgradil blizu mene ima del parkirnih mest, ki imajo možnost polnjenja EV.
P.S. Grem stavit, da investitor tako parkirno mesto proda še za kakega tisočaka ali dva dražje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Grimnir3 ()
BigWhale ::
Gotovo je stevilka blizje 300kw, kot 1.1MW. Glavni problem je tukaj, da potrebujes "menedzement" postajo, ki transparentno prikaze vsem uporabnikom kako se ta moc deli. Alternativa je seveda brute force approach kjer pac overprovisionas.
A ze imamo resitev za dostavo 30kWh 150 avtomobilom na enem parkiriscu?
Konkretno resitev?
billy ::
Tu nek članek na to temo, sicer plačljiv, tako da ne vem kaka je vsebina, ampak se dela na tem:
https://www.autonews.com/electric-vehic...
https://www.autonews.com/electric-vehic...
BigWhale ::
Kaj bi naj to pomenilo? v kolikšnem času teh 30 kWh?
Tega v bistvu nihce ne ve. Od takrat, ko se avto neha uporabljat, do takrat, ko se ga zacne uporabljat. :>
Nekateri avtomobili bodo stali od petih popoldan do naslednjega dneva do pol sedmih zjutraj, ko bo precej teh avtomobilov zacelo remote gretje. Nekateri bodo pa stali sele od sedmih zvecer ali pa se kasneje.
Mr.B ::
Prvi val kupcev EV so bili entuziasti in ekološko ozaveščeni kupci
LOL, kake vice pokaš danes
Spet fdv šola. Trgaš iz konteksta. Bistvo je tu: "Zasičenost trga zgodnjih uporabnikov!..."
Ne samo relanost je, da večina kupcev nima dnarja za 40k+ vreden avto ne glede vir energije, ki se rabi da se vozi po asfaltu. Zato pa rabiš inflacijo, in potem lahko prodajaš o profitu na srečanju delničarjev...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
billy ::
Saj pa se že dobijo EVji za cca 20k, za po mestu čisto dovolj.
Kdo pa se dnevno vozijo relacije, pa mu ni težko dat 40k, ker itak tudi če bo kupil ICE, bo dal toliko denarja.
Kdo pa se dnevno vozijo relacije, pa mu ni težko dat 40k, ker itak tudi če bo kupil ICE, bo dal toliko denarja.
J.McLane ::
V bistvu bi moralo biti tako, da tisti ki se je odločil za življenje v bloku se je tako odločil, ravno zato, da se mu ni treba nekam daleč vozit.
Vem ja, zna biti drugače z bloki v raznih manjših krajih... Ampak tam se navadno najde (ali dodatno naredi) tudi več prostora za parkiranje/polnjenje.
Vem ja, zna biti drugače z bloki v raznih manjših krajih... Ampak tam se navadno najde (ali dodatno naredi) tudi več prostora za parkiranje/polnjenje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
MikeRotch ::
Saj pa se že dobijo EVji za cca 20k, za po mestu čisto dovolj.
Kdo pa se dnevno vozijo relacije, pa mu ni težko dat 40k, ker itak tudi če bo kupil ICE, bo dal toliko denarja.
Teli EVji za okoli 20 jurjev tudi niso ravno samo za po mestu. Niso ravno autobahn bomberji, ampak za 100-150km na dan so čisto OK.
MikeRotch ::
Res je. Pa skoraj noben ICE.
Od kar imamo poceni letalske prevoze in video konference je potreba po takšnih avtomobilih precej padla.
Od kar imamo poceni letalske prevoze in video konference je potreba po takšnih avtomobilih precej padla.
kow ::
Gotovo je stevilka blizje 300kw, kot 1.1MW. Glavni problem je tukaj, da potrebujes "menedzement" postajo, ki transparentno prikaze vsem uporabnikom kako se ta moc deli. Alternativa je seveda brute force approach kjer pac overprovisionas.
A ze imamo resitev za dostavo 30kWh 150 avtomobilom na enem parkiriscu?
Konkretno resitev?
Nimamo. Ampak, da bos imel 150 elektricnih avtov na enem parkiriscu, se bos se nacakal.
Mr.B ::
Gotovo je stevilka blizje 300kw, kot 1.1MW. Glavni problem je tukaj, da potrebujes "menedzement" postajo, ki transparentno prikaze vsem uporabnikom kako se ta moc deli. Alternativa je seveda brute force approach kjer pac overprovisionas.
A ze imamo resitev za dostavo 30kWh 150 avtomobilom na enem parkiriscu?
Konkretno resitev?
Nimamo. Ampak, da bos imel 150 elektricnih avtov na enem parkiriscu, se bos se nacakal.
Ker ?
A msiliš da se ne da naredii pametnih polnilnic ?
A msiliš da se mora vseh teh 150 polnit istočasno s polno močjo ?
A misliš da je država tako neumna no lobisti, da od polnilnic nebi profiirali ?
Če imaš avto na polnilcu, ni nujno da se morajo vsi polnit na 100% ? Če je na pametni polnilnici priklopljen avt s 50% polno baterijo...se bo ta polnil do 80% itd...
Svet je šel dalje, Tudi bencinske bodo šle dalje.... Če pa odpiramo nuklearke zato da poganjamo AI boom, se bo našlo tudi za kaj drugega...
Seveda lahko simuliraš noja, toda Azija gre dalje... Evropa, no ? Amerika je pač še vedno v ideji subvencij naftne industrije...ok, fordov in ostalih, ki so znali delati le avte velikosti ko se začnejo dimenzije F150, pa še to zaradi ne obstoječe konkurence in tarif krepko pred leti EV avtomobilov, izdelujejo bolj klaverno kvaliteto…
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
damirj79 ::
Taprave bloke s polnilnicami gradijo šele zadnjih nekaj let in jih je morda 1% od vseh blokov, blodnje o polovici pa so samo blodnje.
Bloki se gradijo z "možnostjo" vgradnje polnilnice. Noben investitor zaenkrat ne vgrajuje polnilnice... In je tudi ne bo, saj niso glupi...
Tle blizu mene se je zgradil manjši blok in nekaj parkirnih mest ima stebričke za priklop elektrike za filat avto.
Očitno so ocenili da bo del kupcev to želel.
Sej kaj pa stane investitorja en stebriček in dve vtičnici. Če ti prodajo parkirno mesto za 10k eur, je tisto zaokrožitvena napaka.
Nobene potrebe ni po DC polnjenju na parkingu bloka.
Še 11 kw AC je overkill.
Če filas čez noč pa recimo da se omejiš na 22:00 do 06:00 ko so najcenejši bloki ti že z 5kW moči to pomeni da si nafilal 50% baterije tudi največjih EV-jev.
Kater avto pa omogoča polnit s 5kW na šuko vtičnici?
Grimnir3 ::
Taprave bloke s polnilnicami gradijo šele zadnjih nekaj let in jih je morda 1% od vseh blokov, blodnje o polovici pa so samo blodnje.
Bloki se gradijo z "možnostjo" vgradnje polnilnice. Noben investitor zaenkrat ne vgrajuje polnilnice... In je tudi ne bo, saj niso glupi...
Tle blizu mene se je zgradil manjši blok in nekaj parkirnih mest ima stebričke za priklop elektrike za filat avto.
Očitno so ocenili da bo del kupcev to želel.
Sej kaj pa stane investitorja en stebriček in dve vtičnici. Če ti prodajo parkirno mesto za 10k eur, je tisto zaokrožitvena napaka.
Nobene potrebe ni po DC polnjenju na parkingu bloka.
Še 11 kw AC je overkill.
Če filas čez noč pa recimo da se omejiš na 22:00 do 06:00 ko so najcenejši bloki ti že z 5kW moči to pomeni da si nafilal 50% baterije tudi največjih EV-jev.
Kater avto pa omogoča polnit s 5kW na šuko vtičnici?
Vsak.
Povečini imajo vgrajene 11kw AC polnilce, redki celo 22kW. Vsem pa lahko zmanjšaš moč polnjenja, če želiš.
Recimo da ne nabiješ stroška omrežnine.
P.S. Verjetno si narobe razumel da govorim o šuko vticnicah. Montirali so 3f vtičnice, v katere vštekas priložen polnilni kabel avtomobila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Grimnir3 ()
kow ::
Kolikor sam razumem, so suko vticnice enofazne. Aha, vidim da si popravil. Nevermind.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
a_borlak ::
ChatGPT pravi, da je trenutno v Ljubljani 600 polnilnih mest, pa recimo, da pretirava, čeprav vseh skupaj po celi Sloveniji je že preko 1700, tako številka niti ni tako izmišljena. Skratka, več kot 100.
endelin ::
Saj sedaj dokler ni preveč folka na električarju je super čas imeti električni avto. Ko bo masa bo za drek ker infrastruktura ne more tega dohajati
BigWhale ::
tomlin ::
LBX Lexus, zdaj so me pa našli. Dobil sem reklamo za 30.000 evr. Kakšne izkušnje, se splača sploh vrtati za informacijami?
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman
BigWhale ::
A msiliš da se ne da naredii pametnih polnilnic ?
A msiliš da se mora vseh teh 150 polnit istočasno s polno močjo ?
A misliš da je država tako neumna no lobisti, da od polnilnic nebi profiirali ?
Če imaš avto na polnilcu, ni nujno da se morajo vsi polnit na 100% ? Če je na pametni polnilnici priklopljen avt s 50% polno baterijo...se bo ta polnil do 80% itd...
Ta stvar vseeno ni tko enostavna.
Imas 150 avtomobilov in v 12 urah moras v spravit 20kWh v vsakega. Ce upostevas izgube na polnilnicah in kablih je to 3333kWh. Za to rabis 278kW dovod do polnilnic, vsak avto se bo polnil z manj kot 2kW moci. Pozimi rabis se malo vec, ker se zna zgodit, da bo treba se baterijo ogrevat. Ce se pogovarjamo o wireless chargerjih, so izgube se vecje in 300kW ne bo dovolj.
Na koncu mors pa pokrit se robne primere: kaj pocet s tistimi, ki bodo prisli domov s popolnoma praznimi baterijami in bodo 10 ur vlekli 11kW? Kaj pocet s tistimi, ki energijo rabijo prej, ker gredo bolj zgodaj od doma? Kaj nardit z unimi, ki so prisli prepozno.
In na koncu, kaj nardis k mas blokovsko naselje kjer je 1500 stanovanj in na marsikatero stanovanje vec kot en avto.
Ti problemi niso neresljivi, so pa dalec od enostavnih.
tomlin ::
Zanimivo:
Čeprav se prodaja EV postopoma povečuje, Japonci še vedno raje izbirajo hibridna vozila, ker so cenejša, bolj praktična in imajo boljšo podporo infrastrukture. Hibridi predstavljajo kompromis med ekološko ozaveščenostjo in uporabnostjo, zato ostajajo najbolj priljubljena izbira na Japonskem.
Čeprav se prodaja EV postopoma povečuje, Japonci še vedno raje izbirajo hibridna vozila, ker so cenejša, bolj praktična in imajo boljšo podporo infrastrukture. Hibridi predstavljajo kompromis med ekološko ozaveščenostjo in uporabnostjo, zato ostajajo najbolj priljubljena izbira na Japonskem.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman
Utk ::
Ti problemi niso neresljivi, so pa dalec od enostavnih.
No, zgleda da so enostavni, ker ni videt, da se bi kdo zares kaj dost ukvarjal s tem. Nobenih prekopavanj parkingov ni videt, itd.
Potem bo pa naenkrat panike ko se bojo "vsi" vozili na elektriko, jaz se moram pa na nafto za 2 evra.
endelin ::
Kdo ve če majo dolocene tesle 3 2025 še težave s trzalico pri okoli 110kmh ali so kaj potiho uredili?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()
kow ::
ChatGPT pravi, da je trenutno v Ljubljani 600 polnilnih mest, pa recimo, da pretirava, čeprav vseh skupaj po celi Sloveniji je že preko 1700, tako številka niti ni tako izmišljena. Skratka, več kot 100.
Irrelevantno. Ker smo govorili o enem parkiriscu. Nehajte se ze smesiti. Tudi BigWhale, s svojimi cudaskimi predpostavkami.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
jernejl ::
Nekateri tudi na dve leti ali določeno število km, kar je prej. Meni to ustreza, ker avto precej malo uporabljam in me obisk servisa doleti vsaki dve leti.Jaz imam servis vsaki dve leti, v domačem kraju
Običajno so servisi na eno leto ali določeno število km, kar je prej.
Pa zanimivo, da so pri EVjih vedno problem ljudje v blokih in razni edge casi, ki vozijo 3x na teden do Frankfurta in nazaj. Pri ICE je pa priročno vzeti scenarij nekoga, ki živi 200m od servisa :)V resnici je za veliko večino Slovencev povsem običajno, da imajo do Teslinega servisa bistveno dlje kot do servisa kake druge, dalj časa obstoječe znamke.
In je precej bolj praktično, če lahko človek avto pred šihtom zapelje do bližnjega serviserja in ga po šihtu gre dvignit, kot pa če se mora peljati čez pol države in tam vedriti nekaj ur, da uredijo, kar pač imajo za urediti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
bm1973 ::
Ti problemi niso neresljivi, so pa dalec od enostavnih.
No, zgleda da so enostavni, ker ni videt, da se bi kdo zares kaj dost ukvarjal s tem. Nobenih prekopavanj parkingov ni videt, itd.
Potem bo pa naenkrat panike ko se bojo "vsi" vozili na elektriko, jaz se moram pa na nafto za 2 evra.
Kdo bo to plačal?!?!?!
Večno vprašanje, in ta strošek bi pač moral pasti na EV lastnike. Ostali tega ne rabimo in NOČEMO plačevati.
Država naj uvede za EV avte pač "EV polnilnica" davek in iz tega financira polnilne postaje...
Meni naj pa že dajo EREV avto, da bom imel svoj generator za elektriko in bom lahko tankal na navadnih črpalkah...
Irrelevantno. Ker smo govorili o enem parkiriscu. Nehajte se ze smesiti. Tudi BigWhale, s svojimi cudaskimi predpostavkami.
On je kar dobro predpostavil...
Lahko ti napišem primer mojega kolega, ima tisti Audi EQ 8 ali kaj je že.
110 kWh baterija, vsak dan CE-MB in nazaj. Malo težka noga (jasno če avto drvi) in je avto vsak dan prazen. Na srečo naredi letno z 2 SE 23 MWH elektrike in letni net metering, zato se mu splača.
Je pa baterija vsak dan prazna...
Zdaj si pa predstavljajte, da bi vsi, ki se vozijo v LJ v službo, sploh s Štajerskega konca, imeli EV. No, mogoče je pa to ukrep, ki bo zmanjšal gužvo v Ljubljani . Obvezen EV za vstop v LJ .
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bm1973 ()
Utk ::
Kdo bo to plačal?!?!?!
Kdo bo pa meni na hiši plačal? Plačal bo tist, ki bo prišparal na gorivu.
MikeRotch ::
110 kWh baterija, vsak dan CE-MB in nazaj. Malo težka noga (jasno če avto drvi) in je avto vsak dan prazen. Na srečo naredi letno z 2 SE 23 MWH elektrike in letni net metering, zato se mu splača.
Teh 100km lahko vozi 200kmh pa bo porabil manj kot pol baterije.
kow ::
On je kar dobro predpostavil...
Naredil je nebroj cudaskih predpostavk:
- cela flota vozil je cez noc postala BEV
- vsi imajo vozniski izpit
- nihce ne dela od doma ali gre v sluzbo pes, s kolesom itd.
- nihce ni na bolniski
- upokojenci ne obstajajo
- nihce ne chargea v sluzbi
- itd. itd.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
billy ::
Zdaj si pa predstavljajte, da bi vsi, ki se vozijo v LJ v službo, sploh s Štajerskega konca, imeli EV. No, mogoče je pa to ukrep, ki bo zmanjšal gužvo v Ljubljani . Obvezen EV za vstop v LJ .
Če se nekdo vsak dan pelje v LJ delat, mora potem ta avto nekje stat - idealno mesto torej da se polni.
ps, zanimivo kako veliko "slo tek intelektualcev" ne ve pravilno pisati enoto energije...pri debati pa so tako suvereni
BigWhale ::
On je kar dobro predpostavil...
Naredil je nebroj cudaskih predpostavk:
Ne, samo ti mal narobe razmisljas. Govora je bilo o 150 avtomobilih na parkiriscu, ki se morajo napolnit. Vprasanje je samo koliko VEČ bo teh avtomobilov, ker jih bo več.
Nove Fuzine v Ljubljani imajo okrog 4000 stanovanj in kronicno pomanjkanje parkirisc.
Nihce ne govori, da bodo vsi naekrat preklopili na EV. Dalec od tega, ampak to stvar samo podrazi, ker bodo parkirisca razkopavali na pet let. Po tem, ko bo dovolj ljudi dost razpizdenih, ker nimajo kje polnit.
Pretvarjat se, da polnjenje v vecjih stanovanjskih naseljih ni enostaven problem, je pac naivno.
billy ::
V bistvu je lažje, ker se samo potegne nov dovod in vse uredi "v gruči", doda se še po potrebi kak manjši trafo in rešeno.
Medtem ko naselje z 4000 hišami veliko težje uredit, tam je že glavni trafo preslab ...
Medtem ko naselje z 4000 hišami veliko težje uredit, tam je že glavni trafo preslab ...
BigWhale ::
Utk ::
A jebiga, če se ne morejo spravit v naslednje stoletje, se pač ne bojo.
Zato bi jaz dal v zakon, da bi vsakemu morala bit omogočena vtičnica na parkingu, da za to ni treba nobenga soglasja sosedov, solastnikov, etažnih lastnikov itd. On naj plača stroške, naj bo po pravilih, ampak naj ima možnost.
Zato bi jaz dal v zakon, da bi vsakemu morala bit omogočena vtičnica na parkingu, da za to ni treba nobenga soglasja sosedov, solastnikov, etažnih lastnikov itd. On naj plača stroške, naj bo po pravilih, ampak naj ima možnost.
bm1973 ::
V bistvu je lažje, ker se samo potegne nov dovod in vse uredi "v gruči", doda se še po potrebi kak manjši trafo in rešeno.
Medtem ko naselje z 4000 hišami veliko težje uredit, tam je že glavni trafo preslab ...
Seveda so ta stara naselja že projektirana 50, 60 lket nazaj z dovolj močnimi transformatorji ?!?!?!?!
Daj že nehaj srat, da na novo potegneš kable in zamenjaš trafo, to ni majhen projekt, ni preprosto dobiti delov, tu so gradbeni papirji.
In ja, kaj boš naredil v naselju, kjer že tako manjka parkirišč ?!?!?!
RedDrake ::
A si se ti v bloku kdaj udelezil sestanka etaznih lastnikov? :D
Se vidi, da nihče ne živi v bloku.
Za najbolj razumne in očitne stvari se ne da zmeniti in to v blokih s samo 9 in 16 stanovanjih (moje izkušnje iz prve roke).
Si sploh ne predstavljam kako izgleda, če je stanovanj 100 ...
bm1973 ::
Jaz sem, še zastopnik stanovalcev sem bil.
Smo nekaj govorili o tem polnilnicah, da bi jih oddajali dnevnim migrantom, pa ni šlo skozi.
Smo pa speljali postopek na sodišču, da smo občini Ljubljana vzeli nazaj funkcionalno zemljišče okoli bloka... Trajalo 6 let, zdaj ima blok parkirišče za rampo. Sicer mene ni več tam...
In včasih je treba dati prav tudi ta starim, ko "blokirajo" kako bedasto novotarijo mladih priseljencev, po možnosti iz družboslovnega NVO. No, tudi tem, ko jim omeniš njihov strošek, ponavadi pade zanimanje . Mladi bi bili eko, zeleni, ne vem kaj še vse, predvsem na račun drugih...
Smo nekaj govorili o tem polnilnicah, da bi jih oddajali dnevnim migrantom, pa ni šlo skozi.
Smo pa speljali postopek na sodišču, da smo občini Ljubljana vzeli nazaj funkcionalno zemljišče okoli bloka... Trajalo 6 let, zdaj ima blok parkirišče za rampo. Sicer mene ni več tam...
In včasih je treba dati prav tudi ta starim, ko "blokirajo" kako bedasto novotarijo mladih priseljencev, po možnosti iz družboslovnega NVO. No, tudi tem, ko jim omeniš njihov strošek, ponavadi pade zanimanje . Mladi bi bili eko, zeleni, ne vem kaj še vse, predvsem na račun drugih...
damirj79 ::
V bistvu je lažje, ker se samo potegne nov dovod in vse uredi "v gruči", doda se še po potrebi kak manjši trafo in rešeno.
Medtem ko naselje z 4000 hišami veliko težje uredit, tam je že glavni trafo preslab ...
Manjši trafo? :D za 100 EV polnilnic, pa če so samo 11kW, je to 1MVA trafo, ki je tko neka kocka s stranico 2m, pa še okoli njega moraš računat varnostni prostor, daljnovod pripeljat in še kar je ostale infrastrukture. In si rešil komaj 100 EV polnilnic na nekem parkirišču, kjer bo nekdo parkiral avto, ki se bo tam polnil vsaj 4 do 5ur, če je recimo štartal iz Kopra ali Nove Gorice in je do LJ porabil 20-30kWh in od doma štartal s 60%.