» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1215 / 1223
»»

endelin ::

codeMonkey je izjavil:

Tesla ima boljsi range in vec prostora, kar je precej pomembno za druzine. I5 pa se pac lepse vozi in deluje bolj kvalitetno. Nekaj so delali na tem pri novi Y, in bo zanimivo pogledati primerjave tudi po tem.

Osebno mi vizualno i5 ni posrecen avtomobil, in zdaj ko gledam kaj kupiti, bi rekel, da i5 ze zaradi prostora takoj odpade.

Kako odpade zaradi prostora. I5 ima 3metre medosne razdalje in čez 500 litrov prtljažnika8-O ste že sedeli sploh vi5?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

MikeRotch ::

Smo. Model Y je precej bolj prostoren. Na zadnji klopi je prostora v obeh vrh glave, v Tesli imaš v višino več prostora. Prtljažnik je v Y bistveno večji. Frunka pa Ioniq praktično nima.

Grimnir3 ::

Nakladaš.
Prostora je v obeh vrhan koš.

Tesla Y ima pa večji frunk.

codeMonkey ::

Imam oz. zdaj ze imel Octavio s 650l, pa je vedno polna. Pac dva skoraj najstnika, sport, letna migracija za dva meseca na obalo, itd. Ni sans, da bi zneslo z manj.

jernejl ::

MikeRotch je izjavil:

Pri tem je treba pripomniti, da "brez opreme" pomeni, da ima opremo, ki je dražja Tesla nima.

Ja, saj to smo že obdelali. Ni modela na svetu, ki bi imel popolnoma enak nabor opreme.
Tako je in Tesla fanboyev nič ne ustavi pri tem, da ne bi ponavljali, kako so Tesle super opremljene, pa čeprav jim manjkajo parkirni senzorji, armaturna plošča, fizična stikala, v nekaterih primerih celo ročica za smerokaze, pa Android Auto/Carplay, zatemnitev strehe, 360°kamere, ne-plastični sedeži in še kaj...

Ko bom omenil frunk, OTA, 4wd, panoramo, bolj zmogljiv motor ali kaj podobnega bo odgovor spet "Tega noben ne rabi" :)
Verjetno komu pride prav, tako kot komu drugemu bolj kot prosojna streha brez zatemnitve pride prav streha, skozi katero ne nabija sonce. Marsikomu bolj kot 143 zvočnikov pridejo prav parkirni senzorji, namesto displaya za zadnje sedeže, ki so statistično večinoma prazni, raje vidijo display izza volana ali HUD in podobno. 4WD pa RWD Tesla pač nima.

Za lokalnega kupca je to precej bolj bistveno kot to, za kakšno ceno se Tesle prodajajo na kitajskem.
Za lokalnega kupca ja. Ampak menjaš temo. Govorili smo o razlogih zakaj je Model Y najbolj prodajan avto že 2 leti zapored (oz. 2024 je mogoče na 2. mestu?).
Ne, ti menjaš temo. Govoril si o tem, da nikjer drugje ne dobiš takšnega avta, kot je model Y, za takšno ceno. Pa sem samo pripomnil, da drugje dobiš boljši avto za nižjo ceno.
Morda pa nagovarjaš kupce na kitajskem ali kaj-jaz-vem-kje, kjer so Tesline cene kaj bolj konkurenčne... kdo bi vedel.

Prtljažnik je v Y bistveno večji. Frunka pa Ioniq praktično nima.
O tem smo že pisali. Bjorn je v prtljažnik Ioniqa 5 spravil dve škatli več kot v model Y. Očitno po novem velja, da v bistveno manjši prtljažnik spraviš bistveno več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

MikeRotch ::

Tako je in Tesla fanboyev nič ne ustavi pri tem, da ne bi ponavljali, kako so Tesle super opremljene, pa čeprav jim manjkajo parkirni senzorji, armaturna plošča, fizična stikala, v nekaterih primerih celo ročica za smerokaze, pa Android Auto/Carplay, zatemnitev strehe, 360°kamere, ne-plastični sedeži in še kaj...


Nič od tega v resnici ne manjka.

Jamranje čez "plastične sedeže" pa samo kaže na to kako malo nekateri poznate avtomobile :)

Hyundai Ioniq 5:
"Eco-friendly interior and colours inspired by nature.
Sustainability is at the centre of IONIQ's brand vision, which can be found throughout the interior in eco-friendly materials and nature-inspired colors. The seats, headliner, door trim, floor and arm rest use eco-friendly, sustainably sourced materials such as: recycled PET bottles, plant-based plastic yarns and natural wool yarns, eco-processed leather with plant-based extracts, and bio paint with plant extracts."

Naravno usnje je danes precej redko. BMW in Mercedes npr. oba ponujata umetno usnje serijsko.

Verjetno komu pride prav, tako kot komu drugemu bolj kot prosojna streha brez zatemnitve pride prav streha, skozi katero ne nabija sonce. Marsikomu bolj kot 143 zvočnikov pridejo prav parkirni senzorji, namesto displaya za zadnje sedeže, ki so statistično večinoma prazni, raje vidijo display izza volana ali HUD in podobno. 4WD pa RWD Tesla pač nima.


Saj pravim, bluziš :) Ljudje glasujejo z denarnico. Očitno veliko več ljudi ceni opremo v Tesli kot tisto v Ioniqu.

Tesla je v 2023 prodala 2x več Model Y kot Hyundai VSEH avtomobilov skupaj.

O tem smo že pisali. Bjorn je v prtljažnik Ioniqa 5 spravil dve škatli več kot v model Y. Očitno po novem velja, da v bistveno manjši prtljažnik spraviš bistveno več.


A to se namenoma delaš neumnega?

jernejl ::

MikeRotch je izjavil:

Tako je in Tesla fanboyev nič ne ustavi pri tem, da ne bi ponavljali, kako so Tesle super opremljene, pa čeprav jim manjkajo parkirni senzorji, armaturna plošča, fizična stikala, v nekaterih primerih celo ročica za smerokaze, pa Android Auto/Carplay, zatemnitev strehe, 360°kamere, ne-plastični sedeži in še kaj...

Nič od tega v resnici ne manjka.
Manjka vse našteto in še več.

Naravno usnje je danes precej redko. BMW in Mercedes npr. oba ponujata umetno usnje serijsko.
Pri običajnih proizvajalcih je ponavadi vsaj na izbiro blago, ponekod tudi naravno usnje ali pa (še bolje) alcantara. Za marsikoga plastika namesto blaga ni dodatna oprema, temveč obratno.

O tem smo že pisali. Bjorn je v prtljažnik Ioniqa 5 spravil dve škatli več kot v model Y. Očitno po novem velja, da v bistveno manjši prtljažnik spraviš bistveno več.
A to se namenoma delaš neumnega?
Ne, ti si neumen, ker misliš, da če boš laž o bistveno večjem prtljažniku dovolj dolgo ponavljal, bo postala resnica. No, ne bo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

MikeRotch ::

Pri običajnih proizvajalcev je ponavadi vsaj na izbiro blago, ponekod tudi naravno usnje ali pa (še bolje) alcantara. Zame plastika namesto blaga ni dodatna oprema, temveč obratno.


Si v manjšini. Nihče te ne sili, da si kupiš avto, ki ti ne paše. Veliki večini ljudi so usnjeni sedeži všeč.

Ne, ti si neumen, ker misliš, da če boš laž o bistveno večjem prtljažniku dovolj dolgo ponavljal, bo postala resnica. No, ne bo.


Zanimivo, da smo na tehničnem forumu, pa nekomu ni jasno kako lahko v manjši volumen spraviš večje število relativno velikih kvadrov.

jernejl ::

MikeRotch je izjavil:

Pri običajnih proizvajalcev je ponavadi vsaj na izbiro blago, ponekod tudi naravno usnje ali pa (še bolje) alcantara. Zame plastika namesto blaga ni dodatna oprema, temveč obratno.

Si v manjšini. Nihče te ne sili, da si kupiš avto, ki ti ne paše. Veliki večini ljudi so usnjeni sedeži všeč.
Verjamem, plastični sedeži pa veliki večini ljudi pač niso všeč.
Meni tudi naravno usnjeni niso tako všeč kot sedeži iz blaga, pa imamo pri hiši oboje. Ne vidim nobene dodane vrednosti pri tem, da je usnje pozimi bolj hladno in poleti bolj vroče od blaga.

MikeRotch ::

Verjamem, plastični sedeži pa veliki večini ljudi pač niso všeč.


Iz blaga? Misliš plastike? Citiram Hyundai spletno stran: "recycled PET bottles, plant-based plastic yarns and natural wool yarns, eco-processed leather with plant-based extracts, and bio paint with plant extracts."?

To, da ljudem niso všeč usnjeni sedeži si si enostavno izmislil. Če bi bilo to res, noben proizvajalec ne bi prodajal usnja (umetnega ali naravnega) kot dodatno opremo.

Občutek in tekstura usmetnega usnja je pa tudi enaka naravnemu. Sicer ne bi bilo na spletu polno tem "kako prepoznati umetno usnje v BMWju" in odgovorov "Poglej v seznam opreme".

jernejl ::

To, da ljudem niso všeč usnjeni sedeži si si enostavno izmislil. Če bi bilo to res, noben proizvajalec ne bi prodajal usnja (umetnega ali naravnega) kot dodatno opremo.
To, da so veliki večini ljudem usnjeni sedeži všeč, si si enostavno izmislil. Če bi to bilo res, bi večina avtov take sedeže imela. Pa jih nima. Večina kupcev namesto tega za svoj denar raje izbere kaj bolj uporabnega.

MikeRotch ::

Logika šepa. Pravilno vprašanje bi bilo ali bi ljudje za isto ceno izbrali usnje ali blago.

Glede na to, da proizvajalci (tudi zgoraj omenjeni Hyundai) usnje dodatno zaračunajo oz. ga ponujajo v višjih paketih kot bombonček, ni dvoma, da ima večina raje usnje.

Kebo ::

15 let nazaj, so bili ajfoni oglati, vmes so bili okrogli, sedaj so spet oglati. Trendi se spreminjajo, nimajo pa nobene veze s tem, kaj imajo ljudje radi ampak kaj jim proizvajalci prodajajo, kot "luksuz". Če je nekaterim usnje ok, nej pač doplačajo, meni osebno je usnje brez veze ker je poleti vroče, pozimi mrzlo pa še pokat začne s časom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Kebo ()

MikeRotch ::

Trendi se spreminjajo, nimajo pa nobene veze s tem, kaj imajo ljudje radi ampak kaj jim proizvajalci prodajajo, kot "luksuz".


Narobe si tole obrnil. Podjetja vlagajo milijone v market research in na podlagi tega proizvajajo izdelke, ki jih kupci dejansko želijo.

jernejl ::

MikeRotch je izjavil:

Logika šepa. Pravilno vprašanje bi bilo ali bi ljudje za isto ceno izbrali usnje ali blago.

Glede na to, da proizvajalci (tudi zgoraj omenjeni Hyundai) usnje dodatno zaračunajo oz. ga ponujajo v višjih paketih kot bombonček, ni dvoma, da ima večina raje usnje.
Ne. Večina ljudi za usnje ni pripravljena doplačat. Če bi ga imeli raje, bi bili zanj pripravljeni plačati več. To stori zgolj manjšina.
Tesla fanboyi pa plastične sedeže v Tesli predstavljajo kot dodatno opremo, ki jo je treba drugje dokupiti, da bo nek drug avto enakovreden. Ja, manjšina kupcev (to so tisti, ki doplačujejo za plastiko) se bo s tem strinjala, večina bo pa rekla, da ti plastični sedeži zanje niso vredni prav nič več. Za marsikoga pa so vredni manj od navadnega blaga.
Zato je pisarjenje o tem, kako je treba pri nekem X avtu dokupiti plastične sedeže in stekleno streho, da bo enakovredno opremljen Tesli, neumnost, s katero se bo strinjala zgolj manjšina.

MikeRotch ::

https://cartelligent.com/which-car-bran...

Leather Interiors on New Vehicles
These top automakers frequently have high-quality and durable leather interiors that our clients favor.

10. Subaru (68% Leather)
Base Subaru models come with cloth seats. Find leather-trimmed seats with the Limited trims and above in every Subaru model.

9. Jeep (69% Leather)
Discover leather-trimmed seats on Limited trims and above, which makes sense for Jeep owners who want to easily clean seats after their off-road adventures.

8. Chevrolet (70% Leather)
Chevrolet vehicles typically come with cloth or leatherette seats, and they have a wide range of selections while premium trims bundle leather seats with high-tech safety features.

7. Ford (71% Leather)
Ford's premium trims get leather seats and plenty of other upgraded options, while lower-level trims have standard cloth seats.

6. Lexus (78% Leather)
As Toyota's luxury brand, Lexus is all about great performance and high-end interiors. Most base Lexus models are equipped with its leatherette, NuLuxe. F-Sport editions and vehicles with the Luxury or Ultra Luxury packages come with genuine leather seats.

5. BMW (79% Leather)
BMW's proprietary leatherette, SensaTec, comes standard on a number of popular models as one of the world's premier luxury brands. Many Cartelligent clients choose the optional Premium Package, bundling leather seats with a moonroof, satellite radio, keyless entry, and lumbar support for a comfortable driving experience.

4. Volvo (98% Leather)
The Swedish automaker loves leather. Just the S60 and V60 are offered with leatherette sport seats as one of the top car brands with leather interiors.

3. Porsche (100% Leather)
You can choose between partial or full leather, depending on your preferences as a top automaker with leather as an interior choice.

2. Land Rover (100% Leather)
All Land Rover models come with seats covered partially or in full with leather.

1. Audi (100% Leather)
All Audi models have leather interiors as a benefit of owning one of these cars.

codeMonkey ::

Jaz bi bil vesel nadgradnje in imel nekaj za lazje ciscenje, pac druzinski avto in dva mulca. 10 let nazaj, ko sem kupoval nek dostopen avtomobil, tu ni bilo neke pametne izbire. Je pa lahko problem, ce se na njih prevec spara.

@BW: Kako si zadovoljen s sedezi v novi trojki?

Novi Y naj bi namrec tudi kot zadnji model dobil prezracevane sedeze in prvi komentarji so precej pozitivni vidim. Torej izgleda da sedezi niso vec neka tema (za nek srednjerazredni avtomobil kot je Y).

Glede debate o panoramskem steklu, nekaj strani nazaj, in potrebah po aftermarket resitvah: z novim slojem naj bi zdaj prislo v kabino precej manj toplote in naj bi bilo to zdaj dovolj. Ima novi model 3 ze tak sloj?

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Ocitno bodo res popusti letos:
https://www.zurnal24.si/avto/cenovna-vo...

Verjetno proti koncu leta, ko bo panika glede kuponov, se bolj?

Bomo pac brez avta do oktobra :))

kow ::

Battery prices saw their biggest annual drop since 2017, with lithium-ion battery pack prices down by 20% from 2023 to a record low of $115/kWh, according to analysis by BloombergNEF (BNEF).

Dejansko so to konkretne cifre prihrankov za proizvajalce.

On a regional basis, average battery pack prices were lowest in China, at $94/kWh. Packs in the US and Europe were 31% and 48% higher, reflecting the relative immaturity of these markets, as well as higher production costs and lower volumes, BNEF finds.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Se pravi da so električni avti dražji od ice (tisti, ki so) samo zato, ker firme raje prodajajo ice.
Neka 40 kwh baterija niti v razredu cliota ni več nek strošek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Packs in the US and Europe were 31% and 48% higher


Torej za 75kwh okoli 3000 EUR vec v EU, cez palec.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Ja, ogromni zneski so to. Ampak dobro, tudi bencin je v Evropi drag. Pomagala bi cenejsa elektrika, ki jo analitiki napovedujejo za leto 2026 (v EU).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

A ves kaj je podlaga za pocenitev elektrike?

aha, renewable growth

Zgodovina sprememb…

kow ::

Pa tudi visoke cene plina, ki bodo tezko rasle, prej padle. Izvozne kapacitete utekocinjenega plina ves cas rastejo. Poraba elektrike pa niti ne. Ceprav, zdaj se je ta AI boom zgodil. Zna biti, da se je podcenjeval demand.

Zadnje case se veliko govori tudi o fotovoltaiki v Afriki. Ce tam postavis 100MW elektrarno, se to pri njih ogromno pozna, ker imajo smesno nizko proizvodnjo elektrike v splosnem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

paradajzos ::

MikeRotch je izjavil:

Trendi se spreminjajo, nimajo pa nobene veze s tem, kaj imajo ljudje radi ampak kaj jim proizvajalci prodajajo, kot "luksuz".


Narobe si tole obrnil. Podjetja vlagajo milijone v market research in na podlagi tega proizvajajo izdelke, ki jih kupci dejansko želijo.

Avte brez ročke za smernike. :))
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.

MikeRotch ::

Ročke oz. odsotnost ročk je dober primer tega, da ne firme ne morejo sforsirati slabih rešitev. Če bi jih lahko, nov Model Y ne bi imel ročk.

paradajzos ::

MikeRotch je izjavil:

Ročke oz. odsotnost ročk je dober primer tega, da ne firme ne morejo sforsirati slabih rešitev. Če bi jih lahko, nov Model Y ne bi imel ročk.

Da prideš do tega ni treba vložit milijonov v raziskave trga.
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.

kow ::

Ni mi jasno kaj ste tako mokri na te rocke. Meni se zdijo katastrofalna resitev. Dokler so bile za vklop in izklop smerokazov, je bilo ok. Potem pa so zaceli dodajati funkcionalnosti. Na koncu ne ves kaj moras pritisniti.
Kako lahko nekdo z resnim obrazom trdi, da je to dober vmesnik, mi ni jasno. V bistvu so smrtno nevarne.

Gregor P ::

Ok sam to si zdaj napisal kot da bi nas motile vse te ostale funkcionalnosti, gre se pa le za preproste žmigavce in je ročka za njih povsem na mestu; rešitev brez njih pa je bila praktično smrtno nevarna.:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

Nisi razumel poante.

Gregor P ::

Ne, ti si nam hotel prodati drugo, pa ti ni uspelo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

MikeRotch ::

Gregor P je izjavil:

Ok sam to si zdaj napisal kot da bi nas motile vse te ostale funkcionalnosti, gre se pa le za preproste žmigavce in je ročka za njih povsem na mestu; rešitev brez njih pa je bila praktično smrtno nevarna.:|


Ja, res je, smrtno nevarna. Avto brez ročk avtomatično eksplodira takoj, ko se vsedeš not :)

kow ::

Gumbi v kroznem so neprakticni, to se strinjamo. A ne morete mimo tega, da so palcke velik distraction med voznjo, ker niso standarizirane. Pa to zacuda nobenega ne moti. Oziroma, kje so vsi clanki o nevarnosti voznje s palckami?
Kje so boti na redditu, ki trdijo, da ne bodo kupili ICE avtomobila, ki ne bo imel gumbov ali kaj podobnega. Enaki vatli, kolega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Ne, ampak Teslina "rešitev" zmede recimo voznika in postane manj pozoren na promet okoli njega in lahko pride do katastrofalne nesreče.

Sam zase lahko rečem, da sem vozil že ogromno vozil, ampak ročka za žmigavce je pa res nekaj, kar ne rabiš sploh pogledati, ker je vedno tam, kjer mora biti.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

Nisem se vozil Tesle. Sem pa vozil sluzben avto, ko se je ulilo. Pa sem prvih 10 kilometrov voznje vec casa gledal v rocke, kot na cesto. To so moje izkusnje. Pa 10km karikiram, da ne bo kdo dobesedno interpretiral...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

V klasičnem vozilu je zagotovo nekaj fizičnih rešitev, ki jih je nesmiselno ukinjati, in ta ročka za žmigavce je ena izmed njih.

Zdaj ti si spet nenadoma prešel na dež.;((
(ki pa so za razliko od ročke za žmigavce običajno na desni strani volana; morda moraš pogledati prvič, če moraš pritikati navzgor ali navzdol za želeno hitrost brisalcev; pa za zadnje brisalce so različne rešitve)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

Ker so del te rocke. Videl sem tudi ze hupo na tej rocki. "Smrtno nevarno", ce si navajen, da je na volanu. Aja, ni Tesla. Pol ni?
Moja poanta je, da si naivna zrtev medijev. Bi sam imel raje rocko? Da. So gumbi "smrtno nevarni". Niti priblizno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Moja pa, da je ročka za žmigavce običajno na levi strani volana, ročka za brisalce pa na desni. Verjamem pa, da so tudi odstopanja od tega, le da jaz takšnega vozila še nisem vozil oz. se vsaj ne spomnim.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

MikeRotch ::

Ne, ampak Teslina "rešitev" zmede recimo voznika in postane manj pozoren na promet okoli njega in lahko pride do katastrofalne nesreče.


Teorija tega ne potrjuje, ocene varnosti so še vedno na nivoju. Praksa pa tudi ne. Nikjer ne vidim masovnih nesreč z Model 3 zaradi smernikov.

Sam zase lahko rečem, da sem vozil že ogromno vozil, ampak ročka za žmigavce je pa res nekaj, kar ne rabiš sploh pogledati, ker je vedno tam, kjer mora biti.




V klasičnem vozilu je zagotovo nekaj fizičnih rešitev, ki jih je nesmiselno ukinjati, in ta ročka za žmigavce je ena izmed njih.


Se vsi strinjamo. Očitno tudi Tesla, glede na to, da so dali ročke nazaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MikeRotch ()

mikhaair ::

Saj tudi autohold in električna parkirna zavora nekomu navajenem klasike lahko pri speljevanju v klanec povzročita veliko nevšečnosti, pa se ni svet podrl zaradi tega. Ker je to sedaj na gumbu se moraš pač o tem podučit in preizkusit preden nastopijo težave.
A m3 novi ima progresiven volan? Se krožišče lahko spelje brez premikanja rok?

MikeRotch ::

Model 3 ima klasično volansko letev. Nima steer-by-wire kot Cybertruck. V tesnih zavojih je treba preprijemati.

Gregor P ::

MikeRotch je izjavil:





... to je očitno nek ameriški avto; a še vedno žmigavci so tam kjer morajo biti. Roko gor tisti, ki je že vozil tega američana v EU?>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

Sem ze vozil americana v ZDA. Ne bos verjel, nihce mi ni razlagal kako premikati gumbe, palcke ipd. Samo kljuce dobis v roke.

Gregor P ::

No, super; vse intuitivno potem. Bravo8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Ne, samo vseeno jim je. Saj nimajo liability, saj si jim pokazal voznisko.

mikhaair ::

MikeRotch je izjavil:

Model 3 ima klasično volansko letev. Nima steer-by-wire kot Cybertruck. V tesnih zavojih je treba preprijemati.

Saj progresivnost ni pogojena s steer by wire, imajo nekateri avtomobili to.

J.McLane ::

Progresivnost je mehansko fiksna stvar, samo da obračanje koles ni linearno s kotom volana.

Steer-by-wire pa kot obračanja koles prilagaja še glede na hitrost vozila. Recimo manevriranje na mestu pomeni, da če volan obrneš za 90° bo to pomenilo obrnjena kolesa do konca, če boš pa to storil pri 60 kmh, bo pa temu primerno manj, pač kolikor ta hitrost max lahko prenese (ali pa še malo čez). Zato ta sistem ne more biti mehansko povezan preko gredi, ker bi bilo to nemogoče.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

codeMonkey ::

Ni nemogoce. Imas lahko se vedno povezan preko gredi, ampak je preko planetarnega gonila dodan elektromotor, ki s svojo hitrostjo spreminja prestavno razmerje. Kar pa lahko delas poljubno softversko. BMW ima tak sistem.

MikeRotch ::

Roko gor tisti, ki je že vozil tega američana v EU?>:D


Dodge Journey se je prodajal tudi pri nas, ne v tako majhnem številu. Rebadged Fiat Freemont je bil še precej bolj popularen.

Ampak ja, če v življenju voziš 3 avtomobile, pomožnosti iste znamke, potem verjetno res ne poznaš takih primerov. Tole sem prilepil za ilustracijo, da imajo različni avtomobili različne kontrole. Nekdo je dal dober primer z ročno zavoro. Še en primer je menjalnik. Druga skrajnost so avtomobili, ki imajo po 4 ali celo 5 ročk ob volanu...

Mr.B ::

Jaz ročke za vetrobransko steklo ne rabim. Do sedaj sem na ekranu spreminjal nastavitve ročno samo 2x.
Verjetno nekateri tudi mislite da je ročka nek fizični gumb povezave z nekim drugim fizičnim stikalom in to fizično itd.... Morda delno tudi res.... Samo v ozadju je v vseh primerih računalnik in to virtualka, ki tako ali drugače sumljivo ni varna. No vsaj po novicah ki kdaj pricurljajo...

Razen če voziš resnično star avto, večino zadev krmili računalnik v eni izmed virtualk, tako da je gumb na displeju ali fizični gum zgolj, tako kot nekateri mislite ko je na vsakem križišču gum za semafor, da ima ta 100% funkcijo s tem da se bo prikazala zelena luč za pešce. V večini primeru te korelacije ni, so pa semaforju ki pritisk na gumb dejansko ima funkcijo...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
««
1215 / 1223
»»