» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1205 / 1206
»»

pegasus ::

Kaj pa če ima avto svojo elektrarno vgrajeno? ;)

billy ::

Tudi tako bi šlo, na teh balkan dopustih. Sončne celice vrečt na streho avta. V 14 dneh bi se nafilal komot.

mehatronik12 ::

Itak nikamor nebomo prišli, avti EV so top :D.

Mogoče ima kdo kaj izkušenj z MG4, zakaj se jih res ogrono prodaja 1,2 leti starih na mobile.de!?
Pa tud razlika v ceni ni čisto logična (osnovni model) ==> v SLO 27000€, v DE 20000€

Torej sestrična se vozi na specializacijo MB,LJ vsaki dan, polnila bi lahko doma.
Pride s tem avtom v Lj in nazaj ob vseh pogojih in jutranjim predgretjem, pozimi seveda!?
==> Pri vožnji po omejtivha seveda!
==> Z normalnim gretjem kabine na 22C
==> In da se vrne z vsaj 10%-15% baterije, da ni ravno nervozna zraven!
MG4 LUX 64kWh (59kWh uporabne)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...


Avto bi jo 25000€ (stroški prevoza, nižji davek v De, itd..) - 7200=18200€

Nesta ::

Upam da pridejo cim prej dizli nazaj ali pa da vsaj vodik zalaufa. Zaenkrat dobro kaže:

https://www.gov.si/novice/2024-03-15-po...

kow ::

damirj79 je izjavil:


Če greš z EV, bo samo vožnja trajala 8ur, ker sorry, z EV pa že ne boš skoz vozil 130-140kmph, ampak pač samo 100kmph, ker sicer preveč porabi. Vmes se boš kljub 100kmph moral vstaviti 2x in dofilati, kar pomeni vključno s čakanjem recimo 45min. Tako ta vožnja z EV traja 8.5 do 9ur. Z ICE se vmes ustaviš 1x za 10min (vmes lahko nafilaš tank do konca), voziš po omejitvi ali malo čez, ker pač lahko, vsake tolko da spucaš "ventile" še pospešiš na 180kmph in vožnja traja 6ur do 6.5ur.


Konceptualno imas prav, ampak v izracunih pretiravas. Sem startal na korculo ponoci, pa niti priblizno ni bila cesta ves cas prazna. Imas tudi sekcije z nizjimi omejitvami, tunele, gradnje itd. Povprecna hitrost ne bo 130km/h. Nazajgrede sem zaradi nesrece tudi stal vec kot pol ure. Voznja s 180km/h je tudi precej nesramna do ostalih udelezencev v prometu. Lahko si asshole, to je sicer res.

Nesta je izjavil:

Upam da pridejo cim prej dizli nazaj ali pa da vsaj vodik zalaufa. Zaenkrat dobro kaže:

https://www.gov.si/novice/2024-03-15-po...


Vodik je zaenkrat zelo draga resitev in se nihce nima kredibilnega roadmapa, da bi bil vsaj priblizno konkurencen gorivom iz rafinerij. Ce bi dal analogijo, bi rekel da smo pri vodiku kot smo bili pri fotovoltaiki konec 90ih oz. zacetek 2000s.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Grimnir3 ::

damirj79 je izjavil:

MikeRotch je izjavil:

Hehe 40 minut cakanja na polnilcici, waste od money and time. To je res samo za intuziaste. Good luck ce imas otroke v avtu :D


40 minut postankov na 750km dolgi poti, ki traja cca. 8 ur je povsem normalna številka, ne glede na vrsto pogona.

Samo informativno, zakonodaja pravi tole za delavce v cestnem prometu:

Dnevni odmor
Delavci ne smejo delati brez odmora več kot 6 ur zaporedoma. Če delajo 6 do 9 ur, jim pripada najmanj 30-minutni odmor. Če delajo več kot 9 ur, jim pripada najmanj 45-minutni odmor

Po 4,5-urni vožnji mora voznik imeti neprekinjen odmor najmanj 45 minut, razen če se odloči za počitek. Odmor se lahko razdeli na dva dela: prvi odmor traja najmanj 15 minut, drugi pa najmanj 30 minut.


Kar se žene in otrok tiče. Veliko večji problem kot par postankov za WC so tečni fotri, ki forsirajo 8 ur vožnje v enem kosu.


Hm, to je nekako tako. Če greš z EV, bo samo vožnja trajala 8ur, ker sorry, z EV pa že ne boš skoz vozil 130-140kmph, ampak pač samo 100kmph, ker sicer preveč porabi. Vmes se boš kljub 100kmph moral vstaviti 2x in dofilati, kar pomeni vključno s čakanjem recimo 45min. Tako ta vožnja z EV traja 8.5 do 9ur. Z ICE se vmes ustaviš 1x za 10min (vmes lahko nafilaš tank do konca), voziš po omejitvi ali malo čez, ker pač lahko, vsake tolko da spucaš "ventile" še pospešiš na 180kmph in vožnja traja 6ur do 6.5ur.


To imaš ti neke omejitve v glavi.
Če je cesta frej vozim jaz z EV-jem isto 130 ali 140.
Ampak če smo pri poletnih migracijah je realnost taka, da si ponavadi vesel če se voziš 100. Če greš v takih urah da je cesta frej in ga tiščiš 150, bodo pa frej tudi polnilnice ;)

bm1973 je izjavil:

Grimnir3 je izjavil:

To bolj kot na probleme EV-jev kaže na zaplankanost balkana.

Bolj kaže na problem vernikov EV, ki hočejo da jim vsi ostali plačujejo infrastrukturo.

Naj vsak, ki hoče služiti s polnenjem EV, naredi svojo elektrarno, pa bo. Ne da se švercajo na državne elektrarne.


Kaki kmet zarukan si pa ti?
Elektrika na polnilnicah je zastonj al kaj ?

Valda bo vsak ki gradi polnilnice na njih prodajal elektriko po taki ceni da bo povrnil stroške investicije in še zaslužil zraven. Omrežnino bo pa tudi plačal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Grimnir3 ()

MikeRotch ::

damirj79 je izjavil:


Hm, to je nekako tako. Če greš z EV, bo samo vožnja trajala 8ur, ker sorry, z EV pa že ne boš skoz vozil 130-140kmph, ampak pač samo 100kmph, ker sicer preveč porabi. Vmes se boš kljub 100kmph moral vstaviti 2x in dofilati, kar pomeni vključno s čakanjem recimo 45min. Tako ta vožnja z EV traja 8.5 do 9ur. Z ICE se vmes ustaviš 1x za 10min (vmes lahko nafilaš tank do konca), voziš po omejitvi ali malo čez, ker pač lahko, vsake tolko da spucaš "ventile" še pospešiš na 180kmph in vožnja traja 6ur do 6.5ur.


Spet teoretiziraš in mlatiš slamnate može.

S sodobnim EVjem lahko brez skrbi voziš po omejitvah oz. malo čez, če razmere dopuščajo.

Ustavljaš se v vsakem primeru. Razlika je v tem, da moraš pri ICE avtu stati zraven med točenjem goriva in se potem gužvati na bencinski, da plačaš. Pri EV pa avto priklopiš in greš vmes na sendvič/kavo/WC...

Za prihranek pri "pucanju ventilov" boš moral pa še enkrat ponoviti matematiko.

Jebomir ::

Vsa brihtnost in prepotentnost EV lastnikov - "nadljudi" se lepo kaže v tej temi.

Npr:
To imaš ti neke omejitve v glavi.

Kaki kmet zarukan si pa ti?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Jebomir ()

Grimnir3 ::

Jebomir je izjavil:

Vsa brihtnost in prepotentnost EV lastnikov - "nadljudi" se lepo kaže v tej temi.

To imaš ti neke omejitve v glavi.

Kaki kmet zarukan si pa ti?


Mal ti presede, ko folk stalno pretepa neke slamnate može in vleče izgovore iz riti.

EV ni za vsakega.
V praksi pa je povsem dober za 90% ljudi v 99% njihovih voženj.

Tu pa vsi pišejo kot da si trgovski potniki, ki redno delajo 1000 km na dan in vozijo po 8 ur skupaj brez postanka.

Gregor P ::

Ne, le eno vozilo imajo, ki pokriva več stvari (torej nimajo tri vozila za različne namene).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

MikeRotch ::

Gregor P je izjavil:

Ne, le eno vozilo imajo, ki pokriva več stvari (torej nimajo tri vozila za različne namene).


Saj ga ne rabiš. Sodoben EV še vedno pokrije vse potrebe velike večine ljudi. Razlika je, da malo drugače pokriva te potrebe.

Če se pelješ 1000km boš z EV na cilj prišel eno uro kasneje. Če se voziš po Bosni in Makedoniji boš imel nekoliko več dela z iskanjem ustrezne polnilnice...

Po drugi strani pa vsakodnevne vožnje v službo in po opravkih opravlja neprimerno boljše. Manj časa porabiš za polnjenje, pelješ se bolj udobno, manj onesnažuješ, država ti ponuja en kup bombončkov...

bm1973 ::

Gregor P je izjavil:

Ne, le eno vozilo imajo, ki pokriva več stvari (torej nimajo tri vozila za različne namene).

Plus, nočemo bit sužnji avta, ko gremo na dopust...

Da bom dopust prilagajal avtu, malo morgen...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bm1973 ()

damirj79 ::

kow je izjavil:

damirj79 je izjavil:


Če greš z EV, bo samo vožnja trajala 8ur, ker sorry, z EV pa že ne boš skoz vozil 130-140kmph, ampak pač samo 100kmph, ker sicer preveč porabi. Vmes se boš kljub 100kmph moral vstaviti 2x in dofilati, kar pomeni vključno s čakanjem recimo 45min. Tako ta vožnja z EV traja 8.5 do 9ur. Z ICE se vmes ustaviš 1x za 10min (vmes lahko nafilaš tank do konca), voziš po omejitvi ali malo čez, ker pač lahko, vsake tolko da spucaš "ventile" še pospešiš na 180kmph in vožnja traja 6ur do 6.5ur.


Konceptualno imas prav, ampak v izracunih pretiravas. Sem startal na korculo ponoci, pa niti priblizno ni bila cesta ves cas prazna. Imas tudi sekcije z nizjimi omejitvami, tunele, gradnje itd. Povprecna hitrost ne bo 130km/h. Nazajgrede sem zaradi nesrece tudi stal vec kot pol ure. Voznja s 180km/h je tudi precej nesramna do ostalih udelezencev v prometu. Lahko si asshole, to je sicer res.

Nesta je izjavil:

Upam da pridejo cim prej dizli nazaj ali pa da vsaj vodik zalaufa. Zaenkrat dobro kaže:

https://www.gov.si/novice/2024-03-15-po...


Vodik je zaenkrat zelo draga resitev in se nihce nima kredibilnega roadmapa, da bi bil vsaj priblizno konkurencen gorivom iz rafinerij.


Aha, ja za hrvaško nimam pojma, ne hodim k njim na dopust več. Meni je za dopust z avtom boljše iti po Italiji. Ampak nazadnje ko sem šel, je AC od Zadra do Splita bila tudi poleti bolj ali manj prazna zvečer in ponoči. Povprečna hitrost 130kmph je seveda tudi na 750km razdaljo kar težka, sploh če si z EV, ker se vmeš moraš ustaviti in polniti za nek relativno dolg čas. z ICE je mogoče dosegljiva, koliko pa res to razdaljo prevoziš v 5h45min, kolikor je po računanju, je pa stvar marsičesa, kar si tudi napisal. Z EV po moji izkušnji niti blizu ne bi bil temu času, saj se nisem preljal hitreje od 120kmph, se pravi povprečna bi bila krepko pod 100kmph.

Grimnir3 je izjavil:


To imaš ti neke omejitve v glavi.
Če je cesta frej vozim jaz z EV-jem isto 130 ali 140.


OK, eden redkih si.

MikeRotch je izjavil:

Razlika je v tem, da moraš pri ICE avtu stati zraven med točenjem goriva in se potem gužvati na bencinski, da plačaš. Pri EV pa avto priklopiš in greš vmes na sendvič/kavo/WC...

Za prihranek pri "pucanju ventilov" boš moral pa še enkrat ponoviti matematiko.


Tudi pri tankanju ICE lahko greš scat vmes. Glede na to, da tankanje traja 2minuti, pa za kaj več niti nimaš časa, za it srat npr ni dovolj.

Prihranek časa vožnje s "pucanjem ventilov" pa le ponovi osnovnošolsko matematiko kar ti sam. Očitno ti zelo šepa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: damirj79 ()

Grimnir3 ::

Gregor P je izjavil:

Ne, le eno vozilo imajo, ki pokriva več stvari (torej nimajo tri vozila za različne namene).


Tudi EV imaš lahko samo en.
To da ti pokrije 99% potreb ni mišljeno da tisti 1% ne moreš opravit z EV-jem ampak da je malo prilagajanja.
Torej 99% časa ko se voziš na šiht in po opravkih sploh ne opaziš da imaš EV-ja oz. ti je še bolj na komot. Ko greš pa na morje nekam v dalmacijo pa moreš vmes naredit 30 min pavzo za filanje in bohnedaj pogledat kje boš polnil.

Ampak eni delate nenormalno dramo iz tega.

bm1973 ::

Grimnir3 je izjavil:

[Ampak eni delate nenormalno dramo iz tega.

Ti delaš dramo, ostali lepo živimo z ICE.

In se ne ukvarjamo z iskanjem polnilnic, šparovno vožnjo, zanič hrano na pumpah, razmišljanje o procentih baterije.

Pač nepotrebna navlaka, ki je ICE nima.

In zato nismo nič manj eko, saj se večina elektrike naredi iz premoga... Ki se ga v privat namene ne uporablja vsaj 20 let.

Grimnir3 ::

bm1973 je izjavil:

Grimnir3 je izjavil:

[Ampak eni delate nenormalno dramo iz tega.

Ti delaš dramo, ostali lepo živimo z ICE.

In se ne ukvarjamo z iskanjem polnilnic, šparovno vožnjo, zanič hrano na pumpah, razmišljanje o procentih baterije.

Pač nepotrebna navlaka, ki je ICE nima.

In zato nismo nič manj eko, saj se večina elektrike naredi iz premoga... Ki se ga v privat namene ne uporablja vsaj 20 let.


Jaz ne rabim bit vsake 2 tdna na pumpi, kot prej. Sedaj doma ko parkiram vtaknem kabel v avto vsake tolk časa.
In z ničemer od tega zgoraj napisanega se ne ukvarjam.

Cel tvoj post pokaže samo to, da pojma nimaš o vsakodnevni uporabi EV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Grimnir3 ()

bm1973 ::

Me EV niti ne zanima.

Trenutni EV nikoli ne bo tako udoben kot ICE.

Grimnir3 ::

bm1973 je izjavil:

Me EV niti ne zanima.

Trenutni EV nikoli ne bo tako udoben kot ICE.


Lisico je mučila lakota, zato se je odpravila v bližnji vinograd. Bila je pozna jesen in lisici so se cedile sline ob pogledu na veje, ki so se šibile pod težkimi grozdi. Toda njeno veselje ni dolgo trajalo, kajti grozdi so bili previsoko in lisica jih ni dosegla. Nekajkrat se je vzpela na zadnje noge, toda naposled je morala priznati poraz. Odpravila se je iz vinograda in si govorila: “Naj grozdje obere, kdor ga hoče. Zame je preveč zeleno in kislo. Tudi, če mi ga prinesejo na pladnju, se ga ne dotaknem.”

MikeRotch ::

bm1973 je izjavil:


Plus, nočemo bit sužnji avta, ko gremo na dopust...

Da bom dopust prilagajal avtu, malo morgen...


To ste isti patroni, ki na vetrobransko steklo montirate tiste senčnike in lepite karton na gume? :)

kow ::

Kakorkoli obrnemo, ce imas po nekem cudezu prazno cesto in vozis 150km/h, imas porabo cirka 350Wh/km. Doseg pri visokih hitrostih naglo pada.
Za divjake, BEV gotovo ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Grimnir3 ::

kow je izjavil:

Kakorkoli obrnemo, ce imas po nekem cudezu prazno cesto in vozis 150km/h, imas porabo cirka 350Wh/km. Doseg pri visokih hitrostih naglo pada.
Za divjake, BEV gotovo ni.


Ampak če imaš prazno cesto za vožnjo s 150km/h boš imel tudi prazne polnilnice. :)

MikeRotch ::

Povprečna hitrost 130kmph je seveda tudi na 750km razdaljo kar težka, sploh če si z EV, ker se vmeš moraš ustaviti in polniti za nek relativno dolg čas. z ICE je mogoče dosegljiva, koliko pa res to razdaljo prevoziš v 5h45min, kolikor je po računanju, je pa stvar marsičesa, kar si tudi napisal. Z EV po moji izkušnji niti blizu ne bi bil temu času, saj se nisem preljal hitreje od 120kmph, se pravi povprečna bi bila krepko pod 100kmph.


Daj malo pomisli. Koliko kilometrov je sploh avtoceste do Korčule. Koliko od tega je omejitev 130, kjer lahko normalno pelješ malo hitreje in koliko je tunelov, obvoznic, mostov...

Če lahko vsega skupaj 100km voziš 180km/h je to že kar dosežek. Prihraniš pa koliko v teh 100km?

Poleg tega, jaz z EVjem večino časa vozim s tempomatom na 150. Ni nobenih težav. Polniš na 2 uri pa je.

kow ::

Grimnir3 je izjavil:

kow je izjavil:

Kakorkoli obrnemo, ce imas po nekem cudezu prazno cesto in vozis 150km/h, imas porabo cirka 350Wh/km. Doseg pri visokih hitrostih naglo pada.
Za divjake, BEV gotovo ni.


Ampak če imaš prazno cesto za vožnjo s 150km/h boš imel tudi prazne polnilnice. :)


Problem je v smislu, da ti lahko zmanjka nekaj kilometrov do destinacije (kjer bi lahko polnil na suko). V praksi bos sicer malo zmanjsal hitrost voznje - ampak ego bo divjakom strasno trpel. Ne pravim, da bi meni.

MikeRotch ::

Saj vidiš koliko imaš do destinacije. Jaz ciljam na to, da imam na destinaciji 10%. To je še vedno dovolj, da se brez problema odpelješ do najbližje bolnice, če se zgodi tista zlomljena roka ali kaj drugega. Pa čez noč tudi na šuko dobiš not dovolj dosega.

Če grem pa do superchargerjev mi pa ni problem prispeti tudi z 2-3%, če vem, da gre za zanesljivo lokacijo. V tem primeru lahko voziš tudi 200 (po .de, pri nas seveda ne vozim 200).

damirj79 ::

MikeRotch je izjavil:

Povprečna hitrost 130kmph je seveda tudi na 750km razdaljo kar težka, sploh če si z EV, ker se vmeš moraš ustaviti in polniti za nek relativno dolg čas. z ICE je mogoče dosegljiva, koliko pa res to razdaljo prevoziš v 5h45min, kolikor je po računanju, je pa stvar marsičesa, kar si tudi napisal. Z EV po moji izkušnji niti blizu ne bi bil temu času, saj se nisem preljal hitreje od 120kmph, se pravi povprečna bi bila krepko pod 100kmph.


Daj malo pomisli. Koliko kilometrov je sploh avtoceste do Korčule. Koliko od tega je omejitev 130, kjer lahko normalno pelješ malo hitreje in koliko je tunelov, obvoznic, mostov...

Če lahko vsega skupaj 100km voziš 180km/h je to že kar dosežek. Prihraniš pa koliko v teh 100km?

Poleg tega, jaz z EVjem večino časa vozim s tempomatom na 150. Ni nobenih težav. Polniš na 2 uri pa je.


Kdo pa piše do Korčule? A na celem svetu obstaja možnost it z EV avtom samo na Hrvaško na Korčulo? Če je tako, potem EV res ni uporaben :)

bm1973 ::

MikeRotch je izjavil:


Daj malo pomisli. Koliko kilometrov je sploh avtoceste do Korčule. Koliko od tega je omejitev 130, kjer lahko normalno pelješ malo hitreje in koliko je tunelov, obvoznic, mostov...

Če lahko vsega skupaj 100km voziš 180km/h je to že kar dosežek. Prihraniš pa koliko v teh 100km?

Poleg tega, jaz z EVjem večino časa vozim s tempomatom na 150. Ni nobenih težav. Polniš na 2 uri pa je.

Praktično od slovenske meje do mosta na Pelješac...

Saj se ne gre za prihranek, gre se za užitek. Slovenci bi sam šparali. Pol bodi doma, boš največ prišparal...

Če mulc ne dela problemov, oz. mi v avtu zaspi, se ne ustavljam. Moj fotr, star čez 80, se ne rabi ustavljat na 2 uri... Pa poanta je, da se ustaviš zaradi sebe, ne zaradi avta...

MikeRotch je izjavil:

Pa čez noč tudi na šuko dobiš not dovolj dosega.

Jaz, kot lastnik apartmaja, bi ti to zaračunal... Recimo 1 EUR/1kWh...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bm1973 ()

BigBoss ::

Nesta je izjavil:

Če se hočeš ločit kupiš električni avto.. poznam par zgodb kako je šel dopust po zlu zaradi elekričnih avtov... ( zlomljena roka prazna baterija.... prazna baterija nobena polnilna postaja prosta.....)
Jaz vozim elektriko od v okolici Ljubljane in to je to... Dlje ne grem... same slabe izkušnje.


Kakor kdo. V zadnjem letu Dubrovnik, Verona, Dunaj, Beograd. Nobene slabe izkušnje. Še celo niti v Beogradu.

Grimnir3 ::

Nesta je izjavil:

Če se hočeš ločit kupiš električni avto.. poznam par zgodb kako je šel dopust po zlu zaradi elekričnih avtov... ( zlomljena roka prazna baterija.... prazna baterija nobena polnilna postaja prosta.....)
Jaz vozim elektriko od v okolici Ljubljane in to je to... Dlje ne grem... same slabe izkušnje.


Če ti je prazna baterija razlog za ločitev.
Potem je res bolje da si se ločil.

a_borlak ::

mehatronik12 je izjavil:

Itak nikamor nebomo prišli, avti EV so top :D.

Mogoče ima kdo kaj izkušenj z MG4, zakaj se jih res ogrono prodaja 1,2 leti starih na mobile.de!?
Pa tud razlika v ceni ni čisto logična (osnovni model) ==> v SLO 27000EUR, v DE 20000EUR

Torej sestrična se vozi na specializacijo MB,LJ vsaki dan, polnila bi lahko doma.
Pride s tem avtom v Lj in nazaj ob vseh pogojih in jutranjim predgretjem, pozimi seveda!?
==> Pri vožnji po omejtivha seveda!
==> Z normalnim gretjem kabine na 22C
==> In da se vrne z vsaj 10%-15% baterije, da ni ravno nervozna zraven!
MG4 LUX 64kWh (59kWh uporabne)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...

Avto bi jo 25000EUR (stroški prevoza, nižji davek v De, itd..) - 7200=18200EUR


Na tesno ... 270km, večinoma avtocesta, vsaj pozimi bi šlo za nohte, tja in nazaj. EV-Database pravi pozimi 255km in praviloma niso daleč od resnice. Kona bi bila boljša izbira, cena pa tam, tam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: a_borlak ()

6151 ::

mehatronik12 je izjavil:

Itak nikamor nebomo prišli, avti EV so top :D.

Mogoče ima kdo kaj izkušenj z MG4, zakaj se jih res ogrono prodaja 1,2 leti starih na mobile.de!?
Pa tud razlika v ceni ni čisto logična (osnovni model) ==> v SLO 27000€, v DE 20000€

Torej sestrična se vozi na specializacijo MB,LJ vsaki dan, polnila bi lahko doma.
Pride s tem avtom v Lj in nazaj ob vseh pogojih in jutranjim predgretjem, pozimi seveda!?
==> Pri vožnji po omejtivha seveda!
==> Z normalnim gretjem kabine na 22C
==> In da se vrne z vsaj 10%-15% baterije, da ni ravno nervozna zraven!
MG4 LUX 64kWh (59kWh uporabne)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...


Avto bi jo 25000€ (stroški prevoza, nižji davek v De, itd..) - 7200=18200€


Pazi, morda je že registriran na avtohišo. Kakršnakoli registracija (razen začasnih export tablic) ti onemogoči subvencijo. Za uvoz novega moraš plačati DDV pri nam.
Jaz sem dobil 15 mesecev rabljenega Luxury z 24kkm za 19k (16 po subvenciji). Iskati sem ga šel sam, ker mi nima smisla dajati 1500€ ekstra za prevoz dol. Na poti (700km) sem polnil cca 40 min, start z 90% in ACC 130-140km/h
Sedaj pozimi vozim 260km krožno, 70% avtocesta 40% regionalka, predgretje na štromu le na eno stran, na ac aktivni tempomat 115. Štart z 90% baterije povratek z okrog 15% pri jutranji T -5°C, kadar je napoved nad ničlo ne polnim nad 80%. Vračam se večinoma dan kasneje, torej z zelo hladno baterijo. Nazaj večinoma porabim ~7-10% baterije več.
3600 | 32GB | 6800 | 1+3TB

MikeRotch ::

damirj79 je izjavil:


Kdo pa piše do Korčule? A na celem svetu obstaja možnost it z EV avtom samo na Hrvaško na Korčulo? Če je tako, potem EV res ni uporaben :)


Debata je bila o konkretni poti na Korčulo. Malo spremljaj :)

Drugače pa imaš v tej temi kar nekaj konkretnih primerov poti, ko se z EVji vozimo tudi 1000km+ daleč brez problema. Po večjem delu EU kjer imaš hitre polnilnice na 30-40km je doseg res zadnja stvar.

Jaz, kot lastnik apartmaja, bi ti to zaračunal... Recimo 1 EUR/1kWh...


Jaz bi ti kot lastnik EVja z veseljem plačal. Še vedno strošek primerljiv strošku, ki ga imam z dizlom le, da je bistveno bolj udobno kot hoditi na pumpo.

Zgodovina sprememb…

mehatronik12 ::

"Pazi, morda je že registriran na avtohišo. Kakršnakoli registracija (razen začasnih export tablic) ti onemogoči subvencijo. Za uvoz novega moraš plačati DDV pri nam."
- vem vem, sem že uvažal
- V DE plačaš brez davka pri nas plačaš davek.... Sej zato sem napisal 1000€ dodatnih stroškov (transport je tam od 500-800€...)


Sem pogledal google maps točno 280 km je tja pa nazaj.
==> Kona Electric 65 kWh, piše 275 km , pa dosti dražja je...

Tak da imaš še malo rezerve je pomoje ok gledat kakšnega z 330km vsaj na EV data base.
==> Ma kdo kakšno idejo za isto ceno 25k€ (nov), lahko je tud 2 leti rabljen naprimer za 22000€...

Gregor P ::

Novo leto prineslo novo dajatev za lastnike električnih vozil, koliko znaša
Cestnina za električna vozila je izračunana na podlagi teže in predvideva dva razreda. Glede na to boste lastniki po novem letno odšteli 43,39 evra oziroma 62 evrov.
...
Predlagatelji sprememb uredbe pričakujejo, da bo nova dajatev v proračun prinesla dodatnih 670 tisoč evrov. Denar, zbran z novo dajatvijo, bo namenjen ukrepom spodbujanja prehoda na alternativna goriva v prometu.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

6151 ::

mehatronik12 je izjavil:

"Pazi, morda je že registriran na avtohišo. Kakršnakoli registracija (razen začasnih export tablic) ti onemogoči subvencijo. Za uvoz novega moraš plačati DDV pri nam."
- vem vem, sem že uvažal
- V DE plačaš brez davka pri nas plačaš davek.... Sej zato sem napisal 1000€ dodatnih stroškov (transport je tam od 500-800€...)


"Tageszulassung" po mojem researchu ni možno subvencije za novo vozilo.



Sem pogledal google maps točno 280 km je tja pa nazaj.
==> Kona Electric 65 kWh, piše 275 km , pa dosti dražja je...


Kona ima manjši doseg in je nasploh slabši avto



Tak da imaš še malo rezerve je pomoje ok gledat kakšnega z 330km vsaj na EV data base.
==> Ma kdo kakšno idejo za isto ceno 25k€ (nov), lahko je tud 2 leti rabljen naprimer za 22000€...


MG4 Lux bo dovolj za tako pot, ga bo pač pri minusu polnila na ~95%, realno imaš ene 300km z 100->10% če predgreješ, ker je battery capacity bolj "top heavy".
Non Lux zaradi manjke toplotne črpalke niso primerni za take razdalje pozimi. Tesla 3 s toplotno črpalko, id3 77kWh so še alternative

na poti nazaj ima ionity arja vas, 30% v 10min če bo kdaj slučajno -10°C in headwind. Jaz bi vzel MG4. Poleti pa lahko mirne glave štarta z manj kot 80% baterije.
3600 | 32GB | 6800 | 1+3TB

a_borlak ::

mehatronik12 je izjavil:

"Pazi, morda je že registriran na avtohišo. Kakršnakoli registracija (razen začasnih export tablic) ti onemogoči subvencijo. Za uvoz novega moraš plačati DDV pri nam."
- vem vem, sem že uvažal
- V DE plačaš brez davka pri nas plačaš davek.... Sej zato sem napisal 1000€ dodatnih stroškov (transport je tam od 500-800€...)


Sem pogledal google maps točno 280 km je tja pa nazaj.
==> Kona Electric 65 kWh, piše 275 km , pa dosti dražja je...

Tak da imaš še malo rezerve je pomoje ok gledat kakšnega z 330km vsaj na EV data base.
==> Ma kdo kakšno idejo za isto ceno 25k€ (nov), lahko je tud 2 leti rabljen naprimer za 22000€...


Sem mislil rabljeno Kono, to bi moral dobiti za 22k v DE, pa malo bolj so varčne - gledam mobile.de, so od 22k letnik 2022, se pravi jim pripada subvencija 3k. Sicer pa najcenejšo Kono 64kWh pri nas dobiš za 20k, zagotovo se da še kaj stisniti pri ceni.

billy ::

Kona ali MG bi jaz raje vzel Kono:

- dokazano zanesljiva, vpoklic je menjava baterije ki pa je že bil narejen, če pa ne, pa narediš takoj ko kupiš avto
- drugih večjih težav ni, mogoče bolj pogosta menjava 12V, čeprav so te "težave" zelo random
- deluje mi bolj zanesljiv servis, kot MG .. kdo sploh to servisira, izkušnje, znanje?

mn ::

bm1973 je izjavil:

Grimnir3 je izjavil:

[Ampak eni delate nenormalno dramo iz tega.

Ti delaš dramo, ostali lepo živimo z ICE.

In se ne ukvarjamo z iskanjem polnilnic, šparovno vožnjo, zanič hrano na pumpah, razmišljanje o procentih baterije.

Pač nepotrebna navlaka, ki je ICE nima.

In zato nismo nič manj eko, saj se večina elektrike naredi iz premoga... Ki se ga v privat namene ne uporablja vsaj 20 let.


Meni je tole fascinantno, saj veš da se ti več ukvarjaš z iskanjem polnilnic, šparovno vožnjo, ... kot 80% voznikov električnih vozil. Vsaj glede na število prispevkov v temi.

Glede ekologije je pa boolshit, ja seveda niso električna vozila povsem brez bremen za okolje, ampak so ta vseeno veliko manjša kot pri motorjih na notranje izgorevanje. Sploh če gledamo lokalne izpuste.

mertseger ::

kow je izjavil:

Letos je bilo sicer leto hibridov. Glavni zmagovalec je bila Toyota.


Zanimiv je rezultat v ZDA
F-Series: 765,649 Units
Chevrolet Silverado: 542,517 Units
Toyota RAV4: 475,193 Units
Tesla Model Y: 416,000 Units (est.)
Honda CR-V: 402,791 Units
Ram Pickup: 373,120 Units
GMC Sierra: 322,946 Units

4. of 7. so 5.0+L V8 mašine. V EU pa milijardo subvencij Tesli ker nam električarje prodaja.

kow ::

V EU je Toyota Group povecala trzni delez iz 6.9% na 8% (Jan-Nov, za december se ni podatkov). Tesli je trzni delez padel iz 2.6% na 2.2%, Stellantisu iz 18.1% na 16.8%.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

MikeRotch ::

Niso ravno 5.0 V8. V pickupih in velikih SUVih so večinoma V6, že kar nekaj let. V8 sicer dobiš za doplačilo, ampak so v manjšini.

F-series se večinoma prodajajo s 3.5 V6 Ecoboost motorjem. GMC Sierra je serijsko z 2,7 literskim V6 turbo motorjem. RAMi imajo 3,6 literski V6 turbo. Edino Silverado je serijsko z V8, če vzameš bencinarja, ampak tudi tam zadnje čase rinejo naprej 3.0 dizla.

Utk ::

Bolj je "zanimivo", da Evropa tam nima kaj iskat niti pri 5,0 mašinah niti pri hibridih niti pri električnih.

endelin ::

zvok osmaka8-)

MikeRotch ::

Vidimo kako pomemben je ljudem "zvok osmaka". Vsi sanjajo o nekem hudem zvoku, prodajajo se pa 1.0 bencinarji in 1.6 dizli. Tisti bolj drzni pa si ubodejo 2.0 dizla.

Meni je EV všeč tudi iz vozniškega vidika. Za 45k dobiš prostoren in varčen družinski avto. Potem pa klikneš na gumb, vklopiš track mode in greš čez vikend na track day preganjat Honde in driftat z BMWji.

Kalibri ::

Za 45k lahko kupiš dva. Pa ni treba, da porabita manj kot 10 litrov na 100.

MikeRotch ::

Katera dva? Jaz še enega spodobnega RWD avtomobila za tak denar ne najdem.

Kalibri ::

2 cliota, polota, verjetno golfa, itd. Imaš mnogo, če nimaš previsokih kriterijev, še EV-jev je polno, dač, ni da ni. Sploh, če se ti zdi tesla spodobna, potem ostane res mnogo in če nisi izbirčen, da rabiš RWD.

Skratka, za 20 jurjev, če rahlo spustiš kriterije, imaš še 25k za tankat. Win win. Odpoveš se preseravanju, doseg enak tesli ali boljši. Manj sendvičev, manj kav, popstankov in podobno.

Prihraniš tistih 10 sekund vsakič, ko izstopiš iz vozila. To je min 100 sekund tedensko, ki jih lahko posvetiš ženi in sosedam. Namesto z avtom se družiš z ljudmi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kalibri ()

Telbanc ::

https://forbes.n1info.si/novice/novo-le...

"Cestnina za električna vozila je izračunana na podlagi teže in predvideva dva razreda. Glede na to boste lastniki po novem letno odšteli 43,39 evra oziroma 62 evrov."

No, nekaj se le dogaja.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.

MikeRotch ::

Kalibri je izjavil:

2 cliota, polota, verjetno golfa, itd. Imaš mnogo, če nimaš previsokih kriterijev, še EV-jev je polno, dač, ni da ni. Sploh, če se ti zdi tesla spodobna, potem ostane res mnogo in če nisi izbirčen, da rabiš RWD.

Skratka, za 20 jurjev, če rahlo spustiš kriterije, imaš še 25k za tankat. Win win. Odpoveš se preseravanju, doseg enak tesli ali boljši. Manj sendvičev, manj kav, popstankov in podobno.

Prihraniš tistih 10 sekund vsakič, ko izstopiš iz vozila. To je min 100 sekund tedensko, ki jih lahko posvetiš ženi in sosedam. Namesto z avtom se družiš z ljudmi.


Torej, a) bluziš, b) ne razumeš napisanega.

kow ::

Kalibri me je kar nasmejal. Se zeli "druziti s sosedami". :))

krucymucy ::

wcpapir je izjavil:

Pag pa mi je neznanka potegnil sem si dol vse možne appe in gledam, polnilnice niso hitre in so kar nekje...

To je edina stvar, ampak za to stvar itak vem za pol leta vnaprej, da si enkrat vzamem 10min in še raziščem.

V Senju imas SC. Gres pac prej dol z AC.
««
1205 / 1206
»»