Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
nejc_nejc ::
BEV trzni delez za oktober EU: 14.4%. Lani je bil 14.2%.
Slabo pada ta prodaja.
število vozil prosim
če si že prišel do procentov, so sigurno zraven bile še kosi
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nejc_nejc ()
nejc_nejc ::
Volkswagen
-2% manj prodanih vozil v preteklem letu
od tega
-3% manj prodanih EV v preteklem letu
-2% manj prodanih vozil v preteklem letu
od tega
-3% manj prodanih EV v preteklem letu
Gambino ::
Naj vzamejo subvencije za EVje pri nas, pa da vidimo, koliko se bodo prodajali EVji, tako kot so to storili v nemčiji. Zakaj bi morala biti subvencionirana EV vozila, zakaj!
BigWhale ::
BEV trzni delez za oktober EU: 14.4%. Lani je bil 14.2%.
Slabo pada ta prodaja.
YTD je se vedno manjse kot je bilo lani.
https://www.acea.auto/pc-registrations/...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
a_borlak ::
Naj vzamejo subvencije za EVje pri nas, pa da vidimo, koliko se bodo prodajali EVji, tako kot so to storili v nemčiji. Zakaj bi morala biti subvencionirana EV vozila, zakaj!
Nemci še vedno imajo določene subvencije od zveznih dežel, pred tem pa so imeli v primerjavi z nami bistveno višje, mi še danes nimamo takšnih, kot so jih oni imeli.
kow ::
BEV trzni delez za oktober EU: 14.4%. Lani je bil 14.2%.
Slabo pada ta prodaja.
YTD je se vedno manjse kot je bilo lani.
https://www.acea.auto/pc-registrations/...
Da. Poanta je bila, da so mainstream mediji sirili fake news o zatonu elektricnih avtomobilov.
okt 20024: year-to-date battery-electric sales -4.9%. To je cirka 60k avtomobilov manj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
nejc_nejc ::
No vidiš, ko še s cifro opremiš zadevo je vsaj berljivo.
Drugače, me spominja na telefonske priključke, njih primerjavo, med Italijo in SFRJ v 50s.....
Drugače, me spominja na telefonske priključke, njih primerjavo, med Italijo in SFRJ v 50s.....
mikhaair ::
wcpapir ::
Par električarjev sem sprobal in edino tesla mi je omogočala potovanje čez Slovenijo sem ter tja tako, da to ni vplivalo na moje delo in življenje- "tankanje" na SC z hitrostjo 150kW, v večini primerov dovolj postanek 5-7 min da odjadraš naprej.
Sem mislil, da so drugi avtomobili tako "narobe" pa ne, polnilnice so, sploh lidlove, neuporabne, vse ostalo razne registracije in naročnine so pase.
Opažam pa da je range stvar na katero lahko na zadnjo gledaš pri nakupu, ker je vse ena velika laž. Tesla 3 SR+ ki naj bi naredila vsaj 300km, niti približno. Mogoče če bi delal gužvo na AC in draftal za tovornjakom. Je pa res da omogoča hitro vožnjo in hitro polnjenje kar je velik plus, ker počasna vožnja in počasno polnjenje evropskih proizvajalcev pa je čisto narobe.
Sem mislil, da so drugi avtomobili tako "narobe" pa ne, polnilnice so, sploh lidlove, neuporabne, vse ostalo razne registracije in naročnine so pase.
Opažam pa da je range stvar na katero lahko na zadnjo gledaš pri nakupu, ker je vse ena velika laž. Tesla 3 SR+ ki naj bi naredila vsaj 300km, niti približno. Mogoče če bi delal gužvo na AC in draftal za tovornjakom. Je pa res da omogoča hitro vožnjo in hitro polnjenje kar je velik plus, ker počasna vožnja in počasno polnjenje evropskih proizvajalcev pa je čisto narobe.
temni_princ ::
Če se ti ne mudi pretirano, je s Teslo voznja po voznem pasu z Autopilotom zelo udobna. Eni mislijo, da sparam, v resnici pa malo meditiram za volanom.
BigWhale ::
Opažam pa da je range stvar na katero lahko na zadnjo gledaš pri nakupu, ker je vse ena velika laž. Tesla 3 SR+ ki naj bi naredila vsaj 300km, niti približno. Mogoče če bi delal gužvo na AC in draftal za tovornjakom.
S trojko LR AWD nardim vec kot 420km po avtocesti s tempomatom na 130km/h in letnimi gumami. Kolk je potem povprecna hitrost je stvar prometa ampak to so bli konstantni rezultati po kakih 30.000km.
Advertised range je pa tak kot je po standardnem WLTP testu. Na zalost.
wcpapir ::
Koliko potem naredijo sr+ km ?
Zdaj sem vozil dve in 200 bi še šlo kaj več pa ne.
V tem času kako je poleti ne vem.
Zdaj sem vozil dve in 200 bi še šlo kaj več pa ne.
V tem času kako je poleti ne vem.
BigWhale ::
mehatronik12 ::
pomoje je to star model, SR+.
https://ev-database.org/de/pkw/1177/Tes...
torej okol 50kwh uporabne baterije...
Glede na to, da je star model najmanj 4 leta ima izgubo od 5%-10% baterije.
In pa kot vsi vemo se noben ne vozi do nule, zato verjetno težko naredi na AC 200km.....
BigWhale, ti pa imaš očitno nov model , ki ima vsaj na internetu kr boljšo porabo, kljub večji bateriji...
https://ev-database.org/de/pkw/1992/Tes...
Povedati je tudi treba, da tu merijo s tempomatom na 110km/h....
Tako da je verjetno tvojih 400km kr realnih poleti, ob predpostvaki da imaš na koncu poti polnilnico...
https://ev-database.org/de/pkw/1177/Tes...
torej okol 50kwh uporabne baterije...
Glede na to, da je star model najmanj 4 leta ima izgubo od 5%-10% baterije.
In pa kot vsi vemo se noben ne vozi do nule, zato verjetno težko naredi na AC 200km.....
BigWhale, ti pa imaš očitno nov model , ki ima vsaj na internetu kr boljšo porabo, kljub večji bateriji...
https://ev-database.org/de/pkw/1992/Tes...
Povedati je tudi treba, da tu merijo s tempomatom na 110km/h....
Tako da je verjetno tvojih 400km kr realnih poleti, ob predpostvaki da imaš na koncu poti polnilnico...
mehatronik12 ::
Povedati je treba tudi da ta avto stane od 46k€ gor in je eden od najbolj varčnih, če ne celo najbolj....
Predvsem zato ker je nekaj postov nazaj nekdo iskal avto za 30k€ pred subvencijo z ok dosegom...
Predvsem zato ker je nekaj postov nazaj nekdo iskal avto za 30k€ pred subvencijo z ok dosegom...
endelin ::
Opažam pa da je range stvar na katero lahko na zadnjo gledaš pri nakupu, ker je vse ena velika laž. Tesla 3 SR+ ki naj bi naredila vsaj 300km, niti približno. Mogoče če bi delal gužvo na AC in draftal za tovornjakom.
S trojko LR AWD nardim vec kot 420km po avtocesti s tempomatom na 130km/h in letnimi gumami. Kolk je potem povprecna hitrost je stvar prometa ampak to so bli konstantni rezultati po kakih 30.000km.
Advertised range je pa tak kot je po standardnem WLTP testu. Na zalost.
Odštej še 10% degradacijo baterije z leti in potem niti ultra varčni model 3 lr ne nardi 400km z normalno hitrostjo
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()
endelin ::
Ni 3 Rwd najbolj varčen mainstream električar?
Avtocesta res zjebe EVje. Vožnja 160kmh je skoraj brezveze ker poleg dometa je problem poraba in ce tankaš na hitrih polnilnicah si s ceno na ravni športnega vozila
Macan ev turbo ima 35lwh pri 160kmh porabe. jaz 160 vozim vedno ko je prazna AC zvečer. Z EV ni te radosti
Avtocesta res zjebe EVje. Vožnja 160kmh je skoraj brezveze ker poleg dometa je problem poraba in ce tankaš na hitrih polnilnicah si s ceno na ravni športnega vozila
Macan ev turbo ima 35lwh pri 160kmh porabe. jaz 160 vozim vedno ko je prazna AC zvečer. Z EV ni te radosti
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()
Telbanc ::
https://x.com/MyLordBebo/status/1861465...
" Thousands of new cars are rusting in a parking lot in Germany, no one is buying them anymore.
In the German city of Essen, about 6,000 new cars have filled a parking lot due to high prices and problems with the infrastructure for electric cars.
Among the abandoned cars are models of German auto brands Volkswagen and Audi. According to the employees of the site, the cars have been idle for more than six months.
"I have never encountered anything like this before, although I have been working here for more than 10 years.
Cars are only brought in, but almost no one drives them. People are not ready to pay such money for an electric car, and the development of charging stations and limited driving range scare off buyers," said one of the workers.
-> The government imposed the green agenda, now the carmaker go bankrupt ..."
Električne igraže stojijo, "noben" jih noče po taki ceni.
" Thousands of new cars are rusting in a parking lot in Germany, no one is buying them anymore.
In the German city of Essen, about 6,000 new cars have filled a parking lot due to high prices and problems with the infrastructure for electric cars.
Among the abandoned cars are models of German auto brands Volkswagen and Audi. According to the employees of the site, the cars have been idle for more than six months.
"I have never encountered anything like this before, although I have been working here for more than 10 years.
Cars are only brought in, but almost no one drives them. People are not ready to pay such money for an electric car, and the development of charging stations and limited driving range scare off buyers," said one of the workers.
-> The government imposed the green agenda, now the carmaker go bankrupt ..."
Električne igraže stojijo, "noben" jih noče po taki ceni.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
MikeRotch ::
Avtocesta res zjebe EVje. Vožnja 160kmh je skoraj brezveze ker poleg dometa je problem poraba in ce tankaš na hitrih polnilnicah si s ceno na ravni športnega vozila
Poraba je sicer visoka, ampak s ceno si še vedno na ravni varčnega dizla. Vsaj pri Tesli.
Električne igraže stojijo, "noben" jih noče po taki ceni.
Možno, da igrače ne grejo. Električni avtomobili se pa kar dobro prodajajo.
Telbanc ::
Možno, da igrače ne grejo. Električni avtomobili se pa kar dobro prodajajo.
U Čini, kitajske znamke. Ki so 10 let pred evropskimi. Sem lepo napisal, pred časom, da če nimaš surovin, nimaš kaj iskat na trgu el. avtov. Kitajska obvladuje 85% trga surovin za baterije. Tko da Evropa ga ornk ščije prot vetru. Namesto da bi vzeli to na znanje in šli v prehod počas, so ga pohiteli. Je pa res, Kitajci bi jih na svojem trgu v vsakem primeru povozili. Pač so prekopirali vse v zadnjih 20 letih kar se je dalo in to implementirali v štrom avtke. Ki pa so še zmeraj predragi. Torej treba ukinit subvencije za električne avte. Kitajske el.avte. Da se ne uničimo sami do konca. Za začetek. Nadalje je potrebno narest mestni avto ranga fiata 500 na štrom z ceno 12.000. Evrov. Naj se naredi enotna platforma za en mali avto za vse proizvajalce. EU proizvajalce. Da se poceni zadeva.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()
Telbanc ::
Jaz bi rabil en tak mali avto, sam nisem zmešan, da bom dal za mal pleha in eno baterijo 37.000. Halooooooo
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
MikeRotch ::
Je pa res, Kitajci bi jih na svojem trgu v vsakem primeru povozili.
Ne vem zakaj tako misliš. Tesla ni kitajska, pa so njihovi modeli na Kitajskem že leta med najbolj prodajanimi.
Nadalje je potrebno narest mestni avto ranga fiata 500 na štrom z ceno 12.000. Evrov
Evo: https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Z upoštevano subvencijo 11.400€. Greš kupit?
Telbanc ::
Dost u redu izbira. Mislim da je to tisto, kar je potrebno za avtotrg EU.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
a_borlak ::
https://x.com/MyLordBebo/status/1861465...
" Thousands of new cars are rusting in a parking lot in Germany, no one is buying them anymore.
In the German city of Essen, about 6,000 new cars have filled a parking lot due to high prices and problems with the infrastructure for electric cars.
Among the abandoned cars are models of German auto brands Volkswagen and Audi. According to the employees of the site, the cars have been idle for more than six months.
"I have never encountered anything like this before, although I have been working here for more than 10 years.
Cars are only brought in, but almost no one drives them. People are not ready to pay such money for an electric car, and the development of charging stations and limited driving range scare off buyers," said one of the workers.
-> The government imposed the green agenda, now the carmaker go bankrupt ..."
Električne igraže stojijo, "noben" jih noče po taki ceni.
Ni to en proruski bot?
BigWhale ::
Odštej še 10% degradacijo baterije z leti in potem niti ultra varčni model 3 lr ne nardi 400km z normalno hitrostjo
Tud 300km mi je v vecini primerov dovolj. Enkrat na mesec se peljem 450km dalec in mi en 15-20 minutni postanek ni nek blazno hud problem. In priblizno enkrat letno se peljem 900km dalec. To pomeni tri postanke, bom prezivel. Sicer se pa celo leto vozim prakticno brezplacno. :)
MikeRotch ::
Ni to en proruski bot?
Nimam pojma. Ampak, če pogledaš sliko na linku jasno vidiš, da ne gre samo za EVje, ampak je tam en kup različnih člankov. Če sliko vržeš v google image search in poiščeš original članek pa vidiš, da parkirišče nima veze z EVji ampak s slabšo prodajo avtomobilov v Nemčiji nasploh.
mehatronik12 ::
Še malo dejstev.
Prodaja EV v EU manjša za 5%.
Torej to ne velja samo za Slovenijo očitno.
https://siol.net/avtomoto/novice/kako-l...
Hitro povečat subvencije iz 7000€ na 15000€ :D. Da dosežemo v SLO prodajo 20% EV .
Potem je ena taka Dacija z baterijo ki ne zmore do LJ samo še 3000€.
Poizkusite simulator od njih , ki je itak optimističen:
- 110km/h, -5¨C domet 70 km ==> Avto z začetno ceno 19k€, s katerim te je strah se pozimi peljat od MB do Celja
https://www.dacia.de/hybrid-und-elektro...
Prodaja EV v EU manjša za 5%.
Torej to ne velja samo za Slovenijo očitno.
https://siol.net/avtomoto/novice/kako-l...
Hitro povečat subvencije iz 7000€ na 15000€ :D. Da dosežemo v SLO prodajo 20% EV .
Potem je ena taka Dacija z baterijo ki ne zmore do LJ samo še 3000€.
Poizkusite simulator od njih , ki je itak optimističen:
- 110km/h, -5¨C domet 70 km ==> Avto z začetno ceno 19k€, s katerim te je strah se pozimi peljat od MB do Celja
https://www.dacia.de/hybrid-und-elektro...
MikeRotch ::
Iz članka je razvidno, da odstotek EVjev raste. Prodaja EVjev je nižja za manj kolikor je padla prodaja vseh avtomobilov.
Pa še en malo bolj natančen članek s septemberskimi podatki:
https://www.acea.auto/pc-registrations/...
Pa še en malo bolj natančen članek s septemberskimi podatki:
https://www.acea.auto/pc-registrations/...
mehatronik12 ::
Iz članka je razvidno, da odstotek EVjev raste. Prodaja EVjev je nižja za manj kolikor je padla prodaja vseh avtomobilov.
Pa še en malo bolj natančen članek s septemberskimi podatki:
https://www.acea.auto/pc-registrations/...
Zdaj vidim v čem je problem v nepismenosti in IQ-ju.
"Prodaja v EU letos raste za slab odstotek (0,9 %)"
Dobesedno piše, da je prodaja zrasla!!!!!
ti pa navajaš: "Prodaja EVjev je nižja za manj kolikor je padla prodaja vseh avtomobilov"
Malo bo še treba iti v OŠ
Boš imel vsaj toliko pameti in priznal, moja trditev je povsem napačna!?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mehatronik12 ()
Utk ::
Nekateri imate spomin zlate ribice. Po novem letu so Nemci ukinili subvencije, takrat je prodaja padla ful. Normalno, ker vsak, ki je nameraval kupit v naslednjih mesecih, se je zganil in kupil decembra.
Takrat smo rekli, dajmo štet mrtve na koncu bitke. Od takrat se prodaja EVjev pobira. Septembra je zrastla proti lani:
While battery-electric cars accounted for 17.3% of the EU car market in September, up from 14.8% last year,
Letna prodaja je res še zmeraj nižja (the year-to-date volumes dropped by 5.8% with the total market share falling to 13.1% from 14% last year), ampak kot rečeno, to je zarad prvih parih mesecev.
Kot smo rekli že takrat, dajmo počakat na konec leta. V celem letu bo prodaja vsaj enaka, če ne malo višja, kar je čisto v redu, ker če gremo gledat vaše stare poste iz februarja, marca, ste takrat pisali, da je EV dead and buried.
Takrat smo rekli, dajmo štet mrtve na koncu bitke. Od takrat se prodaja EVjev pobira. Septembra je zrastla proti lani:
While battery-electric cars accounted for 17.3% of the EU car market in September, up from 14.8% last year,
Letna prodaja je res še zmeraj nižja (the year-to-date volumes dropped by 5.8% with the total market share falling to 13.1% from 14% last year), ampak kot rečeno, to je zarad prvih parih mesecev.
Kot smo rekli že takrat, dajmo počakat na konec leta. V celem letu bo prodaja vsaj enaka, če ne malo višja, kar je čisto v redu, ker če gremo gledat vaše stare poste iz februarja, marca, ste takrat pisali, da je EV dead and buried.
MikeRotch ::
Zdaj vidim v čem je problem v nepismenosti in IQ-ju.
No no, 2x globoko vdihni in še enkrat preberi oba članka, preden pišeš o IQju :) "Prodaja raste" ne pomeni nič, če ne definiraš časovnega okvira.
Če si "spreten" novinar, in v istem odstavku uporabiš dva različna časovna okvira lahko očitno nategneš kar nekaj ljudi, ki ne premislijo kaj so sploh prebrali.
mehatronik12 ::
Seveda ko ena teorija pade zaradi dejstev:
1. ti pa navajaš: "Prodaja EVjev je nižja za manj kolikor je padla prodaja vseh avtomobilov"
Pač probaš z drugo :D.
Problem druge teorije:
V SLO se je subvencija zvišala prodaja EV pa kljub temu zmanjšala, to nekak ovrže to
1. ti pa navajaš: "Prodaja EVjev je nižja za manj kolikor je padla prodaja vseh avtomobilov"
Pač probaš z drugo :D.
Problem druge teorije:
V SLO se je subvencija zvišala prodaja EV pa kljub temu zmanjšala, to nekak ovrže to
Utk ::
V Sloveniji so razgrabili vse dobre prilike. Cupra born recimo, cela serija prodana v par tednih, potem nisi mogel več naročit. Normalno, za id3 za 40 jurjev se potem ni več nihče tepel.
mehatronik12 ::
Zdaj vidim v čem je problem v nepismenosti in IQ-ju.
No no, 2x globoko vdihni in še enkrat preberi oba članka, preden pišeš o IQju :) "Prodaja raste" ne pomeni nič, če ne definiraš časovnega okvira.
Če si "spreten" novinar, in v istem odstavku uporabiš dva različna časovna okvira lahko očitno nategneš kar nekaj ljudi, ki ne premislijo kaj so sploh prebrali.
Pa če ti jasno piše, kaj res ne znaš brat!?
Če ti piše časovni okvir! Časovni okvir je identičen!
Tudi UTK ki je največji EV fantaik tukaj ti je napisal da imam prav ;)
Vsi podatki so za leto 2023 proti primerjava 2024!
MikeRotch ::
"New car registrations: -6.1% in September 2024; year-to-date battery-electric market sales -5.8%"
endelin ::
Težava ev je ta percepcija o veliki izgubi vrednosti. Tistega ki misli avto imeti večno to ne zanima toliko ker 15 let star avto bo vsak brez vrednosti (razen eksotičnih primerov). Ostale pa zanima.
In to se bodo evji težko rešili.
In to se bodo evji težko rešili.
Utk ::
Če kupiš neko precenjeno nemško sranje za 50 jurjev, medtem ko boljši kitajc stane 35 jurjev, ja, boš v 5 letih izgubil kar nekaj, ker bojo ljudje ugotovili, da je rabljen kitajc za 20 jurjev glih tako dober kot tvoj nemški za katerga hočeš 35.
Če pa kupiš v štartu normalen EV za normalno ceno, recimo tesla, cupra born, nekateri kitajci, je pa izguba vrednosti čisto normalna. Nov passat stane 40 jurjev, 5 let starega dobiš za 15 jurjev. A je 5 let stara tesla res bistveno cenejša od tega?
Če pa kupiš v štartu normalen EV za normalno ceno, recimo tesla, cupra born, nekateri kitajci, je pa izguba vrednosti čisto normalna. Nov passat stane 40 jurjev, 5 let starega dobiš za 15 jurjev. A je 5 let stara tesla res bistveno cenejša od tega?
fikus_ ::
Kje lahko kupiš boljšega Kitajca za 35 jurjev?! In hitro se bo kdo oglasil, ki ima predsodke pred Kitajci, da ne moreš primerjat Kitajca in Švaba.
Ali ni pred kratkim EU dala carino na CN EV?!
Ali ni pred kratkim EU dala carino na CN EV?!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
mehatronik12 ::
tudi jaz bi rad videl boljšega kitajca za 35k€?
==> Tam okoli +-80kWh baterije recimo
Nasledni stavek pa, da je nemec ok cena in izguba vrednosti ok.
"Cupra Born"
==> Tam okoli +-80kWh baterije recimo
Nasledni stavek pa, da je nemec ok cena in izguba vrednosti ok.
"Cupra Born"
endelin ::
Meni so vsi ti kitajski avti ki jih pri nas prodajajo tako nezanimivo in generično oblikovani da je joj. peljite enkrat mimo plan-net avto in poročajte
Pithlit ::
mehatronik12 je izjavil:
tudi jaz bi rad videl boljšega kitajca za 35k€?
==> Tam okoli +-80kWh baterije recimo
Nasledni stavek pa, da je nemec ok cena in izguba vrednosti ok.
"Cupra Born"
A dobiš Nemca s +-80kwh baterijo za 40k€?
Life is as complicated as we make it...