Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Webmojster ::
Pa saj imajo sedaj že ICE (ali vsaj hibridi no) avti remote start in ti lepo odtali šipe in zagreje notranjost. Seveda ga moraš parkirat zunaj :)
nejc_nejc ::
Matr, res bo šlo vse v hurac, ce je en hurcev led na šipi zasluži 100 postov.
Ne vem no a ste sami pusiji.... res je, da prihaja generacija sončkov in tako pač je. Mame jim hodijo na govorilne na faks.....se led jim lahko dol drgnejo.
Ne vem no a ste sami pusiji.... res je, da prihaja generacija sončkov in tako pač je. Mame jim hodijo na govorilne na faks.....se led jim lahko dol drgnejo.
wcpapir ::
Webmojster je izjavil:
Pa saj imajo sedaj že ICE (ali vsaj hibridi no) avti remote start in ti lepo odtali šipe in zagreje notranjost. Seveda ga moraš parkirat zunaj :)
Redko sem imel avto kateri ne bi imel teh zadev a jih nisem uporabljal, če že sem uporabljal urnike.
Utk ::
Normalni ljudje si lajšajo življenje.
Z ice motorjem to gret je kretensko, če to dela na malo večjo baterijo pa praviš, da večja baterija v avtu je dobra stvar?
Webmojster je izjavil:
Pa saj imajo sedaj že ICE (ali vsaj hibridi no) avti remote start in ti lepo odtali šipe in zagreje notranjost. Seveda ga moraš parkirat zunaj :)
Z ice motorjem to gret je kretensko, če to dela na malo večjo baterijo pa praviš, da večja baterija v avtu je dobra stvar?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
DamijanD ::
Praktični pa vržemo en karton ali plahto gor in pridemo do avta, damo dol in se odpeljemo...
Gregor P ::
Ne, ne, ne; nujno moraš kupiti EV, saj ti drugače živeti ni
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Pithlit ::
Praktični pa vržemo en karton ali plahto gor in pridemo do avta, damo dol in se odpeljemo...
Tisti mal manj praktični mamo čistilni alkohol v šprici od stelex-a. Instant defrost vseh šip.
No, če ni lih en centi ledu na avtu
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
Ashrack ::
Praktični pa vržemo en karton ali plahto gor in pridemo do avta, damo dol in se odpeljemo...
Tisti mal manj praktični mamo čistilni alkohol v šprici od stelex-a. Instant defrost vseh šip.
No, če ni lih en centi ledu na avtu
In ko startas je sipa spet zamrznjena.
....
Kalibri ::
Kakšne traume za odstraniti nekaj snega dol s šip. 5 cm boš čakal v avtu, da ti bo stopilo? Niste normalni.
Pa tole od prej me res zanima
Dejmo bit mal resni pa nam zaupaj svoj vzorec uporabe avta.
Tko za firbec me zanima kako bi se mi izšlo.
P. S.
Spanje med polnjenjem ni obvezno.
Se pa večini ljudi lepo poklopi, ker verjetnost uporabe avta med spanjem limitira proti 0 in je tako hudo praktično da zvečer ko prideš dam avto priklopiš in zjutraj ko greš ga odklopiš.
Pa dodaten bonus je nizka nočna tarifa.
Vzorec bi rad? Za EV rabiš vzorec? Čedalje slabše je to... S prazno baterijo, ki jo moraš 8 ur priklopiti, boš težko imel vzorec... Oziroma ti ga bo pač avto določil.
MrStein ::
S tem samo priznavaš, da avto ne uporabljaš za dolge razdalje, potem predvidevam, da tudi kilometrov ne more biti veliko oz se jajcaš samo po mestu.
Joj, daj ne bluzi no. Jaz se enkrat na mesec z EVjem vozim iz Slovenije v Beograd in nazaj. V enem letu sem naredil okrog 33.000km.
Nikoli ne stojim na bencinski ampak res nikoli, to so spet nebuloze lastnikov EVjev.
Horseshit. VEDNO stojis na crpalki. Sem pa preprican, da se ti je ze zgodilo, da je bil tudi kdo pred tabo.
Sem pravkar bil na črpalki. 7 minut.
Vključno z obračanjem na cesti in čakanjem na predhodnika.
Po enourni poti ni nek problem. Če enim to pomeni end of the world, pa naj...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
MikeRotch ::
Sem pravkar bil na črpalki. 7 minut.
Torej, tistih povprečnih 10 minut na postanek ni daleč od resnice. Mogoče sem celo kakšno minuto premalo rekel.
MrStein ::
Če se voziš 150km na dan, v službi ne moreš polnit, nikjer na poti ni nobene hitre polnilnice in imaš EV, ki ima max. 200km dosega, potem je definitivno kompromis.
Ampak življenje so kompromisi. Strganje zamrznjenih stekel, čakanje 10 minut, da se ti dizel segreje, preživljanje prostega časa na letnih servisih, plačevanje bencina ali nafte, vožnja pri nizkih obratih, ko je zunaj mraz, da slučajno turbina ne zariba...
Vse to so kompromisi. Vsak naj zase oceni kaj je bolj pomembno.
Ah, izmišljeni argumenti. S tem si ne delaš usluge.
Pri zimskih temperaturah se redki ICE avtomobili segrejejo dovolj, da pogrejejo kabino v manj kot 10 minutah. Sploh pri počasni mestni vožnji.
A EV pa se segrejejo?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
Kalibri ::
Argumente si pač mora zamisliti, ker pač razen izmišljenih, drugih ni. Oziroma so, samo jih noče povedati.
MikeRotch ::
Ah, izmišljeni argumenti. S tem si ne delaš usluge.
Nepomembni mogoče res, ker želim ilustrirati na kakšne neumnosti se nekateri obešate pri EVjih in kaj vse ste pripravljeni požreti pri ICE. Izmišljeni pa definitivno ne.
A EV pa se segrejejo?
Seveda. Mene pričakajo odmrznjene šipe, kabina ogreta na 20 stopinj, topli sedeži, topel volan.
Pa tudi, če ne vklopiš gretja v naprej, začne topel zrak pihati v 5 sekundah.
Gregor P ::
Sem pravkar bil na črpalki. 7 minut.
Torej, tistih povprečnih 10 minut na postanek ni daleč od resnice. Mogoče sem celo kakšno minuto premalo rekel.
Ne, nisi, ker si tole prikladno spustil:
Vključno z obračanjem na cesti in čakanjem na predhodnika.
… saj veš, kaj pomeni to pri EV, če bi moral čakati na predhodnika (kavice, kosila, treningi, Netflix, igrice, ni da ni).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
MikeRotch ::
V teoriji pomeni 5-10 minut čakanja.
V praksi se to dogaja precej redko. Število polnilnic za EVje je namreč neprimerno večje kot število ročk na bencinskih pumpah, software pa v večini primerov dovolj pameten, da te pelje na prazno polnilnico.
V praksi se to dogaja precej redko. Število polnilnic za EVje je namreč neprimerno večje kot število ročk na bencinskih pumpah, software pa v večini primerov dovolj pameten, da te pelje na prazno polnilnico.
Kalibri ::
Spet kar nekaj. Tudi ICE software te pelje na ta bližnjo. Če je kdo pred tabo, čakaš. Tako kot pri EV. No ja, pri EV rabiš še prazno polnilnico, ki je lahko bogu Iza nogu. Brez izgovorov in opravičevanja pri EV pač ne gre.
S tem, da se EV napolni enako hitro kot ICE samo v pravljici. S tem, da seveda EV polniš 4x. Ko ICE samo 1x...
Ampak zmisljevati se je pa treba! Drugače oh in sploh agenda ne gre skozi.
Še vedno čakam na resne argumente. Pravljičariti znam tudi sam.
S tem, da se EV napolni enako hitro kot ICE samo v pravljici. S tem, da seveda EV polniš 4x. Ko ICE samo 1x...
Ampak zmisljevati se je pa treba! Drugače oh in sploh agenda ne gre skozi.
Še vedno čakam na resne argumente. Pravljičariti znam tudi sam.
MikeRotch ::
Tudi ICE software te pelje na ta bližnjo. Če je kdo pred tabo, čakaš. Tako kot pri EV.
Meni ICE avto še nikoli ni napisal, da na naslednjem Petrolu ni prostih ročk in mi priporočal naslednjega, 30km naprej. Pri EVju je to normalno. Če je polnilnica polno zasedena ti napiše tudi predviden čas čakanja.
S tem, da se EV napolni enako hitro kot ICE samo v pravljici. S tem, da seveda EV polniš 4x. Ko ICE samo 1x...
Nihče ne trdi tega, ne vem kje si to prebral. EV se seveda polni počasneje. Je pa čas, ki ga lastnik porabi za polnjenje krajši.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
temni_princ ::
Polnenje ni tak problem, po navadi imamo na teh dolgih poteh s sabo kolesa, pa gres malo okoli ta čas, ali pa kej na youtubu pogledas.
Meni je Tesla vrh luksuza. Nikoli se več ne usedem v mrzlo ali toplo vozilo. Do sluzbe me prakticno pripelje sam, ene 10 potez moram narediti ostalo vse Autopilot. Lepo spijem kofe in gledam okoliske hribe, poslusam podcast. Iz zurk nikoli vec ne grem s taxijem, vedno imam lezisce pripravljeno in prespim v avtu.
Teslin Streaming API je odlicen, garaza se sama odpre in zapre, ko pridem ali grem.
Meni je Tesla vrh luksuza. Nikoli se več ne usedem v mrzlo ali toplo vozilo. Do sluzbe me prakticno pripelje sam, ene 10 potez moram narediti ostalo vse Autopilot. Lepo spijem kofe in gledam okoliske hribe, poslusam podcast. Iz zurk nikoli vec ne grem s taxijem, vedno imam lezisce pripravljeno in prespim v avtu.
Teslin Streaming API je odlicen, garaza se sama odpre in zapre, ko pridem ali grem.
Kalibri ::
Tudi ICE software te pelje na ta bližnjo. Če je kdo pred tabo, čakaš. Tako kot pri EV.
Meni ICE avto še nikoli ni napisal, da na naslednjem Petrolu ni prostih ročk in mi priporočal naslednjega, 30km naprej. Pri EVju je to normalno. Če je polnilnica polno zasedena ti napiše tudi predviden čas čakanj
Seveda ti ne, ampak to ni potrebno. Kar seveda veš. V času, ki ga ti potrebuješ, da te pelje na prazno polnilnico, sem jaz že na cilju.
Prqvim, da napiši kaj pametnega, ne pa take pravljice. Verjetno obstaja kaj.
Nihče ne trdi tega, ne vem kje si to prebral. EV se seveda polni počasneje. Je pa čas, ki ga lastnik porabi za polnjenje krajši.
5 do 10 minut si napisal. Glej zgoraj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Kalibri ()
MikeRotch ::
Seveda ti ne, ampak to ni potrebno. Kar seveda veš. V času, ki ga ti potrebuješ, da te pelje na prazno polnilnico, sem jaz že na cilju.
Prazna polnilnica je ob avtocesti. Samo par 10km naprej.
5 do 10 minut si napisal. Glej zgoraj.
Mislim, da tebi osnove niso jasne pa prevelik ego imaš, da bi se pozanimal o stvareh o katerih nimaš pojma.
Nikjer nisem napisal, da EV napolniš v 5-10 minutah. Je pa res, da so postanki lahko tako kratki, ker na hitri polnilnici načeloma polniš toliko, da udobno prideš do cilja, ne od 0-100%.
Drugače sem pri mojem izračunu vzel povprečen postanek na hitri polnilnici 20 minut. https://slo-tech.com/forum/t237521/p837...
Skratka, dober si, da se ti da prilagajati avtomobilu in zabijati čas s tankanjem.
jabe ::
Jaz 18,000 km letno naredim s polnjenjem z 2 kw na šuku vtičnici. To pripelješ na vsak parking pred blok in je to to. Če imajo v stanovanju 3x20, ali pa vsaj 3x16 varovalke, zakaj zaboga bi bla 2 kw na parkingu po stanovanju problem?
Čez čas pa tudi par 11 kw polnilnic na vsakih 10 parkinih mest ne bi bila taka stvar, če bi bilo potrebno.
Ja tu ti dam prav... Ampak zaradi visoke porabe oz moči, so nam pravkar uvedli 5 časovnih blokov in dogovorjeno moč in to dodatno plačujemo, še posebno viške čez dogovorjeno moč. Ina nam že sedaj to ni prav, kaj šele bo, ko bodo te bloke še dodatno podražili, vse na račun višanja moči zaradi polnjenja BEV doma. To je najbolj enotavno vse udariti. V resnici bi pa bilo čisto dovolj, da bi udarili samo tiste ki imajo BEV, da bi država dobila svoj davek. Lastnik BEv bi za polnje doma moral vgraditi ločen števec in porabo bi plačeval po neki drugi, višji ceni. Mislim seveda na polnilnice z 7kW ali 11kW ali višje, ker tisti ki mu je dovolj šuko 2kW, kot tebi, ti pač niso nek problem. Tako smo pa sedaj nej***i vsi :)
On s šuko 2kw se pase po vseh blokih, da nafila avto (mogoče on ne, ker ne dela veliko kmjev), drugi, kot so mr poducili izkoristijo vdak dani moment, ko so doma, za priklapljati.
jaz sem prejšnji mesec s svojo polnilnico in 2700km prevoženimi dvignila samo ob bloka 3 daje. Penal bi bil 1,86 + DDV. Drugje kot doma nisem polnila. Oziroma drugace, kdor pozimi sredi dneva fila na polno, ze zdaj plačuje za to. Kar predlagas, je ze uvedeno. EVji niso tok problem, ker kot vidiš, ima uporabnik kar nekaj maneverskega prostora (fila z manjšo mocjo, fila v določenem delu dneva), večji problem so TČjke, kjer tega luksuza ni, cuzajo vec kot suko, in cez dan komaj kaj manj kot ponoči.
BigWhale ::
Sem pravkar bil na črpalki. 7 minut.
Vključno z obračanjem na cesti in čakanjem na predhodnika.
Po enourni poti ni nek problem. Če enim to pomeni end of the world, pa naj...
Saj ni problem, zakaj bi bil? Samo tukaj imas heroje, ki bojda tankajo v dveh minutah in ob tem kricijo, da ne bodo suznji avtomobila. Ker, vstekat kabl enkrat na tri dni je suzenjstvo, hodit enkrat na teden na pumpo, pa ni.
Much logic.
Utk ::
Tudi gorivo ni nek strošek. Vseeno bo danes gužva na bencinskih, ker gre jutri gor baje za 2 centa.
BigWhale ::
Matr, res bo šlo vse v hurac, ce je en hurcev led na šipi zasluži 100 postov.
Ne vem no a ste sami pusiji.... res je, da prihaja generacija sončkov in tako pač je. Mame jim hodijo na govorilne na faks.....se led jim lahko dol drgnejo.
Cak mal, kdo je zdej pussy? Un k mu je prevec zvecer vstekat avto, ker noce bit suzenj avtomobilu al un s se mu ne da zutri drgnit zaledenelega avtomobila?
Lej tkole nekak gre pogovor:
- polnjenje EVjev traja ureee in ureee!!111 to samo cas zgubljas in si suzenj avtomobilu!111
* jest zvecer avto vstekam in mam zutri polnega, ne zgubljam casa.
- ja in to mors narest vsakic in pol se zutri odklapljas! Prakticno zivet mors za svoj avto.
* Jaz manj casa porabim za to kot ti za cakanje na pumpi.
- looolz jest natankam v 1.32 minute enkrat na dva mesca, ti pa vsak dan prilagajas svoje zivljenje avtomobilu!
* Jaz pozimi sedem v ogret in odmrznjen avto in se odpeljem, ti pa drgnes led z avtomobila.
- Kaaaj? A drgnjenje ledu ti je problem?? Ker pusi! A gre mama sa tabo v sluzbo!1
V realnosti smo pa eni GenX, skozi smo dali marsikaj, in zdaj, med srkanjem jutranjega malinovca, gledamo kako folk zunaj kurbla svoje gas guzzlerje in drgne/spreja led na svojih avtomobilih. Mi pa deset minut za njimi v kratkih rokavih odklopimo svoj suzenjski kabel, sedemo v avto in se odpeljemo.
Jaz sem vceraj zvecer vklopil avto po skoraj enem tednu, in tudi ce bi ga moral polnit vsak dan, je to se vedno precej manj naporno, manj stresno, manj komplicirano, in predvsem bistveno ceneje kot it enkrat na 14 dni na pumpo. Ne vem vec kolk stane liter bencina, vem pa, da sem ze pet let nazaj na mesec porabil tudi po 200 EUR za gorivo.
A so EVji prava stvar za vse? Jasno, da niso, so pa za marsikoga. A so EVji brez napak? Dalec od tega. Jaz sem ze kritiziral marsikaj in omenjal marsikateri kompromis, ki se pojavi pri uporabi EVjev. Ampak nekateri 'argumenti', ki jih omenjajo nasprotniki EVjev, so naravnost butasti. In tudi obratno velja marsikdaj.
nejc_nejc ::
Matr, res bo šlo vse v hurac, ce je en hurcev led na šipi zasluži 100 postov.
Ne vem no a ste sami pusiji.... res je, da prihaja generacija sončkov in tako pač je. Mame jim hodijo na govorilne na faks.....se led jim lahko dol drgnejo.
Cak mal, kdo je zdej pussy? Un k mu je prevec zvecer vstekat avto, ker noce bit suzenj avtomobilu al un s se mu ne da zutri drgnit zaledenelega avtomobila?
Lej tkole nekak gre pogovor:
- polnjenje EVjev traja ureee in ureee!!111 to samo cas zgubljas in si suzenj avtomobilu!111
* jest zvecer avto vstekam in mam zutri polnega, ne zgubljam casa.
- ja in to mors narest vsakic in pol se zutri odklapljas! Prakticno zivet mors za svoj avto.
* Jaz manj casa porabim za to kot ti za cakanje na pumpi.
- looolz jest natankam v 1.32 minute enkrat na dva mesca, ti pa vsak dan prilagajas svoje zivljenje avtomobilu!
* Jaz pozimi sedem v ogret in odmrznjen avto in se odpeljem, ti pa drgnes led z avtomobila.
- Kaaaj? A drgnjenje ledu ti je problem?? Ker pusi! A gre mama sa tabo v sluzbo!1
V realnosti smo pa eni GenX, skozi smo dali marsikaj, in zdaj, med srkanjem jutranjega malinovca, gledamo kako folk zunaj kurbla svoje gas guzzlerje in drgne/spreja led na svojih avtomobilih. Mi pa deset minut za njimi v kratkih rokavih odklopimo svoj suzenjski kabel, sedemo v avto in se odpeljemo.
Jaz sem vceraj zvecer vklopil avto po skoraj enem tednu, in tudi ce bi ga moral polnit vsak dan, je to se vedno precej manj naporno, manj stresno, manj komplicirano, in predvsem bistveno ceneje kot it enkrat na 14 dni na pumpo. Ne vem vec kolk stane liter bencina, vem pa, da sem ze pet let nazaj na mesec porabil tudi po 200 EUR za gorivo.
A so EVji prava stvar za vse? Jasno, da niso, so pa za marsikoga. A so EVji brez napak? Dalec od tega. Jaz sem ze kritiziral marsikaj in omenjal marsikateri kompromis, ki se pojavi pri uporabi EVjev. Ampak nekateri 'argumenti', ki jih omenjajo nasprotniki EVjev, so naravnost butasti. In tudi obratno velja marsikdaj.
jaz sem se dregnil ob, na zelo zajebano delo "pucanja šipe", za ostalo mi je vseeno.
MikeRotch ::
Pucanje šip je definitivno večji kompromis kot to, da enkrat na dan priklopiš kabel. To je ves point. Nekateri se derejo kako so EVji eno samo prilagajanje ampak mirno spregledajo en kup kompromisov pri ICE avtomobilih.
johnnyyy ::
Pucanje šip je definitivno večji kompromis kot to, da enkrat na dan priklopiš kabel. To je ves point. Nekateri se derejo kako so EVji eno samo prilagajanje ampak mirno spregledajo en kup kompromisov pri ICE avtomobilih.
Temu se reče navada, oz. če uporabim pregovor "navada je železna srajca". Vsako jutro špohtlat ni problema, da bi pa v zameno moral celo noč polnit je pa problem.
IL_DIAVOLO ::
Kompromis je, da za EV vticnico rabis dovolj mocno napeljavo, da ti pozimi TC ne crkuje in si zaradi avta na mrzlem.
Najdi en tak kompromis pri ICE-ju.
Najdi en tak kompromis pri ICE-ju.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
Utk ::
Če ti vtičnica ne zdrži 2 kw, potem se strinjam, da ti avto ne bi smel bit glavna prioriteta pri naslednji investiciji.
a_borlak ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kompromis je, da za EV vticnico rabis dovolj mocno napeljavo, da ti pozimi TC ne crkuje in si zaradi avta na mrzlem.
Najdi en tak kompromis pri ICE-ju.
Ne rabiš, lahko polniš na klasično 220V vtičnico, kar pomeni, da ti bo avto vlekel cca 2,3kW. V mojem primeru toliko, kot TČ, ker imam izklopljene grelce oz. hiša, če recimo dela še kakšen pralni/pomivalni stroj.
damirj79 ::
Jaz 18,000 km letno naredim s polnjenjem z 2 kw na šuku vtičnici. To pripelješ na vsak parking pred blok in je to to. Če imajo v stanovanju 3x20, ali pa vsaj 3x16 varovalke, zakaj zaboga bi bla 2 kw na parkingu po stanovanju problem?
Čez čas pa tudi par 11 kw polnilnic na vsakih 10 parkinih mest ne bi bila taka stvar, če bi bilo potrebno.
Ja tu ti dam prav... Ampak zaradi visoke porabe oz moči, so nam pravkar uvedli 5 časovnih blokov in dogovorjeno moč in to dodatno plačujemo, še posebno viške čez dogovorjeno moč. Ina nam že sedaj to ni prav, kaj šele bo, ko bodo te bloke še dodatno podražili, vse na račun višanja moči zaradi polnjenja BEV doma. To je najbolj enotavno vse udariti. V resnici bi pa bilo čisto dovolj, da bi udarili samo tiste ki imajo BEV, da bi država dobila svoj davek. Lastnik BEv bi za polnje doma moral vgraditi ločen števec in porabo bi plačeval po neki drugi, višji ceni. Mislim seveda na polnilnice z 7kW ali 11kW ali višje, ker tisti ki mu je dovolj šuko 2kW, kot tebi, ti pač niso nek problem. Tako smo pa sedaj nej***i vsi :)
On s šuko 2kw se pase po vseh blokih, da nafila avto (mogoče on ne, ker ne dela veliko kmjev), drugi, kot so mr poducili izkoristijo vdak dani moment, ko so doma, za priklapljati.
jaz sem prejšnji mesec s svojo polnilnico in 2700km prevoženimi dvignila samo ob bloka 3 daje. Penal bi bil 1,86 + DDV. Drugje kot doma nisem polnila. Oziroma drugace, kdor pozimi sredi dneva fila na polno, ze zdaj plačuje za to. Kar predlagas, je ze uvedeno. EVji niso tok problem, ker kot vidiš, ima uporabnik kar nekaj maneverskega prostora (fila z manjšo mocjo, fila v določenem delu dneva), večji problem so TČjke, kjer tega luksuza ni, cuzajo vec kot suko, in cez dan komaj kaj manj kot ponoči.
TČ so zagotovo tudi problem. Ampak za avto so bolj ali manj enkovredne alternative, kupiš pač ICE. Ima svoje minuse (ali pa niti niso tako hudi minusi), kakor za koga. EV avto ima pa tudi svoje pluse in jasno tudi minuse. Če ima nekdo lahko oboje, ql, kakšen bo pač raje imel TČ in ICE avto, kot pa se grel na drva in imel EV avto :)
In ne, tega še nimamo, domače polnilnice za BEV imajo enako tarifo kot vsa otala električan oprema doma. Pričakujemo pa lahko, da se bo to v prihodnosti spremenilo, država pač terja svoj davek.
Utk ::
Preden boš za to lahko reku "i told u so" bom jaz vsaj 2 električna avta odplačal prek goriva.
damirj79 ::
Preden boš za to lahko reku "i told u so" bom jaz vsaj 2 električna avta odplačal prek goriva.
Mogoče, ampak pač ne veš ali bodo subvencije vsakič tako visoke. Nekoč se bo tudi ta pomoč ustavila, samo vprašanje časa. Ko bo tržni delež EVjev dovolj visok, da bo smiselno ocuriti dodatno lasntike EVjev, bo država to zagotovo tudi storila, enako kot je tudi lastnikom TČjk naredila nekaj višje stroške :)
Utk ::
Kake subvencije na kaj? Subvencije niso več pomembne.
Kje podpišem, da se takoj ukinejo VSE subvencije?
Ampak dajmo bit dosledni...
Kje podpišem, da se takoj ukinejo VSE subvencije?
Ampak dajmo bit dosledni...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
damirj79 ::
Subvencije na EV vozila mislim.
Ja jaz sem tudi za ukinitev vseh subvencij, tudi na TČ, SE itd.
Ja jaz sem tudi za ukinitev vseh subvencij, tudi na TČ, SE itd.
Utk ::
Kaj pa kmetijske, 40 mio Revozu, javnega prevoza, vse ostalo kar vsi dobivajo stalno vsepovprek?
MikeRotch ::
Pa takšne: https://www.transportenvironment.org/ar...
"Fossil fuel company car drivers in the EU benefit from EUR42 billion in subsidies every year"
To znese več kot 4500EUR na prodan avto, pa noben ne joka, da je treba ukiniti subvencije.
"Fossil fuel company car drivers in the EU benefit from EUR42 billion in subsidies every year"
To znese več kot 4500EUR na prodan avto, pa noben ne joka, da je treba ukiniti subvencije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
damirj79 ::
Pa takšne: https://www.transportenvironment.org/ar...
"Fossil fuel company car drivers in the EU benefit from EUR42 billion in subsidies every year"
To znese več kot 4500EUR na prodan avto, pa noben ne joka, da je treba ukiniti subvencije.
Ker verjetno del teh subvencij direktno pade tudi na poizvodnjo EV vozil, poleg tega pa tudi proizvodnja EV vozila dobiva druge subvencije, verjetno res ni panike, če ukinemo.
Kaj pa kmetijske, 40 mio Revozu, javnega prevoza, vse ostalo kar vsi dobivajo stalno vsepovprek?
Ti si omenil vse subvencije, sklepam, da si tudi ti za?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()
Utk ::
Ti si omenil vse subvencije, sklepam, da si tudi ti za?
Jaz sem za ukinitev vseh.
Takoj ko neke ne ukinemo lahko začnemo debatirat kaj vse bi lahko subvencionirali.
Subvencije za DOMAČO robo in znanje JA.
Da pa fonanciram tujce pa ni vredu.....
Torej bi morali subvencionirat slovenske kupce novomeških renojev, ne pa Revoza?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
NajiM ::
Pa takšne: https://www.transportenvironment.org/ar...
"Fossil fuel company car drivers in the EU benefit from EUR42 billion in subsidies every year"
To znese več kot 4500EUR na prodan avto, pa noben ne joka, da je treba ukiniti subvencije.
Ne boste nehali te laži ponavljat? To niso nobene subvencije. To so znižane trošarine za prevoznike. Prevozniki plačujejo nižjo trošarino kot plebs. Dejmo raje ukinit trošarine ali pa jih kasirati enako kot za električno energijo.
MikeRotch ::
Very high fossil fuel subsidies are found in Italy, Germany, France and Poland. This is mainly due to significant benefit-in-kind (BiK) tax breaks for petrol and diesel company car drivers. This tax break overwhelmingly benefits the most affluent consumers, with company car drivers earning nearly double as much as the average European consumer.
Kje tukaj vidiš trošarine za prevoznike? Ne bi vsaj preletel teksta preden komentiraš?
Kje tukaj vidiš trošarine za prevoznike? Ne bi vsaj preletel teksta preden komentiraš?
NajiM ::
Si ti mal poseben primer? Tax break = znižane trošarine. Trošarine na goriva imajo prav povsod po Evropi. BiK za same zaposlene s službenimi vozili pa imajo (v najboljšem primeru za ICE) ali enake za ICE kot za BEV ali pa imajo mnogo večje za BEV (recimo pri nas). Pizda ko sploh ne veste kaj berete...
MikeRotch ::
Aha :) Torej smo že iz "trošarin za prevoznike" na "boniteti za zaposlene". Še malo razišči, pa boš prišel do tapravih ugotovitev.
BigWhale ::
Ne boste nehali te laži ponavljat? To niso nobene subvencije. To so znižane trošarine za prevoznike. Prevozniki plačujejo nižjo trošarino kot plebs. Dejmo raje ukinit trošarine ali pa jih kasirati enako kot za električno energijo.
A ne razumes, da je razlika zgolj semanticna? Popolnoma vseeno je ali tebi drzava zmanjsa nek random davek ali pa ti za visino tega random davka nakaze denar.
Kot je bilo ze mnogokrat povedano, subvencije ljudi bolijo predvsem zato, ker vidijo kako jih dobi sosed. Znizanja trosarine ali pa zmanjsanja dohodnine pa ne vidijo.
NajiM ::
MR: Ti si res specialac. V cifri je oboje. Pa še dodali so idiotarizem da zaradi teh "subvencij" vozniki zaslužijo skoraj dvakrat več kot povprečen evropski "porabnik". Fak kaj ti daš za link...
BigWhale, razlika nikakor ni zgolj semantična. Semantična bi bila če bi imele vse vrste energije enako trošarinoi. Primerjamo elektro z ICE gorivi. Če so na goriva zelo visoke trošarine na elektriko pa ne, znižanje trošarin na goriva za prevoznike nikakor ne morejo potem biti subvencije na ICE goriva. Dejansko so to še zmeraj subvencije na elektriko, če je tudi znižana trošarina na gorivo po enoti energije še zmeraj večja na goriva kot na eletriko.
BigWhale, razlika nikakor ni zgolj semantična. Semantična bi bila če bi imele vse vrste energije enako trošarinoi. Primerjamo elektro z ICE gorivi. Če so na goriva zelo visoke trošarine na elektriko pa ne, znižanje trošarin na goriva za prevoznike nikakor ne morejo potem biti subvencije na ICE goriva. Dejansko so to še zmeraj subvencije na elektriko, če je tudi znižana trošarina na gorivo po enoti energije še zmeraj večja na goriva kot na eletriko.
mehatronik12 ::
Res smešno na kake članke so obešate.
Vsakemu je jasno da so subvencije višje za EV kot za ICE.
- Za podjetja itak (CO2 kuponi in ostale prisili da izdelujejo EV,...)
- Pa naš privatne potrošnike pa tudi 35k€ dobiš 7200€ , pri ICE še tega nisem videl
Za gorivo pa itak ICE (davek, omejen dobiček, trošarine, raznorazne dodatni pribitki...) vs EV (davek, omejen dobiček na elektriko)
Če hočejo pohitrit EV prehod je treba te še povečati na obeh straneh, dodatno obdavčit ICE in gorivo. Ter dodati še več subvencij na EV
Vsakemu je jasno da so subvencije višje za EV kot za ICE.
- Za podjetja itak (CO2 kuponi in ostale prisili da izdelujejo EV,...)
- Pa naš privatne potrošnike pa tudi 35k€ dobiš 7200€ , pri ICE še tega nisem videl
Za gorivo pa itak ICE (davek, omejen dobiček, trošarine, raznorazne dodatni pribitki...) vs EV (davek, omejen dobiček na elektriko)
Če hočejo pohitrit EV prehod je treba te še povečati na obeh straneh, dodatno obdavčit ICE in gorivo. Ter dodati še več subvencij na EV
Mr.B ::
Spet bodo Kitajci krivi zaradi subvencij...
Trump transition team decides to kill EV tax credit, and Elon Musk is delighted
President-elect Donald Trump is planning to kill the $US7,500 consumer tax credit for electric-vehicle purchases in the US, as his transition team plots a broad package of tax-reform legislation, and it appears his new best buddy, Tesla CEO Elon Musk, is delighted.
Sej razumete to niso subvencije...$US7,500 consumer tax credit
Še članek iz FT
Lithium producer says west cannot end reliance on China in critical minerals
The slowdown from Albemarle comes as producers report lower profits and pull back on expansion plans. In August, Piedmont Lithium scrapped its plans to build an $800mn refinery in Tennessee. In September, International Battery Metals suspended operations at its lithium plant in Utah two months after it started production. "The gap from China seems to be widening rather than getting closer," said Oliver Montique, a trade and supply chains analyst at Eurasia Group. Rich Nolan, president of the National Mining Association, called for a "more aggressive and holistic approach" to boost domestic production, including "stockpiles, offtake backstops, [and] advance market commitments." In addition to low prices, lithium producers face long permitting timelines, workforce shortages, and policy uncertainty. Promises from incoming president Donald Trump to "end the insane electric vehicle mandate" in the US and undo the IRA could slow EV adoption even further and drive down lithium prices, say analysts. "Anything that changes or decreases the demand is not going to be good," said Alice Fox, senior base metals strategist at Macquarie Group.
Verjetno bodo tarife še na Japonce in Korejce ki so ne samo cca 20k$ cenejši od amerikncev, izdelani so bolje , mar stane vzdrževanje in ceneje jih stane vožnja če gledamo porabo..
If you haven't been car shopping in a while, brace yourself
But much of the reason Americans are paying nearly $50k for a car is that automakers decided to go all-in on expensive cars. The more they charge for a car, the more money they make off it.
Trump transition team decides to kill EV tax credit, and Elon Musk is delighted
President-elect Donald Trump is planning to kill the $US7,500 consumer tax credit for electric-vehicle purchases in the US, as his transition team plots a broad package of tax-reform legislation, and it appears his new best buddy, Tesla CEO Elon Musk, is delighted.
Sej razumete to niso subvencije...$US7,500 consumer tax credit
Še članek iz FT
Lithium producer says west cannot end reliance on China in critical minerals
The slowdown from Albemarle comes as producers report lower profits and pull back on expansion plans. In August, Piedmont Lithium scrapped its plans to build an $800mn refinery in Tennessee. In September, International Battery Metals suspended operations at its lithium plant in Utah two months after it started production. "The gap from China seems to be widening rather than getting closer," said Oliver Montique, a trade and supply chains analyst at Eurasia Group. Rich Nolan, president of the National Mining Association, called for a "more aggressive and holistic approach" to boost domestic production, including "stockpiles, offtake backstops, [and] advance market commitments." In addition to low prices, lithium producers face long permitting timelines, workforce shortages, and policy uncertainty. Promises from incoming president Donald Trump to "end the insane electric vehicle mandate" in the US and undo the IRA could slow EV adoption even further and drive down lithium prices, say analysts. "Anything that changes or decreases the demand is not going to be good," said Alice Fox, senior base metals strategist at Macquarie Group.
Verjetno bodo tarife še na Japonce in Korejce ki so ne samo cca 20k$ cenejši od amerikncev, izdelani so bolje , mar stane vzdrževanje in ceneje jih stane vožnja če gledamo porabo..
If you haven't been car shopping in a while, brace yourself
But much of the reason Americans are paying nearly $50k for a car is that automakers decided to go all-in on expensive cars. The more they charge for a car, the more money they make off it.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold