Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Utk ::
Nihče normalen ne bo tega uvrstil v razne primerjave avtov, niti po ceni niti po ničmur drugemu.
A ti prevedem, kako se začne članek na techradarju? Ker očitno ne razumeš dovolj dobro angleško.
Electric cars are everywhere now, which will eventually help lower prices to a more reasonable level. Even then, EVs will be expensive, putting them out of reach for many people.
However, don't despair because Electrek has found a genuinely cheap EV for the masses. Changli is a Chinese company that makes a few tiny, quirky EVs, and you can import one.
Tako techradar kot electrek (naslov članka je "The cheapest EV in the world has landed in the US" - rabiš prevod mogoče?) sta prispevek zastavila natanko tako - changlijev e-avto sta predstavila kot najcenejši električni avto (EV).
Kakšen je tehnično v primerjavi z drugimi je v tem kontekstu popolnoma nepomembno, ker nihče ni nikoli napisal, da je to dober avto.
Članek na techradarju je hec, ti si pa to resno vzel. Ker si bolj en butelj. Ne vem kaj naj si bi kdo pomagal z nečim kar sploh ni street legal. Potem lahko jaz rečem, da je najcenejši električni avto to:
https://eigraca.si/izdelek/audi-r8-lift...
Tu tudi piše da je avto...
V "EV" sicer ni nobenga "avta".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Okapi ::
Kratica EV je "electric vehicle" oz. električno prevozno sredstvo. Recimo električni skiro se ravno tako klasificira kot EV.
A je to "avto"? Verjetno, glede na to da je podobnih dimenzij kot japonski "Kei" avtomobili.
Kei car @ Wikipedia
Electric vehicle @ Wikipedia
Saj ne rabiš iti na Japonsko. Smart je avto, bolha (poljski fiat 126) prav tako.
Utk ::
Trolaš ti, ker lepiš v temo o električnih avtih neke poceni električne kao alternative s katerimi ne smeš legalno niti do prvega mercatorja.
Če to ni definicija trola, potem ne vem kaj je.
Če to ni definicija trola, potem ne vem kaj je.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
kow ::
Okapi, trolas kar ti. Ljudstvo, ko govori o avtomobilih, v splosnem ne misli na razna "mikro" vozila. Tehnicni izrazi, gor ali dol.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
Če bi bil tisto kei avto, bi bilo čisto v redu. Ampak s kei se komot voziš, celo po avtocesti. S tistim njegovim sranjem ne smeš na ulico. Tisto je moped s streho.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Okapi ::
Electrek, techradar in na desetine podobnih imajo prispevke o teh "najcenejših električnih avtih". In temu se med normalnimi in razgledanimi ljudmi ne reče trolanje, ampak (zabavna) zanimivost.
Nekaj zafrustriranih revčkov tule se pa hoče po vsej sili delati strašno pametne z bedastim trolanjem.
Nekaj zafrustriranih revčkov tule se pa hoče po vsej sili delati strašno pametne z bedastim trolanjem.
kow ::
Kaj pravijo neke butaste webstrani, je irrelevantno. Sklicujes se na neke "avtoritete", kar je ze v startu logicna napaka.
Utk ::
Tako je, tisto je zabavna zanimivost. Enako kot otroški avto na baterije. Ti pa sprašuješ kolk bi to prišlo v Slovenijo, kar pomeni, da resno misliš da je to alternativa za karkoli avtu podobnega. Oni se hecajo, ti pa resno vzameš kot mutec telefon. Trol ali samo bedast?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Okapi ::
Zaradi mene se lahko delaš neumnega, kolikor se hočeš, nihče ti ne brani.
In ja, zanimivo bi bilo vedeti, koliko bi stal tak avto, če bi ga uvažali v EU. Tudi bi bilo zanimivo vedeti, ali bi ga lahko homologirali takega, kot je, ali bi ga morali kaj prilagoditi našim predpisom (in koliko bi to stalo).
Microlino je manjši od tega, pa se je z njim mogoče peljati po cesti. Očitno je interes tudi za takšna mala vozila.
Kaj si o tem mislijo neki trolčki, ki ne znajo pogledati čez lastni prag, domišljajo pa si, da so strašno pametni, pa res nikogar ne zanima.
In ja, zanimivo bi bilo vedeti, koliko bi stal tak avto, če bi ga uvažali v EU. Tudi bi bilo zanimivo vedeti, ali bi ga lahko homologirali takega, kot je, ali bi ga morali kaj prilagoditi našim predpisom (in koliko bi to stalo).
Microlino je manjši od tega, pa se je z njim mogoče peljati po cesti. Očitno je interes tudi za takšna mala vozila.
Kaj si o tem mislijo neki trolčki, ki ne znajo pogledati čez lastni prag, domišljajo pa si, da so strašno pametni, pa res nikogar ne zanima.
kow ::
Trolas ti, ker interesa v vecjem stevilu ni. Interes za Microlino imajo bogatasi, ki imajo v garazah ze 5 avtomobilov. Saj razumes, da folk kupuje taksne igrace, ker je to "cool". Nihce ne bo v teh vozilih prevozil 100k kilometrov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
Tisto bi lahko homologiral kot štirikolesnik, ne pa avto. Štirikolesnika za 2 jurja dobiš tudi zdaj normalno v Sloveniji. Kitajski so pa itak skoraj vsi.
Tudi microlino ni avto, ampak štirikolesnik, kategorija L.
Tudi microlino ni avto, ampak štirikolesnik, kategorija L.
The Microlino is an all-electric, lightweight, four-wheeled quadricycle,
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
a_borlak ::
Glavno vprašanje je, bi lahko tako vozilo sploh homologiral in če bi ga, za katero kategorijo. Verjetno L6e, če bi šlo skozi. Problem, ki ga vidim je predvsem servis takih vozil, nimaš uradnega servisa, rezervni deli so nekje na Kitajskem, če so, pridejo, ko pridejo ... skratka dokler Wuling in podobni ne odprejo slovenskega predstavništva oz. servisa, uredijo homologacijo, itd ... ampak potem bo zadeva 10k, raje kupiš Amija ali rabljenega Twizya, vsaj veš, pri čem si.
Okapi ::
Tisto bi lahko homologiral kot štirikolesnik, ne pa avto. Štirikolesnika za 2 jurja dobiš tudi zdaj normalno v Sloveniji. Kitajski so pa itak skoraj vsi.
Tudi microlino ni avto, ampak štirikolesnik, kategorija L.
The Microlino is an all-electric, lightweight, four-wheeled quadricycle,
Na spletni strani od Microlino piše car. A rabiš slovenski prevod za angleško besedo car?
https://microlino-car.com/en-ch/microli...
Utk ::
Tu tudi piše avto:
https://www.bimbo.si/24v-gaucho-xp-peg-...
Lahko poiščem še tak traktor in grem na kak kmetijski forum trolat da zakaj oni dajajo 60 jurjev za traktor, če pa ga dobiš za 400 evrov. To tudi ne bi bilo trolanje, ker tam bi pisalo "traktor".
https://www.bimbo.si/24v-gaucho-xp-peg-...
Lahko poiščem še tak traktor in grem na kak kmetijski forum trolat da zakaj oni dajajo 60 jurjev za traktor, če pa ga dobiš za 400 evrov. To tudi ne bi bilo trolanje, ker tam bi pisalo "traktor".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Okapi ::
Glavno vprašanje je, bi lahko tako vozilo sploh homologiral in če bi ga, za katero kategorijo. Verjetno L6e, če bi šlo skozi. Problem, ki ga vidim je predvsem servis takih vozil, nimaš uradnega servisa, rezervni deli so nekje na Kitajskem, če so, pridejo, ko pridejo ... skratka dokler Wuling in podobni ne odprejo slovenskega predstavništva oz. servisa, uredijo homologacijo, itd ... ampak potem bo zadeva 10k, raje kupiš Amija ali rabljenega Twizya, vsaj veš, pri čem si.
Saj nihče ne misli, da bi kdo to individualno uvažal (čeprav imaš tudi take, vsaj v ZDA), je jasno, da je predrago in bi imel probleme s homologacijo.
Lahko bi pa se nek podjetnik odločit to uvažati, oziroma prevzeti zastopništvo, uredil bi homologacijo, servis... Nič nemogočega. Če imaš firme, kot je Microlino, ki podobno zadevo delajo v Italiji, ne bi smelo nikogar presenetiti, če bi nekdo začel uvažati takšne kitajske (mikro)avte. Koliko bi bil pri tem uspešen, je pa seveda dodatno vprašanje.
Okapi ::
Tu tudi piše avto:
Ko že ravno na veliko trolaš, piši še sem, da nimajo pojma.
https://www.vmax.si/2024/05/06/bi-imeli...
Želite poceni električni avto? Na nemškem trgu je bil doslej najcenejši polnopravni model Dacia Spring, ki je po notranjem bonusu stal nekaj več kot 13.000 evrov. Zaenkrat še ni znano, kje se bodo cene začele po prenovi. Na Kitajskem (kjer je Spring izdelan) pa so na voljo še cenejši električni avtomobili.
Utk ::
Ja, tisto so avti. Z njimi greš lahko na avtocesto. S tistim sranjem pa ne smeš niti z dovoza dol zapeljat.
Če tega ne ločiš ti ne znam pomagat.
Če tega ne ločiš ti ne znam pomagat.
Okapi ::
In še kar trola
V bistvu gre za enak avto, samo da sem dal povezavo na dostavno izvedbo.
Evo ti še potniški Chang Li Explorer. Street legal, če veš kaj to pomeni.
https://m.youtube.com/watch?v=DMiFin8yD...
V bistvu gre za enak avto, samo da sem dal povezavo na dostavno izvedbo.
Evo ti še potniški Chang Li Explorer. Street legal, če veš kaj to pomeni.
https://m.youtube.com/watch?v=DMiFin8yD...
Utk ::
Zdaj vidim, da ne trolaš. Res si neumen. Ta tvoja reče ima 4 konje. Ostali 30, 40 in več, da potegnejo proti 100.
Okapi ::
Zdaj vidim, da ne trolaš. Res si neumen. Ta tvoja reče ima 4 konje. Ostali 30, 40 in več, da potegnejo proti 100.
Poleg tega, da si neotesano teslo, ki razen žaljenja ne zna napisati nič pametnega, tudi nisi dovolj bister, da bi videl, da gre za dve različici istega modela Chang Li Explorer.
Utk ::
In nobena nima več kot 4 kw motorja. Še to ni rečeno, da res da tolk moči od sebe.
V temo o električnih avtih nekdo privleče neka jajca s 4 kw motorjem, in ga bi morali potrpljat kako je pameten...
V temo o električnih avtih nekdo privleče neka jajca s 4 kw motorjem, in ga bi morali potrpljat kako je pameten...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Pithlit ::
Kolk sta oba face s tem nabijanjem... Ja, oba imata dost velke luleke, brez skrbi. A lohk zdej nehata trmarit kdo od vaju ima IQ večji od trenutne temperature zunaj?
Life is as complicated as we make it...
Varon ::
Samsungov preboj na področju baterij za električna vozila: 1000km polnjenja v 9 minutah, življenjska doba 20 let.
"Lani smo zgradili pilotno linijo za množično proizvodnjo popolnoma solid-state baterij do leta 2027," je dejal Samsung SDI. Poleg tega so bile začetne serije baterij že dostavljene proizvajalcem električnih vozil za testiranje.
Pričakuje se, da bodo te polprevodniške baterije manjše, lažje in varnejše od litij-ionskih baterij, ki se trenutno uporabljajo v večini električnih vozil. Imajo velik potencial za revolucijo v industriji električnih vozil.
"Povsem solid-state baterije lahko povečajo varnost z zamenjavo tekočih komponent s trdnimi. Ko se uporabljajo v enaki velikosti pakiranja kot obstoječi izdelki, zmanjšajo težo in zavzamejo manj prostora," poudarjajo v podjetju.
Samsungova tehnologija polprevodniških oksidnih baterij se ponaša z energijsko gostoto 500 Wh/kg, kar je skoraj dvakrat več od gostote 270 Wh/kg običajnih litijonskih baterij.
Samsung's EV battery breakthrough: 600-mile charge in 9 mins, 20 year lifespan
https://interestingengineering.com/ener...
"Lani smo zgradili pilotno linijo za množično proizvodnjo popolnoma solid-state baterij do leta 2027," je dejal Samsung SDI. Poleg tega so bile začetne serije baterij že dostavljene proizvajalcem električnih vozil za testiranje.
Pričakuje se, da bodo te polprevodniške baterije manjše, lažje in varnejše od litij-ionskih baterij, ki se trenutno uporabljajo v večini električnih vozil. Imajo velik potencial za revolucijo v industriji električnih vozil.
"Povsem solid-state baterije lahko povečajo varnost z zamenjavo tekočih komponent s trdnimi. Ko se uporabljajo v enaki velikosti pakiranja kot obstoječi izdelki, zmanjšajo težo in zavzamejo manj prostora," poudarjajo v podjetju.
Samsungova tehnologija polprevodniških oksidnih baterij se ponaša z energijsko gostoto 500 Wh/kg, kar je skoraj dvakrat več od gostote 270 Wh/kg običajnih litijonskih baterij.
Samsung's EV battery breakthrough: 600-mile charge in 9 mins, 20 year lifespan
https://interestingengineering.com/ener...
Utk ::
Če bo res kaj iz tega, ni nujno, da trenutne baterije čisto crknejo, morda se samo oreng pocenijo. Seveda odvisno od tega kolk bojo nove stale.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Grinmir3 ::
hojnikb ::
Predrago =/= DOA
Zakaj?
Ne bo za Dacio, bo pa Mercedesa.
Če malo karikiram.
Segmentacija trga.
Ful se osredotočajo na teh 500Wh/kg, nikjer pa podatka o Wh/L, ki je bistveno bolj pomemben za EV. Če bo pa le ta mogoče 10-20% bolši, pa vprašanje če se bo velik proizvajalcov odločl za take celice, sploh če bojo 2-3x drazje...
Ker tudi pri premium avtih cena baterije igra dost veliko vlogo, ker je tudi tam baterija kr velik del cene...
#brezpodpisa
Tivor ::
Maš tud podatek o Wh/l, baje 1000 Wh/l, kar je lepih 40 % več kot imajo sedaj najboljše komercialne li-ion. Ter 500 Wh/kg, kar je dvakrat več v primerjavi z današnjimi top end komercialnimi litijonskimi baterijami. Glede cene, trenutno se še ne ve kakšna bo, verjetno v začetku večja od običajnih litijonskih baterij, ampak solid state baterije imajo potencial da ZNIŽAJO ceno v primerjavi z zdajšnjimi baterijami (so cenejše za izdelavo), potrebuje se samo masovna produkcija, kar se bo slej ko prej doseglo.
https://www.linkedin.com/posts/francisc...
https://www.linkedin.com/posts/francisc...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Tivor ()
kow ::
Marketing je pac marketing. Ne spremeni dejstev, da so baterije v zadnjih letih naredile ogromen napredek. Cena in gostota energije (predvsem celega packa ), sta ste mocno izboljsali.
Tivor ::
Kako že tista.. .vsak teden nova novica o magičnih baterijah..
No, vendarle to ni novica od kar enega XY inštituta, ampak on enega večjih proizvajalcev baterij (ti takih novic ne objavljajo kar za brezveze), omenjeno je tudi da je pilotna linija že postavljena in da so baterije že poslane v testiranje avtomobilskim proizvajalcev, linija za masovno produkcijo pa naj bi začela obratovat leta 2027.
hojnikb ::
seprav še kakšnih 10 let predn pride to v dačo... Seprav useless za večino...
#brezpodpisa
Tivor ::
hojnikb ::
Ker bo čez 10 let to ze totally useless... Pri baterijah se dela inkrementalne izboljšave, k so seameless v obstoječi produkciji in form factorju... Ker je potem to bistveno lazje implementirat..
Medtem k bo SDI sanjal s temi baterijami, bojo kitajci ze dohitel to v obstoječih produktih z 2x nizjo ceno....
Kot rečen, DOA...
Medtem k bo SDI sanjal s temi baterijami, bojo kitajci ze dohitel to v obstoječih produktih z 2x nizjo ceno....
Kot rečen, DOA...
#brezpodpisa
DamijanD ::
Kmalu pride A6 avant (septembra) : https://ev-database.org/car/2272/Audi-A...
PS: sicer zgleda, da je smrtni greh objavit kakšno novico o gorečem EVju - Tesla včeraj je bila naložena na tovornjaku - ampak glede na slike, mi je zgledalo, da so bile gor različne znamke, kar verjetno pomeni rabljeno vozilo, kar lahko pomeni poškodovano baterijo.
PS: sicer zgleda, da je smrtni greh objavit kakšno novico o gorečem EVju - Tesla včeraj je bila naložena na tovornjaku - ampak glede na slike, mi je zgledalo, da so bile gor različne znamke, kar verjetno pomeni rabljeno vozilo, kar lahko pomeni poškodovano baterijo.
Grinmir3 ::
Ker bo čez 10 let to ze totally useless... Pri baterijah se dela inkrementalne izboljšave, k so seameless v obstoječi produkciji in form factorju... Ker je potem to bistveno lazje implementirat..
Medtem k bo SDI sanjal s temi baterijami, bojo kitajci ze dohitel to v obstoječih produktih z 2x nizjo ceno....
Kot rečen, DOA...
Tudi kitajci delajo, vsaj testno, take baterije.
Tokrat ti brcaš v temo s svojim trmarjenjem.
hojnikb ::
kitajci ne pisejo novic, kako majo celice k prefurajo "1000km" (kaksn nesmisel je to ze samo po sebi) ampak ne folgajo stancat celic as it is...
A smo tut pozabl, kako je toyota hypala solidstate baterije ze kake 15 let...
A smo tut pozabl, kako je toyota hypala solidstate baterije ze kake 15 let...
#brezpodpisa
codeMonkey ::
Kmalu pride A6 avant (septembra) : https://ev-database.org/car/2272/Audi-A...
Karavan je lep meni. Pa tudi PPE platforma zgleda zelo dodelano, vsaj po Bjornu, ki je zdaj cisto navdusen nad Q6.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Mr.B ::
SambaShare je izjavil:
Glede vožnje po cesti pa ne vem, stvar predpisov - a z microlinom se smeš vozit po cesti?
Lahko, ker je narejen po naših standardih. Za 2x ceno (12k), oz. 5x, če za osnovo vzameš ceno v Kitajski. Popolnoma drugo vprašanje pa je, kdo bi se hotel?
Verjetno bi ti moralo kapnit, če bi imel vsaj malo kognitivnega razmišljana, da potem NIKAKOR nebi bilo potrebno vpeljati TARIF.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Utk ::
codeMonkey je izjavil:
Kmalu pride A6 avant (septembra) : https://ev-database.org/car/2272/Audi-A...
Karavan je lep meni. Pa tudi PPE platforma zgleda zelo dodelano, vsaj po Bjornu, ki je zdaj cisto navdusen nad Q6.
Ja, zdaj zgleda to kar dobro. Morda bo nehal govorit fat etron:)
Morda bojo pa tudi proizvajalci ugotovili kolk je elektrika cenejša. Ko imaš enkrat nek dober sistem, samo še iščeš kaj se da naredit ceneje, to je isto kot pri ice, samo da pri ice je treba stalno še iskat več moči, manjšo porabo in manj izpustov, oz skrivanje le-teh...
Tivor ::
Ker bo čez 10 let to ze totally useless... Pri baterijah se dela inkrementalne izboljšave, k so seameless v obstoječi produkciji in form factorju... Ker je potem to bistveno lazje implementirat..
Medtem k bo SDI sanjal s temi baterijami, bojo kitajci ze dohitel to v obstoječih produktih z 2x nizjo ceno....
Kot rečen, DOA...
Masovna produkcija se bo začela leta 2027, kar je čez 2 leti in pol. In ne, inkrementalne izboljšave običajnih litijonskih baterij v tem kratkem času NIKAKOR ne bodo prišle do 500 Wh/kg tako kot imajo te baterije. Inkrementalne izboljšave baterij so ranga 7 do 10 % na leto (zadnje čase, zadnjih nekaj let še precej manj od tega), zdej so na cca 270 Wh/kg, po 2,5 letih bodo torej na 340 Wh/kg. Te Samsungove solid state imajo pa 500 Wh/kg. DALEEEČ od tega da bi bilo neuporabno. Ravno nasprotno. Resnično vprašanje je samo kako hitro lahko povečajo proizvodnjo, da bo zadeva resnično čim prej za mase.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Tivor ()
hojnikb ::
Wh/kg je praktično nebistven pri večjih EVjih... Vse kar šteje dejansko je Wh/l za pack...
#brezpodpisa
matobeli ::
EV kombiju je čisto vseeno za Wh/l, pa SUVju tudi. Volumen avta ni zakonsko omejen, teža je.
Tivor ::
Wh/kg je praktično nebistven pri večjih EVjih... Vse kar šteje dejansko je Wh/l za pack...
Kot so ti ostali že namignili, tudi teža je pomembna. Sicer pa lahko zgornje sporočilo da v 2,5 letih inkrimentalni napredek običajnih litijonskih baterij ne bo presegel teh Samsungovih solid state baterij povsem ekvivalentno preneseš na Wh/l.
hojnikb ::
EV kombiju je čisto vseeno za Wh/l, pa SUVju tudi. Volumen avta ni zakonsko omejen, teža je.
seveda si tudi z "volumnom" omejen. Avto nemore bit 5 metrov sirok, 10 metrov dolg in 5 metrov visok... V praksi je pa volumen, kamor lahko baterije stlačis, precej omejen... Sj nebos mel baterij nalozenih v prtljazniku 2 metra visoko...
Wh/l je za passanger vozila precej bolj pomemben kot Wh/kg... Seveda, dvigovane Wh/kg ima tudi pozitivne benefite, ampak ne toliko kot wh/l... Če tezo baterij 2x zmanjsas efekt na range nebo niti priblizno tako velik kot če lahko 2x dvignes wh/l...
#brezpodpisa
codeMonkey ::
Za kombi, bus in tovornjak je sigurno boljsa. Ni nobene potrebe, da se uporablja povsod ista tehnologija. Pa tudi ce se lahko izbira pri istem avtomobilu med 100 kwh ali 70, z nizjo tezo, ni slabo na koncu. Nekako kot danes z motorji...
Pa ce jih lahko bolje uporabis pri regeneraciji, pridobis nekaj. Te trenutno niso se idealne.
Pa ce jih lahko bolje uporabis pri regeneraciji, pridobis nekaj. Te trenutno niso se idealne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()