» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1151 / 1171
»»

DamijanD ::

Tesla M3 @130km/h (realno povprečje 123km/h) -


Sicer offtopic: A ste videli, da se je Bjorn "malo" finančno zakalkuliral? (Očitno te 300k YT subscriberjev še ne naredi premožnega - je pa zanimivo, da ta Nemec zgoraj ima pa samo 32k subscriberjev in se je odločil, da bo pustil redni šiht)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

Utk ::

Bjorn postavlja hišo za dober milijon evrov. Mesečni obrok ima 6-7 jurjev. Ni ravno revež.

kow ::

nejc_nejc je izjavil:

Al pa bencinci isto pakovanje.


Si spet zlagal, a?

DamijanD ::

Nekaj napredka pri SS baterijah (kje so časi, ko je vsak mesec bila objava o "samo što još nije" tehnologiji):
TDK* said its CeraCharge solid-state battery has 100 times the energy density of the conventional solid-state battery
https://qz.com/apple-tdk-battery-solid-...

*TDK bo zame vedno firma, ki dela kasete

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

BigWhale ::

DamijanD je izjavil:

Tesla M3 @130km/h


Jaz sem vceraj naredil 863km, od tega je bilo 857km po avtocesti, vecina Nemcije. Tempomat med 120km/h in 130km/h, povprecna poraba je bila 13.4kW/100km. Povprecna hitrost pa okrog 100km/h. Realno z enim polnjenjem na 100% naredim v taksnem rezimu voznje skoraj 500km po avtocesti.

Model 3, Long Range, facelifted verzija.

Koliko km naredis pri 130km/h povprecne hitrosti, je precej nepomemben podatek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

nejc_nejc ::

kow je izjavil:

nejc_nejc je izjavil:

Al pa bencinci isto pakovanje.


Si spet zlagal, a?


Ne zlagal, razumsko spekuliram.:))
Glede na to, da so uvedli nov termin, si lahko na izkusnje ter leta, predstavljam da blefirajo, oziroma pišejo skladno z agendo.

gogocak ::

BigWhale je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Tesla M3 @130km/h


Jaz sem vceraj naredil 863km, od tega je bilo 857km po avtocesti, vecina Nemcije. Tempomat med 120km/h in 130km/h, povprecna poraba je bila 13.4kW/100km. Povprecna hitrost pa okrog 100km/h. Realno z enim polnjenjem na 100% naredim v taksnem rezimu voznje skoraj 500km po avtocesti.

Model 3, Long Range, facelifted verzija.

Koliko km naredis pri 130km/h povprecne hitrosti, je precej nepomemben podatek.


Super poraba.
Komaj cakam na nas id3, ker ce se obnese bo k bajti prisel se vecji avto ;)

Mato989 ::

BigWhale je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Tesla M3 @130km/h


Jaz sem vceraj naredil 863km, od tega je bilo 857km po avtocesti, vecina Nemcije. Tempomat med 120km/h in 130km/h, povprecna poraba je bila 13.4kW/100km. Povprecna hitrost pa okrog 100km/h. Realno z enim polnjenjem na 100% naredim v taksnem rezimu voznje skoraj 500km po avtocesti.

Model 3, Long Range, facelifted verzija.

Koliko km naredis pri 130km/h povprecne hitrosti, je precej nepomemben podatek.


Najbolj pomemben podatek je koliko narediš pri povprečni vožnji 90km/h pri -1 ali manj stopinj celzija... Ker tisto je potem tak da je MINIMUM v 99,9% dni v Sloveniji
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

pegasus ::

Glej glej ... tole pa dejansko deluje uporabno:

Zunanji izgled mi je sicer odbijajoč, ampak to da se še sovoznikov sedež zloži flat mi pa reši mojo #1 težavo z avti. Zelo domiselno.

BigWhale ::

Mato989 je izjavil:


Najbolj pomemben podatek je koliko narediš pri povprečni vožnji 90km/h pri -1 ali manj stopinj celzija... Ker tisto je potem tak da je MINIMUM v 99,9% dni v Sloveniji


Med 400 in 430km.

bOrut0p ::

Mato989 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Tesla M3 @130km/h


Jaz sem vceraj naredil 863km, od tega je bilo 857km po avtocesti, vecina Nemcije. Tempomat med 120km/h in 130km/h, povprecna poraba je bila 13.4kW/100km. Povprecna hitrost pa okrog 100km/h. Realno z enim polnjenjem na 100% naredim v taksnem rezimu voznje skoraj 500km po avtocesti.

Model 3, Long Range, facelifted verzija.

Koliko km naredis pri 130km/h povprecne hitrosti, je precej nepomemben podatek.


Najbolj pomemben podatek je koliko narediš pri povprečni vožnji 90km/h pri -1 ali manj stopinj celzija... Ker tisto je potem tak da je MINIMUM v 99,9% dni v Sloveniji


Bjorn je delal test blizu te temperature za Teslo model 3 LR, doseg je dobil 468 km (cesta je bila mokra, kar povečuje porabo). Sam on je to testiral tako da je konstantno vozil 90 km/h, če boš šel po regionalkah boš mel povprečno nižjo od tega, doseg pa zlahka preko 500 km, če dokaj lepo voziš zna it do kake 530 km ali vsaj blizu tega. Pr nekolk višjih temperaturah je zmeril 640 km. (konkretno pri 14°C, tako imenovani Bjornov "sunday driving test")

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bOrut0p ()

BlaY0 ::

BigWhale je izjavil:


Koliko km naredis pri 130km/h povprecne hitrosti, je precej nepomemben podatek.

Jasno! Če hočeš imeti v DE po avtocestah na 1000 km povprečje 130 km/h ob predpostavki da upoštevaš vse omejitve + pol urce "stojiš" v koloni (kar je podnevi precej običajno) moraš povsod kjer ni omejitve vozit 250 km/h. Skratka, realno so možnosti da to dosežeš precej majhne.

hojnikb ::

BigWhale je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Tesla M3 @130km/h


Jaz sem vceraj naredil 863km, od tega je bilo 857km po avtocesti, vecina Nemcije. Tempomat med 120km/h in 130km/h, povprecna poraba je bila 13.4kW/100km. Povprecna hitrost pa okrog 100km/h. Realno z enim polnjenjem na 100% naredim v taksnem rezimu voznje skoraj 500km po avtocesti.

Model 3, Long Range, facelifted verzija.

Koliko km naredis pri 130km/h povprecne hitrosti, je precej nepomemben podatek.

kr impresivna poraba za tako hitrost... Pride sploh kdo od konkurence bliz temu?
#brezpodpisa

pegasus ::

Ioniq 6 mogoče? Ter tisti mercedezov prototip ...

Mato989 ::

BlaY0 je izjavil:

BigWhale je izjavil:


Koliko km naredis pri 130km/h povprecne hitrosti, je precej nepomemben podatek.

Jasno! Če hočeš imeti v DE po avtocestah na 1000 km povprečje 130 km/h ob predpostavki da upoštevaš vse omejitve + pol urce "stojiš" v koloni (kar je podnevi precej običajno) moraš povsod kjer ni omejitve vozit 250 km/h. Skratka, realno so možnosti da to dosežeš precej majhne.


No ja, jaz sem enkrat šel z LJ izpred BTCja v sredo ob 2:00 zjutraj in sem imel po tem ko sem odložil kolega v MB pred Bauhausom (torej praktično 500m dol z avtoceste) povprečje 127km/h

Večinoma je bil tempomat na 140km/h

Je pa res da je bilo to med covidom in še hkrati 2:00 zjutraj štart...

BigWhale je izjavil:

Mato989 je izjavil:


Najbolj pomemben podatek je koliko narediš pri povprečni vožnji 90km/h pri -1 ali manj stopinj celzija... Ker tisto je potem tak da je MINIMUM v 99,9% dni v Sloveniji


Med 400 in 430km.


Torej je to za mene dejanski doseg skoraj vsak dan v letu izvzemši par ekstremov.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mato989 ()

J.McLane ::

...in skozi vse tunele (Trojane) si bil v prekršku, kjer je omejitev 100. Btw, kaj pa je s tistim sekcijskim merjenjem hitrosti ratalo?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Mato989 ::

J.McLane je izjavil:

...in skozi vse tunele (Trojane) si bil v prekršku, kjer je omejitev 100. Btw, kaj pa je s tistim sekcijskim merjenjem hitrosti ratalo?


Napisal sem večino časa... v trojanah sem vozil 110km/h... praviloma sem vozil vse tunele +10km/h vse zunaj tunelov pa načeloma 130-140km/h tempomat tudi če je kje bilo 100km/h razen tam kjer vem da so stacionarni radarji sekcijskega pa kot kaže ni.


Moj point je bil da se lahko pride tudi do 130km/h na 100km+ poti v SLO sicer si načeloma v prekršku vsaj delnem (ampak to je večina voznikov včasih) in uro in dan moraš malo bolje izbrati
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mato989 ()

Utk ::

Če lahko izbiram dan in uro ko bom nekam šel, potem mi zelo verjetno tudi 10 min gor ali dol ne pomeni kaj dost, kaj praviš?

a_borlak ::

BigWhale je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Tesla M3 @130km/h


Jaz sem vceraj naredil 863km, od tega je bilo 857km po avtocesti, vecina Nemcije. Tempomat med 120km/h in 130km/h, povprecna poraba je bila 13.4kW/100km. Povprecna hitrost pa okrog 100km/h. Realno z enim polnjenjem na 100% naredim v taksnem rezimu voznje skoraj 500km po avtocesti.

Model 3, Long Range, facelifted verzija.

Koliko km naredis pri 130km/h povprecne hitrosti, je precej nepomemben podatek.


Sam v avtu? Ker tudi to se pozna, zadnjič sem imel poln avto, poln prtljažnik, takoj šla povprečna poraba gor.

Webmojster ::

pegasus je izjavil:

Glej glej ... tole pa dejansko deluje uporabno:

Zunanji izgled mi je sicer odbijajoč, ampak to da se še sovoznikov sedež zloži flat mi pa reši mojo #1 težavo z avti. Zelo domiselno.


Če bi lahko tega kupil za 20K (ali manj), bi ga takoj.

Ta tip v videu je 198cm visok in lahko sedi normalno spredaj in zadaj (pa je sprednji sedež nastavljen na njegove mere).

BigWhale ::

a_borlak je izjavil:


Sam v avtu? Ker tudi to se pozna, zadnjič sem imel poln avto, poln prtljažnik, takoj šla povprečna poraba gor.


Dva sva bila z minimalno prtljage.

a_borlak ::

Še vedno hudo dober rezultat.

DamijanD ::

A pa se teža pri neki dolgi relaciji (kjer je pospeševanj relativno malo) res toliko pozna? Sam bi rekel, da je zanemarljivo. Drugo je pa zavita regionalka, kjer je "gas/bremza" stil vožnje.

J.McLane ::

Teža vpliva tudi na kotalni upor, ampak pri visokih hitrostih, je kotalni upor manj pomemben.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Jebomir ::

a_borlak ::

Hja, treba tudi malo razmisliti, ali ti pride EV sploh v poštev, potem pa nakup, ne samo gledat, kaj sosed vozi oziroma glej, koliko mi država povrne.

redtech ::

Jaz sem šel na dizel, prihranki niso več tako veliki, riziko za težave katerih ne zna nihče odpraviti je velik.

Pa sem dal 8 let skozi, mi je bolj praktično natankat in peljat na enega izmed n servisov, da se ne ukvarjam z avtom...

Mogoče bo še cena za starega potem dobra, ker dizlov naredijo samo 13% in bodo redki.

EV-ju pade cena za tisto kar si privarčeval na goriu + ostalo...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: redtech ()

pegasus ::

Hehe, Sandy spet tripa ...

"This is end of ICE age" ;)

DamijanD ::

https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/av...
Junija je bilo prvič registriranih 226 elektrificiranih osebnih vozil, kar je manj kot četrtina toliko kot junija lani. Od tega je bilo prodanih 225 popolnoma električnih vozil ter en priključni hibrid.

V prvih šestih mesecih letos se je število novih registracij elektrificiranih vozil glede na enako obdobje lani zmanjšalo za slabo polovico na 4630. Število popolnoma električnih vozil se je zmanjšalo za nekaj manj kot tretjino na 1649, število priključnih hibridov za skoraj desetino na 580, število hibridov za slabo tretjino na 1319, število blagih hibridov pa za polovico na 1082.
Najbolj prodajana električna vozila so Teslina modela Y in 3, cupra born, hyundai kona in Volkswagnov model ID.7.

Okapi ::

Električni avtomobili so očitno prišli do kritične oziroma prelomne točke.


www.quicksilver.group/post/navigating-t...

Vprašanje je, koliko časa bo trajalo, oziroma kaj se bo moralo spremeniti, da bodo naredili preskok čez ta kritični "prepad".

Po mojem sta dve precej enakovredni oviri - cena/zmogljivost baterij (e-avti so za večino še vedno predragi) in možnost polnjenja čez noč (veliko potencialnih uporabnikov, ki jim cena ni ovira, te možnosti nima).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

J.McLane ::

Infrastruktura manjka, ker ni ravno številčna je zato tudi neprimerno draga. Pa jasno to potegne za sabo celotno električno omrežje.

Ukiniti subvencije na nakup in to preusmeriti v popnilnice in el. omrežje
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Nobenih subvencij za polnilnice. Dobili boste polno sranja od polnilnic in folk, ki si bo polnil zepe ter dostavil najmanjsi mozni imenovalec polnilnice s katerimi se poberes subvencije.
Tesla, Fastned ipd. podjetja bodo zgradila hitre polnilnice. Ostalo pa je domena novogradenj. Potrebujemo poceni elektriko, cenejse avtomobile. Naj se subvencionira elektricne avtomobile, ce stanejo pod 25k evrov ipd. Eden od problemov je tudi kako prepreciti jajca od BEV, ki se ne polnijo z mocjo 150kw in vec.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Jebomir ::

redtech je izjavil:


EV-ju pade cena za tisto kar si privarčeval na goriu + ostalo...

Še hitrej, sam elektronavdušenci tega nočejo videt ali pa rabijo prekleto dolgo časa da to spoznajo.

https://www.avtomanija.com/2024/07/1110...

Utk ::

kow je izjavil:

Nobenih subvencij za polnilnice. Dobili boste polno sranja od polnilnic in folk, ki si bo polnil zepe ter dostavil najmanjsi mozni imenovalec polnilnice s katerimi se poberes subvencije.

Morda bi morali subvencionirat polnjenje in ne polnilnic (ki so nekatere same sebi namen).
Več kwh pretočiš v več avtov, več dobiš. Polnilnico si pa kar sam plačaj.
Pa najbrž niti to ni potrebno. Morali bi predvsem omogočit polnilnice. Da če je nekdo nekje hoče postavit, za svoj denar, da se naredi vse kar je mogoče, da je bo lahko postavil. Ne da mora plačat nove kable 2 km daleč itd.

Kalavala ::

Kdo bo pa plačal kable 2km daleč? Davkoplačevalci? Vsi porabniki?

J.McLane ::

Seveda jim pada cena, ker novi modeli ponujajo vedno več, so pač stari hitreje zastareli.

Isto se je dogajalo s PC-ji
Isto se je dogajalo s Telefoni

Amapak danes je telefon ali PC za neko splošno delo uporaben bistveno dlje kot pred 10-20 leti, zato tudi cene ne padajo več tako. Seveda bistvena razlika ali govorimo o izdelki zu jurja ali pa o izdelku za 40 jurjev. Bo kar zanimivo gledat kaj se bo izcimilo iz tega.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

karafeka ::

Ahhh, zato so šle cene ICE-jem za skoraj 50% gor. Ker več ponujajo, kot pa pred 5 leti...

Utk ::

Kalavala je izjavil:

Kdo bo pa plačal kable 2km daleč? Davkoplačevalci? Vsi porabniki?

Kabli se pokrijejo z omrežnino. Sej realno se ne menja transformatorja ali pa kablov zarad ene polnilnice ali pa ene eletrarne. Ampak če nekje zavračajo elektrarne, pa nove priklope hiš, pa ni možno to in ono, hja, ni prav, da potem VSE plača nekdo, ki pa res nujno rabi malo več štroma. Denarja od omrežnine se zbere dovolj, če bi res šel ta denar v omrežje, ne bi bilo nobenga problema.

Kalavala ::

Aha, zopet naj vas financiramo vsi porabniki...

J.McLane ::

karafeka je izjavil:

Ahhh, zato so šle cene ICE-jem za skoraj 50% gor. Ker več ponujajo, kot pa pred 5 leti...


Hrana je šla tudi toliko gor, pa se od nje isto najem.

Temu se reče inflacija.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Utk je izjavil:

Morali bi predvsem omogočit polnilnice. Da če je nekdo nekje hoče postavit, za svoj denar, da se naredi vse kar je mogoče, da je bo lahko postavil.


Da. Fokus bi moral biti na pametni regulaciji, ki omogoca postavitve transformatorjev, baterij ipd., ki potem omogocijo postavitev polnilnic na najbolj primernih mestih. Same hitre polnilnice so ze resen problem. HW se proizvaja, veliko softwarea je ze napisanega.

karafeka ::

J.McLane je izjavil:

karafeka je izjavil:

Ahhh, zato so šle cene ICE-jem za skoraj 50% gor. Ker več ponujajo, kot pa pred 5 leti...


Hrana je šla tudi toliko gor, pa se od nje isto najem.

Temu se reče inflacija.

Ahh, se pravi,da se cene avtov niso povišale, ker bi bili bolj uporabni, ampak zaradi inflacije...

kow ::

Seveda. Masa denarja v obtoku se je mocno povecala. Ucinkovitost proizvodnje pac ni sla gor za 50%. Kar bi bil edini nacin, da cene ne narastejo.

J.McLane ::

No če smo pošteni, določene zadeve so v avtih postale bolj uporabne, asistenčni sistemi so nekje po letu 2020 prišli v še tako poceni majhen mestni avto, ki potem jasno ne more biti več poceni. Zdaj ali to potrebuješ ali ne je druga zgodba, proizvajalci imajo škarje in platno, kar bodo naredili to bodo prodali, drugega enostavno ni na trgu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Kalavala ::

Nimajo proizvajalci škarij in platna. Veliko tega (asistenčni) imajo eu birokrati.

Utk ::

Kalavala je izjavil:

Aha, zopet naj vas financiramo vsi porabniki...

Ne, kabli se financirajo iz porabljene elektrike. Ne troši je, pa ne boš nikogar financiral. Zdaj financiramo, dobimo pa ne nič za to.

kow ::

Problem tehnologije je, da je marsikatera uporabna, sele ko je dokoncno speglajo. Sele sedaj smo prisli do tocke, ko bodo glasovna navodila postala res uporabna (ker je pac AI pri razpoznavanju govora dovolj napredoval). So pa to silili v avte ze deset let nazaj. Tak tech sicer ni nadlezen, ker ga lahko ignoriras. Ne mores pa ignorirati slabega uporabniskega vmesnika. Ali prevelikega/premalega stevila gumbov itd.

Sam vidim v parih letih na trgu sledece uporabne tehnologije:
- samoparkiranje (izstopis na cesti, kjer imas dovolj prostora), avto sam parkira pri cemer ga ne rabis opazovati (ne izgubljas casa)
- brezzicno polnenje avtomobilov v garazi, pod nadstreskom (ne rabis se jebati s kabli, avto se sam idealno nacentrira)
- zanesljiva avtomatska voznja po avtocestah, po gostem prometu v mestnih vpadnicah itd.

Najbolj uporabna tehnologija ti prihrani cas.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Še Norveška ima težave z malo bolj oddaljenimi lokacijami, kar se polnilnic tiče (in kablovja do tja), pa letno vlagajo 4 milijarde evrov v to.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Kalavala ::

Utk je izjavil:

Kalavala je izjavil:

Aha, zopet naj vas financiramo vsi porabniki...

Ne, kabli se financirajo iz porabljene elektrike. Ne troši je, pa ne boš nikogar financiral. Zdaj financiramo, dobimo pa ne nič za to.


Ne? Znaš brat? Porabljena elektrika - vsi porabniki.

Utk ::

Če bojo potegnli več kablov in transformatorjev, bo več porabljene elektrike in več plačane omrežnine. Je to previsoka matematika zate?
««
1151 / 1171
»»