» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1147 / 1171
»»

kow ::

paradajzos je izjavil:


Tesla: Smerniki kot knofki na volanu so kaplja čez rob. Pa že prej je bilo na meji (vse preko zaslona, nobenega instrument clustra za volanom)


Imo, si ti samo normaliziral stanje. Kot nekdo, ki redko vozi ti lahko 100% zatrdim, da so palcke smrtno nevarne, ko pridem v rental avto. Ker se tudi palcke razlikujejo po modelih ter s casom dodajajo funkcionalnosti ipd.

Veliko bolj varno bi bilo imeti velik zaslon in poseben 'rental nacin' z vecjimi knofi in z manj nepotrebnimi informacijami.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

gogocak ::

Ima kdo id3? Je ta akcija res akcija ali bolj nateg za 35 tisoc?

dronyx ::

Menda imajo EV še en problem in sicer pri nekaterih voznikih, še bolj pa sopotnikih povzročajo "motion sickness", torej nekaj podobnega kot VR. Razlog je menda v tem, ker EV hitreje pospešujejo in pa tudi regenerativno zaviranje. K temu pojavu menda prispeva tudi to, da so EV tiha, tako da potnik nima povratne informacije o gibanju vozila.



Verjetno povzročajo tudi raka, ker močne baterije pod ritjo sevajo, samo se o tem še ne govori. :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

DamijanD ::

gogocak je izjavil:

Ima kdo id3? Je ta akcija res akcija ali bolj nateg za 35 tisoc?

Ni nateg (oz. definiraj nateg) je pa zadeva baje dokaj oskubljena.

redtech ::

Poglej še Cupro Born isti denar, bolje izgleda.

dronyx ::

'It's a real thing': Drivers and passengers report motion sickness in EVs (ABC News)

Je pa seveda veliko odvisno od voznika. Jaz sem enkrat peljal tri sopotnike čez neke hribe, precej ovinkasta cesta in ko smo prišli na cilj, je šlo vsem trem na bruhanje. Samo med vožnjo mi ni tega povedal nihče. Sem pa malo bolj dinamično vozil ovinke, ampak kot voznik tega ne občutiš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

DamijanD ::

Hmmm pri nas smo napredni - tudi z ICE že dolgo lahko dosežem slabost med vožnjo :D

Kako veš, da je kriza: Ko se Renault in VW pogovarjata o sodelovanju: https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/av...
(mislim saj ne vem v kakšnem odnosu sta koncerna, ampak vsaj v gostilni pa med "nemci" in "francozi" ni nekega sožitja )

a_borlak ::

DamijanD je izjavil:

gogocak je izjavil:

Ima kdo id3? Je ta akcija res akcija ali bolj nateg za 35 tisoc?

Ni nateg (oz. definiraj nateg) je pa zadeva baje dokaj oskubljena.


Nope, real deal, je pa ta zadnja akcija bolje opremljena, kot prejšnje, podrobnosti pa ne vem. Mislim da samo toplotna črpalka manjka, ostalo je.

Utk ::

Tako oskubljen kot cupra menda ni...

paradajzos ::

DamijanD je izjavil:

paradajzos - ti nisi z ničemer zadovoljen. Kupi si enega EQSa - mislim, da bo dovolj dober za tebe.

Lej, peljal sem se z avti iz skupine hyundai/kia, na enem testnem avtu je bila napaka na opremi, ki je bila moteča. Servisi na 15000 km ali eno leto. Znane napake 12 V akumulatorja, zaradi katerih lahko obtičiš. Pogonski sklop svetlobna leta za Teslo. Notranji videz hyundaia cenen, kia boljša, ampak to se ne bo postaralo dobro že na kratek rok.
Pa tisto zgoraj je slika prešnjega ioniqa, ane?
BMW 4i je blizu, rabil bi boljšo polnilno infrastrukturo in boljše sedeže, če bi izboljšali pogonski sklop po učinkovitosti se ne bi branil, ampak bi razmislil in verjetno kupil že ob izpolnjenih prvih dveh pogojih in resno razmislil že, če bi lahko izbral komfortne namesto športnih sedežev.
Tesla bi morala biti Y, imeti izboljšave novega modela 3 in ohraniti ročke za smernike in fizični selektor za “menjalnik” namesto drajsanja po zaslonu. Pa ne tistih tipk pri ogledalu ampak pravi fizični selektor.
Če bi lahko kupil pogon na vsa 4 kolesa brez da je to 400 konjev, ki jih ne potrebujem in nimam želje menjati gum vsako leto, bi bil plus. Ob vseh teh izpolnjenih pogojih ob podobni ceni, kot je zdaj, bi verjetno vzel Y.
Mercedesa pa verjetno nikoli ne bom imel. Enostavno ni ekonomsko upravičeno.

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

redtech je izjavil:

Poglej še Cupro Born isti denar, bolje izgleda.

nima tč..

a_borlak je izjavil:

DamijanD je izjavil:

gogocak je izjavil:

Ima kdo id3? Je ta akcija res akcija ali bolj nateg za 35 tisoc?

Ni nateg (oz. definiraj nateg) je pa zadeva baje dokaj oskubljena.


Nope, real deal, je pa ta zadnja akcija bolje opremljena, kot prejšnje, podrobnosti pa ne vem. Mislim da samo toplotna črpalka manjka, ostalo je.

tanovi id3 v akciji ma toplotno... tko da je bolsi deal kot cupra za isti denar..
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

BigWhale ::

paradajzos je izjavil:


Lej, peljal sem se z avti ...


Saj ves, da so vsi avtomobili sranje. Cisto vsi. Ampak, na koncu se odlocis za tistega, ki ti najmanj smrdi. Idealnega pa itak nikoli ne dobis, ker se povsod najde kaksna stvar, ki ni taksna kot bi si jo zelel. Vprasanje je samo koliko te moti.

Gregor P ::

To si ti zdaj malo sarkastičen, ali kako? Ker potemtakem je vse "sranje" na tem svetu:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

To si ti zdaj malo sarkastičen, ali kako? Ker potemtakem je vse "sranje" na tem svetu:|


Ne, nisem. To res velja za avtomobilsko industrijo, zato ker je mix vecih razlicih podrocij in mora pokriti resnicno sirok razpon kupcev, podjetja potem delajo avtomobile, ki bi cim bolj pokrili cim vecji krog teh kupcev in na vsaki strani nardijo mal kompromisa. Na konc dobis ven avto, ki v povprecju zadovolji velik kupcev, ampak vsakmu potem nekaj manjka. :D

Okapi ::

Gregor P je izjavil:

To si ti zdaj malo sarkastičen, ali kako? Ker potemtakem je vse "sranje" na tem svetu:|

Vse je sranje, razen scanja. :))

gogocak ::

Mi lahko kdo razlozi zakaj je toplotna crpalka tak velik deal pri elektricnem avtu?

pegasus ::

Iz istih razlogov kot je velik deal v domači inštalaciji. Vir energije je omejen, pri električnem avtu še toliko bolj, zato ga je smiselno čimbolj pametno izkoristiti.

DamijanD ::

gogocak - odvisno kje/kdaj se voziš. Če se voziš na krajše razdalje, nima veze in je škoda jurja za TČ. Če se ti gre pa za maksimalni doseg, ko rabiš ogrevanje, potem pa TČ pomaga (ker gre za ogrevanje 2 do 4 krat manj energije)

Invictus ::

Gregor P je izjavil:

To si ti zdaj malo sarkastičen, ali kako? Ker potemtakem je vse "sranje" na tem svetu:|

Mislim, da to kar drži.

Jaz kupujem avto glede na znanje mojega mehanika. Je pa res, da nisem freak na cel kup nepotrebne elektronike v avtu. Meni je potreben samo ABS in elektronska kontrola motorja. Ostalo so že motnje...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Webmojster ::

gogocak je izjavil:

Mi lahko kdo razlozi zakaj je toplotna crpalka tak velik deal pri elektricnem avtu?


Kolikor jaz vem, ti el. avto s toplotno črpalko porabi manj elektrike za ogrevanje/hlajenje kabine.

Gambino ::

dronyx je izjavil:

Menda imajo EV še en problem in sicer pri nekaterih voznikih, še bolj pa sopotnikih povzročajo "motion sickness", torej nekaj podobnega kot VR. Razlog je menda v tem, ker EV hitreje pospešujejo in pa tudi regenerativno zaviranje. K temu pojavu menda prispeva tudi to, da so EV tiha, tako da potnik nima povratne informacije o gibanju vozila.



Verjetno povzročajo tudi raka, ker močne baterije pod ritjo sevajo, samo se o tem še ne govori. :))


Kakšen Rak zaradi sevanja magnetnega polja baterije, ne piši neumnosti. Mobilna telefonija z njihovimi oddajniki na njihovih frekvencah in mobilni telefoni prislonjeni ob glavo so večji problem! Pa še to ni dokazano!

kow ::

gogocak je izjavil:

Mi lahko kdo razlozi zakaj je toplotna crpalka tak velik deal pri elektricnem avtu?


BEV imajo proti ICE 2 glavni slabosti:
- range
- cena

Cena je lazji problem, ko se bo skaliralo/amortiziralo proizvodnjo baterijskih sklopov ipd., bo ta problem v veliki meri izginil oz. se bo iznicil z nizjimi stroski energije.
Tezja resitev je podaljsati doseg. Brez toplotne crpalke si se dodatno hendikepiran pri najtezjem problemu.

MrStein ::

BigWhale je izjavil:

Gregor P je izjavil:

To si ti zdaj malo sarkastičen, ali kako? Ker potemtakem je vse "sranje" na tem svetu:|


Ne, nisem. To res velja za avtomobilsko industrijo, zato ker je mix vecih razlicih podrocij in mora pokriti resnicno sirok razpon kupcev, podjetja potem delajo avtomobile, ki bi cim bolj pokrili cim vecji krog teh kupcev in na vsaki strani nardijo mal kompromisa. Na konc dobis ven avto, ki v povprecju zadovolji velik kupcev, ampak vsakmu potem nekaj manjka. :D

Kateri proizvod pa ni takšen? Bi rekel da 90-99% vsega.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Mr.B ::

France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Mr.B ::

Letos sem na sledečo novico naletel večkrat.
Chinese Tesla rival BYD says its new hybrid cars can go 1,250 miles without stopping for gas or charging

Da dodam malo več konteksta. Ameriški proizvajalci so letos ob tarifah nekako v novicah pisali na so Hibridi to kar rabimo.

Racimo :
GM Hybrids Revitalize U.S. Auto Market in a Strategic Shift

Toliko o Državi, kjer je najbolj prodajan avto F150 s 70k$ ceno in 7 letno garancijo.
Bi dodal še kaj, ampak bi preveč povociral.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

dronyx ::

Tole sicer ni samo problem električnih avtomobilov, je pa te tehnologije v teh avtomobilih več.

nejc_nejc ::

dronyx je izjavil:

Tole sicer ni samo problem električnih avtomobilov, je pa te tehnologije v teh avtomobilih več.



Ne ga lomt, to tulmo eni ze vec let, pa nas zmeri zasmehujejo.

a_borlak ::

Čakam, da bodo Teslo shekal. Pa ne odpiranje pokrovčka za polnenje, ampak odpeljali.

dronyx ::

V bistvu se ti pri prodaji rabljenega avta pojavi potem isti problem kot pri telefonu. Kako izbrisati osebne podatke, ki so lahko nekje v avtu shranjeni in ne želiš, da pride kdo drug do njih. Tu po moje večina sploh ne ve, kaj vse se shranjuje. če kamera snema voznika, verjetno vidi tudi notranjost avtomobila. Ali to morda kje shranjuje. Potem pa naslednji zabaven problem testni avtomobili. Kupiš testni avtomobil in te je strah, da je nekdo prej na testni vožnji še mimogrede kopiral elektronski ključ, tako da ti lahko avto kadarkoli odpeljejo brez problema. Zabavno mi je tudi to, kako informacijski pooblaščenec zganja cel cirkus glede video nadzora, potem pa ugotoviš, da praktično vsaka tesla ima to serijsko vgrajeno, saj se kamera avtomatično vklopi, ko prideš zraven vozila in te posname. Kje ima za to dovoljenje? Situacija na tem področju je čisti divji zahod po moje.

paradajzos ::

Pri Tesli sem zasledil, da se prakticira snemanje na SSD, ki ga sam priklopiš. Tako da predpostavljam, da pri prodaji tisti SSD odklopiš in ne prodaš zraven.
Levakarski forum. Moderiranje prolevakarsko.
Prikrito so proruski, tako kot naša oblast.
Bella ciao!

kow ::

V avtu ni dovolj prostora (diskovja), da bi bili videoposnetki problem za privacy. Razen seveda, ce bi se sproti posiljali proizvajalcu. Glavni problem so metapodatki o tvoji lokaciji ipd., ampak te podatke ze itak dajemo z mobilnimi telefoni.

Gregor P ::

Dajemo jih, vendar organi pregona lahko pridejo le s sodno odredbo do njih. Pa tudi shranjevati se jih ne sme dlje časa.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Kot v 90% primerov, ne razumem kaj hoces povedati.

Gregor P ::

Da se ne sme s temi podatki ravnati kar po domače in da so vsaj znotraj EU jasna pravila, kaj se sme in kaj se ne sme z njimi početi, kar velja tudi za proizvajalce oz. trgovce vozil.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Jasno, zakone se ne sme krsiti. Ampak v praksi, posamezniki, korporacije itd. ves cas krsijo zakonodajo.

dronyx ::

Danes so podatki tržno blago, tako da te velike firme poskušajo na vsak način s tem služiti. To, da je stanje na področju avtov milo rečeno kaotično jim gre samo v prid. Kakor razumem Tesla nekako zbira podatke ko se avtomobili vozijo naokrog, da uči AI vozit FSD. Teh podatkov zbranih mora biti ogromno in to si verjetno želi dobiti še kdo drug, da bo učil svoj AI.

MrStein ::

dronyx je izjavil:

Potem pa naslednji zabaven problem testni avtomobili. Kupiš testni avtomobil in te je strah, da je nekdo prej na testni vožnji še mimogrede kopiral elektronski ključ, tako da ti lahko avto kadarkoli odpeljejo brez problema.

Lahko o tem "mimogrede kopiral elektronski ključ" malo več?

Če gre za blodnje nivoja uporabnika SeMuNeSanja, pa sploh ne rabiš odgovoriti.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

dronyx ::

MrStein je izjavil:

Lahko o tem "mimogrede kopiral elektronski ključ" malo več?

Kaj bi rad navodila, kako se to naredi? Slišal sem, da naj bi nek nemški proizvajalec avtomobila samo na podlagi VIN kode avtomobila poslal duplikat ključa. Torej če si vedel od nekoga drugega VIN kodo si poslal zahtevek in dobil rezervni ključ. raje ne želim raziskovat kaj vse se da, ker me bo postalo strah.

Utk ::

Normalno da je poslal na podlagi VIN. Ampak vprašanje je komu je poslal ta ključ, ne pa na podlagi česa.

dronyx ::

Utk je izjavil:

Normalno da je poslal na podlagi VIN. Ampak vprašanje je komu je poslal ta ključ, ne pa na podlagi česa.

Kakor sem jaz razumel zgodbo so poslali na naslov, ki je bil naveden na zahtevku za duplikat. Saj v tem je bil problem, ker to ni bil lastnik avta.

Mr.B ::

Gregor P je izjavil:

Dajemo jih, vendar organi pregona lahko pridejo le s sodno odredbo do njih. Pa tudi shranjevati se jih ne sme dlje časa.

Ne.


Lista je dolga
Companies such as the General Motors Co., Honda Motor Co. Ltd., the Kia Corp. and more, have been using the data from connected cars to compile a behavioral profile of the driver that might detail how that driver often brakes too fast, often speeds or is prone to aggressive accelerating when the stoplight changes to green.


S tem da recimo OnStar izhaja iz leta 1997. potem imaš LexisNexis,

Pustimo še tisto VW, ko zahtevajo dostop in lokalno hrambo v oblak vseh tvojih SMS sporočil, itd...

Pa vem da ti. data brokerji zagotovo sodelujejo z vladami, brez naloga, ok, prej tri črkovne agencije preverijo , potem pa podajo nalog…
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

a_borlak ::

kow je izjavil:

V avtu ni dovolj prostora (diskovja), da bi bili videoposnetki problem za privacy. Razen seveda, ce bi se sproti posiljali proizvajalcu. Glavni problem so metapodatki o tvoji lokaciji ipd., ampak te podatke ze itak dajemo z mobilnimi telefoni.


O pošiljanju podatkov zna BigWhale marsikaj povedat, Tesla kar zna pošiljati gigabajte nekam v oblačne shrambe. Kaj točno ...

karafeka ::

Me prav zanima koliko je takih na slo-techu, ki ste zraven pri implementaciji takšnih zadev...

kow ::

a_borlak je izjavil:

kow je izjavil:

V avtu ni dovolj prostora (diskovja), da bi bili videoposnetki problem za privacy. Razen seveda, ce bi se sproti posiljali proizvajalcu. Glavni problem so metapodatki o tvoji lokaciji ipd., ampak te podatke ze itak dajemo z mobilnimi telefoni.


O pošiljanju podatkov zna BigWhale marsikaj povedat, Tesla kar zna pošiljati gigabajte nekam v oblačne shrambe. Kaj točno ...


Tesla naj ne bi posiljala posnetkov notranje kamere v svoj cloud, vsaj tako so rekli v startu. Ce pa kdo ve bolj natancno, naj pove...
Naceloma itak ne rabijo direktnih posnetkov (kaj pa bos z njimi?), verjetno pa bodo posiljali podatke extractane iz teh posnetkov - ce bi ugibal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

Tole je primer enega meseca pri Tesli.



Poslje se za kaksnih 100GB podatkov mesecno.

kow ::

Seveda sem govoril o notranji kameri. Ce posljejo posnetke tvoje voznje, to ni noben privacy issue, vsaj za voznika ne. Ampak za vse ostale na cesti.

BigWhale ::

kow je izjavil:


Tesla naj ne bi posiljala posnetkov notranje kamere v svoj cloud, vsaj tako so rekli v startu. Ce pa kdo ve bolj natancno, naj pove...
Naceloma itak ne rabijo direktnih posnetkov (kaj pa bos z njimi?), verjetno pa bodo posiljali podatke extractane iz teh posnetkov - ce bi ugibal.


Kaj tocno se posilja bi lahko probal s kakim MitM prestrezanjem ugotovit, pa se mi ne da ukvarjat s tem. Vcasih bi blo ok, da poslje posnetke mojega preklinjanja nad avtopilotom. :D

Direktne posnetke je fajn imet za preverjanje kaksnih corner case-ev.

kow je izjavil:

Ce posljejo posnetke tvoje voznje, to ni noben privacy issue, vsaj za voznika ne. Ampak za vse ostale na cesti.


Tudi za voznika je to privacy issue, zakaj ne bi bilo?

Jaz sem drugace nalimal screenshot, da se vidi kako zgleda data dump, k tesli. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

kow ::

BigWhale je izjavil:

[
Tudi za voznika je to privacy issue, zakaj ne bi bilo?


Kaj manj izvejo o tebi, ce samo poslje tvoje GPS koordinate, recimo vsakih 30s? Vejo kje si doma, kje imas ljubico, kje imas frizerja ipd. Kaj ti bodo videoposnetki, ki snemajo okoli avta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

dronyx ::

kow je izjavil:

Seveda sem govoril o notranji kameri. Ce posljejo posnetke tvoje voznje, to ni noben privacy issue, vsaj za voznika ne. Ampak za vse ostale na cesti.

Seveda da je. Ko se policija dokoplje do teh podatkov bodo imeli kar dobro sliko o tvojih prekrških.

kow ::

Kako pa se bo policija dokopala do teh podatkov? Ravno o tem sem govoril, da itak ni dovolj diskovja v avtu, da bi lahko policija sla nazaj v casu in pregledovala voznje. V primeru nesrece, pa je druga pesem. Policija bi teoreticno ze leta lahko dobivala Google podatke, in bi vedela kdo vozi kje prehitro.

Na vasem mestu bi se bolj kot kamer bal V2V tehnologij, 5G ipd. Torej "pametne" infrastrukture. Kamere ne bodo spremenile nic.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()
««
1147 / 1171
»»