» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1128 / 1166
»»

deco16 ::

codeMonkey je izjavil:


Nakup EV je IMO manjsi problem kot omrezje. Ne dvomim, da se bo spet nekdo nasel, ces da to sploh ni problem, ampak foter v okolici MB caka ze mesece odgovor za SE, ki bo itak negativen.


Sprva moraš sploh razumet zakaj bo odgovor negativen, ker 5 sosedov že ima SE in oddajajo cca 11kW ko je sonce in jih ni doma.

Če preslikamo to na EVje pomeni da omrežje nebi shendlalo 5 EVjev ki polnijo na polno. Kaj pa če ne polnijo s 11kW, kaj pa če ne polnijo hkrati, kaj pa če ne rabjo filat vsak dan. In s tem lahko pol pridemo bolj do realnih zadev da za EV pač nekako lahko velja pravilo sočasnosti, za SE pač ne gre.

Ne dela se vsak dan tolk km da rabiš filat celo noč, večino se fura par km proč. Itd...

Gregor P ::

Ampak večina se fura v isto smer ob istem času in potem spet nazaj ob istem času. Tako da je treba sprejemati še druge politične ukrepe, od dela od doma, fleksibilnega delovnega časa ipd. naprej.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

deco16 je izjavil:


Ne dela se vsak dan tolk km da rabiš filat celo noč, večino se fura par km proč. Itd...


Ja tako ti je to s povprecji. Trdis torej, da za BEV rabis v povprecju, kaj, nekih 20 kWh kapacitete in nekih 40 kW moci za neko dostojno hitrost, pa spodoben BEV vseeno ponuja vsaj 3x vec obeh karakteristik. Ker drugace ni uporaben.

DamijanD ::

Večina doma fila z manjšo močjo kot 11kW - tipično 2-3 in tega omrežje prenese veliko več kot sončnic. (Pa pri SE je verjetno prej problem napetost, kot sama moč)

deco16 ::

Code monkeyu pač niso jasne zadeve moč nima nič s tem koliko polniš doma. In to da lahk celo noč polniš tudi ne. Če bi imel EV bi zadeve pač štekal. Sej bo, počasi se veča število ;)

20kWh je pač 130km, to lagano napolniš v 10 urah na šukoti :)


Folk pač kupi EVje z večjemi baterijami zato ker manjši % batt kot dnevno ponucaš, manj boš baterijo zdegradiral. Pa tudi zato da lahko občasno kako daljšo pot narediš brez da filaš. Zdej vsakemu drugače, kateri ne nucajo ampak so rajš na ziherci. Moj EV recimo baterija lagano naredi 500k km pa je to 1250 ciklov. Pa verjetno tudi 2 tisoč ni nobena panika kar znese 800k km. Bo prej zrostal.

Torej kaj bolj obremenjuje omrežje 2kW EV al TČ katera lahk pozimi vleče kak večkratnik tega. Je razlog zakaj je omrežnina dražja pozimi ;) In ta razlog ni poraba EVjev, ker km se naredi veliko več poleti. SE pa itak nima nič pri temu, to smo ti že razložili.

Be0nc ::

A je pri 77kwh napaka? Najprej govorijo o 58kwh, potem 77kwh? Oboje ista designacija modela in cena.

https://www.porschekoper.com/novice/nov...

kow ::

Ce je Enyaq 60, potem je baterija 58kwh (oz. toliko verjetno prikaze avto, notri pa je cirka 60).

Ce pa so dali v Enyaq 60 Plus, vecjo baterijo kot 60kwh, so pa ornk debili. Dvomim, da so.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Be0nc ::

Poglej na strani, ali imajo tipkarsko napako, ali pa nekaj ni pojasnjeno. Prvič je napisano 58kwh, drugič 77kwh

kow ::

Vprasaj jih :)

codeMonkey ::

deco16 je izjavil:

Code monkeyu pač niso jasne zadeve moč nima nič s tem koliko polniš doma.



Tega nisem rekel. Vidim, da imas precej tezav z razumevanjem. Napisal sem ti kak bi bil tipicen BEV, ce bi gledal povprecje, pa ni tak. Le zakaj? Podobno ti je z omrezjem. Vse fino, ce gledas povprecja in le energijo v racunih.

Gregor P ::

Tatovi ne marajo EV-jev:D

Poleg tega se tatovi pogosto bojijo, da se jim bo med begom izpraznila baterija. Če električni avtomobil ukradejo na primer na Spodnjem Saškem, bi se lahko baterija izpraznila še pred mejo s Poljsko, piše Bild. "Tatovi se nimajo časa voziti do polnilne postaje,"


https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/av...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Argument se zdi za lase privlecen... ce ukrades avto, ga bos cimprej skril v kaksno garazo ali pa nalozil na tovornjak.
Po avtocesti se gotovo ne bos fural.

codeMonkey ::

Naceloma so elektricna vozila precej bolj povezana v omrezje (zbiranje podatkov, remote update), pa tudi kamere imajo ipd. Bi si mislil, da je to dodaten problem pri kraji.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Nekaj se govori o Model 3 plaid.

https://jalopnik.com/tesla-model-3-plai...

Bi bila kar kul raketa tole s tremi motorji (ce se odlocijo tudi tu za to). Roadster potem niti ni potreben. Samo ce bi malo bolj izvedli model 3 plaid, kot so model S. Tam so z nekaterimi stvarmi pretiravali in precej omejili uporabnost avtomobila, do tocke, ko za mnoge niti ni dober nakup.

J.McLane ::

Rodaster bi moral biti predvsem za ovinke, torej kolikor se da lahek. Res ne razumem kako, da so ti američani še vedno tako ubrisani samo na pospeševanje.

Delat nek Supercar/Hypercar samo zaradi publicitete je vprašljivo, sploh sedaj ko je zunaj dovolj drugih garažnih nišnih projektov. Roadster bi mroal biti kar je Mazda MX-5 ali GT86 pri ICE, majhen lahek zabaven.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

hojnikb ::

EV nemore bit lahek, majheni in zabaven.... Ker če je, je verjetno v nekem pogledu (baterija?) precejšn kompromis.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

J.McLane ::

50 kWh baterija tehta manj kot 300 kg, res ne vem ali je tak problem okrog tega naredit nek roadster z okrog 1 t mase, ok ali pa če je 1200 kg?
Samo da spomnim Model 3 SR (60 kWh), tehta 1800 kg.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

hojnikb ::

Že MX-5, ki je peak roadsterjov, pa ma čez tono za 2.0 izvedbo. Zdaj pa dodaj še 300 kil baterij, pa še primerno šasijo, da bo to vse nosla... In je avto na konc tezek 1400kil+.

Če hočeš lahek avto, potrebuješ namensko platformo (kot je to mx5), karbonsko skoljko, zračno hlajeno baterijo, pa še vedno neboš pršu na eno tono...
#brezpodpisa

Valavala ::

Renault 5 s 52kwh je težek 1450kg s 40kwh pa 1350. Je mali avto ampak to je že kar ok.

codeMonkey ::

Zanimivo bi bilo videti kaj nastane, ce probas giga-odlitke pri Tesli model 3 zamenjati s kompatibilnimi kosi iz karbona. Pa potem se klasika - pokrov motorja, streha ipd. Bi mogoce bila kul mini performance serija pri Tesli :)

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

hojnikb je izjavil:

Že MX-5, ki je peak roadsterjov, pa ma čez tono za 2.0 izvedbo. Zdaj pa dodaj še 300 kil baterij, pa še primerno šasijo, da bo to vse nosla... In je avto na konc tezek 1400kil+.

Če hočeš lahek avto, potrebuješ namensko platformo (kot je to mx5), karbonsko skoljko, zračno hlajeno baterijo, pa še vedno neboš pršu na eno tono...


No shit, namenska platforma seveda kaj pa drugega, saj je govora o Tesla Roadsterju. Mislim da se ravno zato vleče rollout, ker so videli, da koncept kot so si ga zamislili (max motorji in max baterija) ne bo dovolj izstopal. Naj gredo nazaj za rislano mizo in naj naredijo MX-5/GT86 kilerja.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

hojnikb ::

Ja, ampak da je MX-5/GT86 killer, more stat manj k 40 čukov in met manj k 1300 kil. Kar pa danes neboš dosegel. Še najmanj pa ne, če si morš šerat platformo z nečim.

To je pipedream, k se nebo kr tako zgodil. Lahki roadsterji umirajo...
#brezpodpisa

pegasus ::

J.McLane je izjavil:

50 kWh baterija tehta manj kot 300 kg, res ne vem ali je tak problem okrog tega naredit nek roadster z okrog 1 t mase, ok ali pa če je 1200 kg?
Je. Poglej si, kako je narejena Aptera, zelo drugače kot old school plehnate kočije. Zaenkrat kaže, da bo s 40KWh baterijo pod tono.

Utk ::

Bencinarji nimajo egr ventilov...

Seveda imajo.

hojnikb ::

Utk je izjavil:

Bencinarji nimajo egr ventilov...

Seveda imajo.

še do nedolg nazaj so mel bencinarji rešen EGR preko VVT...
Mogoče je sedaj drugače, but doubtful, sploh če je MPI+GDI...
#brezpodpisa

J.McLane ::

hojnikb je izjavil:

Ja, ampak da je MX-5/GT86 killer, more stat manj k 40 čukov in met manj k 1300 kil. Kar pa danes neboš dosegel. Še najmanj pa ne, če si morš šerat platformo z nečim.

To je pipedream, k se nebo kr tako zgodil. Lahki roadsterji umirajo...


Zakaj šerat platformo z nečim?

Kot omenjeno Renaul 5 bo imel 52 kWh baterijo in 1300 kg, pa je v celoti iz pleha, deset let nazaj je tako maso dosegal samo karbonski BMW i3.
Časi se spreminajo, samo vprašanje časa kdaj dobimo lažje in zabavne EVje za vozit.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

deco16 ::

Kaj MG4 power nebo ok? pomoje kar dost zabave se v takem kitajcu vozit z tolk konji :D

BigWhale ::

Don't feed the trolls.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

joez7 ::

EV in SE in TČ ob normalni uporabi ne obremenjujejo dodatno omrežja.

SE lahko lepo limitiraš oddajno moč, nastaviš del porabnikov, da koristijo samo zeleni del energije,
za polnjenje EVja nastaviš manjšo moč (~ 2KW) in zeleni del.
TČ pa obratuje skozi na konstantni temperaturi in limitiraš vhodno el. moč.
TČ predstavlja problem ob prevelikih pavzah obratovanja (mora nadoknaditi manjko)
Lp

vanadij ::

hojnikb je izjavil:

EV nemore bit lahek, majheni in zabaven.... Ker če je, je verjetno v nekem pogledu (baterija?) precejšn kompromis.


Lahko je, z današnjo top of the line tehnologijo se da naredit EV z 50 kWh baterijo ki bo lažji od ICE izvedenke (bo majhen, lahek in zabaven).

codeMonkey ::

joez7 je izjavil:

EV in SE in TČ ob normalni uporabi ne obremenjujejo dodatno omrežja.

SE lahko lepo limitiraš oddajno moč, nastaviš del porabnikov, da koristijo samo zeleni del energije,
za polnjenje EVja nastaviš manjšo moč (~ 2KW) in zeleni del.
TČ pa obratuje skozi na konstantni temperaturi in limitiraš vhodno el. moč.
TČ predstavlja problem ob prevelikih pavzah obratovanja (mora nadoknaditi manjko)
Lp


Kaj pa ko je avto v casu finega sonca na parkiriscu pred sluzbo in ne doma. Torej 5 dni od 7?

Utk ::

Kaj pa ko je avto v casu finega sonca na parkiriscu pred sluzbo in ne doma. Torej 5 dni od 7?

Morali bi ločit elektriko od omrežja. Tako, zares. Jaz se v službi priklopim na polnilnico, lahko tudi navaden štekar z neko malo pametjo, in tankam elektriko, ki mi jo dela elektrarna 20 km stran. Zakaj faking ne? Plačam prenos po omrežju, normalno, ampak zakaj bi plačeval še dodatno elektriko v takem primeru?

Nekateri se bojijo da bojo brez služb zarad EV. Ne, ne bojo, še lep čas bo še več dela zarad njih. Fizični delavci bojo vlekli kable po parkingih, inženirji pa delali na pametnejših omrežjih. Bo pa treba malo kaj zares delat ja, ne samo isto sranje vsaka 3 leta malo drugače zaoblit in prodajat po 3 jurje višje ceni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

hojnikb ::

vanadij je izjavil:

hojnikb je izjavil:

EV nemore bit lahek, majheni in zabaven.... Ker če je, je verjetno v nekem pogledu (baterija?) precejšn kompromis.


Lahko je, z današnjo top of the line tehnologijo se da naredit EV z 50 kWh baterijo ki bo lažji od ICE izvedenke (bo majhen, lahek in zabaven).


7. člen
(shizofrenija)

Prepovedano je sodelovanje znotraj iste teme pod več različnimi vzdevki.
#brezpodpisa

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Kaj pa ko je avto v casu finega sonca na parkiriscu pred sluzbo in ne doma. Torej 5 dni od 7?

Morali bi ločit elektriko od omrežja. Tako, zares. Jaz se v službi priklopim na polnilnico, lahko tudi navaden štekar z neko malo pametjo, in tankam elektriko, ki mi jo dela elektrarna 20 km stran. Zakaj faking ne? Plačam prenos po omrežju, normalno, ampak zakaj bi plačeval še dodatno elektriko v takem primeru?

Nekateri se bojijo da bojo brez služb zarad EV. Ne, ne bojo, še lep čas bo še več dela zarad njih. Fizični delavci bojo vlekli kable po parkingih, inženirji pa delali na pametnejših omrežjih. Bo pa treba malo kaj zares delat ja, ne samo isto sranje vsaka 3 leta malo drugače zaoblit in prodajat po 3 jurje višje ceni.


Ce se ne motim, je bil komentar na debato zgoraj, kako bi implementirali norveski nacin. Koliko ljudi lahko tako priklopi v sluzbi danes? Ne pravim, da ni mozno, samo pravim, da je infrastruktura tu pomembnejsa od subvencij za nakup vozil. Ce bo prvo, bodo tudi vozila.

Zgodovina sprememb…

deco16 ::

joez7 je izjavil:


TČ pa obratuje skozi na konstantni temperaturi in limitiraš vhodno el. moč.


Upam da maš kamin, ker ob pravi zimi boš zmrzoval ;)

TČ direkt obremenjuje omrežje, ko se grelci vklopijo je fiesta, lahk omejiš kar češ, če nucaš da dela mora delat, drugače pač bo mrzlo in ne idealno.

joez7 ::

deco16 je izjavil:

joez7 je izjavil:


TČ pa obratuje skozi na konstantni temperaturi in limitiraš vhodno el. moč.


Upam da maš kamin, ker ob pravi zimi boš zmrzoval ;)

TČ direkt obremenjuje omrežje, ko se grelci vklopijo je fiesta, lahk omejiš kar češ, če nucaš da dela mora delat, drugače pač bo mrzlo in ne idealno.


Z 6kw toplotno črpalko (brez elektro grelcev) grejem 210m2 veliko bajto. Pa nas ne zebe.
Res pa je, da tudi po teden dni ne ugasne kompresor. Je poceni varianta R32, ki pod 7°C lepo modulira, višje pa taktizira. Je sposobna dati 6Kw pri -10°C in dvižnemu 42°C. Bajta je energetsko sanirana.
Idealna temperatura se spreminja od vlažnosti.
Sem v fazi nakupa EVja. Bo Verjetno tretji ali četrti jajček pri hiši, za po mestu ~ 25km dnevno.

Utk ::

Ce se ne motim, je bil komentar na debato zgoraj, kako bi implementirali norveski nacin. Koliko ljudi lahko tako priklopi v sluzbi danes? Ne pravim, da ni mozno, samo pravim, da je infrastruktura tu pomembnejsa od subvencij za nakup vozil. Ce bo prvo, bodo tudi vozila.

Ja ja, sej to. Ni več problem v avtih, avti so okejiš, še vsako leto bojo malo boljši in to je to. Problem je drugje, treba se zganit in en kup stvari naredit. Fizično in birokratsko. Drugače se bojo ljudje vseeno vozili na elektriko, ampak ne bo tako fajn kot na Norveškem, kjer to zares funkcionira. Ampak, če nič drugega ne funkcionira na jugu Evrope tako kot gor, zakaj bi glih to...

Gregor P ::

... torej po vsem zapisanem nam še vedno ni jasno, zakaj mi norveški model ne moremo kopirati?!?8-O

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Da, ne moremo kopirat njihovega modela, razen če najdemo nafto pod Triglavom. Zakaj se sploh ukvarjat s tem?
Gledat je treba kaj je treba naredit pri nas, kolk to stane in kolk stane alternativa (alternativa je naredit nič, če je to res alternativa sploh). Ker nekateri znajo gledat samo kolk stane, ne znajo pa pogledat kolk te stane, če NE narediš tega.

Če imamo 1 mio osebnih avtov, ki letno naredijo 12,000 km v povprečju, je to cca 1 milijarda na leto, ki gre za gorivo. Pol od tega so že itak davki, se pravi 500 mio. V 20 letih je to 10 milijard. Če počakamo 10 let, ne bo več 20 let časa, ampak samo 10, in bo to 5 milijard. Če bi se lotili malo bolj resno pred 5 leti, bi imeli že par 100 mio vloženih. To je pač nek budget znotraj katerga se lahko kaj naredi. Po moje ni tako nizek. V vse polnilnice, ki so danes v Sloveniji, dvomim, da je bilo vloženih 30 mio.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

deco16 ::

Norveškega modela nemoremo kopirat ker če bi pri nas tko kot na norveškem rekli ni davka(DDV) na električna vozila pol nebi meli kaj delat na eko skladi. Rešitev je zelo preprosta, u bistvu celo preveč preprosta in to je problem. Tam pač celo desetletje niso meli davka. Pri nas pa dobiš subvencijo sam vedno cvikaš če boš dobil kdaj se nov razpis odpre itd.


Sej ni problem sledit norveški, sam interesa ni. Smo kao zeleni ker EU tko zahteva. Če bi bil interes bi lahk zrihtali. Štrom se že dobi, nešteto računov(tudi tukaj po različnih temah) je da štrom sploh ni problem, še posebi ponoči ne.

Sparkxl ::

Avti so okejiš? Aja? Od kdaj pa to? Če so okejiš, zakaj jih noben noče?

Zdaj že vemo kako to gre...deco16 incoming in 3...2....1...."kako jih noben noče...prodaja raste!!"

Jok brate, old news. V nemčiji se pričakuje letos padec prodaje:

"In Germany, sales are set to drop 14% this year in response to the government yanking subsidies in December, the first decline since 2016, according to the VDA lobbying group. Globally, market watchers have trimmed forecasts amid the enduring reality that the vehicles are much less affordable than equivalent combustion-engine cars"

https://fortune.com/europe/2024/02/03/g...

Torej na cesti jih je okrog 2% pa že prodaja pikira navzdol. Kako bomo zdaj dosegli net zero?

Saj vem, sem že par let kot papiga, ampak si ne morem pomagati: brez masivnih subvencij in free money je to slepo črevo. Če še ukinejo forsiranje nakupov preko podjetij skozi davčne mahinacije in boniteto, gre prodaja na 0.

Drugega stavka v citatu pa sploh ne razumem. Dajte mi pomagati...tukaj neprestano berem, kako so ti avti v bistvu fantastično poceni. Kako so zdaj kar naenkrat "much less affordable than equivalent combustion-engine cars"?

Res ne razumem. Pa ravno ta teden je hajpan Reno 5 kot reees neverjetno ugoden mestni avto, ki si ga lahko čisto vsak privošči. Začetna cena za mestni avto je res fantastičnih 25k. Če dobiš subvencijo je res super cena. Brez subvenicje pa...pozabi. In kako gre s subvencijami, smo videli v nemčiji. Ko finance škripnejo, se prvo črta vse kar diši po zelenem. Torej nepotrebne stvari.

Zdaj pa lahko začnemo delati seznam proizvajalcev, ki doživljajo reality check:

Japonci ga ne rabijo, ti so že v štartu vedeli da je to fail
Audi
Mercedes-Benz
GM
Ford
Volvo

Pa šele februarja smo. Ta seznam bo do konca leta konkretno daljši

kow ::

Daj nam se za Italijo pokazi podatke. Tip vsako leto najde eno drzavo, kjer prodaja kao pada. V resnici bomo globalno letos zopet imeli rekordno prodajo. Nic presenetljivega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Nihče jih noče? Jaz ga imam in še veliko jih poznam.

Nekdo NAPOVE padec prodaje, ti pa to prevedeš v "prodaja pikira"? Si še zmeraj tako retardiran kot zadnjič ko si članek v katerem je pisalo, da prodaja ne raste več tako zelo, prevedel v "prodaja pikira"?

Normalno da bo prodaja januarja, morda še februarja, padla, če so čez noč ukinili subvencije. Ampak marca bojo že popusti nadoknadili subvencije in prodaja bo nazaj. Letna sigurno ne bo nižja kot lanska. Se gremo stavit?

Kako so zdaj kar naenkrat "much less affordable than equivalent combustion-engine cars"?

Če je to nekdo napisal, po možnosti tak intelekt kot si ti, bo pa že res.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Kopirati Norveško pomeni vlagati vsaj 1,5 milijarde evrov letno v elektrifikacijo, ob tem, da si že vložil ene 10-15 milijard. Le toliko za lažje razumevanje pri iskanju alternative.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Zakaj potem še zmeraj omenjaš Norveško? Do zdaj smo vložili, jaz to rečem preko palca, morda 30 mio. Da malo pojasnim...prva mreža petrolovih 26 hitrih polnilnic na avtocestah je stala 1,7 mio. Od takrat so še nekaj postavili, ampak ne kaj dost. Če zelo pretiravam, je Petrol morda vložil 10 mio. Ostali skupaj tudi sigurno niso več kot 20. Te večinoma občinske počasne polnilnice (2-4 komadi ponavadi) stanejo ranga 12 do 15 jurjev, skupaj s kopanjem jarkov itd, sama polnilnica stane par jurjev. Če jih bi postavili 1000, pa jih je daleč od toliko, bi to bilo ranga 15 mio.

Tako da ne fantazirat o nekih potrebnih milijardah letno. Za 100 mio postavimo vsaj 5x več vsega kot je danes. Pa je 100 mio 10% cene goriva, ki ga letno skurimo, polnilnice bojo delale pa vseeno malo daljši čas.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Nisem jo jaz prvi omenjal; sledi prosim debati! Norveška je bila omenjena kot primer in da bi jo morali posnemati ali zakaj ne oz. nekaj podobnega. Jaz sem navedel le dejstva, kaj to pomeni v denarju - oni sicer investirajo okoli 4 milijarde letno.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Nekdo je prilepil filmček kako je gor. Ni zato rečeno, da moramo mi naredit enako in to čez noč. Lahko naredimo 10x manj, pa bo dovolj. Ampak tudi 10x manj je kar nekaj.

Valavala ::

10x manj je 400 milijonov letno, in ene 2 milijardi v preteklosti. Odakle sine?

Utk ::

Malo večja pa vseeno je Norveška, se ti ne zdi? Ne ni to malo upošteval?

Valavala ::

aha, 10krat manj in pa še sorazmerno glede na površino, število prebivalcev ali kaj? Če na število prebivalcev je še zmeraj 160 milijonov letno in pa 800 milijonov v preteklosti. Odakle sine?
««
1128 / 1166
»»