» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1126 / 1166
»»

DarkSite ::

No, če niste opazili Tesla počasi umika ročke, gumbe, menjalnike, volane(pol volana). To je future.
Kaj je komu vsec je brezpredmetno, ker tega ne bo v novem avtu čez 2 leti.

Namesto volana bosta verjetno samo 2 tipki, za levo in desno. Tipki bosta skriti in za uporabo le v emergency, ko se avto recimo ustavi. Bolj ali za namig FSDju kaj storiti, če pride do nekega scenarija, ko se ustavi. Primer: stisnes gas plus tipko left in bo FSD sel sam naprej in skusal iti po levi strani mimo ovire.

FSD bo prevzel vso vlogo.
Če FSD crkne, se avto ustavi. Pride serviser.

Sparkxl ::

Ne to ni future. Knofi se vračajo. VW cela grupa recimo gre nazaj v normalno stanje

DarkSite ::

Popravek, namesto fizicnih tip se ti bodo na enkranu pojavile "arrows" ... naprej gas, left, right, nazaj.
Vse to le za emergency.

Sparkxl ::

Ja v tvojem fantazijskem svetu mogoče. Prispevkov na to temo je ko dreka, ampak všeč mi je ta stavek iz tega članka:
"Buttons and knobs are coming back. The touch screen pullback is the result of consumer backlash, not the enactment of overdue regulations"

Regulacija pri tem sranju? Je neobstoječa. Te igrače totalno odvračajo pozornost iz ceste. Tesla je za moje pojme smrtno nevarna, ker je največji ekstrem tukaj

https://slate.com/business/2023/04/cars...

Amen.

"car companies are finally beginning to take notice that touchscreen infotainment systems are a road safety hazard -- and above all, that their customers absolutely hate using them."

"The new 2024 design still features a central touchscreen, but at least now new owners will no longer have to suffer the ordeal of infotainment-based climate controls."

"The problem with touchscreens in cars is that they're just too damn distracting and aren't very good for controlling things, as multiple studies have shown."

https://futurism.com/the-byte/car-touch...

kow ::

Tezko je napovedati. Vecina kupcev novih avtomobilov niso ravno mladi. Vseeno mislim, da so danasnji 50 letniki ze spilali konzole ipd. v mladosti - tipk ne bo veliko.

Folk tudi podcenjuje software. Imas recipo tipko, da spustis sipo. Bo v prihodnje res tako tezko iz kamer dolociti kdaj se mora sipa spustiti sama? Ko software zacne avtomatsko spuscati sipo, je tezko skodirati, da se zacasno na zaslonu prikaze gumb za preklic?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

K Leonard ::

Ma tale obsesija s tipkami je bolj novinarsko testersko onaniranje. Sam ne vidim nobenega problema da se recimo klima nastavlja na ekranu, jaz jo tako ali tako zelo redko spreminjam - enkrat nastavim na 21 in avtomatiko in to je to. Kaj maš za drkat klimo me vožnjo mi tudi ni jasno. Pa tipke na volanu, ajde, je bolje ročica, pač leta navade ampak tudi tipke niso nek bavbav.

Likalnik ::

se strinjam...tudi jaz imam klimo nastavljeno na 22C celo leto in se res ne spomnim kdaj sem jo nazadnje spremenil....

BigWhale ::

K Leonard je izjavil:

Ma tale obsesija s tipkami je bolj novinarsko testersko onaniranje. Sam ne vidim nobenega problema da se recimo klima nastavlja na ekranu, jaz jo tako ali tako zelo redko spreminjam - enkrat nastavim na 21 in avtomatiko in to je to. Kaj maš za drkat klimo me vožnjo mi tudi ni jasno.


Ej ne vem, sam men je bolj vroce, ce sonce sije name ali pa ne. Takisto me manj zebe. Jaz redno spreminjam te nastavitve, ker ne maram svicat v avtu. Tud gretje sedeza si po dolocenem casu izklopim, ce ga imam vklopljenega.

K Leonard je izjavil:

Pa tipke na volanu, ajde, je bolje ročica, pač leta navade ampak tudi tipke niso nek bavbav.


Daj, pejd probat peljat, pa potem govori, no.

Volan imas zasukan za 160 stopinj, na volanu imas dve puscici eno pod drugo, ena gleda priblizno levo, druga priblizno desno, ti pa ravno zapuscas krozisce, gledas desno nazaj da preveris pesce in kolesarje, zdaj pa pritisni pravo tipko brez da pogledas volan.

Stvar NI intuitivna.

Gregor P ::

No, jaz sem pa proti temu, najmanj v dveh primerih, ko je treba na hitro odrositi šipe, ali pa ko je treba prekinit dotok zraka od zunaj oz. vklopiti kroženje zraka v kabini, to sta dva fizična gumba, ki morata biti tam nekje na dosegu roke brez da pogledam dol s ceste. Potem pridejo pa na vrsto še ostali ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Pithlit ::

Nekatere stvari so komot na touchscreen-u, druge pa pač ne. V to drugo kategorijo absolutno spada vse kar se upravlja med vožnjo. Naj si bodo to smerniki ali pa nastavitve klime.

Lahko se pa naredi korak naprej (kar so nekateri že storili) pa se da touchscreen direkt na knof - s tapkanjem po screen izbereš funkcijo (klima, radio, whatever) z obračanjem knofa pa reguliraš stvar. Nisem glih 100% da je to najboljša ideja, je pa definitivno bolje kot tapkanje po ekranu in iskanje kje je plus pa minus za gretje zicov medtem ko se jajčka kuhajo.
Life is as complicated as we make it...

kow ::

V kroziscu moras dati zmigavc ze veliko prej, preden zasukas volan za 160 stopinj. Takrat vsi ostali udelezenci v prometu ze zdavnaj razumejo tvojo namero. Je pa res, da je krozisc veliko tipov oz. oblik.

Pithlit ::

Kdaj si zadnjič videl koga ki pravilno vozi skozi krožišče? Pustimo ob strani turbo.
Life is as complicated as we make it...

J.McLane ::

Če greš ven na tretjem izhodu imaš volan kar lepo zamotan.

Steer by wire bo to rešil, ampak bo treba še počakt, ziher pa pride.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

BigWhale ::

Tudi ce gres ven na prvem izhodu imas volan konkretno zasukan, ko je treba dat smernik.

kow ::

Ce gres pri prvem izhodu, ga lahko itak prizges takoj, ko startas (ne gres na notranji pas). Pri tretjem izhodu se, vsaj intuitivno, zdi bolj nerodno.

Predvsem se zdi nerodno/nevarno, ko se vozis po kroznem in ne ves vnaprej, kdaj bos odvil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

V majhnem kroziscu moras dat smernik med odvijanjem volana, ko zapeljes v krozisce.

Te tipke so resnicno storaste za uporabo in ce mors gledat dol, da jih pritiskas, so tud nevarne.

Utk ::

Teorija je tu taka, da v resnici naj ne bi bilo potrebno nikoli volana obrnit več kot za nekih 90 ali pa 120 stopinj. Ostalo bo naredila pamet. Na parkingu bo 90 stopinj pomenilo do konca, pri 100 na uro pa pač ne. Na tem dela tudi toyota, ali bo to prej pri tesli ali toyoti bomo videli, tesla je pa tu malo pohitela z ročko...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

J.McLane ::

Tesla ima steer-by-wire že v Cybertrucku. Samo vprašanje časa, kdaj bo v ostalih modelih.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Pa je progresiven? Če je, je stvar rešena. No, malo še odvisno od evropske regulacije, če to že dovoli.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

BigWhale ::

Progresiven? Bolj je adaptiven. :)

Steer by Wire je v EU drugace ze legalen, ce ima vozilo dva neodvisna pogona za vrtenje koles in dva neodvisna kontrolerja za nadzor. Cybertruck mislim da zadosti tem zahtevam.

mn ::

? Kaj ni progressive steering možno vsaj pri VW group narociti že vsaj par let?

https://www.audi-mediacenter.com/en/pho...

Utk ::

Ja ampak ni to glih tako da bi naredil pol obrata in bi obrnilo do konca. Mislim da ima to ravno obratno, pri večji hitrosti postane bolj direkten.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

nejc_nejc ::

Smatram, da morajo biti kljucne komande take, da se lahko miže komandirajo.

Vse te nove izmisljotine so zato, da so. Samo zato, ker so cenej,

pegasus ::

nejc_nejc je izjavil:

Smatram, da morajo biti kljucne komande take, da se lahko miže komandirajo.
To drži, če predpostaviš človeka, ki komandira. Do sedaj je to držalo, a se Elon & co krepko trudijo, da to predpostavko odstranijo. Potem postanejo vse in vsakršne "komande" nepotrebne, odveč in v napoto.

Pithlit ::

pegasus je izjavil:

nejc_nejc je izjavil:

Smatram, da morajo biti kljucne komande take, da se lahko miže komandirajo.
To drži, če predpostaviš človeka, ki komandira. Do sedaj je to držalo, a se Elon & co krepko trudijo, da to predpostavko odstranijo. Potem postanejo vse in vsakršne "komande" nepotrebne, odveč in v napoto.

Žal fsd ne bo deloval vse dokler ima human factor možnost volan obračat. Kar pomeni da je do takrat še kar nekaj let. Razen če se bo spet kdo spomnil pa nekaj uzakonil... In pol se bomo spet bunili kako to nikamor ne pelje, pa da so nad nami sami butli, pa da se ne splača/ne deluje, itd, itd... V bistvu sem prepričana da skoraj noben od nas tega ne bo dočakal. Škoda.
Life is as complicated as we make it...

Utk ::

Jaz ne rabim fsd. Rabim pa avtomatiko, da ko se postavim na nek pas na AC, je to to. Ni potrebe niti da menja pas, samo da znotraj njega vozi. Tu smo pa tudi že danes. Nekateri fantazirajo kaj bo, drugi uporabljamo to kar je. No, včasih tudi zlorabljamo.

Pithlit ::

In to je problem.

Sam ni tema za to debato.
Life is as complicated as we make it...

kow ::

Hehe, kaj je sodnica v Delawareu naredila. Malo cudna odlocitev, ampak kaj tocno je pricakovala, da bo neto efekt? Delnicarji bodo skoraj zagotovo potrdili nekaj zelo podobnega in v praksi ne bo razlike za delnicarje.

mehatronik12 ::

No pa še nekaj pozitivnega za EV-je v SLO.
Petrolu sem pred slabim mesecem pisal , da nas je kr nekaj ki uporabljamo službene EV-je in imamo DKV kartico (skoraj vsi službeni avti v Avstriji jo imajo ICE in EV) z katero lahko kupujes na vseh petrolivh servisih ne gre pa na njihovih polnilnicah.
Prejšnji teden so omogočili tudi to!

Kaj pomeni to za mene verjetno še za marsikoga, nič več 30-40 minutnega čakanja na HPC 2x na teden.
Sedaj lahko vedno ko grem v trgovino polnim, vedno ko grem na rekreacijo polnim in bo vsaj upam dsoti manj nepotrebnega sedenja v avtu!

Kaj mi pa ni jasno zakaj avto ne omogoča 22kW AC polnjenja!!???
Kaj je to neki višek tehnologije al kaj??

Zgodovina sprememb…

kow ::

22KW AC polnenje je bedarija. Poveca stroske avtomobila, v praksi pa te hitrosti ne potrebujes.

BigWhale ::

kow je izjavil:

22KW AC polnenje je bedarija. Poveca stroske avtomobila, v praksi pa te hitrosti ne potrebujes.


Razlika med 22kW in 11kW so pri masovni proizvodnji verjetno precej minimalni, se pa strinjam, da te hitrosti v praksi vecinoma ne potrebujes.

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

nejc_nejc je izjavil:

Smatram, da morajo biti kljucne komande take, da se lahko miže komandirajo.
To drži, če predpostaviš človeka, ki komandira. Do sedaj je to držalo, a se Elon & co krepko trudijo, da to predpostavko odstranijo. Potem postanejo vse in vsakršne "komande" nepotrebne, odveč in v napoto.


Metanje komand ven, preden vrzes ven komandanta, je vseen zanimiv koncept. It is like putting Descartes before the horse. :>

a_borlak ::

redtech je izjavil:

BMW i8 je danes pogorel na avtocesti.

Ravno sem bral o BMS, če pride celica nad 4,2V in BMS zataji, to lahko vodi v požar. Pod 2,7V je pa zelo slabo za življensko dobo.

BMS so pa nastavljeni nekje od 3,5V do 4,05V, večina je pasivnih z rezistorjem.


Zagorelo je v zadnjem delu, kjer je motor.

mehatronik12 ::

BigWhale je izjavil:

kow je izjavil:

22KW AC polnenje je bedarija. Poveca stroske avtomobila, v praksi pa te hitrosti ne potrebujes.


Razlika med 22kW in 11kW so pri masovni proizvodnji verjetno precej minimalni, se pa strinjam, da te hitrosti v praksi vecinoma ne potrebujes.


Za polnjnje doma je itak vseeno, samo se ni bli govora o tem!

Kaj tako butastega pa še ne, zakaj nebi blo boljše 22kW na javnih polnilnicah kot 11kW na javnih polnilnicah???
Moj primer:
Grem na rekreacijo 2 uri, se mi napolni 22kW/h kar mi zadošča za en dan==> v nasprotnem primeru bi mi za 2 dni ==> kako to ni boljše?

J.McLane ::

Pravo vprašanje ni kaj je boljše, ampak kaj je dovolj dobro, da ni vredno imeti (plačat) več.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Ker je bolje, da jih 10 polni z 2kW, kot en z 22kW. Infrastruktura stane, hw tudi, da ne omenimo software ipd.

Zadeva je ekvivalentna pametnemu telefonu. Quick charging izgubi (skoraj - so izjeme) vsak smisel, ko imas enkrat dovolj razvejano infrastrukturo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

pegasus ::

PARTyZAN ::

Spet lazy "port" iz ICE platforme brez frunka.



Držim pesti da nekoč dobimo kakšnega affordable karavana ki je ground up zasnovan kot EV.
Me pa sicer veseli da se ponudba električnih karavanov širi.

DamijanD ::


t=691s
EV klinika: avto naj bi naredil enih 500-600 kkm, medtem ko za P85 pravijo, da preveč obremenjuje baterijo in pričakujejo da bodo crkovali po 200-300kkm

PS: BW: Zakaj si pa brisal mojo objavo o karavanih?

pegasus ::

Sandy je spet podal en zanimiv intervju:

Tesla fanboyism lahko preskočite, nervira tudi mene ... vse ostalo pa je strašno zanimivo, tudi to, da na firmi za hobi razvijajo hydrogen ICE.

pegasus ::

Lušnta reportaža o elektrifikaciji na Norveškem:

Američanom nič jasno ;)

brudi ::

pegasus je izjavil:

Lušnta reportaža o elektrifikaciji na Norveškem:

Američanom nič jasno ;)


Dokaz kako se nekaj da, če je le pravo razmišljanje in pristop

WizzardOfOZ ::

Ker se baterij ne da poceni reciklirat, jih kar zakurijo. Po 900 ton skupaj:
https://siol.net/novice/svet/izbruhnil-...
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

billy ::

Saj ogenj je reciklaža. Najbolj naravna reciklaža.

Gregor P ::

pegasus je izjavil:

Lušnta reportaža o elektrifikaciji na Norveškem:

Američanom nič jasno ;)

In to je, če sem prav razumel iz videa, je bistvena ekonomika vsakega državljana (izračun ali se mu splača, niso bolj zeleni od ostalih):
- vizija že v letu 1990
- zadnja da bodo do leta 2025 vsa vozila "zero emission";
- cilj, da je elektrika cenejša za uporabo od "klasične" alternative;
- imajo veliko hidroelektrarn, že 120 let;
- več različnih politik, ki državo skupno stanejo okoli 3,8 milijarde dolarjev letno (do sedaj so porabili 20 milijard dolarjev; torej letno okoli 1000 dolarjev na prebivalca);
- večino tega denarja država pridobi z robustno naftno in plinsko industrijo; ampak si želijo to zmanjšati do leta 2030 na povprečno raven EU npr. skozi uporabo energije iz vetrnic, ki naj bi do leta 2040 podvojile kapaciteto hidroelektrarn ipd.
- vendar pa država ta naftni denar tudi zelo pametno dolgoročno investira npr. tudi v izgradnjo tovarn za baterije;
- državne iniciative/ukrepi (1. zero regristration tax, 2. free tolls, 3. free parking, 4. zero value added tax, 5. access to bus lanes) ter visoki davki na vozila, ki onesnažujejo okolje;
- imajo posebno državno podporo/pomoč vsem voznikom EV;
- v začetku so veliko vlagali tudi v polnilno infrastrukturo, tudi da je več polnilnic poleg blokov, v garažah itd.; zdaj imajo tam namesto tradicionalnih bencinskih postaj/črpalk vedno več polnilnih postaj predvsem poleg večjih trgovskih centrov ipd. (manjša postaja stane 200.000 dolarjev) - saj vozniki običajno polnijo do 20 do 30 minut -, ki pa še niso profitabilna; večinoma pa vozniki EV polnijo doma (90 %, ker je logično cenejše kot na hitrih postaja); je pa tudi njihova elektro infrastruktura zelo obremenjena in je vedno težje dobiti dovoljenje za izgradnjo teh postaj;
- za uveljavitev vseh teh ugodnosti ni papirologije oz. zamudnih birokratskih postopkov pri nakupu EV;
- vendar vse to zgoraj ni zaživelo zares dokler niso začeli proizvajalci prodajati več EV in hibridov (tam nekje od 2010 dalje);
- elektrificirajo tudi ves javni prevoz, načrtuje tudi tovornjake itn. in na dolgi rok pričakuje profit tudi na tem področju;
- želijo poenostaviti bolj enotne plačilne sisteme (kreditne kartice ipd.);
- in pa začeli so z omejevanjem državne pomoči, ker je že toliko EV-jev na cestah s ciljem, da jo na koncu povsem ukinejo; ker logično ni več take potrebe po tem kot pred desetletjem; EV ji bodo morali začeti plačevati tudi davek na težo (zaradi večje obrabe cest);
- pri ravnanju z odpadnimi e-vozili oz. reciklažo baterij se zanašajo na regulacijo EU;
- standardizacija priklopa/vtičnic je zelo pomembna;
- vozniki poročajo o dobrih izkušnjah z EV, imajo tudi velik trg rabljenih vozil.

Minusi:
- ljudje rajši kupijo EV kot, da bi uporabljali javni prevoz;
- namesto "range anxiety" imajo "charging anxiety" (čakalne vrste na polnih postaja, različni plačilni sistemi, pokvarjene postaje);
- polnjenje je še vedno zahtevno/težavno za uporabnika/voznika;
- morda je bila njihova tranzicija malo prehitra;
- imajo tudi še vedno veliko skeptikov.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Sparkxl ::

Da skrajšamo na bistvo: "večino tega denarja država pridobi z robustno naftno in plinsko industrijo", aka. "lahko je s polno ritjo srat". K temu dodamo še scenarij iz kitajskga komunističnega playbooka: korenček (ugodnosti in subvencije za ev) + palica (davki da te zvije, ko samo pomisliš na ice) in imaš EV "čudež". Edini čudež tukaj je, da ga noben ni sposoben reproducirati. Mogoče ima kaj veze z zgoraj citiranim bistvom?

Ker EU se gre kitajskih prijemov korenček+palica pri podjetjih. Tam te zvije, ko pomisliš na ice. Ni pa zaenkrat tega pri privat kupcih. Tam je samo korenček. In kljub temu je prodaja porazna.

deco16 ::

Vsak mesec višji delež EV nemoreš lih rečt porazna prodaja, ampak ti kar po svoje kot vedno. A mormo spet številke na plan dat al je zadosti od meseca nazaj ko smo te ulovili na laži?

Sparkxl ::

Lahko ti vlačiš ven kake številke hočeš, privat kupcem se prodajo drobtinice.

kow ::

Ti samo podaj napoved prodaje za leto 2024... Cakam.

Sparkxl ::

Mi posodiš kristalno kuglo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Sparkxl ()
««
1126 / 1166
»»