» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1108 / 1183
»»

ChatGPT ::

Mato989 je izjavil:

Utk je izjavil:

Če daš v navigacijo kam greš, ti pameten sam predlaga kje polni. Samo potrdiš. Ko prideš tam, samo vtakneš not kabel. Če misliš, da si bolj pameten od njega, in to ni nemogoče, si pa lahk poljubno kompliciraš življenje.

Seveda ti ne, ker poznaš cel Munchen, Zadar in vse zastoje vmes. Pametni ljudje pa to vseeno vnesejo, tudi če točno vejo kam grejo.



Ne jaz do zadra znam na pamet prit tja kamor grem pa tudi okolico pac malo pogledas in prides

Enako ko grem na slovasko do kolega ne rabim nic vnasat not

Skratka navigacijo sem uporabil enkrat da sem videl ce dela

Ce pa ze pa uporabim navigacijo na fonu ker vpisujem naknadno

Vi pa verjetno navigacijo vpisete tudi do mb



Seveda vpišem. KEr google maps lepo spremlja gužvo in me preusmeri, če obstaja shortcut. Se ti raje gužvaš, ker ne veš da je gužva, ker ne pogledaš?

BigWhale ::

Mato989 je izjavil:


No saj to hočem povedat... za rezervoar bencina ali dizla je vseeno ali si na 2l/50l ali na 42/50l polnilo bo enako, predgretje je nepotrebno, skratka spet EV nazaduje napram navadnemu keslu...


Pojma nimas. Eni imamo vsako jutro avto poln, tistih dvakrat na leto, ko pa moramo dejansko cakati, da se avto napolni, nam je pa vseeno a cakamo 15 minut al pa pol ure.

Utk ::

Kot sem jaz ugotovil, predgretje potrebuješ vedno , če ti ni ravno užitek stat na polnilnici celo večnost!

Očitno ti je užitek čakat na polnilnici namesto da bi polnil v službi ali doma.

Kot mehatronik bi pa lahko vedel malo več o šuko vtičnicah, se ti ne zdi?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

mikhaair ::

Kaj pa da bi se vsedel v Kio in rekel 'Hey Kia, grem polnit na najblizjo hitro polnilnico', al ni tolk pametna?

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Kot sem jaz ugotovil, predgretje potrebuješ vedno , če ti ni ravno užitek stat na polnilnici celo večnost!

Očitno ti je užitek čakat na polnilnici namesto da bi polnil v službi ali doma.

Kot mehatronik bi pa lahko vedel malo več o šuko vtičnicah, se ti ne zdi?


Mogoce si zgresil podatek, da mu firma placa polnjenje na polnilnicah.

Utk ::

Nisem nič zgrešil. Bi pač dal 2 evra na 100 km, če je polnjenje tak problem.

Gregor P ::

kow je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Se pa tukaj lepo vidi "posebnost" EVjev - in sicer malo bolj so komplicirani za uporabo sploh za ne tehnično populacijo. Malo me spominja na navaden telefon, kjer si imel zelen in rdeč knof (ICE) v primerjavi s smartfoni, kjer se folk lovi kako poklicat ali pa se oglasit na klic (EV). Predvsem je najbolj smotano to, ker je polno raznih ponudnikov polnilnic in povsod rabiš neko aplikacijo, kartico, ... in to je kar problem za določene ljudi.


Saj pomnimo kako so ljudje v startu trdili, da so smartphoni bedarija, ker je baterija takoj prazna, pa se komplicirani so? No, sedaj so vsi upokojenci navduseni nad njimi. Enako bo z elektricnimi avtomobili. Edina razlika je v casovnem obdobju - pri avtih tranzicija ne bo 5 let, ampak 20 let in vec.
Jaz še zdaj ne poznam upokojenca, ki bil navdušen nad pametnimi telefoni. Mene so pa izgubili, ko so ukinili fizične tipkovnice; tako da so pač pametni telefoni, ki jih je treba vsak dan polniti pač nujno zlo, ne pa vir veselja ali navdušenja.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

damirj79 ::

Utk je izjavil:

Niso komplicirani

Zakaj bi moral jaz avtu vpisovat pot not da bo on meni zacel predgret baterijo za filanje

Kako je to napredek proti ice

To je relevantno samo če greš smučat 400 km daleč. Kar ti itak ne greš.

damirj79 je izjavil:

mehatronik12 je izjavil:

Včeraj zvečer sem avto priklopil na navadno vtičnico.
Polnilo je z 1,4kW, ve kdo zakaj ne polni hitreje? ==> z vsaj enimi 3kW??
Na isti vtičnici uporabljam Kärcher, ki ima 3,5kW.....


Avti prek šuko vtičnice polnijo z 6A ali 10A, noben ne nudi več. Čeprav nekateri trdno stojijo za tem, da lahko prek šuko vtičnice polnijo celo s 35A...

Seveda ne bo nobenga citata za 35A na šuko.


Izvoli. Dobim zvezdico?

Na normalni vtičnici spraviš skozi 88kwh v 24 urah. Smo ti napisali zgoraj, podali izračune, itd. Ti pa še kr "za 80kwh rabiš 24 pa še nekaj ur". Počasi bom res začela verjet da ste tu sama nepismena teleta.

In ja, 16A je standard že en cajt. Moja 30 let stara bajta ima to not. Pa grem komot lahko na 32A brez da si posebej polnilnico omislim. In ti še kr nabijaš neke gluposti o katerih pojma nimaš.

No, uni socialistični bloki iz 70ih let prejšnjega stoletja ki jih že 50 let ni noben tikal imajo pa res zelo verjetno samo 13A. Ni pa noben problem tega zrihtat če se pojavi potreba. Ja, z navadno shuko.


Ok, imaš prav, 32A je bilo. Ampak OK, šlo mimo, pametnejši odneha. Aja, se pa posipam s pepelom, nekateri EVji se znajo res polnit tudi s 16A preko šuko vtičnice, ampak se zdajle res ne morem spomniti kateri. Je pa jasno, da je vse to samo zaradi varnosti pregretja in posledično požara na šuko vtičnici omejitev toka na 16A pa še to ni na daljši čas.

Utk ::

Ja, to je problem, če ne ločite kdo nabija in komu se kaj sanja.

damirj79 ::

Tako nekako, zato sem raje odnehal, ker res ni imelo smisla.

LeQuack ::

Quack !

mehatronik12 ::

Utk je izjavil:

Nisem nič zgrešil. Bi pač dal 2 evra na 100 km, če je polnjenje tak problem.


Ja sej če bo šlo tako dalje mi drugega nebo preostalo.
Sedaj pozimi mi žere 25-26kw/100km * 0.15€=3,75€
Na mesec naredim povprečno 1500km, je to 56€ (še izgube na polnjenju) ==> 60€ na mesec

Še vedno ceneje kot 4 ure na teden stat na polnilnicah, na srečo je moja ura več vredna :D


Ampak to ni point.
Point je da se realno pove slabosti in prednosti EV-ja!!!

Moje izkušnje:
+ super za vozit (tih, hiter, predgretje zjutraj,...)
+ one pedal driving
+app

-cena
- cena polnjenja na polnilnicah je dosti dražja kot benzin ==> tud z vsemi članstvi itd...
- vse porabi ogromno elektrike (hitrost, predgretje,....)
- Polnilnice sem si predstavljal čisto drugače ==> 10-15 minut pa bom mel 300km dosega, trenunto nisem niti na polovici tega
- ogromno izgubljenega časa, prvih parkrat še je šlo ==> sem štrkal po meniju, itd,....(vse je blo novo pa raziskuješ) Sedaj se mi ne da več čakat in čakat in čakat



Zaključek pomoje kdaj kupiti EV:
- če si navdušenec nad tehniko, hitrostjo in imaš dosti denarja
- Polniš doma ko greš kam dalje, se pač sprijazniš s čakanjem ==> če voziš hitro pač dosti čakaš :D

Splača se cenovno:
- kupit si neko kišto ala KONA, rabljeno za 25k€
- polnit vsako noč doma
- Se vozit po avtocesti 110km/h in se hvalit da ti pije 18kw/100km
- in si v nekaj letih na nuli če primerjaš rabljeno skodo octavio recimo za 20k€

kow ::

Mislim, da si kar realno napisal. Kot plus bi lahko se dodal, da v naseljih ne zastrupljas sodrzavljanov.

Aja, hitrost porabi tudi ogromno goriva. Samo zacuda imajo pri stroskih benza ljudje nekaksno slepo pego.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Jaz sem tu večkrat napisal, da kdor se misli 160 vozit na elektriko, tudi če čez 15 let, kaj šele danes, slabo misli. To bo in drago in zoprno.

Splača se cenovno:
- kupit si neko kišto ala KONA, rabljeno za 25k€
- polnit vsako noč doma
- Se vozit po avtocesti 110km/h in se hvalit da ti pije 18kw/100km
- in si v nekaj letih na nuli če primerjaš rabljeno skodo octavio recimo za 20k€

Tako je. Pa ne samo da si na nuli, lahko se ti tudi cela odplača, ne samo razlika do dizla.

LeQuack ::

Zakaj bi kupil rabljeno Kono, če dobiš ravbjeno e-Corso za 16k, z 50kWh baterijo.
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Quack !

Gregor P ::

1110 strani, da smo prišli do tega, da EV še vedno niso prava stvar8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

pegasus ::

Za nekatere pač ne bodo nikoli.

Tako kot jaz še zdaj ne znam niti klica dvignit na današnjih "telefonih". Daj mi nekaj s 101 tipkami, to znam uporabljat, brez tipk pa ne znam.

Ampak z EV tehnologijo se igram že od konca osemdesetih let in mi je veliko bolj domača kot komplicirani stroji na smrdeče mrtve dinozavre.

Gregor P ::

Mogoče je res treba biti malo bolj natančen, elektrika je prava stvar, kaj če pa bit druzga; ampak ne ti cegli sedaj.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hojnikb ::

Tako kot jaz še zdaj ne znam niti klica dvignit na današnjih "telefonih". Daj mi nekaj s 101 tipkami, to znam uporabljat, brez tipk pa ne znam.


kako ze rečejo; "adapt or die"...
#brezpodpisa

pegasus ::

Ma ni sile ... Tu v nemčiji niti signala ni, tko da mi telefon nič ne koristi ;)

hojnikb ::

bemtis, more bit pa res zakotn del DE, da se signala ni :)
#brezpodpisa

pegasus ::

Da ... 4km ven iz centra, totalne rovte.

a_borlak ::

Gregor P je izjavil:

1110 strani, da smo prišli do tega, da EV še vedno niso prava stvar8-)


Odvisno za koga, meni služi.

goranzaric ::

Meni tudi moj MG4 sluzi, drugega avtomobila nimam. Malo sem se lovil na zacetku glede aplikacij katere moras imeti. Sam imam Revolut vezan na aplikacije in nikoli do sedaj nisem imel tezav. Na hrvaski avtocesti je Elan kateri dela odlicno v navezavi z revolutom. Ko sem v bosni ko je slaba pokritost pa tako polnim pri familiji. Sem uporabil polnilno postajo ki sem jo dobil poleg avta in jo predelal na suko tako da lahko na navadni vticnici polnim avto. Maksimalen tok sem nastavil na polnilnici na 32A. Se vedno pa imam potem kontrolo polnjenja v avtu kjer lahko dolocam tok polnjenja v primeru da je elektrika stara.

Negativnih izkusenj z EV do sedaj nisem imel. Res da je moje prvo EV vozilo in sem sele okoli 7000Km prevozil.

Lp

Pithlit ::

goranzaric je izjavil:

Meni tudi moj MG4 sluzi, drugega avtomobila nimam. Malo sem se lovil na zacetku glede aplikacij katere moras imeti. Sam imam Revolut vezan na aplikacije in nikoli do sedaj nisem imel tezav. Na hrvaski avtocesti je Elan kateri dela odlicno v navezavi z revolutom. Ko sem v bosni ko je slaba pokritost pa tako polnim pri familiji. Sem uporabil polnilno postajo ki sem jo dobil poleg avta in jo predelal na suko tako da lahko na navadni vticnici polnim avto. Maksimalen tok sem nastavil na polnilnici na 32A. Se vedno pa imam potem kontrolo polnjenja v avtu kjer lahko dolocam tok polnjenja v primeru da je elektrika stara.

Negativnih izkusenj z EV do sedaj nisem imel. Res da je moje prvo EV vozilo in sem sele okoli 7000Km prevozil.

Lp

Predelava na šuko in 32A? A ti kako Nobelovo loviš?
Life is as complicated as we make it...

goranzaric ::

Pithlit je izjavil:

goranzaric je izjavil:

Meni tudi moj MG4 sluzi, drugega avtomobila nimam. Malo sem se lovil na zacetku glede aplikacij katere moras imeti. Sam imam Revolut vezan na aplikacije in nikoli do sedaj nisem imel tezav. Na hrvaski avtocesti je Elan kateri dela odlicno v navezavi z revolutom. Ko sem v bosni ko je slaba pokritost pa tako polnim pri familiji. Sem uporabil polnilno postajo ki sem jo dobil poleg avta in jo predelal na suko tako da lahko na navadni vticnici polnim avto. Maksimalen tok sem nastavil na polnilnici na 32A. Se vedno pa imam potem kontrolo polnjenja v avtu kjer lahko dolocam tok polnjenja v primeru da je elektrika stara.

Negativnih izkusenj z EV do sedaj nisem imel. Res da je moje prvo EV vozilo in sem sele okoli 7000Km prevozil.

Lp

Predelava na šuko in 32A? A ti kako Nobelovo loviš?


Se opravicujem na 16A sem mislil.

Pithlit ::

Nisem glih profi ampak a ne gre enofazna (domnevam da predelava ni na 3fazno) šuko na 10A?
Life is as complicated as we make it...

a_borlak ::

Gre do 16A oz. odvisno od varovalk.

goranzaric ::

Pithlit je izjavil:

Nisem glih profi ampak a ne gre enofazna (domnevam da predelava ni na 3fazno) šuko na 10A?


Ce je varovalka dosti mocna bo polnil na 16A. MG4 osnovni model ima samo enofazno AC polnjenje

hojnikb ::

Ja, ampak ima 32A oz. 7kW, seveda, če imas tko močne varovalke...
#brezpodpisa

Moe_Lester ::

Za veliko večino potreb je že 16A (cca. 3kW) povsem OK. Od 22h do 6h zjutraj napolniš za 100-150km. Dovolj za veliko večino Slovencev.

redtech ::

Jaz imam večinoma na 6A čez noč, dnevno 60-70 km.

Gambino ::

Dejstvo je, da bo vlada trošarine morala začeti pobirati pri polnjenju električnih vozil, nekje je potrebno začeti pobirati denar, če ga bo začelo pri nafti zmankovati! Potem pa EVji ne bodo več ugodni!

Mato989 ::

Gambino je izjavil:

Dejstvo je, da bo vlada trošarine morala začeti pobirati pri polnjenju električnih vozil, nekje je potrebno začeti pobirati denar, če ga bo začelo pri nafti zmankovati! Potem pa EVji ne bodo več ugodni!


Jaz pa mislim da bo tako da če boš imel EV boš moral it na gospodarski odjem štroma in cene... pol bo pa jeba... sicer boš lahko pri sosedu ki nima EVja filal ceneje ampak ti favšljivi sosed ne bo pustil
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

nejc_nejc ::

Mato989 je izjavil:

Gambino je izjavil:

Dejstvo je, da bo vlada trošarine morala začeti pobirati pri polnjenju električnih vozil, nekje je potrebno začeti pobirati denar, če ga bo začelo pri nafti zmankovati! Potem pa EVji ne bodo več ugodni!


Jaz pa mislim da bo tako da če boš imel EV boš moral it na gospodarski odjem štroma in cene... pol bo pa jeba... sicer boš lahko pri sosedu ki nima EVja filal ceneje ampak ti favšljivi sosed ne bo pustil
to ti bodo kar odracunal na položnici. Bo ze avto javu po cem so hruske. In to se zdi fanom normalno.

krucymucy ::

Mato989 je izjavil:


Jaz pa mislim da bo tako da če boš imel EV boš moral it na gospodarski odjem štroma in cene... pol bo pa jeba... sicer boš lahko pri sosedu ki nima EVja filal ceneje ampak ti favšljivi sosed ne bo pustil

Ti lahko mislis kar hoces, dejstvo pa je, da si lahko elektricno energijo enostavno pridelas doma. Dizel ali bencin pa precej tezko.

kow ::

Bjorn pa raztura.. sel na 500km dolgo pot z 2013 leafom s 24kwh baterijo :))

BigWhale ::

kow je izjavil:

Bjorn pa raztura.. sel na 500km dolgo pot z 2013 leafom s 24kwh baterijo :))


Jest tega neb naredil z mojim 2018 Leafom :>

kow ::

Jasno. Je pa izobrazevalno za kupce rabljenih starih elektricarjev. 15x je polnil, hehe.

Mu bo pa kmalu zmanjkalo 10 let starih modelov za testirati taksno situacijo. eGolf, eUp, Zoe.. vprasanje koliko modelov je sploh takrat obstajalo v evropi..

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

hojnikb ::

Gambino je izjavil:

Dejstvo je, da bo vlada trošarine morala začeti pobirati pri polnjenju električnih vozil, nekje je potrebno začeti pobirati denar, če ga bo začelo pri nafti zmankovati! Potem pa EVji ne bodo več ugodni!

vlada ze pobere davke in trošarine od elektrike...
#brezpodpisa

Moe_Lester ::

Gambino je izjavil:

Dejstvo je, da bo vlada trošarine morala začeti pobirati pri polnjenju električnih vozil, nekje je potrebno začeti pobirati denar, če ga bo začelo pri nafti zmankovati! Potem pa EVji ne bodo več ugodni!


Cena 100km pri Model Y je okrog 4€. Povprečje polnjenja doma in na hitrih polnilnicah.
Cena 100km pri primerljivo velikem dizlu je okrog 10€.

Če se elektrika podraži za 2,5x bo cena za končnega uporabnika še vedno enaka.

S tem, da elektriko lahko pridelaš doma, kot so že zgoraj omenili. Tisti, ki nimamo SE pa kupujemo elektriko iz domačih elektrarn in s tem podpiramo lokalno gospodarstvo namesto savdijskih in ruskih diktatorjev. V primeru, da se cena na kilometer izenači bo država pobrala tudi nekajkrat več trošarin kot pri nafti.

Trošarine na bencin in nafto so trenutno v rangu cca. 40c na liter. Oz. na 100km pri povprečnem avtomobilu recimo 2,8€ (7 litrov porabe povprečno). Če tistim 4€ na 100km za elektriko dodaš celotno trošarino za bencin bo vožnja z EV še vedno več kot 30% cenejša.

mehatronik12 ::

Problem nekaterih je da "spregledate" kar nekaj stvari:
- Na Diesel se plačujejo tudi raznorazne dajatve!
Med drugim tudi dajatve za električne avtomobile :)

Citat:
Pri dizlu tako trgovec dobi 79 centov, 69 za nafto in dobrih 9 zase, država pa 76 centov.

hojnikb ::

tudi za to, ker cela drzava fura dizle, more said drzava plačat raznorazne okoljske dajatve. Če se avti ne vozijo, jih ne rabi plačat. In tudi precej stvari odpade posredno, če noben avto ni več ICE... Sam tega dosega razmisljanja povprečen slotechovc nima.
#brezpodpisa

Moe_Lester ::

Pri dizlu tako trgovec dobi 79 centov, 69 za nafto in dobrih 9 zase, država pa 76 centov.


Ja, saj sem zgoraj napisal. Trošarina na liter je cca. 40 centov. DDV je cca. 30 centov. +- par centov glede na trenutno ceno goriv in trošarino.

Ampak, DDV se plača enako na elektriko. Prav tako se plačuje trošarina na elektriko, ampak je precej nižja.

Gambino ::

hojnikb je izjavil:

tudi za to, ker cela drzava fura dizle, more said drzava plačat raznorazne okoljske dajatve. Če se avti ne vozijo, jih ne rabi plačat. In tudi precej stvari odpade posredno, če noben avto ni več ICE... Sam tega dosega razmisljanja povprečen slotechovc nima.



Tudi EV se posredno napajajo iz umazanih virov, kjer mora država plačevati dajatve! Samo nekateri tega dosega na slotechu nimajo!

Moe_Lester ::

Seveda imajo. Ampak razumejo, da je veliko bolj učinkovito kuriti nafto, plin in celo premog v enem velikem kotlu kot v 100.000 manjših.

Razumejo tudi, da velika večina (75% ali več) elektrike vseeno pride iz relativno čistih virov.

hojnikb ::

https://www.stat.si/StatWeb/File/NewsIm...

Dovolj je, da TES ugasnemo in enkrat postavimo JEK2, in bo vsa enegija cista...
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

MisterR ::

kow je izjavil:

Meni ni jasno zakaj uporablja EV, ce se ves cas fura gor in dol. Cez noc ne zna napolniti avtomobila?


Ker je navajen ICE in EV bi naj naredili revolucijo.

Ampak ta revolucija velja samo:
Ce imaš vse kartice/aplikacije/narocnine
Zunaj je 25 stopinj
Imas (pred)gretje baterije
Imas 25+V varovalko
In nasploh, ce se imas cas zajebavat po raznih pumpah.

Za vse ostalo pa je tukaj ICE.

EV je za buticneze (ali lastnike tesel), ki jim ze skiro zadosca.

Moe_Lester ::

Saj podobno velja za ICE. Je idealen, če:

- si pripravljen poslušati ropotanje in prenašanti cukanje menjalnikov.
- ti ni problem zakuriti (dobesedno) par 100€ na mesec.
- si pripravljen 1x ali 2x na leto voziti avto na servis in s tem izgubiti pol dneva.
- nimaš nič proti čakanju na smrdljivih bencinskih črpalkah.
...

ICE je za ljudi, ki jim dol visi za stroške in so pripravljeni pretrpeti marsikaj, samo, da se ni treba premakniti 1cm iz mentalne cone udobja.

Gregor P ::

... zato imamo tu hibride, ki eliminirajo vsaj pol tega.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
««
1108 / 1183
»»