Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
codeMonkey ::
Delez BEV bo fin indikator napredka druzbe. Nekje ze ne bo prava stvar, ampak bo to vseeno precej slaba tolazba za tiste, ki so imeli tam prav. :)
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: BigWhale ()
Moe_Lester ::
Omrežje v SLO je v kurcu, kaj nam pomaga če je omrežje v Kaliforniji odlično!!????
Kaj pa manjka omrežju? Resno vprašam. V zadnjih cca. 5, max. 10 letih je šlo pol države na toplotne črpalke in fotovoltaiko, pa nisem opazil kakšnih težav. Nazadnje je zmanjkalo elektrike ob tistem žledolomu pred leti.
Osebno močno dvomim da bodo razni ID3 sploh uporabni čez nevem 10 let, če imajo izgubo baterije po 10% na 30k milj ali po 2 letih....
Za id3 ne vem, ampak za Teslo obstaja kar dobra baza podatkov. Številke kažejo, da ima po 300.000km baterija še vedno cca. 90% kapacitete.
Zato močno dvomim, da se bo trg rabljenih električnih vozil kaj spremnil v bližnji prihodnosti (3 letih recimo...)
Spremenil v kakšnem smislu? Rast prodaje EVjev je izjemno hitra. Ovira so prej kapacitete kot pomanjkanje povpraševanja.
Vsi tisti, ki imamo EV-je pa si lahko samo želimo, da je na cesti čim manj EV-jev ;)
- Cena na polnilnicah bo šla gor ==> nebodo več subvencionirane...
- Polnjenje doma se bo podražlo
- trošarine bodo prišle
-itd...
Astronomskih subvencij, tax cutov in spodbud ICE proizvajalcem ne bo več. Aja, ne, to je dobro za nas :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Moe_Lester ()
sejalecx ::
Inžinir, da ne boš samo trolal, naštudiraj in pripelji kitajce, da nam postavijo tole. https://www.businesswire.com/news/home/...
Če bomo sami postavljali, bo tako drago, da se nam nikoli ne bo povrnilo.
Ko jih bo stalo vsaj 50 po Sloveniji, bom začel nasedat tvojim zgodbicam, da z OVE lahko pokrijemo porabo Slovenije ne glede na vreme, letni čas, naravno ujmo
Če bomo sami postavljali, bo tako drago, da se nam nikoli ne bo povrnilo.
Ko jih bo stalo vsaj 50 po Sloveniji, bom začel nasedat tvojim zgodbicam, da z OVE lahko pokrijemo porabo Slovenije ne glede na vreme, letni čas, naravno ujmo
slawc ::
Samo na sonce in veter res ne, da pa se jih na ustrezno kombinacijo obnovljivih virov energije. :)
V debato ni potrebno vlačit nekih factov, katerim nihče ne oporeka.
"Dolgoročno je vzdržno samo pridobivanje energije iz obnovljivih virov, meni ugledni danski strokovnjak Henrik Lund. Robert Golob, predsednik uprave GEN-I, ugotavlja, da je 100-odstotno pridobivanje iz obnovljivih virov realno tudi za Slovenijo, a tega ne bo udejanjila politika."
https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/golo...
Tipična izjava za pridobivanje političnih točk in metanja peska v oči. Voda je seveda obnovljivi vir energije, prav tako kurjenje lesa. Ko pa bo potrebno razložiti, kje bo stalo n novih HE in TE pa "uh... lej koliko je ura, moram it".
BTW, saj vemo, da za stabilno delovane električnega omrežja potrebujemo velike generatorje, ki delajo ves čas?
Pa btw južna avstralija kar 70 % vse elektrike proizvede z nestabilnimi viri kot sta veter in sonce. Marsikaj se da.
Totalno nerelevanten point za debato. Kaj ima kakšna država je precej odvisno od zmožnosti te države npr. se ne primerjamo z Norveško, prav tako ne s Poljsko.
14 % novih prodanih avtomobilov na svetu je elektrificiranih že danes, na Norveškem že preko 90 %, ti pa sajaš da električna vozila ne bodo imela nobene prihodnosti še vsaj nekaj desetletij?
Nehaj Norveško tlačit v to debato, ker je nek čuden primer. Raje vidim Poljsko.
Spodaj pa pride dejanski razlog za ta prispevek.
Seveda, ker to je najbolj bistveno ane? V minuti ti še svojega dizla težko nafilaš. Dejstvo da ti filanje doma vzame 10 sekund da kabel priklopiš notri pa prikladno spregledaš. Tipičen lastnik EVja tipično na letni ravni porabi manj časa za filanja kot pa latnik bencinskega vozila za filanje na črpalkah (ker avto večinoma fila doma).
Ja, vredu, večina danes, ki so si kupili EV. Eden izmed ključnih dejavnikov je bil ta, da ga lahko filajo doma. Precej nas je, ki tega ne moremo narediti. Trenutno in še dolgo časa ne bo drugače, gosto naseljena urbana naselja nimajo te opcije. Vsem tem je zelo pomembno, da je "filanje" hitro, sprotno (ko zmanjka) in s čim manj preglavic (čakanja v vrsti).
Lepo bi bilo, da se v omenjanje večine in povprečne vključi tudi taka populacija, ki ni zanemarljivo majhna, pravzaprav je to debato moteče visoka.
Poleg je tvoj argument trapast. EV se fila sam, saj uporabnik porabi časa ravno toliko, kot je potreben za priklop (in odklop), ICE pa uporabnik lahko tanka samo na bencinski. Lahko pa primerjamo čas "filanja", ko bi morali lastniki EV filati avto izključno samo na filalnicah.
Seveda, ker se vsak dan voziš 1000 km daleč brez enega samega postanka, kajneda?
Ne, to pride implicitno z zahtevami, katere sem naštel zgoraj.
Nekaj mi je zanimivo... Zakaj se ljudem, katerim je pomemben domet, očita ta argument kot nepomemben? Kontra bi bilo tako: vsak trenutek rabim y kW in x Nm in zaradi tega moram dati 60 k€ za ICE vozilo?
Ljudem, katerim je domet pomemben, je pri izbiri vozila to na prvem mestu. Nekaterim so kW in Nm, tretjim pa spet, da lahko notri spravijo 6 ljudi, psa in za tri tedne počitnic robe.
Ima. 6x cenejša vožnja, znebimo se odvisnosti od tuje nafte (torej energetska in politična neodvisnot), zboljšamo kakovost življenja zaradi izboljanja kakovosti zraka, možnost pridelave svojega lastnega "goriva" doma na domači strehi, manj servisov, cenejši servisi, 100x manj gibajočih se delov (večja zanesljivost), tišina in udobje vožnje, pospeški, navor ipd.
En izračun: 1000 km na mesec, poraba ICE 5.7 l/100km (skupaj 57 l), poraba EV 15 kWh / 100km (skupaj 150 khW). Edina hitra javna polnilnica blizu (na poti v in iz službe): petrol.
Pri trenutnih cenah cena goriva (1.379€ / l): ICE 78,6 €, EV: (0.5€ / kWh pri 50kW), 75€. Kar je praktično enako pri čemer nisem izbral cene 0,70€/kWh za moč > 50kW ker je sploh nimajo ali pa cene "roaminga". Prosim, ne trdit, da v tem primerju za tankanje bencina čakaš dlje. Zavarovanje, vinjeta plačaš povsod. Servis? Verjetno tudi ni vse brezplačno, je pa zelo verjetno precej ceneje. AMZS ima neke primerjave, ne vem če držijo, ne bom trdil. Gume, tudi menjaš, če ne drugega, ker: zima/poletje in staranje.
Kljub vsemu se mi ob seštevanju € ne zdi ravno 6x ceneje. Preden sem se (spet) odločil za nakup vozila sem izračunal, da se bom za razliko v ceni (stroški + cena vozila) z ICE vozil > 10 let na račun €. In tukaj pride glavni point vsega. TCO za vsak posamezen primer in vsakega posameznika. Cela tema se vrti okoli posploševanja na neko "povprečje" in tipično. Ja, 2/3 ljudi bo shajalo s počasnim polnjenjem zvečer doma, ostali 1/3 bo pa račun podoben kot sem ga podal. Javni prevoz bo nekdo rekel. Ja, ni problema, ko bo tudi za kraje izven Ljubljane (pa tako si želimo decentralizacije, javnega prevoza pa ne želimo zrihtat... /palm -> dejansko ga ni).
LP,
Slawc
kow ::
kow ::
Priznam, nisem natancno bral. Ker vecina "skeptikov" pise taka jajca, da ne zmorem vec drzati vec kot nekaj sekund koncentracije.
nejc_nejc ::
.....
14 % novih prodanih avtomobilov na svetu je elektrificiranih že danes, na Norveškem že preko 90 %, ti pa sajaš da električna vozila ne bodo imela nobene prihodnosti še vsaj nekaj desetletij?
Nehaj Norveško tlačit v to debato, ker je nek čuden primer. Raje vidim Poljsko....
Jaz bi rad videl stevilke vseh vozil na cesti in ne procentov, totalno zavajanje. Pa me moderator brise...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nejc_nejc ()
kow ::
Sem jih za norvesko ze veckrat objavil. Tudi porabo bencina, ki naglo pada.
Evo, ti dam se link:
https://elbil.no/om-elbil/elbilstatisti...
Evo, ti dam se link:
https://elbil.no/om-elbil/elbilstatisti...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Moe_Lester ::
Nekaj mi je zanimivo... Zakaj se ljudem, katerim je pomemben domet, očita ta argument kot nepomemben? Kontra bi bilo tako: vsak trenutek rabim y kW in x Nm in zaradi tega moram dati 60 k€ za ICE vozilo?¸
Ljudem, katerim je domet pomemben, je pri izbiri vozila to na prvem mestu. Nekaterim so kW in Nm, tretjim pa spet, da lahko notri spravijo 6 ljudi, psa in za tri tedne počitnic robe.
Sicer se načeloma strinjam. Vsak ima svoje prioritete. Nekateri dejansko rabijo domet. Mnogi pa samo mislijo, da rabijo domet.
Glede na statistiko o povprečnih dnevnih poteh Slovencev je kar veliko takih, ki samo mislijo, da rabijo domet.
En izračun: 1000 km na mesec, poraba ICE 5.7 l/100km (skupaj 57 l), poraba EV 15 kWh / 100km (skupaj 150 khW). Edina hitra javna polnilnica blizu (na poti v in iz službe): petrol.
Če nimaš možnosti polniti doma, EV nima smisla. Oz. v zelo redkih primerih.
slawc ::
Priznam, nisem natancno bral. Ker vecina "skeptikov" pise taka jajca, da ne zmorem vec drzati vec kot nekaj sekund koncentracije.
Ni panike. Norveška in poljska se mi zdita dva ekstrema. ena država v eno, druga v drugo smer. Norvežani imajo 90% hidro, prodajajo umazano nafto in plin drugam, potem pa tem istim očitajo, da svinjajo...
Nisem skeptik, ena sama stvar na tehtnici je prevesila odločitev med ev in ice, sem ga napisal. Čez 10 let bo upam, čisto drugače. Pri čemer je zelo verjetno:
- dajatve iz naslova ice bo potrebno preselit na ev (vendar ne na račun ostalih porabnikov el. energije).
- tudi ev bo moral plačati cestnino (verjetno bo povezano z zgornjo točko)
- tudi vzdrževanje ev bo dražje, nekako bo morala živeti mreža servisov naprej.
LP,
Slawc
Mato989 ::
Sicer se načeloma strinjam. Vsak ima svoje prioritete. Nekateri dejansko rabijo domet. Mnogi pa samo mislijo, da rabijo domet.
Ampak to je enako kot nekdo reče da ima Tesla XYX konjev... jih dejansko KDORKOLI nujno potrebuje? Pa se to skoz omenja... pa pospeške a omejitev je faking 130km/h at best...
Enako je z infotainment sistemom in kopico drugih... vsi so ENAKOVREDNI dosegu, ampak doseg ne smemo gledat konje pa infotainment pa ja ker? Tako paše EV religiji?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mato989 ()
nejc_nejc ::
kow ::
Norvežani imajo 90% hidro, prodajajo umazano nafto in plin drugam, potem pa tem istim očitajo, da svinjajo...
Tudi ta tvoj "argument" smo ze tisockrat predebatirali. Ce te nafte ne bi proizvedli Norvezani, bi jo v EU uvozili iz Kazahstana ipd. Tam bi bila proizvedena se bolj umazano, pa se avtokrate bi financirali namesto Norvezane, ki velik del tega denarja potem itak potrosijo pri evropskih sosedah. Skratka, Norvezani delajo za tvoj in moj interes.
Moe_Lester ::
Sicer se načeloma strinjam. Vsak ima svoje prioritete. Nekateri dejansko rabijo domet. Mnogi pa samo mislijo, da rabijo domet.
Ampak to je enako kot nekdo reče da ima Tesla XYX konjev... jih dejansko KDORKOLI nujno potrebuje? Pa se to skoz omenja... pa pospeške a omejitev je faking 130km/h at best...
Enako je z infotainment sistemom in kopico drugih... vsi so ENAKOVREDNI dosegu, ampak doseg ne smemo gledat konje pa infotainment pa ja ker? Tako paše EV religiji?
Kdo ti pa preprečuje, da avto izbereš na podlagi tebi pomembnih kriterijev? Ne razumem, a ti je kdo naslonil pištolo na glavo in prisilil, da kupiš EV?
Mato989 ::
Moe_Lester je izjavil:
Sicer se načeloma strinjam. Vsak ima svoje prioritete. Nekateri dejansko rabijo domet. Mnogi pa samo mislijo, da rabijo domet.
Ampak to je enako kot nekdo reče da ima Tesla XYX konjev... jih dejansko KDORKOLI nujno potrebuje? Pa se to skoz omenja... pa pospeške a omejitev je faking 130km/h at best...
Enako je z infotainment sistemom in kopico drugih... vsi so ENAKOVREDNI dosegu, ampak doseg ne smemo gledat konje pa infotainment pa ja ker? Tako paše EV religiji?
Kdo ti pa preprečuje, da avto izbereš na podlagi tebi pomembnih kriterijev? Ne razumem, a ti je kdo naslonil pištolo na glavo in prisilil, da kupiš EV?
Nihče in to ni moj point, izpostavljam, da ko nekateri primerjajo, primerjajo samo to kar jim paše ne pa celotne slike... in v celotni sliki je domet vsaj enakovreden konjem ipd...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
slawc ::
Ne ne živimo v demokraciji. Žal ne več. Ker to, da ti nekdo nekaj vsiljuje preko prepovedi, omejitev in kazni ni demokracija. To je plansko gospodarstvo aka komunizem.
Veš kaj bodo drugi naredili? Ko pride RIP 2035 bodo rekli fookoff in cancel. Ker zakaj bi se s tem matrali? Oni jih nočejo, potrošniki še manj. Zahteva jih samo politika. To pa so slabe predpostavke za uspešen bussiness case
Tole moram vseeno malce pokomentirati. Neka pravila igre seveda morajo obstajati, če pravil (omejitve, kazni...) ni, imamo anarhijo, tega ne želimo. Pa saj ima človek ne jezise tudi pravila, pa je dejansko res samo igra.
Plansko gospodarstvo aka komunizem ali kako se že reče na kitajskem, tega pa tudi nimamo no, tudi tega tudi ne želimo. Debato o demokraciji pa raje v drugo temo. :p
Back to ev topic:
v drugih temah se ukvarjamo s problemom ev v urbanih okoljih (ljudi, ki živijo v mestu in se vozijo v drugo mesto ali podeželje v službo). Rešitev za to sicer obstaja (kar sem tudi že napisal), vendar so ostali razlogi, da do implementacije še nekaj časa ne bo prišlo. Toliko, da ne bi še tukaj kdo po nepotrebnem to temo začel...
LP,
Slawc
a_borlak ::
Priznam, nisem natancno bral. Ker vecina "skeptikov" pise taka jajca, da ne zmorem vec drzati vec kot nekaj sekund koncentracije.
Ni panike. Norveška in poljska se mi zdita dva ekstrema. ena država v eno, druga v drugo smer. Norvežani imajo 90% hidro, prodajajo umazano nafto in plin drugam, potem pa tem istim očitajo, da svinjajo...
Nisem skeptik, ena sama stvar na tehtnici je prevesila odločitev med ev in ice, sem ga napisal. Čez 10 let bo upam, čisto drugače. Pri čemer je zelo verjetno:
- dajatve iz naslova ice bo potrebno preselit na ev (vendar ne na račun ostalih porabnikov el. energije).
- tudi ev bo moral plačati cestnino (verjetno bo povezano z zgornjo točko)
- tudi vzdrževanje ev bo dražje, nekako bo morala živeti mreža servisov naprej.
Ne razumem, zakaj bi morala mreža servisov živet naprej, če ni potrebe? Tako, kot da bi rekel, da morajo na železnici še vedno biti kretničarji ali na avtobusih sprevodniki.
Utk ::
Jaz sem z rabljenim električnim naredu 30,000 km. Sam sem zamenjal v tem času 2 kabinska filtra. Tudi v naslednjih 30,000 km ne pričakujem kaj drugega. To je to od vzdrževanja. A naj zdaj izumljam probleme, da nek mehanik ne bo propadel?
Zakaj mislite, da so tisti, ki se "bolj spoznajo" vsi po vrsti proti električnim...od česa bojo pa živeli? Če ni servisov, ni niti salona, če ni salona, ga naročiš prek interneta. Cel biznis jim gre po gobe. Ja, kak servis že rabiš, ampak jih je par dovolj za celo Slovenijo, ne pa zdaj ko ga imaš v vsaki vasi. In to 5 njih. Kolk je takih, ki popravljajo samo auspuhe. Ali pa zavore.
Zakaj mislite, da so tisti, ki se "bolj spoznajo" vsi po vrsti proti električnim...od česa bojo pa živeli? Če ni servisov, ni niti salona, če ni salona, ga naročiš prek interneta. Cel biznis jim gre po gobe. Ja, kak servis že rabiš, ampak jih je par dovolj za celo Slovenijo, ne pa zdaj ko ga imaš v vsaki vasi. In to 5 njih. Kolk je takih, ki popravljajo samo auspuhe. Ali pa zavore.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
Ne, tako kratkovidno prosim. Kaj boš pa potem naredil, ko praktično ne bo nobenega, ki bo sploh še znal popravljati vozila (vključno z EV)? Boš naročil servis kar prek interneta, bi kar vse samo še OTA? Najbrž ne.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
codeMonkey ::
Saj ne znajo vec popravljati vozil. Po receptu opravljajo servis ter prebirajo kode in po navodilih menjajo senzorje ipd., potem pa se ze konca. Ce pa je vzrok nekaj mehanskega, kjer si je potrebno vzeti nekaj casa in tudi razmisliti o stvareh, pa ne najdejo nicesar. Dokler stvar totalno ne odpove, pa zraven unici se kaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
Nič novega. Subvencije več niso potrebne, tudi ko so bile, se je pa subvencioniralo proizvajalce, ne kupce.
jest10 ::
Utk ::
Sej pravim, tisto je navadna hinavščina. Ne vem zakaj se je treba "kregat" in obtoževat, enostavno se reče, da se bo subvencioniralo samo doma narejene avte in to je to.
mehatronik12 ::
Mogoče mi zna kdo pomagat...
- če obstaja kakšna boljša tema zato prosim link ;)
Imam Kia Ev6 GTline.
- ravno zdaj že polnim 5tič na Ionity in mi vedno polni med 50 in 100kw. Enkrat je šlo na 220 za 1 minuto...
- Avto naj bi zmogel 250kW
- polnilnica pa 450kW
Zakaj ne gre hitreje????
Podobno sem enkrat šel na polnilnico Moon kjer je pisalo 150kW, polnilo mi je med 50-70kW
Če mi kdo reši to zagato bom res vesel. Ker se mi res neda čakat pol ure vedno v avtu!!!
- če obstaja kakšna boljša tema zato prosim link ;)
Imam Kia Ev6 GTline.
- ravno zdaj že polnim 5tič na Ionity in mi vedno polni med 50 in 100kw. Enkrat je šlo na 220 za 1 minuto...
- Avto naj bi zmogel 250kW
- polnilnica pa 450kW
Zakaj ne gre hitreje????
Podobno sem enkrat šel na polnilnico Moon kjer je pisalo 150kW, polnilo mi je med 50-70kW
Če mi kdo reši to zagato bom res vesel. Ker se mi res neda čakat pol ure vedno v avtu!!!
Moe_Lester ::
Kakšna je temperatura? Na koliko % SOC daš polniti? Ti je ogrelo temperaturo pred polnjenjem?
MisterR ::
Moe_Lester je izjavil:
Kakšna je temperatura? Na koliko % SOC daš polniti? Ti je ogrelo temperaturo pred polnjenjem?
Ali pa je kriva polna luna? Ker očitno moraš za polnjenje EV (da izkoristiš kar ti nudi infrastruktura+avto) pomisliti na vse.
In potem eni jahajo samo o tem da imamo edino doseg za proti argument.
Utk ::
Prvič, ne rabiš nič mislit, vštekaš kabel in bo pač polnil s kolk bo.
Drugič, tesle imajo to bolje rešeno in bolj konsistentno polnejo, ampak tega se vam pač ne da dopovedat. Kakorkoli, ni problem v konceptu, ampak izvedbi.
Drugič, tesle imajo to bolje rešeno in bolj konsistentno polnejo, ampak tega se vam pač ne da dopovedat. Kakorkoli, ni problem v konceptu, ampak izvedbi.
MisterR ::
To kar si povedal je najmanj zavajanje če že ne laž. Ampak kdo bi ti zameril, če pa že proizvajalci/prodajalci to počnejo.
Valda je razlika ali polniš 15 minut ali 40.
Ampak tebi se tega ne da dopovedati.
Valda je razlika ali polniš 15 minut ali 40.
Ampak tebi se tega ne da dopovedati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MisterR ()
Moe_Lester ::
Ali pa je kriva polna luna? Ker očitno moraš za polnjenje EV (da izkoristiš kar ti nudi infrastruktura+avto) pomisliti na vse.
V dobrih EVjih ni treba misliti, avto sam misli zate. Te pelje na optimalno polnilnico in ogreje baterijo pred polnjenjem. Poskrbi za to, da polniš v območju, kjer lahko izkoriščaš hitre polnilnice.
Je pa treba malo prilagoditi način razmišljanja. To je pa res. Če brez navigacije priletiš na polnilnico pri 0 stopinj celzija z neogreto baterijo boš pač moral počakati par minut več.
Utk ::
To kar si povedal je najmanj zavajanje če že ne laž. Ampak kdo bi ti zameril, če pa že proizvajalci/prodajalci to počnejo.
Valda je razlika ali polniš 15 minut ali 40.
Ampak tebi se tega ne da dopovedati.
Kje je laž? Poglej to kio, zmore polniti do 240 al kolk že kw, po papirjih od 10 do 80 napolne pri tej hitrosti 18 minut. V 18 minutah bi morala napolnit pri 240 72 kwh, v resnici jih pa 54. Pomeni, da v papirjih skoraj vse piše, ampak treba znat brat. In ne, 18 min od 10 do 80 ne pomeni 18 minut od 30 do 100. 240 kw polnjenje ne pomeni 20 minut od 0 do 100, kot bi teoretično bilo.
Zakaj je njemu polnilo z 50 namesto 240 ne vem, ampak bi reku da je bil najverjetneje že debelo čez 80%, ali je pa zelo rano zjutraj šel v mrzlem vremenu, v tem primeru bi po nekem času segrelo baterijo in bi začelo it hitreje.
Za 240 kw pri kiji pa seveda rabiš tudi 800v polnilnico, drugače itak ne gre.
nejc_nejc ::
Brez zamere,
tole me spominja na anekdoto, ko je kupec vprašal prodajalca, kako se zamenja sprednje žarnice pri dotičnem avtu, pa so začeli garnituro orodja iskati po salonu.
tole me spominja na anekdoto, ko je kupec vprašal prodajalca, kako se zamenja sprednje žarnice pri dotičnem avtu, pa so začeli garnituro orodja iskati po salonu.
Mato989 ::
To kar si povedal je najmanj zavajanje če že ne laž. Ampak kdo bi ti zameril, če pa že proizvajalci/prodajalci to počnejo.
Valda je razlika ali polniš 15 minut ali 40.
Ampak tebi se tega ne da dopovedati.
Kje je laž? Poglej to kio, zmore polniti do 240 al kolk že kw, po papirjih od 10 do 80 napolne pri tej hitrosti 18 minut. V 18 minutah bi morala napolnit pri 240 72 kwh, v resnici jih pa 54. Pomeni, da v papirjih skoraj vse piše, ampak treba znat brat. In ne, 18 min od 10 do 80 ne pomeni 18 minut od 30 do 100. 240 kw polnjenje ne pomeni 20 minut od 0 do 100, kot bi teoretično bilo.
Zakaj je njemu polnilo z 50 namesto 240 ne vem, ampak bi reku da je bil najverjetneje že debelo čez 80%, ali je pa zelo rano zjutraj šel v mrzlem vremenu, v tem primeru bi po nekem času segrelo baterijo in bi začelo it hitreje.
Za 240 kw pri kiji pa seveda rabiš tudi 800v polnilnico, drugače itak ne gre.
Kolko prpblemov z racunanjem filanja baterije
Meni benz tece enakomerno v rezervoar od 0 do 100 postov pa sw malo prek stisbem ce hocem
Pa predogrevat ne rabim nic
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
hojnikb ::
teb ni treba računat filanja, ti mors računat kolk cekinčkov si dal ta mesec petrol... al bo ramen noodles al bo steak ta mesnc...
#brezpodpisa
Moe_Lester ::
Kolko prpblemov z racunanjem filanja baterije
Je napisal tip, ki na 3 decimalke natančno ve kolk mu avto pije :)
kow ::
Mato se rad proglasi za racionalnega in varcnega. Razen pri transportu. Tam komaj caka, da placa za benz :)
Mimogrede, tudi pri crpalkah so kar velike razlike pri hitrosti polnenja rezervoarja. Je pa res, da pri pocasnih "izgubis" manj kot minuto.
Ampak ja - glede polnenja - proizvajalci bi morali uporabniku prikazati vec podatkov. Samo ne bodo.
Mimogrede, tudi pri crpalkah so kar velike razlike pri hitrosti polnenja rezervoarja. Je pa res, da pri pocasnih "izgubis" manj kot minuto.
Ampak ja - glede polnenja - proizvajalci bi morali uporabniku prikazati vec podatkov. Samo ne bodo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
a_borlak ::
Problem je, da je za max. hitrost polnenja potrebno dvoje, ravno prav prazna baterija na pravi temperaturi. Slednje za upoštevati praktično le Tesla, ki zna pri planirani poti pravočasno vklopiti predgretje baterije. Drugim se s tem ne da ukvarjat, celo več, marsikomu od proizvajalcev se tudi z omejitvijo polnenja do 80/90% ne da ukvarjat, tako da je tukaj še veliko možnosti za izboljšave.
Mato989 ::
Mato se rad proglasi za racionalnega in varcnega. Razen pri transportu. Tam komaj caka, da placa za benz :)
Mimogrede, tudi pri crpalkah so kar velike razlike pri hitrosti polnenja rezervoarja. Je pa res, da pri pocasnih "izgubis" manj kot minuto.
Ampak ja - glede polnenja - proizvajalci bi morali uporabniku prikazati vec podatkov. Samo ne bodo.
No saj to hočem povedat... za rezervoar bencina ali dizla je vseeno ali si na 2l/50l ali na 42/50l polnilo bo enako, predgretje je nepotrebno, skratka spet EV nazaduje napram navadnemu keslu...
Potem pa imaš kot zdaj vidimo spet neke nazivne moči polnjenja ki so samo ob točno določenih pogojih in so unrealiable in ne moreš niti izračunat tako na hitro koliko časa se ti bo avto polnil od 32% do 65% ker ne veš koliko bo filalo itd...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Moe_Lester ::
Slednje za upoštevati praktično le Tesla, ki zna pri planirani poti pravočasno vklopiti predgretje baterije.
Tale Kia EV6 naj bi imela predgretje baterije. Ampak kolikor gledam so šele pred kakšnim letom dali to serijsko v software. Mogoče mora mehatronik narediti update.
Potem pa imaš kot zdaj vidimo spet neke nazivne moči polnjenja ki so samo ob točno določenih pogojih in so unrealiable in ne moreš niti izračunat tako na hitro koliko časa se ti bo avto polnil od 32% do 65% ker ne veš koliko bo filalo itd...
Kaj bi ti računal? Na ekranu ti pokaže na minuto natančno kako hitro boš napolnil.
a_borlak ::
Možno da ima še kateri drugi proizvajalec predgretje baterije, nisem raziskoval v tej smeri. Morda pa bo drugačen tip baterij ta problem rešil in se bo avto res lahko polnil pri nazivni moči.
Mato989 ::
Kaj bi ti računal? Na ekranu ti pokaže na minuto natančno kako hitro boš napolnil.
Ja morda ti, ko enkrat vtakneš kabel... kako pa tako iz glave veš na minuto natančno izračunat ko se voziš koliko časa boš stal na polnilnici da nafilaš od 32% do 65%? In koliko bo od 82% do 97%?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Moe_Lester ::
Ja morda ti, ko enkrat vtakneš kabel... kako pa tako iz glave veš na minuto natančno izračunat ko se voziš koliko časa boš stal na polnilnici da nafilaš od 32% do 65%? In koliko bo od 82% do 97%?
Malo smešno je sicer tole razlagati na tehničnem forumu ITjevcem, ampak.
Avto ima vse vhodne podatke, ki jih potrebuje. Ve kam greš, kako hitro se pelješ, kakšno je vreme, kakšne so temperature komponent v avtomobilu, koliko polnilnic je polnih... Posledično lahko izračuna kdaj mora vklopiti grelce baterije, s kakšno hitrostjo bo lahko polnil baterijo za predviden postanek in koliko časa bo vse skupaj trajalo.
Vozniku nitreba nič računati. V navigacijo vpišeš kam želiš in avto ti sam pove kdaj in kje boš polnil ter koliko časa.
To velja za sodobne EVje. Možno, da obstaja tudi kak model, kjer stvari ne tečejo tako gladko.