Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
tomaz- ::
OMG, opet inžInir..
se pa subvencije in pogoji res očitno kar "bremza" - to utegne bit precej negativno .. Bi pričakoval ravno obratno
se pa subvencije in pogoji res očitno kar "bremza" - to utegne bit precej negativno .. Bi pričakoval ravno obratno
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: BigWhale ()
Utk ::
Zakaj se bi temu čudil? Jaz se ne bom čudil niti če bojo nemci v letu ali dveh subvencionirali nove dizle.
Malidelničar ::
OMG, opet inžInir..
se pa subvencije in pogoji res očitno kar "bremza" - to utegne bit precej negativno .. Bi pričakoval ravno obratno
Hmmm, zakaj je to negativno? Kaj pa, če je Evropa videla, da samo izgublja denar in energijo v boju z 'fake' zelenim prehodom na baterije?
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: BigWhale ()
Sparkxl ::
Kdo je za tebe "Evropa"? Splošni folk? Temu to postaja jasno. Politika? Leva politika? Nikoli. Obstaja pa upanje. Vsepovsod, kjer veter odnese levi eko ekstremistični režim, nova oblast prvo kantira zelene sanje. In naslednje leto so EU volitve. Skorumpirana čarovnica bo letela in 2035 sanje gredo po gobe. Zna pa presentit in jih kot del volilne kampanje že sama odhebe.
To delajo nemci treutno. Podpora je v podnu od podna in kot rešilno bilko vidijo rahljanje eko terorističnih ukrepov.
To delajo nemci treutno. Podpora je v podnu od podna in kot rešilno bilko vidijo rahljanje eko terorističnih ukrepov.
Malidelničar ::
Kdo je za tebe "Evropa"? Splošni folk? Temu to postaja jasno. Politika? Leva politika? Nikoli. Obstaja pa upanje. Vsepovsod, kjer veter odnese levi eko ekstremistični režim, nova oblast prvo kantira zelene sanje. In naslednje leto so EU volitve. Skorumpirana čarovnica bo letela in 2035 sanje gredo po gobe. Zna pa presentit in jih kot del volilne kampanje že sama odhebe.
To delajo nemci treutno. Podpora je v podnu od podna in kot rešilno bilko vidijo rahljanje eko terorističnih ukrepov.
Ja splošni folk in vedno več ne samo politikov ampak tudi gospodarstvenikov.
Jaz že dolgo govorim, da verjetno se bo elektrifikacija zamaknila oz. bomo videli kot 'kompromis' razširitev hibridov za mestno vožnjo, pa morda vlaganje v kakšna alternativna goriva ala vodik, metanol - ampak brez nekih norih časovnic! BEV-i (full-baterijci) bodo ostali niša, verjetno bo njihov delež obstal na nekem procentu če pa bo problem iztrošenost baterij ali range anxiety bi se lahko zgodil celo preobrat v deležu BEV-ov. Morda bodo kakšne izjeme v Evropi, realno bodo verjetno na koncu Norvežani eni redkih obstali z večinskim deležem BEV-ov.
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.
Mato989 ::
Jaz sicer še nekako glupo eko elektrika sranje razumem, samo ne razumem pa zakaj proti nuklearkam ki so eni najbolj čistih virov energije nasploh... (če ne počijo kot Černobil)
Dejansko bi morala EU zahtevati da vsaka članica postavi eno nuklearko po moči proporcionalno glede na prebivalstvo...
Dejansko bi morala EU zahtevati da vsaka članica postavi eno nuklearko po moči proporcionalno glede na prebivalstvo...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Sparkxl ::
Pri gospodarstvenikih je takole...zadnja leta so mnogi delali tisto kar se sliši dobro, ne pa tisto, kar dela dobiček. Letos so dobili račun za to v obliki ogromnih izgub.
Glede EV, definitivno imajo svoje mesto pod soncem. Ampak na prisilo all in? Nikoli. Začeti bi se moglo tam, kjer se zdaj končuje...pri mestnih avtomobilih tipa id2. Ker v mestih imamo problem z umazanim zrakom in tu kratek doseg ni problem. Ampak ne, svet smo začeli reševati z 3 tonskimi ev suv kravami.
V nekem sanjskem svetu, kjer prevladuje razum in logika bi evji vozili po mestih, avtocestne rakete na dolge proge bi poganjal dizl, vse ostalo vmes pa bencin in hibridi.
Glede EV, definitivno imajo svoje mesto pod soncem. Ampak na prisilo all in? Nikoli. Začeti bi se moglo tam, kjer se zdaj končuje...pri mestnih avtomobilih tipa id2. Ker v mestih imamo problem z umazanim zrakom in tu kratek doseg ni problem. Ampak ne, svet smo začeli reševati z 3 tonskimi ev suv kravami.
V nekem sanjskem svetu, kjer prevladuje razum in logika bi evji vozili po mestih, avtocestne rakete na dolge proge bi poganjal dizl, vse ostalo vmes pa bencin in hibridi.
Utk ::
Če bi hoteli imet najprej majhne električne mestne avte, bi treba to subvencionirat še bistveno bistveno bolj kot se je. Zdaj več ni treba.
Tudi neka 30 kwh baterija v leafu je 8-10 let nazaj stala 25,000 evrov in tega ne moreš vtaknit v majhen mestni avto niti pod razno. Zato je tesla vzela 60 kwh baterijo za 50 jurjev in je vtaknila v avto za 80 jurjev. To je nekako pogojno napol šlo čez. Potem je šlo pa počasi navzdol s ceno. Kaj so nemci delali ta čas pa najbrž niti sami ne vejo. Zdaj so jim drugi tako znižali ceno baterij, da bi komot delali te majhne mestne avte, so pa naredili ravno tisto kar je najslabše, vzeli nek srednji razred id3/id4, ki ni niti poceni niti drag, ima pa še zmeraj relativno drago baterijo. Stvar je neuporabna na AC in predraga za v mesto. Ta čas je tesla lahko spustila ceno na njihov nivo, čeprav ima za klaso boljši avto. Zdaj napovedujejo id2 za 24 jurjev, s sicer dovolj veliko baterijo, ampak tako veliko je imel leaf že 5 let nazaj, niti ni bil takrat bistveno dražji od tega, in še zmeraj je leaf številko večji avto.
Nemci imajo sicer tudi dražje avte v rangu tesle in višje, seveda, ampak njihova količina je premajhna, da bi zarad njih nekdo postavljal ne vem kakšne tovarne baterij in s tem nižal ceno.
Slej ko prej bojo morali požret malo izgube in izvržt avto, ki bo dejansko poceni in masoven, tudi če ne bo nekega dobička iz njega. Drugače jih bojo kitajci popapcali.
Tudi neka 30 kwh baterija v leafu je 8-10 let nazaj stala 25,000 evrov in tega ne moreš vtaknit v majhen mestni avto niti pod razno. Zato je tesla vzela 60 kwh baterijo za 50 jurjev in je vtaknila v avto za 80 jurjev. To je nekako pogojno napol šlo čez. Potem je šlo pa počasi navzdol s ceno. Kaj so nemci delali ta čas pa najbrž niti sami ne vejo. Zdaj so jim drugi tako znižali ceno baterij, da bi komot delali te majhne mestne avte, so pa naredili ravno tisto kar je najslabše, vzeli nek srednji razred id3/id4, ki ni niti poceni niti drag, ima pa še zmeraj relativno drago baterijo. Stvar je neuporabna na AC in predraga za v mesto. Ta čas je tesla lahko spustila ceno na njihov nivo, čeprav ima za klaso boljši avto. Zdaj napovedujejo id2 za 24 jurjev, s sicer dovolj veliko baterijo, ampak tako veliko je imel leaf že 5 let nazaj, niti ni bil takrat bistveno dražji od tega, in še zmeraj je leaf številko večji avto.
Nemci imajo sicer tudi dražje avte v rangu tesle in višje, seveda, ampak njihova količina je premajhna, da bi zarad njih nekdo postavljal ne vem kakšne tovarne baterij in s tem nižal ceno.
Slej ko prej bojo morali požret malo izgube in izvržt avto, ki bo dejansko poceni in masoven, tudi če ne bo nekega dobička iz njega. Drugače jih bojo kitajci popapcali.
a_borlak ::
Tako sem tudi jaz razmišljal, je pa resnica žal taka, da pri 3 tonski SUV kravi še kaj zaslužijo, pri Twingu pa zelo malo ali skoraj nič. Zato so vsi pobegnili v dražji segment.
Sparkxl ::
Tako sem tudi jaz razmišljal, je pa resnica žal taka, da pri 3 tonski SUV kravi še kaj zaslužijo, pri Twingu pa zelo malo ali skoraj nič. Zato so vsi pobegnili v dražji segment.
Ni tu univerzalne resnice. Lahko delaš velike drage in jih prodaš malo, ali pa poceni male in jih masovno štancaš. Če hočeš izkoristiti vse kapacitete, ki jih premore nemška industrija, se gre po drugi poti
SambaShare ::
deco16 ::
Ampak kaj je problem ko te dizl krave pripeljejo v mesto(ker ravno te delajo migracije)?
Če bi šlo za ekologijo bi se strmelo h malim(k te niso najbolj) predvsem pa učinkovitim avtom. Ampak pol bi poraba preveč padla ;) Pa premal dobička. Hoteli smo amerkanizacijo, dobili smo SUVie, še mal pa pridejo pickupi, pol pa tanki.
Sej so nemci lepo povedli kje je problem, ampak noben ni poslušal, niti njihovi proizajalci ne.
Zdej pa na use SUV obliko ker drugo se sploh ne prodaja.
Drugač pa 1,8T EV ni dosti več kot kak karavan z 1,3. Problem so kamjoni, predvsem pa ne teža pri tolk malih...
Če bi šlo za ekologijo bi se strmelo h malim(k te niso najbolj) predvsem pa učinkovitim avtom. Ampak pol bi poraba preveč padla ;) Pa premal dobička. Hoteli smo amerkanizacijo, dobili smo SUVie, še mal pa pridejo pickupi, pol pa tanki.
Sej so nemci lepo povedli kje je problem, ampak noben ni poslušal, niti njihovi proizajalci ne.
Zdej pa na use SUV obliko ker drugo se sploh ne prodaja.
Drugač pa 1,8T EV ni dosti več kot kak karavan z 1,3. Problem so kamjoni, predvsem pa ne teža pri tolk malih...
Gregor P ::
Tole smo že predelal
https://www.forbes.com/sites/stevebanke...
... zakaj smo že rekli, da članek ni relevanten
https://www.forbes.com/sites/stevebanke...
Tesla drivers are the most accident-prone, according to a LendingTree analysis of 30 car brands. It found that Tesla drivers are involved in more accidents than drivers of any other brand. Tesla drivers had 23.54 accidents per 1,000 drivers. Ram (22.76) and Subaru (20.90) were the only other brands with more than 20.00 accidents per 1,000 drivers for every brand
... zakaj smo že rekli, da članek ni relevanten
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Sparkxl ::
Ker je tesla good guy in vse kar govori proti je fake news. Če je to res, je mogoče čisto malo razlog en ipad na sredini in 0 knofov, torej si primoran nostop tja gledat?
Sparkxl ::
Naslednji v vrsti ki ugotavlja, da EVji niso prava stvar je Audi
Audi puts big EV push on the back burner
https://electrek.co/2023/12/19/audi-put...
Ta izjava pa zmaga:
" Now it will put its focus on new internal combustion and plug-in hybrid models"
Ali z drugimi besedami...vsem je jasno da so 2035 fantazije RIP
Audi puts big EV push on the back burner
https://electrek.co/2023/12/19/audi-put...
Ta izjava pa zmaga:
" Now it will put its focus on new internal combustion and plug-in hybrid models"
Ali z drugimi besedami...vsem je jasno da so 2035 fantazije RIP
mehatronik12 ::
Ravno včeraj dobil službeno KIA EV6 (GT line).
Po njo sem šel na Dunaj, ter prve izkušnje:
- Ob prižigu baterija na 99% ==> range 490km (ma zaslonu)
- Se peljem 10km, vklopim seveda gretje pri -2¨C in range 380km
- Se peljem 60km v nakupovalni center Parndorf ga nafilam na 100% ==> cena za kW je bla 0,59€
- Nato pa pod domov, tempomat na 135km/h in 110 (kjer je 100 omejitev), domov pridem z 20km preostalega dosega ==> povprečna poraba mi kaže 25,6kw/h, kljub za mene počasni vožji
- zadnjih 100km sem imel tempomat na 110km/h ker sem se bal da nebom prišel do doma!
- dve Smatrics polnilnici nista delali! (na Shelovi pumpi)
Plusi:
- Zelo tih in hiter avto
- polno elektronike in poveljivosti s telefonom
- Aktivni tempomat je vrhunski ter tudi vsi drugi asistenćni sistemi
Minusi:
- Domet==> ga ni :D, primerno samo za dnevne vožnje
- Draga elektrika, na polnilnici zraven hiše je cena 0,49€ na kw (Petrol)
Doma ga trenutno polnim z 1,5kw na uro ==> ko dobim polnilnico bo boljše :D
Ko in če bo cena takšnega avta med 30-25k€, bo to res vrhunski privatni avto za na pot v službo in nazaj ==> 64k€ je pač odločno preveč ;), ampak dokler avstrijci plačujejo to je super :D
Po njo sem šel na Dunaj, ter prve izkušnje:
- Ob prižigu baterija na 99% ==> range 490km (ma zaslonu)
- Se peljem 10km, vklopim seveda gretje pri -2¨C in range 380km
- Se peljem 60km v nakupovalni center Parndorf ga nafilam na 100% ==> cena za kW je bla 0,59€
- Nato pa pod domov, tempomat na 135km/h in 110 (kjer je 100 omejitev), domov pridem z 20km preostalega dosega ==> povprečna poraba mi kaže 25,6kw/h, kljub za mene počasni vožji
- zadnjih 100km sem imel tempomat na 110km/h ker sem se bal da nebom prišel do doma!
- dve Smatrics polnilnici nista delali! (na Shelovi pumpi)
Plusi:
- Zelo tih in hiter avto
- polno elektronike in poveljivosti s telefonom
- Aktivni tempomat je vrhunski ter tudi vsi drugi asistenćni sistemi
Minusi:
- Domet==> ga ni :D, primerno samo za dnevne vožnje
- Draga elektrika, na polnilnici zraven hiše je cena 0,49€ na kw (Petrol)
Doma ga trenutno polnim z 1,5kw na uro ==> ko dobim polnilnico bo boljše :D
Ko in če bo cena takšnega avta med 30-25k€, bo to res vrhunski privatni avto za na pot v službo in nazaj ==> 64k€ je pač odločno preveč ;), ampak dokler avstrijci plačujejo to je super :D
J.McLane ::
Naslednji v vrsti ki ugotavlja, da EVji niso prava stvar je Audi
Audi puts big EV push on the back burner
https://electrek.co/2023/12/19/audi-put...
Ta izjava pa zmaga:
" Now it will put its focus on new internal combustion and plug-in hybrid models"
Ali z drugimi besedami...vsem je jasno da so 2035 fantazije RIP
Cela VAG grupa čaka novo platformo, ker je MEB nekonkurenčen.
"Audi is waiting on the completion of the PPE platform, which is a new advanced chassis for EVs that has been delayed because of software problems from VW’s in-house software unit Cariad."
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
A nismo to napovedali. Naredili bojo nek crap od avta in rekli, da EV itak ne deluje. Deluje, samo nekateri ga ne znajo naredit.
Z večjo baterijo je to še zmeraj 300 km dosega. Kaj bi še rad.
Nato pa pod domov, tempomat na 135km/h in 110 (kjer je 100 omejitev), domov pridem z 20km preostalega dosega ==> povprečna poraba mi kaže 25,6kw/h, kljub za mene počasni vožji
Z večjo baterijo je to še zmeraj 300 km dosega. Kaj bi še rad.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
pegasus ::
Cela VAG grupa čaka novo platformo, ker je MEB nekonkurenčen.Te dni berem The Car That Could, knjigo o EV1. Odličen vpogled v interno delovanje teh avtomobilskih velikanov, ki te navdaja s čudenjem, kako se v takih sistemih sploh lahko karkoli proizvede in ti ustvari na tisoče vprašanj, v kakšnem klumpu se vsak dan voziš naokrog. Prav noro.
codeMonkey ::
Naslednji v vrsti ki ugotavlja, da EVji niso prava stvar je Audi
Audi puts big EV push on the back burner
https://electrek.co/2023/12/19/audi-put...
Ta izjava pa zmaga:
" Now it will put its focus on new internal combustion and plug-in hybrid models"
Ali z drugimi besedami...vsem je jasno da so 2035 fantazije RIP
Cela VAG grupa čaka novo platformo, ker je MEB nekonkurenčen.
"Audi is waiting on the completion of the PPE platform, which is a new advanced chassis for EVs that has been delayed because of software problems from VW’s in-house software unit Cariad."
To ni ravno res. PPE je rezervirana za Audi in Porsche oz. premium vozila.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Likalnik ::
mehatronik12 je izjavil:
Ravno včeraj dobil službeno KIA EV6 (GT line).
Po njo sem šel na Dunaj, ter prve izkušnje:
- Ob prižigu baterija na 99% ==> range 490km (ma zaslonu)
- Se peljem 10km, vklopim seveda gretje pri -2¨C in range 380km
- Se peljem 60km v nakupovalni center Parndorf ga nafilam na 100% ==> cena za kW je bla 0,59€
- Nato pa pod domov, tempomat na 135km/h in 110 (kjer je 100 omejitev), domov pridem z 20km preostalega dosega ==> povprečna poraba mi kaže 25,6kw/h, kljub za mene počasni vožji
- zadnjih 100km sem imel tempomat na 110km/h ker sem se bal da nebom prišel do doma!
- dve Smatrics polnilnici nista delali! (na Shelovi pumpi)
Plusi:
- Zelo tih in hiter avto
- polno elektronike in poveljivosti s telefonom
- Aktivni tempomat je vrhunski ter tudi vsi drugi asistenćni sistemi
Minusi:
- Domet==> ga ni :D, primerno samo za dnevne vožnje
- Draga elektrika, na polnilnici zraven hiše je cena 0,49€ na kw (Petrol)
Doma ga trenutno polnim z 1,5kw na uro ==> ko dobim polnilnico bo boljše :D
Ko in če bo cena takšnega avta med 30-25k€, bo to res vrhunski privatni avto za na pot v službo in nazaj ==> 64k€ je pač odločno preveč ;), ampak dokler avstrijci plačujejo to je super :D
se mi zdi res velika povprečna poraba....moja povprečna poraba je 22kw..pa vozim zelo hitro po AC (150km+)...še hitreje pa pospešujem.
partnerka vozi umirjeno...kar pomeni 120-130kmh in pride na povprečno 18kw.
ne vem kako si ti vozil ampak mi nekako tempomat na 135kmh in povprečna poraba 25kw ne greta skupaj.
res pa je, da jaz govorim za Teslo 3...ne vem kako ima to KIA urejeno
Sparkxl ::
Torej povzetek...ne znajo, nimajo platforme,... še kaj? Vam jaz povem eno resnico, ki vem da je za mnoge enostavno nepojmljiva: tako kot določeni ljudje nočejo dizla, bencinca, hibrida, mnogi nočejo EVja. Ne švaba, ne američana, korejca tudi ne, kitajca pa še najmanj. Simple as that. Ampak vem da to s konceptom "EV je najboljši, vsi si ga želijo" nikakor ne gre skupaj.
In če švabi spušijo, kaj bomo potem? Spustili na ceste masovno kitajce? Od kot spet ideja da pa to bomo potem res množično kupovali? Neko xy znamko od včeraj, brez podporne mreže? Kdo je tako nor...roke gor. Korejci so rabili desetletja da so se vsidrali na evropski trg.
Aja fun fact...ste vedeli da edini proizvajalec EVjev, ki dela profit je Tesla? Vse ostalo so več ali manj minusi. Tudi kitajski kljub masovnim subvencijam. Kako dolgo je to vzdržno?
In če švabi spušijo, kaj bomo potem? Spustili na ceste masovno kitajce? Od kot spet ideja da pa to bomo potem res množično kupovali? Neko xy znamko od včeraj, brez podporne mreže? Kdo je tako nor...roke gor. Korejci so rabili desetletja da so se vsidrali na evropski trg.
Aja fun fact...ste vedeli da edini proizvajalec EVjev, ki dela profit je Tesla? Vse ostalo so več ali manj minusi. Tudi kitajski kljub masovnim subvencijam. Kako dolgo je to vzdržno?
hojnikb ::
Aja fun fact...ste vedeli da edini proizvajalec EVjev, ki dela profit je Tesla? Vse ostalo so več ali manj minusi. Tudi kitajski kljub masovnim subvencijam. Kako dolgo je to vzdržno?
seveda, če ne znajo delat EVjov... Normalno, da nočejo da se tut prodajajo, če kao delajo bulo na njih...
#brezpodpisa
Utk ::
Torej povzetek...ne znajo, nimajo platforme,... še kaj?
Tako je.
Vam jaz povem eno resnico, ki vem da je za mnoge enostavno nepojmljiva: tako kot določeni ljudje nočejo dizla, bencinca, hibrida, mnogi nočejo EVja. Ne švaba, ne američana, korejca tudi ne, kitajca pa še najmanj. Simple as that. Ampak vem da to s konceptom "EV je najboljši, vsi si ga želijo" nikakor ne gre skupaj.
Meni je to jasno. Samo pravim, da je butasto.
In če švabi spušijo, kaj bomo potem? Spustili na ceste masovno kitajce? Od kot spet ideja da pa to bomo potem res množično kupovali? Neko xy znamko od včeraj, brez podporne mreže? Kdo je tako nor...roke gor. Korejci so rabili desetletja da so se vsidrali na evropski trg.
Živimo v nekakšni demokraciji, kdor želi, bo lahko kupil nekaj od tega kar bo na prodaj, kdor ne, pa pač ne.
Aja fun fact...ste vedeli da edini proizvajalec EVjev, ki dela profit je Tesla? Vse ostalo so več ali manj minusi. Tudi kitajski kljub masovnim subvencijam. Kako dolgo je to vzdržno?
Fun fact, že 6-8 let pravimo, da je tesla 10 let pred drugimi, in glej za zlomka, prej bo 10 let od profitabilnosti tesle kot bojo drugi začeli delat profit z EV.
Sparkxl ::
Ne ne živimo v demokraciji. Žal ne več. Ker to, da ti nekdo nekaj vsiljuje preko prepovedi, omejitev in kazni ni demokracija. To je plansko gospodarstvo aka komunizem.
Veš kaj bodo drugi naredili? Ko pride RIP 2035 bodo rekli fookoff in cancel. Ker zakaj bi se s tem matrali? Oni jih nočejo, potrošniki še manj. Zahteva jih samo politika. To pa so slabe predpostavke za uspešen bussiness case
Veš kaj bodo drugi naredili? Ko pride RIP 2035 bodo rekli fookoff in cancel. Ker zakaj bi se s tem matrali? Oni jih nočejo, potrošniki še manj. Zahteva jih samo politika. To pa so slabe predpostavke za uspešen bussiness case
Utk ::
Če ti danes kdo prepoveduje kupit dizla, ga prijavi na policijo. Dvomim, da je to legalno. Razen če je žena, potem jebiga...
pegasus ::
prej bo 10 let od profitabilnosti tesle kot bojo drugi začeli delat profit z EV.To je ubistvu kar grozno ... Tesla dela zastarel dizajn in drugi butasto sledijo in hočejo tekmovati s svojimi prazgodovinskimi dizajni ... praktično nihče se ne ukvarja z analizo osnovnega problema in ponudbo inovativnih rešitev zanj. Tesle ne bodo premagali z "boljši kot tesla", Teslo bodo premagali z "drugačen, bolj primeren kot tesla".
Likalnik ::
prej bo 10 let od profitabilnosti tesle kot bojo drugi začeli delat profit z EV.To je ubistvu kar grozno ... Tesla dela zastarel dizajn in drugi butasto sledijo in hočejo tekmovati s svojimi prazgodovinskimi dizajni ... praktično nihče se ne ukvarja z analizo osnovnega problema in ponudbo inovativnih rešitev zanj. Tesle ne bodo premagali z "boljši kot tesla", Teslo bodo premagali z "drugačen, bolj primeren kot tesla".
tako je, ker tudi Tesla sam je drugačen kot drugi...kdo je šel v princip ekrana brez gumbov, kdo nima obvolanske ročke za smernike, kdo ima yoke volan itd...vse to ima Tesla kateri je drugačen kot drugi...lahko ti je všeč lahko ne
J.McLane ::
Ne ne živimo v demokraciji. Žal ne več. Ker to, da ti nekdo nekaj vsiljuje preko prepovedi, omejitev in kazni ni demokracija. To je plansko gospodarstvo aka komunizem.
Veš kaj bodo drugi naredili? Ko pride RIP 2035 bodo rekli fookoff in cancel. Ker zakaj bi se s tem matrali? Oni jih nočejo, potrošniki še manj. Zahteva jih samo politika. To pa so slabe predpostavke za uspešen bussiness case
A če prepustiš industriji, da proizvaja samo tisto kar se najbolj prodaja je pa demokracija?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Sparkxl ::
Daj razmisli, kako je ekonomija funkcionirala, preden je oblast prevzela religija. Prosto po prešernu?
J.McLane ::
Industrija nikoli v zgodovini ni imela kar prostih rok, vedno je bila politika in druge pravila igre v ozadju in vedno bo tako. Tebi samo ni všeč to kar se želi doseči in ne gre samo za zelene zadeve, gre se tudi zato da Evropa postane manj odvisna od uvoza surovin. To ne gre čez noč, pa verjamem da se tebi zdi to nemogoče in zato brezveze, ampak nekaj se sigurno da doseči na tem področju.
Ti bi pa raje še kar naprej kuril ruski plin in kupoval od Arabcev nafto, da se potem ti primitivci s tvojim denarjem potem klofajo pred tvojimi vrati.
Ti bi pa raje še kar naprej kuril ruski plin in kupoval od Arabcev nafto, da se potem ti primitivci s tvojim denarjem potem klofajo pred tvojimi vrati.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
mehatronik12 ::
Industrija nikoli v zgodovini ni imela kar prostih rok, vedno je bila politika in druge pravila igre v ozadju in vedno bo tako. Tebi samo ni všeč to kar se želi doseči in ne gre samo za zelene zadeve, gre se tudi zato da Evropa postane manj odvisna od uvoza surovin. To ne gre čez noč, pa verjamem da se tebi zdi to nemogoče in zato brezveze, ampak nekaj se sigurno da doseči na tem področju.
Ti bi pa raje še kar naprej kuril ruski plin in kupoval od Arabcev nafto, da se potem ti primitivci s tvojim denarjem potem klofajo pred tvojimi vrati.
Ja pa kaj ni vseeno če kupujemo nafto od arabcev ali pa baterije od kitajcev!!!???
Nisem vedel, da materijali za baterije rastejo na evropskih drevesih :D.
Torej kaj se bo spremenilo, postali bomo še bolj odvisni in to od kitajcev. ==> Do sedaj je prišla elektronika iz kitajske sedaj bo še najbolj pomemben del avtomobila == baterija
"China makes up about 65% of global production of this key material, according to the U.S. Geological Survey. In particular, Chinese companies are believed to hold over 80% of market share in negatively charged materials for automotive batteries, in which high-purity graphite is essential."
Edini point , ki ostane v prid štromarjem je onesnaževanje ==> oziroma kvaliteta življenja v mestih, kar pa ma seveda velik smisel
deco16 ::
Lahk pa se sami navadmo delat baterije, a to pa ne. Mi rajš turbodizle razvijamo že 40 let.
Pa tud surovine pridejo lepo iz afrike in južne amerike. Baje, tiste sporne, tiste fuj.
Pa tud surovine pridejo lepo iz afrike in južne amerike. Baje, tiste sporne, tiste fuj.
mehatronik12 ::
mehatronik12 je izjavil:
Ravno včeraj dobil službeno KIA EV6 (GT line).
Po njo sem šel na Dunaj, ter prve izkušnje:
- Ob prižigu baterija na 99% ==> range 490km (ma zaslonu)
- Se peljem 10km, vklopim seveda gretje pri -2¨C in range 380km
- Se peljem 60km v nakupovalni center Parndorf ga nafilam na 100% ==> cena za kW je bla 0,59€
- Nato pa pod domov, tempomat na 135km/h in 110 (kjer je 100 omejitev), domov pridem z 20km preostalega dosega ==> povprečna poraba mi kaže 25,6kw/h, kljub za mene počasni vožji
- zadnjih 100km sem imel tempomat na 110km/h ker sem se bal da nebom prišel do doma!
- dve Smatrics polnilnici nista delali! (na Shelovi pumpi)
Plusi:
- Zelo tih in hiter avto
- polno elektronike in poveljivosti s telefonom
- Aktivni tempomat je vrhunski ter tudi vsi drugi asistenćni sistemi
Minusi:
- Domet==> ga ni :D, primerno samo za dnevne vožnje
- Draga elektrika, na polnilnici zraven hiše je cena 0,49€ na kw (Petrol)
Doma ga trenutno polnim z 1,5kw na uro ==> ko dobim polnilnico bo boljše :D
Ko in če bo cena takšnega avta med 30-25k€, bo to res vrhunski privatni avto za na pot v službo in nazaj ==> 64k€ je pač odločno preveč ;), ampak dokler avstrijci plačujejo to je super :D
se mi zdi res velika povprečna poraba....moja povprečna poraba je 22kw..pa vozim zelo hitro po AC (150km+)...še hitreje pa pospešujem.
partnerka vozi umirjeno...kar pomeni 120-130kmh in pride na povprečno 18kw.
ne vem kako si ti vozil ampak mi nekako tempomat na 135kmh in povprečna poraba 25kw ne greta skupaj.
res pa je, da jaz govorim za Teslo 3...ne vem kako ima to KIA urejeno
pravljice o porabi 22kw pozimi pri 150km/h+ lahko ti prodajas sam sebi ;)
==> Jaz se ne mislim vozit v zimski jakni v avtu (izključneo gretje da bi prihranil )
==> Res pa je , da ma KIA EV6 višjo porabo po WLTP , saj je tudi večja in težja, itd....
mehatronik12 ::
Lahk pa se sami navadmo delat baterije, a to pa ne. Mi rajš turbodizle razvijamo že 40 let.
Pa tud surovine pridejo lepo iz afrike in južne amerike. Baje, tiste sporne, tiste fuj.
Čeprav sarkastično, si si odgovoril, zakaj ne moremo bit samozadostni.
Surovine so iz Afrike (večinski lastniki so spet kitajci...), če so fuj ali ne je irelevantno, glavno , da mi dihamo čistejši zrak (proizvodnja in odpad je tako iz Afrike in Azije).
==> Malo pameti v roke, kako naj delamo konkurenčne baterije ob predpostavki:
- Kitajci imajo cenejšo delovno silo
- Kitajci so lastniki večine vseh rudnikov/materijalov
- Pa na žalost zaostajamo tudi v baterijski tehnologiji in elektroniki, zaradi zgrešene politike
deco16 ::
Torej kaj je tvoja rešitev?
Ropamo mi druge kontinente že stoletja, ampak ja štekam kitajci fuj. Vsi ostali ok. Kaj je problem če pridejo baterije iz kitajske? Moje so iz koreje. Pa tudi baterije fuj, tudi če prežvijo avto.
Če se pripelje 300kg baterija iz kitajske je to 300kg v celi življenski dobi avta. Koliko dizla in bencina se prevozi, predela in potroši v celi življenski dobi avta.
Ne gre se sam za mesta, gre se tudi za ladiski prevoz in zmanjšanje tega in osnaževanje,
Pa naj zašanjajo končno rodovitne celine. I'm all for it ;)
Torej zakaj sploh še bi dali kaj v razvoj IC motorjev, zakaj se ne gre naprej? Bomo naredili kot leta 2001 in bomo vse električne avte dali v prešo in rekli to ni to.
Ropamo mi druge kontinente že stoletja, ampak ja štekam kitajci fuj. Vsi ostali ok. Kaj je problem če pridejo baterije iz kitajske? Moje so iz koreje. Pa tudi baterije fuj, tudi če prežvijo avto.
Če se pripelje 300kg baterija iz kitajske je to 300kg v celi življenski dobi avta. Koliko dizla in bencina se prevozi, predela in potroši v celi življenski dobi avta.
Ne gre se sam za mesta, gre se tudi za ladiski prevoz in zmanjšanje tega in osnaževanje,
Pa naj zašanjajo končno rodovitne celine. I'm all for it ;)
Torej zakaj sploh še bi dali kaj v razvoj IC motorjev, zakaj se ne gre naprej? Bomo naredili kot leta 2001 in bomo vse električne avte dali v prešo in rekli to ni to.
MisterR ::
Nekdo je napisal da je Tesla boljša, ker je hitrejša (med drugim).
Kje pa še vozite hitro? Bil v Milanu,v koloni. Se vračal, ponovno v koloni. Šel na Dunaj, cca 70% poti omejitve 100km/h ali pa gneča + stacionarni radarji.
Do Dubrovnika je zdaj bila prazna cesta. Ampak pri 180km/h + gretje ne vem če še lahko govorimo o boljšem avtu.
Če pa v LJ meriš pospeške pa vsaka ti čast.
Kje pa še vozite hitro? Bil v Milanu,v koloni. Se vračal, ponovno v koloni. Šel na Dunaj, cca 70% poti omejitve 100km/h ali pa gneča + stacionarni radarji.
Do Dubrovnika je zdaj bila prazna cesta. Ampak pri 180km/h + gretje ne vem če še lahko govorimo o boljšem avtu.
Če pa v LJ meriš pospeške pa vsaka ti čast.
J.McLane ::
mehatronik12 je izjavil:
Industrija nikoli v zgodovini ni imela kar prostih rok, vedno je bila politika in druge pravila igre v ozadju in vedno bo tako. Tebi samo ni všeč to kar se želi doseči in ne gre samo za zelene zadeve, gre se tudi zato da Evropa postane manj odvisna od uvoza surovin. To ne gre čez noč, pa verjamem da se tebi zdi to nemogoče in zato brezveze, ampak nekaj se sigurno da doseči na tem področju.
Ti bi pa raje še kar naprej kuril ruski plin in kupoval od Arabcev nafto, da se potem ti primitivci s tvojim denarjem potem klofajo pred tvojimi vrati.
Ja pa kaj ni vseeno če kupujemo nafto od arabcev ali pa baterije od kitajcev!!!???
Nisem vedel, da materijali za baterije rastejo na evropskih drevesih :D.
Torej kaj se bo spremenilo, postali bomo še bolj odvisni in to od kitajcev. ==> Do sedaj je prišla elektronika iz kitajske sedaj bo še najbolj pomemben del avtomobila == baterija
"China makes up about 65% of global production of this key material, according to the U.S. Geological Survey. In particular, Chinese companies are believed to hold over 80% of market share in negatively charged materials for automotive batteries, in which high-purity graphite is essential."
Edini point , ki ostane v prid štromarjem je onesnaževanje ==> oziroma kvaliteta življenja v mestih, kar pa ma seveda velik smisel
A hočeš rečt da imajo Kitajci, ki baje znajo samo kopirat zahodno tehnologijo, sami nekaj kar Evropejci nikakor ne znamo kopirati?
V čem je smisel citirati trenutno stanje, a misliš da je to zacementirano stanje, ki se ga ne da premaknit? Grafita je drugje po svetu kolikor hočeš, sintetičnega pa lahko delaš glih iz kakšnegakoli ogljika hočeš. Torej tehnologija je, "samo" industrijo je treba vzpostavit.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
mehatronik12 ::
Torej kaj je tvoja rešitev?
Ropamo mi druge kontinente že stoletja, ampak ja štekam kitajci fuj. Vsi ostali ok. Kaj je problem če pridejo baterije iz kitajske? Moje so iz koreje. Pa tudi baterije fuj, tudi če prežvijo avto.
Če se pripelje 300kg baterija iz kitajske je to 300kg v celi življenski dobi avta. Koliko dizla in bencina se prevozi, predela in potroši v celi življenski dobi avta.
Ne gre se sam za mesta, gre se tudi za ladiski prevoz in zmanjšanje tega in osnaževanje,
Pa naj zašanjajo končno rodovitne celine. I'm all for it ;)
Torej zakaj sploh še bi dali kaj v razvoj IC motorjev, zakaj se ne gre naprej? Bomo naredili kot leta 2001 in bomo vse električne avte dali v prešo in rekli to ni to.
Pa boli mene in večino če so fuj ali ne, zakaj to sploh omenjaš, sej pa so smetišča in rudniki v revnih državah.... ??
kot sem že napisal, pomembno za nas Slovence/Evropejce:
Kaj nam prinese elektromobilnost trenunto:
- manj avta za več denarja, za večino ljudi ==> večina avtov se kupi za ceno med 10k€-20k€
- bolj čist zrak predvsem v mestih
- Propad trenutne industrije
- Če se gremo elektromobilnost je treba spremenit ogromno stvari
==> Nakupit rudnike po svetu
==> Subvencije naj bodo samo za avte in baterije proizveden v EU ==> USA je to že naredila
==> Enormni vložki v elektroomrežja predvsem v DE in SLO
Sparkxl ::
Zadnjo točko bi blo fino pokomentirati. Ker vse bomo imeli na štrom, omrežje imamo iz ww2, potrebno so triljonske investicije, do zdaj pa smo investirali blizu 0. 3rd world blackouti so garantirani, če gremo naprej po eko poti
hojnikb ::
Blackouti so začasni, k pa rus pipico zapre, je pa lahk permenentn problem ;)
#brezpodpisa
mehatronik12 ::
Pa kaj vam ni jasno.
Omrežje v SLO je v kurcu, kaj nam pomaga če je omrežje v Kaliforniji odlično!!????
Seveda sem mislil rabljene avte sej pa se večina avtov proda/kupi rabljenih...
Osebno močno dvomim da bodo razni ID3 sploh uporabni čez nevem 10 let, če imajo izgubo baterije po 10% na 30k milj ali po 2 letih....
Link zakaj tako mislim:
Volkswagen ID.3 Lost 10 Percent of Its Battery Capacity After Two Years and 30,000 Miles. All electric vehicles lose battery capacity over time, although this should be negligible. However, an independent test showed that a 2021 Volkswagen ID.3 lost 10 percent of its battery after only 30,000 miles.12.12.2023
Zato močno dvomim, da se bo trg rabljenih električnih vozil kaj spremnil v bližnji prihodnosti (3 letih recimo...)
Bulshit je tudi, da se dobi uporaben EV avto za 10-15k€.
Dobiš nevem neko malo jajco staro 5+ let , ki je nekdaj mela 33kW (vprašanje kolko ma zdaj)
Ali pa recimo Ocatvio 5 let z 150k km , ki jo lahko voziš še 5-10 let brez problema ==> in jo uporabljaš kot prvi avto ==> glede na registracije vozil to tudi dela večina slovencev ;)
Vsi tisti, ki imamo EV-je pa si lahko samo želimo, da je na cesti čim manj EV-jev ;)
- Cena na polnilnicah bo šla gor ==> nebodo več subvencionirane...
- Polnjenje doma se bo podražlo
- trošarine bodo prišle
-itd...
Omrežje v SLO je v kurcu, kaj nam pomaga če je omrežje v Kaliforniji odlično!!????
Seveda sem mislil rabljene avte sej pa se večina avtov proda/kupi rabljenih...
Osebno močno dvomim da bodo razni ID3 sploh uporabni čez nevem 10 let, če imajo izgubo baterije po 10% na 30k milj ali po 2 letih....
Link zakaj tako mislim:
Volkswagen ID.3 Lost 10 Percent of Its Battery Capacity After Two Years and 30,000 Miles. All electric vehicles lose battery capacity over time, although this should be negligible. However, an independent test showed that a 2021 Volkswagen ID.3 lost 10 percent of its battery after only 30,000 miles.12.12.2023
Zato močno dvomim, da se bo trg rabljenih električnih vozil kaj spremnil v bližnji prihodnosti (3 letih recimo...)
Bulshit je tudi, da se dobi uporaben EV avto za 10-15k€.
Dobiš nevem neko malo jajco staro 5+ let , ki je nekdaj mela 33kW (vprašanje kolko ma zdaj)
Ali pa recimo Ocatvio 5 let z 150k km , ki jo lahko voziš še 5-10 let brez problema ==> in jo uporabljaš kot prvi avto ==> glede na registracije vozil to tudi dela večina slovencev ;)
Vsi tisti, ki imamo EV-je pa si lahko samo želimo, da je na cesti čim manj EV-jev ;)
- Cena na polnilnicah bo šla gor ==> nebodo več subvencionirane...
- Polnjenje doma se bo podražlo
- trošarine bodo prišle
-itd...
DangerBunny ::
Hehehe ta tema se pa ni dobro postarala :D Tole je še iz časov, ko sem bila označena za strašno naivno, ker nam je bilo tako redkim očitno, 1. da je Musk brezvezen narcisek s preveč denarja in 2. da elektricni avtomobili niso nikakršna prihodnost. Morda hibridi.
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: BigWhale ()
kow ::
Kot vedno: stevilke ne lazejo.
Lani novembra delez BEV v EU: 15%. Letos pa 16.3%. Trzni delez dizlov lani 14.5%, letos 12.2%
Vse kaze, da bodo se nekaj let v vodstvu hibridi, nato pa jih bodo prehiteli BEV.
Lani novembra delez BEV v EU: 15%. Letos pa 16.3%. Trzni delez dizlov lani 14.5%, letos 12.2%
Vse kaze, da bodo se nekaj let v vodstvu hibridi, nato pa jih bodo prehiteli BEV.
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: BigWhale ()
DangerBunny ::
Bi pa dodala, naše omrežje je bilo dolgo zanemarjano ampak glavni problem je vnos nezanesljivih virov energije. Zelena politika je žal lažna. Na sonce in veter se ne da poganjat države. Električna vozila ne bodo imela nobene prihodnosti še vsaj nekaj desetletij in še to pod pogojem, da se začne množično gradit nuklearne elektrarne, da se avto lahko v celoti napolni v minuti, ima bistveno daljši doseg, se lahko brez problema tudi ogrevamo, postanejo baterije magično čiste in brez rudnin...
Zatakne se pa že pri baterijah, ki ne morejo imeti vedno večje kapacitete.
Razlika je v tem, da je bil avto napredek kd konja in je imel veliko prakticnih prednosti. Elektricno vozilo jih zares nima.
Zatakne se pa že pri baterijah, ki ne morejo imeti vedno večje kapacitete.
Razlika je v tem, da je bil avto napredek kd konja in je imel veliko prakticnih prednosti. Elektricno vozilo jih zares nima.
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: BigWhale ()