Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Alfa Dog ::
Drugače lahko pokličeš slovenske trgovce, glede na to da MGji ravno niso vroča roba, bo kmalu kdo prodajal Luxury za 35k, kar je 28,5k s sub. Bi se verjetno že, če ni bi bila v vreigi kar dva lakomnika (hr zastopnik + slo avtohiša)
Še vedno predrago za tak avto.
Saj če od te nemške cene odšteješ še 3k subvencije za rabljene avte, si potem na 25k. Dodajmo še 1k za transport in vse ostale stroške, pa si na ceni 26k za skoraj nov avto. V testih ga kar hvalijo...
Se pa strinjam da ni za hiteti, ker se stvari hitro spreminjajo. Še slabo leto nazaj se mi je zdel Leaf edina opcija
Imam še dobro leto časa preden bo TDI rabil velik servis, do takrat pa bi rad menjal ali za električarja ali pa morda tudi za drugega dizla.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Alfa Dog ()
mn ::
"V dveletnem prehodnem obdobju bomo odjemalce ozaveščali o rabi energije in omrežij. Podajali jim bomo podatke o tem, ali so moč, za katero so se dogovorili, presegli in koliko bo zanje dodatnih stroškov. Če bodo po preteku tega obdobja želeli zniževati svoje stroške, pa bodo morali paziti na uporabo energetsko potratnih aparatov," je za Televizijo Slovenija v ponedeljek pojasnila direktorica agencije Duška Godina. "Zaračunavanje presežene moči ni kazen, temveč je predvsem pomembna varovalka za primere, ko bi želeli dogovorjeno moč znižati na minimum in ne bi spreminjali naših navad pri rabi energije,"
Mimogrede, ali prav razumem, da prvi dve leti ne bo placevanja presezkov dogovorjeme moci. Torej, grem na mojelektro.si, dolocim najnizjo moc in gledam nas polznici koliko bom placeval "kazni" po letu 2026?
Sem nasel, obvestila bodo samo za tiste, ki ne dobo spreminjali sedaj dolocene moci. Kdor jo pa bo, bo pa moral ze prej placevati:
Gospodinjskim in malim poslovnim odjemalcem s priključno močjo do vključno 43 kW bo presežna obračunska moč zaračunana, če bodo dogovorjeno obračunsko moč spremenili. Če dogovorjene obračunske moči ne bodo spremenili, bodo na računih samo obveščeni o morebitnih prekoračitvah in informativnih stroških, presežna moč pa se jim bo začela obračunavati po 1. januarju 2026.
Mato989 ::
Strah je samo tiste, ki nimajo pojma kaj ta način obračuna pomeni in se nočejo poglabljat v to.
Če te je strah, vprašaš strokovnjaka, ki se je v to poglobil in ti bo svetoval in povedal, da te nima kaj bit strah.
Že danes smo poznali VT in MT, vsak ki ima ali planira nakup EV to ve in 99% jih planira da bodo polnili ponoči. Za njih popolnoma nobene spremembe glede teh doplačil za časovne bloke.
Saj to je glih problem... zakaj bi moral bit strokovnjak in zakaj komplicirat sistem ki je dobro laufal... če že kaj bi spremenili količnike itd... ne pa celega sistema ki je zdaj po novem fail.
Po starem sistemu je še 80 letna babica vedla kdaj je poceni tok in kdaj dragi in to je to...
Zdaj pa še pol folka z diplomo ne ve ostali pa porabimo ure in ure študiranja in energije v to
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
mn ::
Strah je samo tiste, ki nimajo pojma kaj ta način obračuna pomeni in se nočejo poglabljat v to.
Če te je strah, vprašaš strokovnjaka, ki se je v to poglobil in ti bo svetoval in povedal, da te nima kaj bit strah.
Že danes smo poznali VT in MT, vsak ki ima ali planira nakup EV to ve in 99% jih planira da bodo polnili ponoči. Za njih popolnoma nobene spremembe glede teh doplačil za časovne bloke.
Saj to je glih problem... zakaj bi moral bit strokovnjak in zakaj komplicirat sistem ki je dobro laufal... če že kaj bi spremenili količnike itd... ne pa celega sistema ki je zdaj po novem fail.
Po starem sistemu je še 80 letna babica vedla kdaj je poceni tok in kdaj dragi in to je to...
Zdaj pa še pol folka z diplomo ne ve ostali pa porabimo ure in ure študiranja in energije v to
Joj, pretiravas.
Prej je bil drag strom med 06:00 in 22:00
Po novem bo drag strom med 06:00 in 22:00
Po tvoje prvi stavek razume tudi babica.
Za drugega pa rabis ure in ure studiranja in doktorat.
Kdo je tukaj glup?
Mato989 ::
Strah je samo tiste, ki nimajo pojma kaj ta način obračuna pomeni in se nočejo poglabljat v to.
Če te je strah, vprašaš strokovnjaka, ki se je v to poglobil in ti bo svetoval in povedal, da te nima kaj bit strah.
Že danes smo poznali VT in MT, vsak ki ima ali planira nakup EV to ve in 99% jih planira da bodo polnili ponoči. Za njih popolnoma nobene spremembe glede teh doplačil za časovne bloke.
Saj to je glih problem... zakaj bi moral bit strokovnjak in zakaj komplicirat sistem ki je dobro laufal... če že kaj bi spremenili količnike itd... ne pa celega sistema ki je zdaj po novem fail.
Po starem sistemu je še 80 letna babica vedla kdaj je poceni tok in kdaj dragi in to je to...
Zdaj pa še pol folka z diplomo ne ve ostali pa porabimo ure in ure študiranja in energije v to
Joj, pretiravas.
Prej je bil drag strom med 06:00 in 22:00
Po novem bo drag strom med 06:00 in 22:00
Po tvoje prvi stavek razume tudi babica.
Za drugega pa rabis ure in ure studiranja in doktorat.
Kdo je tukaj glup?
Ja ko pa dodaš da dobiš penale takrat pa takrat pa da ni drag med 6 in 22 ampak je zmes malo cenejši pa ob 5:00 je že "drag" pa za pol leta je tak za druga pol leta pa drugače (približno)
Kdorkoli trdi da je zdaj sistem MANJ zakompliciran kot prej se laže... že izračuni za penale so debilistično zakomplicirani...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
J.McLane ::
Ok, da smo si na jasnem, tole s penali se tudi jaz ne strinjam, ker bajta pač ni avto kjer imaš hitrost in veš kdaj moraš dati nogo iz gasa. Pri el. porabnikih si v temi in boš dobil presenečenje po pošti za nekaj kar ti sploh ne bo jasno kako je nastalo in kako se temu izognit.
Sam sistem obračunavanja po časovnih blokih je pa jasna stvar, pač če so se tako odločili pa naj bo.
Sam sistem obračunavanja po časovnih blokih je pa jasna stvar, pač če so se tako odločili pa naj bo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
BigWhale ::
V resničnem svetu ljudje elektriko porabljajo takrat ko jo rabijo. Zdaj bi vsak moral delati doktorat kdaj lahko kaj vklopi? In če prekoračijo dobijo kazen. Pozabi.
Moja rahlo dementna stara mama ve kdaj lahko pere in kdaj lahko susi perilo v susilcu.
Samo ti pa ne bos vedel kdaj lahko avto polnis, a? Velik del ZDA ima se precej bolj komplicirano dolocanje cene elektrike, pa vseen vedo kdaj lahko perejo in kuhajo. Kako sokantno.
a_borlak ::
Bomo videli, jaz sem se malo igral z računanjem in v določenih scenarijih pride razlika manj kot 3% in to pozimi, ko je omrežnina še višja. Netaši in EVjaši si bomo čez dan blokih 1, 2 in 3 nastavili optimalno omrežnino, 4 in 5 pa najvišjo. Pri meni je recimo v bloku 1 in 2 dovolj 5kW, šlo bi tudi z 4kW, ponoči pa rabim moč, tudi če je velikokrat ne bom uporabljal, se pravi 12kW.
Webmojster ::
hojnikb ::
preblizu MG4 za rang nizje avta.. pa se baterija zna bit pr osnovni verziji pod 40kWh, glede na to kaki skrtuhi so nemci.
#brezpodpisa
hojnikb ::
čez 2-3 leti bojo kitajci ze resno začel udarjat s ponudbo v 20-30kEUR rangu. Kot rečeno, če id2 ostane tak k je za 25kEUR bo ena posmeha vredna skatla k pride ven.
VW bo mogu al spustit ceno al pa dvignat specse (predvsem baterije) če bo hotu kj prodat.
VW bo mogu al spustit ceno al pa dvignat specse (predvsem baterije) če bo hotu kj prodat.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Kawhi ::
Hojnik, revčki ki so vam všeč mg in podobni kitajčki nimate niti 20k, zato ni neke zime za zahodne
hojnikb ::
Hojnik, revčki ki so vam všeč mg in podobni kitajčki nimate niti 20k, zato ni neke zime za zahodne
Glede na to da VW cilja z ID.2 predvsem na tiste z plitkvejso denarnico, je precej bistveno, kako dobra je stvar v tem segmentu. Ker tle kupci nebojo gledal na znamko, ampak kaj jim avto da. In če bo pr VW polizdelek z ničnim rangom, slabo serijsko opremljenostjo pa za en kurc izdelavo, bojo mel kr tezave to prodajat. Pa je lak tista značka se tako lepa.
Da se pa direktno odgovorim na tvoj komentar: What color is your Lambo?
#brezpodpisa
Utk ::
Jaz ne bi reku, da bo id2 za reveže. Za reveže je spring. Id2 bo za tiste, ki jim je tak avto dovolj velik, in za take je tudi 40 kwh baterija dovolj, ali pa 50 če bo v dražji varianti, ker se z njim itak ne odpravljajo na sestanke 500 km daleč. Za drugi avto je to čist super.
MadMax ::
Ampak električni avto za 20 čukov brez električnega špegla (notranjega samozatemnilnega) je pa bruka, ne glede na rang "opreme".
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MadMax ()
LeQuack ::
Kako se obnese pa ta Kitajca, Voyah?
https://www.voyah-ev.si/
106 kWh baterina in 4 kolesni pogon baje. Cena je sicer 80k, tako da ni ravno budget.
https://www.voyah-ev.si/VOYAH_FREE_spec...
https://www.voyah-ev.si/
106 kWh baterina in 4 kolesni pogon baje. Cena je sicer 80k, tako da ni ravno budget.
https://www.voyah-ev.si/VOYAH_FREE_spec...
Quack !
pegasus ::
Kul, redki posamezniki se počasi začenjajo zbujat: https://cleantechnica.com/2023/12/16/ca...
Nočemo več motoriziranih kočij, hočemo celovit premislek moderne mobilnosti in njegovo implementacijo.
Medtem pa nemški startup cilja na vse zaljubljence v folcvagne: https://www.e-r3volt.com/ ;)
Nočemo več motoriziranih kočij, hočemo celovit premislek moderne mobilnosti in njegovo implementacijo.
Medtem pa nemški startup cilja na vse zaljubljence v folcvagne: https://www.e-r3volt.com/ ;)
Gregor P ::
Da ne izgubljamo besed, da si le nekaj časa nazaj za 25k dobil zelo dobro opremljeno kravan hibridno Toyoto - nisem pa vedel, da je to avto za reveže
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
LeQuack ::
Da ne izgubljamo besed, da si le nekaj časa nazaj za 25k dobil zelo dobro opremljeno kravan hibridno Toyoto - nisem pa vedel, da je to avto za reveže
Zdaj zelo dobro opremljena pride vsaj 30k+
Quack !
redtech ::
Kul, redki posamezniki se počasi začenjajo zbujat: https://cleantechnica.com/2023/12/16/ca...
Nočemo več motoriziranih kočij, hočemo celovit premislek moderne mobilnosti in njegovo implementacijo.
Medtem pa nemški startup cilja na vse zaljubljence v folcvagne: https://www.e-r3volt.com/ ;)
To vlečejo subvencije in si nakazujejo dobre plače, rezultata ne bo.
Kdo bo plačal 10k za predelavo starega avta. Folk 10 let stare gume fura, potem avto raje proda, kot pa kupi nove gume...
Gregor P ::
Drži, tako so se podražile te svari v le nekaj letih.Da ne izgubljamo besed, da si le nekaj časa nazaj za 25k dobil zelo dobro opremljeno kravan hibridno Toyoto - nisem pa vedel, da je to avto za reveže
Zdaj zelo dobro opremljena pride vsaj 30k+
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
Če že mora nekdo lepit te neumnosti, zakaj ne bi jaz prvi: https://www.zurnal24.si/avto/iz-druge-r...
Meni se to ne zdi "šele", ampak bolj "že".
Aha, that's explaines it. Ne vem sicer kdo je dodal "šele" tu not, ampak v vsakem primeru je očitno bil Nemec. Kaj je hujše, inženir ali novinar, je pa vprašanje za debato.
PS.: ne da pol kurca verjamem nemškim inženirjem in medijem karkoli napišejo o električnem avtu, ampak v tem primeru, tudi če je res, ne vem kaj so hoteli dosečt.
Električni avtomobili so podnebju prijaznejši od motorjev z notranjim zgorevanjem šele po 90.000 prevoženih kilometrih.
Meni se to ne zdi "šele", ampak bolj "že".
Tako kaže najnovejša raziskava Združenja nemških inženirjev (VDI), ki jo delijo številni nemški mediji.
Aha, that's explaines it. Ne vem sicer kdo je dodal "šele" tu not, ampak v vsakem primeru je očitno bil Nemec. Kaj je hujše, inženir ali novinar, je pa vprašanje za debato.
PS.: ne da pol kurca verjamem nemškim inženirjem in medijem karkoli napišejo o električnem avtu, ampak v tem primeru, tudi če je res, ne vem kaj so hoteli dosečt.
J.McLane ::
Tule je dostopna tale študija:
https://www.vdi.de/ueber-uns/presse/pub...
In še njihov članek/povzetek:
https://www.vdi.de/themen/mobilitaet/vd...
https://www.vdi.de/ueber-uns/presse/pub...
In še njihov članek/povzetek:
https://www.vdi.de/themen/mobilitaet/vd...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Ne. Če tesla reče "ev uber alles", je jasno zakaj to reče. Če se nekdo skriva za nekim združenjem inženirjev, pa nekimi mediji, je interes zadaj še zmeraj isti kot pri tesli, samo da ni očiten.
Tako da ne, karkoli kdo reče, ni (avtomatsko) ok. Je treba imet malo svoje pameti. Recimo če ti nasprotnik EV pove, da se EV "splača" šele po 90 kkm, to pomeni, da so se zelo trudili čim slabše prikazat EV, pa jim je stvar vseeno uspelo nategnit na samo 90 kkm, torej v resnici nimajo ničesar in je EV v resnici bistveno boljši. Pa tudi če glede CO2 ne bi bil, bi bil zarad drugih stvari. Denar ostaja doma, čistejša mesta, itd.
Tako da ne, karkoli kdo reče, ni (avtomatsko) ok. Je treba imet malo svoje pameti. Recimo če ti nasprotnik EV pove, da se EV "splača" šele po 90 kkm, to pomeni, da so se zelo trudili čim slabše prikazat EV, pa jim je stvar vseeno uspelo nategnit na samo 90 kkm, torej v resnici nimajo ničesar in je EV v resnici bistveno boljši. Pa tudi če glede CO2 ne bi bil, bi bil zarad drugih stvari. Denar ostaja doma, čistejša mesta, itd.
J.McLane ::
Kako reprezentativna je študija, ki za predstavnike posamezne vrste vozila vzame vzorec točno enega modela? Za nekatere vrste pogona niti enega modela niso imeli (MHEV-d, FHEV-dP2).
BEV 62 kWh -ID.3
BEV 82 kWh - ID.3
ICEV-g - Focus 1.0 EcoBoost
ICEV-d - Golf 2.0 TDI
MHEVg-P0 - Focus 1.0 EcoBoost Hybrid
FHEV-g - Corolla 1.8
PHEV-g - Golf GTE
V študijo torej VW ID.3 za katerega sam VW trdi, da ni konkurenčen na trgu, optimizacija proizvodnje pa naravno morda prinese tudi nižji CO2. Dost neumno tudi, da za predstavnika manjše baterije pri BEV niso vzeli LFP baterije, bi morda videli ali je res kaj okoljskega benefita v tej kemiji ali ne. Porabe vozil so vzeli po WLTP in ADAC EcoTest. V člankih navajajo podatke izračunane po WLTP. Po ADAC EcoTestu je slika za dizel in PHEV še slabša, približno enaka je pa pri BEV in FHEV.
Tule so podatki po prevoženih 200k km:
BEV 62 kWh -ID.3
BEV 82 kWh - ID.3
ICEV-g - Focus 1.0 EcoBoost
ICEV-d - Golf 2.0 TDI
MHEVg-P0 - Focus 1.0 EcoBoost Hybrid
FHEV-g - Corolla 1.8
PHEV-g - Golf GTE
V študijo torej VW ID.3 za katerega sam VW trdi, da ni konkurenčen na trgu, optimizacija proizvodnje pa naravno morda prinese tudi nižji CO2. Dost neumno tudi, da za predstavnika manjše baterije pri BEV niso vzeli LFP baterije, bi morda videli ali je res kaj okoljskega benefita v tej kemiji ali ne. Porabe vozil so vzeli po WLTP in ADAC EcoTest. V člankih navajajo podatke izračunane po WLTP. Po ADAC EcoTestu je slika za dizel in PHEV še slabša, približno enaka je pa pri BEV in FHEV.
Tule so podatki po prevoženih 200k km:
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Utk ::
Ah, to je študija kot da bi leta 2005 delal študijo ali je boljši CRT ali LCD ekran. Zdaj je že vseeno. Lahko se potrudijo naredit čim boljši LCD ekran, ampak ne glede kakšen je, poti nazaj ni.
MrStein ::
Da ne izgubljamo besed, da si le nekaj časa nazaj za 25k dobil zelo dobro opremljeno kravan hibridno Toyoto - nisem pa vedel, da je to avto za reveže
Ali Škoda Superb.
Eh, kaj to reveži vozijo...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
nejc_nejc ::
Da ne izgubljamo besed, da si le nekaj časa nazaj za 25k dobil zelo dobro opremljeno kravan hibridno Toyoto - nisem pa vedel, da je to avto za reveže
Ali Škoda Superb.
Eh, kaj to reveži vozijo...
JBGA, oba nista več IN.
Sedaj se ja full splača gare za 50k ali več, mislm....ej
Sparkxl ::
Nemci so v finančnih škripcih in včeraj so iz danes na jutri skleslali subvenicje za EVje za privat kupce za letos.
https://www.welt.de/wirtschaft/article2...
V članku piše, da imajo za naslednje leto na voljo 209 mio€.
Hitra matematika: prodali so jih letos skoraj miljon, če naslednje leto isto prodajo je to na avto 209€ subvencije na avto. uppsss
Si predstavljate, da ptičja gripa pri nas skensla subvencije? Verjetno jih prodajo 10 na leto
Zanimivo kje so še rezali...pri subvencijah za traktor dizl. Moja omejena pamet si to razlaga kot dražja hrana na koncu
Še najbolj zanimivo pa je, kje niso nič rezali. V 3 velikih črnih luknjah brez dna Kijev, migranti in propelerji
https://www.welt.de/wirtschaft/article2...
V članku piše, da imajo za naslednje leto na voljo 209 mio€.
Hitra matematika: prodali so jih letos skoraj miljon, če naslednje leto isto prodajo je to na avto 209€ subvencije na avto. uppsss
Si predstavljate, da ptičja gripa pri nas skensla subvencije? Verjetno jih prodajo 10 na leto
Zanimivo kje so še rezali...pri subvencijah za traktor dizl. Moja omejena pamet si to razlaga kot dražja hrana na koncu
Še najbolj zanimivo pa je, kje niso nič rezali. V 3 velikih črnih luknjah brez dna Kijev, migranti in propelerji
hojnikb ::
Odlično, torej se bo splačal it v nemčijo po nov EV. Zdej k kao noben nebo kupoval, bojo mogl trgovci cene spustit...
#brezpodpisa
nejc_nejc ::
Sparkxl ::
fikus_ ::
Zanimivo zadevo so raziskali Nemci, pravijo da EV ni "čisto" zelen. In to ne navadni Nemci, ampak VDI.
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/av...
Ostaja pa vprašanje, koliko masla imajo na glavi zaradi propadajoče nemške ICE avto industrije?!
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/av...
Ostaja pa vprašanje, koliko masla imajo na glavi zaradi propadajoče nemške ICE avto industrije?!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Utk ::
Zanimivo zadevo so raziskali Nemci, pravijo da EV ni "čisto" zelen. In to ne navadni Nemci, ampak VDI.
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/av...
Ostaja pa vprašanje, koliko masla imajo na glavi zaradi propadajoče nemške ICE avto industrije?!
Moj stari ate bi rekel, če je nekdo v partizanih star vic povedal, so ga ustrelili. Ti ne bi dolgo tam preživu.
fikus_ ::
Ti si pa res utegnil prebrati in potem še komentirat
PS vidim, da samo naslove bereš.
PS vidim, da samo naslove bereš.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
fikus_ ::
Pardon, ne spremljam redno teme.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
hojnikb ::
Odlično, torej se bo splačal it v nemčijo po nov EV. Zdej k kao noben nebo kupoval, bojo mogl trgovci cene spustit...
Mogoče idealna prilika za tebe, da greš po dacio in mg kar naenkrat in potem tukaj utrujaš iz prve roke, ne na podlagi yt.
tega si v resnic ne želiš...
#brezpodpisa