Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Mato989 ::
Ne ni. Ker ti za filat ice porabiš več časa kot porabi bigwhale za filat svoj ev. Smo ti razložili že 1000x (če ne kaj več) ampak ker si emocionalno vezan na svoj a tek ti tega pač nočeš videt.
Da se razumemo, nič narobe s tem da ti tako misliš. Ampak dejstva so pač drugačna. Ravno včeraj sem šla svoj ice tankat... 35minut. Brez dejstva da sem se morala do pumpe zapeljat. Z EV bi pa pač en večer prej porabila ene 3 sekunde za ga vštekat.
In ja, preden se ti spet čist odpelje, nikoli nisem trdila da nisem emocionalno bitje. Ampak to me (za razliko od veliko folka) ne ustavi pri prepoznavanju dejstva da je mogoče kaj drugega bolj racionalno od tega kar trenutno počnem.
Ampak meni je važno koliko JAZ porabim za filanje EV vs filanej ICE ne koliko porabi X oseba v primerjavi z mano...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Pithlit ::
Ja. Tudi ti bi za filanje EV porabil manj časa kot ga porabiš za filanje ice.
Če bi EV vsak dan dal filat (pa ga ne bi) in za to porabil celih 15 sekund (pa jih ne bi) bi to zneslo na mesec celih 7 minut pa pol. Dajmo rečt 8. Al pa 10. Zdej pa dej ti naprej prodajat pravljice da ICE filaš manj časa. No, mogoče res, v nekih zelo mejnih primerih (filaš ice 1x mesečno in se magično kar znajdeš na pumpi kjer ti ni treba absolutno nič čakat).
Če bi EV vsak dan dal filat (pa ga ne bi) in za to porabil celih 15 sekund (pa jih ne bi) bi to zneslo na mesec celih 7 minut pa pol. Dajmo rečt 8. Al pa 10. Zdej pa dej ti naprej prodajat pravljice da ICE filaš manj časa. No, mogoče res, v nekih zelo mejnih primerih (filaš ice 1x mesečno in se magično kar znajdeš na pumpi kjer ti ni treba absolutno nič čakat).
Life is as complicated as we make it...
Mato989 ::
Ja. Tudi ti bi za filanje EV porabil manj časa kot ga porabiš za filanje ice.
Če bi EV vsak dan dal filat (pa ga ne bi) in za to porabil celih 15 sekund (pa jih ne bi) bi to zneslo na mesec celih 7 minut pa pol. Dajmo rečt 8. Al pa 10. Zdej pa dej ti naprej prodajat pravljice da ICE filaš manj časa. No, mogoče res, v nekih zelo mejnih primerih (filaš ice 1x mesečno in se magično kar znajdeš na pumpi kjer ti ni treba absolutno nič čakat).
Ne to ne drži, ker če hočem EV filat doma to pomeni da moram vsakič it v 3. štuk, vržt kabl dol, it nazaj dol potegnt kabl do EVja ga vtaknit in ko je konec ponovit postopek... potem moram še izračunat koliko je pozimi izgube ogrevanja ker je okno vsaj na kip odprto celo noč pri 0 stopinj ali manj...
Medtem pa EV tankam 1-2x mesečno v večernih urah 5 min brez gneče na bencinski črpalki....
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Pithlit ::
Ja. Tudi ti bi za filanje EV porabil manj časa kot ga porabiš za filanje ice.
Če bi EV vsak dan dal filat (pa ga ne bi) in za to porabil celih 15 sekund (pa jih ne bi) bi to zneslo na mesec celih 7 minut pa pol. Dajmo rečt 8. Al pa 10. Zdej pa dej ti naprej prodajat pravljice da ICE filaš manj časa. No, mogoče res, v nekih zelo mejnih primerih (filaš ice 1x mesečno in se magično kar znajdeš na pumpi kjer ti ni treba absolutno nič čakat).
Ne to ne drži, ker če hočem EV filat doma to pomeni da moram vsakič it v 3. štuk, vržt kabl dol, it nazaj dol potegnt kabl do EVja ga vtaknit in ko je konec ponovit postopek... potem moram še izračunat koliko je pozimi izgube ogrevanja ker je okno vsaj na kip odprto celo noč pri 0 stopinj ali manj...
Medtem pa EV tankam 1-2x mesečno v večernih urah 5 min brez gneče na bencinski črpalki....
Iznajdljiv si pa tudi kot 3 letni froc z downovim sindromom. Informiran še manj. Hint: še čisto tapravo pametno polnilnico si lahko zrihtaš, tudi 'v bloku'.
Ampak, kot že rečeno, ti si čustveno navezan na svoj avtek in teh stvari nočeš niti vedet. Nič narobe s tem, sam ne se delat pametnega ker obstajajo rešitve.
Life is as complicated as we make it...
Mato989 ::
Ja. Tudi ti bi za filanje EV porabil manj časa kot ga porabiš za filanje ice.
Če bi EV vsak dan dal filat (pa ga ne bi) in za to porabil celih 15 sekund (pa jih ne bi) bi to zneslo na mesec celih 7 minut pa pol. Dajmo rečt 8. Al pa 10. Zdej pa dej ti naprej prodajat pravljice da ICE filaš manj časa. No, mogoče res, v nekih zelo mejnih primerih (filaš ice 1x mesečno in se magično kar znajdeš na pumpi kjer ti ni treba absolutno nič čakat).
Ne to ne drži, ker če hočem EV filat doma to pomeni da moram vsakič it v 3. štuk, vržt kabl dol, it nazaj dol potegnt kabl do EVja ga vtaknit in ko je konec ponovit postopek... potem moram še izračunat koliko je pozimi izgube ogrevanja ker je okno vsaj na kip odprto celo noč pri 0 stopinj ali manj...
Medtem pa EV tankam 1-2x mesečno v večernih urah 5 min brez gneče na bencinski črpalki....
Iznajdljiv si pa tudi kot 3 letni froc z downovim sindromom. Informiran še manj. Hint: še čisto tapravo pametno polnilnico si lahko zrihtaš, tudi 'v bloku'.
Ampak, kot že rečeno, ti si čustveno navezan na svoj avtek in teh stvari nočeš niti vedet. Nič narobe s tem, sam ne se delat pametnega ker obstajajo rešitve.
Lahko si kateri drugi bloki ampak tukaj kjer sem jaz si ne morem... še kaj?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
DamijanD ::
Ne brezveze cherry pickat - vemo, da EV ni za vsakogar (ali zaradi samih voženj ali pa zaradi situacije z domačim polnenjem)
Gregor P ::
Vsaka dodatna minuta na dan je ena minuta več kot sicer; še posebej, ker ta minuta vzame še nekaj dodatnega časa. Meni vzame tankanje 10 minut s prevozom do bencinske postaje skupaj (ker sta blizu mene dve postaji) - samo tankanje pa vzame 5 minut, plačujem pa prek aplikacije. In ta tank drži za 750 km. V mojem primeru torej EV ne prinese nobene prednosti vsaj kar se polnjenja tiče. Ugodje ICE/MNZ trenutno prevlada. Parkiram avto in to je to - ne rabim izgubljati časa sedaj vsak dan še s polnjenjem. Ravno to so sovražim že sedaj pri vseh teh pametnih telefonih - dnevna polnjenja; včasih tega ni bilo treba.
Bo pa super, ko bom le pripeljal ter parkiral avto in se bo kar sam napolnil - kar se že nakazuje, če ste videli npr. BMW-jevo rešitev pred leti in sedaj ostale poskuse od Jaguarja ter ostalih. To bo pa prevladalo trenutno ugodje ICE/MNZ.
Bo pa super, ko bom le pripeljal ter parkiral avto in se bo kar sam napolnil - kar se že nakazuje, če ste videli npr. BMW-jevo rešitev pred leti in sedaj ostale poskuse od Jaguarja ter ostalih. To bo pa prevladalo trenutno ugodje ICE/MNZ.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Sparkxl ::
Ne ne bo. Politika že dela na tem. Oni bodo določali kdaj je pravi čas za filanje avtov. Ker z dodajanjem igrač v omrežje ga delajo nestabilnega.
Mi pa je fascinantno da vera pravi, da se ti avti filajo samo doma, ko se priklopijo na šteker. Polnilne postaje na poti ne obstajajo, ker se po evangeliju fila v 99.9% samo doma
Mi pa je fascinantno da vera pravi, da se ti avti filajo samo doma, ko se priklopijo na šteker. Polnilne postaje na poti ne obstajajo, ker se po evangeliju fila v 99.9% samo doma
Gregor P ::
V resnici jih večina polni "zastonj" na službenih parkiriščih in šoping centrih
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Pithlit ::
Ne ne bo. Politika že dela na tem. Oni bodo določali kdaj je pravi čas za filanje avtov. Ker z dodajanjem igrač v omrežje ga delajo nestabilnega.
Mi pa je fascinantno da vera pravi, da se ti avti filajo samo doma, ko se priklopijo na šteker. Polnilne postaje na poti ne obstajajo, ker se po evangeliju fila v 99.9% samo doma
Seveda obstajajo. Ampak avta za dnevne migracije pač ni treba polnit na poti. Na poti avto polniš ko greš na deljši izlet ali dopust. Tega pa pač ni toliko da bi celokupno igralo neko grozno vlogo.
Seveda pa se iz vsake stvari lahko celo dramo dela, kot jo dela Mato.
Vsaka dodatna minuta na dan je ena minuta več kot sicer; še posebej, ker ta minuta vzame še nekaj dodatnega časa. Meni vzame tankanje 10 minut s prevozom do bencinske postaje skupaj (ker sta blizu mene dve postaji) - samo tankanje pa vzame 5 minut, plačujem pa prek aplikacije. In ta tank drži za 750 km. V mojem primeru torej EV ne prinese nobene prednosti vsaj kar se polnjenja tiče. Ugodje ICE/MNZ trenutno prevlada. Parkiram avto in to je to - ne rabim izgubljati časa sedaj vsak dan še s polnjenjem. Ravno to so sovražim že sedaj pri vseh teh pametnih telefonih - dnevna polnjenja; včasih tega ni bilo treba.
Bo pa super, ko bom le pripeljal ter parkiral avto in se bo kar sam napolnil - kar se že nakazuje, če ste videli npr. BMW-jevo rešitev pred leti in sedaj ostale poskuse od Jaguarja ter ostalih. To bo pa prevladalo trenutno ugodje ICE/MNZ.
Tebi enkratno tankanje ice vzame 15minut? In je to bolj ugodno od filanja EV doma?
Torej, da mal perspektivo premaknem... 15minut porabiš za 750 km z ICE v primerjavi z manj kot minuto za 750km z EV in je ICE še kar na zmagovalni strani? Zanimivo.
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: Gregor P ()
a_borlak ::
a_borlak ::
:))) Saj, pocasi se ti mogoce celo zacenja nekaj svitati. Morda bos celo dojel zakaj je primerjava, kot jo delate, butasta. Hint: zato ker velja za katerikoli avto. Ne glede na pogon in ne glede na starost. Vedno lahko kupis cenejsi avto.
Meni se odlično svita, samo vam ki pravite kako je po defaultu EV boljši od ICE v 99% primerih se ne svita da imajo ljudje lastne preference in želje ter zahteve... in ni po vsaki želji in prefernci in zahtevi EV vedno boljši od ICE...
Ni po vsaki želji in preferenci, je pa za veliko večino boljši do ICE. Tako, kot je konj še vedno boljši od avta za določene zadeve.
Gregor P ::
Meni vzame tankanje 10 minut s prevozom do bencinske postaje skupaj (ker sta blizu mene dve postaji) - samo tankanje pa vzame 5 minut, plačujem pa prek aplikacije. In ta tank drži za 750 km. …
Tebi enkratno tankanje ice vzame 15minut?
... 15minut porabiš za 750 km z ICE
P.S.: po pomoti kliknil na izbris.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
Porsche testira Taycana s tremi motorji na Nürburgringu:
Torej konfiguracija kot jo ima S Plaid.
Torej konfiguracija kot jo ima S Plaid.
2dark ::
codeMonkey je izjavil:
Porsche testira Taycana s tremi motorji na Nürburgringu:
Torej konfiguracija kot jo ima S Plaid.
To je zelo pomebno za vsak dan. Za vsak dan je pomebna nizka poraba in visok domet. Ne pa, kako se vozi po NURU..
Samo, da ta ne bo za 110.000€ kot je S plaid.. S tem, da Tesla mirno malo poveča konje in navor preko updejta in bo porš spet gledal rit.
Cena 300 tisočakov, domet 260 km.. Lol..
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()
Gregor P ::
Spet bojo bogataši profitiral. Sedaj imajo lahko e-superšportnika, ki bo ob umirjeni vožnji lahko porabil dosti manj energije in še poveča domet (ker lahko izklopi dva e-motorja itd.) kot so jo prej ICE/MNZ superšportniki, ki so žrli minimalno 15 l goriva na 100 km na mestu (in temu primeren je bil seveda tudi domet)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Utk ::
https://m.facebook.com/evclinic/videos/...
Tako to delajo Nemci. To konkretno je smart, če se ne motim, ampak to je vse kot v ostalih mercedesih. Teh programiranih okvar niti ne skrivajo, direkt v opisu je. Čeprav je jasno, da ne more nek števec, tudi če šteje napake ali glitche, kaj šele samo vžige, kar arbitrarno odločit, da zdaj je pa baterija fuč.
Tako to delajo Nemci. To konkretno je smart, če se ne motim, ampak to je vse kot v ostalih mercedesih. Teh programiranih okvar niti ne skrivajo, direkt v opisu je. Čeprav je jasno, da ne more nek števec, tudi če šteje napake ali glitche, kaj šele samo vžige, kar arbitrarno odločit, da zdaj je pa baterija fuč.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
hojnikb ::
codeMonkey je izjavil:
Porsche testira Taycana s tremi motorji na Nürburgringu:
Torej konfiguracija kot jo ima S Plaid.
To je zelo pomebno za vsak dan. Za vsak dan je pomebna nizka poraba in visok domet. Ne pa, kako se vozi po NURU..
Samo, da ta ne bo za 110.000€ kot je S plaid.. S tem, da Tesla mirno malo poveča konje in navor preko updejta in bo porš spet gledal rit.
Cena 300 tisočakov, domet 260 km.. Lol..
kolk menjalnikov bo kaj tole mel..
#brezpodpisa
codeMonkey ::
To je zelo pomebno za vsak dan. Za vsak dan je pomebna nizka poraba in visok domet. Ne pa, kako se vozi po NURU..
Samo, da ta ne bo za 110.000EUR kot je S plaid.. S tem, da Tesla mirno malo poveča konje in navor preko updejta in bo porš spet gledal rit.
Cena 300 tisočakov, domet 260 km.. Lol..
A mora biti pomembno? Nekateri imamo tu dejansko radi vozila, motosport in tehnologijo povezano z njimi.
Za domet se ve, da je na primernih gumah precej dober (za tako vozilo), polnjenje pa hitro. In da Porsche daje nizke ocene za diseg. Je Byorn vse ze posnel. Cena je pa itak visja, ampak je tudi pred Teslo po marsikateri stvari, ki pac stane.
Pa mirno povecanje konjev preko updejta... lol
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
codeMonkey ::
floyd1 ::
Se s tem res toliko prihrani pri bateriji? In... Ali je to torej naša prihodnost na avtobanih?
Pri nas imamo sicer avtoceste kjer je desni prometni pas rezerviran za tovornjake, levi je pa potem za avtomobile. :>
Drugace pa, prav nihce ne spara elektrike z ugasanjem luci.
Oziroma je taksno sparanje bolj domena ICEjev s slabim akumulatorjem, kjer potem folk ugasa luci, da se jim akumulator malo bolj polni. ;>
Kreativna interpretacija predpisov. Levemu se sicer reče tudi prehitevalni pas. Ne čisto brez razloga.
Luči se na auto prižgejo samodejno ko zazna avto da je zadosti temno, se strinjam da bi zadnje luči tudi lahko štele pod dnevne luči ne samo sprednje dnevne. To da pišeš take zadeve samo pove da se voziš z eno kanto katera nima niti senzorja z luči.
Ampak da odgovorimo floydu, mislim da ni bil avto v temi zaradi šparanja. Ker tudi (to je zdaj stereotip) vozniki BMWjev ne šparajo z neuporabo žmigavcev.
Hmm. Bilo je v polmraku. Pri vseh ostalih xx avtih okoli so luči delale. Tudi na naši 4 leta stari kanti (MB CLA). No, čisto možno, da so se mu potem res prižgale.
mehatronik12 ::
Če nadaljujem na vprašanje od mehatronik naj sam povem da na model3(sam nimam takega avta,moj ma malo večjo porabo) boš v povprečju(čez celo leto) mel tam 21kWh/100 km če se boš tko vozil po avtocesti, pa pomoje sem še dosti reku.
Naj obrazložim, ok gledal si stalno hitrost po najhujšem možnem scenariju. Dela na cesti, ljudje se ne umaknejo in dejanska povprečna ful pade in s tem tudi poraba. Če maš pol še neki mestne vožnje ali pa magistrale do avtoceste tudi, ampak vselej.
Če pogledamo Bjornovo tabelo ko dela 1000km najhitrejš kolker se da (piči ga ravno toliko če ne še več in to je 100% avtocesta)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/...
1000km zavihtek
Lahko vidimo da ima recimo:
Tesla Model 3 LR 82 kWh => 18,6 kWh/100km povprečna hitrost(vključno z polnjenjem) 108,1
Tesla Model 3 Performance =>21,1 kWh/100km povprečna hitrost(vključno z polnjenjem) 107,1
Tesla Model 3 SR+ MIC 2021 => 18,5 kWh/100km povprečna hitrost(vključno z polnjenjem) 100,8
Model 3 SR+ (zimski test) 60 kWh 20,5 kWh/100km povprečna hitrost(vključno z polnjenjem) 99,2
Torej če zaključim 29 je daleč od resnice, lahko si sam pogledaš tudi videje in se prepričaš. Kot sem napisal to je povprečna hitrost na 1000km s tem da je še polnil vmes, dejansko ga je na AC pičil tko kot bi ga ti kot si napisal. Se pa strinjam da vožnja pri 150 ni ravno optimalna za EV in naj še povem, da na tesli gre tempomat samo do 140km/h.
Kaj obstaja kakšen EV fan, ki je pismen in pozna osnove matematike????
Po mojem izračunu, bi bla v mojem primeru povprečna poraba 21.505, tudi ta postavka je bla vzeta za letne stroške in vse ostalo....
Nevem če si opazil, ampak sem tudi dal pri škodi dokaj realno porabo in ne porabe , ki bi jo dosegel ob vožnji 110km/h....
Pa še enkrat sploh nisem proti EV, celo nasprotno zelo se nagibam k njim vseeno pa se mi ne zdi smiselno dat 10k več za avto s katerim bi lahko imel še več težav ==> glede na doseg izbrane tesle 57,5kW (57.5 *0.8/21) =220km in bi se mi pod na Dunaj podaljšala milo rečeno za eno uro .
Zakaj, zato ker je avto bolj tih, manj umazan, itd... Podobno kot si ne znam predstavljati , da bi še vedno kosil z bencinsko kosilnico....
Ko bo cena malo višja od meni podobnega dizla/bencina in bo doseg vsaj realnih 350-400km pride ziher na vrsto EV, če si kupim avto za 30k se ne mislim vozit po jajcih!
ker se bojim, da bodo subvencije začele upadat istočasno s ceno EV-jev in elektrika se dražit istočasno z več EV-ji,se po mojem laičnem mnenju se to nebo zgodilo prej kot v 5+ letih...
Če bi izenačili še trošarine in sotale dajatve pa itak vprašanje če sploh kdaj.....
Tako, da edina možnost verjetno je , da nas v to prisilijo ==> Večje trošarine/dajatve na Benzin, več subvencij na EV....
Na koncu je pomoje itak vseeno če se strinjamo s politiko, kupimo si to kaj ti v danem trenutku najbolj ustreza (cena, udobje,....)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mehatronik12 ()
mehatronik12 ::
Primerjat mors svojo realno situacijo ne izmisljeno
Primerjava stroska za nov avto s starim avtomobilom je pac butasta in neumna v vsakem primeru. Ce potem to primerjavo delas pod premiso, da bos dokazal da EVji niso prava stvar, pa izpades se vecji butelj.
Primerjavo delas takrat, ko kupujes nov avto, in primerjas dva nova avtomobila. Ce ti je budget za nov avto 15 jurjev potem pac reces ok EVja za 15 jurjev ni, gremo dalje. Ce ti je pa budget 30 jurjev ali pa 45 jurjev, so pa stvari precej drugacne.
"Primerjava stroska za nov avto s starim avtomobilom je pac butasta in neumna v vsakem primeru"
Boljša primerjava bi bila primerjat 3-5 let star EV z 3-5 let starimi dieslom.
Ker si pač dokazano večina civilnega prebivalstva kupi rabljen avto v SLO.
"Ce ti je budget za nov avto 15 jurjev potem pac reces ok EVja za 15 jurjev ni, gremo dalje. Ce ti je pa budget 30 jurjev ali pa 45"
To se mi pa zdi čisto mimo :D.
Velika večina ljudi v SLO, kupi avto v rangu do 25K ==> zato je tudi smiselno verjetno tu delat primerjavo ==> https://www.amzs.si/motorevija/v-zarome...
Moje osebno mnenje, nekdo ki si kupi avto za 45k€ ali več, pa mu je res čisti vseeno za porabo :D. Torej kupi EV al pa standard kar mu je pač bolj všeč....
Kolega ravno pripeljal 4 leta starega BMW X4 za 31000€, avto zgleda enostavo dobro za moj okus ==> za porabo pa mu itak dol visi...
J.McLane ::
mehatronik12 je izjavil:
Kolega ravno pripeljal 4 leta starega BMW X4 za 31000€, avto zgleda enostavo dobro za moj okus ==> za porabo pa mu itak dol visi...
Audi quatro e-tron 50 letnik 2020 dobiš od 30k € dalje, to je skoraj 5m dolg avto s 660 l prtljažnika.... sicer enormna poraba elektrike in zato slab doseg
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
deco16 ::
mehatronik12 je izjavil:
Kaj obstaja kakšen EV fan, ki je pismen in pozna osnove matematike????
Po mojem izračunu, bi bla v mojem primeru povprečna poraba 21.505, tudi ta postavka je bla vzeta za letne stroške in vse ostalo....
Nevem če si opazil, ampak sem tudi dal pri škodi dokaj realno porabo in ne porabe , ki bi jo dosegel ob vožnji 110km/h....
Nevem točno kaj sem napisal narobe, da si se tako izrazil. Lahko bi prebral kaj sem napisal, lahko bi tudi jaz ampak iz tvojih izračunov se pač nisem znajdu.
Hotel sem samo povedat, da bo tvoja povprečna majn kot 21 kWh/100km in to konkretno.
To kar sem ti prilimal je primer ko je je imel avto tudi hitro vožnjo in na konci še vedno porabo v vseh primerih manj kot 21(100% časa na AC z hitrostjo kot si jo omenil). Če pogledamo še mestno vožnjo in regionale, katere tukaj ni bilo pridemo na zelo nižjo vrednost.
In povprečna na testu je bila z polnjenjem torej zelo višja na AC.
Torej kot lastnik EVja že več kot 3 leta sem samo na podlagi izkušenj in boljšega avta kot ga mam sam povedal kako bo in da tvoja osnovna matematika ne špila.
Sori če bi mel tudi ti EV bi bil tudi fan ;)
Drugače pa saj si lahko teslo sposodiš, sam sprobaš in boš videl.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: deco16 ()
Sparkxl ::
mehatronik12 je izjavil:
Kaj obstaja kakšen EV fan, ki je pismen in pozna osnove matematike????
Tu boš jih z lupo iskal. Ker vse poteka na nivoju religije, kjer dejstva ne štejejo nič. EV über alles in pika.
Zabavna podrobnost pa je, da vsi EV inkvizitorji v 99% vozijo dizle :)
Edina 2 ki dejansko res vozita EV sta mod in šef EV odvetnik. On sicer samo za okoli hiše, za daljše vožnje ima še vedno dinozavra.
Pod črto...dokler razglabljaš z verskimi zblazbeleži, ne boš daleč prišel
Utk ::
Jaz okoli hiše naredim letno več km kot vsaj 70% dizelašev, si upam trdit.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
mehatronik12 ::
mehatronik12 je izjavil:
Kaj obstaja kakšen EV fan, ki je pismen in pozna osnove matematike????
Po mojem izračunu, bi bla v mojem primeru povprečna poraba 21.505, tudi ta postavka je bla vzeta za letne stroške in vse ostalo....
Nevem če si opazil, ampak sem tudi dal pri škodi dokaj realno porabo in ne porabe , ki bi jo dosegel ob vožnji 110km/h....
Nevem točno kaj sem napisal narobe, da si se tako izrazil. Lahko bi prebral kaj sem napisal, lahko bi tudi jaz ampak iz tvojih izračunov se pač nisem znajdu.
Hotel sem samo povedat, da bo tvoja povprečna majn kot 21 kWh/100km in to konkretno.
To kar sem ti prilimal je primer ko je je imel avto tudi hitro vožnjo in na konci še vedno porabo v vseh primerih manj kot 21(100% časa na AC z hitrostjo kot si jo omenil). Če pogledamo še mestno vožnjo in regionale, katere tukaj ni bilo pridemo na zelo nižjo vrednost.
In povprečna na testu je bila z polnjenjem torej zelo višja na AC.
Torej kot lastnik EVja že več kot 3 leta sem samo na podlagi izkušenj in boljšega avta kot ga mam sam povedal kako bo in da tvoja osnovna matematika ne špila.
Sori če bi mel tudi ti EV bi bil tudi fan ;)
Drugače pa saj si lahko teslo sposodiš, sam sprobaš in boš videl.
Citiram tebe :D " Torej če zaključim 29 je daleč od resnice"
Nikjer nisem trdil/navedel da je 29kW povprečna poraba, ampak poraba iz videja pri 150km/h v zimskih razmerah ==> in ta poraba je izračunana iz podatka koliko energije je ta v videju porabil pri polnjenju kar je edini merodajen podatek (ker vsi radi pozabljate na izgube pri polnjenju ;))
citiram tebe "lahko bi tudi jaz ampak iz tvojih izračunov se pač nisem znajdu."
Pa saj to trdim, da to je osnovni problem == neznanje/nepoznavanje osnov matematike in fizike.
"Torej kot lastnik EVja že več kot 3 leta sem samo na podlagi izkušenj in boljšega avta kot ga mam sam povedal kako bo in da tvoja osnovna matematika ne špi"
In kako pol tak človek trdi , da matematika ne špila? Če me ne dementira pri niti eni moji navedbi!?
Navedel si celo identičen podatek kot sem ga jaz :D, jaz sem izračunal porabo za mojo vožnjo 21,505 kW/h ti pa okoli 21kWh ==> potemtakem vsi moji izračuni držijo!
tvoj citat"Če nadaljujem na vprašanje od mehatronik naj sam povem da na model3(sam nimam takega avta,moj ma malo večjo porabo) boš v povprečju(čez celo leto) mel tam 21kWh/100 km če se boš tko vozil po avtocesti, pa pomoje sem še dosti reku."
S tem, da si fan ni čisto nič narobe, prav je!
Ampak če diskutiramo o določeni temi je tudi prav, da se ne zavaja ampak se dajo na mizo konkretni podakti!
Če ne razumeš preprostega izračuna (moj 11 letni sin ga...), se pač ne komentira
mehatronik12 ::
"Sori če bi mel tudi ti EV bi bil tudi fan ;)"
Točno to sem naredil, ravno zaradi prepričevanje vseh fanov....
moj citat od prej: "Malo subjektivne stvari/opazke (Teslo sem si sposodil za 14 dni...):"
Rabljena z 68000km
PRO za teslo:
pospeški res dobri
tišina na idealnih cestah in tam do hitrosti 90km/h
Minus za teslo:
- pri ne idealni cesti je plastika ropoatala ==> kot moj teenagerski puntek izpred 20 let
- Ko sem hotel it tankat na supercharger v MB sem čakal 90 minut (z polnjenjem vred), zagono dosti več denarja za kavo in kosilo kot bi ga za bencin
- Udobnost sedežev in vožnje se neda primerjat na avtocesti. Po mestu ajde recimo da ni neke razlike, itak ne opazim če se pelam 10 minut nekam pri 2 urah pač....
- Razmišljanje in planiranje ob malo daljši poti
Mogoče je problem tudi v meni, ker nisem navajen voziti po AC povprečno 110km/h.
Točno to sem naredil, ravno zaradi prepričevanje vseh fanov....
moj citat od prej: "Malo subjektivne stvari/opazke (Teslo sem si sposodil za 14 dni...):"
Rabljena z 68000km
PRO za teslo:
pospeški res dobri
tišina na idealnih cestah in tam do hitrosti 90km/h
Minus za teslo:
- pri ne idealni cesti je plastika ropoatala ==> kot moj teenagerski puntek izpred 20 let
- Ko sem hotel it tankat na supercharger v MB sem čakal 90 minut (z polnjenjem vred), zagono dosti več denarja za kavo in kosilo kot bi ga za bencin
- Udobnost sedežev in vožnje se neda primerjat na avtocesti. Po mestu ajde recimo da ni neke razlike, itak ne opazim če se pelam 10 minut nekam pri 2 urah pač....
- Razmišljanje in planiranje ob malo daljši poti
Mogoče je problem tudi v meni, ker nisem navajen voziti po AC povprečno 110km/h.
Sparkxl ::
90 min na superchargerju? Te zgodbe poznam, čeprav religija to negira.
In sicer v avstriji skozi davke in olajšave forisrajo evje za službene avte. In to ljudem, ki delajo veliko km za službene potrebe na AC. In ti doživijo enako presenečenje kot ti, ker ne vejo da če se ne šlepaš za kamioni, boš pogosto filal. In tako svoj drago plačan službeni čas zabijajo na polnilnih postajah.
Torej za firmo izguba denarja, ampak so pa politično korektni
In sicer v avstriji skozi davke in olajšave forisrajo evje za službene avte. In to ljudem, ki delajo veliko km za službene potrebe na AC. In ti doživijo enako presenečenje kot ti, ker ne vejo da če se ne šlepaš za kamioni, boš pogosto filal. In tako svoj drago plačan službeni čas zabijajo na polnilnih postajah.
Torej za firmo izguba denarja, ampak so pa politično korektni
deco16 ::
mehatronik12 je izjavil:
...
Pa sej sem napisal da sem verjetno še preveč reku.
Torej poraba na katero sem reku 21kWh je samo avtocestna poraba in sem napisal da sem preveč reku, ker nimaš EVja neveš kako je mestna, magistralna itd.
Gorivo cena za domace ponljenje,70% 0.7(0.15€ (kw/h)*200* (0.6*29+0.4*20)*0.85) + supercharger avstrija 30% 0.3(0.5€ (kw/h)*200* (0.6*29+0.4*20)*0.85) =647+ 453= 1100€
Ti si preprosto reku 60% časa bo 29 in 40% časa bo 20 in od nekje si pol še udaril 0.85(kar tko neka cifra)
In tako si prišel do tvojih 21,5 in temu pač oporekam.
Torej kaj bo pol 60% avtoceste? prav daj takrat 29(smešno velika) ampak pol za ne avtocesto pa napiši lepo 12(čist legit poraba ne na ac).
Pač nimaš pojma se zmišljuješ neke cifre in govoriš da imaš prav a EVja nimaš.
Kolk časa je zimska poraba? Kolk bo avtocete? Ne kar tko na pamet prosim.
Kar sem hotu rečt in še vedno me ne poslušaš je da je poraba pod 21 čist legit za avtocestno vožnjo in samo AC. Ko dejansko prišteješ še vse ostalo se to konkretno zniža, za koliko bo vedel posameznik sam ker ve kolk avto nuca.
To da tvoj sin pri 11 lepo zastopi je kul, nam pač moraš povedat od kje cifre potegneš, ker govoriš da 29 si vzel za max, pol tudi vzemi da bo to 5% časa in ne 60%.
Utk ::
Tam je 6 mest. Če bi vsak polnil pol ure, bi jih moralo bit vsaj 15 pred njim. Če bi jih jaz videl 15 pred mano, bi šel pač naprej. Pa imam EV za okoli hiše, ne pa teslo, ki na rezervi še zmeraj naredi 50 km.
deco16 ::
Ne SC maribor je mel letos kar težave baje pa tud v lj ni šlo vse ok ko so prenavljal na hard.
Sparkxl ::
Kako točno pa to izvedeš s službenim vozilom?
95% filaš doma? Ja, to je za klasične kuča-posao-interšpar-kuča romarje. Poti ki so dolge par km. To jaz delam s peciklom vse dni v letu in sem bolj carbon free net zero od vas EV ekologov
95% filaš doma? Ja, to je za klasične kuča-posao-interšpar-kuča romarje. Poti ki so dolge par km. To jaz delam s peciklom vse dni v letu in sem bolj carbon free net zero od vas EV ekologov
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Sparkxl ()
jinzo ::
Mah saj nasploh se trudim ne zapletat v nove flame warje po internetih - sam včasih me zanese
So pa EV fanatiki stalno presenečeni, ko povem da sem skoraj zagotovo naredil več kilometrov z EV-ji kot oni, še bolj zagotovo več EV vozil popravil kot oni in dejansko preračunal stroške. Mislim, da taki fanatiki delajo več škode EV-jem kot koristi.
Trenutno je (nažalost) EV (iz price/performance vidika) primeren za nišne primere uporabe, kjer je zelo odvisno od tega za kaj dejansko rabiš avto, če se ti ga splača vzet ali ne.
@sparkxl - pri teh par km, pa hitro ugotoviš da je EV kar drag špas, ker je tlko dražji od nekega ICE avta, da delaš premalo kilometrov da bi dobil not razliko v (nabavni) ceni. Ker tud pri domači elektriki smo že nekaj pod 4€/100km z Renault Zoe recimo (ET obračun, pred parimi mesci preračunano iz aktualnega računa) - kjer marsikateri EV Entuziast to veselo zaokroži na 0 oz. "je zastonj". Pol pa še en skoči da on pa ma SE in je za njega RES zastonj (ker je očitno SE dobil na loteriji).
So pa EV fanatiki stalno presenečeni, ko povem da sem skoraj zagotovo naredil več kilometrov z EV-ji kot oni, še bolj zagotovo več EV vozil popravil kot oni in dejansko preračunal stroške. Mislim, da taki fanatiki delajo več škode EV-jem kot koristi.
Trenutno je (nažalost) EV (iz price/performance vidika) primeren za nišne primere uporabe, kjer je zelo odvisno od tega za kaj dejansko rabiš avto, če se ti ga splača vzet ali ne.
@sparkxl - pri teh par km, pa hitro ugotoviš da je EV kar drag špas, ker je tlko dražji od nekega ICE avta, da delaš premalo kilometrov da bi dobil not razliko v (nabavni) ceni. Ker tud pri domači elektriki smo že nekaj pod 4€/100km z Renault Zoe recimo (ET obračun, pred parimi mesci preračunano iz aktualnega računa) - kjer marsikateri EV Entuziast to veselo zaokroži na 0 oz. "je zastonj". Pol pa še en skoči da on pa ma SE in je za njega RES zastonj (ker je očitno SE dobil na loteriji).
BigWhale ::
Se s tem res toliko prihrani pri bateriji? In... Ali je to torej naša prihodnost na avtobanih?
Pri nas imamo sicer avtoceste kjer je desni prometni pas rezerviran za tovornjake, levi je pa potem za avtomobile. :>
Oziroma je taksno sparanje bolj domena ICEjev s slabim akumulatorjem, kjer potem folk ugasa luci, da se jim akumulator malo bolj polni. ;>
Kreativna interpretacija predpisov. Levemu se sicer reče tudi prehitevalni pas. Ne čisto brez razloga.
Ne, to je bil samo moj cinicen komentar na stevilo tovornih vozil na nasih avtocestah. :)
BigWhale ::
mehatronik12 je izjavil:
"Primerjava stroska za nov avto s starim avtomobilom je pac butasta in neumna v vsakem primeru"
Boljša primerjava bi bila primerjat 3-5 let star EV z 3-5 let starimi dieslom.
Ker si pač dokazano večina civilnega prebivalstva kupi rabljen avto v SLO.
Vseeno je kaj si kupi vecina. Edina pomembna stvar ZATE je kaj si bos TI kupil.
mehatronik12 je izjavil:
"Ce ti je budget za nov avto 15 jurjev potem pac reces ok EVja za 15 jurjev ni, gremo dalje. Ce ti je pa budget 30 jurjev ali pa 45"
To se mi pa zdi čisto mimo :D.
Velika večina ljudi v SLO, kupi avto v rangu do 25K ==> zato je tudi smiselno verjetno tu delat primerjavo ==> https://www.amzs.si/motorevija/v-zarome...
Ce si velika vecina kupi avto v rangu do 25k to meni ne pomaga, ce si lahko privoscim samo 15k za avto. Ce bom pa kupoval avto za 45k mi je pa tudi vseeno kaksne so primerjave avtomobilov za 25k.
Na podlagi nekega povprecja je resnicno nesmiselno delati zakljucke. Tako kot je nesmisleno delati zakljucke o tem kako veliko baterijo rabi nekdo: "slovenci prevozijo v povprecju 30km na dan, ne rabis vec!!1". No, nekateri rabijo vec.
BigWhale ::
mehatronik12 je izjavil:
Kaj obstaja kakšen EV fan, ki je pismen in pozna osnove matematike????
Tu boš jih z lupo iskal. Ker vse poteka na nivoju religije, kjer dejstva ne štejejo nič. EV über alles in pika.
V temi o EVjih so EV inkvizitorji!?!? Naravnost sokiran sem!!!1 :>
Drugace pa vecino EV trolov se kolikortoliko sproti brise.
Jaz imam EVja sam zato, da lahko potem pametujem folku, ki zagovarja EVje, da so full of shit. :>
Sparkxl ::
Veš kaj jaz ne razumem? Tega kulta...vere. Če je fooking avto, za prevoz iz A na B. Ampak eni so zblazneli preko vseh mej dobrega okusa in ne vidijo enega minusa. Pa ne me narobe razumet, moje mnenje je da imajo definitivno svoje mesto pod soncem. Recimo mestna in primestna vožnja...perfektno. Ampak da pa je to zdaj abosultno boljše v čisto vseh vidikih in da se mora vse na 4 kolesih na svetu nadomestiti z EVji...tu pa se moje razumevanje konča ker preidemo na nivo kulta
jarre ::
...kot čisti laik, popoln nepoznavalec... Kako bi EV prodali družini, ki živi v peš coni v Ljubljani, Mariboru,...? Živijo v najemu, polnenje iz "lastne" vtičnice odpade. Družina primerja dva avtomobila. Škodo Kodiaq in Škodo Enyaq. Oba sta približno enako velika, EV ima manjši prtljažnik. Možnost polnjenja "v službi" odpade. Torej..ostanejo samo javne polnilnice.
Razlika med modeloma je... po cenikih (brez popustov) 12.500 EUR (EV je dražji). Po najslabšem scenariju za ICE in najboljšem za EV, bo družina (trenutne cene, 16.10.2023) plačevala 3,5-4,0 EUR/100 km manj za polnjenje EV. Mislim, da bo prodajalec Škod zelo, zelo težko prodal...navadnemu Janezu in Micki...v tem trenutku... EV. Ali?!
(napake pri pisanju)
Razlika med modeloma je... po cenikih (brez popustov) 12.500 EUR (EV je dražji). Po najslabšem scenariju za ICE in najboljšem za EV, bo družina (trenutne cene, 16.10.2023) plačevala 3,5-4,0 EUR/100 km manj za polnjenje EV. Mislim, da bo prodajalec Škod zelo, zelo težko prodal...navadnemu Janezu in Micki...v tem trenutku... EV. Ali?!
(napake pri pisanju)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jarre ()
pegasus ::
Utk ::
Ampak da pa je to zdaj abosultno boljše v čisto vseh vidikih in da se mora vse na 4 kolesih na svetu nadomestiti z EVji...tu pa se moje razumevanje konča ker preidemo na nivo kulta
Lahko prosim citiraš nekoga iz te teme, ki to trdi? Hvala.
Ps, ponavadi tak izziv pomeni čri čri čri za en čas....
mehatronik12 ::
mehatronik12 je izjavil:
...
Pa sej sem napisal da sem verjetno še preveč reku.
Torej poraba na katero sem reku 21kWh je samo avtocestna poraba in sem napisal da sem preveč reku, ker nimaš EVja neveš kako je mestna, magistralna itd.
Gorivo cena za domace ponljenje,70% 0.7(0.15€ (kw/h)*200* (0.6*29+0.4*20)*0.85) + supercharger avstrija 30% 0.3(0.5€ (kw/h)*200* (0.6*29+0.4*20)*0.85) =647+ 453= 1100€
Ti si preprosto reku 60% časa bo 29 in 40% časa bo 20 in od nekje si pol še udaril 0.85(kar tko neka cifra)
In tako si prišel do tvojih 21,5 in temu pač oporekam.
Torej kaj bo pol 60% avtoceste? prav daj takrat 29(smešno velika) ampak pol za ne avtocesto pa napiši lepo 12(čist legit poraba ne na ac).
Pač nimaš pojma se zmišljuješ neke cifre in govoriš da imaš prav a EVja nimaš.
Kolk časa je zimska poraba? Kolk bo avtocete? Ne kar tko na pamet prosim.
Kar sem hotu rečt in še vedno me ne poslušaš je da je poraba pod 21 čist legit za avtocestno vožnjo in samo AC. Ko dejansko prišteješ še vse ostalo se to konkretno zniža, za koliko bo vedel posameznik sam ker ve kolk avto nuca.
To da tvoj sin pri 11 lepo zastopi je kul, nam pač moraš povedat od kje cifre potegneš, ker govoriš da 29 si vzel za max, pol tudi vzemi da bo to 5% časa in ne 60%.
Moja teza o nepismenosti drži:
Z vsakim novim postom se vidi, da se bere kot nekomu pase samo da ustreza :D.
Če si že citiral formulo bi še tekst zanjo!
"pomnozeno z 0.85 ker je test od pozimi recimo da je povprecna poraba cez celo leto za 15% nizja"
Sem tudi razložil zakaj sem razdelil 60% (vožnja od 140-150km/h)=poraba 21,5 , proti 40% (vožnja 110-120km/h)== poraba 17kw/h ,
res je lahko bi napisal 1-2% vožnje bo poraba 14kw/h, ampak nevem če to spremeni karkoli, ali?
Trenutno uporabljam avto v 99,5% samo za vožnjo Šentilj (živim 200m od odcepa na AC) - Graz (Firma je ob AC, letališče pa tudi) ter Šentilj - Dunaj (letališče, jasno da ob AC )
Vse številke sem povzel iz videja kot sem napisal!
Tudi zakaj sem njegovo porabo zmanjšal za 15% sem napisal!
Če si je ta v videju to zmislo, pol so res napačne!
Debatiramo lahko samo o tem, vse drugo so dejstva!
Torej kaj menite EV fani, kje sem se uštel!?
- So ti podatki v videju izmišljeni!?
- Bi moral podatke iz videja zreducirati za več kot 15%!? Ob predpostavki, da je on testiral avto pozimi, vozim pa se seveda celo leto ==> meni se je zdelo - 15% logično...
- Sem narobe navedo cene Superchargerjev Avstriji (pol je kriv Google)?
- Sem narobe domneval, da bom 30% krat polnil avto na superchargerju?
-
In najbolj pomembno katero cifro sem si izmislil oziroma narobe prepisal/previdel?
Prosim bodite kolko pač gre objektivni in na dan s podakti in ne sem slišal, imam izkušnje, prijatelj mi je povedal,... :D
Utk ::
Debatiramo lahko samo o tem, vse drugo so dejstva!
Torej kaj menite EV fani, kje sem se uštel!?
- So ti podatki v videju izmišljeni!?
- Bi moral podatke iz videja zreducirati za več kot 15%!? Ob predpostavki, da je on testiral avto pozimi, vozim pa se seveda celo leto ==> meni se je zdelo - 15% logično...
- Sem narobe navedo cene Superchargerjev Avstriji (pol je kriv Google)?
- Sem narobe domneval, da bom 30% krat polnil avto na superchargerju?
Odvisno kolkokrat greš do Dunaja in kolkokrat samo do Graza, oz kolk je to km letno. Pri več km letno se EV samo bolj splača. Ni nujno niti da tesla, so tudi še drugi.
Kolk hitro se voziš je vseeno, do Graza in nazaj bo prišel vsak, do Dunaja in nazaj boš pa moral nekje polnit. Idealno bi bilo na počasni, verjetno se ne greš na letališče samo obrnit. Zato pravim, da morajo postavit infrastrukturo, ne rabimo spet ne vem kolk fensi 300 kw polnilnic, rabimo 2, 4 ali pa 6 kw štekar na vsakem parkirnem mestu in to je to (sej ne bojo vsi stalno polnili), da se ti v 5,6, 7 urah ko si v službi napolne, in da je stvar toliko poceni da ni nobene škode če stojiš gor cel teden priklopljen (recimo da greš nekam z letalom).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
mehatronik12 ::
Debatiramo lahko samo o tem, vse drugo so dejstva!
Torej kaj menite EV fani, kje sem se uštel!?
- So ti podatki v videju izmišljeni!?
- Bi moral podatke iz videja zreducirati za več kot 15%!? Ob predpostavki, da je on testiral avto pozimi, vozim pa se seveda celo leto ==> meni se je zdelo - 15% logično...
- Sem narobe navedo cene Superchargerjev Avstriji (pol je kriv Google)?
- Sem narobe domneval, da bom 30% krat polnil avto na superchargerju?
Odvisno kolkokrat greš do Dunaja in kolkokrat samo do Graza, oz kolk je to km letno. Pri več km letno se EV samo bolj splača. Ni nujno niti da tesla, so tudi še drugi.
Kolk hitro se voziš je vseeno, do Graza in nazaj bo prišel vsak, do Dunaja in nazaj boš pa moral nekje polnit. Idealno bi bilo na počasni, verjetno se ne greš na letališče samo obrnit. Zato pravim, da morajo postavit infrastrukturo, ne rabimo spet ne vem kolk fensi 300 kw polnilnic, rabimo 2, 4 ali pa 6 kw štekar na vsakem parkirnem mestu in to je to (sej ne bojo vsi stalno polnili), da se ti v 5,6, 7 urah ko si v službi napolne, in da je stvar toliko poceni da ni nobene škode če stojiš gor cel teden priklopljen (recimo da greš nekam z letalom).
Ne razumem sploh kaj si hotel povedat.
Malo več kot 30% kilometrov naredim na poti do Dunaja (letnih km je okoli 20000)
Kolko vem ne smem na letališču avto priklopit na charger in ga pustit za 2-3 dni ==> al se motim!?
Utk ::
Ponavadi ne smeš, ni pa to pravilo zapisano v kamen, slej ko prej bo to moralo bit dovoljeno.
deco16 ::
mehatronik12 je izjavil:
Moja teza o nepismenosti drži:
Z vsakim novim postom se vidi, da se bere kot nekomu pase samo da ustreza :D.
Torej kaj menite EV fani, kje sem se uštel!?
- So ti podatki v videju izmišljeni!?
- Bi moral podatke iz videja zreducirati za več kot 15%!? Ob predpostavki, da je on testiral avto pozimi, vozim pa se seveda celo leto ==> meni se je zdelo - 15% logično...
- Sem narobe navedo cene Superchargerjev Avstriji (pol je kriv Google)?
- Sem narobe domneval, da bom 30% krat polnil avto na superchargerju?
-
In najbolj pomembno katero cifro sem si izmislil oziroma narobe prepisal/previdel?
Prosim bodite kolko pač gre objektivni in na dan s podakti in ne sem slišal, imam izkušnje, prijatelj mi je povedal,... :D
Ok zdej pa zares, 0.85 pač bulšit si si zmislil, vzel si zimsko porabo in jo vzel kot sveto, zraven pa pribil 0.85 kot da kaj pomeni, sej si mel prav ampak se ti je usralo, pri kakšni drugi hitrosti bi bilo drugače.
Sam sem ti podal porabe iz 1000km testa, te si gladko igroniral. Torej ti vzameš številke tudi kot ti paše.
Pa dajmo po tvoje:
60% vožnja 150km/h
35% vožnja 120km/h
5% vožnja 90km/h (pač izvozi, tvojih 200m, dela na cesti itd, ne se bat sem vzel procente iz 120 vožnje)
Letna vožnja 150km/h 22,9 (LR avto, 5 let star video, skoraj ziher sem da so to porabo spravili dol tekom let in tudi ker je samo 1 motor in lažje itd. ampak naj bo)
Tvoj človek pokaže podobno sliko
Letna vožnja 120km/h 16,6
Letna vožnja 90km/h 12,2
Zimska vožnja 120km/h 19,9 podobno kot tvoj video
Zimska vožnja 90km/h 14,2
In tvojih 25 zimska vožnja 150km/h (ja poraba je bila 25 in ne 29, vem da si upošteval še izgube ampak če je polnil na šukoti ali pa 11kW je ogromna razlika)
20,16(13,74+5,81+0,61) letna x0,75 15,12 poletje pomlad jesen
22,72(15+7+0,72) zimska x0,25 5,68 zima
= 20,8 kWh/100km
Naračunana povprečna hitrost: 136,5 km/h
Zdej pa pejdi prosim do avta in poglej na potovalni računalnik kolk maš povprečno prosim, ker to je uber visoka, take še ferzi nima :D Čakam na odgovor ;)
In ja rezultat je zelo podoben, ampak ne moreš se kar neki zmišljevat nek faktor.
In izgube gredo v tesli lahko tudi v gretje kabine, odvisno kako si planiraš pot, na SCju za ziher.
Sam sem še vedno mnenja, da bi poraba bla nižja, ker tudi če rečeš da si 99,5% na avtocesti resno dvomim, da si tolik in da avto uporabljaš še za kaj drugega. In ja tedensko se vozim po levi strani avstrije in je povpečna čist drugačna zarad tunelov, del na cesti in ostalega sranja z 100km/h omejitvami.
Torej če kaj se splača kupit na tvojem mestu? Karto za vlak :D Voziš se na 2 lokaciji, parkiran maš avto na letališču, samo AC.
In upam da tudi tvojega sina kam zapelješ z avtom, kam na podeželje, kjer je lepo.
Pa sem se razpisal, se opravičujem, ne nisem inžinirček.
Ne bom ti več odgovarjal, lahko pa ti meni poslikaš povprečno hitrost,
deco16 ::
Aja pa SC meni piše da je 0,45€ v AT in to za ne tesle, verjetno je za tesle še bolj poceni. Z neko naročnino celo 0,33€. Mam sliko če ne verjameš
Utk ::
Ampak da pa je to zdaj abosultno boljše v čisto vseh vidikih in da se mora vse na 4 kolesih na svetu nadomestiti z EVji...tu pa se moje razumevanje konča ker preidemo na nivo kulta
Lahko prosim citiraš nekoga iz te teme, ki to trdi? Hvala.
Ps, ponavadi tak izziv pomeni čri čri čri za en čas....
Kot sem reku, čri čri...