Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
kow ::
Zanimivo bi bilo videti kaksna bo zivljenska doba trenutnih BEV vs ICE. ICE danes z rednim vzdrzevanjem brez tezav zdrzijo 20 let.
kow ::
Brez tezav v smislu nobenega vecjega stroska. Normalna popravila, nekaj 100e na leto. Vsak taka izkusnjo sem imel jaz pri 2 avtomobilih.
Saj se ves cas kaj kvari, ampak nominalni stroski niso bili veliki. Bolj izguba casa - zivljenje je kratko.
Saj se ves cas kaj kvari, ampak nominalni stroski niso bili veliki. Bolj izguba casa - zivljenje je kratko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Sparkxl ::
Če računaš TCO je itak vsak avto po 10 letih vreden samo še en drobiž, 10 let bo vsaka baterija zdržala. Če prodajaš prej pač v TCO daš izgubo vrednosti, recimo po 5 letih je (bil včasih) avto vreden še nekje 40% novega. To velja za EV in ICE, večje spremembe so med modeli in znamkami, to so pa lahko zajebi tako na ICE kot EV strani.
Upaš garantirat da bo vsaka baterija 10 let držala da nobena ne bo crknila? Jaz ne bi upal, tudi proizvajalci ne upajo
Problem ni da bi crknile, ampak da kapaciteta pada z leti. To je zakonitost li ion baterij in tukaj ni obvoza mimo tega
Utk ::
Problem ni da bi crknile, ampak da kapaciteta pada z leti. To je zakonitost li ion baterij in tukaj ni obvoza mimo tega
Pada, ampak ne tolk kot se fantazira.
Gregor P ::
... in tudi svoje hibride (ki jih proda 2 miliona letno), kjer so baterijo še bolj na udaru (1 kWh je redno podvržena 8C in več praznjenim/polnjenim) ...Sicer nikoli nisem preveč razmišljal o tem, ampak zdaj ko si že omenil hibride in njihove baterije, popravite me, če se motim, ampak ti v bistvu dobiš garancijo le na to, da bo baterija še 10 let delovala, ne pa na to, koliko je v teh letih degradirana. Na servisu kot vem, ti vedno le testirajo to baterijo, če še dela, nikoli ti pa ne dajo podatka o stanju baterije in ti recimo ne bi povedali, če bi bila baterija v bistvu le še na 10% in praktično hibridne funkcije ni več. Ampak dobro Toyotinih hibridov je v teh desetletij že kar veliko na cestah in imamo verjetno že dokaj dobre povprečne podatke o stanju njihovih baterij po 10-ih in več letih.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
Brez tezav v smislu nobenega vecjega stroska. Normalna popravila, nekaj 100e na leto. Vsak taka izkusnjo sem imel jaz pri 2 avtomobilih.
Saj se ves cas kaj kvari, ampak nominalni stroski niso bili veliki. Bolj izguba casa - zivljenje je kratko.
Ja, če te ne motijo take mušice, avti zdržijo praktično neomejeno. Do 20 let bojo zdržali tudi električni, nad 20 pa...tudi ICE so v resnici potem bolj v rangu "dokler dela, dela, ko mi dopizdi, gre pa na odpad". In isto bo z električnimi.
... in tudi svoje hibride (ki jih proda 2 miliona letno), kjer so baterijo še bolj na udaru (1 kWh je redno podvržena 8C in več praznjenim/polnjenim) ...Sicer nikoli nisem preveč razmišljal o tem, ampak zdaj ko si že omenil hibride in njihove baterije, popravite me, če se motim, ampak ti v bistvu dobiš garancijo le na to, da bo baterija še 10 let delovala, ne pa na to, koliko je v teh letih degradirana. Na servisu kot vem, ti vedno le testirajo to baterijo, če še dela, nikoli ti pa ne dajo podatka o stanju baterije in ti recimo ne bi povedali, če bi bila baterija v bistvu le še na 10% in praktično hibridne funkcije ni več. Ampak dobro Toyotinih hibridov je v teh desetletij že kar veliko na cestah in imamo verjetno že dokaj dobre povprečne podatke o stanju njihovih baterij po 10-ih in več letih.
Ne, ni samo da "dela", je točno predpisano kolk degradacije pomeni, da več "ne dela".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
BlaY0 ::
Kdo se bo prvi spustil na 35k?
Tesla 3
Megan etech EV60
MG4 Luxury s Tč
ID3 58kwh
Nihče
Če recesija res pride, bodo cene padle? Verjetneje se zdi, da bo padel samo output.
ID.3 v Nemčiji je že pod 35k, konkretno ~34k, MG4 je ~32k, Megane je ~35k, Tesla pa ~39k. Vse cene so neto s subvencijo, ki pa bo s 1.1.2024 znižana s 6750 EUR (vsi avti do 40k) na 4500 EUR (vsi avti do 45k). Za Teslo se ne bo spremenilo nič, ker je trenutno itak 43k bruto, za avte katerih bruto cena je trenutno naštelana pod 40k (recim ID.3 je 39.995 EUR) pa bodo morali le to spustit, če ne se bodo avti v tem rangu podražili in folk jih bo pač nehal kupovati oziroma bodo raje vzeli Teslo ki bo samo 1.000 EUR dražja. Skratka zanimivo bo videt kaj se bo še zgodilo do konca tega leta in pa jasno potem v začetku naslednjega.
Trenutne neto cene vseh dostopnih EV v DE
S trenutnimi cenami EV v SLO nisem seznanjen, so bile pa bruto cene novih ICE avtov v SLO vedno malo nižje od tistih v DE, za EV pa ta praksa ne bi smela bistveno odstopati.
Gregor P ::
To da pri Toyoti to vedo, ne dvomim. Bodo pa lastniki hibridov povedali, če vsako leto prejmejo od servisa tudi informacijo o stopnji degradacije njihove baterije.
... in tudi svoje hibride (ki jih proda 2 miliona letno), kjer so baterijo še bolj na udaru (1 kWh je redno podvržena 8C in več praznjenim/polnjenim) ...Sicer nikoli nisem preveč razmišljal o tem, ampak zdaj ko si že omenil hibride in njihove baterije, popravite me, če se motim, ampak ti v bistvu dobiš garancijo le na to, da bo baterija še 10 let delovala, ne pa na to, koliko je v teh letih degradirana. Na servisu kot vem, ti vedno le testirajo to baterijo, če še dela, nikoli ti pa ne dajo podatka o stanju baterije in ti recimo ne bi povedali, če bi bila baterija v bistvu le še na 10% in praktično hibridne funkcije ni več. Ampak dobro Toyotinih hibridov je v teh desetletij že kar veliko na cestah in imamo verjetno že dokaj dobre povprečne podatke o stanju njihovih baterij po 10-ih in več letih.
Ne, ni samo da "dela", je točno predpisano kolk degradacije pomeni, da več "ne dela".
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BlaY0 ::
Nove avtomobile kupuje manjsina prebivalstva. Sam sem 2x kupil cirka 10 let star avto, nikoli mlajsega. Baterije izven garancije so zaenkrat neznano tveganje. Revnejsi si -> manj lahko tvegas. Nobene potrebe ni, da se pretvarjamo, da to ni problem.
Ko sem kupil staro kanto, sem imel kar predvidljiv TCO za naslednjih 5 let. Pri BEV, nisem preprican, ce bi znal naracunati.
To je trenuten problem. Čez 10 let to ne bo več problem. Tako kot ti danes nekdo obnovi alternator in te menjava le tega potem ne pride 400 EUR (v Nemčiji 750 EUR) ampak 200 EUR, tako bo čez 10 let možno obnavljat oziroma zamenjat/reciklirat baterije. Pač ti bodo staro vzeli v račun in boš za novo dal samo še par jurjev (recimo, da se bodo v tem času tudi pocenile). Skratka storitve povezane z EV bodo definitivno šle naprej, prepričan sem da boš že v kratkem lahko prek zavarovalnice (recimo delni kasko) posebej zavaroval tudi baterijo. Pa tudi storitve najema oziroma abonmaja za avto bodo šle naprej in bodo vedno cenejše in dostopne tudi v SLO.
Mato989 ::
Nove avtomobile kupuje manjsina prebivalstva. Sam sem 2x kupil cirka 10 let star avto, nikoli mlajsega. Baterije izven garancije so zaenkrat neznano tveganje. Revnejsi si -> manj lahko tvegas. Nobene potrebe ni, da se pretvarjamo, da to ni problem.
Ko sem kupil staro kanto, sem imel kar predvidljiv TCO za naslednjih 5 let. Pri BEV, nisem preprican, ce bi znal naracunati.
To je trenuten problem. Čez 10 let to ne bo več problem. Tako kot ti danes nekdo obnovi alternator in te menjava le tega potem ne pride 400 EUR (v Nemčiji 750 EUR) ampak 200 EUR, tako bo čez 10 let možno obnavljat oziroma zamenjat/reciklirat baterije. Pač ti bodo staro vzeli v račun in boš za novo dal samo še par jurjev (recimo, da se bodo v tem času tudi pocenile). Skratka storitve povezane z EV bodo definitivno šle naprej, prepričan sem da boš že v kratkem lahko prek zavarovalnice (recimo delni kasko) posebej zavaroval tudi baterijo. Pa tudi storitve najema oziroma abonmaja za avto bodo šle naprej in bodo vedno cenejše in dostopne tudi v SLO.
Hočeš rečt da se vse draži year to year basis, samo baterije v EVjih bodo šle dol? XD
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
pegasus ::
100+ let star EV z baterijsko tehnologijo iz tistega časa:
Baterija je že takrat komot preživela 25 let.
Pa še nekaj cenenega danes:
Na zgornjem nemškem seznamu je 30 jurjev.
Baterija je že takrat komot preživela 25 let.
Pa še nekaj cenenega danes:
Na zgornjem nemškem seznamu je 30 jurjev.
Utk ::
To da pri Toyoti to vedo, ne dvomim. Bodo pa lastniki hibridov povedali, če vsako leto prejmejo od servisa tudi informacijo o stopnji degradacije njihove baterije.
Dobiš samo ali je v redu ali ne. Če vprašaš, ti pa lahko točno povejo, ampak v resnici nima smisla. Uporablja se samo nekih 60% kapacitete baterije, tako da ko pade pod to, jo v garanciji itak zamenjajo, če je izven garancije, pa ne boš menjal dokler konkretno ne crkne nek modul. Če degradira na 40%, tega v vožnji še zmeraj ne bi niti opazil. Ne pri 15 let starem avtu.
BlaY0 ::
Upaš garantirat da bo vsaka baterija 10 let držala da nobena ne bo crknila? Jaz ne bi upal, tudi proizvajalci ne upajo
Zakaj bi moral to garantirat? Tudi turbino na dizlu ti lahko po 10ih letih raznese in moraš celo mašino menjat. Mislim, ne štekam zakaj te toliko boli, kaj se bo zgodilo čez 10 let? Definitivno bo bolje kot danes, saj bomo že globoko v prehodnem obdobju ali pa že v drugi polovici le tega.
BlaY0 ::
Hočeš rečt da se vse draži year to year basis, samo baterije v EVjih bodo šle dol? XD
Ne, nočem tega reči. Od kod ti ta ideja? Cena izdelave avtomobila se ceni, s tem ko odplačuješ oziroma si odplačal infrastrukturo za njegovo proizvodnjo ter optimiziral procese v proizvodnji in logistiki. Ampak to se ne zgodi v enem letu! Ko bo vsa infrastruktura in vsa logistika podrejena samo še proizvodnji EV bomo spet doplačevali samo še gimmick-e in pa cene bodo šle gor samo še zaradi novih varnostnih regulativ in posodobitev avtov v tem kontekstu. Sama cena pa težko rečem kakšna bo... definitivno čez 10 let ne bo novega avta izpod 20k ampak v razmerju do PPP bo pa to približno isto kot je danes 15k.
J.McLane ::
To da pri Toyoti to vedo, ne dvomim. Bodo pa lastniki hibridov povedali, če vsako leto prejmejo od servisa tudi informacijo o stopnji degradacije njihove baterije.
... in tudi svoje hibride (ki jih proda 2 miliona letno), kjer so baterijo še bolj na udaru (1 kWh je redno podvržena 8C in več praznjenim/polnjenim) ...Sicer nikoli nisem preveč razmišljal o tem, ampak zdaj ko si že omenil hibride in njihove baterije, popravite me, če se motim, ampak ti v bistvu dobiš garancijo le na to, da bo baterija še 10 let delovala, ne pa na to, koliko je v teh letih degradirana. Na servisu kot vem, ti vedno le testirajo to baterijo, če še dela, nikoli ti pa ne dajo podatka o stanju baterije in ti recimo ne bi povedali, če bi bila baterija v bistvu le še na 10% in praktično hibridne funkcije ni več. Ampak dobro Toyotinih hibridov je v teh desetletij že kar veliko na cestah in imamo verjetno že dokaj dobre povprečne podatke o stanju njihovih baterij po 10-ih in več letih.
Ne, ni samo da "dela", je točno predpisano kolk degradacije pomeni, da več "ne dela".
Pri hibridu (vsaj tistemu brez priključka) je bistvana moč in ne kapaciteta. Dokler je baterija sposobna oddajat dovolj moči je dovolj dobra za hibrida. Sem pa sam meril kapaciteto na 10 let starem Priusu od 80% do 40% SOC in sem naračunal ca. 50%, avto delal normalno, v zadnjih letih sem kvečjemu opazil 3 dcl višjo porabo, kar pa je tako malo, da je težko reči če je res. Ko kapaciteta baterije pade pod neko mejo (40%) pa hitro pried do tega da je določena celica šibek člen in potem v celoti odpove. Zato močno sumim da Toyota na servisu s tistim testom meri samo medsebojna razhajanja v posameznih modulih, med obremenitvijo in ne kapacitete. Sicer pa tudi sam ECU v avtu to meri in javi napako če pride do tega med vožnjo, avto je sicer vozen, ampak dolgo ne bo v takem stanju.
Neko mero degradacije pri rabljenem EV moraš vzeti v zakup, ampak to ni vprašanje zanesljivosti ampak uporabnosti. Degradacijo pri rabljenem se lahko pomeri imaš firme (Aviloo), ki ti pošti pošljejo OBD napravo, ki ti oceni in potem ti tudi izdajo certifikat, katerega lahko pokažeš zainteresiranemu kupcu.
Torej ja, degradacija je resna stvar in je treba računati nanjo, ampak degradacija ni enako odpovedi. Tudi če je baterija 50% degradirana, je morda tak EV še vedno uporaben za nekega upokojenca, da pripelje robo iz trgovine.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Gregor P ::
To da pri Toyoti to vedo, ne dvomim. Bodo pa lastniki hibridov povedali, če vsako leto prejmejo od servisa tudi informacijo o stopnji degradacije njihove baterije.
Dobiš samo ali je v redu ali ne. Če vprašaš, ti pa lahko točno povejo, ampak v resnici nima smisla. Uporablja se samo nekih 60% kapacitete baterije, tako da ko pade pod to, jo v garanciji itak zamenjajo, če je izven garancije, pa ne boš menjal dokler konkretno ne crkne nek modul. Če degradira na 40%, tega v vožnji še zmeraj ne bi niti opazil. Ne pri 15 let starem avtu.
Hvala za razlago. Tudi tebi J.McLane.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
darksamurai ::
Baterija, ki je izven garancije in je res za zamenjat, je prevozila minimalno 300, še raje 400,000 km, če ne več. Prihranila je denarja za cel avto, ne samo "zase". Če bi recimo, teoretično, imel 10 let star EV zanič baterijo, nov tak recimo da stane (oz. bo takrat stal) 30 jurjev, je v resnici še zmeraj vreden vsaj 5, ker za 10 imaš novo baterijo, in teh 10 bo ona v naslednjih letih zlahka prihranila na gorivu. Se pravi, na gorivu in servisih so prejšni lastniki prišparali za cel avto, in še zmeraj ga bojo prodali za 5 jurjev. Danes za 5 jurjev zelo težko dobiš leafa z zanič baterijo, kaj šele kaj boljšega.
kjer recimo Nissan Leaf kaže veliko večjo degradacijo baterije in je jasno posledično tudi kot rabljen avto veliko cenejši.
Pa vseeno relativno drag.
Če je nekdo imel prihranek v nabavni vrednosti avtomobila to ne pomeni, da bo vedno tako. Trenutno je električnih vozil izredno malo in iz vidika financ države zanemarljiv delež. Ko bo električnih vozil +30%, potem ne bo več olajšav in bodo električna vozila dobila vse trošarine, ki so danes pri ICE.
BlaY0 ::
darksamurai je izjavil:
Če je nekdo imel prihranek v nabavni vrednosti avtomobila to ne pomeni, da bo vedno tako. Trenutno je električnih vozil izredno malo in iz vidika financ države zanemarljiv delež. Ko bo električnih vozil +30%, potem ne bo več olajšav in bodo električna vozila dobila vse trošarine, ki so danes pri ICE.
Ja ampak all in all se bo proizvodnja ter logistika pri proizvodnji EV cenila in v končni fazi prišla na nivo ICE oziroma pod njegov nivo, torej nov EV postavljen na cesto v kontekstu primarnega prevoznega sredstva ne bo dražji od ICE-ja, kvečjemu cenejši (saj ima bistveno manj sestavnih delov). V končni fazi bo ICE-jem na koncu začela cena rasti ker bodo kar naenkrat dragi za vzdrževanje, saj se nihče več z njimi ne bo ukvarjal razen kakšne old-timerske delavnice.
Jasno ko bo enkrat EV primarno prevozno sredstvo, prihrankov v kontekstu primerjave z ICE ne bo več. To je dejstvo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
red_baron ::
Na autoscoutu se prodaja BYD e6 in sicer 2013 letnik EV z skoraj 400.000 km in lastnik pravi, da dnevno naredi še vedno cca 100. Km
Avto še vedno zgleda ok za kilometre.
Avto še vedno zgleda ok za kilometre.
DamijanD ::
Trenutne neto cene vseh dostopnih EV v DE
Kaj točno je ta cena? To kar plača kupec (torej po davkih in subvenciji)?
kow ::
Nove avtomobile kupuje manjsina prebivalstva. Sam sem 2x kupil cirka 10 let star avto, nikoli mlajsega. Baterije izven garancije so zaenkrat neznano tveganje. Revnejsi si -> manj lahko tvegas. Nobene potrebe ni, da se pretvarjamo, da to ni problem.
Ko sem kupil staro kanto, sem imel kar predvidljiv TCO za naslednjih 5 let. Pri BEV, nisem preprican, ce bi znal naracunati.
To je trenuten problem. Čez 10 let to ne bo več problem. Tako kot ti danes nekdo obnovi alternator in te menjava le tega potem ne pride 400 EUR (v Nemčiji 750 EUR) ampak 200 EUR, tako bo čez 10 let možno obnavljat oziroma zamenjat/reciklirat baterije. Pač ti bodo staro vzeli v račun in boš za novo dal samo še par jurjev (recimo, da se bodo v tem času tudi pocenile). Skratka storitve povezane z EV bodo definitivno šle naprej, prepričan sem da boš že v kratkem lahko prek zavarovalnice (recimo delni kasko) posebej zavaroval tudi baterijo. Pa tudi storitve najema oziroma abonmaja za avto bodo šle naprej in bodo vedno cenejše in dostopne tudi v SLO.
Se strinjam, da je trenuten problem. Ampak jutrisnjemu kupcu ne pomaga boljsa situacija leta 2030. Konzervativni kupec danes pac ne more sodelovati na trgu rabljenih BEV.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
BlaY0 ::
Trenutne neto cene vseh dostopnih EV v DE
Kaj točno je ta cena? To kar plača kupec (torej po davkih in subvenciji)?
Da.
Se strinjam, da je trenuten problem. Ampak jutrisnjemu kupcu ne pomaga boljsa situacija leta 2030. Konzervativni kupec danes pac ne more sodelovati na trgu rabljenih BEV.
Pač ne bo sodeloval še naslednjih 10 let. Govorim samo o tem, da se bodo stvari bistveno spremenile na bolje, čemur nekateri ne verjamejo, ker pač ne znajo pogledat v zgodovinski učbenik.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Gregor P ::
Nismo sedaj vsi vizionarji kot sta Musk in pa Jobs, eni morajo pač vmes tudi še kaj drugega narediti, da lahko onadva fantazirata vmes. In v tem obdobju je treba tudi kakšen normalen avto kupiti za neko normalno ceno. Ampak ok, tema je bila pred 16 leti zastavljena vizionarsko in zdaj imamo tudi že konkretne roke, do kdaj bi morale biti te vizije uresničene; to je do 2030 - 2035.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BlaY0 ::
Leta 2033 si boš ti lahko še vedno mirno nov ICE kupil, če ti bo to ustrezalo.
Si pa upam trditi, da bo čez 10 let tudi v SLO auto-abo nekaj normalnega. V DE je pri njihovih cenah avtomobilskih storitev že praktično no brainer.
Si pa upam trditi, da bo čez 10 let tudi v SLO auto-abo nekaj normalnega. V DE je pri njihovih cenah avtomobilskih storitev že praktično no brainer.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Gregor P ::
Zakaj bi kupil ICE/MNZ, če je pa EV boljši? Redko kdo kupuje sedaj klasična vozila, ker uživa v vonju nafte.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BlaY0 ::
Zato ker ima izbiro in je to njegova odločitev. Nobenega se ne sili v early adoption.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Gregor P ::
Ampak 2033 ne bi smel več biti "early adoption" obdobje. To je sedaj.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
BlaY0 ::
Ja pa saj si rekel da bi si nekdo rad zdaj in še enkrat med zdaj in 2033 kupil nek spodoben avto. Early adoption cajt je trenutno še vedno v teku in bo pač še par let... dokler bodo subvencije. V tem času si kupiš kar pač želiš oziroma za kar pač misliš da imaš denar. Eni boda pa verjetno tudi še 2033 kupovali ICE, predvsem tisti bolj okoljevarstveno ozaveščeni, ki se pač nočejo vozit v EV za katere elektriko proizvajajo termoelektrarne na premog in dizelski agregati
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
deco16 ::
Fantje erarly adoption je mimo, je blo dokler so ble polnilnice đabe. Dokler je 6,3% novo prodanih osebnih vozil električnih pač o tem ne moreremo govorit, al kolk mora bit 25% ?
Sc0ut ::
Pravkar videl Aiways u5 v Novem meatu. Spominja me na novo Hyundai Kono.
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850
BlaY0 ::
Fantje erarly adoption je mimo, je blo dokler so ble polnilnice đabe. Dokler je 6,3% novo prodanih osebnih vozil električnih pač o tem ne moreremo govorit, al kolk mora bit 25% ?
Ne bi rekel. Trenutno se novi avti nasploh ne prodajajo. Če gledaš SLO trg ni šla prodaja novih EV v zadnjih treh letih nič gor, samo prodaja novih ICE je šla dol. Malenkost več se je v zadnjih dveh letih prodalo edino hibridov.
25% bo leta 2035 (s Kitajci vred).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
DamijanD ::
BlaY0: So kar razlike.
EQE 300 je na tvojem seznamu 56k
na slovenskem ceniku pa 80k (to je še brez subvencije, ampak vseeno)
EQE 300 je na tvojem seznamu 56k
na slovenskem ceniku pa 80k (to je še brez subvencije, ampak vseeno)
BlaY0 ::
EQE po 1.1.2024 v DE ne bo več subvencioniran. Ampak to govorimo že o Mercedesih, tukaj 20k ne igra neke bistvene vloge po moje. Če si ga lahko privoščiš za 60k, si ga boš tudi za 80k. To je tako kot med 12k in 16k. Sitnica. Tudi premijca ICE za 100k noben SLO kupec ne kupi v Sloveniji, vsi uvažajo, ker se eno ali dve leti starega dobi precej ugodno, pri nas pa tega ni. Večina premijcev s SLO ostane v auslogih do konca in se potem pordajo kot testno vozilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
BlaY0 ::
Po moje so bili to neki reklamni modeli, ki pa jih trenutno ni več za dobit? Gledam zdaj EQE direkt na Mercedes sajtu... najcenejši ki je trenutno na voljo je 68.600 EUR se pravi se niti ne kvalificira več za subvencijo.
DamijanD ::
vseeno 12k ceneje kot pri nas. Drugače se strinjam, da pri nekih cifrah naprej razlika ni več tolk pomembna. Ampak v principu je pa bedno, da je avto na trgu z večjo kupno močjo cenejši, kot pri nas med "reveži"
BlaY0 ::
Ja, sliši se bedno, ampak je po eni strani tudi razumljivo ravno iz vidika kupne moči. Novi avti v takšnem razredu se pri nas kot sem že napisal praktično ne prodajajo, nihče jih ne kupuje, v SLO jih pride par in večinoma ostanejo v auslogih. V Nemčiji tak avto ni nobena posebnost in trg zanj je relativno velik zato je cena lahko nižja. Če pa vzameš recimo nekega Polota ali pa T-Roca, ki ima tudi v SLO konkreten market share, je pa pri nas za 2k oziroma 2,5k cenejši kot v DE. Golfa Variant pri nas dobiš za 3,5k, Passata pa celo za 4k ceneje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Telbanc ::
Ja, no. gume tud prej grejo.
Uni akomulatorčki tud nimajo 5kg.
Po 10 letih nimaš z baterijo kej počet, sploh pozimi, ko kapaciteta pade še za 20%. Kitajčki bojo mel pocen energente, in bojo štancal el. avte ko krofe. Pa bomo kupoval kitajčke. Ko zadeva zaide v mojo zono interesa, beri tošl, pol nisem "več lokal patriot".
Uni akomulatorčki tud nimajo 5kg.
Po 10 letih nimaš z baterijo kej počet, sploh pozimi, ko kapaciteta pade še za 20%. Kitajčki bojo mel pocen energente, in bojo štancal el. avte ko krofe. Pa bomo kupoval kitajčke. Ko zadeva zaide v mojo zono interesa, beri tošl, pol nisem "več lokal patriot".
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()
Telbanc ::
Vidim od daleč, da imaš izkušnje...
Itak, da, sranje zavoham na 1 km. Tko ko sem korona špikače.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()
Utk ::
No no, sej to sem si mislil, enkrat si vidu EV iz kilometra daleč, normalno da ti je vse jasno.
Telbanc ::
No no, sej to sem si mislil, enkrat si vidu EV iz kilometra daleč, normalno da ti je vse jasno.
Sem za štrom, po eni normalni ceni. EU nima surovin za tale hec. 80% surovin bo potrebno uvozit. Poleg tega, nemci mi ne vlivajo nekega zaupanja, zaprejo jedrske, in začnejo smradit na kolm. Pol hočejo ukinit subvencijo kitajčkom, ker bojda uporabljajo pri proizvodnji tehle avtkov "umazano energijo". Kot da jo nemci ne, ko kurijo kolm. Poleg tega ni bila napravljena nobena študija, kako bomo zavarovali živali, ker so avti precej tihi.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()
BlaY0 ::
Katere pomembne surovine za ICE recimo ni treba uvozit?
Boš ti naredil in smo zmagali. V bistvu se mi zdi da imaš že narejeno, samo malo teren tipaš.
Poleg tega ni bila napravljena nobena študija, kako bomo zavarovali živali, ker so avti precej tihi.
Boš ti naredil in smo zmagali. V bistvu se mi zdi da imaš že narejeno, samo malo teren tipaš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Utk ::
No no, sej to sem si mislil, enkrat si vidu EV iz kilometra daleč, normalno da ti je vse jasno.
Sem za štrom, po eni normalni ceni. EU nima surovin za tale hec. 80% surovin bo potrebno uvozit. Poleg tega, nemci mi ne vlivajo nekega zaupanja, zaprejo jedrske, in začnejo smradit na kolm. Pol hočejo ukinit subvencijo kitajčkom, ker bojda uporabljajo pri proizvodnji tehle avtkov "umazano energijo". Kot da jo nemci ne, ko kurijo kolm. Poleg tega ni bila napravljena nobena študija, kako bomo zavarovali živali, ker so avti precej tihi.
Si lahko še bolj beden? Kako bomo zavarovali živali? Večina živali bolje sliši od stare mame.
In kake veze ima to z obrabo gum? Kar nametaš neke stvari brez repa in glave.
A za ice pa imamo surovin? Kje jih vidiš?
In da nekaj razčistimo. Pri enaki vožnji EV enako obrablja gume kot primerljiv ICE. Vse drugo, tudi če kje piše, je nakladanje in laž.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Telbanc ::
Katere pomembne surovine za ICE recimo ni treba uvozit?
Poleg tega ni bila napravljena nobena študija, kako bomo zavarovali živali, ker so avti precej tihi.
Boš ti naredil in smo zmagali.
Bencin bo do 2050. V EU. Ne rabiš šlogat da to vidiš. Ste ko otroci, ki vidjo novo igračo. Ne premislijo, pa kaj bo pol. Vmes bo še kaka gospodarska kriza, pa se zna še zavlečt. EU ma Želez in aluminj nima pa Litija. Aja, itak bo dal silovit razvoj na tem področju nove materijale, ki bojo pripomogli, da bomo z 10kg težko baterijo nardili 2000 kilometrov.
In da nekaj razčistimo. Pri enaki vožnji EV enako obrablja gume kot primerljiv ICE. Vse drugo, tudi če kje piše, je nakladanje in laž.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()
Utk ::
Sem že napisal zakaj, lahk bi še enkrat, ampak whats the point, čez en mesec bo drug ali pa celo isti bedak spet postavil isto bedasto trditev.
BlaY0 ::
DamijanD ::
Utk ::
Seveda ga je že videl, sej je reku, da ga je. Na kilometer daleč. Od tam ga res težko slišat.
AvtoR ::
Poleg tega ni bila napravljena nobena študija, kako bomo zavarovali živali, ker so avti precej tihi.
Si že videl EV, ki gre hitreje od 30 kmh? Se ga kar konkretno sliši (tako kot vsak drug avto)
Nekateri, pa pod to hitrostjo oddajajo umeten zvok, da jih slišijo tudi malo bolj naglušni.
Se vidi, da so nekateri tu EV videli res samo od daleč, kilometer+