» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1075 / 1223
»»

Utk ::

Ja kako bo pa telefon vedel, da mora klicat 112?

kow ::

- ze ve, da je v avtu
- ima merilec pospeska
- hevristicno bi lahko klical

Je pa res, da bi trajalo nekaj casa, da bi zmanjsali stevilo false positivov in bi bilo tecno. Bi bilo pa izredno poceni.

http://www.fosspatents.com/2022/07/auto...

TESKAn ::

Bi bilo pa izredno poceni.

Če ne šteješ stroška 'false positive' klicev. Klicni center ni zastonj in da nekdo čaka na operaterja, ker si vsake 10s en telefon zamisli da mora klicat 112 je lahko dobesedno razlika med življenjem in smrtjo. Če se če kdo it tak razvoj, naj lepo še svoj klicni center postavi. Sej je izredno poceni, ne...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

kow ::

Seveda, ampak ta strosek bi relativno hitro zmanjsali, ko bi dobili izkusnje in izboljsali algoritem. Itak pa je sama EU priznala, da so projekcije resenih zivljenj smesno nizke. Ce bi v resnici hoteli resevati zivljenja, bi prepovedali telefonske pogovore v avtomobilu ter jih mocno kaznovali. Samo to politicno ni sprejemljivo, ker ljudje tega nocejo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BlaY0 ::

kow je izjavil:

- ze ve, da je v avtu
- ima merilec pospeska
- hevristicno bi lahko klical

Je pa res, da bi trajalo nekaj casa, da bi zmanjsali stevilo false positivov in bi bilo tecno. Bi bilo pa izredno poceni.

http://www.fosspatents.com/2022/07/auto...

To danes zna praktično že vsak telefon (s prosto dostopnim softverom) za 100 EUR pa tudi manj. Skratka to danes že imamo, je relativno zanesljivo in tudi že poceni. Ne bi smelo podražiti avta za več kot 20 EUR.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

kow ::

To ze. Vseeno ni enostavno, ker je polno scenarijev, kjer ne sme klicariti resevalcev. Ce nekdo nenadoma mocno zavira in ni crasha. Lahko ti telefon pade z zepa, ko si na biciklu ipd. V telefonih za 100e verjetno niso ravno natancne in kvalitetne komponente. Brez povezave z avtomobilom je 100 oz. 99,99% resitev nemogoca oz. je zelo tezavna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Ne bi smelo podražiti avta za več kot 20 EUR.

Sej ga ne bi smel niti ecall.

In če smo realni, kaj če bi nekdo res predlagal tak način, prek pametnih telefonov...kakšni mislite, da bi bli komentarji pod novico? Sledenje, big brother, kitajci, NSA...

BlaY0 ::

kow je izjavil:

To ze. Vseeno ni enostavno, ker je polno scenarijev, kjer ne sme klicariti resevalcev. Ce nekdo nenadoma mocno zavira in ni crasha. Lahko ti telefon pade z zepa, ko si na biciklu ipd. V telefonih za 100e verjetno niso ravno natancne in kvalitetne komponente. Brez povezave z avtomobilom je 100 oz. 99,99% resitev nemogoca oz. je zelo tezavna.

Govorim o tem da je telefon zmožen tega, torej je lahko tudi računalnik v avtu zmožen tega za enak denar.

Utk je izjavil:

Ne bi smelo podražiti avta za več kot 20 EUR.

Sej ga ne bi smel niti ecall.

Jasno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

kow ::

V praksi vidimo, da ga za vec kot 20e. Veliko vec.

BlaY0 ::

Utk je izjavil:


In če smo realni, kaj če bi nekdo res predlagal tak način, prek pametnih telefonov...kakšni mislite, da bi bli komentarji pod novico? Sledenje, big brother, kitajci, NSA...

Avto industrija je v tem kontekstu bistveno bolj agresivna predvsem pa slabo nadzorovana:

https://foundation.mozilla.org/en/priva...

kow je izjavil:

V praksi vidimo, da ga za vec kot 20e. Veliko vec.

A res? Za koliko je enak avto dražji samo zaradi ecall-a? Res me zanima, ker ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

kow ::

BlaY0 je izjavil:

Utk je izjavil:


In če smo realni, kaj če bi nekdo res predlagal tak način, prek pametnih telefonov...kakšni mislite, da bi bli komentarji pod novico? Sledenje, big brother, kitajci, NSA...

Avto industrija je v tem kontekstu bistveno bolj agresivna predvsem pa slabo nadzorovana:

https://foundation.mozilla.org/en/priva...

kow je izjavil:

V praksi vidimo, da ga za vec kot 20e. Veliko vec.

A res? Za koliko je enak avto dražji samo zaradi ecall-a? Res me zanima, ker ne vem.


Saj tudi avtomobilski proizvajalci ne vejo. Kaj mislis, da so steli delovne ure, ko so se pogovarjali z dobavitelji? Jasno, da niso.
Itak pa jim ni tudi ni kaj veliko pomembno. Vazno je samo, da nimajo visjega stroska kot konkurenca. Ker je zadeva regulirana, domnevam imajo vsi zelo podobne stroske.

Glavni strosek je pa itak, kot sem rekel, dodatna kompleksnost, ki otezi vstop novim konkurentom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BlaY0 ::

kow je izjavil:


Glavni strosek je pa itak, kot sem rekel, dodatna kompleksnost, ki otezi vstop novim konkurentom.

Ja, maksimalno prvega pol leta po uveljavitvi. Kompleksno ne pomeni komplicirano. Zadeva je še vedno trivialna.

Podoben problem so imeli SLO avtoprevozniki v AT, ko so tam uvedli določene postopke za uvoz/izvoz in tranzit. Najprej je Klobasa en mesec "vpil" po medijih, potem se je pa vse zrihtalo... templejti za izpolnjevanje obrazcev so bili "bereit" softver za obdelavo in print narejen in gremo dalje kot da se nič ni zgodilo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

kow ::

BlaY0 je izjavil:

kow je izjavil:


Glavni strosek je pa itak, kot sem rekel, dodatna kompleksnost, ki otezi vstop novim konkurentom.

Ja, maksimalno prvega pol leta po uveljavitvi. Kompleksno ne pomeni komplicirano. Zadeva je še vedno trivialna.


Zadeva niti priblizno ni trivialna. Ce skrijes kompleksnost z dobaviteljem, se ne pomeni, da je ni. Saj smo videli razpad sistema zaradi cipov...

Predstavljaj si tudi, da si avto startup in imas 101 dobavitelja, namesto 100 dobaviteljev. To ti pobere ogromno delovnih ur. In delovne ure te pokopljejo. Da ne omenjamo, da te odjebejo pri majhnih narocilih, kar pomeni, da rabis dodaten zacetni kapital. Z razlogom v latinski ameriki nimajo svojega proizvajalca.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BlaY0 ::

kow je izjavil:

Saj smo videli razpad sistema zaradi cipov...

Ahh, to je samo posledica just-in-time logističnih procesov s čimer se optimizira stroške. Tudi skret papirja zmanjka v štacuni, če ga gredo vsi preperji naenkrat kupit.

kow je izjavil:


Predstavljaj si tudi, da si avto startup in imas 101 dobavitelja, namesto 100 dobaviteljev. To ti pobere ogromno delovnih ur.

Ja, samo na začetku.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

kow ::

Zacetek je najbolj pomemben. Tako dovajas "svezo kri". V nasprotnem primeru ti ostanejo razni Volkswagni. Nehajo inovirati, si izmisljujejo znamke za "mlade" ala Seat. Znamke za "varcne" ala Skoda. V resnici pa en avto.
Hvalabogu, da so sedaj prisli Kitajci in malo razburkali industrijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Ja ker dokler ni bilo ecalla, smo dobili pa vsak mesec novega proizvajalca.

BigWhale ::

Joj no, avtomobili imajo 'operacijske sisteme' ze skoraj 30 let. Samo so bili implementirani na tisoce razlicnih nacinov.

Z vse vec komponentami se kompleksnost avtomobilov veca in upravljanje z vsemi sistemi v avtomobilu je ze davno preraslo delo s klasicnimi mikrokontrolerji ali pa programiranjem CPUjev direktno. V avtomobilih se ze precej casa uporablja razlicne CPUje na katerih tecejo razlicni operacijski sistemi. Ne zaradi lepsega ampak zaradi tega, ker se te reci dejansko potrebuje, ker je implementacija nekega sistema bistveno enostavnejsa in bolj varna na tak nacin.

Utk ::

Ja, ampak zdaj je potreben še en nivo čez. Včasih si kupil avto in to je bilo to. Danes kupit avto, ki ne bo dobil nobenga sw updejta 15 let (ne samo zemljevidov in popravljen kak bug)..to ne gre več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Jaz bi ekstra placal, da ni sw updatea. Sam mi ne bodo pustili imeti taksnega avtomobila. Ekstra bi placal tudi za avto, ki ne piska ce se ne privezes.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BlaY0 ::

Za to da v tem primeru ne piska, je treba dodatno plačat ene 15 Centov.

kow ::

Ne dvomim, da mi bos pokazal, kje lahko poklikam pri nakupu ;)

BlaY0 ::

kow ::

Ne razumem kako to ugasne piskanje.... Kam pa potem vtaknem pas?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Se res tako težko privezat?

kow ::

Sem privezan 98% casa - ko je smiselno. Ne razumem pa zakaj mora piskati, ker se nekaj boomerjev noce nikoli privezati. Zakonodaja je outdatana - vsi mladi se itak privezejo. Kdor se pa noce, pa itak ima resitev, ki jo je ponudil blayo. Kaj dobim jaz? Nepotrebno piskanje, ko prestavljam avto ipd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Mene moti predvsem piskanje, ko se mi zadaj kakšna težja torba premakne ravno toliko, da sproži alarm, jaz pa sredi vožnje ne morem narediti ničesar glede tega, varnostni sistem ti pa piska neusmiljeno :'(

Pol so pa vmes še takšni heci, da če si ravno odvezal, da odpreš vrata garaže ipd. ti varnostni sitem potegne še elektronsko zavoro in tebi najprej nič ni jasno zakaj se nikamor ne moreš premakniti, tebi se pa mudi, ker avtomobili že čakajo, da boš speljal.

Ampak ok verjeno dlje časa imaš neko vozilo, prej se navadiš na vse to.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Sparkxl ::

20 let nazaj sem na citroenu c3 nadležno piskanje rešil sam brezplačno...precvikal kabl, ki pride od spodaj gor v pas in je bil problem rešen za vedno. Ker tisto pa je res cvililo nadležno nonstop, tudi če si se za 20 cm premaknil

Pithlit ::

Utk je izjavil:

Se res tako težko privezat?

Za nekatere je to pač še kr mission impossible.
Life is as complicated as we make it...

DamijanD ::

Sparkxl je izjavil:

20 let nazaj sem na citroenu c3 nadležno piskanje rešil sam brezplačno...precvikal kabl, ki pride od spodaj gor v pas in je bil problem rešen za vedno. Ker tisto pa je res cvililo nadležno nonstop, tudi če si se za 20 cm premaknil

Sicer močno offtopic ampak če je to kabel za senzor a kdo sedi, potem to mogoče vpliva tudi na to kateri airbag se bi sprožil...

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Ja, ampak zdaj je potreben še en nivo čez. Včasih si kupil avto in to je bilo to. Danes kupit avto, ki ne bo dobil nobenga sw updejta 15 let (ne samo zemljevidov in popravljen kak bug)..to ne gre več.


To ni en nivo cez, to je osnovna funkcionalnost. Ravno zaradi kompleksnosti celotne zadeve so redne posodobitve nujne. A je to OTA ali ne, je ze drugo vprasanje ampak enostavnost update-a mora biti vgrajena v celoten sistem.

Utk ::

Ne gre se samo za nek update, kot so jih delali proizvajalci zadnjih 30 let. Zdaj se gre za dejansko nove funkcionalnosti, ki se bojo izkazale kot potrebne čez 5 let, danes pa ne vemo za njih.

Colt1911 ::

Gregor P je izjavil:

Itak je na Kitajskem vse umetno vzdrževano in so številke preprosto nerealne; tako pač kot se komunistična oblast odloči. V smislu tega, da če oblast ukaže, da morajo od jutri naprej vsi voziti EV-je, bodo pač morali vsi voziti EV-je, ne glede na to koliko to stane ipd.; tisti, ki ga ne bi, bi ga pa lepo pospremili na stadion - dobra plat tega, je hiter prehod na okolju bolj prijazna vozila in zato čistejši zrak v njihovih megalomanskih mestih itd., slaba plat, da je to pač diktat oblasti oz. diktatura.


Bodite konkurenčni , naj še EUSSSR kapitalajzarska oblast da komando da je od zdaj minimalna plača v EU 5.000€ , cene pa ostajajo iste.:D
Drugače bomo šli med komuniste!:P

BlaY0 ::

Nekaj si pomešal. Plačo napram Kitajcu imaš že 3x višjo, zato se ti zaenkrat še splača kupovat kitajski avto. Ko bo enkrat njihova plača že pol tvoje, boš začel pa indijske avte kupovat.

nejc_nejc ::

 null

null

BlaY0 ::

kow je izjavil:

Ne razumem kako to ugasne piskanje.... Kam pa potem vtaknem pas?

Jah, če že moraš bit res pod nujno pripet, pač odpneš ženo pa sebe tja pripneš ;)

nejc_nejc je izjavil:


To je pa čista zmaga. Dodatni fičr vredn vsaj 200 EUR

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

MrStein ::

Uf, če že moraš, a ne moreš pasu pripet za hrbtom?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

hojnikb ::

Opozorilo za pas je one coding aways da te ne nagga stalno.. brez takih debilnih dodatkov..
#brezpodpisa

mikhaair ::

Verjetno lahko na vsakem avtoodpadu odrezes zaponko s pasu, če že rabiš.

GupeM ::

Vse kaže, da bi morale zadeve še bolj piskati. Če se je tako težko pripeti, pa naj vam piska. Če pa avto samo premakneš za 5 metrov, je pa popolnoma vseeno, če tisti čas malo zapiska.

Nekdo zgoraj je omenil, da ga moti, ker avto zazna torbo na sedežu in začne piskat, ker misli, da tam sedi človek. Če je torba tako težka, spada v prtljažni prostor, ali pa jo je treba pripeti. Enako velja za otroške avtosedeže.

nejc_nejc ::

hojnikb je izjavil:

Opozorilo za pas je one coding aways da te ne nagga stalno.. brez takih debilnih dodatkov..

Ja ki ti ga proti podpisu lahko ukinejo, vendar moraš kar težiti.:)
Problrm je res pri veliko manjših prestavljanjih.

Fiv3er ::

Kdo se bo prvi spustil na 35k?


    Tesla 3
    Megan etech EV60
    MG4 Luxury s Tč
    ID3 58kwh
    Nihče



Če recesija res pride, bodo cene padle? Verjetneje se zdi, da bo padel samo output.

kow ::

Takrat bomo videli kaksne so marze...

codeMonkey ::

Verjetno se bo najprej vrnilo brezobrestno financiranje, ce bo prodaja sibka. BTW, sploh kdo to ponuja recimo za zgoraj nastete elektricarje? Vcasih je bilo precej tega, zdaj se mi pa zdi, da ni vec popularno.

Zgodovina sprememb…

DamijanD ::

Saj kako je trenutno sploh to urejeno. A če koristiš eko kredit a imaš lahko tudi subvencijo ali se to dvoje izključuje?

J.McLane ::

Seveda imaš lahko oboje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Webmojster ::

Že obstaja kak dober suv EV s 4x4 do 35K?

2dark ::

Webmojster je izjavil:

Že obstaja kak dober suv EV s 4x4 do 35K?


Popolnoma nov ne.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Fiv3er ::

Saj ga ni niti z rwd/fwd in baterijo ranga 60kwh, zgoraj našeti, kaj šele 4x4. Zelo verjetno vsi pri 35k delajo že minus razen Tesle, mogoče še MG.

hojnikb ::

codeMonkey je izjavil:

Verjetno se bo najprej vrnilo brezobrestno financiranje, ce bo prodaja sibka. BTW, sploh kdo to ponuja recimo za zgoraj nastete elektricarje? Vcasih je bilo precej tega, zdaj se mi pa zdi, da ni vec popularno.


no such thing as brezobrestno financiranje. Če je brez obresti, obresti plačaš pr nakupni ceni samga avta...
#brezpodpisa

DamijanD ::

po drugi strani pa niti ni veliko AWDjev (od "cenejših" in recimo temu normalnih)
- Tesla M3/Y
- Id.4
- Volvo EX30 (osnoven 40k, AWD 53k)
- MG4 dobi AWD model
- peugeot e3008 bo tudi AWD model, če se ne motim

Je pa malo "bedno", ker pri EVjih AWD pomeni večjo športnost (torej $$$) kar pa nekomu, ki rabi AWD zaradi klancev ne pomeni veliko
««
1075 / 1223
»»