Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
BigWhale ::
Resno? S tisto peticijo niti zastavljenega stevila podpisov niso zbrali. Bili so pa prvi, ki so rekli, da bodo uporabili Teslin connector. :)
pegasus ::
To ne vem, nisem spremljal, ker mi ideja ni bila najbolj všeč ... so pa vsekakor spožili kamenčke, ki so prerasli v plaz in zdaj imamo, kar pač imamo.
Zanima me samo, kaj se bo sedaj zgodilo na tej strani luže ...
Zanima me samo, kaj se bo sedaj zgodilo na tej strani luže ...
BigWhale ::
Po mojem nic. V EU je CCS povsod, tudi na superchargerjih.
Jaz bi najrajs videl da bi standardizirali placevanje na vseh polnilnicah.
Jaz bi najrajs videl da bi standardizirali placevanje na vseh polnilnicah.
pegasus ::
Da ... tudi meni je vseeno, kako izgleda fizičen konektor, le da je povsod enak. In da se povsod na isti način plača. Da se plačilo izvede samodejno, je zgolj fino, ni pa življensko nujno.
BigWhale ::
Teslin konektor je sicer bolj ergonomski kot Type 2 CCS ampak ni taksne krize. Samodejno placilo je sicer ok ampak je v mrezi razlicnih polnilnic prakticno nemogoce. Ker potem se moras registrirat pri vsakem.
Tudi s security stalisca je to meh.
Tudi s security stalisca je to meh.
mr_chai ::
jaz sem ravno v teh dneh naročil Teslo 3...predvsem, ker so bili "ugodne" ceno za avtomobile na zalogi...cca 40kEUR z odbito subvencijo.
- rednih servisev ni....na cca 2 do 3 leta se menjajo zračni/klima filtri itd (če ni kaj izrednih okvar)
- doma imam elektrarno...in trenutno viške mečem skozi okno...tako jih bom vsaj koristno porabil
- cestnine za EV ni
to bo moj prvi električni avto...do sedaj sem imel ICE avtomobile...še vedno je pa pri hiši en ICE avto.
zakaj sem se odločil za EV...ok poleg SE katero imam na strehi in da izkoristim tiste viške oziroma, da privarčujem na gorivu.
Dnevno se dela cca 150km...doma smo imeli BMW active tourer 2 (218d)...kupili smo novega leta 2019 (testno vozilo z 12k km)...cena 45kEUR, ker je bil testni avto je bila cena 30kEUR
poleg stroškov za zavarovanje kasko (to bo tudi pri tesli)
so bili še redni servisi...na začetku mali servisi cca 300EUR...če smo se s tem vozilom poleg službe tisto leto vozili še kam na morje oziroma ga kaj več uporabljali za "privat" namene se je zgodilo, da so bili mali servisi tudi 2x letno
hitro smo imeli pred vrati že veliki servis cca 500EUR
potem so bile na vrsti prve bremze (se ne spomnim več na pamet ampak tudi cca 300EUR)...
kmalu po tem smo vajo ponovili še z zadnjimi bremzami....
vmes se je pokazala kakšna težava adblue, pa zamašeni filtri itd. (gume in ostalo ne štejem tu zraven)
uglavnem avto je imel do prejšnega meseca 160k km v štirih letih.
bližal se nam je pa še večji servis in sicer menjave ketne pri cca 200k km (ta strošek bi imel v letu 2024)...glede na prebrano po forumih, posvetovanje pri znancih in mehanikih je ta menjava zelo priporočljiva, če ne celo nujna pri takih kilometrih...cena nekje med 1500-2000EUR
zato smo se odločili, da smo ta avto prodali in da kupimo nekaj drugega...najprej sem gledal to kar poznam in kar sem navajen...ICE avtomobile...ampak kakorkoli sem zadevo obračal sem prišel na visoke stroške vzdrževanja...klub temu, da bi kupil nov avto....pri rabljenih je pa to še večja težava.
Na koncu smo se odločili, da gremo na elektriko....ali je bila to pametna odločitev ali ne trenutno še ne vem.....končni cilj je, da zmanjšam stroške vzdrževanja.....še vedno je pa to samo avto katerega lahko hitro prodam (čeprav EV imajo omejen segment kupce, kar otežuje prodajo)
Si eklatanten primer sodobnega brezglavega potrošnika, ki vleče poteze, ki niso dobre za okolje in na koncu tudi ne za lastno denarnico.
Vse te stroške, ki si jih navedel, bi lahko delil z 5, če bi si pogledal par YT posnetkov in kupil en dober shop manual za tega BMWja. In prepričan sem, da bi se v teh parih letih naučil osnovnega servisiranja ter bi znal zamenjati tudi zavorne obloge, diske ter zavorno tekočino. Ostane ti torej menjava verige.
Ampak vem da za take odločitve nisi kriv sam, kriv je cel sistem, ki to spodbuja. Nič več si ne smemo sami popravljati. Vsi bi samo služili na ovčkah. Vsi mormo bit neumne ovčke, ki ničesar ne znamo.
Še mehaniki skrivajo pred nami kako se naredi service reset na računaliku, kot da si ne znamo zbrskati v dokumentaciji
Eno samo lupljenje na vsakem vogalu.
Da boste IT-jevci razumeli. Ene stvari so enostavne kot menjava rama v prenosniku...aja, sj res, vi ste že zdavnaj na japkovih zlepljenkah. No mogoče ne boste pač nikoli razumeli.
kow ::
BigWhale ::
Vse te stroške, ki si jih navedel, bi lahko delil z 5, če bi si pogledal par YT posnetkov in kupil en dober shop manual za tega BMWja. In prepričan sem, da bi se v teh parih letih naučil osnovnega servisiranja ter bi znal zamenjati tudi zavorne obloge, diske ter zavorno tekočino. Ostane ti torej menjava verige.
Ampak vem da za take odločitve nisi kriv sam, kriv je cel sistem, ki to spodbuja. Nič več si ne smemo sami popravljati. Vsi bi samo služili na ovčkah. Vsi mormo bit neumne ovčke, ki ničesar ne znamo.
Še mehaniki skrivajo pred nami kako se naredi service reset na računaliku, kot da si ne znamo zbrskati v dokumentaciji
Joj, nehaj no. Menjava zavornih ploscic je _mogoce_ trivialna, vse ostalo je pa lahko bolj ali manj komplicirano. Pri marsikaterem VW niti sprednje zarnice ne mores zamenjat, ce nimas podaljska za kljuc, da bi lahko odmontiral akumulator, ki ti omeju dostop do zarnice. Za vse ostalo rabis pa prostor, orodje, znanje, in predvsem cas. Nic od tega ni zastonj, se najbolj dragocen je pa cas.
Da boste IT-jevci razumeli. Ene stvari so enostavne kot menjava rama v prenosniku...aja, sj res, vi ste že zdavnaj na japkovih zlepljenkah. No mogoče ne boste pač nikoli razumeli.
Smo na zlepljenkah in si hkrati sami sestavljamo tekocinsko hlajenje za desktop racunalnike. Hkrati pa ne svetujemo avtomobilskim mehanikom, da naj si sami pisejo software ali popravljajo racunalnike. Si pa sami montiramo polnilnice za avtomobile.
GupeM ::
Da boste IT-jevci razumeli. Ene stvari so enostavne kot menjava rama v prenosniku...aja, sj res, vi ste že zdavnaj na japkovih zlepljenkah. No mogoče ne boste pač nikoli razumeli.
To je to. Dajmo avtomobile primerjati z računalniki, ker s slabo pritrjenim RAM-om ali hladilnikom na prenosniku lahko na cesti nekoga ubijemo, podobno kot s slabo zamenjanimi zavornimi ploščicami ali s slabo odzračenimi zavorami po menjavi zavorne tekočine.
Čist tko, sem takšne pametnjakoviče že večkrat vprašal: si hišo tudi sam gradiš? Vse? Pa pohištvo si sam delaš in sestavljaš? Se strižeš tudi sam? Se tudi sam operiraš, če rabiš operacijo? Saj ponavadi gre za rutinske posege...
Mato989 ::
Da boste IT-jevci razumeli. Ene stvari so enostavne kot menjava rama v prenosniku...aja, sj res, vi ste že zdavnaj na japkovih zlepljenkah. No mogoče ne boste pač nikoli razumeli.
To je to. Dajmo avtomobile primerjati z računalniki, ker s slabo pritrjenim RAM-om ali hladilnikom na prenosniku lahko na cesti nekoga ubijemo, podobno kot s slabo zamenjanimi zavornimi ploščicami ali s slabo odzračenimi zavorami po menjavi zavorne tekočine.
Čist tko, sem takšne pametnjakoviče že večkrat vprašal: si hišo tudi sam gradiš? Vse? Pa pohištvo si sam delaš in sestavljaš? Se strižeš tudi sam? Se tudi sam operiraš, če rabiš operacijo? Saj ponavadi gre za rutinske posege...
Saj s slabo porezanim drevjem tudi lahko koga ubiješ? Pa zato nikoli nihče nič ne reže doma? =)
Lahko bi našel enako glupe kontra primerjave tvojim kot je ta z drevjem recimo.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Utk ::
Ni čudno, da so mehaniki toliko proti EV. Tam pač ne bojo mogli prodajat pameti o umetnosti menjave olja in filtrov. Še zavor praktično ni treba menjat. Na računalnik priklopit in pogledat baterijo zna vsak. Če bo pa res kaj narobe s pogonom, si pa z njihovim "znanjem" tudi ne bo kaj pomagat.
GupeM ::
deco16 ::
Za onega bolnika, ki trdi da ima kona skoraj 500l prtljažnika: odloži za trenutek miško in odšetaj do prvega hyundai salona in sam poglej. Še 1x, not smo dobili 2 mala ročna kovčka in 2 nahrbtnika. Konec. Pa to niso bili pohodniški nahrbtniki za na triglav, ampak za laptop. Ima sicer dvojno dno, mogoče to štejejo zraven k litrom. Ampak tisti prostor je neuporaben, ker so spodaj kabli, za gume flikat in prva pomoč
S polotom sem primerjal zato, ker ga vozim občasno. In tam not gre definitivno več.
Cargo Volume 332 L
Nevem kje si ti prebral 500 l ker pač ni res. Sam spravim veliko več v dvojno dno ker se pač da kupiti al pa mal improvizirati za sprednji frunk, kjer gre ravno prva pomoč tyre kit in vsi kabli s še kakim dodatnim, pa še komplet od kljuke. Če ma pa kdo nirota al pa kono pa res priporočam, da si nabavi frunk. Life saver, pa še kabli so vedno na voljo.
Za dodaten plac za na morje pa kovček, al tisti na strehi al pa na kljuki, sam zmorem do 700l vsega skupaj, pa nimam nič na strehi.
Novega se pa ne splača kupovat, samo rabljeno ker tesla šiša s ceno vse okol nad 30 jurjev.
hojnikb ::
Ni čudno, da so mehaniki toliko proti EV. Tam pač ne bojo mogli prodajat pameti o umetnosti menjave olja in filtrov. Še zavor praktično ni treba menjat. Na računalnik priklopit in pogledat baterijo zna vsak. Če bo pa res kaj narobe s pogonom, si pa z njihovim "znanjem" tudi ne bo kaj pomagat.
Jap. Poklic mehanika kot ga poznamo sedaj je v hitrem izumiranju. Tisti k se danes šola za klasičnga mehanika bo slej k prej brez dela...
#brezpodpisa
Utk ::
To ne velja samo za mehanike kot posameznike, ampak tudi za celem firme. Sej električnega ti skoraj da nočejo prodat. Če prideš not in rečeš, da bi npr mg4, ti ga seveda prodajo, če pa prideš not in kolebaš, boš odšel z dizlom. To je biznis za prodajalca, ne pa električni.
pegasus ::
Tisti k se danes šola za klasičnga mehanika bo slej k prej brez dela...Mojemu mehaniku v Ljubljani sem že pred slabima dvema desetletjema to razlagal ... da naj se čimprej seznani s spajkalnikom in osciloskopom ... No, potem je prodal delavnico in se oprijel hidravličnih črpalk ;)
MrStein ::
Po mojem nic. V EU je CCS povsod, tudi na superchargerjih.
Jaz bi najrajs videl da bi standardizirali placevanje na vseh polnilnicah.
Saj to je 'done deal' koliko vem. Povsod bos lahko placas s kreditno.
Boš ali lahko že? Če ne, kako da ne? A "elektrikarji" še niso pogruntali teh osnovo? Z gotovino tudi ne gre?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
BigWhale ::
Po mojem nic. V EU je CCS povsod, tudi na superchargerjih.
Jaz bi najrajs videl da bi standardizirali placevanje na vseh polnilnicah.
Saj to je 'done deal' koliko vem. Povsod bos lahko placas s kreditno.
Boš ali lahko že? Če ne, kako da ne? A "elektrikarji" še niso pogruntali teh osnovo? Z gotovino tudi ne gre?
A zdej zanalas mal trolas al se sam delas bedaka?
Mislim, da se vecina ljudi tukaj zaveda, da je polnjenje se kar kaoticno in da na vecini polnilnic ne mores placati direktno s kartico. Zato je EU sprejela regulacijo okrog tega, kjer bo od ponudnika storitve zahtevano, da ima omogoceno placilo s kartico.
https://www.theverge.com/23806690/eu-ev...
codeMonkey ::
Na koncu je edina smiselna resitev plug and charge: https://en.m.wikipedia.org/wiki/ISO_151...
Trenutno malo avtomobilov in polnilnic to podpira, ampak vsaj standard obstaja.
Trenutno malo avtomobilov in polnilnic to podpira, ampak vsaj standard obstaja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
SambaShare ::
Ne vem kaj to pravzaprav rešuje za navadne uporabnike. Kreditna ali gotovina, ne rabimo nobenih fancy tehnologij. Tole zgoraj spet rabi nek račun.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SambaShare ()
MrStein ::
A zdej zanalas mal trolas al se sam delas bedaka?
Bila je postavljena dvoumna trditev in sem vprašal za obrazložitev.
Zakaj takoj trolaš, pa veš le ti...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
nejc_nejc ::
Ni čudno, da so mehaniki toliko proti EV. Tam pač ne bojo mogli prodajat pameti o umetnosti menjave olja in filtrov. Še zavor praktično ni treba menjat. Na računalnik priklopit in pogledat baterijo zna vsak. Če bo pa res kaj narobe s pogonom, si pa z njihovim "znanjem" tudi ne bo kaj pomagat.
Jap. Poklic mehanika kot ga poznamo sedaj je v hitrem izumiranju. Tisti k se danes šola za klasičnga mehanika bo slej k prej brez dela...
Ja in vsi 'tehnični" stroji bodo na štrom.....recimo sedaj pri reševanju poplav.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nejc_nejc ()
codeMonkey ::
SambaShare je izjavil:
Ne vem kaj to pravzaprav rešuje za navadne uporabnike. Kreditna ali gotovina, ne rabimo nobenih fancy tehnologij. Tole zgoraj spet rabi nek račun.
Kaksen racun? Kreditno imas v avtu shranjeno in ti pac trga, ko odklopis. Kaj je pri simpl vklopu in izklopu fancy?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
a_borlak ::
Po mojem nic. V EU je CCS povsod, tudi na superchargerjih.
Jaz bi najrajs videl da bi standardizirali placevanje na vseh polnilnicah.
Saj to je 'done deal' koliko vem. Povsod bos lahko placas s kreditno.
Ni čisto tako, to velja za polnilnice z močjo nad 43kW, za vse ostale ne velja. Pa bi lahko tudi za vse ostale, če smo iskreni. Je res dražje, ni pa toliko dražje, da o tem, koliko enostavneje je za potrošnika ne govorimo. Zadnjič sem 5 minut neuspešno skeniral kodo s telefonom na GNE, tudi ročni vpis ni pomagal, na koncu me je rešila Geni kartica. Toliko o aplikacijah.
jernejl ::
Če lahko ima vsak avtomat, ki prodaja sendviče po 2 evra ali kavo za 50 centov, POS terminal, ni nobenega razloga, da ga ne bi mogle imeti tudi polnilnice. Tudi ne more biti to nek omembe vreden strošek.
Pravzaprav bi lahko polnilnice imele tudi režo za gotovino, kar prav tako ima vsak avtomat. Alternativa včasih pride prav, ker kartice ali POS terminali kdaj tudi zatajijo.
Pravzaprav bi lahko polnilnice imele tudi režo za gotovino, kar prav tako ima vsak avtomat. Alternativa včasih pride prav, ker kartice ali POS terminali kdaj tudi zatajijo.
MrStein ::
Saj. Mene je šokiralo, da tega v resnici ni. (ali mogoče je, pa sem le narobe razumel)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Mato989 ::
codeMonkey je izjavil:
Na koncu je edina smiselna resitev plug and charge: https://en.m.wikipedia.org/wiki/ISO_151...
Trenutno malo avtomobilov in polnilnic to podpira, ampak vsaj standard obstaja.
Edino smiselno bi bilo da bi imel v EVju že shranjeno kartico, ko nafilaš se vsedeš in ti kaže koliko je za plačat in ti ne pusti speljat nikamor dokelr ne potrdiš plačila... ali zamenjaš plačilno kartico če tale crkne... to je edino logično
Po mojem nic. V EU je CCS povsod, tudi na superchargerjih.
Jaz bi najrajs videl da bi standardizirali placevanje na vseh polnilnicah.
Saj to je 'done deal' koliko vem. Povsod bos lahko placas s kreditno.
Ni čisto tako, to velja za polnilnice z močjo nad 43kW, za vse ostale ne velja. Pa bi lahko tudi za vse ostale, če smo iskreni. Je res dražje, ni pa toliko dražje, da o tem, koliko enostavneje je za potrošnika ne govorimo. Zadnjič sem 5 minut neuspešno skeniral kodo s telefonom na GNE, tudi ročni vpis ni pomagal, na koncu me je rešila Geni kartica. Toliko o aplikacijah.
Kako če pa je polnjenje EVjev baje hitreje kot nalivat benz not :O
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mato989 ()
Utk ::
Edino smiselno bi bilo da bi imel v EVju že shranjeno kartico, ko nafilaš se vsedeš in ti kaže koliko je za plačat in ti ne pusti speljat nikamor dokelr ne potrdiš plačila... ali zamenjaš plačilno kartico če tale crkne... to je edino logično
To ima tesla že skoraj 10 let, ostali pa pač sledijo kolk zmorejo. Nič ne rabiš potrjevat.
nejc_nejc ::
Ko so dali dovoljenje za postavitev, bi moral negdo razmišljat ter pogojevat kartico in keš poleg interne igre.
Tukaj se vidi "načrtni" prehod na štrom.
Tukaj se vidi "načrtni" prehod na štrom.
GupeM ::
Mislim, da se vecina ljudi tukaj zaveda, da je polnjenje se kar kaoticno in da na vecini polnilnic ne mores placati direktno s kartico. Zato je EU sprejela regulacijo okrog tega, kjer bo od ponudnika storitve zahtevano, da ima omogoceno placilo s kartico.
Wtf??? Resno??? Utk nam že celo temo razlaga, da je polnjenje EV v bistvu še lažje in hitrejše kot polnjenje ICE. Zdaj pa zvemo, da na večini polnilnic sploh ne moreš plačat s kartico? Niti z gotovino? Pa da je vse skupaj kaotično??? Ne, tega se nisem zavedal. Resno. Sem Utk-ju že skoraj nasedel. Vidim, da kar dobro skriva slabosti ...
Ne mi rečt, da je treba imet za vsako polnilnico svojo aplikacijo, da lahko sploh plačuješ? Ker to je milo rečeno neumno.
kow ::
Po mojem nic. V EU je CCS povsod, tudi na superchargerjih.
Jaz bi najrajs videl da bi standardizirali placevanje na vseh polnilnicah.
Saj to je 'done deal' koliko vem. Povsod bos lahko placas s kreditno.
Boš ali lahko že? Če ne, kako da ne? A "elektrikarji" še niso pogruntali teh osnovo? Z gotovino tudi ne gre?
Je ze zmenjeno, da bodo morali vsi to implementirati. Ne vem pa kaksen je casovni rok.
Z gotovino ziher ne. Je predraga resitev, pa tudi regulatorji niso fani anonimnosti - ta je itak vse bolj komplicirana, zal.
Utk ::
Wtf??? Resno??? Utk nam že celo temo razlaga, da je polnjenje EV v bistvu še lažje in hitrejše kot polnjenje ICE.
Polnjenje je lažje in cenejše, prideš domov in vtakneš v štekar, je tudi hitrejše, ker ti to ne vzame praktično nič časa, normalno pa ni hitrejše, če moraš napolnit čim prej za 200 km.
V Sloveniji prideš čez z dvema aplikacijama, ali pa 2 fizičnima karticama. Vtakneš kabel in prisloniš kartico, ali pa štartaš v aplikaciji. Obstaja jih še več, ampak realno več kot 2 ne rabiš. Tudi ko naredijo direkt plačilo s kreditno, bojo ljudje še zmeraj večinoma plačevali v resnici enako kot zdaj, ker lahko na tak način spremljaš polnjenje, ga zaustaviš itd. Ok, lahko ga zaustaviš tudi prek aplikacije avta, ampak pri nekaterih to ne dela, ali pa dela slabo. Drugo je to, da boš na ta način verjetno polnil cenejše, imel boš neke zakupljene količine, itd. Pri bencinu tega pač ni in se plačuje tako kot se, tu pa je variant več. No, v resnici jaz tudi bencin tankam z aplikacijo in ne na kartico.
BigWhale ::
Mislim, da se vecina ljudi tukaj zaveda, da je polnjenje se kar kaoticno in da na vecini polnilnic ne mores placati direktno s kartico. Zato je EU sprejela regulacijo okrog tega, kjer bo od ponudnika storitve zahtevano, da ima omogoceno placilo s kartico.
Wtf??? Resno??? Utk nam že celo temo razlaga, da je polnjenje EV v bistvu še lažje in hitrejše kot polnjenje ICE.
A to hlinjenje zacudenja je cemu namenjeno? Prav nihce ni nikoli trdil, da je polnjenje hitrejse od tankanja goriva, zakaj se lazes?
Zdaj pa zvemo, da na večini polnilnic sploh ne moreš plačat s kartico? Niti z gotovino? Pa da je vse skupaj kaotično??? Ne, tega se nisem zavedal. Resno. Sem Utk-ju že skoraj nasedel. Vidim, da kar dobro skriva slabosti ...
Ne mi rečt, da je treba imet za vsako polnilnico svojo aplikacijo, da lahko sploh plačuješ? Ker to je milo rečeno neumno.
V toliko letih od kar obstaja tale tema, ste nekateri sele zdaj izvedeli kako deluje polnjenje? A bejz, no? Resno, zakaj se zdaj delate butle, ker tole je bilo ze veckrat omenjeno?
Ja, za vsako polnilnico imeti svojo aplikacijo bi bilo neumno, res je. In tega se zavedajo tudi tisti, ki so postavili vecino polnilnic v Sloveniji. Pri nas prides skozi z dvema aplikacijama. Ena je za Petrolove polnilnice (nekatere stojijo tudi na nekaterih OMV crpalkah), druga pa za pocasne polnilnice od Elektro Ljubljana (in se nekaj ostalih). Ostanejo se Tesla polnilnice, pri katerih ne potrebujes nicesar.
Z gotovino, saj si se hecal, a ne? Kaj bo naslednja stvar? Placevanje z rizem in moko?
BigWhale ::
codeMonkey je izjavil:
Na koncu je edina smiselna resitev plug and charge: https://en.m.wikipedia.org/wiki/ISO_151...
Trenutno malo avtomobilov in polnilnic to podpira, ampak vsaj standard obstaja.
Jaz sem okrog tega mal squeamish, nisem bral specifikacij, pa rajs najprej pocakam, da bo nekdo naredil security review vsega. :>
jernejl ::
Z gotovino, saj si se hecal, a ne? Kaj bo naslednja stvar? Placevanje z rizem in moko?Gotovina je zakonito plačilno sredstvo, ki ga sprejemajo skorajda povsod, vsaj v Sloveniji. Pravo vprašanje torej je, zakaj ne. Kaj je na polnilnicah tako posebnega, da se ne da pobirati gotovine, kot jo denimo lahko pobira avtomat za sendviče?
Enkrat sem na petrolu želel plačati s kartico, pa jo je terminal iz neznanega razloga zavračal. Če ne bi imel s sabo gotovine, bi imel sitnosti. Enkrat se spomnim, da so ljudje v supermarketu puščali polne vozičke nakupov, ker je bilo nekaj narobe in plačilo s karticami ni delovalo. Tudi na avtomatu za sendviče sem občasno opazil obvestilo, da plačilo s kartico ni mogoče.
Včasih so težave s karticami, izdanimi v tujini. V ZDA se mi je zgodilo, da na določenih plačilnih mestih (posebej izstopajo bencinske črpalke) moje slovenske kartice niso sprejeli. Bankovce pa so.
Jasno, tudi reža za bankovce ali kovance se lahko pokvari, zato pa je smiselno imeti na voljo kakšno alternativo, ne zgolj eno možnost plačila.
Utk ::
Vsaka polnilnica je online iz več razlogov, in če je, lahko ti plačaš z nečim tudi če si offline, nimaš kreditne pri sebi niti gotovine, in enako tudi če si v ameriki.
Če je polnilnica offline, itak ne boš polnil, tudi če bi jemala gotovino.
Gotovine ne bi nihče uporabljal, ker pri polnjenju v resnici ni praktična. Bančno bojo morale polnilnice sprejemat, ampak se grem stavit, da se bo tudi to uporabljalo v manj kot 20% primerov.
Če je polnilnica offline, itak ne boš polnil, tudi če bi jemala gotovino.
Gotovine ne bi nihče uporabljal, ker pri polnjenju v resnici ni praktična. Bančno bojo morale polnilnice sprejemat, ampak se grem stavit, da se bo tudi to uporabljalo v manj kot 20% primerov.
DamijanD ::
Ampak za končnega uporabnika (pomisli na starejše občane), bi moralo vse delati na enak in enostaven način - tako kot je sedaj vseeno ali zapelješ na petrol, omv,...
Rally problemi z EV ognjem: https://dirtfish.com/rallycross/world-r...
Pa tudi primer ICE ognja in "unikatna verzija gašenja": https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/za...
Rally problemi z EV ognjem: https://dirtfish.com/rallycross/world-r...
Pa tudi primer ICE ognja in "unikatna verzija gašenja": https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/za...
Utk ::
Sej bo še bolj enostavno kot zdaj. Vtaknil boš kabel in avto se bo polnil. Brez kartice in brez gotovine. Kako bi lahko bilo bolj enostavno? Nosilci alu klobukov bojo pa pač plačevali s kartico, z gotovino bo še zmeraj težka, po višji ceni, z več komplikacijami, kot danes ko nočejo uporabljat aplikacije za parkiranje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
GupeM ::
V toliko letih od kar obstaja tale tema, ste nekateri sele zdaj izvedeli kako deluje polnjenje? A bejz, no? Resno, zakaj se zdaj delate butle, ker tole je bilo ze veckrat omenjeno?
Ja, za vsako polnilnico imeti svojo aplikacijo bi bilo neumno, res je. In tega se zavedajo tudi tisti, ki so postavili vecino polnilnic v Sloveniji. Pri nas prides skozi z dvema aplikacijama. Ena je za Petrolove polnilnice (nekatere stojijo tudi na nekaterih OMV crpalkah), druga pa za pocasne polnilnice od Elektro Ljubljana (in se nekaj ostalih). Ostanejo se Tesla polnilnice, pri katerih ne potrebujes nicesar.
Z gotovino, saj si se hecal, a ne? Kaj bo naslednja stvar? Placevanje z rizem in moko?
Kot moderator, verjetno lahko vidiš, kdaj sem prvič odprl to temo. Vsi pa lahko vidijo, kdaj sem prvič pisal v to temo... Pred tem je nisem bral, tako da ne, nisem vedel, da je treba imet za vsako polnilnico svoj app.
Pithlit ::
Z gotovino, saj si se hecal, a ne? Kaj bo naslednja stvar? Placevanje z rizem in moko?Gotovina je zakonito plačilno sredstvo, ki ga sprejemajo skorajda povsod, vsaj v Sloveniji. Pravo vprašanje torej je, zakaj ne. Kaj je na polnilnicah tako posebnega, da se ne da pobirati gotovine, kot jo denimo lahko pobira avtomat za sendviče?
Enkrat sem na petrolu želel plačati s kartico, pa jo je terminal iz neznanega razloga zavračal. Če ne bi imel s sabo gotovine, bi imel sitnosti. Enkrat se spomnim, da so ljudje v supermarketu puščali polne vozičke nakupov, ker je bilo nekaj narobe in plačilo s karticami ni delovalo. Tudi na avtomatu za sendviče sem občasno opazil obvestilo, da plačilo s kartico ni mogoče.
Včasih so težave s karticami, izdanimi v tujini. V ZDA se mi je zgodilo, da na določenih plačilnih mestih (posebej izstopajo bencinske črpalke) moje slovenske kartice niso sprejeli. Bankovce pa so.
Jasno, tudi reža za bankovce ali kovance se lahko pokvari, zato pa je smiselno imeti na voljo kakšno alternativo, ne zgolj eno možnost plačila.
V večini primerov imaš na voljo app.
Iz meni neznanega razloga mi en specifičen pos terminal v eni specifični trgovini vedno zavrača eno od kartic. Vedno. Na drugem (popolnoma enakem) terminalu v isti trgovini gre lepo skozi. Hkrati prvi terminal to kartico lepo spusti skozi prek gpay. Lahko bi pa komot plačevala preko njihove aplikacije.
Gotovine ne uporabljam praktično zadnjih 5 let in sem do sedaj lahko še vse rešila. Izvzete so nekatere kavice v raznih vaških betulah (pa tudi to se popravlja).
Razumem da ste nekateri še kar obsedeni z gotovino, ampak vaši argumenti redko pijejo vodo. Alternative so. Praktično nobeno plačilo za neko storitev ni več omejeno na en način. Razen nekaterih vaških betul, kjer je človek obsojen na gotovino. Aja, pa nekateri predpotopni parkomati... ali pa sem bila jaz prelena da bi gruntala kako na železniški v lj plačat brezstično (priznam, utrujena sem bila pa mudilo se mi je)... še dobro da sem imela par kovancev v avtu, za nakupovalne vozičke.
Kot moderator, verjetno lahko vidiš, kdaj sem prvič odprl to temo. Vsi pa lahko vidijo, kdaj sem prvič pisal v to temo... Pred tem je nisem bral, tako da ne, nisem vedel, da je treba imet za vsako polnilnico svoj app.
Torej elektro mobilnosti sploh ne slediš in kljub temu... Wow. Jaz sem pa mislila da je to o polnilnicah že splošno znano vsakomur ki je za električne avte že slišal.
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
BigWhale ::
Z gotovino, saj si se hecal, a ne? Kaj bo naslednja stvar? Placevanje z rizem in moko?Gotovina je zakonito plačilno sredstvo, ki ga sprejemajo skorajda povsod, vsaj v Sloveniji. Pravo vprašanje torej je, zakaj ne. Kaj je na polnilnicah tako posebnega, da se ne da pobirati gotovine, kot jo denimo lahko pobira avtomat za sendviče?
Zato, ker gre za se eno stvar, ki gre lahko narobe.
deco16 ::
Ma ne to da so neke aplikacije in njihove kartice je sranje. Čimprej na pos in gotovino na pumpi če ni drugega.
Izumljajo toplo vodo in s tem odbivajo potencialne uporabnike, predvsem pa tujce! Oni najbolj nucajo javne hitre polnilnice in za njih je najbolj komplicirano. Ko bo poenoteno tako kot plačaš bencin bo veliko lažje.
Pa mam EV in par teh kartic.
Izumljajo toplo vodo in s tem odbivajo potencialne uporabnike, predvsem pa tujce! Oni najbolj nucajo javne hitre polnilnice in za njih je najbolj komplicirano. Ko bo poenoteno tako kot plačaš bencin bo veliko lažje.
Pa mam EV in par teh kartic.
BigWhale ::
Kot moderator, verjetno lahko vidiš, kdaj sem prvič odprl to temo. Vsi pa lahko vidijo, kdaj sem prvič pisal v to temo... Pred tem je nisem bral, tako da ne, nisem vedel, da je treba imet za vsako polnilnico svoj app.
Nic od tega ne vidim. Tako kot ti ne vidis tega, da ne rabis za vsako polnilnico svoje aplikacije, ceprav sem ti mal prej napisal. :)
BigWhale ::
Ma ne to da so neke aplikacije in njihove kartice je sranje. Čimprej na pos in gotovino na pumpi če ni drugega.
Izumljajo toplo vodo in s tem odbivajo potencialne uporabnike, predvsem pa tujce! Oni najbolj nucajo javne hitre polnilnice in za njih je najbolj komplicirano. Ko bo poenoteno tako kot plačaš bencin bo veliko lažje.
Pa mam EV in par teh kartic.
Gotovina? Raje ne. Kartice in Plug & Charge so povsem dovolj. Sem pa tudi jaz mnenja, da je trenutno stanje butasto in da je prav, da je EU to uzakonila, ker imeti 10 aplikacij, ce zelis na izlet po evropi in nimas Tesle, je res neumnost.
MrStein ::
Z gotovino, saj si se hecal, a ne? Kaj bo naslednja stvar? Placevanje z rizem in moko?
No no, na prvi strani pa bo naslednji teden novica "V XXX ukinjajo možnost plačila z gotovino!! Uvajajo fašizem! Hočejo nas zasužnjiti!" (oba pogleda sta pretirana, dejstvo pa je, da je gotovina legalen in uveljavljen način plačila)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
deco16 ::
Hotel sem reči da POS v vsakem primeru in če je pumpa zraven je lahko plačevanje na šalterju čist legit opcija kot dodatek seveda. Če lahko tankamo po 100€ na zaupanje lahko tudi 20€ napolnimo na zaupanje in se plača na šalterju.
GupeM ::
Kot moderator, verjetno lahko vidiš, kdaj sem prvič odprl to temo. Vsi pa lahko vidijo, kdaj sem prvič pisal v to temo... Pred tem je nisem bral, tako da ne, nisem vedel, da je treba imet za vsako polnilnico svoj app.
Nic od tega ne vidim. Tako kot ti ne vidis tega, da ne rabis za vsako polnilnico svoje aplikacije, ceprav sem ti mal prej napisal. :)
Seveda lahko vidiš, kdaj sem prvič pisal v to temo. To lahko vidijo vsi. Celo neregistrirani obiskovalci ...
nejc_nejc ::
Če mene vprašate je obstoječa oblika plačevanja, pot za inflatorno ustvarjanhe problemov.
Napaka je, enaka kot pri recimo nlb kliku in podobnih zadevah, ker je mindset "projektantov" pač tak, na pol debilen_neživljenski in je kar je samo da je.
Rešitve so izvedene vedno po neki bližnjici in rezultat je očiten.
Finančno bo, po zaukazani optimizaciji s strani politike, itak pušiona, čeprav so prej nekaj celo razmišljali v to smer, seveda polovično.
Evo primer nesreče v Slo z vodo. Predviden, brez premisleka, 100% elektrifikacija prevoznih sredstev, totalna dodatna katastrofa.
Napaka je, enaka kot pri recimo nlb kliku in podobnih zadevah, ker je mindset "projektantov" pač tak, na pol debilen_neživljenski in je kar je samo da je.
Rešitve so izvedene vedno po neki bližnjici in rezultat je očiten.
Finančno bo, po zaukazani optimizaciji s strani politike, itak pušiona, čeprav so prej nekaj celo razmišljali v to smer, seveda polovično.
Evo primer nesreče v Slo z vodo. Predviden, brez premisleka, 100% elektrifikacija prevoznih sredstev, totalna dodatna katastrofa.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: Utk ()
Gregor P ::
Hotel sem reči da POS v vsakem primeru in če je pumpa zraven je lahko plačevanje na šalterju čist legit opcija kot dodatek seveda. Če lahko tankamo po 100€ na zaupanje lahko tudi 20€ napolnimo na zaupanje in se plača na šalterju.
Jah ne vem, če jim lahko zaupamo, ker primarno so kupili EV-je, da bodo cuzali zastonj štrom od vsepovsod, v službah, parkiriščih trgovskih centrov itd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).