Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
TheBlueOne ::
Morda je vredno dodati, da ce imas porabo + visoke obrate imas max moc. Ne mores koristit 300kW in se vozit 30km/h, ce je za to potrebno 30kW. To je toliko energije, da bi bilo verjetno moral iz avta bruhati ogenj, ker nekam le mora iti.
Malo gledam grafe in bi morala razlika biti nekje do faktor x3, ce dovolis totalno nerealne srenarije in ca. +-20% v rangu recimo treh brzin, kar bi bilo nekje med 2500rpm in 4500rpm.
Malo gledam grafe in bi morala razlika biti nekje do faktor x3, ce dovolis totalno nerealne srenarije in ca. +-20% v rangu recimo treh brzin, kar bi bilo nekje med 2500rpm in 4500rpm.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
TheBlueOne ::
Kjer kolikor gledam ekstremni scenariji ne bi bili mogoci v predvidenem obsegu. Bi bilo k porabi treba dodati se kaksen motor..
damirj79 ::
TheBlueOne je izjavil:
Utk je postavil trditev da pri 150 porabiš več energije kot pri 70. Kar je absolutna trditev. In NE drži. Jaz pa sem kontrirala da ni nujno res da pri 150 porabiš več energije kot pri 70. Kar drži.
Na vsak nacin drzi, da je porabis dosti vec za premagovanje zracnega upora. To je menda vse kar lahko upostevas v tem kontekstu. Zracni upor tudi eksponentno raste s hitrostjo in verjetno je dominantna sila katero premagujes?
Drugace vprasanje, ce bo pil vec pri 70 v prvi, ce je sploh mozno, kot pa pri 150 v sesti. Dvomim, da notranja trenja v motorju in ne vem kaj se vse znesejo toliko kot je razlika v energiji pri takih hitrostih. Kaj tocno sklepas da pobere toliko energije?
Praksa je lahko taka in drugačna. Če se gremo neke absurde se dobro spomnim nekega obdobja ko bi ICE lepo kak dan stal povsem pri miru s praznim tankom, medtem ko bi se EV veselo vozil naokoli. In to sploh ne tako dolgo nazaj. Včasih je pač treba vzet neke podobne pogoje, sploh če jih že v začetku diktiraš.
Lahko pa en tak scenarij pošlješ na eno avto moto revijo pa bodo, po mojem, z veseljem testirali kako to zgleda na cesti. Zna bit da bomo presenečeni nad rezultatom.
Menda je siol delal take roadtripe. Ce me spomin ne vara nikoli ni bilo ravno gladko. Je pa zasedenost posebej pri daljsih relacijah kar obicajen problem, ker praviloma gre vecina skoraj istocasno na te daljse relacije. Zato pa so predvidljivi zastoji.
V oddaji Volan, pred par meseci, so naredili en takšen roadtrip z 8 ali mogoče 10 EV iz Ljubljane (ali tam nekje) do Zadra. Niti z enim EV ni šlo čisto gladko do cilja, kaj šele nazaj.
J.McLane ::
TheBlueOne je izjavil:
Utk je postavil trditev da pri 150 porabiš več energije kot pri 70. Kar je absolutna trditev. In NE drži. Jaz pa sem kontrirala da ni nujno res da pri 150 porabiš več energije kot pri 70. Kar drži.
Na vsak nacin drzi, da je porabis dosti vec za premagovanje zracnega upora. To je menda vse kar lahko upostevas v tem kontekstu. Zracni upor tudi eksponentno raste s hitrostjo.
Drugace vprasanje, ce bo pil vec pri 70 v prvi, ce je sploh mozno, kot pa pri 150 v sesti. Dvomim, da notranja trenja v motorju in ne vem kaj se vse znesejo toliko kot je razlika v energiji pri takih hitrostih. Kaj tocno sklepas da pobere toliko energije?
A smo res tolk usekani? Usedi se v prvi ICE pa naredi 10km s 30km/h v prvi. Kolk benza si skuril?
Zdaj pa pridi nazaj s 150km/h (no, dajmo raj 90 da ne bo kak policaj kaj preveč siknil)... V šesti (oz. peti). Kolk benza si skuril?
Skuril ga boš definitvno MANJ kot pri 150 kmh. Če ne verjameš probaj.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Pithlit ::
Actually... Fuck it. Z verniki se prerekat pač ne gre.
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
J.McLane ::
Pred leti je bil Top Gear, kejr so morali z enimi majhnimi avti narediti največjo možno porabo, ne spomnim se točno konca, sem pa dobil video (še nisem pogledal):
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
TheBlueOne ::
Actually... Fuck it. Z verniki se prerekat pač ne gre.
Pac tvoj ekstrem je nerealen. Seveda se bo dogajalo cudo, ce redlinas, ce ti motor to dovoli. Kakor pri EVju znizajo energijo ce predolgo delas bedarijo bi jo naceloma lahko tudi pri ICE, ker tvoj scenarij, ce redlinas klice bolj uniciti motor kot testirati kako je s porabo. Je pa zelo odvidno od tega kaj ti dovoli avto, ker take norosti pri dizajniranju tradicionlano niso upostevane oziroma so do neke mere. Ce pa bi bile pa verjemi, da bi tisti, ki razvijajo gladko onemogocili tak eksperiment.
Pac v rangih prestav kjer je se recimo logicno da se ljudje nahajajo ni nekih blaznih razlik.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
codeMonkey ::
Nima nic z vero, ampak s fiziko. Rotacijska moc je produkt navora in kotne hitrosti. Menjalnik tu ne igra nobene vloge, ker toliko kot se poveca navor, se zmanjsa kotna hitrost. Nekaj se spremeni izkoristek, ko obrati niso enaki, ampak to je zanemarljivo proti prispevku zracnega upora.
Utk ::
Ma jaz predlagam, da nam ona to dokaže. Itak me zanima kakšno zverino ima to, ki ima deklarirano porabo 7,7, njej pa troši 5,4. Mislim da bo toliko ogledov na youtubu, da si bo zlahka kupila teslo, ali pa novo bencinsko zverino. Ženska, ki turira v prvi 70 na uro 100 km...take my money.
Pithlit ::
TheBlueOne je izjavil:
Actually... Fuck it. Z verniki se prerekat pač ne gre.
Pac tvoj ekstrem je nerealen. Seveda se bo dogajalo cudo, ce redlinas, ce ti motor to dovoli. Kakor pri EVju znizajo energijo ce predolgo delas bedarijo bi jo naceloma lahko tudi pri ICE, ker tvoj scenarij, ce redlinas klice bolj uniciti motor kot testirati kako je s porabo. Je pa zelo odvidno od tega kaj ti dovoli avto, ker take norosti pri dizajniranju tradicionlano niso upostevane oziroma so do neke mere. Ce pa bi bile pa verjemi, da bi tisti, ki razvijajo gladko onemogocili tak eksperiment.
Pac v rangih prestav kjer je se recimo logicno da se ljudje nahajajo ni nekih blaznih razlik.
Vsedi se v avto pa probaj. Tko kot vsak normalen človek ki ne nabija po tipkovnici sam zato ker lahko. Zdaj grem pa šporget iskat, preden me kdo spet argumentirano tja pošlje.
Ma jaz predlagam, da nam ona to dokaže. Itak me zanima kakšno zverino ima to, ki ima deklarirano porabo 7,7, njej pa troši 5,4. Mislim da bo toliko ogledov na youtubu, da si bo zlahka kupila teslo, ali pa novo bencinsko zverino. Ženska, ki turira v prvi 70 na uro 100 km...take my money.
Ti res nisi funkcionalno pismen, kali? Pa brez skrbi, Teslo si lahko kupim kadarkoli.
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
Utk ::
Ti res nisi funkcionalno pismen, kali?
Jaz sem, ti nisi. Ker za vsako stvar rabiš še 10 stranski disclaimer.
Naj uganem, zanima te, zakaj bi morala turirat 100 km daleč, da bi nekaj dokazala? Ja zato, da se sploh da v resnici izmerit kolk bencina si porabila. Če greš po enem kilometru nazaj na črpalko dotakat...tak poskus si kar vtakni nekam.
TheBlueOne ::
Vsedi se v avto pa probaj. Tko kot vsak normalen človek ki ne nabija po tipkovnici sam zato ker lahko. Zdaj grem pa šporget iskat, preden me kdo spet argumentirano tja pošlje.
Ja itak, 10km 30km/h blizu max obratov? Kdo bo kril skodo, ker motor pac ni narejen za to.
Pac odvisno kje ti avto redlina. Ce dosti nizko ne bo tvoje razlike v porabi, ce pa te pusti visoko, recimo kaksen za dirke pa bom samo fasal drago popravilo in klofuto od mehanika zakaj se mi je zmesalo.
In sploh kaj pokaze ta eksperiment? Da ce avto uporablajas butasto se lahko zgodi od visoke porabe pa do smrti motorja?
Pac ce bi vsi bili kot si ti in delali ne vem koliko kilometrov v prvi na meji obratov bi bili motorji omejeni nekoliko drugace. Ti bi imela vprogramirano kaj v atilu max rpm 30s potem pa nizje.
Pithlit ::
Mater sta vidva ena Kekca. Pa ICE fizika vaju konkretno jebe. Poleg nepismenosti. Sicer mislim da samo po vsej sili hočeta imeti prav in se zato glupega delata ampak ok. Dejmo pa tko: kdaj bo poraba večja... Pri 70km/h in 3000rpm, al 90km/h in 2000rpm. Vidva mi oba (pa še kdo se najde) tupita da bo poraba večja pri 90km/h (ja vem, niso enaki pogoji... ampak osnovna trditev je bila zgolj in samo "pri 150km/h boš porabil več energije kot pri 70km/h").
Life is as complicated as we make it...
Utk ::
Dejmo pa tko: kdaj bo poraba večja... Pri 70km/h in 3000rpm, al 90km/h in 2000rpm
Načeloma pri 90, lahko pa najdeš primer, ko to ne drži. Recimo če avto "vozi" 90 na uro medtem ko pada iz letala, 70 pa vozi pa po ravnem ali v klanec.
Če ti to ni jasno, potem res ne vem če je v temi o avtih tvoje mesto...
Pithlit ::
Dejmo pa tko: kdaj bo poraba večja... Pri 70km/h in 3000rpm, al 90km/h in 2000rpm
Načeloma pri 90, lahko pa najdeš primer, ko to ne drži. Recimo če avto "vozi" 90 na uro medtem ko pada iz letala, 70 pa vozi pa po ravnem ali v klanec.
Če ti to ni jasno, potem res ne vem če je v temi o avtih tvoje mesto...
Aha. Hvala za obrazložitev da pri isti prostornini višji vrtljaji pomenijo manjšo porabo.
Se mi zdi da sem našla šporget.
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
Utk ::
Pri 2000 in pri 3000 obratih je izkoristek dokaj podoben, ni tu velike razlike, lahko je komot izkoristek pri 3000 obratih tudi boljši, odvisno od motorja.
90 na uro je pa več kot 70 na uro, zmeraj.
90 na uro je pa več kot 70 na uro, zmeraj.
Pithlit ::
Mater si zdej odkril toplo vodo. Pa narrativa je že spremenjena.
Kaj pa 6000rpm in 70km/h (popolnoma izvedljivo, da ne bo spet kdo vpil "ekstremi!" vs 3000rmp pa 130km/h? Še vedno "dokaj podobno" al bo mal bl razlike? Ne vem, vprašam. Ker se je ful težko argumentirano pogovarjat z ljudmi ki argumentov niti razumejo ne.
Ampak ja, smo končno prišli do tega da ni kar samoumevno da bo poraba pri višji hitrosti avtomatsko večja.
Zdaj pa spet lahko začnete uporabljat absurditizme da mi 'dokažete' da moja trditev ne pije vodo (čeprav je vsem, tudi vam, povsem jasno da jo).
Kaj pa 6000rpm in 70km/h (popolnoma izvedljivo, da ne bo spet kdo vpil "ekstremi!" vs 3000rmp pa 130km/h? Še vedno "dokaj podobno" al bo mal bl razlike? Ne vem, vprašam. Ker se je ful težko argumentirano pogovarjat z ljudmi ki argumentov niti razumejo ne.
Ampak ja, smo končno prišli do tega da ni kar samoumevno da bo poraba pri višji hitrosti avtomatsko večja.
Zdaj pa spet lahko začnete uporabljat absurditizme da mi 'dokažete' da moja trditev ne pije vodo (čeprav je vsem, tudi vam, povsem jasno da jo).
Life is as complicated as we make it...
Utk ::
Jaz nimam kaj dokazovat. Jaz trdim, da pri višji hitrosti rabiš več energije za premikanje. Že navaden hibrid, tak, ki obstaja že 25 let, je stalno v (skoraj) optimalnem režimu, in hitreje kot greš, več bo porabil. Če ti voziš neko neandertalsko kramo, ki v nekih primerih vrže stran 80% energije, v drugih pa 95, je to tvoj problem.
Sploh mi pa ni jasno zakaj bi nekdo po isti cesti vozil 70 pri 3000 obratih in 90 pri 2000. To bi mi morala enkrat ena razložit...
Sploh mi pa ni jasno zakaj bi nekdo po isti cesti vozil 70 pri 3000 obratih in 90 pri 2000. To bi mi morala enkrat ena razložit...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Pithlit ::
Absurditizem it is then. Jaz ti res ne morem pomagat če nočeš nobenega argumenta slišat ampak bluziš nekaj čisto tretjega. No ti kr. Imaš prav. Dajem rep med noge in grem nekaj pametnejšega delat... recimo z zidom se kregat.
Life is as complicated as we make it...
BigWhale ::
In kaj bi bilo potem drugač, če bi rekli, da ima tesla 250 km dosega namesto 600?
Za stvari se podaja specifikacije pod dolocenimi pogoji. Ce so ti pogoji prirejeni tako, da bodo te specifikacije v korist proizvajalca, je to defacto na skodo kupca. Tudi na salami ti ne pise maksimalen rok trajanja ampak minimalen, vse kar je vec je bonus v tvojo korist in sam se odlocas a bos fasal salmonelo al ne. Ne odloca se proizvajalec salame namesto tebe in se ti po tem, ko si fasal salmonelo rezi, ker si si itak sam kriv, ker si imel salamo pri 0,5 stopinje previsoki temperaturi. Oni so pa navedli rok trajanja, ce salamo zmrznes in da si prebutast, ce tega ne ves.
Ce bi za EVje rekli domet:
* 250km pri -10C in 130km/h
* 600km pod WLTP pogoji
Bi stvar ne bila na skodo kupca in takoj bi bilo vsakomur jasno, da se bo v nekaterih pogojih doseg spremenil in kako se bo spremenil. Saj tudi za ICEje velikokrat napisejo, da je poraba X litrov kombinirane voznje, X litrov mestne voznje, in X litrov avtoceste.
Tko da, ja blo bi precej drugac in bolj posteno za kupca. Tko pa na konc izpade, da nategujejo in nalasc pretiravajo.
BigWhale ::
Je pa tudi potrebno pri teh primerjavah poudarit nekaj... večina ljudi na Svetu ne kupuje novih avtov... torej zakaj bi nekdo zdaj plačal 40k namesto gonil naprej svojega 7 let starega dizla? Takrat pa več ni primerjava nov golf in Tesla kot si naklikal ti, ampak 7 let stari avto ki dela perfectly fine vs nakup nove Tesle da prihraniš XYX letno napram skeširat takoj 40k...
Ce ne vozis trabanta, ki si ga kupil na odpadu z 150 EUR, je tvoja trditev en navaden bullshit. Tud en 25 let star Clio te pripelje na morje in nazaj. Zakaj si kupil novejsega Passata?
Tudi s kolesom lahko prides na morje.
Jaz, ko bom kupoval drug avto, bom kupoval nov avto. Ne bom gledal X let starih kant, s katerimi so delali kaj vem kaj, ljudje pred mano. In ce kupujem nov avto, je racunica taksna kot je.
BigWhale ::
TheBlueOne je izjavil:
V teoriji povprecij, v praksi guzve, zasedenosti in variabilnih casih polnjen glede na zasedenost pa te zna EV peljati na zanimiv izlet. Tako je bilo v nasem primeru, ki je tudi bil edini moj do danes kjer je nekdo imel EV ostali pa ICE.
Jaz sicer mal polnim na javnih polnilnicah ampak v stirih letih sem dejansko samo enkrat cakal, ker je bilo zasedeno, enkrat sem se odpeljal do naslednje polnilnice, in enkrat sem moral na drugo stran avtoceste. To je blo pain.
Drugace pa ni bilo nikol nekih tezav, morm potrkat. Je pa zdaj od takrat ze nekaj vec polnilnic.
Mato989 ::
Je pa tudi potrebno pri teh primerjavah poudarit nekaj... večina ljudi na Svetu ne kupuje novih avtov... torej zakaj bi nekdo zdaj plačal 40k namesto gonil naprej svojega 7 let starega dizla? Takrat pa več ni primerjava nov golf in Tesla kot si naklikal ti, ampak 7 let stari avto ki dela perfectly fine vs nakup nove Tesle da prihraniš XYX letno napram skeširat takoj 40k...
Ce ne vozis trabanta, ki si ga kupil na odpadu z 150 EUR, je tvoja trditev en navaden bullshit. Tud en 25 let star Clio te pripelje na morje in nazaj. Zakaj si kupil novejsega Passata?
Tudi s kolesom lahko prides na morje.
Jaz, ko bom kupoval drug avto, bom kupoval nov avto. Ne bom gledal X let starih kant, s katerimi so delali kaj vem kaj, ljudje pred mano. In ce kupujem nov avto, je racunica taksna kot je.
Ne govorim o tem, govorim o tem, da ko eni delajo računico kako se nov EV splača, to pomeni samo če že itak kupuješ nov avto... če ga ne se še manj splača samo zato menjat v 40, 50k vrednega EVja da boš "prihranil"
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
a_borlak ::
Mater sta vidva ena Kekca. Pa ICE fizika vaju konkretno jebe. Poleg nepismenosti. Sicer mislim da samo po vsej sili hočeta imeti prav in se zato glupega delata ampak ok. Dejmo pa tko: kdaj bo poraba večja... Pri 70km/h in 3000rpm, al 90km/h in 2000rpm. Vidva mi oba (pa še kdo se najde) tupita da bo poraba večja pri 90km/h (ja vem, niso enaki pogoji... ampak osnovna trditev je bila zgolj in samo "pri 150km/h boš porabil več energije kot pri 70km/h").
Čisto preprosto fizikalno gledano se poraba energije za to, da eno stvar premikaš veča s hitrostjo. Za višjo hitrost preprosto porabiš več energije. To so hudo preproste fizikalne zakonitosti, vsaj na zemlji, kjer te poleg trenja heca še čelni upor. Zdaj pa, bencinski motor (ali dizelski, saj je vseeno) za to, da dela porablja energijo. Do premikanja sploh še nismo prišli, vžgeš avto, motor se začne vrteti. Potem pridemo do izkoristka, ki je v optimalnih pogojih tja do 40%. In avti so narejeni ponavadi tako, da imajo med 70-90km/h pri nizkih obratih najboljši izkoristek, tam te čelni upor še ne zafrkava toliko, motor praviloma dela v optimalnih obratih in s tem tudi nizka poraba, ki je lahko nižja, kot pri 50km/h, ker motor ne dela v optimalnih pogojih. To je vsa umetnost okoli porabe, ker tistih do 40% izkoristka velja v optimalnih pogojih.
Pithlit ::
Mater sta vidva ena Kekca. Pa ICE fizika vaju konkretno jebe. Poleg nepismenosti. Sicer mislim da samo po vsej sili hočeta imeti prav in se zato glupega delata ampak ok. Dejmo pa tko: kdaj bo poraba večja... Pri 70km/h in 3000rpm, al 90km/h in 2000rpm. Vidva mi oba (pa še kdo se najde) tupita da bo poraba večja pri 90km/h (ja vem, niso enaki pogoji... ampak osnovna trditev je bila zgolj in samo "pri 150km/h boš porabil več energije kot pri 70km/h").
Čisto preprosto fizikalno gledano se poraba energije za to, da eno stvar premikaš veča s hitrostjo. Za višjo hitrost preprosto porabiš več energije. To so hudo preproste fizikalne zakonitosti, vsaj na zemlji, kjer te poleg trenja heca še čelni upor. Zdaj pa, bencinski motor (ali dizelski, saj je vseeno) za to, da dela porablja energijo. Do premikanja sploh še nismo prišli, vžgeš avto, motor se začne vrteti. Potem pridemo do izkoristka, ki je v optimalnih pogojih tja do 40%. In avti so narejeni ponavadi tako, da imajo med 70-90km/h pri nizkih obratih najboljši izkoristek, tam te čelni upor še ne zafrkava toliko, motor praviloma dela v optimalnih obratih in s tem tudi nizka poraba, ki je lahko nižja, kot pri 50km/h, ker motor ne dela v optimalnih pogojih. To je vsa umetnost okoli porabe, ker tistih do 40% izkoristka velja v optimalnih pogojih.
Me boš tudi ti prepričeval da je poraba nižja pri višjih obratih kot pri nižjih? Samo zato ker se hitreje pelješ.
Life is as complicated as we make it...
DamijanD ::
Pri prenizkih obratih je definitivno poraba višja kot v optimalnem območju obratov.
Ampak kot je bilo že lepo povedano:
- EV: višja ko je hitrost večja bo poraba energije (ker gre praktično vsa energija v gibanje)
- ICE (ne hibrid): sweetspot je nekje med 50 in 70kmh, pri manjši sam motor že preveč porabi samo, da teče, pri višji pa se resen vpliv zračnega upora. (tukaj je privzeto, da se uporablja idealna prestava za določeno hitrost)
Ampak kot je bilo že lepo povedano:
- EV: višja ko je hitrost večja bo poraba energije (ker gre praktično vsa energija v gibanje)
- ICE (ne hibrid): sweetspot je nekje med 50 in 70kmh, pri manjši sam motor že preveč porabi samo, da teče, pri višji pa se resen vpliv zračnega upora. (tukaj je privzeto, da se uporablja idealna prestava za določeno hitrost)
Mato989 ::
Ja mislim da meni najmanj žre moja KIA 1,5 avtomatik 160KM takrat ko dam na 77km/h in potem znižam hitrost na 70km/h tempomat da še ostane v 7mi prestavi... takrat je poraba nekje okrog 3,6l/100 po ravnini... in slabih 1,5k obratov
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mato989 ()
BigWhale ::
hojnikb ::
Mater sta vidva ena Kekca. Pa ICE fizika vaju konkretno jebe. Poleg nepismenosti. Sicer mislim da samo po vsej sili hočeta imeti prav in se zato glupega delata ampak ok. Dejmo pa tko: kdaj bo poraba večja... Pri 70km/h in 3000rpm, al 90km/h in 2000rpm. Vidva mi oba (pa še kdo se najde) tupita da bo poraba večja pri 90km/h (ja vem, niso enaki pogoji... ampak osnovna trditev je bila zgolj in samo "pri 150km/h boš porabil več energije kot pri 70km/h").
Čisto preprosto fizikalno gledano se poraba energije za to, da eno stvar premikaš veča s hitrostjo. Za višjo hitrost preprosto porabiš več energije. To so hudo preproste fizikalne zakonitosti, vsaj na zemlji, kjer te poleg trenja heca še čelni upor. Zdaj pa, bencinski motor (ali dizelski, saj je vseeno) za to, da dela porablja energijo. Do premikanja sploh še nismo prišli, vžgeš avto, motor se začne vrteti. Potem pridemo do izkoristka, ki je v optimalnih pogojih tja do 40%. In avti so narejeni ponavadi tako, da imajo med 70-90km/h pri nizkih obratih najboljši izkoristek, tam te čelni upor še ne zafrkava toliko, motor praviloma dela v optimalnih obratih in s tem tudi nizka poraba, ki je lahko nižja, kot pri 50km/h, ker motor ne dela v optimalnih pogojih. To je vsa umetnost okoli porabe, ker tistih do 40% izkoristka velja v optimalnih pogojih.
Me boš tudi ti prepričeval da je poraba nižja pri višjih obratih kot pri nižjih? Samo zato ker se hitreje pelješ.
izkoristek motorja bo najvišji v obmoćju največjega navora... za atmosferskega bencinarja je lahk to 4000 obratov, za turbo dizlco pa le 1500....
#brezpodpisa
Utk ::
Ne govorim o tem, govorim o tem, da ko eni delajo računico kako se nov EV splača, to pomeni samo če že itak kupuješ nov avto... če ga ne se še manj splača samo zato menjat v 40, 50k vrednega EVja da boš "prihranil"
Pa saj tega ni nihce tukaj trdil? Od kje si zdaj to potegnil?
On bi rad videl računico po kateri se tesla bolj splača od starega megana s katerim se dela 7000 km letno. Pač je ni.
Fiv3er ::
Nismo, ker v resnici še niso čisto prava stvar za 99% populacije.
Nekaj porodnih težav ostaja, ki pa se po večini pokažejo šele v praksi. ICE zato ostaja prva izbira za ljudi, ki si želijo brez komplikacij od točke A do B brez kratenja svobode.
EV je lahko super kot drugi avto v družini ali kot daily commuter služba in nazaj. Pri vsem ostalem (npr. družinski izleti) pa zna EV hitro naredit iz tebe služabnika namsto da bilo obratno. Zgodb in videov na to temo je mala poplava. In ljudi na avto.netu, ki po nekaj mesecih prodajajo svoje EV prav tako.
Nekaj porodnih težav ostaja, ki pa se po večini pokažejo šele v praksi. ICE zato ostaja prva izbira za ljudi, ki si želijo brez komplikacij od točke A do B brez kratenja svobode.
EV je lahko super kot drugi avto v družini ali kot daily commuter služba in nazaj. Pri vsem ostalem (npr. družinski izleti) pa zna EV hitro naredit iz tebe služabnika namsto da bilo obratno. Zgodb in videov na to temo je mala poplava. In ljudi na avto.netu, ki po nekaj mesecih prodajajo svoje EV prav tako.
Utk ::
Ko bojo ljudje enkrat nabavili EV kot drugi avto, s tistimi 200, 300 km dosega, bojo ugotovili, da ni to noben baubau, in bojo šli vse dlje in dlje z njim. Potem pa nabavili še boljšega in pozabili na nafto.
Če nisi ziher kaj rabiš, potem morda bolje da ne vržeš ravno 50 jurjev v avto, kupi nekaj poceni za drug avto, da dobiš občutek.
Čez 10 let itak ne bo izbire.
Zmeraj bojo pa obstajale nerode kot obstajajo tudi pri ice avtih.
Če nisi ziher kaj rabiš, potem morda bolje da ne vržeš ravno 50 jurjev v avto, kupi nekaj poceni za drug avto, da dobiš občutek.
Čez 10 let itak ne bo izbire.
Zmeraj bojo pa obstajale nerode kot obstajajo tudi pri ice avtih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
damirj79 ::
Ko bojo ljudje enkrat nabavili EV kot drugi avto, s tistimi 200, 300 km dosega, bojo ugotovili, da ni to noben baubau, in bojo šli vse dlje in dlje z njim. Potem pa nabavili še boljšega in pozabili na nafto.
Če nisi ziher kaj rabiš, potem morda bolje da ne vržeš ravno 50 jurjev v avto, kupi nekaj poceni za drug avto, da dobiš občutek.
Čez 10 let itak ne bo izbire.
Zmeraj bojo pa obstajale nerode kot obstajajo tudi pri ice avtih.
Točno to je problem, dat 40k€ za drugi avto pri bajti ni ravno malo denarja.
Gregor P ::
To je vse predrago za samo vozit se iz ene točke na drugo, za kar nimaš že alternativnega prevoznega sredstva.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
jernejl ::
Za drugi avto pri bajti najbrž niti ne rabiš zelo velikega dosega, če imaš poleg še ICE.
Trenutno je recimo zanimiv Citroen e-C4 ali e-C4 X. Košta 34.990 EUR, kar je dovolj za 6500 EUR subvencije, tako da ga po odbiti subvenciji dobiš za 28.500 EUR. Doseg na avtocesti je pa menda okrog 200 km (za daljše relacije pač uporabiš ICE).
Trenutno je recimo zanimiv Citroen e-C4 ali e-C4 X. Košta 34.990 EUR, kar je dovolj za 6500 EUR subvencije, tako da ga po odbiti subvenciji dobiš za 28.500 EUR. Doseg na avtocesti je pa menda okrog 200 km (za daljše relacije pač uporabiš ICE).
Utk ::
Proti LR tesli za manj kot 40 jurjev po subvenciji, je to bolj slab deal, ampak če nekomu res zadostuje tak avto, potem je ok. Čeprav bi potem jaz raje vzel MG4, ki je še par jurjev cenejši in ima boljši pogon, hitrejše polnjenje.
Sparkxl ::
Proti LR tesli za manj kot 40 jurjev po subvenciji, je to bolj slab deal, ampak če nekomu res zadostuje tak avto, potem je ok. Čeprav bi potem jaz raje vzel MG4, ki je še par jurjev cenejši in ima boljši pogon, hitrejše polnjenje.
Nekaj me zanima...ti si tukaj dežurni EV odvetnik....ni ga argumenta proti, ki ga ti nebi izpodbijal. Ga ni. Vsaj jaz še ga nisem videl. Visiš v tej in podobnih temah 24/7 in indoktriniraš dvomljivce v tvojo vero. Hkrati pa zraven tvoje igrače voziš dinozavra. Zakaj, če pa ev nima niti ene same slabosti in argumenta proti?
Utk ::
Ker leta 2020 ni bilo električnega karavana niti za nenormalen denar, kaj šele normalen.
Toyotin hibrid je pa next best thing za električnim. Vozi se dost podobno, samo da bolj ropota zraven.
Toyotin hibrid je pa next best thing za električnim. Vozi se dost podobno, samo da bolj ropota zraven.
Sparkxl ::
Aha...od kot pa pride večina elektrike za EV? In od kot in predvsem kako pridejo surovine za baterije v avto?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Sparkxl ()
Utk ::
Neverjetno, samo par EV je bilo potrebno spravit na cesto, pa so vsi stari dizelfahrerji naenkrat postali največji ekologi. Bolj se sekirajo za okolje od vsakega kupca EV. Dajte raje svoje auspuhe napolnit nazaj z originalnimi filtri in adblujem, pa potem dalje pametovat.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Sparkxl ::
Nimam dizla in nisem ekolog. Ampak take bedastoče, ki pridejo direkt iz pralnice možganov, kako evji rastejo na njivi brez gnojil, pa so za crknit smešne. Aja čakaj, na kaj pa laufa tvoj karavan?
kow ::
Bedastoce pac prihajajo od "skeptikov" - vedno se sprasujejo od kod pridejo baterije. Ker cegel, ICE avto, avtocesta, vlak.. to je pa prislo samo od sebe. Pac, vecina ljudi je nesposobna kaj resno premisliti. Ti si lep primer, sparkxl.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Sparkxl ::
Vsem je jasno od kot pride ice, avtocesta, vlak....ampak za vse to se ne trdi da je ekološko in da bomo s tem rešili svet.
Ker točno to se trdi za EV: 0 onesnaževanja. To je glavni sales pitch
Ker točno to se trdi za EV: 0 onesnaževanja. To je glavni sales pitch
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Sparkxl ()
kow ::
Meni je vseeno kaj je 'sales pitch'. Enako kot mi je vseeno kaj je 'sales pitch' ko kupim pralni prasek. EV so bolj ekoloski in cenejsi za uporabnike (ki delajo dovolj kilometrov). To so dejstva, ti se pa pritozuj naprej nad korporacijami, ki na vse prilepijo besedo 'zeleno'.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
damirj79 ::
Utk ::
Ampak take bedastoče, ki pridejo direkt iz pralnice možganov, kako evji rastejo na njivi brez gnojil, pa so za crknit smešne.
Lahko citiraš koga, ki je to tu napisal? Hvala.
Aja čakaj, na kaj pa laufa tvoj karavan?
Na bencin.
Ker točno to se trdi za EV: 0 onesnaževanja. To je glavni sales pitch
Lahko citiraš koga, ki je to tu napisal? Hvala.
Sem precej prepričan, da bomo zdaj lahko slišali samo "čri čri".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Sparkxl ::
Meni je vseeno kaj je 'sales pitch'. Enako kot mi je vseeno kaj je 'sales pitch' ko kupim pralni prasek. EV so bolj ekoloski in cenejsi za uporabnike (ki delajo dovolj kilometrov). To so dejstva, ti se pa pritozuj naprej nad korporacijami, ki na vse prilepijo besedo 'zeleno'.
To so spet neka tvoja dejstva, ki si jih našel na viru, ki ustreza tvojemu fantazijskemu pogledu na svet? V 2 min najdem dejstva, ki negirajo tvoja dejstva. Katera dejstva so potem pravilna?
Sem ti že svetoval obisk specialista, ker trpiš za akutnim stanjem confirmation bias.
Mimogrede, ti si tukaj tudi dežurni EV odvetnik, takoj za šefom UTK. Katerega EVja pa ti voziš? Brez laganja prosim