» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1039 / 1184
»»

Utk ::

Ne, jih nima. Delajo glih tako kot v nekem pežoju, renoju, itd., nič posebnega. Niso pa tako dobri kot v tesli, ali pa že v toyoti.

MrStein ::

V Toyoti nič ne kaže neobstoječih znakov. Pa sem to vozil najcenejšega.

Je pa res da je daleč od dobrega. Nekatere znake ne prepozna. Da omejitev hitrosti ne velja več po križišču, pa tudi ne ve.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Utk ::

Da omejitev hitrosti ne velja več po križišču, pa tudi ne ve.

Toyota ti kaže to kar vidi na prometnem znaku, ne pa kolk je omejitev in to ni nujno, da je vedno enako, tudi če bi prepoznavanje delalo popolno, pa seveda niti to ne.
Da omejitev po križišču ne velja več, je slovenska posebnost. Tudi znakov za začetek naselja v Sloveniji ne prepozna, kje drugje pa (tam kjer imajo narisano naselje na znaku, na koncu pa prečrtano).
Drugi nekateri vlečejo omejitev hitrosti iz navigacije, kar je lahko bolj točno, ali pa ne, ali pa kombinirajo oboje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Ko smo že pri Toyoti, sploh nisem vedel, da ti pri ta novem Priusu ponujajo solarno streho:)
Saj ne da mislim, da pridobiš kaj dosti dodatne energije s tem, ampak boljše kot nič pa najbrž je (vpršanje tudi, koliko te to stane dodatno oz. ali se zares "splača").


(od 10:42 naprej)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

MrStein ::

Utk je izjavil:

Da omejitev hitrosti ne velja več po križišču, pa tudi ne ve.

Toyota ti kaže to kar vidi na prometnem znaku, ne pa kolk je omejitev in to ni nujno, da je vedno enako, tudi če bi prepoznavanje delalo popolno, pa seveda niti to ne.
Da omejitev po križišču ne velja več, je slovenska posebnost.

Ni. Smo imeli zadnjič debato. Je nekje pol-pol v evropi.

Tu je en link, čeprav ni ravno popoln: https://travel.stackexchange.com/questi...

Gregor P je izjavil:

Ko smo že pri Toyoti, sploh nisem vedel, da ti pri ta novem Priusu ponujajo solarno streho:)

To so sicer že prej imeli. Vem, ker sem o tem bral pred leti, ta "novi" Prius pa je.. letošnji?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

Gregor P ::

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Alfonso ::

V tej nitki smo med drugim izvedeli tudi, da se električni avti ne kvarijo in da zaradi tega ni pomembno da ni servisa v Slo:

https://www.dailymail.co.uk/money/cars/...

Tesle so 3 najslabše v UK...

J.McLane ::

Gregor P je izjavil:

Strogo tehnično gledano sicer ne, ampak v bistvu pa ja: Production - December 2022 ... in Europe, deliveries will begin in the first quarter of 2023


V Evropi bo samo PHEV verzija, drugje obstaja tudi navadna HEV in ta je bila na voljo že prej. Že gen 3 imela solarno straho, ampak samo ventilatorček klime. Potem Gen 4 je imela solarno tudi za polnjenje pogonske baterije, sedaj v gen 5 so pa to še malo nadgradili, pa naredili en lep prikaz koliko se voziš na sonce.

Tule prikaže koliko to pomaga v sončni Kaliforniji (od 8:30 dalje):
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Utk ::

Pri takem panelu je sporno že to, ali se ga recimo splača pustit na soncu 5 ur ali ne. Bo v tem času več koristi od te elektrike ali škode, ker bo avto segret na 50 stopinj, pa s tem tudi baterija, in tudi če bo koristi od panela več, bo res toliko več, da se splača.

Med vožnjo pa ajde, sonce itak sije nate kolk sije, ampak avto na dan vozi morda eno uro, ali pa še to ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Nikol zadovoljni :P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

49106 ::

Obetajo se nove podražitve... imamo pa kakšen šele delež elektro vozil? :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 49106 ()

Utk ::

Podražitve česa?

49106 ::

Krompirja, in če bi se vsi vozili na krompir, bi bil ta drag kot bitcoin.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 49106 ()

AtaŠtumf ::

Alfonso je izjavil:

V tej nitki smo med drugim izvedeli tudi, da se električni avti ne kvarijo in da zaradi tega ni pomembno da ni servisa v Slo:

https://www.dailymail.co.uk/money/cars/...

Tesle so 3 najslabše v UK...


Presentljivo visoko, sem pričakoval, da bo še pred Citroenom! >:D
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem

Senior Dev ::

Utk je izjavil:

Podražitve česa?

Skirojev mogoče. Avtov zadnjih nekaj mesecev noben več ne povoha pri teh cenah.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

fulk ::

nekaj me zanima. Kako točno je EV bolj konkurenčen od ultravarčnega 3l/100km ICEja?

hojnikb ::

če filas zastonj doma? Potem noben ICE ni konkurenčen pr operativnih stroskih...
#brezpodpisa

fulk ::

Kdo fila zastonj doma?

Za 3l/100km, zvariš malo bioetanola doma.

Malidelničar ::

Ali je to lahko težava?

Reuters: Kitajska bo omejila izvoz redkih zemelj, potrebnih za proizvodnjo polprevodnikov
https://live.finance.si/9014782/Reuters...
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.

J.McLane ::

Kratkoročno je to lahko problem, na dolgi rok pa redke zemlje v resnici niso redke, se jih lahko pridobiva povsod po svetu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Zanimiv (plačljiv) članek na Financah danes:
Zeleni paradoks: električni avto zaradi bonitet in subvencij, ne pa, ker je dober
Koliko so "trajnostne" odločitve za električne avte povezane z davčno optimizacijo in odpustki ter kako se v Sloveniji najbolj splača biti normiranec z električnim avtom

Nekaj izsekov:
Na elektriko ni nobenega plačila bonitete ne glede na vrednost avta ... Pri avtomobilih na bencin ali dizel, kijih zaposleni dobi v zasebno uporabo, boniteta seveda je. In to visoka. V davčno davčno osnovo se všteva 1, 5 odstotka nabavne vrednosti vozila na mesec. Od vrednosti 30 tisoč je to 450 evrov, od vrednosti 60 tisoč je to 900 evrov na mesec. To je 5. 400 oziroma 10. 800 evrov bonitete na leto, ki vam jo pobere država. Če delodajalec zagotovi še gorivo za zasebno uporabo vozila, se davčna osnova poveča še za 25 odstotkov. V Sloveniji tudi več nimamo omejitve pri ceni električnega avtomobila, do katere ni bonitete. Kakorkoli je drag- naj bo to 50, 80 ali sto tisoč evrov- bonitete na električni avto ni. ... Pustimo še druge ugodnosti, ki so preveč zapletene, da bi se podjetjem in direktorjem sploh dalo ukvarjati z njimi- denimo odbijanje vstopnega DDV.
...
Davčna pravičnost Levice seže do zdravstva, ne pa do tesel ... Kumer je še februarja pri subvencijah za električne avte tudi obljubljal davčno pravičnost in solidarnost, revnejši bi dobili več subvencije.
...
Enkrat smo že šli na led: subvencije vedno pomenijo višje cene; zdaj bomo pač sli še enkrat ... Višje subvencije so torej povzročile, da so avtomobilski trgovci postavljali višje cene.
...
Nekateri električni avti, še posebej, če že ob odhodu baterije niso polne, ne zmorejo niti tega, da bi se človek varno pripeljal iz Ljubljane v Maribor in nazaj, temveč se ljudje za vsak primer v Ljubljani ustavijo na neproduktivnih kavah in sestankih in napolnijo baterije. O tem, koliko produktivnosti vzame to čakanje, polnjenje, kalkuliranje poti, kdaj drugič.
...
Iz odprtih podatkov na ministrstvu za javno upravo o prvič registriranih vozilih po mesecih- starih in novih- je razvidno, daje delež podjetij (oziroma pravnih oseb) med lastniki električnih avtov največji, večji od deleža pri dizelskih ali bencinskih avtomobilih. Leta 2022 so bile pravne osebe lastnice 66 odstotkov prvič registriranih električnih avtov, v prvih petih mesecih tega leta pa je delež podjetij med lastniki električnih avtov preskočil na 72 odstotkov. To je največ med primerjanimi avti po "gorivu". Pri dizlih so pravne osebe tudi lastnice prek 60 odstotkov avtov, pri bencinskih motorjih pa smo že na polpol. Bencinski avto se kupi, ker ga potrebujemo, ne pa zato, ker ni bonitete in ker je subvencija.
...
Zgodba Hertza in električnih vozil: ne pritiskajte na plin, izklopite klimo in gretje ... Že konec leta 2022 so nekateri mediji opozarjali, da električnih avtov nihče noče najeti, da torej ni povpraševanja. Po družbenih omrežjih so se delile slike, kako Hertzeve tesle samevajo.
...
Kaj je najkrajši sklep zgodbe? V Sloveniji se najbolj splača biti normiranec z električnim avtom. Vsi drugi smo in moramo biti visoko solidarni do te politike in sistema.


... je pa res, da ste/smo itak sami podjetniki, normirnci tukaj in potem postane vse skupaj malo bolj razumljivo 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Kako pa normirancu koristi to, da ni bonitete na EV?

Gregor P ::

Ne pozabi, da so to Finance, oni bijejo posebno sveto vojno zoper normirance:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Gregor P ::

Švedi bodo preizkusili polnjene električnih vozil med vožnjo.
Med švedskima mestoma Hallsberg in Örebro bo zgrajen prvi 21-kilometrski odsek avtoceste, ki bo lahko oskrboval električne avtomobile z energijo.
...
Kratki odseki, namenjeni raziskavam, so postavljeni v Nemčiji in Franciji.
...
Švedska bi do leta 2045 rada elektrificirala še 3000 kilometrov avtocest. Prav tako je sklenila partnerstvo z Nemčijo in Francijo za izmenjavo izkušenj prek raziskovalnih projektov.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fulk ::

J.McLane je izjavil:

Kratkoročno je to lahko problem, na dolgi rok pa redke zemlje v resnici niso redke, se jih lahko pridobiva povsod po svetu.


Se, ampak ne po taki ceni.

Gregor P je izjavil:

Švedi bodo preizkusili polnjene električnih vozil med vožnjo.
Med švedskima mestoma Hallsberg in Örebro bo zgrajen prvi 21-kilometrski odsek avtoceste, ki bo lahko oskrboval električne avtomobile z energijo.
...
Kratki odseki, namenjeni raziskavam, so postavljeni v Nemčiji in Franciji.
...
Švedska bi do leta 2045 rada elektrificirala še 3000 kilometrov avtocest. Prav tako je sklenila partnerstvo z Nemčijo in Francijo za izmenjavo izkušenj prek raziskovalnih projektov.


To je tako neumno, da samo boomerji in GenX bi lahko bili nad tem navdušeni.

Ponavljam. Kako točno je EV bolj konkurenčen od nekega ultravarčnega ICEja?

J.McLane ::

Mislim da je cena še najmanjši problem, večji problem je rafinerija in rudniki, folk enostavno tega noče imeti v svoji okolici.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Drzi, cena ni noben problem. To je itak smesno majhen trg (par milijard dolarjev/evrov). Gre za to, da v evropi noben noce rudnikov ipd. Razen na severu Skandinavije, ki je itak prazna.
Hkrati je tudi problem delovna sila, ker ni vpisa v smereh te industrije, ki se obravnava tako "sovrazno".

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

hojnikb ::

fulk je izjavil:

Kdo fila zastonj doma?

Za 3l/100km, zvariš malo bioetanola doma.

tisti ki ima odplačano SE?
#brezpodpisa

fulk ::

Kdo pa ima odplačano vse eksternalije kitajske SE?

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: kow ()

hojnikb ::

Glede na to kako se elektrika drazi in kako dolgo so ze na trgu, ima verjetno dost ljudi danez ze zarmotizirano elektrarno...
#brezpodpisa

Gregor P ::

Morda, če so jo zgradili pred 10-imi leti.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

krucymucy ::

TheBlueOne je izjavil:


Mi imamo Passata b8 z radarjem itn., pa nic ne piska. No samo ce radar zazna, da bo verjetno trk, kar pa je bilo do sedaj upraviceno, recimo ko planiras da cisto blizu obvozis koga, ki zavija iz ceste.

Lane assist piska stalno.

MrStein ::

To je potem že za servis.
Na vozilih, ki sem jih vozil, je lane warning/assist kar zanesljiv. Daleč, da bi ves čas (po nepotrebnem) opozarjalo.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Utk ::

Ah sej ni to, da piska po nepotrebnem, samo folk se stalno vozi po črti in še malo čez, in potem pač piska. In folk, ki ne zna vozit, misli da je problem v piskanju, ne pa v njih.

Mumbru ::

Toyota claimed it had made a "technological breakthrough" to resolve durability issues and "a solution for materials" that would allow an EV powered by a solid-state battery to have a range of 1,200km and charging time of 10 minutes or less.

https://www.ft.com/content/87cb8e92-8e8...

Naj bi prišli na trg 2027/28. Jim je za verjet ali nakladajo ker sedaj nimajo dobrih EV?

kow ::

Kaj pomeni "da bodo prisli na trg"? Bom lahko leta 2028 v slovenji sel v salon in se vsedel v ta avto? Zagotovo ne. Koliko EV bosta leta 2028 proizvedla BYD ali Tesla?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Prepozni. VW bo to imel ze naslednje leto :))

https://www.forbes.com/sites/michaeltay...

Ta je se boljsi:

Fisker says that it has given up on solid-state batteries after having announced a "breakthrough" that was supposed to enable "500 miles of range and 1-minute charging" in its electric cars.


https://electrek.co/2021/03/01/fisker-g...

Zgodovina sprememb…

Mumbru ::

Toyota initially said it wanted to start selling hybrid but not electric cars with solid-state batteries before 2025.

But on Tuesday, Kaita said the company discovered ways to address the durability problems from about three years ago and now had enough confidence to mass-produce solid-state batteries in EVs by 2027 or 2028.

Takole pravijo.

kow ::

Kaj pomeni "mass produce"? 1GWh? 10GWh? 100GWh? Kje je lokacija tovarne oz. tovarn? CATL-ovih ni tezko poiskati na zemljevidu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Mumbru ::

Jah, ampak malo več teže vseeno dam na izjave same Toyote kot pa na QS (ta je nabijal v primeru VW in pa Fiskerja).

P.s.: kow, mislim da članek ni plačljiv samo prijaviti se moraš

kow ::

Kar ti nam predlozi podatke, saj si prebral clanek? Ali ga sploh nisi?

Mumbru ::

Kaj je pa s tabo narobe?...

J.McLane ::

Tehnična superiornost baterij je eno, masovna poceni proizvodnja je pa lahko čisto nekaj drugega.

Če jim je res uspelo, bo to morda super za Lexus, za neko plebejsko Corollo pa vprašanje če.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Pri Toyoti, torej nivoju Coroll, bodo najverjetneje presežek že priključni hibridi. In je to za vmesni čas čisto ok, dokler pač ne bomo leta 2035 in videli kje dejansko smo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Zdaj sem še prebral ta članek, trdijo da bodo tudi klasične baterije izboljšali:
"For both our liquid and solid batteries, we aim to radically change the situation where current batteries are too large, heavy and expensive," said Keiji Kaita, president of Toyota's Research and Development Center for Carbon Neutrality. "In terms of potential, we will aim to halve all of these factors."

Samo odvisno kaj jim je benchmark, pa tudi čez 5 let bo marsikdo že tako ali tako prišel do teh ciljel. Tako da nič posebnega, verjetno bodo tudi leta 2027 še vedno lovili Teslo in Kitajce.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Ne bi Japonci prvič v zgodovini sprejeli slabe odločitve.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hojnikb ::

Sj isti vzorec lahko zasledis tudi pri mazdi in hondi. Noben od teh resno ne vlaga v električne platforme in baterije. Edino Nissan, kar pa ni čudno, glede na to da so del nissan-renault alijanse..
#brezpodpisa

redtech ::

Toyota je na trgih, kjer ne vedo kaj je 220V..., malo pretirano povedano, oni za sebe vedo od kje denar hodi.

Pojdite nevem v Peru, Tanzanijo in povejte kaj vidite :))

SambaShare ::

https://siol.net/avtomoto/novice/prilju...

Evo to. Če hočeš biti nek resen player v EU rabiš tu tovarno. Še uvoznike/prodajalce nej malo spravijo v red, že razlika med cenami bode v oči. Pa da cena luxury modela pri nekaterih prodajalcih presega M3 tudi.

Utk ::

SambaShare je izjavil:

https://siol.net/avtomoto/novice/prilju...

Evo to. Če hočeš biti nek resen player v EU rabiš tu tovarno. Še uvoznike/prodajalce nej malo spravijo v red, že razlika med cenami bode v oči. Pa da cena luxury modela pri nekaterih prodajalcih presega M3 tudi.

Ja, že pri tako malo količini bojo gradili tovarno, pol pa brihte mislijo, da bojo s carinami kaj rešili.
««
1039 / 1184
»»