» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1029 / 1184
»»

SambaShare ::

Gregor P je izjavil:

Le v primeru, da so ta sedanja EV pravi konj. Niso še vsi povsem prepričani v to. Ampak da, čisto možno je, da so se pri Toyoti zakalkurirali oz. da niso uspeli s svojo tehnologijo - pri tem mislim predvsem na vodik; hibridna vozila se jim zagotovo že sedaj splačajo v tem vmesnem prehodnem obdobju.


Ne čisto možno, zelo verjetno je. In še vedno brcajo mrtvega konja dalje. Podobno kot VW s svojim sintetičnim gorivom. Kolektivna neumnost v teh organizacijah je prav fascinantna.

Curve Ball ::

Kolektivno sekajo rekordne dobičke. In nič ne kaže da jim bo šlo kaj slabše v parih letih. Za naprej pa forumski znalci veste seveda najbolje.

SambaShare ::

Curve Ball je izjavil:

Kolektivno sekajo rekordne dobičke. In nič ne kaže da jim bo šlo kaj slabše v parih letih. Za naprej pa forumski znalci veste seveda najbolje.


Saj MBA logika. Dobiček na kratki rok. Dokler te ne dobijo s spuščenimi hlačami. Potem pa jamrati državi za subvencije in protekcionizem.

Zgodovina sprememb…

nejc_nejc ::

Ampak kaj je prava stvar za 10-20-30 let naprej.

Na osnovi česa sklepaš, da so ele. avtomobili v obstoječi obliki prava in dolgoročno vzdržna stvar ter edina zamenjava za klasiko v obstoječem obsegu.

pegasus ::

Vodik se te dni še vedno pretežno dela iz metana (steam reforming), ki pride iz globin zemlje.

Teslabjorn te dni goni okrog tojoto Mirai. Kar lol od avta ... malo poglejte ;)

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: BigWhale ()

DamijanD ::

A imamo tudi podatek koliko je tranzitnega osebnega prometa oz. koliko turisti tankajo pri nas - je to zanemarljiva količina ali je to nekaj takega, kar je potrebno dodati k letnem izračunu potrebne energije za EVje?

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: BigWhale ()

Utk ::

Jaz bi reku, da se količina narejenih km računa iz kupljenega goriva pri nas, tako da tisto kar tujci pri nas natankajo, je (že) v tem, nekaj pa tudi mi natankamo v tujini, tako da se to najbrž izravna.

kow ::

pegasus je izjavil:

Vodik se te dni še vedno pretežno dela iz metana (steam reforming), ki pride iz globin zemlje.

Teslabjorn te dni goni okrog tojoto Mirai. Kar lol od avta ... malo poglejte ;)


Avto je pretezek. Range je podoben kot pri najbolj ucinkovitih EV. Prostora je seveda precenj manj. Cena energenta je cirka 5x visja. Torej pridobis tistih 15-20min pri polnenju To bi morda imelo smisel le pri ljudeh, ki zelo pogosto delajo dolge razdalje (sluzba). Casovno pridobitev pri polnenju lahko tudi odstejes za vecino ljudi, ker imajo radi 15m pavze vsakih, recimo 300km. Poznam samo enega, ki naredi 700km v eno ter uziva v tem.

Ce pogledamo od dalec: gotovo lahko ceno vodika mocno zmanjsamo (proizvodnja bo vse bolj ucinkovita, tu ni dvoma), ampak transport in hranjenje vodika je izredno drag oz. tezek problem. Edina sansa za avte na vodik, so tovornjaki. Da bi se zaradi njih zgradila infrastruktura ob avtocestah. Samo za avtomobile, to definitivno ni smiselno. Avti na vodik bodo tudi veliko drazji, ker scale sploh se ne obstaja.

Za ljudi, ki naredijo po 1000km v eno, bi konec koncev lahko tudi izdelali avtomobile z 160kwh baterijami.

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: BigWhale ()

Utk ::

Tisti, ki res (mislijo da) rabijo 1000 km ranga, naj plačujejo ta vodik. Jaz ga ne bom.
Lahko proizvodnjo ne vem kolk zoptimizirajo, še zmeraj bo vsaj 2x dražja od elektrike, sam avto pa slabši.

Za ljudi, ki naredijo po 1000km v eno, bi konec koncev lahko tudi izdelali avtomobile z 160kwh baterijami.

Ne bo pomagalo, ker potem se bojo pa spomnli, da morajo tudi domov prit še isti dan, in rabijo avto za 2000 km. Posebej taki, ki v realnosti itak nikoli ne grejo nikamur.

kow ::

Utk je izjavil:

Tisti, ki res (mislijo da) rabijo 1000 km ranga, naj plačujejo ta vodik. Jaz ga ne bom.


Ne bodi naiven. Nekdo bo placeval subvencije za gradnjo vse infrastrukture. Tako kot sedaj placujes za elektrifikacijo, tudi ce ne vozis EV ali nimas PV.

Sam sicer mislim, da je kratkorocno morda najbolje kuriti vodik cim blizje proizvodnji za proizvodnje elektrike (namesto plina).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Za avte bo to težko upravičit, če se je glihkar subvencioniralo elektriko. Za kamione še morda.

Ja, vodik bi lahko delali iz viškov sončnih elektrarn, samo vprašanje kolk bi tega naredili. Tudi če bi bila elektrika skoraj zastonj, bi bilo vodika najbrž premalo, da bi bil zelo poceni. Pa še spravit ga moraš do avta.

pegasus ::

Utk je izjavil:

Tisti, ki res (mislijo da) rabijo 1000 km ranga, naj
... naročijo Aptero. Pa niti ne rabijo tavelike baterije, je 60KWh dovolj ;)

hruske ::

kow je izjavil:


Sam sicer mislim, da je kratkorocno morda najbolje kuriti vodik cim blizje proizvodnji za proizvodnje elektrike (namesto plina).


Kratkoročno je zeleni vodik najbolje vpeljat v procese, ki že danes potrebujejo vodik, a ga dobivajo iz metana, torej kot surovina za gnojila ipd. Še tam nismo vpeljali vodika iz OVE, pa bi ga kurili za večje bedarije ...
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Tisti, ki res (mislijo da) rabijo 1000 km ranga, naj plačujejo ta vodik. Jaz ga ne bom.
… he he ker egoist; tako kot je že bilo rečeno, sedaj ti za te EV-je subvencioniramo mi ostali, ki jih nimamo. Tako da morda tudi tebe nekoč doleti plačevanje te “alternative”, ki jo ti nočeš.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

sejalecx ::

Paradoks, da največji zagovorniki EV ne vidijo več dva metra naprej pred sabo. Kot da smo s trenutnimi EV dosegli vrhunec razvoja in višje ne moremo.

Pomoje je to posledica tega, da podpovprečno inteligenten slo-techovec brez lastnega EV niti ni sposoben razlikovat med različnimi komponentami EV.

Dandanašnje baterije še vedno velika žalost in glavni razlog zakaj se že 10 let ne vozimo vsi z EV.

Elektromotorju noben ne oporeka njegovih prednosti, a da bomo mobilni na elektriko tudi s težkimi transportnjmi vozili (>3,5t) bo potrebena revolucija pri baterijah ali vodik.

Za osebna vozila se lahko preseravamo naslednjih 50 let z litijevimi baterijami, a tudi za te pride ura resnice. Enaka gonja kot je danes proti fosilcem bo najkasneje čez nekaj desetletji proti EV, če se stvari drastično ne spremnijo. In v zadnjih 10 letih je bil pri baterijah napredek smešen (beri: ga ni bilo). Oziroma da pomirmo vročekrvneže, je bil, ampak samo v marketingu

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sejalecx ()

kow ::

hruske, V Severni Evropi je ogromno te infrastrukture ze postavljene. Svedi celo gradijo jeklarno na vodik. Emisije jeklarske industrije so, ce prav pomnim, 7% globalnih. Ampak ja, nekaj je izdelati milijardo EV, drugo pa nadomestiti fosilno energijo. Veliko tezji problem.

sejalecx je izjavil:

In v zadnjih 10 letih je bil pri baterijah napredek smešen (beri: ga ni bilo). Oziroma da pomirmo vročekrvneže, je bil, ampak samo v marketingu


Napredek je bil ogromen. Scale proizvodnje je sel x100. To JE napredek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Utk je izjavil:

Tisti, ki res (mislijo da) rabijo 1000 km ranga, naj plačujejo ta vodik. Jaz ga ne bom.
… he he ker egoist; tako kot je že bilo rečeno, sedaj ti za te EV-je subvencioniramo mi ostali, ki jih nimamo. Tako da morda tudi tebe nekoč doleti plačevanje te “alternative”, ki jo ti nočeš.8-)

he he, ker bedak. Meni nič ne subvencionirajo, ampak če že bi, bi se zato še zmeraj vozil 3x cenejše. Vodik bomo pa subvencionirali, da se bo nekdo (še zmeraj) vozil 3x dražje. Če bojo obstajali taki bedaki, naj plačajo, nimam nič proti. Vodika ne moreš tolk subvencionirat, da bo cenejši od elektrike. Tudi elektrika za avte se nič ne subvencionira. Če bo kdo dobil 5 jurjev popusta na avto na vodik, pa naj, vseeno bo plačal veliko več.

karafeka ::

sejalecx je izjavil:


Dandanašnje baterije še vedno velika žalost in glavni razlog zakaj se že 10 let ne vozimo vsi z EV.


Glavni problem je cena!
Za mene pa še vprašanje stroškov vzdrževanja 10-15 let starega EVja. Kaj vse, poleg baterije, bo treba takrat še menjat in koliko bo to stalo.

hruske ::

sejalecx je izjavil:


Elektromotorju noben ne oporeka njegovih prednosti, a da bomo mobilni na elektriko tudi s težkimi transportnjmi vozili (>3,5t) bo potrebena revolucija pri baterijah ali vodik.


Ma očitno se ta revolucija že dogaja, ker so nizozemci dali ven razpis za tovorna vozila na alternativne vire energije in očitno so vsi želeli električni tovornjak:
https://www.hydrogeninsight.com/transpo...

Sej nekolk tud mene preseneča, ampak lej, takle mamo.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

pegasus ::

sejalecx je izjavil:

Dandanašnje baterije še vedno velika žalost in glavni razlog zakaj se že 10 let ne vozimo vsi z EV.
Poskusi pogledati z drugega brega: današnji avti so kljub dobrim 100 let razvoja še vedno ena velika žalost kar se tiče porabe energije, kar je glavna cokla, da se že vsaj 50 let ne vozimo vsi z EVji. Baterije so bile vrh glave dovolj dobre že pred 30 leti ...

nejc_nejc ::

Utk je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Utk je izjavil:

Tisti, ki res (mislijo da) rabijo 1000 km ranga, naj plačujejo ta vodik. Jaz ga ne bom.
… he he ker egoist; tako kot je že bilo rečeno, sedaj ti za te EV-je subvencioniramo mi ostali, ki jih nimamo. Tako da morda tudi tebe nekoč doleti plačevanje te “alternative”, ki jo ti nočeš.8-)

he he, ker bedak. Meni nič ne subvencionirajo, ampak če že bi, bi se zato še zmeraj vozil 3x cenejše. Vodik bomo pa subvencionirali, da se bo nekdo (še zmeraj) vozil 3x dražje. Če bojo obstajali taki bedaki, naj plačajo, nimam nič proti. Vodika ne moreš tolk subvencionirat, da bo cenejši od elektrike. Tudi elektrika za avte se nič ne subvencionira. Če bo kdo dobil 5 jurjev popusta na avto na vodik, pa naj, vseeno bo plačal veliko več.

Pa ti res ne dojameš, da obstaja fakturni oddelek, ki bo vse to izravnal.....
Kar se tovornjakov tiče je obstoječ sistem EV nesmiselen, ker se jim bo drasticno zmanjsala kapaciteta tovora in jih bo samo še več na cesti....

Utk ::

Isto velja za tovornjake. Če nekdo pride čez z elektriko, mu bo to boljše. Če ne, se bo pač vozil na vodik, ampak to bo dražja opcija. Da se bo prevoz malo podražal ni nič strašno slabega. Toliko se govori o lokalni pridelavi, ampak dokler stane prevoz kile krompirja čez celo Evropo 5 centov, je to samo blebetanje.

hruske ::

nejc_nejc je izjavil:


Kar se tovornjakov tiče je obstoječ sistem EV nesmiselen, ker se jim bo drasticno zmanjsala kapaciteta tovora in jih bo samo še več na cesti....



Količina tovora, ki jo lahko tovorno vozilo prevaža v večini primerov ni omejena z maso ampak z volumnom. Če ne dosega največje mase, je bolj važno kolikšen je volumen, ki pa je pri obstoječih prikolicah enak.

Za tistih 5% prevozov, ki pa so omejeni na maso, lahko še vedno uporabljamo ICE, dokler pač baterije ne dosežejo višjih volumskih in masnih kapacitet. Ni pa to ovira, da ne bi že zdaj prehajali na tovorna EV. Ovira je zaenkrat cena.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

kow ::

Ja, samo ni tako enostavno, ker rabis ICE tovornjak na pravem mestu oz. lokaciji. Ampak ja, relativno kmalu bomo videli kako se elektricni tovornjaki obnesejo v praksi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

nejc_nejc ::

Kakorkoli, špedicija je naštelana v nulo in vsi bugi sesuvajo sistem in posledicno povečujejo številko enot.

Kar se pa overloada tiče, ni tako trivialno.

Gregor P ::

Pri velikih transportnih tovornjakih je pa upam da ja jasno, da z velikimi težkimi baterijami pač le ne bo šlo?!?8-O
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hruske ::

Gregor P je izjavil:

Pri velikih transportnih tovornjakih je pa upam da ja jasno, da z velikimi težkimi baterijami pač le ne bo šlo?!?8-O


Ni čisto jasno, ker sta tudi ICE motor in menjalnik velika in težka mehanizma. Če ju flikneš ven in zamenjaš z velikimi in težkimi baterijami, ni čisto nepredstavljivo, da prideš zgolj na kako tono ali dve težje vozilo s še vedno uporabnim dosegom.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Dtrader ::

Električni tovornjak? Saj se hecate, a ne? Imeli Renaulta na testu. Nekaj fur po 10 km (deset kilometrov) je naredil, pa je kapaciteta padla na 45%... Kot večkrat ugotovljeno dejstvo za EV: za po mestu in za krajše razdalje so super.
Bolje da nimaš, ko gre gor, kot da imaš, pa gre dol :)

hojnikb ::

sokantno... tovornjak namenjen za mestni prevoz nima dobrga dosega...
#brezpodpisa

LeQuack ::

Tesla oz. Musk bo od davkoplačevalcev dobil dobrih 40 milijard, tako da bodo lažje konkurirali ostalim znamkam.


Tesla to get US$41 billion in government subsidies over made-in-US EVs and batteries
Tesla is best positioned to reap the billions in IRA tax credits
The average selling price of a Tesla car could fall each quarter in the next few years while it keeps its profit margins intact. This is thanks to the generous green energy subsidies in the Inflation Reduction Act that would benefit Tesla and Panasonic the most

https://www.notebookcheck.net/Tesla-to-...
Quack !

billy ::

Saj je musl 2021 plačal 11 miljard davkov, ali ne? Bolj kot ne dobiva svoj denar nazaj :)

kow ::

LeQuack je izjavil:

Tesla oz. Musk bo od davkoplačevalcev dobil dobrih 40 milijard, tako da bodo lažje konkurirali ostalim znamkam.


Tesla to get US$41 billion in government subsidies over made-in-US EVs and batteries
Tesla is best positioned to reap the billions in IRA tax credits
The average selling price of a Tesla car could fall each quarter in the next few years while it keeps its profit margins intact. This is thanks to the generous green energy subsidies in the Inflation Reduction Act that would benefit Tesla and Panasonic the most

https://www.notebookcheck.net/Tesla-to-...


Ce te prav razumem, trdis da je tako priljubljen med demokrati, da so mu napisali cek za 41 milijard? Nenavadno.

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

Baterije so bile vrh glave dovolj dobre že pred 30 leti ...


No ja, to enostavno ni res. Baterije so dandanes zgolj primerne za dolocen segment transporta. So pa dalec od tega, da bi bile dovolj dobre.

J.McLane ::

LeQuack je izjavil:

Tesla oz. Musk bo od davkoplačevalcev dobil dobrih 40 milijard, tako da bodo lažje konkurirali ostalim znamkam.


Tesla to get US$41 billion in government subsidies over made-in-US EVs and batteries
Tesla is best positioned to reap the billions in IRA tax credits
The average selling price of a Tesla car could fall each quarter in the next few years while it keeps its profit margins intact. This is thanks to the generous green energy subsidies in the Inflation Reduction Act that would benefit Tesla and Panasonic the most

https://www.notebookcheck.net/Tesla-to-...


Pravla so napisali (IRA) in so znana že skoraj leto dni, vsak proizvajalec jih lahko izkoristi pod enakimi pogoji. V bistvu glede na trenja med Bidnom in Muskom, bi prej rekel da se Biden sedaj tepe po glavi, kaj je to podpisal, ker v osnovi je bil ta zakon namenjen GM-u in Fordu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Biden je pravila napisal za EV liderja v Murici. Torej, GM, kakopak.

Ali sem narobe razumel? In je pravila napisal za luzerje aka Tesla? To pomeni, da zakonodaja deluje? Vse bolj sem zmeden.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Clovek napise dejstvo, brez lastnega komentarja, pa se ze obesate na en preprost stavek.

Korist ima tisti, ki proizvaja baterije v ZDA in se po prodanem vozilu. Pogoji so enaki, pri tem pa se se bolj okrepijo vodilni na tem podrocju, zato po njih Tesla upraviceno dobi najvec. V cem je problem?

Zgodovina sprememb…

kow ::

Vprasaj LeQuacka. On ima neke cudne teorije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

fulk ::

BigWhale je izjavil:

pegasus je izjavil:

Baterije so bile vrh glave dovolj dobre že pred 30 leti ...


No ja, to enostavno ni res. Baterije so dandanes zgolj primerne za dolocen segment transporta. So pa dalec od tega, da bi bile dovolj dobre.


NiMh baterije so bile dovolj dobre tudi 30 let nazaj za neke lokalne, low-performance vožnje.

Taleviso ::

Bjorn ravnokar dal ven nov video, po testiranju Toyote Mirai je naredil finalne zakjučke; Why hydrogen is doomed:

billy ::

Ko bo leta 2035 "grdi izpust" prepovedan, bo mogoče ekonomična računica vodika bolj realna. Ker tudi sintetična "klasična" goriva ne bodo poceni.

kow ::

Za avte definitivno ne, ker je elektrika tako smesno poceni.

Taleviso ::

billy je izjavil:

Ko bo leta 2035 "grdi izpust" prepovedan, bo mogoče ekonomična računica vodika bolj realna. Ker tudi sintetična "klasična" goriva ne bodo poceni.


Danes je vodik 16 do 26 € na 100 km, kar je ranga 10 do 15x dražje od elektrike filane preko noči. Če te prav razumem praviš da se bo cena z masovno proizvodnjo znižala in res se bo, vendar še vedno bo pa vodik VSAK 3x dražji po kilometru od elektrike in tako popolnoma nekonkurenčen. Zakaj? Zato ker preprosto zaradi izgub pri pretvorbah rabimo 3x več ELEKTRIKE pri vodikovem avtu kot pa jo rabimo pri električnem avtu za prevozit isto razdaljo. To so samo upoštevane izgube. Nato pa upoštevaj še da vodik rabiš razvažat na črpalke (torej imaš še stroške prevoza), imaš posrednike (torej hodit boš moral na črpalko) in vsak posrednik si vzame svoj kos pogače ipd. Če si boš vzel 1 minuto da se boš res poglobil v tole sliko boš pomoje razumel.


Toplo priporočam tudi branje tegale članka:
https://www.volkswagenag.com/en/news/st...

Skratka vodik za avte je nesmiseln, ne nudi nobene realne prednosti in nudi same slabosti tako da pozabi na vodik, ga lahko kar odmisliš zdele takoj ker "ain't gonna happen".

Vodik je dober samo za naftna podjetja, ker bodo ohranila svojo molzno kravo, ker za razliko od elektrike vodikovega avta pač ne moreš filat doma iz svoje strehe. To je kar se avtov tiče. Ima pa vodik možnosti uveljavitve drugod, kot je del letalskega prevoza, velike tovorne ladje, cementarne, železarne, vse to so smiselne uporabe za vodik, za avte pa nikakor ne.

Ker tudi sintetična "klasična" goriva ne bodo poceni.

Seveda ne bodo poceni, bodo zelo draga, sintetična goriva ciljajo na nišni trg bogatašev, lastnikov superšportnih avtomobilov in računajo na navezanost lastnikov na zvok motorja z notranjim izgorevanjem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Taleviso ()

billy ::

Cena elektrike bo šla samo gor, več kot bo EVjev, višja bo. Ne na račun "proizvodnje", ampak "davkov". Na koncu bo podobno kot bencin, kar se tiče strukture cene.

kow ::

Ne bo slo. Je preenostavno kupit par panelov ter se iti elektricarja. Tudi, ce sem v bloku - se bom pa cez vikend zapeljal do prijatelja v hisi in bova vrtela odojka, kartala.. ter polnila EV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Taleviso ::

Cena elektrike bo šla samo gor, več kot bo EVjev, višja bo.

Še enkrat: vodik za proizvodnjo rabi ELEKTRIKO. In rabi vsaj 3x več elektrike za isto razdaljo kot električni avto. Je to tako težko razumeti?

Ne na račun "proizvodnje", ampak "davkov". Na koncu bo podobno kot bencin, kar se tiče strukture cene.

To je zgodba ki je ne boš videl, očitno je da ne razumeš ekonomije in izkoristkov. Pogon na elektriko bo vedno bistveno cenejši kot pa na naftne derivate.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Taleviso ()

billy ::

Taleviso je izjavil:

Cena elektrike bo šla samo gor, več kot bo EVjev, višja bo.

Še enkrat: vodik za proizvodnjo rabi ELEKTRIKO. In rabi vsaj 3x več elektrike za isto razdaljo kot električni avto. Je to tako težko razumeti?

Ne na račun "proizvodnje", ampak "davkov". Na koncu bo podobno kot bencin, kar se tiče strukture cene.

To je zgodba ki je ne boš videl, očitno je da ne razumeš ekonomije in izkoristkov.


Saj bodo dali visoko ceno za EVje, nekdo ki bo pa delal vodik, pa lahko dobi nižjo ceno. Tako pač, da bosta vodik in štrom nekje tu tu - če bosta postala glavna energenta za pogon ljudskih vozil.

kow ::

Taleviso je izjavil:


Še enkrat: vodik za proizvodnjo rabi ELEKTRIKO. In rabi vsaj 3x več elektrike za isto razdaljo kot električni avto. Je to tako težko razumeti?


Vprasanje, ce ne bomo zmozni razviti direktno sonce->vodik napravo z dovolj visoko ucinkovitostjo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

billy ::

kow je izjavil:

Ne bo slo. Je preenostavno kupit par panelov ter se iti elektricarja. Tudi, ce sem v bloku - se bom pa cez vikend zapeljal do prijatelja v hisi in bova vrtela odojka, kartala.. ter polnila EV.


Res je ja, samo kaj boš pa pozimi delal?

kow ::

billy je izjavil:

kow je izjavil:

Ne bo slo. Je preenostavno kupit par panelov ter se iti elektricarja. Tudi, ce sem v bloku - se bom pa cez vikend zapeljal do prijatelja v hisi in bova vrtela odojka, kartala.. ter polnila EV.


Res je ja, samo kaj boš pa pozimi delal?


Tiste 3 mesece bom pa ponoci filal, jebiga - bo drazje. Pa spet ne toliko. Bom polnil, ko bo Hrvatom pihalo na polno.
Poanta ostaja - drzava bo tezje dvigovala trosarine/davke kot pri nafti.

Pa ne pozabi, da so solarne celice vse boljse. Niti priblizno nismo prisli do limite.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

billy ::

Hm...pa si preračunal koliko kWh, oz bolje MWh bi potreboval, da bi lahko pokril svoje potrebe za avto? Samo recimo poletni meseci so dovolj, vse ostalo je bolj bogo...še posebej če boš ogreval še na TČ.
««
1029 / 1184
»»