Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Gregor P ::
Se opravičujem, zakaj točno sem jaz omenjen. Se ne spomnim, da bi kdaj trdil, da vozim vozilo s to najnovejšo tehnologijo, ki jo očitno ravnokar vgrajujejo v vozila? Tako da logično, da vsaj jaz še nisem imel priložnosti, da bi lahko preizkusil to tehnologijo.
Bi mi pa vsaka naprednejša asistenca prišla prav pri vožnji, tako da sem vesel, da je Mercedes prevzelo pobudo, predvsem na strani odgovornosti in upam, da jim ostale znamke sledijo - bo bolj varno za vse.
Bi mi pa vsaka naprednejša asistenca prišla prav pri vožnji, tako da sem vesel, da je Mercedes prevzelo pobudo, predvsem na strani odgovornosti in upam, da jim ostale znamke sledijo - bo bolj varno za vse.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
S klasa ima razne asistence že vsaj 15 let. Komot rečeš letnik in kaj zmore. Bomo primerjali s teslo tistega letnika. Ali pa toyoto, odvisno.
Gregor P ::
L3 vsekakor ni zmogla; tega ni zmoglo nobeno vozilo, ki sem ga vozil doslej. Tako da vsa čast Mercedesu za ta korak naprej.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Utk ::
Ne govorim o l3, ampak l2, vožnja znotraj pasu po avtocesti, in izven, prilaganje hitrosti ovinku (tega mercedesov l3 ne rabi delat, ker vozi 60 po AC). To kar zmore VW že dobrih 5 let, tesla 10, itd. Mercedes pa sigurno več.
Kako to deluje pri polno opremljeni S klasi, ki jo imaš?
Kako to deluje pri polno opremljeni S klasi, ki jo imaš?
Gregor P ::
Danes nimam avtomobila (sem že napisal tu na forumu), ker ga sam ne potrebujem - je tudi okolju najbolj prijazno; živim namreč v mestu in uporabljam alternativna vozila (car sharing, e-kolo, navadno kolo, javni prevoz, peš).
In da, to kar ti opisuješ (sistem za zaznavanje trka, prilagodljivi radarski tempomat, ohranjanje voznega pasu) lahko potrdim, da je Mercedes dejansko zmogel že kar nekaj let nazaj. Tako da mora biti ta L3 sedaj kar hud napredek v teh tehnologijah
In da, to kar ti opisuješ (sistem za zaznavanje trka, prilagodljivi radarski tempomat, ohranjanje voznega pasu) lahko potrdim, da je Mercedes dejansko zmogel že kar nekaj let nazaj. Tako da mora biti ta L3 sedaj kar hud napredek v teh tehnologijah
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
Aha, se pravi nimaš pojma niti kako je delala tvoja polno naložena S klasa, kaj šele za druge.
ales85 ::
Če smo pošteni, ne Mercedesov L3 ne Teslin AP nista bogvekaj, če imata stalno težave s tem, da jih zaslepljuje sonce... Mogoče res to še bolj zamerim Mercedesu, ker naj bi bil L3. Ali pa preveč poveličujem L3.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ales85 ()
Gregor P ::
Aha, se pravi nimaš pojma niti kako je delala tvoja polno naložena S klasa, kaj šele za druge.
Morda si v navalu tvojega izpada ad personam spregledal ta del, naj ti pomagam:
In da, to kar ti opisuješ (sistem za zaznavanje trka, prilagodljivi radarski tempomat, ohranjanje voznega pasu) lahko potrdim, da je Mercedes dejansko zmogel že kar nekaj let nazaj.
Tako da sedaj od L3 pričakujem veliko več. Vsekakor mi je zelo všeč, da so pri Mercedesu prvi jasno prevzeli odgovornost za uporabo tovrstnih tehnologij. Pričakujem, da se bo ta trend nadaljeval pri vseh proizvajalcih, ki želijo potrošnikom prodajati to tehnologijo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Utk ::
Od nekoga, ki je to imel in uporabljal, bi pričakoval kaj več kot "ja, to je imel". To lahko tudi v katalog pogledamo.
ales85 ::
Tako da sedaj od L3 pričakujem veliko več. Vsekakor mi je zelo všeč, da so pri Mercedesu prvi jasno prevzeli odgovornost za uporabo tovrstnih tehnologij. Pričakujem, da se bo ta trend nadaljeval pri vseh proizvajalcih, ki želijo potrošnikom prodajati to tehnologijo.
Glede tega se pa povsem strinjam, da je to absolutno obvezno, če želijo, da tehnologiji dejansko zaupam. Seveda to ni edini pogoj, pove pa veliko.
Od nekoga, ki je to imel in uporabljal, bi pričakoval kaj več kot "ja, to je imel". To lahko tudi v katalog pogledamo.
A naj ti napiše novelo?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ales85 ()
Utk ::
Vprašal sem konkretno na kolk časa ti teži da zagrabi volan in kako deluje prilagajanje hitrosti čez ovinke. Na in izven avtoceste.
Ljudje so s tem pri tesli zadovoljni.
Ljudje so s tem pri tesli zadovoljni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
codeMonkey ::
Noben sistem ne prilagaja hitrosti na nacin, da bi mu lahko zaupal danes (L2). Tvoj zakljucek s Teslo je nakladanje, razen ce imas kak link, kjer je nekdo naredil raziskavo. Sem videl precej failov ravno na tem podrocju, da bi kar tako zaupal. Tukaj lahko debatiramo le kako bo to realizirano za sisteme od L3 naprej, ko ne bo vec odgovoren voznik. S pristopom brez mapiranja, ter precej verjetno tudi V2X, bo slo precej tezko na varen nacin.
Tezenje za drzanje volana je pa safety feature in ne odraza kvalitete, kot smo lahko tudi videli v praksi na primeru Tesle nekaj let nazaj.
Tezenje za drzanje volana je pa safety feature in ne odraza kvalitete, kot smo lahko tudi videli v praksi na primeru Tesle nekaj let nazaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
codeMonkey ::
Če smo pošteni, ne Mercedesov L3 ne Teslin AP nista bogvekaj, če imata stalno težave s tem, da jih zaslepljuje sonce... Mogoče res to še bolj zamerim Mercedesu, ker naj bi bil L3. Ali pa preveč poveličujem L3.
Imas link kako je obcutljiv Mercedesov L3 sistem na sonce? Res me zanima.
Utk ::
codeMonkey je izjavil:
Noben sistem ne prilagaja hitrosti na nacin, da bi mu lahko zaupal danes (L2). Tvoj zakljucek s Teslo je nakladanje, razen ce imas kak link, kjer je nekdo naredil raziskavo. Sem videl precej failov ravno na tem podrocju, da bi kar tako zaupal. Tukaj lahko debatiramo le kako bo to realizirano za sisteme od L3 naprej, ko ne bo vec odgovoren voznik. S pristopom brez mapiranja, ter precej verjetno tudi V2X, bo slo precej tezko na varen nacin.
Tezenje za drzanje volana je pa safety feature in ne odraza kvalitete, kot smo lahko tudi videli v praksi na primeru Tesle nekaj let nazaj.
Kar pa ne pomeni, da ne nekateri delajo bolje kot drugi.
ales85 ::
codeMonkey je izjavil:
Če smo pošteni, ne Mercedesov L3 ne Teslin AP nista bogvekaj, če imata stalno težave s tem, da jih zaslepljuje sonce... Mogoče res to še bolj zamerim Mercedesu, ker naj bi bil L3. Ali pa preveč poveličujem L3.
Imas link kako je obcutljiv Mercedesov L3 sistem na sonce? Res me zanima.
https://twitter.com/wholemarsblog/statu...
Za Teslo pa mi pravijo uporabniki, da tudi stalno zahteva prevzem nadzora na relaciji SF - LA.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ales85 ()
codeMonkey ::
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Če smo pošteni, ne Mercedesov L3 ne Teslin AP nista bogvekaj, če imata stalno težave s tem, da jih zaslepljuje sonce... Mogoče res to še bolj zamerim Mercedesu, ker naj bi bil L3. Ali pa preveč poveličujem L3.
Imas link kako je obcutljiv Mercedesov L3 sistem na sonce? Res me zanima.
https://twitter.com/wholemarsblog/statu...
Za Teslo pa mi pravijo uporabniki, da tudi stalno zahteva prevzem nadzora na relaciji SF - LA.
Thnx. To je lep primer, ko je potrebno imeti ostale sisteme (radar, lidar), da se zagotovi varen interval za prevzem, ki je za L3 potreben. Oz. za "fail-operational" delovanje sistema pri L4. Samo s kamerami nimas sans.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
BigWhale ::
Tole je petty ampak smesn. :)) Tipu je ostal volan v rokah, sred avtoceste. Model Y.
https://twitter.com/preneh24/status/161...
https://twitter.com/preneh24/status/161...
ales85 ::
Ne vem kaj tako cakajo, kdaj bodo prepovedali testirati to sranje med splosnim prebivalstvom.
codeMonkey ::
Se spomnim konference, kako so ljudje iz EU debelo pogledali, ko je nek precej mlad in precej ocitno zelen predstavnik NHTSA ponosno razlagal, kako oni puscajo proste roke pri razvoju teh zadev. Sposobni so itak v NTSB, ki pa lahko dajejo samo priporocila. Tu imas odgovor.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
mn ::
Tole je petty ampak smesn. :)) Tipu je ostal volan v rokah, sred avtoceste. Model Y.
https://twitter.com/preneh24/status/161...
In očitno so mu še popravilo zaračunali. Kako smo včasih rekli? Garancija važi, dok je v garaži.
Gregor P ::
Bo Slovenija po zgledu Nemčije zajahala val navdušenja nad vodikom?
V Evropski uniji bo vodik eden od ključnih energentov za doseganje podnebnih ciljev, vendar so na tej poti še veliki proizvodni in infrastrukturni izzivi, zato bo potrebno čezmejno sodelovanje, so poudarili na Slovensko-nemškem dnevu vodika.
https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/bo-s...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
ales85 ::
Bo Slovenija po zgledu Nemčije zajahala val navdušenja nad vodikom?
V Evropski uniji bo vodik eden od ključnih energentov za doseganje podnebnih ciljev, vendar so na tej poti še veliki proizvodni in infrastrukturni izzivi, zato bo potrebno čezmejno sodelovanje, so poudarili na Slovensko-nemškem dnevu vodika.
https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/bo-s...
Cena vodika je ob tem še vedno zelo visoka. Po podatkih možganskega trusta Rethink Energy so stroški za kilogram vodika lani znašali okoli 3,3 evra
Tole pa sploh ni tako slabo. Se posebej, ce se pricakuje korenit napredek. Toyota Mirai je ze vozila s povprecno porabo 0,55 kg/100 km, kar je po tej ceni ceneje kot bencin/dizel v Nemciji/Avstriji. Teren sicer zelo ravninski okrog Pariza, ampak vseeno.
a_borlak ::
Vodik je mimosunek, ker ga večinoma pridelajo iz plina, ki ga, če ga kuriš direktno dobiš iz njega več energije.
Gregor P ::
Nekaj drugega bo vsekakor moralo biti, ker ta zastarela tehnologija s težkimi baterijami ne more biti prava rešitev za prihodnost.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Gregor P ::
"Zmaguje" je morda premočna beseda.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
J.McLane ::
Vodik je mimosunek, ker ga večinoma pridelajo iz plina, ki ga, če ga kuriš direktno dobiš iz njega več energije.
Sploh ti ni jasno kaj se zgodi ko imaš v nekem trenutku ceno elektrike na trgu 0 €, kar naenkrat je elektroliza vode najcenejši način pridobivanja vodika. In na tem se dela, je že kar nekaj pilotnih projektov, čaka se samo to da bo OVE v sistemu toliko da bo cena na borzi v določenih trenutkih šla na 0, to se je že dogajalo ampak ne časovno dovolj dolgo da bi to lahko izkoristili. Počakaj ene 5 let pa boš imel vetrovna obdobja ko bo teh viškov čez glavo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
kow ::
a_borlak ::
Vodik je mimosunek, ker ga večinoma pridelajo iz plina, ki ga, če ga kuriš direktno dobiš iz njega več energije.
Sploh ti ni jasno kaj se zgodi ko imaš v nekem trenutku ceno elektrike na trgu 0 €, kar naenkrat je elektroliza vode najcenejši način pridobivanja vodika. In na tem se dela, je že kar nekaj pilotnih projektov, čaka se samo to da bo OVE v sistemu toliko da bo cena na borzi v določenih trenutkih šla na 0, to se je že dogajalo ampak ne časovno dovolj dolgo da bi to lahko izkoristili. Počakaj ene 5 let pa boš imel vetrovna obdobja ko bo teh viškov čez glavo.
Ceno elektrike 0€ na trgu imaš trenutno zelo redko, jo boš pa v prihodnosti z malo sreče imel. Poleg tega, kar se baterij tiče, če pogledaš tiste izpred 10 let in danes, imajo današnje na isto težo krepko višjo kapaciteto, kar pomeni, da bodo v prihodnosti še lažje, zna biti, da jih bomo znali narediti iz cenejših materialov. Recimo zrak-cink kar obeta, kar se izdelave tiče in so kljub manjši kapaciteti odlične za hranjevalnike. Da ne bo pomote, ne bi odpisal vodika, se mi pa zdi, da je bolje takoj delati ogljikovodike (metan, kerozin), ker jih je bistveno lažje in varneje shranjevati, pa še CO2 iz zraka uporabljaš.
Gregor P ::
Najbrž je vodik trenutno bolj primeren za kakšna težja transportna vozila.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
jernejl ::
AtaŠtumf ::
Adijo sanje, dobrodošla realnost...
Če na to idejo pridejo samo še dva ali trije v ulici, boste vsi brez elektrike, če boste vsi hoteli polniti svoj avto istočasno."
Če na to idejo pridejo samo še dva ali trije v ulici, boste vsi brez elektrike, če boste vsi hoteli polniti svoj avto istočasno."
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem
Utk ::
Adijo sanje, dobrodošla realnost...
Če na to idejo pridejo samo še dva ali trije v ulici, boste vsi brez elektrike, če boste vsi hoteli polniti svoj avto istočasno."
Če ti ni še nihče povedal, Nemci so bedasti.
Utk ::
Vsak naj dela svoj posel. Monterji naj montirajo, štromarji naj gledajo, da bo delalo. Če začnejo monterji skrbet za omrežje in štromarji kako močan kavomat imat, potem ne more it vse skupaj drugam kot v kurac.
codeMonkey ::
TESKAn ::
Niso se pogruntal kako socializirat potrebne investicije :)
Kaj pa so prispevki za omrežje drugega, če ne socializacija stroška omrežja? Sej predstavljajo tam polovico računa za elektriko...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
codeMonkey ::
Sumim, da se to pokuri ze sproti, oz. je premalo za vecji premik v transportu.
Omenjena podjetja tudi lahko lobirajo za spremembe, ce se ne strinjajo.
Omenjena podjetja tudi lahko lobirajo za spremembe, ce se ne strinjajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
SambaShare ::
codeMonkey je izjavil:
Niso se pogruntal kako socializirat potrebne investicije :)
Naši so že. Prvim trem priklopijo brez problema, četrtemu predlagajo da (s posojilom) financira nadgradnjo omrežja.
Svašta kam smo prišli s tem first come, first serve principom. "Bogataši" z elektrarnami in električnimi avtomobili, reveži pa plačujejo vse skupaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SambaShare ()
kow ::
Prodaja v Evropi po brandih:
https://pbs.twimg.com/media/Fn_UDuGagAA...
Se lepo vidi kako je politika odjebala nizje razrede, ko ni posredovala na trgu in so firme zmanjsale proizvodnjo za nizje sloje, premoznejsi pa so se naprej veselo kupovali.
https://pbs.twimg.com/media/Fn_UDuGagAA...
Se lepo vidi kako je politika odjebala nizje razrede, ko ni posredovala na trgu in so firme zmanjsale proizvodnjo za nizje sloje, premoznejsi pa so se naprej veselo kupovali.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
SambaShare ::
S polnilnico je v bistvu zanimiva situacija. Kako lahko elektro naredi razliko med dvema strankama z isto priključno močjo? Zakaj sme nekdo imeti odjem recimo 1/2 priključne moči, drugi pa ne? To bo še zanimivo. Distribucijski dinozavri bojo seveda stavili na soglasja, pa bo tokrat težka. Zelo težka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SambaShare ()
a_borlak ::
Vodik je mimosunek, ker ga večinoma pridelajo iz plina, ki ga, če ga kuriš direktno dobiš iz njega več energije.
Potem so tudi baterije mimosunek, ker notri shranjujejo energijo, pridelano iz premoga, ki, če ga kuriš direktno, dobiš iz njega več energije.
Vidiš, ko ne razmišljaš, kaj pa toplarna? Imaš oboje, ogrevanje in elektriko.
Utk ::
https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/n...
1,6 km preveč žic...a ni nekdo na tem forumu pisal, da se bo to dogajalo...
1,6 km preveč žic...a ni nekdo na tem forumu pisal, da se bo to dogajalo...