» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1021 / 1184
»»

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

Saj ste tukaj sami tehniki, inženirji, matematiki ipd. račun pač pokaže prelomnico nekje pri 10-ih letih, tudi 8-ih, če si zelo optimističen (ob vseh predpogojih ala SE ipd-). To je pač kruto dejstvo.


Moj racun je pokazal, da sem pokril razliko EV vs ICE prej kot v treh letih. Primerjal sem dva precej podobna avtomobila s precej podobno opremo, pri cemer je imel ICE malenkost slabso opremo.

codeMonkey ::

deco16 je izjavil:

Mercedes ma planned obsolescence že vgrajeno v vsakem hibridu - EVju. Kontaktor ma določeno število vklopov. Po tem counterju mora sledit zamenjava baterije da se resetira counter.

Je treba it daleč prod od take prakse.


Zanimivo. Link?

Gregor P ::

BigWhale je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Saj ste tukaj sami tehniki, inženirji, matematiki ipd. račun pač pokaže prelomnico nekje pri 10-ih letih, tudi 8-ih, če si zelo optimističen (ob vseh predpogojih ala SE ipd-). To je pač kruto dejstvo.


Moj racun je pokazal, da sem pokril razliko EV vs ICE prej kot v treh letih. Primerjal sem dva precej podobna avtomobila s precej podobno opremo, pri cemer je imel ICE malenkost slabso opremo.

Ob kakšnih pogojih? Če se ne motim si zgradil SE, to si upošteval? Novi priključki, polnilna postaja doma itd. (pri tem da moraš živeti v hiši, ne v bloku - se razume)? Si prejel kakšne subvencije? In pa to primerjaš Nissana Leafa s čim? Zapisal si, da si dal 29.000 EUR za to "kanto od avta" (se opravičujem za subjektivni element)? To je zagotovo vsaj na neki točki bilo okoli 10.000,- evrov od česarkoli primerljivega, ker primerljivo je moralo stati največ okoli 20.000 evrov glede na to kakšen avto je ta Nissan - in sam ne bi dal več kot 15.000 evrov za takšno vozilo, če smem pripomniti.

Moram kar vztrajati pri trditvi, da je danes za večino potrošnikov - ki se sedaj odločijo za nakup EV (in še nimajo zgrajene SE in vem kaj še vse pripravljeno doma) pač izračun le malo drugačen, torej gre prej proti 8 letom kot tvojim 3.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Kar zloži skupaj kompakta s 400 in še nekaj prtljažnika, avtomatika, 8 al kolk že sekund do 100, z vsemi asistencami, za tistih tvojih 15 jurjev, pa naj bo tudi 20.

deco16 ::

deco16 ::

To je koda napake: P1D2800 (Programmed counter reached 0 value)

WaterBoy ::



Draga menjava baerije

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: WaterBoy ()

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:


Ob kakšnih pogojih? Če se ne motim si zgradil SE, to si upošteval? Novi priključki, polnilna postaja doma itd. (pri tem da moraš živeti v hiši, ne v bloku - se razume)? Si prejel kakšne subvencije?


Brez elektrarne bi bila ta doba pet let. Pa se vozim relativno malo. Dedicated polnilnice nimam.

Gregor P je izjavil:

In pa to primerjaš Nissana Leafa s čim? Zapisal si, da si dal 29.000 EUR za to "kanto od avta" (se opravičujem za subjektivni element)? To je zagotovo vsaj na neki točki bilo okoli 10.000,- evrov od česarkoli primerljivega, ker primerljivo je moralo stati največ okoli 20.000 evrov glede na to kakšen avto je ta Nissan - in sam ne bi dal več kot 15.000 evrov za takšno vozilo, če smem pripomniti.


Primerjal sem z Golfom, ki je takrat z malenkost slabso opremo stal okrog 25.000 EUR. To, kak avto bi ti kupil in kak se teb zdi Leaf, je povsem irrelevant in precej otrocje ... Vrtec.

Gregor P je izjavil:


Moram kar vztrajati pri trditvi, da je danes za večino potrošnikov - ki se sedaj odločijo za nakup EV (in še nimajo zgrajene SE in vem kaj še vse pripravljeno doma) pač izračun le malo drugačen, torej gre prej proti 8 letom kot tvojim 3.


Ampak tvoja prva trditev ni bila to kar sedaj trdis. :)

Gregor P ::

Moja trditev je ves čas enaka; povprečnemu potrošniku se danes nakup EV pogojno "splača/odplača" po 8-ih oz. rajši 10-ih letih.

Ti si pa začel z "vrtčevskimi" manj kot 3 leta ipd.; kar je pač roko na srce malo nepošteno do potrošnika, ki EV kupuje sedaj (in nima izpolnjenih vseh tvojih predpogojev); že samo pri tvoji primerjavi vozil je najmanj 4000 evrov razlike, pa je Golf - vsaj bil - bolj kakovostno vozilo od Leafa. In če bo nekdo tvoj primer vzel zares in dejansko kupil EV-ja, ga pač na koncu čaka neprijetno presenečenje oz. bo ugotovil, da se je uštel - zdaj pa reci, da ni res.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

DamijanD ::

Pa saj ni trdil, da to velja za vse. Njemu se je v treh letih povrnilo...

Gregor P ::

OK v redu, kaj pa ti misliš DamijanD, ko pogledaš mojo trditev in njegov primer - sta primerljiva? Je njegov komentar na mojo trditev ustrezen, ti poda relevantno informacijo za nakup EV-ja? Namreč jaz pravim cca. 8 let on pa se hvali s svojim primerom, da njemu pa je uspelo v manj kot treh, ti moraš pa danes kupiti EV.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

J.McLane ::

Še enkrat (ali že stotič), kot povprečnega potrošnika ti vidiš samo sebe, dejstvo pa je, da povprečen ni nihče.

Saj je že iz proizvodnjih številk jasno da za večino ne more biti, če pa skupaj sestavijo EVjev za samo 10% trga. Ampak ti vehemrno trdiš da tudi teh 10% ki jih naredijo in prodajo ne ustrezajo nobenenumu in da se povrnejo po 10 letih.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Mogoče če najprej prebereš naslov teme? In da v bistvu se strinjamo, odgovor je cit. "jasno da za večino ne more biti". Povedano drugače, EV še niso prava stvar za večino ljudi.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Naslov teme je čist iz tehničnega vidika popolnoma resničen, iz vidika industrije pa še nismo tam.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Vsaj za mene je tudi tehnični vidik vprašljiv. Ne ta del, da bi vozila poganjala elektrika (to bo oz. je vsekakor, ne glede na način rešitve - in v tej luči je naslov korekten, ker kakorkoli obrneš bodo to neke vrste EV), ampak če je ta ponovno "pogreta" 100-letna rešitev na težke baterije res ta prava alternativa in ni le slepa veja. Ampak zdaj se že ponavljam, tako da zaključujem na tej točki.:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

Moja trditev je ves čas enaka; povprečnemu potrošniku se danes nakup EV pogojno "splača/odplača" po 8-ih oz. rajši 10-ih letih.


Tole je bila na tvoja trditev, sam tolk, da te spomnim:

"Saj ste tukaj sami tehniki, inženirji, matematiki ipd. račun pač pokaže prelomnico nekje pri 10-ih letih, tudi 8-ih, če si zelo optimističen (ob vseh predpogojih ala SE ipd-). To je pač kruto dejstvo."


In to je neko posploseno nabijanje, ki drzi za nekatere primere, nikakor pa ne za vse.

Gregor P je izjavil:

Ti si pa začel z "vrtčevskimi" manj kot 3 leta ipd.


Eh? Kaj tocno teb ni jasn? V zadnjih treh letih bi dal za gorivo okrog 5000 EUR, ce bi se vozil z novi dizlom ali pa vec kot 6000 EUR, ce bi se vozil s starim avtom, ki sem ga imel. Za elektriko pa nisem dal jurja. Ce neb mel elektrarne, bi trajal se mogoce dve leti dalj. To velja zame in mogoce se za koga. Nikjer nisem trdil, da velja za vse, z razliko od tebe.

Gregor P je izjavil:


kar je pač roko na srce malo nepošteno do potrošnika, ki EV kupuje sedaj (in nima izpolnjenih vseh tvojih predpogojev); že samo pri tvoji primerjavi vozil je najmanj 4000 evrov razlike, pa je Golf - vsaj bil - bolj kakovostno vozilo od Leafa. In če bo nekdo tvoj primer vzel zares in dejansko kupil EV-ja, ga pač na koncu čaka neprijetno presenečenje oz. bo ugotovil, da se je uštel - zdaj pa reci, da ni res.


Ce bo kdo zarad moje primerjave Leafa in Golfa, sel kupit Teslin Model 3 za 60 jurjev in bo neprijetno presenecen, je pac teslo.

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

ti moraš pa danes kupiti EV.


Wat? :> Kak scenarij pa je to, da nekdo mora kupit EV in to dans?

Utk ::

deco16 je izjavil:

Evo ti linke:

https://twitter.com/evclinic/status/126...

https://evclinic.eu/2022/10/16/mercedes...


https://mhhauto.com/Thread-Reset-the-co...

Poznam jaz to vse. Kar sem napisal, sem napisal. Kdor kupi mercedes hibrida in po 8 letih mora plačat 8 jurjev, je še poceni čez prišel.

To da se splača po osmih ali ne vem kolk letih, ni res. Splača se od prvega dne ali pa nikoli, ker se ta izplačljivost dogaja čez celo dobo, ne začne po 8ih letih naenkrat manj elektrike trošit. Tudi nekdo, ki čez 3 leta proda ev, čeprav se mu "splača" šele po 8ih, bo na profitu proti drugemu avtu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

hruske ::

Men je sicer mal smešno ko Gregor P vztrajno govori o "povprečnem potrošniku".

Prva točka, ki se je je treba zavedat: Povprečen kupec avta pri nas bo kupoval rabljen avto, ker so cenejši. Rabljenih EVjev z dostopno ceno pa še ni na trgu, ker je to pač trenutno premijska tehnologija.

Dalje: Novi avti se že dolgo ne prodajajo kot racionalen nakup, ampak ti reklame prodajajo neko identiteto, izkušnjo, status.

Če greš računat finančne konstrukcije pri nakupu avtomobila in kaj se ti bolj splača, potem definitivno nisi povprečen potrošnik.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Fiv3er ::

Kaj je razlog, da EVjem pri visokih hitrostih in vleki težkih prikolic (>1t) pade učinkovitost gledano relativno na ICE, kjer so te vplivi manjši? Je fora v omejitvah baterije ali elektromotorja?

Gregor P ::

Še en članek na temo o okoljski smotrnosti EV "manije": Electric Vehicles Are Not the Answer to Saving the Environment, May Be Quite the Opposite
Once a government decides it is going to mandate the manufacturing of consumer goods or a percentage thereof, within its borders, it sends a shudder throughout the industry. Added confusion surfaces when previous policies established by the same government hinder their ability to abide by new regulations.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Fiv3er ::

Da nadaljujem misel:
Kaj je razlog, da EVjem pri visokih hitrostih in vleki težkih prikolic (>1t) pade učinkovitost gledano relativno na ICE, kjer so te vplivi manjši? Je fora v omejitvah baterije ali elektromotorja?

Govorim o tem, da bo poraba nekega dizla med 130kmh in 180kmh lahko različna npr. za 2-3l/100km, kar v procentih pomeni okvirno 30-50% povečanje porabe. Pri EV pa je razlika 20kwh/100km ali več kar pomeni skoraj 100% razliko. Kjub boljši aerodinamiki teh vozil.

pegasus ::

Bo treba mal osnovnošolsko fiziko ponovit ...

Fiv3er ::

No daj ponovi pametnjakovič. Zračni upor in potrebna sila za premagovanje tega naraščata eksponentno. Ampak to je enako pri ICE in pri EV

krucymucy ::

Fiv3er je izjavil:

Da nadaljujem misel:
Kaj je razlog, da EVjem pri visokih hitrostih in vleki težkih prikolic (>1t) pade učinkovitost gledano relativno na ICE, kjer so te vplivi manjši? Je fora v omejitvah baterije ali elektromotorja?

Govorim o tem, da bo poraba nekega dizla med 130kmh in 180kmh lahko različna npr. za 2-3l/100km, kar v procentih pomeni okvirno 30-50% povečanje porabe. Pri EV pa je razlika 20kwh/100km ali več kar pomeni skoraj 100% razliko. Kjub boljši aerodinamiki teh vozil.

Meni dizel kuri pri 200km/h 120% vec kot pri 130km/h tako da te tvoje navedbe o 30% ne drzijo.

Fiv3er ::

Tole bo zelo bogi dizel. Vsedi se v kaj novejšega ali močnejšega.

Pa sploh ni debata ali je boljši dizel ali ev. Amapk o učinkovitosti. Pri prikolicah razlike postanejo bizarne, kjer gredo ev-ji na 60kwh/100km in več (200%), dizel pa nitii 100%

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Fiv3er ()

krucymucy ::

Fiv3er je izjavil:

Tole bo zelo bogi dizel. Vsedi se v kaj novejšega ali močnejšega.

Pa sploh ni debata ali je boljši dizel ali ev. Amapk o učinkovitosti. Pri prikolicah razlike postanejo bizarne.

Zadnji model passata. V kaj novejsega?
Fotrov suv tudi porabi 12 vs. 7 ko vlece kamp prikolico v dalmacijo s precej nizjo hitrostjo kot sicer brez priklopnika.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: krucymucy ()

Fiv3er ::

Bjorn pa je trošil 60kwh/100kmh z zelo bogo (lahko) prikolico.

Nočem se z nobenim tukaj prepirat, ker tudi pri teh cifrah je elektro motor še vedno zakon. So pa prirasti (procentualni) napram "traktorjem" zanimivi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Fiv3er ()

Fiv3er ::

Pa če nadaljujem - zakaj model Y lahko vleče samo 1600kg (uradna specifikacija), kljub navidez idealnim pogojem (visoka teža avtomobila, ogromno navora in moči). Lahko bi rekli, da je kriva šasija, ampak na Tesla forumih pravijo, da brez težav vleče še bistveno več, a da gre poraba v nebo, če bi gor obesil npr 2500kg

BigWhale ::

Fiv3er je izjavil:

Kaj je razlog, da EVjem pri visokih hitrostih in vleki težkih prikolic (>1t) pade učinkovitost gledano relativno na ICE, kjer so te vplivi manjši? Je fora v omejitvah baterije ali elektromotorja?


Ucinkovitost ne pade. Le zaloga energije v baterijah je toliko manjsa, da se visja poraba energije bolj pozna. Ce imas z ICE vozilom dosega 800km in ti s prikolico doseg pade za 40% imas dosega samo se 480km. Ce imas pa ze v startu z EVjem dometa samo 300km potem pa s 40% visjo porabo prides na 180km.

kixs ::

Kaksno je kaj zavarovanje EV vozil?

Sem delal en preracun in dobim za sebe:

Nissan Leaf 110kw / 160kw
AO+ ... ~190€ / ~300€
Delni kasko (luci, steklo, toca, asistenca) ... ~310€ / ~400€
Polni kasko ... ~660€ / 800€

Za Teslo 3 pa je polni kasko cca 1200€?

Nekaj se pozna tudi, ker (se) ni placila cestne takse. Za trenutni avto placam AO+ in cestno takso skupaj cca 185€. Torej ne bi bilo tako grozno vec, ce vzames delni kasko in 110kw verzijo - ceprav bi raje imel daljsi doseg pri 160kw verziji.

mikhaair ::

Fiv3er je izjavil:

Pa če nadaljujem - zakaj model Y lahko vleče samo 1600kg (uradna specifikacija), kljub navidez idealnim pogojem (visoka teža avtomobila, ogromno navora in moči). Lahko bi rekli, da je kriva šasija, ampak na Tesla forumih pravijo, da brez težav vleče še bistveno več, a da gre poraba v nebo, če bi gor obesil npr 2500kg

Pri konstantni hitrosti na ravnem teža prikolice ne igra bistvene vloge. Večina je upor. Potrebna sila za premagovanje upora pri ice ali ev pa je seveda ista. Le ice vrže večino energije skozi auspuh in kot odpadno toploto, pa se zato zdi da ja boljši.

Gregor P ::

LIGHTYEAR - Motorje dobili iz Slovenije, za izdelavo vozil zmanjkalo denarja
Podjetje Atlas Technologies, ki je skrbelo za proizvodni del avtomobilskega zagonskega podjetja Lightyear, je razglasilo insolventnost. Med ključnimi dobavitelji električnega avtomobila je bil tudi slovenski Elaphe.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

Kako je to mozno, ce so to avtomobili, ki bodo unicili vse dinozavre in redefinirali koncept vozila? Bosta morala Sono Motors in Aptera.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Zdi se, da je vsak poslovni model avtomobilskega zagonskega podjetja, ki ne predvideva vsaj 1 vecjo recesijo, obsojen na neuspeh.

J.McLane ::

Grdi strici iz ozadja, ziher.

Sicer pa res škoda, ker človeštvo bi še kako rabilo dober aerodinamični avto s solarno streho. Poraba bistveno manj virov (tako surovin kot elektrike) za prevoženo razdaljo je vedno dobrodošlo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

Sono tudi diha na škrge ... pri Apteri pa so naredili gamification zbiranja keša, tako da kaže precej bolje: https://aptera.us/leaderboard
Živi bili pa vidjeli.

codeMonkey ::

Kultna varcna vozila se je vedno razvijalo v casu vecjih kriz. Seveda s postavljeno proizvodnjo, ki je lahko dostavila in pokrila potrebo po njih. Na ta nacin so se izvlekla mnoga velika podjetja. Ampak v zadnjih letih so se proizvajalci prej trudili prebiti v nekoliko visji sektor, ker so trenutno tam dobicki najvecji, kot pa fokusirali na varcna in dostopna vozila. Ce bo usekala huda recesija, se bodo hitro pojavila tudi primerna vozila.

Aptera nima sans vplivati na karkoli v nobenem scenariju.

Utk ::

Sej tudi VW ne, pa kaj hočemo, vseeno ga moramo prenašat.

codeMonkey ::

Luksuzen del kar dobro pokriva, poceni pa tudi.

ales85 ::

codeMonkey je izjavil:

Luksuzen del kar dobro pokriva, poceni pa tudi.

Kaj pa pokriva v poceni segmentu? Polo z začetno ceno 18k? Lupota ne vem, če še delajo.

codeMonkey ::

To je to, kar je danes poceni. Kaj ima pa Tesla ali pa Mercedes v tem rangu? Pa ce gledas znotraj koncerna, sta tu se Skoda in Seat.

kow ::

Obstajajo tudi neevropski trgi. Latinska Amerika je recimo nekaj povsem posebnega. Fiat, ki je v evropi popolnoma zabredel, je tam se vedno velikan.
Tudi VW ima tam lokalizirane modele.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

ales85 ::

Zame to ni poceni, omenjen pa je bil VW. Seat in Škoda pa 15k minimum (Ibiza in Fabia). Pa za Ibizo vem, da se je dobila za < 10k, osnovna, 5 let nazaj. Huda inflacija je to.

Latinska Amerika ja... še ne dolgo nazaj so tam (Mehika) prodajali Nissan Tsuru za $8k... mogoče se sliši poceni, pa je bil komaj a od avtomobila. Kaj šele, če primerjaš kaj si dobil za tisti denar.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ales85 ()

kow ::

Pri poceni avtomobilih je bolj kot, kaj dobis za denar pomembno... da je nizka cena. Da si kupec sploh lahko privosci avto.

Utk ::

codeMonkey je izjavil:

Luksuzen del kar dobro pokriva, poceni pa tudi.

Pokriva lahko vse, ampak spremenil pa ne bo več ničesar. VW ne vodi, ampak sledi. Komajda. Kot tudi ostali nemci.

Gregor P ::

Ne vem če, ker očitno Nemci prednjačijo vsaj v samodejni vožnji Prvi samovozeči avtomobil tretje stopnje v ZDA je mercedes.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

ales85 ::

kow je izjavil:

Pri poceni avtomobilih je bolj kot, kaj dobis za denar pomembno... da je nizka cena. Da si kupec sploh lahko privosci avto.

To je relativno. Ker kar si dobil tam za $8k (avto, zasnovan '92) in tukaj, je neprimerljivo. In za skoraj isti denar. Aja, pa je bil še narejen tam.

Gregor P je izjavil:

Ne vem če, ker očitno Nemci prednjačijo vsaj v samodejni vožnji Prvi samovozeči avtomobil tretje stopnje v ZDA je mercedes.

Mercedes != VW?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ales85 ()

Gregor P ::

ales85 je izjavil:

Mercedes != VW?
Je pa nemški avto. Se nanaša na

Utk je izjavil:

Kot tudi ostali nemci.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Ne vem če, ker očitno Nemci prednjačijo vsaj v samodejni vožnji Prvi samovozeči avtomobil tretje stopnje v ZDA je mercedes.

Raje napiši koliko in kako samodejno vozi tvoja S klasa. Na koliko časa teži za volan, kako prilagaja hitrost čez ovinke, itd.
Ta L3 itak ni očitno še nihče od nas sam sprobal.
««
1021 / 1184
»»