Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
DamijanD ::
res so malo šparal id.buzz je bil samo drugi ali tretji - pa tudi ta nima kaj delati med top3
bf4ed ::
Kakšno izgubo sedaj?!? Naštancan ICE avto, ki ga kupiš za recimo 40k je koliko vrednosti v dejanskem materialu? A je 10k? Verjetno še manj. Dodatno so seveda ostali stroški, razvoja, marketinga, logistike, servisne mrežne itd., recimo potem do 20k? Kolikšno pa je razmerje pri EV? Najbrž ravno za kakšnih 10k več kakor itak za najmanj že preplačaš to vozilo (samo zaradi tega ker je EV). Izgubo imajo samo, če teh vozil ne prodajajo, ali jih načrtno ne prodajajo; bi si mislil tudi, če je slab avto, ampak je Tesla lepo dokazala, da lahko prodajaš tudi manj kakovostna vozila.
Tako stroški proizvodnje za ICE 10k€.
Za EV pa 18-20k€ zaradi baterije.
Torej imajo vsi dobiček. Samo pretiravajo s cenami. Naj jih imajo...
BigWhale ::
Sicer 53.
Tesla bo tudi s to ceno delala dobiček, bmw pa s podobnim avtom za 70 menda izgubo. To ti naredi masovna proizvodnja. Told you so...že 7-8 let nazaj.
53k je sicer basic LR model. S tem, da pri nas ne mores dobiti premium paketa (vsaj tko pise na njihovi spletni strani), pa zraven das se enhanced avtopilota in drugo barvo in si na koncu blizje 60k, kar se vedno ni poceni.
Se pa pol vprasas zakaj bi folk kupoval Ioniqa, ki ga je precej tezje dobiti.
a_borlak ::
Tako mimogrede, T3 je še vedno dražji, kot takrat, ko so ga prvič začeli prodajat, se pravi da je še prostor za znižanje cene. Vprašanje pa, kdaj.
Utk ::
pa zraven das se enhanced avtopilota in drugo barvo in si na koncu blizje 60k, kar se vedno ni poceni.
Če to "rabiš". Jaz ne bi. Če že kaj, bi ful autopilot, ampak tudi to brez veze. BMW za 70 flik še zmeraj nima nič od tega.
s1m0n ::
Tako mimogrede, T3 je še vedno dražji, kot takrat, ko so ga prvič začeli prodajat, se pravi da je še prostor za znižanje cene. Vprašanje pa, kdaj.
Glede na to kakšna gužva je bila včeraj v salonu v LJ bi rekel, da so ljudje s ceno srečni :) Takšne kot je bila včeraj še tam nisem videl...
Kebo ::
Dacia Spring pride spomladi tudi z bolj uporabnimi 65 konji, nadomestila bo expression model za isto ceno, 18.000€ po subvenciji.
Gregor P ::
Najmanj 5000 evrov predrago. V resnici pa 10.000.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
hojnikb ::
Dacia Spring pride spomladi tudi z bolj uporabnimi 65 konji, nadomestila bo expression model za isto ceno, 18.000€ po subvenciji.
source?
#brezpodpisa
Holedino ::
Dacia Spring pride spomladi tudi z bolj uporabnimi 65 konji, nadomestila bo expression model za isto ceno, 18.000EUR po subvenciji.
source?
Tole če ti kej pomaga:
https://www.licarco.com/2023-dacia-spri...
https://insideevs.com/news/630979/2023-...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Holedino ()
kow ::
Tako mimogrede, T3 je še vedno dražji, kot takrat, ko so ga prvič začeli prodajat, se pravi da je še prostor za znižanje cene. Vprašanje pa, kdaj.
Si se pravkar prebudil iz kome? Bojim se, da te bo kap, ko bos videl koliko je struca kruha ali liter mleka v trgovini. Namig: inflacija.
Holedino ::
sbawe64: Ta se morda res, ampak 99,999 % drugih se pa ne vozi na bencinski agregat. Zanimivo za pogledat po svoje, ampak irelevantno.
kow ::
Xpeng je na kitajskem ze znizal cene. Verjetno so v letu 2022 pridelali krekpo cez milijardo dolarjev izgube. Bo kar brutalno za njih.
Vprasanje, ce bodo sploh preziveli.
Vprasanje, ce bodo sploh preziveli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
recmajkemi ::
Delno povezano s temo ~ 12.250 avto baterij je zgorelo v tovarni le teh v Franciji, seveda začetnega požara niso mogli zajeziti zgorela je cela tovarna. Bodo cene poskočile ali je to le kaplja v morje?
https://twitter.com/Sdis76/status/16153...
https://twitter.com/Sdis76/status/16153...
V tej državi vsi vedo za vse svinjarije, ki se dogajajo.
Ko pa vprašaš, kdaj so prijavili kako stvar pa črički.
Če veš, obišči & prijavi na; e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=2377
Ko pa vprašaš, kdaj so prijavili kako stvar pa črički.
Če veš, obišči & prijavi na; e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=2377
Zgodovina sprememb…
- spremenil: recmajkemi ()
coffeetime12 ::
Najmanj 500 Km, brez da me žena gnjavi. Baterije, še posebno v zimskem obdobju prepuščam milenijcem. Kdaj sledi opravičevanje in kdaj navdušenje? Karte na mizo
asdf_jklc ::
a_borlak ::
coffeetime12 je izjavil:
Najmanj 500 Km, brez da me žena gnjavi. Baterije, še posebno v zimskem obdobju prepuščam milenijcem. Kdaj sledi opravičevanje in kdaj navdušenje? Karte na mizo
Zato, da se boš 3x letno peljal 500km?
DamijanD ::
coffeetime12 je izjavil:
Najmanj 500 Km, brez da me žena gnjavi. Baterije, še posebno v zimskem obdobju prepuščam milenijcem. Kdaj sledi opravičevanje in kdaj navdušenje? Karte na mizo
nabav EQSa pa nehaj jamrat
Gregor P ::
Če povlečemo črto po 17 letih odkar je bila ta tema odprta oz. po 6334 dnevih, trenutno je pač situacija taka, da še nismo tam; saj se ti investicija za EV splača finančno gledano šele po kakšnih 10-ih letih uporabe; če imaš seveda SE (in če ne zamenjaš že prej vozila, ali baterij). Edina pridobitev je praktično ta, da manj neposredno okoli sebe onesnažuješ okolje (ker pač ni izpušnih plinov), to je pa to ... a ja, po pospeški
Ne vem, kdaj bo tisti datum, ko bo nakup EV-ja dejansko finančno smotrn za povprečnega potrošnika; se zna prej zgoditi, da bodo klasična vozila prepovedana in potem pač ne bo imel druge izbire kot kupiti EV.
Ne vem, kdaj bo tisti datum, ko bo nakup EV-ja dejansko finančno smotrn za povprečnega potrošnika; se zna prej zgoditi, da bodo klasična vozila prepovedana in potem pač ne bo imel druge izbire kot kupiti EV.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Utk ::
Ni res. Odvisno od razreda v katerem kupuješ in km, ki jih delaš, se ti lahko EV splača od Day 1. Polog + lizing + gorivo je lahko od prvega dne višje kot polog + lizing + elektrika (da ne govorimo o kreditu ekosklada).
Da se splača EV tudi neki stari mami, ki naredi 2000 km na leto, pa pač ni res niti ne bo res, kot se ji tudi ne splača noben drug avto.
Da se splača EV tudi neki stari mami, ki naredi 2000 km na leto, pa pač ni res niti ne bo res, kot se ji tudi ne splača noben drug avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
Saj ste tukaj sami tehniki, inženirji, matematiki ipd. račun pač pokaže prelomnico nekje pri 10-ih letih, tudi 8-ih, če si zelo optimističen (ob vseh predpogojih ala SE ipd-). To je pač kruto dejstvo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
Tako je, ne glede ali kupuješ avte za 5, 10 ali 50 jurjev, ne glede ali na leto narediš 5, 10 ali 50 jurjev...
Gregor P ::
Nek zelo specifičen uporabnik z zelo specifičnimi potrebami, ki na daleč izstopajo iz povprečja, ima lahko drugačno računico, za nas ostale bo pa kar lepo tako.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
J.McLane ::
Glej adoption curve pa ti bo kristalno jasno kje smo, na tej krivulji, globlano imajo EV 10% svetovnega trga. Ali boste skeptiki imeli prav in se bo obrnila na nekje 40% bomo pa še videli.
Te stvari se nikoli ne gleda glede na svoje potrebe, ker lahko da sam prideš na vrsto v top 90% ali pa sploh nikoli.
Te stvari se nikoli ne gleda glede na svoje potrebe, ker lahko da sam prideš na vrsto v top 90% ali pa sploh nikoli.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Utk ::
In kdo ste vi ostali?
Mi imamo 2 avta, z obema skupaj prevozimo 30,000 km, povprečje 15. Tu nekje kot je slovensko povprečje. Za 15,000 letno se EV ne splača (recimo, kao). Realnost je drugačna, v resnici smo z enim naredili 25,000, z drugim pa 5000. Za 25,000 se morda EV že splača. Ampak je še en twist. Kupili smo rabljenega leafa namesto tistega, ki je delal 5000, in zdaj z enim in drugim naredimo približno 15,000. Se spet ne splača? Seveda se, ker prišparamo 100 evrov na mesec goriva, z avtom, ki ni koštal praktično nič več kot podoben avto te starosti, velikosti in opreme. Morda jurja ali 2. S tem realno niti ne moremo naredit več kot 15,000 letno, bi treba kupit boljšega. Ampak to je ta primer. Če bi delal z njim 35,000 letno, kot nekdo, ki ga poznam, bi kupil novega, in bi se spet odplačeval praktično samo prek goriva.
Vsak si mora zase preračunat. Ne moreš kar rečt "ne splača se".
Mi imamo 2 avta, z obema skupaj prevozimo 30,000 km, povprečje 15. Tu nekje kot je slovensko povprečje. Za 15,000 letno se EV ne splača (recimo, kao). Realnost je drugačna, v resnici smo z enim naredili 25,000, z drugim pa 5000. Za 25,000 se morda EV že splača. Ampak je še en twist. Kupili smo rabljenega leafa namesto tistega, ki je delal 5000, in zdaj z enim in drugim naredimo približno 15,000. Se spet ne splača? Seveda se, ker prišparamo 100 evrov na mesec goriva, z avtom, ki ni koštal praktično nič več kot podoben avto te starosti, velikosti in opreme. Morda jurja ali 2. S tem realno niti ne moremo naredit več kot 15,000 letno, bi treba kupit boljšega. Ampak to je ta primer. Če bi delal z njim 35,000 letno, kot nekdo, ki ga poznam, bi kupil novega, in bi se spet odplačeval praktično samo prek goriva.
Vsak si mora zase preračunat. Ne moreš kar rečt "ne splača se".
Gregor P ::
Jaz sem bom danes sicer peljal z EV domov in pač pošteno povem, da ko se danes pogovarjamo o nakupu novega EV, se večini pač (še) ne izplača tovrsten nakup. Vprašanje je le, ali se bo enkrat v prihodnosti zgodila "krivulja" (kot pravi J.McLane in se bo nakup dejansko splačal) ali pa bomo imeli neko drugo alternativo od sedanjih EV in so slednji sedaj le slepa veja (tretjo si sam sicer težko prestavljam, ker ta je monopolna prepoved klasike oz. alternative in EV kot edini možen nakup - ni pa tega povsem za izključiti).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
J.McLane ::
Tvoj problem je v tem ker misliš, da je avto samo eden, ima 4 gume, vrata in pelje 5 potnikov. Trg avtomobilov je raznovrsten, imaš ne vem koliko segmentov, potem imaš pa še znotraj segmenta različne opreme in cene. Danes EV cilja na tiste bolje opromljene in jasno, da se zdi, da nikoli ne bo konkurenca eni Škodi Scali 1.0. Ampak danes to sploh noče biti, ker je omejena proizvodnja in se cilja na trg kjer je marža najvišja. Z množičnostjo bodo pa postopma EV tudi konkurirali eni Škodi, danes še nismo tam.
Komu za boga se "splača" kupit avto s 300 konji in avtomatskim menajlnikom? Morda tebi ne, ampka tisti ki razmišlja v tej smeri ima hudo dilemo ali kupi ICE ali EV.
Komu za boga se "splača" kupit avto s 300 konji in avtomatskim menajlnikom? Morda tebi ne, ampka tisti ki razmišlja v tej smeri ima hudo dilemo ali kupi ICE ali EV.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
pač pošteno povem, da ko se danes pogovarjamo o nakupu novega EV, se večini pač (še) ne izplača tovrsten nakup.
Dokler se v Sloveniji proda tam 5-7% električnih od vseh novih avtov, je precej vseeno kaj se splača "večini". Ko se bomo približevali 50% bo to postalo relevantno. Čeprav, bolj se bomo tej meji približevali, bolj bojo postajali EV cenejši ali pa konkurenčnejši - če ne, se meji niti ne bomo približevali - in večim ljudem se bo v resnici EV splačal. Takrat pač ti ne boš več govoril o večini, ampak "vseh". Vsem se pa niti danes avto ne splača.
In večina v resnici ni pomembna, niti povprečje. Večini golf ne ustreza, če bi, bi večina vozila golfa. Pa ga ne. Katerikoli razred avto si zamisliš, nobenega nima _večina_. So zato vsi razredi slepa veja?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
jan_g ::
Če povlečemo črto po 17 letih odkar je bila ta tema odprta oz. po 6334 dnevih, trenutno je pač situacija taka, da še nismo tam; saj se ti investicija za EV splača finančno gledano šele po kakšnih 10-ih letih uporabe; če imaš seveda SE (in če ne zamenjaš že prej vozila, ali baterij). Edina pridobitev je praktično ta, da manj neposredno okoli sebe onesnažuješ okolje (ker pač ni izpušnih plinov), to je pa to ... a ja, po pospeški
Ne vem, kdaj bo tisti datum, ko bo nakup EV-ja dejansko finančno smotrn za povprečnega potrošnika; se zna prej zgoditi, da bodo klasična vozila prepovedana in potem pač ne bo imel druge izbire kot kupiti EV.
Zase lahko rečem podobno ... še nismo tam. Oz. nismo bili leto in pol nazaj, ko sem kupoval. Danes bi bila odločitev skoraj zagotovo enaka. Rabim takega s 6 ali 7 sedeži (4 otroci) in ne dobiš nič za kolikor toliko normalen denar. Kakšne Tesle Model Y in ID.Buzzi takoj odpadejo, ker so cene tam nekje okrog mojega letnega dohodka. Toliko ne dam za avto nikoli in nikdar. Naredim tudi bistveno premalo kilometrov, da bi v par letih "prinesel razliko noter z gorivom", ker delam od doma. Tako da je padel ICE enoprostorec za 25k. Je avtomatik, vsa oprema, ki jo rabim (ali ne). Ponovno preverim trg čez cca 10 let.
jan_g ::
Kupil sem Tourana. Ja, vem, naziwagen. Ampak najboljše, kar sem takrat dobil za ta denar. Ti povem, da bistveno bolj praktičen in prostoren kot razni SUVji, ki so mi jih sicer ponujali (in so stali 35k+). In tudi praktično edini, da sem lahko vzel takoj (so ga imeli v salonu). Vse drugo, kar sem gledal, ne glede na znamko in model, je bilo grozno pomanjkanje in čakalne dobe 6-12 mesecev.
Najprej sem sicer gledal Berlingota, ker je bil še nekaj tisočakov cenejši in bi za tak prihranek tudi počakal, ampak imajo čudno politiko, da je bencinar možen samo osnovni model. Močnejši in z višjim nivojem opreme so bili zgolj dizli. V glavnem, strašenje s korono in pomanjkanjem čipov je naredilo svoje, rekel sem vzamem takoj, kar lahko dobim, bogve kaj bo kasneje. Izkazalo se je kot pametna odločitev. Zdaj vidim, da so rabljeni Tourani letnik 2019, 2020 s 100 tisoč km dražji kot sem jaz dal za novega. Marsikaj v življenju sem zasral, ampak s tem avtom pa sem imel res srečo.
Najprej sem sicer gledal Berlingota, ker je bil še nekaj tisočakov cenejši in bi za tak prihranek tudi počakal, ampak imajo čudno politiko, da je bencinar možen samo osnovni model. Močnejši in z višjim nivojem opreme so bili zgolj dizli. V glavnem, strašenje s korono in pomanjkanjem čipov je naredilo svoje, rekel sem vzamem takoj, kar lahko dobim, bogve kaj bo kasneje. Izkazalo se je kot pametna odločitev. Zdaj vidim, da so rabljeni Tourani letnik 2019, 2020 s 100 tisoč km dražji kot sem jaz dal za novega. Marsikaj v življenju sem zasral, ampak s tem avtom pa sem imel res srečo.
jan_g ::
Najprej sem sicer gledal Berlingota, ker je bil še nekaj tisočakov cenejši in bi za tak prihranek tudi počakal, ampak imajo čudno politiko, da je bencinar možen samo osnovni model. Močnejši in z višjim nivojem opreme so bili zgolj dizli.
Pardon, bil je SpaceTourer in ne Berlingo. Zdaj sicer vidim, da so model ukinili oz. je po novem kombi. No, saj Tourana tudi ne dobiš več novega. Škoda, ta boljše avte za večje družine ukinjajo.
trancer01 ::
Noben avto se nikoli ne splača, če ga ne uporabljaš za posel. Kar ne ropota in ne smrdi, ni avto!
masevc ::
tule je še en faktor, popravila.
Koliko imajo splošne garancije ta vozila? 2 leti, morda kateri 3 ali 5 let. Kaj pa potem?
Spremljam majstra na fb-ju, ki popravlja hibride in prave EV-je, in tudi najmanjša popravila (na elektroniki, ne baterije) so hitro ranga 1000EUR+, kakšna menjava dela baterije pa hitro 2000 EUR ali več. In ta popravila niso redka. Hvali pa najbolj stare Tesle S model, popravil malo ene 2 napaki, ki se na njih pojavijo. Ampak je spet popravilo ranga par jurjev EUR.
Uradni servisi imajo pa tako bolane tarife, ker enostavno samo menjajo komponente. In če ima baterija napako, ti prodajo novo.
Koliko imajo splošne garancije ta vozila? 2 leti, morda kateri 3 ali 5 let. Kaj pa potem?
Spremljam majstra na fb-ju, ki popravlja hibride in prave EV-je, in tudi najmanjša popravila (na elektroniki, ne baterije) so hitro ranga 1000EUR+, kakšna menjava dela baterije pa hitro 2000 EUR ali več. In ta popravila niso redka. Hvali pa najbolj stare Tesle S model, popravil malo ene 2 napaki, ki se na njih pojavijo. Ampak je spet popravilo ranga par jurjev EUR.
Uradni servisi imajo pa tako bolane tarife, ker enostavno samo menjajo komponente. In če ima baterija napako, ti prodajo novo.
jan_g ::
Noben avto se nikoli ne splača, če ga ne uporabljaš za posel. Kar ne ropota in ne smrdi, ni avto!
Samo, če je tvoj čas zastonj. Verjemi mi, pri štirih otrocih je vsak dan več poti na razne konce in če bi to delali peš ali z javnim prevozom, bi šlo bistveno več časa oz. marsikdaj niti ne bi bilo možno. Z avtom sem bistveno bolj učinkovit in lahko vmes doma še kaj oddelam.
Utk ::
Koliko imajo splošne garancije ta vozila? 2 leti, morda kateri 3 ali 5 let. Kaj pa potem?
8 do 10 imajo garancije. Tisto kar ti spremljaš, so vse na razne načine zlorabljeni in poškodovani avti. Če ti pa mercedes na 3 leta starem avtu hoče zaračunat 12 jurjev za karkoli, potem to več pove o mercedesu kot o električnih avtih, hibridh in baterijah.
deco16 ::
Mercedes ma planned obsolescence že vgrajeno v vsakem hibridu - EVju. Kontaktor ma določeno število vklopov. Po tem counterju mora sledit zamenjava baterije da se resetira counter.
Je treba it daleč prod od take prakse.
Je treba it daleč prod od take prakse.
Gregor P ::
Predvsem pa mora biti ta nepoštena praksa čimbolj javno znana (če je seveda resnična - in ne spet kakšna ruska protizahodna propaganda).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).