Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
codeMonkey ::
Kaj je pa prednost zadnjega pogona? Pa ne zdaj o nekem dirkanju, gre za Megana :)
Je pa Byorn pokazal kaj se skriva pod pokrovom in je precej ocitno, da so sli na klasicno (ICE) pakiranje, kjer je vse spredaj. Torej elektronika z inverterjem in motorjem. Ne vem kaksna je ta platforma, ampak nekako zgleda, da je genericna in pokriva elektricno in ICE verzijo. Kar je lahko tudi prednost, za Renault. Tudi BMW je z i4 pokazal, da se da narediti spodobno vozilo, ki pokriva obe verziji.
Je pa Byorn pokazal kaj se skriva pod pokrovom in je precej ocitno, da so sli na klasicno (ICE) pakiranje, kjer je vse spredaj. Torej elektronika z inverterjem in motorjem. Ne vem kaksna je ta platforma, ampak nekako zgleda, da je genericna in pokriva elektricno in ICE verzijo. Kar je lahko tudi prednost, za Renault. Tudi BMW je z i4 pokazal, da se da narediti spodobno vozilo, ki pokriva obe verziji.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
Pri dobrih električnih to pomeni, da se sprednja kolesa bolj zasukajo in je avto bolj okreten. Pa tudi cel prenos je najbrž bolj enostaven.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
codeMonkey ::
Pri dobrih električnih to pomeni, da se sprednja kolesa bolj zasukajo in je avto bolj okreten.
Ja in ne. Ker dobra elektricna vozila imajo tudi spredaj motor :) Se strinjam drugace.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
DamijanD ::
Zadnji pogon ima (lahko) tudi slabosti:
- regen je slabši, sploh v spolzkih razmerah (enkrat je ravno Bjorn o tem razlagal, da M3 preveč na zadnji motor dela regen in ga zanaša v snegu)
- verjetno je za povprečnega voznika FWD lažje obvladljiv kot RWD
- regen je slabši, sploh v spolzkih razmerah (enkrat je ravno Bjorn o tem razlagal, da M3 preveč na zadnji motor dela regen in ga zanaša v snegu)
- verjetno je za povprečnega voznika FWD lažje obvladljiv kot RWD
J.McLane ::
codeMonkey je izjavil:
Kaj je pa prednost zadnjega pogona? Pa ne zdaj o nekem dirkanju, gre za Megana :)
Je pa Byorn pokazal kaj se skriva pod pokrovom in je precej ocitno, da so sli na klasicno (ICE) pakiranje, kjer je vse spredaj. Torej elektronika z inverterjem in motorjem. Ne vem kaksna je ta platforma, ampak nekako zgleda, da je genericna in pokriva elektricno in ICE verzijo. Kar je lahko tudi prednost, za Renault. Tudi BMW je z i4 pokazal, da se da narediti spodobno vozilo, ki pokriva obe verziji.
Pogon mora biti na tisti osi kjer je več mase, če je pa masa enakmoreno porazdeljena, je bolje imeti zadaj, ker ko pospešuješ ima več oprijema zadnja os, ker se pač "teža prenese nazaj" ob pospeševanju.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
codeMonkey ::
To za tako vozilo ne igra nobene pomembne vloge. Regen, kot zgoraj omenjeno, je precej boljsi razlog, ker precej vec energije lahko spravis nazaj ob zaviranju.
J.McLane ::
Ne glede na to kakšno je vozilo, je to dejstvo glede razporeditve mase še kako pomembno ko pade sneg. Regen pa v nekem normalnem prometu, z nekim normalnim predvidevanjem zaviranja ne potrebuje kaj več kot 50 kW, ker tisto kar je več je nepredvidljivo zaviranje ali pa agresivna vožnja.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
codeMonkey ::
Se enkrat, ni to tovorno vozilo. Danes so vsi nekje blizu 50:50 oz. nekje 55:45. Ni to 20:80, da bi bile te stvari pomembne.
Evo, Megane E-tech 54:46, spredaj/zadaj
Evo, Megane E-tech 54:46, spredaj/zadaj
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
codeMonkey ::
Drzi. Na MEB platformi pa zagovarjajo ravno obratno. Ampak tam so vsi modeli tudi z AWD, pa je to nekako druga stvar. Na koncu za poceni EV (v osnovi brez AWD), jaz ne bi kar tako odpisal koncepta s pakiranjem vsega spredaj. Bomo videli kaj bodo dali ven pri Tesli in slavnem 25k USD modelu :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Ne sanjajmo o "slavnem" 25k modelu. Se model za 35k bi se prodajal v taksnih kolicinah, da jih niti priblizno niso sposobni proizvesti.
Zaenkrat bi bilo sijajno, ce bi dobili sportni golf/T-Roc za cirka 40k dolarjev.
Zaenkrat bi bilo sijajno, ce bi dobili sportni golf/T-Roc za cirka 40k dolarjev.
hmm ::
Kaj kupca prepriča, da vzame raje tega Megana namesto npr. Tesle M3? Višje sedenje? Kolikor vidim, je cena podobna, pa ima Tesla ca. 15% večji doseg, hitrejše polnjenje, dostop do Superchargerjev, boljši performance ... iskreno sprašujem.
Alfonso ::
Kar precej nižja cena (najcenejša T3 je 54k), verjetno nič manj dosega (Tesla med najbolj lažnivimi glede dosega, glej real life teste), boljša kvaliteta, tišja vožnja...
hmm ::
My bad, razlika v ceni je kar konkretna, pomotoma sem računal m3 z upoštevano subvencijo in Megana brez. Slednjega torej dobiš za (manj kot) 47k eur, Teslo pa za 54k. Potem se že začne postavljati vprašanje, zakaj Tesla namesto Megana :)
codeMonkey ::
Po Avto.net je s svoh motorjem nekje 15k cenejsi. Z mocnejsim in opremo pa okoli 4k. Vprasanje je verjetno se vedno na mestu za opremljeno varianto, pa se to le, ce udobje in kvaliteta (notranjost, sedezi) naredita razliko pri Meganu. Pri najcenejsi pa nimas kaj primerjati.
RedDrake ::
A še niso vsi bivši ICE makerji propadli?
Baje okoli 2020-2022 naj bi bilo, če beremo stvari v tej temi iz tam cca 2013-2015?
Baje okoli 2020-2022 naj bi bilo, če beremo stvari v tej temi iz tam cca 2013-2015?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
SambaShare ::
My bad, razlika v ceni je kar konkretna, pomotoma sem računal m3 z upoštevano subvencijo in Megana brez. Slednjega torej dobiš za (manj kot) 47k eur, Teslo pa za 54k. Potem se že začne postavljati vprašanje, zakaj Tesla namesto Megana :)
Ajoj 47k za Megana? In s tem modelom Renault upa na povečanje prihodkov? Srečno.
Zakaj Tesla namesto Megana? Ker jih delajo že lep čas in verjamem da so počistili napake povezane z baterijskim/motornim sklopom.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SambaShare ()
kow ::
A še niso vsi bivši ICE makerji propadli?
Baje okoli 2020-2022 naj bi bilo, če beremo stvari v tej temi iz tam cca 2013-2015?
Saj jih je kar nekaj "propadlo". Recimo Fiat. Prisiljeni so se bili zdruziti z Chevrolet oz. sedaj so Stellantis. Italijani ze lobirajo za Teslino tovarno.
Zelo slabo kaze tudi Mazdi zadnje case.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
VW razmišlja o novem e-golfu. Sej je res id3 bolj en flop, ampak resno?
Diessovi plani so pa itak v smeteh.
Sej meni je vseeno, poti nazaj zame ni, ampak da ne bo joka, ko bomo čez 10 let kupovali kitajce in tesle. Mg4 je že danes enostavno boljši avto kot id3, in cenejši, oni bi pa nazaj udarili z nenamenskim e-golfom. Sej ne veš ali se bi smejal ali jokal.
Diessovi plani so pa itak v smeteh.
Sej meni je vseeno, poti nazaj zame ni, ampak da ne bo joka, ko bomo čez 10 let kupovali kitajce in tesle. Mg4 je že danes enostavno boljši avto kot id3, in cenejši, oni bi pa nazaj udarili z nenamenskim e-golfom. Sej ne veš ali se bi smejal ali jokal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
Še vedno ne bi kupil nobenega od teh.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
Nas ne zanima. Gledamo dejanske prodajne stevilke. ID3 je ornk flop - VW se bo moral nehal zajebavati in narediti resnega e-golfa in e-T-roca.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Alfonso ::
ID3 flop? Mogoče, samo zavestni "flop" VW. Ker nimajo zadosti komponent in produkcije forsirajo ID4 in ID5, ki ju lahko dražje prodajo. Za ID3 so bistveno daljši dobavni roki kot za ID4/5.
Gregor P ::
Nas ne zanima. Gledamo dejanske prodajne stevilke.... in zaradi tega ker jih ne kupujemo, so tudi številke takšne kot so. Tako da v bistvu te zanima ... in to zelo
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
s1m0n ::
VW se naj konkretno loti svojega infotainmenta, da bo vsaj na nekem nivoju... Še pri eGolfu je na boljšem nivoju. Drugače pa je ID3 super avto posebej na naših cestah, mestih... Če se je kdo z njimi vozil jim čisto nič ne manjka (res da je v ID3 kar dosti poceni plastike ampak se avto lepo vozi, je okreten, udobni so sedeži...). Meni osebno še imajo vsi privlačno obliko.
kow ::
Manjka mu boljsa cena (ter s tem vecje prodajne stevilke)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
s1m0n ::
Kaj pa je boljša cena? Ceno določa trg... Poceni EVjev pač ni. Še rabljene Tesle se gibljejo med 40-50kEUR.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: s1m0n ()
Gregor P ::
Tako kot so sedaj cene šle gor praktično za vsa vozila je sedaj postal kar malo večji finančni podvig ne glede na to kaj kupuješ
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
wcpapir ::
Kaj pa je boljša cena? Ceno določa trg... Poceni EVjev pač ni. Še rabljene Tesle se gibljejo med 40-50kEUR.
Jaz bi res rad našel izgovor, da grem na EV pa se mi kalkulacija nikakor ne izide.
Vozim serijo 5, več kot rang nižje ne bi šel. Dnevno rabim 250km dosega od tega morem 40km zjutraj narediti s hitrostjo 130kmh. Vmesna polnjenja odpadejo. Če preplačam 10k avto samo ker je EV pa že dobim za kar nekaj let goriva zraven....
s1m0n ::
Kaj pa je boljša cena? Ceno določa trg... Poceni EVjev pač ni. Še rabljene Tesle se gibljejo med 40-50kEUR.
Jaz bi res rad našel izgovor, da grem na EV pa se mi kalkulacija nikakor ne izide.
Vozim serijo 5, več kot rang nižje ne bi šel. Dnevno rabim 250km dosega od tega morem 40km zjutraj narediti s hitrostjo 130kmh. Vmesna polnjenja odpadejo. Če preplačam 10k avto samo ker je EV pa že dobim za kar nekaj let goriva zraven....
Če imaš karavana tak med EVji ni neke izbire…
Utk ::
Če nekdo misli, da nekaj "rabi", res ne vidim problema, če za to plača. Nekateri se že zdaj vozijo za 20 evrov na 100 km, drugi za 10, tretji za 7, četrti pa za 2 ali 0. Ta razpon se bo pa samo še večal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
a_borlak ::
Rabljene Tesle so v Nemčiji že od 37k in še nižje bodo šle. ID3 je napram Cupra Born res polizdelek, čeprav je *isti* avto, izgleda mnogo bolje, pa zna biti celo cenejši. Razumi VW ...
Alfonso ::
Vsake oči imajo svojega malarja. Meni osebno je ID3 lepši kot Born - ta mi izgleda tako fejk "športno". ID3 pa cen ne znižujejo, ker jih tudi niti nimajo za prodat, raje prodajajo ID4/5.
hmm ::
Jaz bi res rad našel izgovor, da grem na EV pa se mi kalkulacija nikakor ne izide.No ja, lahko hitro izračunaš. Če rabiš dnevno 250 km dosega, verjetno narediš letno precej kilometrov. Če EV polniš večinoma doma, te recimo stane 3 eur/100 km. Dizel te ob porabi 7 litrov stane 11 eur/100 km. Po prevoženih 125.000 km prineseš noter tistih 10k eur razlike v ceni. Če delaš veliko kilometrov, je to lahko precej hitro. Za bolj točen izračun dodaš še stroške zavarovanja, cestnine itd., kar se pač razlikuje pri EV/ICE. Na koncu pa je pomembna predvsem vrednost vozila, ko ga prodajaš.
Vozim serijo 5, več kot rang nižje ne bi šel. Dnevno rabim 250km dosega od tega morem 40km zjutraj narediti s hitrostjo 130kmh. Vmesna polnjenja odpadejo. Če preplačam 10k avto samo ker je EV pa že dobim za kar nekaj let goriva zraven....
Alfonso ::
Pa ne pozabi na revalorizacijo. 10k€ zdaj ni enako 10k€ čez 5 let ko boš naredil teh 125kkm.
redtech ::
Ali niso e-golfa razprodali zaradi slabe baterije, ker se je pregrevala?
ID3 je meni lepši, mogoče pa marketing želi nazaj ime "golf", ker se ta sam prodaja.
Tesle so sedaj že nekaj let stare, kako je s servisi? Zavore, podvozje,...?
ID3 je meni lepši, mogoče pa marketing želi nazaj ime "golf", ker se ta sam prodaja.
Tesle so sedaj že nekaj let stare, kako je s servisi? Zavore, podvozje,...?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: redtech ()
s1m0n ::
Tesle so sedaj že nekaj let stare, kako je s servisi? Zavore, podvozje,...?
2019 letnik, 80kkm razen obutve nič iz svojega žepa.
Servis (v garanciji)
- ogledalo (motorček ni več delal pravilno)
- oba panta vrat spredaj (so po letu začeli pokat...)
- guma na vratih za steklo (vsa 4 vrata)
- motorček/mehanizem za frunk
- obloga pri kolesu
- pa kakšna malenkost...
V garanciji teh stvari ni bilo problem reševat razen, da se včasih več tedenov na kaj čaka, če je specifično za 2019 model ker je narejen v USA pa mora del od tam priromat k nam.
Pa v zadnjih lučeh voda kar je standard pri tem letnik :)
Zavore so še čist OK, podvozje brez poškodb, zgleda skoraj kot novo (ne manjkajo vijaki pokrovov...)
E-Golf (2018) razen rednega servis čisto nič.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: s1m0n ()
MrStein ::
Tesle so sedaj že nekaj let stare, kako je s servisi? Zavore, podvozje,...?
2019 letnik, 80kkm razen obutve nič iz svojega žepa.
Servis (v garanciji)
- ogledalo (motorček ni več delal pravilno)
- oba panta vrat spredaj (so po letu začeli pokat...)
- guma na vratih za steklo (vsa 4 vrata)
- motorček/mehanizem za frunk
- obloga pri kolesu
- pa kakšna malenkost...
.
Toliko težav sem imel na mojem v 15 letih, ne treh. Pa je krepko nižji cenovni razred bil. Hyundai Accent.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()