» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1014 / 1200
»»

wcpapir ::

kow je izjavil:

wcpapir je izjavil:

A sploh imamo kako pametno alternativo tem baterijam trenutno, je kaj na vidiku ?


Kaj pa je narobe z baterijami?

Prav nič. Meni so kul.

kow ::

Za perspektivo. Vse surovina so ze padle z vrha, z eno izjemo. Litij. Povprasevanje je tako noro, da mu ne sledijo ni kitajci, ki ves cas povecujejo proizvodnjo.

fikus_ ::

Proizvodnja Li je zelo okoljsko problematična, zato se je zahod otepa. Nazadnje je bil v Srbiji revolt proti.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

kow ::

Ponavadi imas taksno proizvodnjo na redko poseljenih podrocjih. Kar sicer ne pomaga tistim, ki zivijo blizu - v resnici pa to ni nek blazen problem za okolje na splosno. Glavna prednost take proizvodnje je, da lahko litij recikliras.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

fikus_ ::

Ni samo degradacija okolja, ampak tudi velika poraba vode za pridobivanje Li soli!
Tako zgleda v Čilu:
https://www.reuters.com/article/us-mini...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

kow ::

Izgleda fantasticno - puscava. Nikjer zive duse. Poglej si kje nemci kopljejo premog, pa mi povej kaj je bolje.
Lahko se tudi malo zapeljes po sloveniji, da vidis vse kamnolome, peskokope ipd. Predlagas, da jih jutri zapremo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

J.McLane ::

Poraba vode je pavšalna izjava, to v velikih bazenih izhlapevajo slanico, ki je pod zemljo tako kot nafta že milijone let. Tu ne gre za nobeno svežo vodo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

Ima se , može se! Potem zeleni nepotrebno delajo paniko, da gre za prekomerno izkoriščanje vodnih virov na svetu?! Ali je to zato dovoljeno, ker se potem "zeleno" vozimo?! Ali samo zato, ker se degradacija okolja in poraba vode dogaja na drugi strani sveta, je to sprejemljivo?!
V EU plačujemo CO2 kupone, da lahko potem svinjamo, umazano pridobivanje surovin tudi "izvažamo" po sistemu nič ne vidim nič ne vem.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

kow ::

Dobra stran je tudi, da bo industrija baterij postala zelo velika. Kar pomeni, da bos lahko pritegnil za velikostne razrede vec kapitala v razvoj.
Morda v prihodnosti celo dobimo dovolj dobre baterije, ki ne temeljijo na litiju itd.

J.McLane ::

Če vprašaš zelene potem itak energije sploh ne potrebujemo, saj človek lahko hodi ali kolesari, pa kaj ti bo industrija če imaš pa 10x10 m vrta za hiša in si samozadosten ;((

Če pa realno pogledaš je pa vedno treba pretehtati, kakšen vpliv ima nek vir na okolje, z nafto smo se tako sprijaznili, da nam je to kar OK, pa v resnici nebi smelo biti. ČE pa želiš narediti spremembe bo pa jasno nekdo na boljšem nekdo pa na slabšem. Trik je samo v tem, da izbereš tisto, da bo več ljudi na boljšem. Nobena energija pa ni čista, to je menda jasno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Alfonso ::

fikus_ ::

Range extender :))
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

pegasus ::

Butast, brute force pristop. Če bi zlepil skupaj par plat stiropora v primeren rep, bi pridobil več dosega, kot s takim nepotrebnim, grdim tovorom:

s1m0n ::

pegasus je izjavil:

Butast, brute force pristop. Če bi zlepil skupaj par plat stiropora v primeren rep, bi pridobil več dosega, kot s takim nepotrebnim, grdim tovorom:


Nekje je potrebno naredit kompromis. Ali je tak nizek, dolg avto primeren za mesta, ozke ulice, parkirne hiše...? Ah s tem še z normalnega dvorišča bajte ne prideš pri nas.

J.McLane ::

To je itak ilegalno početje, je pa smešno da je vzel za osnovo Subaru XV/Crostrek, normalen človek že v osnovi kupi nekaj bolj aerodinamičnega in potem ni potrebe po lepljenju kartona.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

J.McLane ::

fikus_ je izjavil:

Ima se , može se! Potem zeleni nepotrebno delajo paniko, da gre za prekomerno izkoriščanje vodnih virov na svetu?! Ali je to zato dovoljeno, ker se potem "zeleno" vozimo?! Ali samo zato, ker se degradacija okolja in poraba vode dogaja na drugi strani sveta, je to sprejemljivo?!
V EU plačujemo CO2 kupone, da lahko potem svinjamo, umazano pridobivanje surovin tudi "izvažamo" po sistemu nič ne vidim nič ne vem.


A če bi porabljal in hlapel morsko vodo je to zate isto kot, če bi črpal in hlapel svežo pitno podtalnico???? A je slana nepitna podtalnica res vodni vir? Na kateri točki je nekaj vodni vir? Tudi v surovi nafti je nek delež vode, je to tudi vodni vir?

Litij se pridobiva iz različnih rudnin, veliki izparelni bazeni so samo ena izmed opcij. V resnici večina litija za baterije pride iz Avstralije iz spodumna, tam to kopljejo in 6% koncentrat te kamenine pošljejo na Kitajsko kjer gre v rafinerijo. Ta rafinerija je najbolj okoljsko sporna zadeva, ker pokuri veliko energije in v igri so tudi razne kisline.

V zadnjih letih se veliko omenja DLE (direct lithium extraction) iz slanice, v tem primeru je poraba sveže vode veliko bolj sporna zadeva kot pa pri izparelnih bazenih.

Z velikim bumom cene litija, pa se ekonomska vrata odpirajo za zelo širok nabor drugih virov. Konvencionalna procesa ki sta bila do danes edina ekonosko sprejemljiva, lahko producirata LCE za manj kot 10.000 $/t in bo še vedno profit. Trenutna cena na trgu je preko 70.000 $/t. Zato je veliko projektov v porastu, ki v svojih ekonomskih študijah delajo lep profit s ceno 20.000 $/t, ko bodo ti projekti on-line bo tudi cena litija šla dol.

Za občutek kako drag/poceni je litij. Recimo strošek litija za 60 kWh baterijo za avto (42 kg LCE), če je cena litija:
10.000 $/t = 420 $
20.000 $/t = 840 $
70.000 $/t = 2940 $

Ne bi rekel da je litij tako ozko grlo kot se ga skuša prikazati, problem je zgolj časovno obdobje, ko se ugotovi, da so novi viri ekonomsko sprejemljivi in leta, ki potečejo, da se te vire začne izkoriščati (za štart rudnika litija je potrebno vsaj 10 let).

Za občutek pa, avto ki ima življensko dobo 15 let in naredi 220.000 km, pokuri 13 ton nafte. V tej primerjavi se 42 kg litija (LCE) zdi kot nek pljunek v morje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

DamijanD ::

+ 55 litrov olja, če ga nič ne kuri :-)

Invictus ::

J.McLane je izjavil:


Za občutek pa, avto ki ima življensko dobo 15 let in naredi 220.000 km, pokuri 13 ton nafte. V tej primerjavi se 42 kg litija (LCE) zdi kot nek pljunek v morje.

Moras zracunati koliko premoga je potrebno za tisto elektriko.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

fikus_ ::

Hočem samo pokazat/povedat, da LI ni tako samoumeven, kot ga nekateri želite prikazat. Umazan del proizvodnje se dogaja daleč od nas, tikaj ostane samo "zeleni" del.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Utk ::

fikus_ je izjavil:

Umazan del proizvodnje se dogaja daleč od nas, tikaj ostane samo "zeleni" del.

V nasprotju z nafto, a ne da?

kow ::

Invictus je izjavil:

J.McLane je izjavil:


Za občutek pa, avto ki ima življensko dobo 15 let in naredi 220.000 km, pokuri 13 ton nafte. V tej primerjavi se 42 kg litija (LCE) zdi kot nek pljunek v morje.

Moras zracunati koliko premoga je potrebno za tisto elektriko.


Trenutno v Sloveniji bolj malo. Vecina proizvodnje je jedrska in hidro.

Invictus ::

Utk je izjavil:

fikus_ je izjavil:

Umazan del proizvodnje se dogaja daleč od nas, tikaj ostane samo "zeleni" del.

V nasprotju z nafto, a ne da?

Rafinerije so kar v Evropi...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

kow ::

So, samo se vedno se uvaza tudi derivate.

Invictus ::

kow je izjavil:

Invictus je izjavil:

J.McLane je izjavil:


Za občutek pa, avto ki ima življensko dobo 15 let in naredi 220.000 km, pokuri 13 ton nafte. V tej primerjavi se 42 kg litija (LCE) zdi kot nek pljunek v morje.

Moras zracunati koliko premoga je potrebno za tisto elektriko.


Trenutno v Sloveniji bolj malo. Vecina proizvodnje je jedrska in hidro.

Oz. uvozena. Kar pa spet ne ves od kje prihaja.

Vecina poljske elektrike, ki se izvozi v Nemcijo, je pac iz premoga. Pa tudi vecine nemske sedaj >:D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

kow ::

Invictus je izjavil:

Pa tudi vecine nemske sedaj >:D.

Ne drzi. Propaganda je huda droga.

J.McLane ::

fikus_ je izjavil:

Hočem samo pokazat/povedat, da LI ni tako samoumeven, kot ga nekateri želite prikazat. Umazan del proizvodnje se dogaja daleč od nas, tikaj ostane samo "zeleni" del.


Kdo pa želi prikazat, da je proizvodnja litija čista?
Ko govorimo o EV govorimo o tem da je to čistejši način transporta kot nafta, nihče ni trdil, da je to 100% čisto?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Invictus je izjavil:

Utk je izjavil:

fikus_ je izjavil:

Umazan del proizvodnje se dogaja daleč od nas, tikaj ostane samo "zeleni" del.

V nasprotju z nafto, a ne da?

Rafinerije so kar v Evropi...

A naftna polja tudi? Razen tistega drobiža na morju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Invictus ::

kow je izjavil:

Invictus je izjavil:

Pa tudi vecine nemske sedaj >:D.

Ne drzi. Propaganda je huda droga.

Kje pa jo dobijo? Ugasnjene jedrske elektrarne?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

kow ::

Invictus je izjavil:

kow je izjavil:

Invictus je izjavil:

Pa tudi vecine nemske sedaj >:D.

Ne drzi. Propaganda je huda droga.

Kje pa jo dobijo? Ugasnjene jedrske elektrarne?


Pojdi na ustrezno stran, pa si poglej statistiko. Pa nehaj goltati rusko propagando. Mimogrede, v Nemciji se vedno laufajo jedrske elektrarne.
Samo tega ti nisem jaz povedal - ne okol govort.

Invictus ::

Zaprli niso zadnjih na Bavarskem, to je res. A so 3?

https://www.dw.com/en/germany-plans-to-...

Ni ruska propaganda >:D. Rusi so v EU blokirani, ce nisi opazil... Res demokraticen in odprt EU.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

fikus_ ::

Utk je izjavil:

fikus_ je izjavil:

Umazan del proizvodnje se dogaja daleč od nas, tikaj ostane samo "zeleni" del.

V nasprotju z nafto, a ne da?


Pobral/citiral si samo del mojega pisanja, kakor ti ustreza, tako da je tvoj komentar ničvreden!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

kow ::

Invictus je izjavil:

Zaprli niso zadnjih na Bavarskem, to je res. A so 3?

https://www.dw.com/en/germany-plans-to-...

Ni ruska propaganda >:D. Rusi so v EU blokirani, ce nisi opazil... Res demokraticen in odprt EU.


No, zdaj pa se poisci podatke za vire proizvodnje elektrike. Potem pa se vrni, pa se opravici za sirjenje laznih informacij.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

dude ::

Ponovno Utk in kow vs. world.

codeMonkey ::

Rekel je vecina, so pa nekje na 30%

LeQuack ::

wcpapir je izjavil:

A sploh imamo kako pametno alternativo tem baterijam trenutno, je kaj na vidiku ?


Kolo.
Quack !

kow ::

Bos s kolesom v lokalni Mercator robo fural?

Scaramouche3 ::

Lahko kdo demantira Zeihana?

cias ::

pegasus ::

Gledam eMegana pri Bjornu in zadeva izgleda veliko bolje kot nemška ponudba. Moram priznati, da sem presenečen. Thumbs up za francoze.

s1m0n ::

Bo/je kar zanimiva konkurenca/izbira pa še slabo ne izgleda.

DamijanD ::

ja je kar OK (kolega ga že ima, ampak še nisem šel v živo sčekirat). Kar me moti: ne bo karavan verzije, ta pa ima razmeroma nepraktičen prtljažnik (prostoren a predvsem globok): v tem ne morem psa peljat npr.

Pride pa v 2023 308sw (ki je dokaj velik avto), če sem pa pravilno videl bo imel samo 160KM.

kow ::

Scaramouche3 je izjavil:

Lahko kdo demantira Zeihana?


Tip nima pojma. Evo, sem ga demantiral.

LeQuack ::

Koliko pa računajo nadomestne baterije, ko originalne crknejo po par letih? Tesla naj bi kar 20k USD računala.
Quack !

Utk ::

Kako to misliš po par letih? Baterija zdrži največ 7 mesecev. Ker po tolk vidim na telefonu, da zdrži samo še 2 dni. Stane pa od 30 jurjev naprej.

DamijanD ::

LeQuack - dejansko bodo nastale (oz. so že, zdaj se bodo razširile) "klinike za baterije", ki bojo namesto menjave celega packa, naredile analizo in zamenjale tiste 3 celice, ki so problematične.

Utk ::

Baterije ima vsaj 8 let garancije, in vsaj ta čas ti nihče ne bo celic menjal. Ti dobiš novo direkt zamenjano, oni je pa naj potem popravljajo kolk hočejo. Pri 15 let stari se pa lahko zamenja kak modul, ampak to je redko. Kvalitetne baterije sicer degradirajo, ampak enakomerno in takrat ti menjava modulov čist nič ne pomaga. Tako je recimo pri leafih, ki nimajo termal managmenta. Baterija degradira, ampak je tolk kvalitetna, da v prekleto redkih primerih pride v poštev menjava modula, pa tudi če je baterija na 50%.

kow ::

pegasus je izjavil:

Gledam eMegana pri Bjornu in zadeva izgleda veliko bolje kot nemška ponudba. Moram priznati, da sem presenečen. Thumbs up za francoze.


Kot vedno enako vprasanje. Kaksna bo letna proizvodnja 2023?

pegasus ::

Pojma nimam, ne spremljam francozov. Zelo verjetno večja kot pri Apteri ;)

kow ::

Lepo, da se znas posaliti na svoj racun.

krucymucy ::

pegasus je izjavil:

Gledam eMegana pri Bjornu in zadeva izgleda veliko bolje kot nemška ponudba. Moram priznati, da sem presenečen. Thumbs up za francoze.

Lep, verjamem da tudi kvaliteten, ampak zakaj FWD?
Razumem FWD na ICE avtomobilih, zaradi zmanjsevanja stroskov. Pri EV pa ni prav nobene prednosti. Ali je samo jaz ne vidim?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: krucymucy ()
««
1014 / 1200
»»