Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
dude ::
Marprom že ima dva nova električna busa, Iveco e-Way, 73kWh LTO baterija, polnjenje preko avtomatizirane spustne polnilnice na končni oz. glavni postaji.
LPP bo do konca 2023 oz. začetka 2024 dobil 5 električnih busov.
Meni tole bolj zgleda kot vodik
Edit: prehitro sem scrollal
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dude ()
jernejl ::
Marprom že ima dva nova električna busa, Iveco e-Way, 73kWh LTO baterija, polnjenje preko avtomatizirane spustne polnilnice na končni oz. glavni postaji.
Dolžina celotne proge je 15km (v obe smeri), torej 7,5km v vsako stran.
Če se torej polni na začetni in na končni postaji, to pomeni, da se mora vsakič napolniti za teh 7,5km. Če bus porabi ~100kWh/100km, je vsakokrat treba napolniti približno 7-8kWh, kar se da s 100kW polnilnico narediti v petih minutah.
Pa še v nočnem času najbrž baterijo malo dopolnijo, tisto pa je potem lahko za rezervo.
Se zdi kar smiseln koncept glede na to, da avtobusi običajno na začetni/končni postaji vsaj nekaj minut stojijo.
V celem dnevu pa lahko tak avtobus opravi okrog 250-300km, za kar bi pa že potrebovali vsaj 300kWh+ baterijo, če bi želeli to opraviti brez vmesnih polnjenj.
redtech ::
Tesla's German Gigafactory Catches Fire, Prompting Local Protestors To Call For Production Shut Down
A major fire appears to have broken out at Tesla's Berlin recycling plant, prompting a local group of environmentalists who have been fighting the company to call for Tesla to stop production.
Kaj ima skupnega gigafactory in bale plastike?
Da ni Musk pogruntal za naš profiten posel s smetmi :)
A major fire appears to have broken out at Tesla's Berlin recycling plant, prompting a local group of environmentalists who have been fighting the company to call for Tesla to stop production.
Kaj ima skupnega gigafactory in bale plastike?
Da ni Musk pogruntal za naš profiten posel s smetmi :)
kow ::
Lol, kaksen "fake" news. Manjsi pozar v ogromni tovarni, pa si ze na naslovnicah
Mimogrede, sem poguglal in se je bojda vzgal karton oz.
"eight hundred cubic meters of paper, cardboard, and wood reportedly caught on fire"
Mimogrede, sem poguglal in se je bojda vzgal karton oz.
"eight hundred cubic meters of paper, cardboard, and wood reportedly caught on fire"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
krucymucy ::
Skoda ker take zadeve nikoli ne pridejo na trg, je pa vseeno zanimivo in korak v pravo smer.
https://insideevs.com/news/613348/citro...
https://insideevs.com/news/613348/citro...
kow ::
Tesla:
In the third quarter, we produced over 365,000 vehicles and delivered over 343,000 vehicles
So ze na annualized proizvodnji zelo blizu 1.5 milijona vozil letno. To je cirka polovico manj kot BMW.
In the third quarter, we produced over 365,000 vehicles and delivered over 343,000 vehicles
So ze na annualized proizvodnji zelo blizu 1.5 milijona vozil letno. To je cirka polovico manj kot BMW.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
LeQuack ::
Na Norveškem bodo začeli obdavčevati električna vozila glede na težo, kar je dobra ideja, da se znebiš raznih SUV in podobnih ameriških sranj ala električni Hummer in podobno. Približno 1,25€ na kilogram.
"Firstly, a completely new weight tax will be introduced on all cars - including electric cars. This is NOK 12.5 per kg over 500 kg."
Poleg tega pa bodo uvedli še 25% davek na vozila nad 500k NOK, kar je nekje ~45k €.
"This means that you have to pay 25 per cent VAT on the car's purchase price over NOK 500,000. For a car worth NOK 750,000, this amounts to NOK 62,500 extra."
https://www.nettavisen.no/okonomi/na-ko...
"Firstly, a completely new weight tax will be introduced on all cars - including electric cars. This is NOK 12.5 per kg over 500 kg."
Poleg tega pa bodo uvedli še 25% davek na vozila nad 500k NOK, kar je nekje ~45k €.
"This means that you have to pay 25 per cent VAT on the car's purchase price over NOK 500,000. For a car worth NOK 750,000, this amounts to NOK 62,500 extra."
https://www.nettavisen.no/okonomi/na-ko...
Quack !
LeQuack ::
To vsekakor. Se pa vidi da zdaj ko je že toliko električnih vozil tam, hoče tudi država svoj del pogače, ki jo je izgubila od davkov klasičnih ne-električnih vozil.
Quack !
krucymucy ::
Pred leti sem pisal da bi morala biti cestnina 0,15€/kg ne pa na prostornino motorja.
Ceprav kolikor razumem to novico je to enkratna obdavcitev ob nakupu in ne letna.
Ceprav kolikor razumem to novico je to enkratna obdavcitev ob nakupu in ne letna.
Mike_Rotch ::
Jaz sem za. Trenutno plačam nekaj čez 500 cestnine. Po tvoji formuli bi plačal cca. 350 eur :)
krucymucy ::
Mike_Rotch je izjavil:
Jaz sem za. Trenutno plačam nekaj čez 500 cestnine. Po tvoji formuli bi plačal cca. 350 eur :)
Po danasnji lestvici nekdo z dokaj lahkim "sportnim" avtomobilom placa cestno takso 450€, drugi z dve toni tezkim vozilom a majhno prostornino pa pod 100€.
Pa prvi ne unicuje ceste bolj kot drugi.
V bistvu je nihce od teh dveh ne unicuje nic napram tovornemu prometu.
kakorkoli, Hyundai gre v pravo smer. ioniq 6 s cd 0,21
https://insideevs.com/news/614331/hyund...
v rangu tesle S, EQS, lucid air ...
Mike_Rotch ::
Ja, super. Škoda, ker je praktično neuporaben, enako kot ostali trije, ki si jih naštel.
krucymucy ::
Zakaj je neuporaben? AWD, range je v redu, izgleda prostoren, 800V sistem omogoca zelo hitro polnjenje, 4kW vticnica ...
Mike_Rotch ::
Neuporaben zato, ker niti omare ne moreš pripeljati iz ikeje ali naložiti normalnega otroškega vozička. Ima samo 5 sedežev, neuporabno oddaljenost od tal...
Skratka, neuporabna igrača za privilegirance.
Skratka, neuporabna igrača za privilegirance.
krucymucy ::
Mike_Rotch je izjavil:
Neuporaben zato, ker niti omare ne moreš pripeljati iz ikeje ali naložiti normalnega otroškega vozička. Ima samo 5 sedežev, neuporabno oddaljenost od tal...
Skratka, neuporabna igrača za privilegirance.
Businesses avto, za tiste, ki sedaj uporabljajo passate, BMW, Mercedes limuzine, Peugeot 508 in podobno. Vsaj Mercedes in BMW je vec limuzin, kot pa karavanov po cestah.
strel ::
Mike_Rotch mene pri Ioniq 6 moti samo to, da je verjatno premajhna luknja za nalagat, za 90% ostale populacije je verjetno OK. Če rabiš mare vozit bo verjetno z Ioniq 5 šlo BP. Seveda če imaš € za karkoli od tega :).
Mike_Rotch ::
Ja, kot nekdo, ki živi v centru Ljubljane res rabiš najmanj ford explorer.
V centru Ljubljane živi cca. 10% Slovencev. Pa tudi teh 10% ljudi se verjetno kdaj pelje na izlet ali po kakšnih opravkih. V nasprotnem primeru je dovolj javni prevoz in občasen car sharing ali rentacar.
Businesses avto, za tiste, ki sedaj uporabljajo passate, BMW, Mercedes limuzine, Peugeot 508 in podobno. Vsaj Mercedes in BMW je vec limuzin, kot pa karavanov po cestah.
Ja, točno to. Avto za privilegirane boomerje, ki še niso slišali za Zoom.
Utk ::
Ma dej ne fantaziraj. Če nisi ravno vremenar na kredarici potem pač ne rabiš ne vem kakega terenca. In 95% avtov ima 5 sedežev in ljudje s tem shajajo.
Če hodiš na izlete kjer rabiš terenca, se raje vprašaj kam to hodiš, če je to res pametno, itd. Do tam kjer se sme z avtom, se tudi pride z avtom.
Če hodiš na izlete kjer rabiš terenca, se raje vprašaj kam to hodiš, če je to res pametno, itd. Do tam kjer se sme z avtom, se tudi pride z avtom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Mike_Rotch ::
Ja, shajaš tudi s Twingom. Ne rabiš neke brezvezne, skoraj 5 metrov dolge limuzine v katero komaj spraviš plato piva zato, da se "pomembna" gospoda vozi na sestanke.
Če se že dela velike avtomobile naj bodo ti kar se da vsestransko uporabni. V 4.8m dolg avto z lahkoto spraviš 7 sedežev in vsaj 2x večji ter 2x bolj uporaben prtljažnik tipične limuzine.
Če se že dela velike avtomobile naj bodo ti kar se da vsestransko uporabni. V 4.8m dolg avto z lahkoto spraviš 7 sedežev in vsaj 2x večji ter 2x bolj uporaben prtljažnik tipične limuzine.
J.McLane ::
Odprtina prtljažnika je podoben fail kot Tesla M3, sicer pa kar se oblike in prostornosti tiče kar OK.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
codeMonkey ::
Ikejo omenjati pri izbiri avta je sploh boomer move. Vse ti pripeljejo, celo po sobah razvrstijo. Da bi kupil vozilo s slabso aerodinamiko in visjim teziscem zaradi ene omere na 5 let, si sploh ne predstavljam.
Vozicek pa mi je sel v Focusa, pa je bil med vecjimi in gre zagotovo tudi v tako limuzino. Se pa seveda vedno lahko kupi tudi tak, da rabis kombi za njega.
Vozicek pa mi je sel v Focusa, pa je bil med vecjimi in gre zagotovo tudi v tako limuzino. Se pa seveda vedno lahko kupi tudi tak, da rabis kombi za njega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Mike_Rotch ::
Ikejo omenjati pri izbiri avta je sploh boomer move. Vse ti pripeljejo, celo po sobah razvrstijo. Da bi kupil vozilo s slabso aerodinamiko in visjim teziscem zaradi ene omere na 5 let, si sploh ne predstavljam.
Kaj ti bo potem 5 metrov dolg avto, če ti itak vse dostavijo?
Vozicek pa mi je sel v Focusa, pa je bil med vecjimi in gre zagotovo tudi v tako limuzino.
Točno to. Čemu voziti sabo pol metra dodatnega pleha, če je uporabnost enaka kot pri Focusu?
Mike_Rotch ::
Ne, jaz imam raje takega pol metra daljšega, ki je dejansko uporaben v vseh situacijah. Nekateri pač nimamo avtomobila za šminkirat po mestu ampak ga dejansko uporabljamo.
Če ne bi potreboval velikega avtomobila bi pa sigurno kupil čim manjšega in lažjega, ne pa 5 meterske limuzine.
Če ne bi potreboval velikega avtomobila bi pa sigurno kupil čim manjšega in lažjega, ne pa 5 meterske limuzine.
Utk ::
Isto so za nekoga neuporabne tvoje 5 metrske garje. Ne glede kolk so uporabne zate. Ste pa smešni taki, ki si kupite nek avto, ki se vam zdi "pravilen" zdaj, čez dve leti boste pa pisali obratno. Recimo ko bo kriza srednjih let in boste kupili kabrioleta, bo 5 metrski MPV mrliški voz in podobno...
Mike_Rotch ::
Logično je, da se potrebe z leti spreminjajo. Ne rečem, da je 7 sedežni SUV vedno idealna izbira, v kakšnih 10% primerih mogoče ni. Ampak nihče nikjer nima potrebe po 4,8 meterski "eko" limuzini (ali kabrioletu).
nejc_nejc ::
Vsak, avto, ki sem ga kupil, se mi je takrat zdel pravilen in idealen in je izpolnil potrebe.
Konkretno v tem primeru ter na osnovi lastnih izkušenj ter izkušenj kolegov, lahko potrdim, da ni primeren in je nišni model.
Konkretno v tem primeru ter na osnovi lastnih izkušenj ter izkušenj kolegov, lahko potrdim, da ni primeren in je nišni model.
Utk ::
Bla bla. Zame je tudi S klasa neuporabna, ali pa golf dizel. Nekdo drug pa ne bi kupil drugega kot to.
nejc_nejc ::
............. Ste pa smešni taki, ki si kupite nek avto, ki se vam zdi "pravilen" zdaj, čez dve leti boste pa pisali obratno. Recimo ko bo kriza srednjih let in boste kupili kabrioleta, bo 5 metrski MPV mrliški voz in podobno...
Takrat, kos se mi bo zdel pravilen in bom menjal bo tak_pravilen .
Kriza srednjih let je pa itak "komercialna" zadeva.....
In v čem je sploh težava. Dva sva pošinfala nek model vozila, ki je mnogim v državi neuporaben.
nejc_nejc ::
Tanov model hrošca.
Ford K, minimorisi....
So mnogim neuporabni, kar, pa ne pomeni, da jih ni na cesti, enako kot za omenjeni model zgoraj.
Ford K, minimorisi....
So mnogim neuporabni, kar, pa ne pomeni, da jih ni na cesti, enako kot za omenjeni model zgoraj.
Mike_Rotch ::
Naštej mi EN model, ki ni "mnogim v državi" neuporaben.
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Kaj takega, naprimer.
MrStein ::
Dvomim da si večina lahko privošči avto za 37000 EUR.
Misliš mogoče rabljene?
Misliš mogoče rabljene?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
krucymucy ::
Mike_Rotch je izjavil:
Ne, jaz imam raje takega pol metra daljšega, ki je dejansko uporaben v vseh situacijah. Nekateri pač nimamo avtomobila za šminkirat po mestu ampak ga dejansko uporabljamo.
Če ne bi potreboval velikega avtomobila bi pa sigurno kupil čim manjšega in lažjega, ne pa 5 meterske limuzine.
Glej zame bi bil zelo uporaben.
Namesto da se drajsam s karavanom, ki v primerjavi z limuzino porabi vec, bi se lahko s tem ioniq-om.
Koeficient zracnega upora bi pri mojih voznjah naredil veliko razliko. Dvakrat na teden se peljem 600km, ostale dni pa 5km na dan povprecno.
Ne pa nek kodiaq, tole spije se liter pa pol vec kot passat. Kodiaq je za tiste, ki avtomobila ne uporabljajo kaj dosti.
MrStein ::
Cena je en bistven kriterij. A se ne poudarja ves čas prav to, koliko "cenejši" so EV.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
krucymucy ::
Mike_Rotch ::
lahka - ALU platišča:235/55/R18
Ni idealno, ampak pri tej dimenziji imaš vseeno 130mm sidewalla in skupno višino kolesa 716mm. Tesla 3 ima npr. v osnovi 235/45/18, kar pomeni opazno manjše kolo z nižjo bočnico.
Dvomim da si večina lahko privošči avto za 37000 EUR.
Primerjamo z Ioniq 6, Tesla Model 3 itd. Torej, avtomobili v podobnem cenovnem razredu (če upoštevaš TCO, nabavna je pri EVjih seveda bistveno višja).
Koeficient zracnega upora bi pri mojih voznjah naredil veliko razliko. Dvakrat na teden se peljem 600km, ostale dni pa 5km na dan povprecno.
Pri teh kilometrih boš razliko v ceni pokril v 5, 6 letih, ko bo avto tako ali tako odslužil svoje. S tem, da imaš v primeru EV limuzine teh 5, 6 let neuporaben avto.
Mike_Rotch ::
V čem je problem? Praktično vsi hardcore terenci imajo alu platišča. Jeklene feltne so zgodovina.
Utk ::
Mike_Rotch je izjavil:
Naštej mi EN model, ki ni "mnogim v državi" neuporaben.
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Kaj takega, naprimer.
Neuporabno za tesne parkinge.
nejc_nejc ::
Mike_Rotch je izjavil:
V čem je problem? Praktično vsi hardcore terenci imajo alu platišča. Jeklene feltne so zgodovina.
očitno, sem že zadaj.
si pa ne predstavljam, kako jo z macoli štelaš, če je potrebno
DamijanD ::
Mike_Rotch ::
Neuporabno za tesne parkinge.
Ni sile. Zunanje mere so primerljive s karavanom srednjega razreda. Kodiaq je celo krajši od Passata.
si pa ne predstavljam, kako jo z macoli štelaš, če je potrebno :))
Ne moreš :) Ni potrebe. Land cruiser, Defender (novi in prejšnji model), Wrangler, Bronco... Vsi so na alu platiščih pa so neprimerno bolj zmogljivi na terenu od SUV škode. S Kodiaqom težko prideš do terena kje bi bilo treba z macolo ravnati platišča.
sejalecx ::
Kakšna je dejansko kratkoročna prihodnost EV-jev v EU?
V nekem idealnem svetu bi vsi imeli predimenzionirano SE, ki nam bi napajala EV prek net-metteringa in bi se avto splačal. Pri trenutnih cenah MWh (borzna cena) in vezavi cene elektrike na plin, kar se bo slej kot prej odrazilo tudi v prodaji na drobno pa je vse skupaj izgubljena bitka.
Je biti "okoljsko ozaveščen" vse kar ostane BEV na kratki rok?
V nekem idealnem svetu bi vsi imeli predimenzionirano SE, ki nam bi napajala EV prek net-metteringa in bi se avto splačal. Pri trenutnih cenah MWh (borzna cena) in vezavi cene elektrike na plin, kar se bo slej kot prej odrazilo tudi v prodaji na drobno pa je vse skupaj izgubljena bitka.
Je biti "okoljsko ozaveščen" vse kar ostane BEV na kratki rok?
Utk ::
Zunanje mere so primerljive s karavanom srednjega razreda. Kodiaq je celo krajši od Passata.
Sej, neuporabno.
Penziči še radija ne bi znali prižgat.
Nepotrebno višja poraba zarad velikosti, višine in oblike cigla.
Ne trudi se, še sto bedarij se lahk spomnem. Kot si se tudi ti.