» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1007 / 1201
»»

Alec999 ::

Tudi na telefonih je bila fizična tipkovnica bolj priročna. Pa vemo, kje smo danes.

Masayoshi ::

Za gumbce mogoče...

dude ::

Alec999 je izjavil:

Tudi na telefonih je bila fizična tipkovnica bolj priročna. Pa vemo, kje smo danes.


Na telefonih ne, v avtomobilih pa definitivno. Ne vem kaj je poanta teh gromozanskih monitrjev v avtih, a niso klice prepovedal zaradi "tipkanja" oz. pozornosti.
Pol pa dobis LCD TV na armaturko pa vozi. No verjetno pa zato self driving avte razvijajo :D

kow ::

Zdej, bo treba malo bolj premisliti o teh gumbih. Katere gumbe sploh slatate med voznjo? Predvidevam, da boste rekli, da klimo?

Je torej reguliranje temperature neresljiv problem? To trdite?

Utk ::

Ne, reguliranje temperature je zelo lahko rešljiv problem. Samo en vrtljiv gumb rabiš.

Machete ::

Ne vem, če je že bilo.. https://twitter.com/wowinteresting8/sta...

Dobro domišljeno. Kdaj avti?
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

krucymucy ::

NIO to veselo menjuje ze kar nekaj casa.

kow ::

Utk je izjavil:

Ne, reguliranje temperature je zelo lahko rešljiv problem. Samo en vrtljiv gumb rabiš.


Torej na katere gumbe so vsi tako skoncentrirani? Ni mi povsem jasno. Pa resno sprasujem, da ne bo kdo mislil...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Machete je izjavil:

Ne vem, če je že bilo.. https://twitter.com/wowinteresting8/sta...

Dobro domišljeno. Kdaj avti?

Nikoli.

kow je izjavil:

Utk je izjavil:

Ne, reguliranje temperature je zelo lahko rešljiv problem. Samo en vrtljiv gumb rabiš.


Torej na katere gumbe so vsi tako skoncentrirani? Ni mi povsem jasno. Pa resno sprasujem, da ne bo kdo mislil...

Jaz uporabljam od fizičnih klimo (temperaturo, AC, odmagljevanje, pa tudi zapiranje zunanjega zraka ko zagledam usranca pred sabo), radio (ugašanje, ostalo ni nujno). Te gumbe rabiš _takoj_. Ostalo ni tako nujno, bi lahko naredil tudi kak klik več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Temperatura je zanimiv problem. Verjetno to ne pomeni, da ti je v nekem trenutku idealnih 23 stopinj, cez 10km pa 25 stopinj. Bolj verjetno je, da je regulacija preslaba. Sonce zakrije oblak, pa avto tega ne zna dovolj hitro skompenzirati ali kaj podobnega.

Utk ::

Ne to, ampak ko se vsedeš imaš že neko temperaturo, par min traja da pride na njo, potem pa premakneš, ker avto pač ne ve kolk sem oblečen, ali me je glih dež namočil itd. Sej ne da stalno premikam, ampak ko hočem premaknit, nočem čez 3 menije.
Ali ga pa samo premikam v garažo ali nekam grem 1 km in ni treba da mi ta čas nabija klimo, zato ugasnem vse skup.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Fair enough. Vseeno se intuitivno zdi, da bo v roku nekaj let v EU regulacija, da mora imeti vozilo kamero na vozniku, ki bo spremljala pogled - safety feature. Pa ti bodo detektirali se kako si oblecen, pa ce si prisel notri moker ali z marelo. Doable.

Sam sem imel krmiljeno klimo in sem jo ves cas pretikal. Pa kot si omenil, radio, zaprtje zraka.. imo, vec kot 5 gumbov trenutno ni potrebno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Ja, sej ni treba 95 gumbov kot so jih imeli opli 10 let nazaj. Ampak da je teh 5, 6 tako dragih in nemogočih za estetsko umestit, to pa malo dvomim.

Gregor P ::

Da teh nekaj gumbov je dejansko razlika med življenjem in smrtjo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

jernejl ::

kow je izjavil:

Fair enough. Vseeno se intuitivno zdi, da bo v roku nekaj let v EU regulacija, da mora imeti vozilo kamero na vozniku, ki bo spremljala pogled - safety feature. Pa ti bodo detektirali se kako si oblecen, pa ce si prisel notri moker ali z marelo. Doable.
Točno. Pa naj umetna inteligenca ugotovi še, ali je kdo bolan, ker če imaš vročino ti mogoče ustreza drugačna temperatura (morda izmeri temperaturo z IR termometrom), s kamero pa opazuje, ali oseba kašlja in kakšno barvo kože ima. Naj izmeri še telesno maso in odstotek maščob, ker tudi od tega je odvisno, kakšna temperatura komu paše. Jasno je treba te parametre izmeriti za vse osebe v avtu. S tem da, če je med potniki simpatična mlada punca, naj bo utež njenih parametrov na ciljno temperaturo nekoliko višja (ker je njeno udobje za lastnika pomembno), če pa se je lastnik usmilil lokalnega pijanca in ga spotoma peljal iz gostilne domov, pa naj avto pijančevih parametrov ne upošteva, ker je lastniku za njegovo počutje vseeno (verjetno bo smiselno montirati senzor alkoholnih hlapov na več mest v vozilu).
Pa seveda, če se vozniku zeha, mu bo najbrž prijala malo nižja temperatura.
In potem... no, potem bo gumb za regulacijo temperature povsem odveč in izdelovalci avtov bodo privarčevali. Varčujmo, pa naj stane kolikor hoče!

Sem prepričan, da bi marsikdo precej raje za Teslo (ali kako drugo vozilo z neuporabno notranjostjo) z veseljem odštel 50 evrov več, če bi za to dobil še 5 dodatnih gumbov. Tistih, ki se jih najpogosteje rabi. Ali pa, če hočejo biti high tech, bi jih lahko naredili programabilne in bi si vsak uporabnik lahko zase nastavil, kaj naj teh 5 gumbov počne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

kow ::

Zopet ti z nekimi neumestnimi ter obsesijo s Teslo. Nikjer nisem rekel, da varcujemo z gumbi. Gre za smiseln uporabniski vmesnik. Ce se spomnis 20 let nazaj, si imel avte z desetinami gumbi. Kaksna je optimalna kolicina gumbov je seveda delno subjektivno, ampak tvoji scenariji so popolnoma nesmiselni, ker so izredno redki - takrat je vseeno ali pritisnes gumb ali 2x na zaslonu. Gre tudi za cim bolj uniformni vmesnik - in kateri je danes najbolj pomemben kot touch vmesnik, ki ga vsi uporabljajo na telefonih.

Mimogrede, zdaj sem se zapeljal z avtom in edini gumb, ki sem ga pritisnil je bil temperatura. Seveda le zato, ker je bila nastavljena veliko prenizko, ker 10 let star avto pac ne ve koliko je zunanja temperatura oz. ponastaviti temperaturo vnaprej. V prihodnje ko bos bolan, bos pa itak ze iz postelje vnaprej segrel avto preko appa. Imam obcutek, da si malo trde glave in ne dojames, da se okoliscine ves cas spreminjajo. S tem pa tudi smiselnosti posameznih resitev.

Glede kamere in detekcije oblacil nisem bil povsem resen. Samo poudariti sem hotel, da je vecina problemov resljivih, bolj kot si ponavadi mislimo. Nacin pa je pogosto tezko predvideti.
Bi pa kamera na vozniku bila uporabna tudi za avtomatsko nastavljanje profilov. Ne spremljam dovolj avtov, ce ta funkcionalnost ze obstaja? Preko teze na voznikovem sedezu ali kaj podobnega?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

fikus_ ::

Ne se upirat, Kow ve, kaj je dobro za vas!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Mike_Rotch ::

V prihodnje ko bos bolan, bos pa itak ze iz postelje vnaprej segrel avto preko appa.


To ni ravno prihodnost. Praktično vsi sodobni avtomobili to omogočajo že nekaj časa.

codeMonkey ::

Multifunkcijski gumbi na volanu itak elegantno resujejo vecino potreb danes. Ce je to dobro zamisljeno, lahko pokrijes vecino funkcij (ce ne vse), ki jih je smiselno uporabljati med voznjo (glasba, potovalni racunalnik, telefon), brez dotikanja zaslona. Kar se nastavlja redko, ali pa zahteva vec casa, tako da je uporaba med voznjo lahko nevarna (npr. tipkanje cilja za navigacijo), pa je pac izkljucno preko zaslona. Itak ze omejujejo dolocene funkcije med voznjo (Mercedsov in Teslin vpoklic glede igranje igric).

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Katere gumbe rabimo v avtu, če vzamem "neumen" avto:
- luči on/off, kratke/dolge
- smerokaz
- vklop vseh smerokazov
- odpravljanje zarosenosti vetrobranskega stekla
- odpravljanje zarosenosti vzvratnih ogledal
- brisalci on/off, interval
- nastavljanje temperature zraka, pretoka
- nastavljanje radia (postaje, glasnost, . . .)
- prostoročno telefoniranje (sprejem/zavrnitev klica)
- ...
Tako na hitro, sem verjetno še kaj pozabil.

Ko se "pamet" avtomobila veča, se lahko delovanje kakšnega gumba avtomatizira ali celo doda kakšen gumb. Veliko funkcij se reši z gumbi na volanu, ampak ne miljon gumbov.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

kow ::

codeMonkey je izjavil:

Multifunkcijski gumbi na volanu itak elegantno resujejo vecino potreb danes. Ce je to dobro zamisljeno, lahko pokrijes vecino funkcij (ce ne vse), ki jih je smiselno uporabljati med voznjo (glasba, potovalni racunalnik, telefon), brez dotikanja zaslona. Kar se nastavlja redko, ali pa zahteva vec casa, tako da je uporaba med voznjo lahko nevarna (npr. tipkanje cilja za navigacijo), pa je pac izkljucno preko zaslona. Itak ze omejujejo dolocene funkcije med voznjo (Mercedsov in Teslin vpoklic glede igranje igric).


Slabost teh multifunkcijskih gumbov je, da so tecni, ce redko uporabljas specificen avto. To se recimo vidi, ce uporabljas avte za sharing (pa ne pogosto, da bi se spoznal z znamkami).
Smart je dalec najboljsi od vseh avant2go avtomobilov, ker ima enostaven uporabniski vmesnik.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

hmm ::

Utk je izjavil:

Ja, sej ni treba 95 gumbov kot so jih imeli opli 10 let nazaj. Ampak da je teh 5, 6 tako dragih in nemogočih za estetsko umestit, to pa malo dvomim.
Ni treba, da so dragi, dovolj je, da obstaja cenejša alternativa, ki jo kupci še vedno kupijo in je legalna. Poleg tega pa jo še prodajaš kot "hi-tech" in ne zgolj kot cenejšo rešitev.

Tole je dober komentar na to temo z reddita:

I'm an automation engineer and mechanical engineer.

If you asked me to design 30 buttons that all fit together and follow a design language to fill up a dashboard, I would say "Ok, I'll get back to you in 6 months and then we can start cycle testing a prototype dashboard". If you asked me to design touchscreen controls, I'd say "Ok, pick a panel and I'll have a functional mockup of the UI ready in 2 weeks"

Touchscreen controls are orders of magnitude cheaper to develop, revise, and test.

Convincing customers that it's a premium feature was the most genius thing car makers have done in a long time.

MrStein ::

kow je izjavil:


Bi pa kamera na vozniku bila uporabna tudi za avtomatsko nastavljanje profilov. Ne spremljam dovolj avtov, ce ta funkcionalnost ze obstaja? Preko teze na voznikovem sedezu ali kaj podobnega?

Preko uporabljenega ključa. Vsak uporabnik ima drug ključ.

Polavtomatsko pa je, da izbere na touchscreenu, ko se avto "vklopi".
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

kow ::

To je malo nerodno, ker imas lahko v familiji tudi vec uporabnikov. Vec kljucev se zdi nesmiselna komplikacija. Verjetno se bo to sicer resilo, ko bodo vrata odpirali telefoni in bo vsak imel nalozen app. Pa se to je bolj slaba resitev, ker ima lahko nekdo kaksen nenavaden telefon ipd. Resitev s kamero morda sploh ne bi bila tako slaba. S tem bi pokril tudi neznanega voznika, ki bi lahko imel profil, ki bi pokril gostujocega (neprepoznanega) voznika.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Sem napisal tu že 5 let nazaj, nekega dne (zdaj samo še malo) pa boš v premium avtih doplačeval za gumbe...

codeMonkey ::

Uporablja se tudi prstni odtis, kot na telefonu. Za potrebe profiliranja in tudi nakupov. Ampak za mene je tudi to neuporabno, ce se po zenini rabi avtomobila stvari ne vrnejo na neko srednje stanje. Trenutno vecinoma prestavim sedez preden zlezem v avto, ker je drugace precej neudobno. V takem primeru je kljuc se najboljsa resitev.

Zgodovina sprememb…

miro2x ::

Zakaj bi sploh potreboval gumbe, ko pa se lahko z avtom pogovarjaš. Poveš kaj bi rad in avto to naredi, preklopi, nastavi.

kow ::

Kako tocno si predstavljas, da bi to delovalo? Jaz obcasno poslusam glasbo, pa ne ravno potiho. Lahko imas tudi sopotnike, ki se pogovarjajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

MrStein ::

Kako pa potem telefoniranje deluje?;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

dude ::

Utk je izjavil:

Sem napisal tu že 5 let nazaj, nekega dne (zdaj samo še malo) pa boš v premium avtih doplačeval za gumbe...


Pri bentleyu in poodbnih se fizične tipke smatrajo kot premium zadeva.

jernejl ::

kow je izjavil:

Zopet ti z nekimi neumestnimi ter obsesijo s Teslo. Nikjer nisem rekel, da varcujemo z gumbi. Gre za smiseln uporabniski vmesnik. Ce se spomnis 20 let nazaj, si imel avte z desetinami gumbi. Kaksna je optimalna kolicina gumbov je seveda delno subjektivno, ampak tvoji scenariji so popolnoma nesmiselni, ker so izredno redki - takrat je vseeno ali pritisnes gumb ali 2x na zaslonu. Gre tudi za cim bolj uniformni vmesnik - in kateri je danes najbolj pomemben kot touch vmesnik, ki ga vsi uporabljajo na telefonih.
Obsesija s Teslo je popadla tebe, sicer ne bi zagovarjal takih neumnosti. Ja, imaš 200 redkih scenarijev, od katerih se vsak dogodi samo 1x letno. Po logiki Tesla obsedenca to pomeni, da ne rabiš gumbov. Ker tudi sodobni telefoni nimajo gumbov (čeprav jih imajo, ampak jih prikladno zanemarimo).
Kmalu boste ugotavljali, da tudi volana in koles avto ne potrebuje, saj teh I/O enot moderni telefoni tudi nimajo, pa se nihče kaj preveč ne pritožuje. Primerjava avtov s telefoni je pač skrajno neumna.

kow ::

MrStein je izjavil:

Kako pa potem telefoniranje deluje?;)


Saj ne deluje. Prekiniti oz. utisati moras glasbo. Verjetno je tekstovna komunikacija popularna z razlogom.

kow ::

jernejl je izjavil:

Po logiki Tesla obsedenca to pomeni, da ne rabiš gumbov. Ker tudi sodobni telefoni nimajo gumbov (čeprav jih imajo, ampak jih prikladno zanemarimo).
Kmalu boste ugotavljali, da tudi volana in koles avto ne potrebuje, saj teh I/O enot moderni telefoni tudi nimajo, pa se nihče kaj preveč ne pritožuje. Primerjava avtov s telefoni je pač skrajno neumna.


Teslo vedno zacnes omenjati ravno ti - zdaj sem pa jaz obseden. Zanimiva logika. Da sem kjerkoli izjavil, da ne potrebujemo gumbov - ti pa imas privide.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

MrStein ::

kow je izjavil:

MrStein je izjavil:

Kako pa potem telefoniranje deluje?;)


Saj ne deluje. Prekiniti oz. utisati moras glasbo. Verjetno je tekstovna komunikacija popularna z razlogom.

Poslušati enega od mnogih, ignorirati šum, to so osnovni triki.
Niso preprosti, so pa osnovni.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

kow ::

Mozno, samo zaenkrat nisem se nikjer videl tehnologije, ki bi delovala vsaj priblizno zadovoljivo. Je pa res, da kaj veliko ne spremljam - da bi sodil o napredku.

BigWhale ::

A komu dejansko deluje slovenski voice kontrol v avtu? Se angleski dela precej slabo, ce nisi native speaker. Voice kontrol navigacija je pa itak slaba sala takoj, ko si v kraju kjer ulice nimajo angleskih imen, pa se tam je zlo bedn experience.

Machete ::

Jaz lahko črkujem, kar je edini način za slovenske ulice. Se mi pa ne da, in raje napišem. Mora bit pa jezik avta EN, kar mi je bedno in imam raje Slo in no voice control.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

dude ::

A ne razvija Apple "Car play" sistema, ki se bo povezal na komplet armaturo oz od digitalnih števcev do screena ipd.? To zna bit zanimiva izkušnja, glede na to da ima jabuk kr poštimane te zadeve - vsaj jest nimam problemov ne iz siri ne iz navigacijo ipd.
Nisem pa sigurn kje sm to zasledil, probam poiskat link.

kow ::

Dejansko je nesmiselno, da se avtomobilski proizvajalci ukvarjajo s prikazovanjem podatkov. To samo drazi avtomobile - potrosnik izgublja. No, je komplikacija - varnostne zahteve.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

dude ::

kow je izjavil:

Dejansko je nesmiselno, da se avtomobilski proizvajalci ukvarjajo s prikazovanjem podatkov. To samo drazi avtomobile - potrosnik izgublja. No, je komplikacija - varnostne zahteve.


nekdo se mora, v vsakem primeru bo cena rastla

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: mihi666 ()

kow ::

Zaradi mene ga lahk prodajajo posebej. Meni pa naj prodajo samo obrate in stevec hitrosti - ce karikiram. App si bomo ze sami nalozili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

No, je komplikacija - varnostne zahteve.


Precej vecja komplikacija je trend, kjer proizvajalci zelijo ponujati funkcije kot storitev in nek posrednik IMO za njih ni ravno poslovno zanimiv. Gradijo se avtomobilski ekosistemi in vprasasnje, ce bodo veliki spuscali ostale zraven. Je pa neka uporabna integracija mobilnih naprav vsekakor potrebna in smiselna.

Ce karikiram, Mercedes ti bo racunal narocnino za gretje sedezev, ne Apple.

Drugace pa drzi, da so nekatere funkcije tudi kriticne s stalisca varnosti (luci so npr. ASIL A, nekje celo ASIL B, itd.). V tem primeru, ce je to povezano s takim sistemom, bi bilo sodelovanje kar problematicno, posebej z nekim Applom, ki teh izkusenj nima.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

kow ::

codeMonkey je izjavil:

Gradijo se avtomobilski ekosistemi in vprasasnje, ce bodo veliki spuscali ostale zraven.


Imo, so to bolj pobozne zelje avtomobilskih proizvajalcev. Ze pri telefonih imamo samo 2 ekosistema. Ne vidim moznosti, da mercedes ali bmw karkoli vsilita. Kdo pa se bo zajebal s toliko SDKji?
Ali mislis, da bo aplikacij v avtu relativno malo? Dvomim. Ze, ce gledas Teslo - koliko dela imajo s portanjem spilov itd. Ogromni stroski in malo ponudbe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Gradijo se avtomobilski ekosistemi in vprasasnje, ce bodo veliki spuscali ostale zraven.


Imo, so to bolj pobozne zelje avtomobilskih proizvajalcev. Ze pri telefonih imamo samo 2 ekosistema. Ne vidim moznosti, da mercedes ali bmw karkoli vsilita. Kdo pa se bo zajebal s toliko SDKji?
Ali mislis, da bo aplikacij v avtu relativno malo? Dvomim. Ze, ce gledas Teslo - koliko dela imajo s portanjem spilov itd. Ogromni stroski in malo ponudbe.


Aplikacij malo in tudi ekosistem OEM-a precej bolj zaprt (OEM in partnerji). Ostalo pa preko telefona.

codeMonkey ::

Oz. z integracijo preostalih resitev. Tesla integrira Steam, s tem je ponudba precej resena.

kow ::

codeMonkey je izjavil:

Oz. z integracijo preostalih resitev. Tesla integrira Steam, s tem je ponudba precej resena.


Bosta Mercedes in BMW tudi intergrirala Steam? Kako bosta konkurencna? Morda pa Steam ni vec popularen in bos moral integrirati novega ponudnika itd.
Enostavno se zdijo stroski zelo visoki. Je pa res, da regulatorji delajo za proizvajalce, ne potrosnike.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Oz. z integracijo preostalih resitev. Tesla integrira Steam, s tem je ponudba precej resena.


Bosta Mercedes in BMW tudi intergrirala Steam? Kako bosta konkurencna?


Zakaj ne, ko bo to smiselno? Verjetno, ko regulacija posrbi za prve L4 scenarije, bo normalna tudi taka storitev. Ta itak ne posega v njihov biznis, je pa fina stvar za uporabnike. Vseeno bo to prej teklo preko njihove platforme, kot na tuji, ker dobickov za stortive, ki so vezane na vozilo (in kjer bodo dejansko morali biti konkurencni), ne bodo spustili. In za to je lasten ekosistem potreben.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Mogoce res. Sam imam LG TV (nisem ga kupil jaz) in je tecno za popizditi, ker imajo svoj ekosistem (nimajo appov, ki jih potrebujem). Sam ne bi nikoli kupil to znamko, ze zaradi ekosistema.

RedDrake ::

Btw, a pri ceni 0,9 EUR / kWh (kolikor so trenutne cene elektrike na EU borzi), je še EV cenejši od traktorja ali pa bencinca?
««
1007 / 1201
»»