» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1001 / 1201
»»

codeMonkey ::

Zanimivo je kako i4 M50 na 20" kolesih pade v cisto drugo ligo od "poor man's BMW-ja", ki ga je vozil Bjorn.

Utk ::

Ja, to je najbrž tudi pri kijah problem.

Gregor P ::

kow je izjavil:

Najbolj vazen podatek zame je itak doseg pri hitrosti 150 km/h, kar je maksimalno legalna tolerirana hitrost na slovenskih avtocestah.
Kako prosim? Kaj naj bi bilo tolerirano?!? In to celo legalno?8-O
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Če boš hotel daleč prit, se z električnim realno ne boš vozil več kot 120. Takšno je stanje tehnike.

pegasus ::

70. Tako je stanje fizike.

Gregor P ::

Sploh dandanes, ko so želje, da naj bi se hitrosti na AC zmanjšale na 100 km/h.
Sam sem sicer proti temu, a nimam kaj dosti besede pri temu. Bo pa boljše za EV-je.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Gregor P je izjavil:

kow je izjavil:

Najbolj vazen podatek zame je itak doseg pri hitrosti 150 km/h, kar je maksimalno legalna tolerirana hitrost na slovenskih avtocestah.
Kako prosim? Kaj naj bi bilo tolerirano?!? In to celo legalno?8-O


Pardon, ni legalno - je pa tolerirano. Ves cas so me prehitevali avtomobili s tako hitrostjo. Mozno, da ves cas placujejo kazni, samo dvomim.

Utk je izjavil:

Če boš hotel daleč prit, se z električnim realno ne boš vozil več kot 120. Takšno je stanje tehnike.


Na avtocesti ponavadi delam 50-150km razdalje. Ce bi delal vecje razdalje - imas prav.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

Dajte mi s tem a je boljsi i4 ali pa Model 3. Odprite si IRC, ce bi se radi kregali. Al pa se zmerjajte na TikToku oz karkol ze pocnete dandanes.

Dost je blo nabijanja.

codeMonkey ::

Brez nabijanja bi bili zdaj na deseti strani :)

codeMonkey ::

Kul clanek o razvoju zavor pri Brembu:

https://www.autoblog.com/2022/07/27/bre...

Ocitno se mislijo znebiti zavornih vodov pri manjsih vozilih. Oz. jih v celoti zamenjati s pretakanjem bitov :)

pegasus ::

Končno :)

Naslednji korak: zavore sploh niso potrebne (prosto po Musku ;)).

Utk ::

Ali pa če voziš z aptero 70 po avtocesti...lahko kar s supergami podrajsaš po cesti.

codeMonkey ::

To ni ekolosko zaradi delcev. Padalo?

TESKAn ::

Cold gas thrusters?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

pegasus ::

Vprašanje za publiko: kako gledate sedaj na nova, nezana imena? In kako pričakujete, da boste gledali na ta imena čez 10 let?

Tile vietnamci so en primer...

LeQuack ::

Zakaj nobene ne dela lažjih avtov? Zakaj je 1,5 tone minimum? Če bi bili avti lažji tudi ne rabilo tako močne motorje in tako težke baterije.
Quack !

Kebo ::

Maš Dacio Spring za 1 tono.

LeQuack ::

Kebo je izjavil:

Maš Dacio Spring za 1 tono.


Še zmer dost preveč, lažji je samo zato ker je mini. Glede na to da se prevaža notri ene 80kg osebek, je to še vedno dodatnih 900kg ki jih mora motor in baterija premikati okoli.
Quack !

DamijanD ::

Električni megane je baje lažji od konkurence. Ampak če ga primerjam z mojim še vedno svinjsko (pre)težak.

pegasus: Pri vseh teh "noname" novih firmah me zanima crash test, ter v kakšnem stanju bodo ti avti čez 10 let. Ker eno je skupaj sestavit nekaj, po možnosti še "navit", da deluje po specsis OK; nekaj povsem drugega je pa pametna/primerna raba baterije, da zdrži kaj več kot 100 ciklov... Kako veš, da se bo za take avte čez 10 let še dobilo končnike v EU?

Gregor P ::

Kako bi ga pa naredil lažjega? Tudi če bi dal ne vem kakšne ultramoderne lahke in zato zelo drage materiale, bi morda pridobil kakšnih 250 kg; ampak potem se nobenemu ne bi več splačalo proizvajati teh avtomobilov; razen če bi ti res Dacio Spring kupil za 40k evrov, ker bi bila težka samo 750 kg?:|


P.S.: da ne bo nesporazuma, moja teza je, da se finančno ne splača, ne da ni tehnično mogoče.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Tako je. Why bother, če stane 100 km v 2 tone težkem BEV SUV-u manj kot 2 evra. Kdaj bi not prinesel, če bi bil težak samo 1,5 tone.

kow ::

LeQuack je izjavil:

Zakaj nobene ne dela lažjih avtov? Zakaj je 1,5 tone minimum? Če bi bili avti lažji tudi ne rabilo tako močne motorje in tako težke baterije.


Ker potrosnik povprasuje po vecjih oz. prostornejsih avtomobilih. Vecina napredka ne gre v sparanje, ampak v vecji luksuz.

Gregor P ::

... pa tudi v varčevanje; če ima proizvajalec na izbiro vijak za 5 centov, ki je kakovostnejši in bo dokazano zdržal dlje, ter vijak za 2 centa, ki je ravno še na meji sprejemljivega in bo najbrž zdržal v obdobju garancije, bodo skoraj vedno izbral slednjega - ker "cent na cent pogača". Takle mamo :8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

To ne pomaga. Ker bi bili drazji/kakovostnejsi vijaki za Cliota manj masivni, kot vijaki za Ford Raptorja po katerem povprasujejo kupci. Ce bo sel trend naprej, bomo v nekaj desetletjih prakticno vsi imeli "hiso na kolesih" z satelitskim internetom itd. Kupec bo prihranek "pri vijakih" izkoristil za svoj povecan "apetit".

Osnovni koncept je:
Jevons paradox @ Wikipedia

Kar tudi pomeni, da elektricni avti sami po sebi ne resujejo emisij. Sele poceni nizko emisijska proizvodnja energije, lahko resi problem globalnega segrevanja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

kow je izjavil:

Kupec bo prihranek "pri vijakih" izkoristil za svoj povecan "apetit".
... v bistvu niti ni ni kupec ta, ki ima profit zaradi teh prihrankov proizvajalcev.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Zopet se motis. Ce proizvajalec nekaj prihrani, si poveca marzo. Konkurenca jih posnema, in cene padejo. Empiricno dejstvo je, da so marze pri avtomobilih nizke in gredo srednje/dolgorocno vsi prihranki v zepe kupcev.

ales85 ::

kow je izjavil:

Zopet se motis. Ce proizvajalec nekaj prihrani, si poveca marzo. Konkurenca jih posnema, in cene padejo. Empiricno dejstvo je, da so marze pri avtomobilih nizke in gredo srednje/dolgorocno vsi prihranki v zepe kupcev.

Itak, zato ima pa se Volkswagen povprecni dobicek preko €2k na avto v letu 2021. Ker tako zrtvujejo njihovo marzo za nas.

Pazi, ne recem, da bi morali delati z nic dobicka, ampak tvoja izjava je za lase privlecena.

kow ::

Trenutne razmere so precej netipicne zaradi tezav s proizvodnjo (korona) - nihce ne uspe dvigniti proizvodnje. Ocitno je, da tako stanje ne bo trajalo dolgo. Ce pogledas statistiko zadnjih 30 let, bos videl da so marze majhne. Ogromno je bilo tudi bailoutov proizvajalcev. Ne, moje izjave niso za lase privlecene. So kar dejstva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Mike_Rotch ::

LeQuack je izjavil:

Zakaj nobene ne dela lažjih avtov? Zakaj je 1,5 tone minimum? Če bi bili avti lažji tudi ne rabilo tako močne motorje in tako težke baterije.


Zato, ker v manj kot 1500kg ne spraviš vsega, kar od sodobnih avtomobilov zahtevamo potrošniki. Oz. ta meja gre bolj proti 2000kg, če gre za malo večji družinski avto.

Podobna zgodba kot s tem zakaj je SUV najbolj popularna oblika. Potrošniki želimo avtomobile, ki so čim bolj vsestransko uporabni in nudijo določen nivo udobja ter varnosti. Lahko sicer uporabiš lahke materiale, ampak potem ne prideš skozi s ceno.

pegasus ::

Potrošniki nas boste vse ugonobili.

kow ::

Tudi ti si potrosnik. Samo zelo netipicen.

pegasus ::

Da, netipičen zato, ker se tega zavedam.

Mike_Rotch ::

pegasus, jaz trdim, da je moj SUV boljši za okolje kot tvoja Aptera.

pegasus ::

Ti kar ... lahko se strinjava, da se ne strinjava :)

karafeka ::

kow je izjavil:

Tudi ti si potrosnik. Samo zelo netipicen.

Tipičen potrošnik kupuje stvari, ki jih sploh ne rabi in jih potem stran meče, ko se mu pokvarijo, dopostuje na drugem koncu sveta, se redno vozi v restvaracije jest, po drugi strani je pa zeleno "ozaveščen", ga skrbi za prihodnost planeta, obtožuje druge kako svinjajo, sebe pa sploh ne vidi.

Netipičen potrošnik je, vsaj glede transporta, že odkar gorivo ni več 1€/l, presedlal na kolo in/ali javni prevoz oz. na splošno karseda (hočeš, nočeš) omejil prevoz.
Težko rečem, če so EVji neka zelena rešitev (če posebej tile SUVi, ki so že na pol tovornjaki), bolj se mi zdijo kot jahte ali privatna leta, namenjene samo za igračkanje milijonarjev (glej tipičnega potrošnika zgoraj :)) .

Mike_Rotch ::

Ti kar ... lahko se strinjava, da se ne strinjava :)


Lahko. Ampak med tem, ko ti čakaš na Aptero in kuriš bencin, bom jaz že vrsto let vozil na elektriko, večinoma pridobljeno iz sonca. V avtomobilu s 5 udobnimi sedeži, vlečno kljuko, strešnim prtljažnikom...

kow ::

SMM news:

A total of 896,000 new energy vehicles were sold worldwide in June, up 26% MoM and 66% YoY. Among them, 672,000 pure electric cars were sold, an increase of 30% month-on-month, accounting for 75% of the total sales, while 225,000 plug-in hybrid electric cars (PHEVs) were sold, an increase of 15% month-on-month, accounting for 25%.
SHANGHAI, Jul 29 (SMM) - A total of 896,000 new energy vehicles were sold worldwide in June, up 26% MoM and 66% YoY. Among them, 672,000 pure electric cars were sold, an increase of 30% month-on-month, accounting for 75% of the total sales, while 225,000 plug-in hybrid electric cars (PHEVs) were sold, an increase of 15% month-on-month, accounting for 25%. As the biggest NEV market in the world, China sold 568,000 NEVs in June, an increase of 33% MoM and accounting for 63% of the global market. Europe sold 215,000 NEVs in June, an increase of 23% MoM. The top seven countries in Europe were Germany, France, Britain, Norway, Italy, Sweden and Belgium, which together accounted for over 80% the sales in Europe. The United States sold just 86,000 NEVs in June, up 1% MoM.

kow ::

Izracun za perspektivo, kako dalec smo se do elektrifikacije. V nekaj mesecih bo globalna proizvodnja BEV cirka 10 milijonov letno. Ce imamo globalno 2 milijardi osebnih vozil, bi potrebovali 200 let, da zamenjamo vozni park. No, proizvodnja BEV bo rasla se naprej, tako da je realnejsi scenarij 20 let.

FoxKnox ::

nirburu ::

Eno vprašanje za publiko:

Kdo kupuje/je kupil EV zaradi eko-značke?
Kdo kupuje/je kupil EV zaradi ostalih lastnosti?

kow ::

FoxKnox je izjavil:

https://siol.net/avtomoto/novice/mnogi-...

EV praksa, ne napovedi.


Ne berem Siola, nimajo kredibilnosti. Skoda casa.
Ne sodi sveta, po Slovenistanu.

Utk ::

Lahko prebereš. Razen naslova ni čisto nič dramatičnega not.

Mike_Rotch ::

nirburu je izjavil:

Eno vprašanje za publiko:

Kdo kupuje/je kupil EV zaradi eko-značke?
Kdo kupuje/je kupil EV zaradi ostalih lastnosti?


Jaz sem ga v prvi vrsti zaradi denarnice. Eko značka tudi ne škodi. Trudim se biti zgled ostalim.

FoxKnox je izjavil:

https://siol.net/avtomoto/novice/mnogi-...

EV praksa, ne napovedi.


Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Mike_Rotch je izjavil:

Lahko. Ampak med tem, ko ti čakaš na Aptero in kuriš bencin, bom jaz že vrsto let vozil na elektriko, večinoma pridobljeno iz sonca. V avtomobilu s 5 udobnimi sedeži, vlečno kljuko, strešnim prtljažnikom...
Super, če si lahko privoščiš. Jaz sem reven, živim v bloku in si moram še za Aptero od ust trgat ...

Masayoshi ::

DamijanD ::

Kaj je drugače ozko grlo za proizvodnjo EVjev pri dinozavrih, so to še vedno baterije ali je kaj drugega?

cias ::

EV so bolj za bogataše ki majo hišo in lahko čez noč filajo. Ne vem kako bo kdo iz 5ega nadstropja bloka potegnil 200m podaljšek da bo lahko filal?

ales85 ::

cias je izjavil:

EV so bolj za bogataše ki majo hišo in lahko čez noč filajo. Ne vem kako bo kdo iz 5ega nadstropja bloka potegnil 200m podaljšek da bo lahko filal?

Marsikatero stanovanje je drazje od marsikatere hise.

Utk ::

Masayoshi je izjavil:

Adios T3 na Kitajskem

https://www.notebookcheck.net/Tesla-Mod...

Another tesla killer? Booooooring...

ales85 je izjavil:

cias je izjavil:

EV so bolj za bogataše ki majo hišo in lahko čez noč filajo. Ne vem kako bo kdo iz 5ega nadstropja bloka potegnil 200m podaljšek da bo lahko filal?

Marsikatero stanovanje je drazje od marsikatere hise.

Ja, ampak v teh marsikaterih stanovanjih polnjenje ni problem. Če je, potem ne more bit dražje od marsikatere hiše.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

IL_DIAVOLO ::

DamijanD je izjavil:

Kaj je drugače ozko grlo za proizvodnjo EVjev pri dinozavrih, so to še vedno baterije ali je kaj drugega?


Delovna mesta, milijarde vlozene v EU oslarije, mizeren biznis z rezervnimi deli.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
««
1001 / 1201
»»