» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
998 / 1201
»»

dude ::

Tukaj ne gre več za "test" ampak za dejansko uporabo v praksi. VSI NIO modeli imajo swapable battery in pa opcijo charganja preko postaje (klasika). Ko kupiš avto, lahko kupiš EV z baterijo ali pa pač kupiš avto, battery swap pa kot "storitev" in plačuješ mesečno rento.
Naredijo pa tej avtki med 650-1000 km, tako da ne vem o kakšnih 100km je govora. :) Zmaga za obe stranki bi se lahko reklo. Sploh ker so baterije redo pregledane ko jih napolnijo, ni bojazni o "slabih baterijah". Enostavno nikoli ne boš imel iste baterije (ne dobesedno seveda).
Je pa firma kar resna, celo nemškega dizajnerja imajo iz Audija, pa še tega hočejo nazaj na Audiju, je naredu kar good job pr NIO.

Kej več si pa preberte na googlu.
LP

Utk je izjavil:

dude je izjavil:

ales85 je izjavil:

Utk je izjavil:

nujno par 100 kil težji od drugega, ki mu ne moreš

Zakaj pa par 100 kg? Kje se pa toliko nabere? Ali tudi avtomobili, ki to že imajo, tehtajo toliko več (primerljivo)?


ta podatek je iz lufta prletu zgleda.

Nio es8 SUV tehta 2425 kg
Tesla model X tehta cca 2400 kg - odvisno od "masine"

A sta ta 2 popolnoma enaka avta, razlika je samo v bateriji? Kako gre enemu in drugemu na crash testu, kolk sta trdna v ovinkih? Pa model x sploh še ni bil narejen na način, da bi baterija bila del strukture avta, kar zdaj postaja z novimi modeli, ne samo pri tesli.


Ja in? :D govora je o 100 kilah, podatek ki si ga ti pričaral... Ne mešaj zadev.
Fun fact: za razliko od tesle, NIO po padcu iz 3 štuka ni zagorel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dude ()

TheBlueOne ::

Pa si poglej koliko avtov lahko prebavi NIO, pa ti bo takoj jasno, da koncept ne izide niti kot menjava najmanjse crpalke mozno. Potem pa poracunaj koliko kWh bi moral napolniti, da zadovoljis povprecno frekvenco in kaksen priklop elektrike bi potreboval. Kolikot sem bral se stevilke nikakor ne izidejo za masovni koncept.

fikus_ ::

Za takšne menjave baterij je najprej potrebno standardizirat baterijski paket, potem postaviti skladišča baterij, (hitre) polnilnice, elektro omrežje, . . . potem se lahko pogovarjamo o uporabnosti.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

TheBlueOne ::

fikus_ je izjavil:

Za takšne menjave baterij je najprej potrebno standardizirat baterijski paket, potem postaviti skladišča baterij, (hitre) polnilnice, elektro omrežje, . . . potem se lahko pogovarjamo o uporabnosti.


Niso podrobnosti, ce se ti na koncu ne izide. Kaj ti pomaga cel koncept, ce ni osnove? Poracunati niti ni tak problem. Pac preracunaj malo koliko kWh bi moral dnevno napolnit in kaksen priklop bi potreboval za kaj takega. Znas biti presenecen.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Ja in? :D govora je o 100 kilah, podatek ki si ga ti pričaral... Ne mešaj zadev.

Ti mešaš. Preteklost s prihodnostjo. Nov X ko pride, bo ali par sto kil lažji ali bo pa imel tolk večjo baterijo. Tist nio ne bo bistveno lažji.

fikus_ ::

"kaksen priklop bi potreboval za kaj takega"

Odvisno od frekventnosti lokacije. Lahko da daljnovod.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

dude ::

fikus_ je izjavil:

Za takšne menjave baterij je najprej potrebno standardizirat baterijski paket, potem postaviti skladišča baterij, (hitre) polnilnice, elektro omrežje, . . . potem se lahko pogovarjamo o uporabnosti.


Kakšna pa je razlika v porabi, imeti battery swap iz 33 baterijami ali pa 33 chargerjev?

fikus_ ::

Če imaš 33 polnih baterij na zalogi, jih lahko menjač npr. v 5 min/kos (poniš v naslednjih 23 urah), pri polnjenju pa se polnijo vseh 33 npr. 20 min ter za to rabiš daljnovod na lokaciji.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

TheBlueOne ::

fikus_ je izjavil:

"kaksen priklop bi potreboval za kaj takega"

Odvisno od frekventnosti lokacije. Lahko da daljnovod.


Pac menda se stevilke ne izidejo. Tockovni veliki porabniki so vedno problem, dalec ne gre povsod. Da ne govorimo, da je brutalno drago. In praviloma ni samo priklop, hitro potrebujes svojo visokonapetnostno postajo, zaposlene za elektriko itn.

V glavnem menda se ne izide. Pa tu nisem nastel vsega, samo kar poznam iz podjetij, kjer smo crpali dosti elektrike.

dude ::

Utk je izjavil:

Ja in? :D govora je o 100 kilah, podatek ki si ga ti pričaral... Ne mešaj zadev.

Ti mešaš. Preteklost s prihodnostjo. Nov X ko pride, bo ali par sto kil lažji ali bo pa imel tolk večjo baterijo. Tist nio ne bo bistveno lažji.


Ne razumem od kje tebi tej podatki. "sigurno bo tesla boljša", "če ne pa lažja", "če ne pa večja baterija", ... Mogoče pa bo imela intergriran jetpack ;)

Utk ::

Mater si neumen. Ker eno je, da nečesa ne veš, drugo pa, da ti nekdo pove, pa nočeš vedet. To je definicija idiota.

TheBlueOne ::

fikus_ je izjavil:

Če imaš 33 polnih baterij na zalogi, jih lahko menjač npr. v 5 min/kos (poniš v naslednjih 23 urah), pri polnjenju pa se polnijo vseh 33 npr. 20 min ter za to rabiš daljnovod na lokaciji.


Frekvenca 33 avtov pa res ne potrebuje menjalnice. Bi ze moralo biti bolj 100 +++. Za polnit 33 avtov na dan bi bila zadeva verjetno zelo draga.

dude ::

fikus_ je izjavil:

Če imaš 33 polnih baterij na zalogi, jih lahko menjač npr. v 5 min/kos (poniš v naslednjih 23 urah), pri polnjenju pa se polnijo vseh 33 npr. 20 min ter za to rabiš daljnovod na lokaciji.


Zanimivo. Moram pogooglat kako lahko kitajci shendlajo.

TheBlueOne ::

dude je izjavil:



Zanimivo. Moram pogooglat kako lahko kitajci shendlajo.


Malo vozil gre skozi. Ravno skozi njihove stevilke se je poracunalo, da se koncept masovno menda ne izide.

dude ::

Utk je izjavil:

Mater si neumen. Ker eno je, da nečesa ne veš, drugo pa, da ti nekdo pove, pa nočeš vedet. To je definicija idiota.


Idiot sem ker ne ugibam specov novega modela x? poudarek na ugibam. ;)

Utk ::

dude je izjavil:

Utk je izjavil:

Mater si neumen. Ker eno je, da nečesa ne veš, drugo pa, da ti nekdo pove, pa nočeš vedet. To je definicija idiota.


Idiot sem ker ne ugibam specov novega modela x? poudarek na ugibam. ;)

Ne, ampak zato, ker sem ti napisal, zakaj bojo novi modeli lažji, ne samo od tesle, ti se pa kot tele zaganjaš v 10 let stare modele. Na vsakem leafu, tesli, še marsikaterem, baterijo na podvozju drži par šraufov, kar se tega tiče niso čisto nič drugače narejeni od tega kitajca. Kar pa ne pomeni, da nikoli ne bojo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

dude ::

TheBlueOne je izjavil:

dude je izjavil:



Zanimivo. Moram pogooglat kako lahko kitajci shendlajo.


Malo vozil gre skozi. Ravno skozi njihove stevilke se je poracunalo, da se koncept masovno menda ne izide.


Zanimivo, hvala za info. Pocekiram popoldne. LP

TheBlueOne ::

Nio menda trenutno zmore nekje 300 menjav dnevno, kar si mislim, da ne pokrije max potreb frekvence vozil. Recimo, da je povprecna baterija 50kWh. Imas za napolnit 15000kWh. To je, ce prav racunam brez izgub vec kot 600kW priklop. Z izgubami morda nekje 800kW? Priklop slabe 1000kW (ce morda ni konstantna obremenitev) ni sala. Racunam bolj na pamet, tako da me lahko kdo popravi... :)

Zgodovina sprememb…

dude ::

Utk je izjavil:

dude je izjavil:

Utk je izjavil:

Mater si neumen. Ker eno je, da nečesa ne veš, drugo pa, da ti nekdo pove, pa nočeš vedet. To je definicija idiota.


Idiot sem ker ne ugibam specov novega modela x? poudarek na ugibam. ;)

Ne, ampak zato, ker sem ti napisal, zakaj bojo novi modeli lažji, ne samo od tesle, ti se pa kot tele zaganjaš v 10 let stare modele. Na vsakem leafu, tesli, še marsikaterem, baterijo na podvozju drži par šraufov, kar se tega tiče niso čisto nič drugače narejeni od tega kitajca. Kar pa ne pomeni, da nikoli ne bojo.


Zaključujem debato, ker vidim da nikamor ne vodi.
LP

Utk ::

Prav. Redko videno, da nekdo prizna, da pač ne razume nekih dost enostavnih stvari in utihne.

Okapi ::

Če računaš, da na dan "obdelaš" enako količino avtov, oziroma napolniš enako količino elektrike, potem je lažje oziroma bolj ekonomično polnit izmenljive baterije. Lahko polnjenje razporediš čez cel dan, vključno z nočjo.

TheBlueOne ::

Okapi je izjavil:

Če računaš, da na dan "obdelaš" enako količino avtov, oziroma napolniš enako količino elektrike, potem je lažje oziroma bolj ekonomično polnit izmenljive baterije. Lahko polnjenje razporediš čez cel dan, vključno z nočjo.


Moc, ki jo potrebujes ti ni problem? Se mi zdi, da se tukaj ne zavedate koliko energije je to in kaj zanjo potrebujes. Ni to polnjenje 300 telefonov ampak 300 * 50kWh.

Utk ::

To bi morda lahko funkcioniralo, teoretično, če bi baterije stale par 100 evrov, ali pa jurja.
Zdaj pa imaš ti recimo 1000 avtov, 10 teh postaj, 1000 baterij v avtih, in koliko baterij še v postajah, da boš zmeraj imel povsod dovolj zaloge? Koliko več baterij je potrebnih, 1,5x, 2x, 3x? Bogve. In kdo bo to plačal...

TheBlueOne ::

Avtov je dosti vec, ce se pogovarjas o nekem splosnem delujocem konceptu. Nisno seveda gre.

Utk ::

TheBlueOne je izjavil:

Okapi je izjavil:

Če računaš, da na dan "obdelaš" enako količino avtov, oziroma napolniš enako količino elektrike, potem je lažje oziroma bolj ekonomično polnit izmenljive baterije. Lahko polnjenje razporediš čez cel dan, vključno z nočjo.


Moc, ki jo potrebujes ti ni problem? Se mi zdi, da se tukaj ne zavedate koliko energije je to in kaj zanjo potrebujes. Ni to polnjenje 300 telefonov ampak 300 * 50kWh.

Moč, če ti pride avto na postajo, je ista kot če vzameš ven baterijo. Še večja, ker tisto baterijo lahko polneš 2 dni, če imaš dovolj zaloge polnih baterij.

TheBlueOne je izjavil:

Avtov je dosti vec, ce se pogovarjas o nekem splosnem delujocem konceptu. Nisno seveda gre.

Vseeno je koliko je avtov, vprašanje je koliko več baterij rabiš za vsak avto. Že to je strošek, plus vzdrževanje teh postaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

TheBlueOne ::

Pac ce ti dnevno gre skozi 300 avtov moras polniti 300 baterij, kar je brutalen zalogaj. Potem pa se vsi dodatni stroski vec baterij, prakticno veckratnik, infrastruktura, vzdrzevanje dokaj kompleksne avtomatizacije, strokovni kadri povsod itn.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Tistih 300 avtov bi šlo skozi tudi če ne bi imeli izmenljive baterije. Samo še bolj se jim bi mudilo. Strošek tu je 300 dodatnih baterij, pa še vse drugo kar si naštel. Samo polnjenje je najmanjši problem.

TheBlueOne ::

Ni najmanjsi problem, ker za polnit 300 baterij potrebujes infrastrukturo, ki je zelo draga. Nio polnilnica menda trenutno zmore do 300 menjav na dan, zato je benchmark.

Utk ::

Za 300 avtov, ki rabijo polnenje in jim ne moreš vzet baterije ven, pa ne rabiš infrastrukture?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

TheBlueOne ::

Itak jo. Napolnit 300 50kWh baterij je 15.000kWh dnevno! To je ja skoraj 1MW priklop, ce na hitro prav racunam, kar so megaporabniki. To je kakor, da imas manjsi kamnolom s predelavo. :)

Zgodovina sprememb…

Utk ::

No, pol ni problem menjavanja baterij v hitrosti polnjenja, ker to hitrost rabiš tudi če ne menjaš baterij. Kvečjemu še večjo. Ker tiste baterije lahko polneš tudi ko ni nobenga avta na polnilnici.

TheBlueOne ::

Samo promet je vedno in ti moras napolniti predvideno kapaciteto. Recimo ze danes ni dovolj moci in ko je vec avto radikalno pade. Ce bo tam menjava baterij je ne bo carobno vec. Ce pa moc ne bi bila problem, pa bi danes b.p. vedno polnil tistih nekaj avtov z max, pa dalec ni tako. Se edena ali dva ne gre vedno na max. Pa racunaj, da bo polnjen potem dosti vec, drugace je vse skupaj brezveze.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Baterije lahko polneš 24/7 s konstantno močjo. Kakršnakoli pač je, in tolk je zmogljivost tiste postaje.
Če ne menjaš baterij, lahko polneš samo toliko kot imaš avtov trenutno za polnit. Zdaj 2 in ti še ostaja moči, čez pol ure 7 in nimaš dovolj.

ginekk ::

To izmenjevanje baterij lahko izgleda teče zgolj kot dodatna dejavnost zraven elektrarne.

TheBlueOne ::

Utk je izjavil:

Baterije lahko polneš 24/7 s konstantno močjo. Kakršnakoli pač je, in tolk je zmogljivost tiste postaje.
Če ne menjaš baterij, lahko polneš samo toliko kot imaš avtov trenutno za polnit. Zdaj 2 in ti še ostaja moči, čez pol ure 7 in nimaš dovolj.


Glej, ce imas 300 avtov na dan, bos na dan napolnil 300 baterij. To je pri 50kWh 15.000kWh ur za napolnit. Ce ne bo razporejeno enakomerno cez cel dan bo konica se dosti vecja kot 1MW.

kow ::

Polnine postaje bodo imele buffer, torej baterije. To je logicen zakljucek.

Utk ::

TheBlueOne je izjavil:

Utk je izjavil:

Baterije lahko polneš 24/7 s konstantno močjo. Kakršnakoli pač je, in tolk je zmogljivost tiste postaje.
Če ne menjaš baterij, lahko polneš samo toliko kot imaš avtov trenutno za polnit. Zdaj 2 in ti še ostaja moči, čez pol ure 7 in nimaš dovolj.


Glej, ce imas 300 avtov na dan, bos na dan napolnil 300 baterij. To je pri 50kWh 15.000kWh ur za napolnit. Ce ne bo razporejeno enakomerno cez cel dan bo konica se dosti vecja kot 1MW.

Pa ti res nisi najbolj brihtn. Sej to ti pravim. Če imaš menjavo baterij, ti bo 1MW dovolj, če ne, ti niti 2 MW ni dovolj.

TheBlueOne ::

kow je izjavil:

Polnine postaje bodo imele buffer, torej baterije. To je logicen zakljucek.


Samo, ce je promet nekonstanten. In se potem je to sila draga rec, ki pripomore bolj malo.

Utk ::

kow je izjavil:

Polnine postaje bodo imele buffer, torej baterije. To je logicen zakljucek.

Slej ko prej bo to nujno. Samo cene morajo pasti.

kow ::

TheBlueOne je izjavil:

kow je izjavil:

Polnine postaje bodo imele buffer, torej baterije. To je logicen zakljucek.

Samo, ce je promet nekonstanten. In se potem je to sila draga rec, ki pripomore bolj malo.


Nekako moras resiti poletno migracijo iz severa na jug (morje).

TheBlueOne ::

Utk je izjavil:


Pa ti res nisi najbolj brihtn. Sej to ti pravim. Če imaš menjavo baterij, ti bo 1MW dovolj, če ne, ti niti 2 MW ni dovolj.


Eh kje, toliko kolikor je parkingov. Ce pa polnis s 350kW/avto kar sem nekje zasledil kot prihodnost za Teslo, pa verjetno niti ne cakas dolgo.

kow je izjavil:



Nekako moras resiti poletno migracijo iz severa na jug (morje).


Zato pa je to tak problem. :) Je pa res, da ce imas modern EV in na zalogi recimo 150 baterij, je morda res bolj pametno, da so buffer, kot pa menjava. Kaj pa je razlika 5 ali 15 minut, kjer lahko b.p. polnis 20 avtov, baterije pa menjas dosti manj. Nio menda enemu.

Zgodovina sprememb…

ginekk ::

TheBlueOne je izjavil:

Utk je izjavil:

Baterije lahko polneš 24/7 s konstantno močjo. Kakršnakoli pač je, in tolk je zmogljivost tiste postaje.
Če ne menjaš baterij, lahko polneš samo toliko kot imaš avtov trenutno za polnit. Zdaj 2 in ti še ostaja moči, čez pol ure 7 in nimaš dovolj.


Glej, ce imas 300 avtov na dan, bos na dan napolnil 300 baterij. To je pri 50kWh 15.000kWh ur za napolnit. Ce ne bo razporejeno enakomerno cez cel dan bo konica se dosti vecja kot 1MW.


Kolk pa je kaj izgub na polnjenju samem, a so res popolnoma za zanemarit? En procent polnilne izgube pri 1MW moči, je 10kW, to lahko greješ eno bajto s tem.

TheBlueOne ::

Verjetno je kar vec, posebej, ce je polnilnica kje dalec od vira. Potem pa se izgube pri polnjenju avtov.

10kW je vsaj za tri moderne hise. Pri eni imas morda tak peak, ce pustis, da se zelo ohladi in hitro grejes.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Mimogrede en Mercedes ...

Like the Bugatti, the EQXX was built to an engineering brief--in this case to build an electric vehicle capable of at least 621 miles (1,000km) on a single charge. Also like the Bugatti, it's road-legal: in April of this year, less than two years after the project was given the green light, the team drove the EV 625 miles (1,006 km) from Sindelfingen in Germany to Cassis, France, arriving with a 15 percent state of charge in the battery.

Two months later, they followed that up with a longer drive that involved descending down fewer mountains, driving from Stuttgart, Germany to the Silverstone racetrack in the UK, where reigning Formula E champion Nyck de Vries then used the remaining charge to drive some hot laps, the car eventually completing 747 miles (1,202 km) before coming to a halt in the pit lane.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

pegasus ::

Da da, priceless one-off playground za r&d dept ... to je pol še lightyear 0 boljša izbira, ga vsaj lahko kaufneš ;)
Upam pa, da bodo lekcije iz tega avta čimprej vpeljali v produkcijske modele. Predvsem kar se tiče aerodinamike.

Gregor P ::

Ja saj v ta namen je najbrž narejen, za učenje, kaj se splača in kaj se ne splača prenesti v prihodnje modele.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Masayoshi ::

https://insideevs.com/news/600092/bmw-i...

Tolk o tem kako je Tesla bolj učinkovita. Jo poseka avto, ki ima ICE osnovo...

kow ::

A to je ta slaven avto, kjer sredi evrope nanj cakas 1 leto? Se en Tesla killer, ki ga ne znajo izdelati.

Reality check:

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Ja, smešno kako so nam še 2 leti nazaj govorili kako so 100 letni proizvajalci zoptimizirani in kako oni znajo delat avte, zdaj se pa izkazalo, da niti ICE avtov ne znajo več delat, kaj šele baterijskih. Oz. ima Tesla bistveno manj težav z dobavitelji za BEV kot 100 letni proizvajalci z dobavitelji za ICE, da ne govorimo o BEV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Groot ::

Utk je izjavil:

Ja, smešno kako so nam še 2 leti nazaj govorili kako so 100 letni proizvajalci zoptimizirani in kako oni znajo delat avte, zdaj se pa izkazalo, da niti ICE avtov ne znajo več delat, kaj šele baterijskih. Oz. ima Tesla bistveno manj težav z dobavitelji za BEV kot 100 letni proizvajalci z dobavitelji za ICE, da ne govorimo o BEV.


Malo pozabljaš, da trenutne težave večine proizvajalcev izvirajo predvsem iz pomanjkanja čipov na trgu. Tukaj je Tesla imela pač srečo (ali za fanboye neverjetno količino znanja in videnja v prihodnost), da so se ravno pred začetkom te krize s čipi dobro založili z njimi. Kaj lahko bi bilo pa povsem drugače in bi bila Tesla tisti, ki bi imela težave. No pa tudi sicer Tesla ni ravno v bistveno boljšem stanju, glede na to da so bila poročila o tem kako proizvajajo samo še črne in bele avte.

Pa ne želim zagovarjat teh klasičnih proizvajalcev, ampak neke gostilniške trditve pa tule ravno ne pašejo.
««
998 / 1201
»»